ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
30.03.2007 N 275 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної митної служби N 853 від 11.09.2009 )
Про затвердження Порядку застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації та внесення змін до деяких наказів Держмитслужби України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 22 від 15.01.2009 )
Відповідно до стандартних правил 6.3 та 6.4 Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (у зміненій редакції), Концепції створення, упровадження і розвитку системи аналізу та керування ризиками та Положення про систему аналізу й селекції факторів ризику при визначенні окремих форм митного контролю, затверджених наказом Держмитслужби України від 27.05.05 N 435, Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби України від 20.04.05 N 314 (зі змінами) і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719, і з метою впорядкування практичного застосування системи аналізу та управління ризиками під час здійснення митного контролю та митного оформлення
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - Порядок), що додається.
2. Додаток 1 (Класифікатор форм контролю, які використовуються при розробленні та застосуванні профілів ризику) до Порядку розроблення профілів ризику, затвердженого наказом Держмитслужби України від 16.08.06 N 694 "Про затвердження Порядку розроблення профілів ризику, Порядку взаємодії структурних підрозділів Держмитслужби України, митних органів із Департаментом аналізу ризиків та аудиту при підготовці та опрацюванні пропозицій щодо розроблення профілів ризику та Положення про Експертну комісію із застосування системи аналізу та управління ризиками", викласти в редакції, що додається.
3. Форму відомчої статистичної звітності Держмитслужби України ДАРА-1, затверджену наказом Державної митної служби України від 17.01.05 N 21 "Про затвердження форм відомчої статистичної звітності Держмитслужби України на 2005 рік і Табеля форм статистичної звітності митної служби України" (із змінами і доповненнями), викласти в редакції, що додається.
4. Начальникам регіональних митниць, митниць:
4.1. Визначити посадових осіб, уповноважених приймати рішення про потребу проведення додаткових митних процедур.
4.2. Визначити посадових осіб, відповідальних за передання до Департаменту аналізу ризиків та аудиту зворотної інформації про оцінку ризику за ВМД, результати проведення митних процедур та причини незавершення митного оформлення відповідно до п. 4.1 Порядку.
5. Регіональній інформаційній митниці (Копосов С.А.):
5.1. Доопрацювати програмно-інформаційний комплекс "Інспектор-2006", у тому числі модуль автоматизованої системи аналізу та управління ризиками, для забезпечення реалізації вимог Порядку.
5.2. Забезпечити регіональні митниці, митниці необхідними програмними засобами для автоматичного формування та передання зворотної інформації відповідно до п. 4.1 Порядку.
5.3. Забезпечити Департамент аналізу ризиків та аудиту необхідними програмними засобами для автоматичного прийняття зворотної інформації відповідно до п. 4.1 Порядку.
5.4. До 01.07.07 доопрацювати відповідне програмне забезпечення для автоматичного формування розділів I-III звітності про результативність застосування митних процедур за результатами роботи автоматизованої системи аналізу та управління ризиками відповідно до форми, наведеної у додатку 2 до Порядку.
6. Установити, що цей наказ набирає чинності з 01.04.07.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Пашка П.В.
Голова Державної митної служби України | О.Б.Єгоров |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
30.03.2007 N 275
ПОРЯДОК
застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками під час митного контролю та митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації ( za437-05 )
1. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблено з метою:
практичної реалізації положень стандартних правил 6.3 та 6.4 Міжнародної конвенції про спрощення та гармонізацію митних процедур (у зміненій редакції), Концепції створення, упровадження і розвитку системи аналізу та керування ризиками та Положення про систему аналізу й селекції факторів ризику при визначенні окремих форм митного контролю, затверджених наказом Держмитслужби України від 27.05.05 N 435;
підвищення ефективності роботи митних органів під час митного контролю та митного оформлення за рахунок упровадження методів управління ризиками, у тому числі аналізу ризиків із використанням інформаційних технологій;
врегулювання порядку практичного застосування в митних органах автоматизованої системи аналізу та управління ризиками.
1.2. Цей Порядок визначає особливості дій посадових осіб регіональних митниць, митниць, які здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації (далі - посадові особи ПМО), та інших посадових осіб регіональних митниць, митниць під час застосування автоматизованої системи аналізу та управління ризиками (далі - АСАУР), що імплементована до програмно-інформаційного комплексу "Інспектор-2006" (далі - ПІК).
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, що визначені Митним кодексом України, законами України, Концепцією створення, упровадження і розвитку системи аналізу та керування ризиками, затвердженою наказом Держмитслужби України від 27.05.05 N 435 "Про затвердження Концепції створення, упровадження і розвитку системи аналізу та керування ризиками та Положення про систему аналізу й селекції факторів ризику при визначенні окремих форм митного контролю", Порядком розроблення профілів ризику, затвердженим наказом Держмитслужби України від 16.08.06 N 694 "Про затвердження Порядку розроблення профілів ризику, Порядку взаємодії структурних підрозділів Держмитслужби України, митних органів із Департаментом аналізу ризиків та аудиту при підготовці та опрацюванні пропозицій щодо розроблення профілів ризику та Положення про Експертну комісію із застосування системи аналізу та управління ризиками" (зі змінами та доповненнями) (далі - Порядок розроблення профілів ризику), та іншими нормативно-правовими актами України.
1.4. Оцінка ризику за вантажною митною декларацією (далі - ВМД) за допомогою модуля АСАУР здійснюється після внесення електронної копії ВМД (далі - ЕК ВМД) до бази даних (далі - БД) митного органу.
1.5. Оцінка ризику за ВМД за допомогою модуля АСАУР не звільняє посадових осіб ПМО від відповідальності за здійснення митного контролю товарів відповідно до вимог нормативно-правових актів.
2. Порядок дій
2.1. Після занесення ЕК ВМД з допомогою ПІК до БД митного органу посадова особа ПМО переглядає сформований в електронному вигляді модулем АСАУР перелік митних процедур (далі - МП) згідно з Класифікатором форм контролю, які використовуються при розробленні та застосуванні профілів ризику (додаток 1 до Порядку розроблення профілів ризику) (далі - Класифікатор форм контролю).
У разі участі в митному оформленні інших посадових осіб ПМО чи посадових осіб інших підрозділів, ці посадові особи в обов'язковому порядку переглядають сформований перелік МП для визначення МП, що відносяться до їх компетенції.
Перелік МП містить:
1) код та назву МП згідно з Класифікатором форм контролю;
2) коментар до МП (містить уточнення, вказівки чи пояснення, які стосуються застосування МП, за потреби - вказівку про товари, щодо яких необхідно застосувати цю МП).
2.2. Якщо за результатами оцінки ризику за ВМД за допомогою модуля АСАУР не сформовано Перелік МП (тобто за допомогою модуля АСАУР не виявлено ризику) та/або результати перевірки правильності визначення митної вартості, класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД, визначення країни походження тощо потребують здійснення додаткових МП, то посадова особа ПМО, яка здійснює митний контроль та митне оформлення, та/або інша посадова особа митного органу, уповноважена наказом митного органу приймати відповідне рішення, додатково до МП, визначених за допомогою модуля АСАУР, може прийняти рішення про необхідність застосування додаткових МП.
Таке рішення може бути прийняте в будь-який момент до завершення митного оформлення.
У цьому разі посадова особа митного органу, яка прийняла таке рішення, повинна сформувати в електронному вигляді перелік МП, якщо такий перелік не був сформований АСАУР, та занести дані про додаткові МП (код МП, коментар до МП - з обов'язковим зазначенням товарів, до яких слід застосувати МП) до цього переліку за допомогою ПІК. Відомості про посадову особу, яка прийняла рішення про застосування додаткової МП, уносяться до графи "ПІБ посадової особи, яка прийняла рішення про потребу проведення МП" автоматично.
2.3. Проведення МП, визначених за допомогою модуля АСАУР, та МП, визначених додатково, здійснюється відповідно до нормативно-правових актів, що регулюють порядок проведення митного контролю та митного оформлення товарів.
2.4. Якщо ВМД підпадає під дію профілю ризику, що містить МП (при цьому слід керуватися коментарем до МП, який повинен містити вказівки щодо умов дії профілю ризику), то ці МП повинні бути здійснені в обов'язковому порядку.
2.5. В окремих випадках, за рішенням керівника митного органу або особи, що його заміщує, виконання МП може не здійснюватися, якщо в залежності від виду чи характеристики товару її виконання неможливе.
У такому разі слід:
відмітити за цією МП з допомогою ПІК позначку "Не здійснено за рішенням керівника м/о";
занести з допомогою ПІК до графи "Примітки про виконання МП" відомості про причину невиконання МП;
протягом того ж дня інформувати листом про цей факт Департамент аналізу ризиків та аудиту (далі - ДАР) та занести з допомогою ПІК реквізити вихідного листа до граф "N вих.док." та "Дата вих.док.".
2.6. Після проведення МП, визначених модулем АСАУР, та МП, визначених додатково, посадова особа ПМО чи іншого підрозділу митного органу повинна за допомогою ПІК унести дані про результати проведення таких МП до БД митного органу.
За кожною МП необхідно вносити:
1) результат проведення МП згідно з табл. 1 (графа "Результат виконання МП")
Табл. 1
Код результату | Опис результату |
0 | Захід не проведено |
1 | Захід проведено. Порушень не виявлено |
2 | Захід проведено. Виявлено порушення |
Результат за кодом "0" може бути зазначений тільки у випадках, коли ВМД не підпадає під дію профілю ризику, що містить МП, та у випадках, передбачених п. 2.5 цього Порядку.
У графі "Примітки про виконання МП" за потреби зазначається додаткова інформація про результати проведення МП, яку посадова особа вважає за доцільне повідомити (детальніше описати результат, вказати на проблемні питання при застосуванні МП тощо).
Якщо в графі "Результат виконання МП" зазначено результат за кодом "0", то в графі "Примітки про виконання МП" слід в обов'язковому порядку зазначити причину невиконання МП. Якщо невиконання МП передбачено п. 2.5 цього Порядку, то слід навести причину, зазначену в листі, надісланому ДАР згідно п. 2.5 цього Порядку.
Для МП, визначених додатково, у графі "Ініціатор проведення додаткової МП" слід навести інформацію про іншу посадову особу, підрозділ чи орган, які є ініціаторами проведення додаткової МП, відповідно до табл.2.
Табл. 2
2) реквізити обов'язкових документів.
За кожною МП може бути передбачене заповнення документів, що підтверджують факт і результати проведення МП. Довідник документів, реквізити яких слід наводити посадовій особі ПМО при записі результатів виконання МП, наведений у додатку 1 до цього Порядку. При занесенні даних про такі документи до БД митного органу посадовій особі необхідно зазначити:
код документа (графа "Код документа") згідно з Класифікатором документів, затвердженим наказом Держмитслужби від 09.07.97 N 307 (зі змінами і доповненнями) і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24.09.97 за N 443/2247;
дату та номер документа (графи відповідно "Дата документа" та "N документа").
Реквізити необов'язкових документів наводяться за наявності таких документів.
Посадова особа може також уносити примітки щодо кожного документа (графа "Примітки до документа"), тобто додаткову інформацію про документ, яку вона вважає за доцільне повідомити (уточнити назву, дані про видавника документа тощо).
2.7. Митне оформлення не може бути завершене до виконання МП (і, відповідно, до внесення з допомогою ПІК зазначених у п. 2.2 та п. 2.6 відомостей), крім МП, які відповідно до розділу 3 цього Порядку здійснюються після завершення митного оформлення, і випадків, передбачених п. 2.5 цього Порядку.
2.8. Якщо за результатами проведення МП (незалежно від того, чи МП було вказано модулем АСАУР, чи вони визначені додатково) виявлено порушення чи інші причини, які не дають можливості завершити митне оформлення за конкретною ВМД, то посадова особа ПМО (незалежно від того, чи було складено Картку відмови в митному оформленні чи пропуску товарів і транспортних засобів через митний кордон України відповідно до п. 6.5 Порядку здійснення митного контролю й митного оформлення товарів із застосуванням вантажної митної декларації, затвердженого наказом Держмитслужби України від 20.04.05 N 314 і зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.04.05 за N 439/10719, із змінами, або протокол про ПМП) повинна внести з допомогою ПІК до БД митного органу відомості про причини незавершення митного оформлення за конкретною ВМД.
Причини незавершення митного оформлення зазначаються посадовою особою згідно з Класифікатором порушень, які враховуються при формуванні негативної історії профілю ризику (додаток 4 до Порядку розроблення профілів ризику (далі - Класифікатор порушень).
3. Особливості застосування окремих митних процедур
3.1. МП за кодами 101, 102, 103, 203, 204, 206 (згідно з Класифікатором форм контролю), які передбачають залучення фахівців відповідного спеціалізованого підрозділу митного органу, можуть здійснюватися із залученням посадових осіб митного органу, уповноважених в установленому порядку на виконання відповідних функцій.
3.2. МП за кодами 501, 502, 503 (згідно з Класифікатором форм контролю) передбачають проведення заходів відповідно до нормативно-правових актів, які регламентують проведення перевірок системи звітності та обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України.
Ці процедури здійснюються після завершення митного оформлення, анулювання ВМД чи відмови в митному оформленні та потребують від посадової особи ПМО та/або посадової особи митного органу, уповноваженої на організацію та проведення перевірок системи звітності та обліку товарів, що переміщуються через митний кордон України, здійснення відповідних заходів з метою включення зазначеного суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності до плану перевірок системи звітності та обліку товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, після закінчення митного оформлення товарів і транспортних засобів, у частині дотримання ним вимог законодавства з питань митної справи, або, у разі наявності достатніх підстав, ініціювання проведення такої перевірки в позаплановому порядку.
3.3. МП за кодом 701 (згідно з Класифікатором форм контролю передбачає запит у декларанта додаткових документів, виданих країною експорту (наприклад, експортна ВМД тощо), які дозволяють підтвердити або спростувати дані про заявлену вартість товарів (фактурну чи контрактну).
Ця МП може застосовуватись лише як альтернативна до МП за кодом 705.
3.4. МП за кодами 705, 706, 707, 708, 709 (згідно з Класифікатором форм контролю) передбачають проведення заходів відповідно до нормативно-правових актів, які регламентують взаємодію митних органів України з митними та іншими вповноваженими органами іноземних держав, а також з міжнародними організаціями з питань, пов'язаних із провадженням у справах про контрабанду та порушення митних правил.
Ці процедури не повинні впливати на поточну процедуру митного контролю та митного оформлення і здійснюються після завершення митного оформлення, анулювання ВМД чи відмови в митному оформленні.
3.5. МП за кодами 702, 711, 712, 713 (згідно з Класифікатором форм контролю) можуть застосовуватись тільки разом із МП, які передбачають проведення митного огляду, за наявності відповідних технічних засобів.
3.6. Щодо виконання МП за кодом 123 (згідно з Класифікатором форм контролю) , то необхідність письмового погодження прийнятого рішення про визначення митної вартості товару з начальником спеціалізованого підрозділу або з особою, яка його заміщує, визначається згідно з додатковими вказівками до МП (коментарем до МП), наданими АСАУР згідно з профілями ризику.
Щодо виконання МП за кодом 124 (згідно з Класифікатором форм контролю) , то необхідність письмового погодження прийнятого рішення про визначення митної вартості товару із заступником керівника митного органу, до посадових обов'язків якого належить координація роботи підрозділу контролю митної вартості, або з особою, яка його заміщує, визначається згідно з додатковими вказівками до МП (коментарем до МП), наданими АСАУР згідно з профілями ризику.
( Порядок доповнено пунктом 3.6 згідно з Наказом Державної митної служби N 22 від 15.01.2009 )
4. Визначення результативності
4.1. Інформація про оцінку ризику за ВМД, а також дані про результати проведення МП та причини незавершення митного оформлення, внесені відповідно до пунктів 2.2, 2.5-2.6, 2.8 цього Порядку (далі - зворотна інформація) щоденно передається регіональними митницями, митницями з допомогою відповідного програмного забезпечення до ДАР.
4.2. Для оцінки результативності застосування профілів ризику, усунення недоліків в організації митного контролю, заснованого на аналізі ризиків, ДАР постійно здійснює опрацювання зворотної інформації.
4.3. Посадова особа ПМО може внести до БД митного органу (у графі "Примітки про виконання МП") свої зауваження щодо роботи модуля АСАУР при оцінці ризику за ВМД чи щодо проведення МП. Ця інформація регулярно повинна опрацьовуватися ДАР.
4.4. Посадова особа ПМО має можливість за допомогою ПІК ознайомитися з додатковою інформацією про результати оцінки ризику за ВМД з допомогою модуля АСАУР, а саме: переглянути дані про номери профілів ризику, які спрацювали за ВМД, сфери ризику за цими профілями ризику та контактну інформацію про посадову особу, до якої можна звернутися для з'ясування робочих питань, що виникають під час застосування профілю ризику.
4.5. Митні органи можуть надсилати конкретизовані та/або узагальнені зауваження, проблемні питання і пропозиції з питань застосування АСАУР до ДАР, який здійснює розроблення та моніторинг застосування профілів ризику та координацію дій митних органів, спеціалізованих митних установ, організацій із застосування АСАУР.
4.6. Регіональні митниці, митниці раз на місяць (починаючи з 01.07.07) до 10 числа місяця, наступного за звітним, надсилають до ДАР звіт про результативність застосування МП за результатами оцінки ризику за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку.
Начальник Департаменту аналізу ризиків та аудиту | І.В.Жиляєв |
Додаток 1
до Порядку застосування
автоматизованої системи
аналізу та управління
ризиками під час митного
контролю та митного
оформлення товарів
із застосуванням вантажної
митної декларації
ДОВІДНИК
документів, реквізити яких слід наводити посадовій особі ПМО при записі результатів виконання МП
Код митної процедури | Назва форми контролю. Назва митної процедури | Код документа | Назва документа | Обов'язковість заповнення* |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
101 | Перевірка документів та відомостей. Контроль за правильністю визначення митної вартості із залученням фахівців відповідного спеціалізованого підрозділу митного органу | 1501 | Рішення про визначення митної вартості | Так** |
102 | Перевірка документів та відомостей. Контроль за правильністю визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕД із залученням фахівців відповідного спеціалізованого підрозділу митного органу | 1503 | Рішення про визначення коду товару | Так*** |
103 | Перевірка документів та відомостей. Контроль за правильністю визначення країни походження товару із залученням фахівців відповідного спеціалізованого підрозділу митного органу | 1502 | Рішення про визначення країни походження | Ні |
123 | Перевірка правильності визначення митної вартості товарів з прийняттям підрозділом контролю митної вартості митного органу рішення про визначення митної вартості товару, погодженого (у письмовому вигляді) з начальником підрозділу контролю митної вартості або з особою, яка його заміщує | 1501 | Рішення про визначення митної вартості | Так |
124 | Перевірка правильності визначення митної вартості товарів з прийняттям підрозділом контролю митної вартості митного органу рішення про визначення митної вартості товару, погодженого (у письмовому вигляді) із заступником керівника митного органу, до посадових обов'язків якого належить координація роботи підрозділу контролю митної вартості, або з особою, яка його заміщує | 1501 | Рішення про визначення митної вартості | Так |
201 | Митний огляд. Контроль відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у товаросупровідних документах | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
202 | Митний огляд. Контроль за правильністю визначення країни походження товарів | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
1502 | Рішення про визначення країни походження | Ні | ||
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
203 | Митний огляд. Контроль за правильністю визначення митної вартості із залученням фахівців відповідного спеціалізованого підрозділу митного органу | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
1501 | Рішення про визначення митної вартості | Так** | ||
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
204 | Митний огляд. Контроль за правильністю визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕД із залученням фахівців відповідного спеціалізованого підрозділу митного органу | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
1503 | Рішення про визначення коду товару | Так*** | ||
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
205 | Митний огляд. Контроль відповідності кількості та опису товарів і транспортних засобів даним, зазначеним у товаросупровідних документах, із залученням фахівців підрозділу боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
206 | Митний огляд. Контроль за правильністю визначення країни походження товарів із залученням фахівців відповідного спеціалізованого підрозділу митного органу | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
1502 | Рішення про визначення країни походження | Ні | ||
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
207 | Митний огляд. Контроль за товарами, що містять об'єкти права інтелектуальної власності, із залученням відповідних фахівців митного органу | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Ні |
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
703 | Перевірка правильності визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕД із залученням фахівців з лабораторних досліджень та експертної роботи відповідних підрозділів у митній службі | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
9107 | Акт про взяття проб і зразків товарів | Так | ||
1505 | Висновок за резуль- татами дослід- ження екс- пертного підрозділу Центрально- го митного управління лаборатор- них дослід- жень та експертної роботи | Так | ||
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
704 | Експертна оцінка вартості товару із залученням фахівців з лабораторних досліджень та експертної роботи відповідних підрозділів у митній службі | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
9107 | Акт про взяття проб і зразків товарів | Так | ||
1505 | Висновок за резуль- татами дослідження експертного підрозділу Центрально- го митного управління лаборатор- них дослід- жень та експертної роботи | Так | ||
1702 | Протокол про порушення митних правил | Ні | ||
710 | Спільний з представниками ДПА контроль товарів, що експортуються | 1701 | Акт про проведення митного огляду товарів | Так |
---------------
* "Так" означає, що реквізити документа вказуються обов'язково; "Ні" означає, що заповнюються за наявності.
** У разі, якщо рішення про визначення митної вартості не складається на підставі пункту 3.8 наказу Держмитслужби від 13.10.03 N 685 , то в графі "N документа" вказується "0", у графі "Дата документа" - дата запиту щодо визначення митної вартості, а в графі "Примітки до документа" - номер запиту щодо визначення митної вартості.
*** У разі, якщо на підставі пункту 2.13 наказу Держмитслужби від 01.10.03 N 646 рішення про визначення коду товару за встановленою формою не оформлюється, то слід зазначити номер і дату раніше прийнятого Рішення про визначення коду товару.
( Додаток 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної митної служби N 22 від 15.01.2009 )
Додаток 2
до Порядку застосування
автоматизованої системи
аналізу та управління
ризиками під час митного
контролю та митного
оформлення товарів
із застосуванням вантажної
митної декларації
ЗВІТ
_______________________________ митниці про результативність застосування митних процедур за результатами роботи автоматизованої системи аналізу та управління ризиками за __________ місяць ____ року