• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18

Національний банк України  | Постанова від 27.08.2024 № 102
Реквізити
  • Видавник: Національний банк України
  • Тип: Постанова
  • Дата: 27.08.2024
  • Номер: 102
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національний банк України
  • Тип: Постанова
  • Дата: 27.08.2024
  • Номер: 102
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
Офіційно опубліковано 27.08.2024
Правління Національного банку України
П О С Т А Н О В А
27.08.2024 № 102
Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18
Відповідно до статей 7, 15, 56 Закону України "Про Національний банк України", з метою визначення особливостей функціонування грошовокредитного та валютного ринків в умовах воєнного стану Правління Національного банку України
постановляє:
1. Унести до постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18 "Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану" (зі змінами) такі зміни:
1) постанову після пункту 4-1 доповнити п'ятьма новими пунктами 4-2 - 4-6 такого змісту:
"4-2. Надавачу платіжних послуг з обслуговування рахунку в період із 01 жовтня 2024 року до 31 березня 2025 року включно заборонити здійснювати перекази в межах України з усіх рахунків фізичної особи-користувача, відкритих у цього надавача платіжних послуг у національній валюті, що в сумі перевищують 150 000 гривень включно на місяць, на рахунки інших фізичних осіб-отримувачів, під час яких використовуються реквізити електронних платіжних засобів фізичних осіб-отримувачів.
4-3. Заборона, встановлена в пункті 4-2 цієї постанови, не застосовується до здійснення переказів між власними рахунками фізичної особи-користувача.
4-4. Надавачі платіжних послуг зобов'язані розробити та затвердити внутрішні документи щодо порядку прийняття рішення про незастосування заборони, визначеної в пункті 4-2 цієї постанови.
Внутрішні документи мають передбачати:
1) опис підходів, критеріїв та процедур контролю для визначення діяльності волонтерською;
2) внутрішній розподіл повноважень щодо визнання діяльності волонтерською;
3) процедури здійснення подальшого контролю (підтвердження волонтерської природи діяльності);
4) порядок отримання підтвердження джерел доходів фізичної особи-користувача;
5) опис управлінської звітності.
4-5. Надавач платіжних послуг з обслуговування рахунку відповідно до внутрішніх положень має право прийняти рішення про незастосування заборони, визначеної в пункті 4-2 цієї постанови, у таких випадках:
1) перевищення суми доходів із підтверджених джерел походження коштів над розміром обмеження, визначеного в пункті 4-2 цієї постанови;
2) здійснення операцій з переказу коштів на рахунки або з рахунків фізичних осіб-користувачів, які не є суб'єктами господарської діяльності та займаються волонтерською діяльністю (далі - волонтер).
Надавач платіжних послуг у випадку, визначеному в підпункті 1 пункту 4-5 цієї постанови, застосовує обмеження в розмірі суми місячних доходів користувача з підтверджених джерел походження коштів.
4-6. Надавач платіжних послуг має право визначити діяльність фізичної особи-користувача волонтерською відповідно до внутрішніх документів, зазначених у пункті 4-4 цієї постанови, за умови дотримання одночасно щонайменше двох із таких вимог:
1) фізична особа-користувач офіційно зареєстрована як волонтер;
2) проведення волонтерських зборів є типовою діяльністю за рахунками фізичної особи-користувача в надавачі платіжних послуг;
3) фізична особа-користувач подала листа від державного органу/військової частини/благодійного фонду щодо співпраці в межах організації збору коштів;
4) фізична особа-користувач надала інформацію щодо запланованих суми та строків збору коштів із зазначенням мети такого збору та подальшого використання зібраних коштів;
5) інформація з відкритих джерел, соціальних мереж та мережі Інтернет шляхом зіставлення з іншою наявною в надавача платіжних послуг інформацією підтверджує здійснення фізичною особою-користувачем волонтерської діяльності та мету зборів, що проводяться в межах волонтерської діяльності.
Надавач платіжних послуг має враховувати будь-яку негативну інформацію щодо ділової репутації, а також недобросовісної волонтерської діяльності фізичної особи-користувача стосовно реальності та прозорості волонтерських зборів або невідповідності заявленої мети збору коштів фактичним витратам зібраних коштів.
Наявність у надавача платіжних послуг будь-якої негативної інформації, включаючи інформацію з відкритих джерел, щодо недобросовісної волонтерської діяльності фізичної особи-користувача може бути підставою для відмови надалі здійснювати перекази в обсязі, що перевищує суму, визначену в пункті 4-2 цієї постанови.";
2) у першому реченні підпункту 9 пункту 14 слова, літери та цифру "фізичних осіб з використанням реквізитів електронних платіжних засобів платника та отримувача (р2р-переказів)" замінити словами "фізичних осіб-отримувачів, під час яких використовуються реквізити електронних платіжних засобів фізичних осіб-отримувачів,";
3) в абзаці першому пункту 14-5 слова "фізичних осіб, які не є суб'єктами господарської діяльності та займаються волонтерською діяльністю (далі -волонтер)," замінити словом "волонтерів".
2. Постанова набирає чинності з дня, наступного за днем її офіційного опублікування.
ГоловаАндрій ПИШНИЙ
Інд. 40
(Текст взято з сайту НБУ http://www.bank.gov.ua/)