• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про питання реалізації деяких виборчих процедур виборчими комісіями

Центральна виборча комісія | Постанова від 28.10.2025 № 57
Реквізити
  • Видавник: Центральна виборча комісія
  • Тип: Постанова
  • Дата: 28.10.2025
  • Номер: 57
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Центральна виборча комісія
  • Тип: Постанова
  • Дата: 28.10.2025
  • Номер: 57
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ЦЕНТРАЛЬНА ВИБОРЧА КОМІСІЯ
ПОСТАНОВА
28 жовтня 2025 року № 57
Про питання реалізації деяких виборчих процедур виборчими комісіями
До Центральної виборчої комісії у зв’язку з оприлюдненням на вебсайті Політичної партії "НАШ КРАЙ" 27 серпня 2025 року повідомлення про її саморозпуск надійшла низка звернень щодо роз’яснення стосовно виконання територіальними виборчими комісіями статті 284 Виборчого кодексу України у разі дострокового припинення повноважень депутатів місцевих рад, обраних від місцевих організацій указаної політичної партії.
Водночас до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань 07 жовтня 2025 року внесено відомості про перебування юридичної особи Політичної партії "НАШ КРАЙ" у процесі припинення.
Комісія зауважує, що місцеві організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" брали активну участь у місцевих виборах 25 жовтня 2020 року як суб’єкти відповідних виборчих процесів і широко представлені в органах місцевого самоврядування.
Так, за наявною в Центральній виборчій комісії інформацією, на вказаних виборах місцеві організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" загалом отримали 1860 мандатів у місцевих радах різних рівнів, і з них 1074 мандати - на виборах депутатів обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше), які проводилися за системою пропорційного представництва за виборчими списками місцевих організацій політичних партій.
Крім того, місцеві організації цієї політичної партії брали участь у формуванні виборчих комісій на зазначених виборах. Так, згідно з постановою Комісії від 10 серпня 2020 року № 172 "Про утворення та формування складу обласних, районних (крім районів в Автономній Республіці Крим), міських (крім міст в Автономній Республіці Крим), районних у місті Києві територіальних виборчих комісій" кандидатури за поданнями відповідних місцевих організацій Політичної партії "НАШ КРАЙ" увійшли до складу 47 виборчих комісій. Станом на 01 жовтня 2025 року таких комісій 46.
Отже, у процесі реалізації своїх повноважень перед територіальними виборчими комісіями можуть поставати питання щодо можливості заміщення депутатів місцевих рад, обраних за списком місцевої організації політичної партії (далі - організація партії), якщо відповідна політична партія ухвалила рішення про саморозпуск, а також щодо розгляду в таких випадках подань стосовно включення кандидатур до складу виборчої комісії та про заміну членів виборчих комісій, які ними було утворено (сформовано склад).
Частиною другою статті 2 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" визначено, що Комісія будує свою діяльність на принципах верховенства права, законності, незалежності, об’єктивності, компетентності, професійності, колегіальності розгляду і вирішення питань, обґрунтованості прийнятих рішень, відкритості і публічності. Комісія та її члени зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України, цим та іншими законами України (частина друга статті 3 цього Закону).
За змістом частини першої статті 2, пунктів 2-4 статті 17, пунктів 1, 2 статті 21 указаного Закону Центральна виборча комісія відповідно до своїх повноважень здійснює контроль за організацією підготовки і проведення місцевих виборів, дотриманням законодавства про місцеві вибори та забезпечує його однакове застосування на всій території України.
Відповідно до частини другої статті 16 Закону України "Про Центральну виборчу комісію" Комісія за результатами узагальнення практики застосування законодавства України про вибори і референдуми та практики проведення виборів і референдумів в Україні, а також у разі необхідності може за власною ініціативою розглянути та прийняти у встановленому цим Законом порядку рішення стосовно надання роз’яснень і рекомендацій щодо застосування законодавства України про вибори та референдуми; організації підготовки та проведення виборів і референдумів; організації роботи виборчих комісій та комісій з референдумів; підготовки пропозицій щодо вдосконалення законодавства України про вибори і референдуми; інших питань, віднесених до повноважень Комісії.
Розглядаючи питання заміщення депутатів місцевих рад, обраних за виборчими списками місцевих організацій партій, у контексті ліквідації (саморозпуску) політичної партії та/або її місцевих організацій, Комісія зазначає.
носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування (частина друга статті 5 );
народне волевиявлення здійснюється через вибори, референдум та інші форми безпосередньої демократії (стаття 69);
організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України (пункт 20 частини першої статті 92 ).
Спеціальним нормативно-правовим актом, за положеннями якого здійснювалися організація і проведення місцевих виборів 25 жовтня 2020 року, є Виборчий кодекс України (далі - Кодекс).
За змістом статті 11, частини другої статті 192, частини другої статті 216 Кодексу вибори депутатів обласних, районних, районних у місті рад, а також депутатів міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) проводяться за системою пропорційного представництва за відкритими виборчими списками організацій партій у територіальних виборчих округах, на які поділяється єдиний багатомандатний виборчий округ; право висування кандидатів у депутати указаних місцевих рад реалізується виборцями через організації партій у порядку, передбаченому Кодексом.
Порядок висування кандидатів у депутати обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) та умови їх реєстрації визначено статтями 219 та 222 Кодексу. Так, згідно з частиною першою статті 219 Кодексу висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та Кодексом.
Процес висування кандидатів завершується їхньою реєстрацією як кандидатів у депутати, включених до виборчих списків організації партії, що здійснюється відповідною територіальною виборчою комісією.
При цьому варто зазначити, що список та черговість кандидатів у депутати в єдиному виборчому списку, а також список та черговість кандидатів у кожному територіальному виборчому списку, визначені організацією партії, не можуть бути змінені після подання документів для їх реєстрації територіальною виборчою комісією. Черговість кандидатів у депутати у територіальному виборчому списку може бути змінена лише за підсумками голосування виборців за умови та у порядку, встановлених відповідними нормами Кодексу (частина сьома статті 227 Кодексу).
Усі кандидати, зареєстровані у порядку, встановленому Кодексом, мають у виборчому процесі виборів, на яких вони висунуті, рівні права та беруть участь у цьому процесі на умовах, рівних для відповідних виборів (частина третя статті 12 Кодексу).
Відповідна територіальна виборча комісія на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів (частина перша статті 256 Кодексу). Порядок кандидатів у депутати в кожному територіальному виборчому списку кожної організації партії встановлюється з урахуванням результатів голосування виборців у відповідному територіальному виборчому окрузі у порядку, встановленому Кодексом (стаття 259 Кодексу).
Слід зауважити, що Конституційний Суд України у своїх рішеннях неодноразово зазначав, що результати народного волевиявлення у визначених Конституцією та законами України формах безпосередньої демократії є обов’язковими; реалізація громадянами України конституційних прав і свобод, передусім права голосу на виборах і референдумі, є складовою процесу здійснення влади народом безпосередньо (рішення Конституційного Суду України від 05 жовтня 2005 року № 6-рп/2005, від 21 грудня 2017 року № 3-р/2017).
Аналізуючи закони, які унормовували питання організації підготовки та проведення місцевих виборів до набрання законної сили Кодексом, слід зазначити, що з 2005 року ліквідація організації партії була підставою для скасування рішення про реєстрацію як окремого кандидата від цієї організації партії, так і всіх кандидатів у депутати, включених до виборчого списку від такої організації партії (стаття 48 Закону України від 06 квітня 2004 року № 1667-IV "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", стаття 45 Закону України від 10 липня 2010 року № 2487-VI "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", стаття 47 Закону України від 14 липня 2015 року № 595-VIII "Про місцеві вибори").
Разом з тим стаття 231 Кодексу, якою визначено підстави для ухвалення територіальною виборчою комісією рішення щодо скасування реєстрації кандидата в депутати місцевої ради, не передбачає такої підстави для скасування реєстрації кандидатів у депутати місцевих рад, включених до відповідних виборчих списків, як ліквідація (саморозпуск) політичної партії (її місцевої організації).
З огляду на закладену в Кодексі систему виборів депутатів обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) у разі дострокового припинення на підставі і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, повноважень депутата місцевої ради застосовується процедура заміщення депутатів.
Так, згідно з частиною першою статті 284 Кодексу у разі дострокового припинення повноважень депутата обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від відповідної організації партії у порядку, передбаченому частиною п’ ятою статті 283 Кодексу.
Положень, які б передбачали особливості порядку застосування процедури заміщення депутатів місцевих рад у разі ліквідації (саморозпуску) політичної партії та/або її місцевої організації, Кодексом чи іншим законом не передбачено.
При цьому положеннями виборчого законодавства не передбачено вчинення організацією партії будь-яких дій, зокрема подання документів до територіальної виборчої комісії для прийняття рішення, передбаченого частиною першою статті 284 Кодексу, що підтверджує автономний характер зазначеної процедури.
Отже, враховуючи приписи частини першої статті 284 Кодексу, з огляду на те, що ліквідацію (саморозпуск) політичної партії, її місцевої організації законодавчо не визначено як підставу для скасування виборчого списку від відповідної організації партії або скасування реєстрації усіх кандидатів у такому списку, у разі ліквідації (саморозпуску) політичної партії та/або її місцевої організації наявні правові підстави для прийняття територіальною виборчою комісією рішення про визнання депутатом місцевої ради наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному виборчому списку від такої організації партії.
Комісія зауважує, що сутність виборчого права полягає у закріпленому на конституційному рівні праві громадян вільно обирати та бути обраними до органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Держава зобов’язана гарантувати ефективну реалізацію цих прав та забезпечити їх правовий захист відповідно до Конституції та законів України.
Забезпечення умов для реалізації виборчих прав громадян, дотримання основних засад виборчого права, належне здійснення виборчих процедур і механізмів, передбачених Кодексом, гарантуються частиною другою статті 19 Кодексу.
Згідно із частиною першою статті 32, частинами першою, четвертою статті 33, статтею 206 Кодексу в Україні утворюються і діють територіальні виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, організацію підготовки та проведення місцевих виборів.
Територіальні виборчі комісії та їх члени при виконанні своїх повноважень зобов’язані діяти в межах та у спосіб, встановлених Конституцією України, Кодексом та законами України (частина третя статті 32, частина четверта статті 38 Кодексу).
Таким чином, у разі дострокового припинення на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, повноважень депутата обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), обраного за виборчим списком організації партії, у випадку ліквідації (саморозпуску) такої політичної партії та/або її місцевої організації територіальна виборча комісія має виконати покладені на неї законом повноваження щодо заміщення депутата місцевої ради, а саме - прийняти відповідно до частини першої статті 284 Кодексу рішення про визнання депутатом наступного за черговістю кандидата в депутати у відповідному територіальному або єдиному виборчому списку від такої організації партії у порядку, передбаченому частиною п’ятою статті 283 Кодексу. Реєстрація особи, яку визнано обраною депутатом відповідної місцевої ради, здійснюється територіальною виборчою комісією в порядку, передбаченому статтею 283 Кодексу.
Під час прийняття указаних рішень територіальна виборча комісія повинна врахувати також Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затверджене постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433 (далі - Роз’яснення).
Разом з тим Комісія зауважує, що заборона діяльності партії в судовому порядку та саморозпуск партії - різні юридичні механізми, які мають різних суб’єктів ініціювання, процедуру, наслідки та правовий зміст. Саморозпуск - це добровільне припинення партією своєї діяльності, тоді як заборона діяльності партії судовим рішенням є примусовим заходом з боку держави через протиправну діяльність партії, що унеможливлює в подальшому таку діяльність в будь-якій формі та проявах. Позицію Комісії з окремих питань заміщення депутатів місцевих рад, повноваження яких достроково припинено, у разі наявності судового рішення про заборону діяльності політичної партії, що набрало законної сили, викладено у постанові від 13 квітня 2023 року № 25.
Щодо питання розгляду територіальними виборчими комісіями подань про включення кандидатур до складу виборчих комісій та про заміну членів виборчих комісій, що ними було утворено (сформовано склад), які вносяться організаціями партій, у разі ліквідації (саморозпуску) відповідної партії та/або її місцевої організації Комісія зазначає.
За змістом частин четвертої, п’ятої статті 208 Кодексу суб’єкти, за поданнями яких кандидатури членів виборчих комісій було включено до їх складу, можуть вносити до територіальної виборчої комісії, яка утворила (сформувала) відповідну виборчу комісію, подання про заміну члена такої виборчої комісії, подання з новою кандидатурою до її складу.
Суб’єктами внесення подань щодо кандидатур до складу територіальних виборчих комісій, які здійснювали організацію підготовки та проведення відповідних місцевих виборів, статтею 203 Кодексу визначено місцеві організації партій.
Згідно з частиною дев’ятою статті 203 Кодексу подання щодо кандидатур до складу територіальної виборчої комісії вноситься до відповідної виборчої комісії за підписом керівника місцевої організації партії та скріплюється печаткою місцевої організації партії або печаткою організації політичної партії вищого рівня, або печаткою цієї політичної партії.
Подання щодо включення нового члена виборчої комісії замість вибулого вноситься за формою , встановленою постановою Центральної виборчої комісії від 24 липня 2020 року № 137, а подання про заміну членів територіальних виборчих комісій - постановою Центральної виборчої комісії від 24 липня 2020 року № 138. Указані подання підписують керівники відповідних місцевих організацій партії із зазначенням відомостей про назву посади керівника місцевої організації партії - суб’єкта подання кандидатури (кандидатур) до складу виборчої комісії, його підпису, прізвища та ініціала імені.
Комісія зауважує, що згідно із статтею 11 Закону України "Про політичні партії в Україні" реєстрація політичних партій, їхніх обласних, міських і районних організацій, первинних осередків або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється в порядку, визначеному Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", після перевірки поданих матеріалів.
Про утворення обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом партії, повідомляється суб’єкт державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у 10-денний строк з дня їх утворення.
Реєстрація обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом політичної партії, здійснюється з набуттям статусу юридичної особи, якщо наявність такого статусу передбачено статутом партії, або без статусу юридичної особи.
Отже, структурне утворення політичної партії (місцева організація політичної партії) підлягає обов’язковій державній реєстрації, відомості про що вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відомості про керівника структурного утворення політичної партії також відображаються в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Водночас необхідно зазначити, що Закон України "Про політичні партії в Україні" не передбачає у зв’язку з ліквідацією (саморозпуском) політичної партії прийняття партією або компетентними органами рішень про припинення структурних утворень такої політичної партії, як це передбачено у разі заборони політичної партії (стаття 21) та скасування реєстрації політичної партії (стаття 24).
Згідно з Цивільним кодексом України цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення (стаття 91).
При цьому припинення юридичної особи, зокрема структурного утворення політичної партії, яке має такий статус, є не одномоментною дією, а передбачає певну процедуру, яка здійснюється у встановленому законодавством порядку.
Так, відповідно до частин третьої, четвертої статті 105 Цивільного кодексу України учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до цього Кодексу призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється. До комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Відповідні відомості вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
З аналізу положень Цивільного кодексу України щодо порядку ліквідації юридичної особи (статті 110, 111 ) вбачається, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) здійснює повноваження, які безпосередньо пов’язані з ліквідацією юридичної особи, діяльність цих суб’єктів спрямована на завершення правовідносин, задоволення вимог кредиторів, розподіл майна тощо. Зважаючи на покладені на вказаних суб’єктів функції, Комісія дійшла висновку, що внесення місцевою організацією партії, яка перебуває в процесі припинення, кандидатур до складу виборчих комісій чи про заміну членів виборчих комісій не є заходом, спрямованим на ліквідацію юридичної особи, а отже, відповідні подання не можуть бути підписані головою ліквідаційної комісії або ліквідатором місцевої організації партії.
Постановою Комісії від 06 жовтня 2020 року № 351 затверджено Роз’яснення щодо порядку дострокового припинення повноважень усього складу та окремих членів виборчих комісій з місцевих виборів, пунктом 5.2 якого передбачено, що подання про заміну члена виборчої комісії залишається без розгляду, зокрема, в разі внесення подання на заміну не суб’єктом подання кандидатури (зокрема, місцевою організацією партії іншого рівня); внесення подання про заміну члена виборчої комісії не за встановленою постановою Центральної виборчої комісії від 24 липня 2020 року № 138 формою .
Під час розгляду питання щодо включення нової кандидатури до складу виборчої комісії у разі дострокового припинення повноважень окремого члена або усього складу відповідної виборчої комісії невідповідність внесеного подання щодо кандидатур до складу виборчої комісії та доданих до нього документів вимогам статей 203, 204 Кодексу є підставою для відхилення внесених кандидатур шляхом прийняття відповідного рішення виборчою комісією (пункти 2.9, 8.4 указаного Роз’яснення).
Комісія зазначає, що за змістом статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними; відомості, що містяться в цьому Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця.
Частина двадцять шоста статті 17 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" передбачає здійснення державної реєстрації припинення структурного утворення політичної партії, що має статус юридичної особи, а частина шоста статті 21 цього Закону - структурного утворення політичної партії, що не має статусу юридичної особи, відомості про що вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Крім того, Комісія зауважує, що за змістом пункту 14 частини першої статті 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", пункту 4.44 Положення про міжрегіональні управління Міністерства юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23 червня 2011 року № 1707/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 20 вересня 2022 року № 3959/5), державну реєстрацію структурних утворень політичних партій здійснюють міжрегіональні управління Міністерства юстиції України, а отже, вони володіють інформацією, зокрема, щодо перебування місцевої організації політичної партії у процесі припинення та щодо припинення місцевої організації партії.
З огляду на викладене територіальні виборчі комісії під час розгляду подань місцевих організацій партій про заміну членів виборчих комісій, про включення нових кандидатур до складу виборчої комісії у разі дострокового припинення повноважень окремого члена або усього складу відповідної виборчої комісії мають обов’язково враховувати інформацію щодо перебування місцевої організації партії у процесі припинення та щодо припинення місцевої організації партії, отриману з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також від міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України.
Ураховуючи викладене, відповідно до частини другої статті 36, статті 37, частини третьої статті 202, частини дев’ятої статті 203, пункту 2-1 частини першої статті 205, статей 283, 284 Виборчого кодексу України, керуючись статтями 11-13, 16, 17, 21 Закону України "Про Центральну виборчу комісію", Центральна виборча комісія постановляє:
1. Звернути увагу територіальних виборчих комісій на необхідність:
неухильно дотримуватись вимог статей 283, 284 Виборчого кодексу України та Роз’яснення щодо порядку реєстрації обраних депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у місті, сільських, селищних рад, сільських, селищних, міських голів, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 28 жовтня 2020 року № 433, з урахуванням викладеного у цій постанові під час розгляду питань щодо заміщення депутатів місцевих рад, повноваження яких достроково припинено, у разі ліквідації (саморозпуску) політичної партії та/або її місцевої організації політичної партії, від якої такий депутат був обраний;
враховувати під час розгляду подань місцевих організацій політичних партій про заміну членів виборчих комісій, про включення нових кандидатур до складу виборчої комісії у разі дострокового припинення повноважень окремого члена або всього складу відповідної виборчої комісії інформацію щодо припинення місцевої організації політичної партії, перебування місцевої організації політичної партії у процесі припинення, отриману з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, а також від міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України.
2. Копію цієї постанови надіслати обласним, Київській міській військовим адміністраціям для доведення до відома територіальних виборчих комісій.
3. Цю постанову оприлюднити на офіційному вебсайті Центральної виборчої комісії.
Голова
Центральної виборчої комісії
О. ДІДЕНКО