• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про рішення щодо скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна"

Міністерство економіки України | Наказ, Висновок від 23.01.2009 № 30
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Висновок
  • Дата: 23.01.2009
  • Номер: 30
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Наказ, Висновок
  • Дата: 23.01.2009
  • Номер: 30
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
23.01.2009 N 30
Про рішення щодо скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна"
Відповідно до Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 N 1017) (далі - Положення), наказу Міністерства економіки України від 14.04.2008 N 126 "Про затвердження Порядку розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити висновок щодо розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна" стосовно організації та здійснення комунальним підприємством "Київський метрополітен" процедури закупівлі за державні кошти послуг з фінансового лізингу (придбання вагонів) згідно з оголошенням N 24130 (ТРП) в інформаційному бюлетені "Вісник державних закупівель" N 31(329)/11.2008, що додається.
2. Задовольнити скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна" частково та відмінити процедуру закупівлі за державні кошти комунальним підприємством "Київський метрополітен" послуг з фінансового лізингу (придбання вагонів).
3. Зобов'язати комунальне підприємство "Київський метрополітен":
скасувати протокол оцінки тендерних пропозицій від 15.01.2009 N 11;
розпочати нову процедуру закупівлі відповідно до чинного законодавства з урахуванням затвердженого висновку.
4. Департаменту державних закупівель довести цей наказ до відома товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна", комунального підприємства "Київський метрополітен" та акціонерного комерційного банку "Правекс-банк" протягом п'яти робочих днів з дня його прийняття.
Міністр економіки України Б.М.Данилишин
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
23.01.2009 N 30
ВИСНОВОК
щодо розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна" стосовно організації та здійснення комунальним підприємством "Київський метрополітен" процедури закупівлі за державні кошти послуг з фінансового лізингу (придбання вагонів)
За результатом розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна" (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення комунальним підприємством "Київський метрополітен" (далі - Замовник) процедури закупівлі за державні кошти послуг з фінансового лізингу (придбання вагонів), на підставі наданих Скаржником та Замовником матеріалів, з урахуванням пояснень, наданих уповноваженими представниками Скаржника під час розгляду скарги, установлено.
Відповідно до пункту 24 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (далі - Положення), відповідно до якого було розпочато процедуру закупівлі, Замовник не повинен установлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Згідно з пунктом 8.3 тендерної документації на закупівлю послуг з фінансового лізингу (придбання вагонів), затвердженої головою тендерного комітету Замовника 27.10.2008 (далі - тендерна документація), учаснику необхідно подати документальне підтвердження інших (додаткових) умов Замовника, зокрема, загального стажу роботи на ринку лізингових послуг не менше ніж 5 років, стажу надання лізингових послуг комунальним підприємствам не менше ніж 4 роки, досвіду надання фінансових лізингових послуг комунальним підприємствам на придбання рухомого складу. Зазначені вимоги створюють штучне обмеження та суттєво звужують коло учасників процедури закупівлі, ставлять їх у нерівні умови, оскільки цілком виключають можливість участі у процедурі закупівлі осіб, які не мають стажу надання фінансових лізингових послуг саме комунальним підприємствам тільки на придбання рухомого складу та не менше ніж 4 роки.
Відповідно до пункту 8.3 тендерної документації учаснику необхідно подати документальне підтвердження інших (додаткових) умов Замовника, зокрема: договір на поставку транспортних засобів із заводом-виробником або офіційним дилером (наявність відповідного договору) та ліцензію на виробництво даного завода-виробника. Водночас згідно з Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", зокрема статтею 9, зазначений вид господарської діяльності (виробництво вагонів) не підлягає ліцензуванню. Таким чином, зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які надають послуги з фінансового лізингу щодо придбання вагонів, зокрема вітчизняних заводів-виробників.
Згідно з підпунктом 2.1.1 Додатка 1 "Вагони метрополітену. Технічні вимоги" до тендерної документації вагони повинні відповідати вимогам ГОСТ Р 50850-96 "Вагоны метрополитена, общие технические требования", "Нормы государственной противопожарной службы МВД России" НПБ 109-96, введеним в дію 01.01.97. При цьому чинним законодавством України, зокрема Господарським кодексом України, Законом України "Про стандартизацію", Законом України "Про стандарти, технічні регламенти та процедури оцінки відповідності", Декретом Кабінету Міністрів України "Про стандартизацію і сертифікацію" не передбачено обов'язкового застосування державних стандартів Російської Федерації у сфері господарювання в Україні. Крім того, "Нормы государственной противопожарной службы МВД России" НПБ 109-96 не є частиною українського законодавства та в Україні не застосовуються. Таким чином, зазначена вимога дискримінує учасників, які надають послуги з фінансового лізингу щодо придбання вагонів, під час виробництва яких не передбачається обов'язкове застосування вищезазначених нормативних документів, зокрема тих, які виробляються в Україні.
Таким чином, Скаржником доведено наявність з боку Замовника порушень установленого порядку проведення процедури закупівлі, які призвели до дискримінації Скаржника.
Відповідно до пункту 87 Положення, пункту 6 Порядку розгляду скарг, поданих учасниками до моменту укладення договору про закупівлю, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 14.04.2008 N 126, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.04.2008 за N 373/15064 (далі - Порядок), передбачено, що Замовник має право продовжити відповідну процедуру закупівлі після закінчення строку, на який її було зупинено. Рішенням Мінекономіки (лист від 12.01.2009 N 3302-24/3, що був надісланий Замовнику факсимільним та поштовим зв'язком) зупинено процедуру закупівлі за державні кошти послуг з фінансового лізингу (придбання вагонів). Однак Замовником у період зупинення процедури закупівлі, а саме: 15.01.2009 здійснено оцінку тендерних пропозицій (протокол від 15.01.2009 N 11, в якому передбачено відповідно до пункту 63 Положення визнати торги такими, що не відбулися, у зв'язку з тим, що ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі), а також надіслано учасникам процедури закупівлі повідомлення про результати проведення торгів (від 15.01.2009 N 15-ТК), що порушує вищезазначені вимоги пункту 87 Положення, пункту 6 Порядку.
Враховуючи викладене, та відповідно до пунктів 89 і 90 Положення про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2008 N 921 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 19.11.2008 N 1017) , пункту 11 Порядку скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Лізингова компанія "Інпромлізинг Україна" задоволено частково.
Директор департаменту
державних закупівель

В.А.Новик