• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про необхідність усунення порушень Державним комітетом статистики України, Міністерством транспорту та звязку України принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва  | Рішення від 24.02.2006 № 27
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
  • Тип: Рішення
  • Дата: 24.02.2006
  • Номер: 27
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
  • Тип: Рішення
  • Дата: 24.02.2006
  • Номер: 27
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
Р І Ш Е Н Н Я
24.02.2006 N 27
Про необхідність усунення порушень Державним комітетом статистики України, Міністерством транспорту та зв'язку України принципів державної регуляторної політики згідно з вимогами Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності"
На виконання вимог Закону України від 11.09.2003 N 1160-IV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", здійснюючи аналіз нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади щодо їх відповідності принципам державної регуляторної політики, Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва
ВСТАНОВИВ:
I. Міністерством статистики України та Міністерством транспорту України видано спільний наказ від 07.08.96 N 228/253 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи" (далі - Інструкція).
II. Міністерством транспорту України видано наказ від 14.10.97 N 363 "Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні" (далі - Правила).
Проаналізувавши Інструкцію та Правила виявлено норми, які суперечать чинному законодавству, не відповідають принципам державної регуляторної політики, чим створюються проблеми у сфері господарської діяльності.
1. На виконання рішення Держпідприємництва від 16.10.98 N 17-02/10 "Про необхідність усунення порушень вимог Указу Президента України від 03.02.98 N 79/98 "Про усунення обмежень, що стримують розвиток підприємницької діяльності" Мінтрансом України та Держкомстатом України" Мінтранс України та Держкомстат України, які зобов'язані були в місячний термін внести зміни в наказ N 228/253 від 07.08.96 "Про затвердження Інструкції порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи", зміни до зазначеного наказу не внесли. Дія зазначеного наказу зупинена до внесення змін.
Проте, станом на 22.02.2006 зміни не внесені.
У Прикінцевих висновках та рекомендаціях додатка до рішення від 16.10.98 N 17-02/10 зазначено, зокрема "...для забезпечення послідовності нормативної бази потрібно внести зміни до п. 11.2 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 14.10.97 N 363".
Однак, на сьогодні зміни до зазначеного пункту наказу також не внесені.
В преамбулі наказу Мінтрансу України від 14.10.97 N 363 "Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні" встановлено, що він виданий на виконання пункту 3 розділу 1 Програми заходів щодо забезпечення збереження вантажів, захисту їх від розкрадань і безпеки пасажирів на транспорті, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05.01.95 N 7 (далі - Програма).
Пункт 3 розділу 1 Програми не встановлює вимоги щодо необхідності віднесення товарно-транспортних накладних і дорожніх листів вантажного автомобіля до документів суворої звітності, як це встановлено пунктом 11.2 Правил.
Варто також зазначити, що законодавча нормативно-правова база не надає визначення "бланк суворої звітності". Поняття "бланк суворого обліку" визначено у постанові Кабінету Міністрів України від 19.04.93 N 283 "Про встановлення порядку виготовлення бланків цінних паперів і документів суворого обліку", згідно якої до номенклатури бланків суворого обліку не віднесені бланки товарно-транспортних накладних та дорожніх листів вантажного автомобіля.
Запровадження пунктом 1.3 Інструкції та пунктом 11.2 Правил бланків товарно-транспортних накладних та дорожніх листів як бланків суворої звітності не передбачено жодним нормативно-правовим актом вищої юридичної сили.
Завданнями та повноваженнями, покладеними на Державний комітет статистики України, затвердженими Указом Президента України від 19.01.2004 N 60/2004 "Про Державний комітет статистики", не надано права Держкомстату України на запровадження та затвердження будь-яких бланків суворої звітності.
Відповідно до пункту 7 Положення про Міністерство транспорту та зв'язку України, затвердженого Указом Президента України від 27.08.2004 N 1009/2004, Мінтрансзв'язку України у межах своїх повноважень на основі та на виконання актів законодавства видає накази, організовує і контролює їх виконання. Норми наказів щодо запровадження товарно-транспортних накладних та дорожніх листів як бланків суворої звітності видані з перевищенням повноважень Мінтрансу України.
Крім того, таке регулювання призводить до недоцільних додаткових часових та грошових витрат суб'єктів господарювання.
З метою урегулювання питання щодо застосування товарно-транспортних накладних при перевезенні вантажів автомобільним транспортом, Держпідприємництво України листом від 15.12.2005 N 10973 наполегливо пропонував Міністерству транспорту та зв'язку України переглянути накази від 07.08.96 N 228/253 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи" та від 14.10.97 N 363 "Про затвердження Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні" на відповідність їх норм принципам державної регуляторної політики, встановлених статтею 4 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", внести відповідні зміни з дотриманням вимог статей 8, 9 зазначеного Закону України та подати Держпідприємництву України на погодження комплект документів відповідно до статті 21 вказаного Закону України.
Станом на 22.02.2005 року відповідь від Мінтрансу України не отримана.
Таким чином, норми наказів не відповідають чинному законодавству України, не відповідають принципам державної регуляторної політики, що призводить до створення перешкод у здійсненні господарської діяльності у сфері вантажоперевезень автомобільним транспортом. Створення перешкод у діяльності суб'єктів господарювання не узгоджується з політикою Уряду України щодо розвитку підприємництва.
Враховуючи вищевикладене, керуючись частиною третьою статті 27 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва В И Р І Ш И В:
Запропонувати:
1. Державному комітету статистики України, Міністерству транспорту та зв'язку України скасувати спільний наказ від 07.08.96 N 228/253 "Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, зберігання, застосування єдиної первинної транспортної документації для перевезення вантажів автомобільним транспортом та обліку транспортної роботи".
2. Міністерству транспорту та зв'язку України скасувати п. 11.2 Правил перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні, затверджених наказом від 14.10.97 N 363.
Рішення Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва щодо усунення порушень принципів державної регуляторної політики підлягає виконанню у порядку, визначеному статтею 28 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Голова А.В.Дашкевич