• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження нової редакції Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет"

Міністерство охорони здоровя України  | Наказ від 14.01.2015 № 5
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 14.01.2015
  • Номер: 5
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство охорони здоровя України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 14.01.2015
  • Номер: 5
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.01.2015 № 5
Про затвердження нової редакції Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет"
Відповідно підпункту 12 пункту 4 до Положення про Міністерство охорони здоров'я України , затвердженого Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 467, та з метою приведення у відповідність до Закону України "Про вищу освіту" Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити нову редакцію Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет", що додається.
2. Уповноважити в.о. ректора Державного закладу "Луганський державний медичний університет" І. Іоффе підписати нову редакцію Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет".
3. В.о. ректора Державного закладу "Луганський державний медичний університет" І. Іоффе:
1) у триденний строк з дня державної реєстрації нової редакції Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет" отримати у державного реєстратора оригінал нової редакції Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет" з відміткою державного реєстратора та виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
2) подати до Департаменту кадрового менеджменту, освіти та науки у тижневий строк з дня державної реєстрації:
оригінал нової редакції Статуту Державного закладу "Луганський державний медичний університет", зареєстрований в установленому порядку з відміткою державного реєстратора;
належним чином завірену копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
МіністрО. Квіташвілі
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України
14.01.2015. № 5
Міністр ________ О. Квіташвілі
СТАТУТ
Державного закладу "Луганський державний медичний університет"
(нова редакція)
Погоджено за поданням
Вченої ради Конференцією
трудового колективу
ДЗ "Луганський державний
медичний університет"
"26" грудня 2014 р., протокол № 1
Рубіжне - 2015
1. Загальна частина
1.1. Даний Статут вищого навчального закладу розроблений відповідно до законодавства України і є документом, який регламентує діяльність ДЗ "Луганський державний медичний університет" (далі - Університет).
1.2. ДЗ "Луганський державний медичний університет" створено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 29 серпня 1994 № 592.
1.3. Повне найменування:
українською мовою
ДЕРЖАВНИЙ ЗАКЛАД "ЛУГАНСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ МЕДИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ",
російською мовою
ГОСУДАРСТВЕННОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ "ЛУГАНСЬКИЙ ГОСУДРСТВЕННЬІЙ МЕДИЦИНСКИЙ УНИВЕРСИТЕТ",
англійською мовою
STATE ESTABLISHMENT "LUGANSK STATE MEDICAL UNIVERSITY".
Скорочене найменування:
Українською мовою - ДЗ "ЛДМУ"
Російською мовою - ГУ "ЛГМУ"
Англійською мовою -SE " LSMU"
1.4. Місце знаходження Університету:
93012, м. Рубіжне, Луганської області, вул. Будівельників, 32.
1.5. Університет заснований на державній формі власності, підпорядкований Міністерству охорони здоров'я України і є неприбутковою установою. Майно Університету є державною власністю.
1.6. Основними напрямками діяльності Університету є: підготовка спеціалістів, магістрів та бакалаврів, підготовка до вступу у вищі навчальні заклади з правом підготовки іноземних громадян, первинна післядипломна підготовка лікарів, удосконалення лікарів згідно з державним замовленням і договірними зобов'язаннями високо кваліфікованих фахівців для сфери охорони здоров'я.
1.7. Головними завданнями Університету є:
- здійснення освітньої діяльності в сфері охорони здоров'я, яка забезпечує підготовку фахівців, професіоналів і яка відповідає стандартам вищої освіти, ліцензованим напрямам та обсягам, за відповідними ступенями вищої освіти;
- здійснення наукової і науково-технічної, культурно-виховної, оздоровчої та творчої діяльності в сфері охорони здоров'я;
- забезпечення виконання державного замовлення та угод на підготовку та перепідготовку фахівців та професіоналів з вищою освітою, у т.ч. іноземних громадян;
- здійснення підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів у магістратурі, аспірантурі, докторантурі та їх атестація;
- вивчення попиту на окремі спеціальності на ринку праці та сприяння працевлаштуванню випускників;
- надання діагностично-лікувальної допомоги населенню та здійснення медичної практики;
- забезпечення культурного та духовного розвитку особистості, виховання осіб, які навчаються в Університеті в дусі українського патріотизму та поваги до Конституції України;
- підвищення освітньо-культурного рівня громадян;
- здійснення інших завдань відповідно до Закону України "Про вищу освіту" .
1.8. Університет має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівнями: молодший бакалавр (молодший спеціаліст), бакалавр, спеціаліст, магістр, доктор філософії, доктор наук, здійснення підвищення кваліфікації і перепідготовка лікарів і провізорів (у т.ч. іноземних громадян).
Навчання в Університеті здійснюється за такими формами: денна (очна), заочна, дистанційна. Форми навчання можуть бути поєднаними.
1.9. Відповідно до рішення Державної акредитаційної комісії України від 09.12.1997 протокол № 11, Університет визнаний акредитований за статусом вищого навчального закладу IV (четвертого) рівня акредитації, має право готувати фахівців за такими освітньо-кваліфікаційними рівням за спеціальностями:
- 7.12010001,8.12010001 "Лікувальна справа";
- 7.12010002,8.12010002 "Педіатрія";
- 7.12010005,8.12010005 "Стоматологія";
- 7.12020101,8.12020101 "Фармація";
- 7.12020104 "Технологія парфумерно-косметичних засобів";
- 6.120101 "Сестринська справа"
З правом підготовки іноземних громадян з кожної спеціальності.
Здійснює післядипломні освітні послуги у таких формах: інтернатура, лікарська резидентура, магістратура, клінічна ординатура, аспірантура, докторантура, перепідготовка лікарів і провізорів, підвищення кваліфікації лікарів і провізорів, підготовка (навчання) та підвищення кваліфікації молодших спеціалістів (молодших бакалаврів) і бакалаврів та інших працівників сфери охорони здоров'я.
1.10 Університет є юридичною особою, має відокремлене майно, може від свого імені набувати майнових і особистих немайнових прав і мати обов'язки, бути позивачем і відповідачем у суді.
Університет веде самостійний баланс, для ведення бухгалтерського обліку операцій щодо надходжень із Державного бюджету та місцевих бюджетів України, відкриває рахунки в органах Державного казначейства України, має рахунки в установах банків України, у т.ч. валютні, печатку із зображенням Державного Герба України і своєю повною назвою, логотип, штампи, бланки тощо. Може мати зареєстрований у встановленому порядку товарний знак, прапор, гімн, та інші необхідні реквізити та атрибути юридичної особи.
1.11. Університет здійснює свою діяльність відповідно до законодавства України та цього Статуту.
1.12. Структурні підрозділи Університету створюються відповідно до законодавства та головних завдань діяльності Університету і функціонують згідно з окремими положеннями, що затверджуються ректором Університету.
Структурними підрозділами Університету є: факультети, кафедри, навчальний, науковий, фінансово-економічний, адміністративно-господарський відділи та інші структурні підрозділи.
Факультет створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до його складу входить не менш ніж три кафедри і на ньому навчається не менш ніж 200 студентів денної форми навчання. Факультети діють на підставі Положень, які після рекомендації Вченої ради Університету затверджуються ректором.
Керівництво факультету здійснює декан, який обирається таємним голосуванням Вченою радою факультету з числа науково-педагогічних працівників, які мають вчене звання професора, доцента і науковий ступень та працює на постійній основі. Декан факультету після обрання Вченою радою факультету призначається ректором Університету строком на 5 років.
Заступники декана призначаються ректором Університету за пропозицією Вченої ради факультету на строк повноважень декану.
Кафедра - базовий структурний підрозділ, що проводить навчально-виховну методичну діяльність з однієї або кількох споріднених спеціальностей чи навчальних дисциплін і здійснює наукову, науково-дослідну діяльність за певним напрямом. Кафедра створюється рішенням Вченої ради Університету за умови, якщо до її складу входять не менше ніж п'ять науково-педагогічних працівників, для яких кафедра є основним місцем роботи, і не менш ніж три з яких мають науковий ступень або вчене звання.
Керівництво кафедрою здійснює завідувач кафедри, який обирається за конкурсом Вченою радою Університету строком на п' ять років. Завідувач кафедри призначається ректором Університету на умовах контракту.
Бібліотека Університету є навчально-допоміжним, інформаційним та культурно-освітнім підрозділом, який діє на підставі Положення, затвердженого ректором. Директор бібліотеки обирається Вченою радою Університету строком на п'ять років.
Інші структурні підрозділи утворюються рішенням Вченої ради і діють на підставі Положень, затверджених ректором Університету.
Основними структурними підрозділами Університету є:
 Медичний факультет № 1 (спеціальність "лікувальна справа");
 Медичний факультет № 2 (спеціальність "педіатрія");
 Медичний факультет № 3 з підготовки іноземних громадян;
 Стоматологічний факультет;
 Фармацевтичний факультет;
 Факультет післядипломної освіти;
 Підготовче відділення для іноземних громадян;
До навчальних, навчально-виховних та навчально-допоміжних підрозділів, які входять до структури Університету, належать:
- навчальний відділ;
- навчально-методичний кабінет;
- студентська канцелярія;
- відділ виробничої практики;
- центр сімейної медицини;
- інформаційно-аналітичний відділ;
- міжнародний відділ;
- відділ дистанційного навчання та незалежного контролю якості знань;
- центр культури і дозвілля студентів;
- підрозділ сприяння працевлаштування випускників.
Науковими структурними підрозділами Університету є:
- науковий відділ;
- науково-дослідницький центр;
- віварій;
- лікувальний відділ;
Для організації всіх напрямків роботи Університету діють такі адміністративно - господарські підрозділи:
- відділ кадрів;
- канцелярія;
- видавничий відділ;
- планово-фінансовий відділ;
- юридичний відділ;
- бухгалтерія;
- контрактний відділ;
- відділ інженерно-технічних працівників;
- інші підрозділи, діяльність яких не заборонена законодавством.
До складу Університету також входять:
- санаторій-профілакторій;
- їдальня;
- кафе;
- стадіон.
2. Права та обов'язки Міністерства охорони здоров'я України
2.1. Міністерство охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) є органом управління, якому підпорядкований Університет. МОЗ України відповідно до законодавства:
- затверджує Статут Університету та за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування Університета вносить до нього зміни та затверджує нову редакцію;
- укладає контракт з ректором Університету, обраним за конкурсом у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту" та Статутом Університету;
- за поданням вищого колегіального органу громадського самоврядування Університету достроково розриває контракт із ректором з підстав, визначених законодавством, за порушення Статуту Університету та умов контракту;
- здійснює контрольні функції за дотриманням вимог стандартів вищої медичної освіти;
- формує державне замовлення на підготовку, підвищення кваліфікації та перепідготовку фахівців із вищою медичною освітою в Університеті;
- здійснює фінансове забезпечення Університету;
- затверджує структуру, штатний розпис та кошторис Університету;
- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Університету;
- здійснює контроль за дотриманням Статуту Університету;
- делегує повноваження ректору згідно з законодавством для безпосереднього управління діяльністю Університету;
- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством України.
3. Обсяг цивільної правоздатності
3.1. Цивільна правоздатність Університету виникає з моменту реєстрації цього Статуту та складається з його прав та обов'язків.
3.2. Університет має право:
- визначати зміст освіти з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів освіти IV рівня акредитації.
- визначати форми та засоби проведення навчально-виховного процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- проводити підвищення кваліфікації медичних і фармацевтичних кадрів, підготовку наукових і науково-педагогічних кадрів та здійснювати фундаментальні та прикладні наукові дослідження й розробки у сфері охорони здоров'я шляхом виконання навчальної, методичної, наукової роботи та медичної практики, а також розробляти та запроваджувати власні програми;
- приймати необхідні рішення і проводити діяльність відповідно до статутних завдань, які віднесені до компетенції Університету і не суперечать законодавству України;
- визначати зміст освітніх програм з урахуванням державних стандартів та освітньо-професійних програм, установлених для вищих навчальних закладів відповідних рівнів акредитації (навчальні плани, програми тощо), і організаційні форми навчального процесу відповідно до ліцензованої освітньої діяльності;
- готувати фахівців за державним замовленням і замовленням галузевих міністерств, відомств, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, місцевих органів виконавчої влади, громадських організацій та за договорами з громадянами;
- розробляти та запроваджувати власні програми наукової діяльності;
- присвоювати вчені звання професора, доцента, старшого дослідника в установленому законодавством порядку;
- забезпечувати видання підручників, навчальних і навчально-методичних посібників, монографій, збірників наукових праць, фахових, наукових і науково-методичних журналів, інформаційно-аналітичних збірників тощо та здійснювати інші види видавничої діяльності;
- розробляти свою організаційну структуру;
- визначати форми організації і стимулювання праці, які здатні забезпечити максимальне використання інтелектуального потенціалу професорсько-викладацького, наукового та інженерного складу, магістрів, клінічних ординаторів, інтернів, резидентів, аспірантів, докторантів; установлювати власні форми морального та матеріального заохочення працівників Університету;
- створювати у встановленому законодавством порядку структурні підрозділи, клінічні бази, клініки, здійснювати медичну практику;
- виступати орендодавцем нерухомого майна, що належить Університету, за погодженням з МОЗ України;
- укладати угоди про спільну діяльність із підприємствами, установами, організаціями в Україні та за її межами для виконання статутних завдань відповідно до законодавства України;
- укладати з профспілковим комітетом колективний договір після схвалення його на конференції трудового колективу;
- установлювати надбавки до заробітної плати й вирішувати питання матеріального заохочення працівників усіх структурних підрозділів (за наявності відповідних фондів);
- визначати форми та систему заробітної плати працівникам згідно з законодавством України;
- реалізовувати обладнання, прилади, устаткування, матеріали та книги власного виробництва в порядку, визначеному законодавством України;
- списувати з балансів основні засоби, що стали непридатними для використання або застаріли (без обмеження вартості), в установленому законом порядку;
- закуповувати, орендувати, замовляти за рахунок виділених Університету коштів або власних фондів обладнання чи інші матеріальні ресурси;
- здійснювати різні форми підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації кадрів;
- обирати почесних членів Університету, у тому числі й закордонних фахівців;
- здійснювати міжнародну та зовнішньоекономічну діяльність у сфері освіти, наукової діяльності та охорони здоров'я згідно з законодавством України;
- розвивати власну соціальну базу.
3.3. Університет зобов'язаний:
- забезпечувати проведення освітньої діяльності, яка включає навчальну, методичну, лікувальну, наукову, культурну діяльність, медичну практику;
- забезпечувати умови для набуття знань у галузі медицини та фармації, підготовку висококваліфікованих фахівців згідно із ступеневою системою освіти і державними стандартами, затвердженими МОЗ України;
- брати участь у виконанні державних, цільових, галузевих, регіональних, науково-технічних програм;
- організовувати та проводити фундаментальні, пошукові і прикладні наукові дослідження;
- готувати науково-педагогічні кадри вищої кваліфікації в магістратурі, аспірантурі та докторантурі;
- забезпечувати інтеграцію освіти, науки й лікувально-профілактичної діяльності у вирішенні актуальних проблем підвищення кваліфікації та перепідготовки лікарів і провізорів;
- організовувати та забезпечувати спільну роботу з органами охорони здоров'я та лікувальними закладами в наданні висококваліфікованої допомоги населенню;
- проводити атестацію та підвищення кваліфікації професорсько-викладацького складу Університету;
- реалізовувати комплексний план соціально-економічного Університета;
- забезпечувати своєчасну сплату податків та інших відрахувань згідно з чинним законодавством;
- здійснювати будівництво, реконструкцію, а також капітальний ремонт основних фондів;
- здійснювати оперативну діяльність щодо матеріально-технічного забезпечення основних напрямів роботи;
- забезпечувати дотримання екологічних вимог відповідно до чинного законодавства;
- забезпечувати здійснення бухгалтерського обліку та ведення статистичної звітності згідно з чинним законодавством.
3.4. Права та обов'язки науково-педагогічних, наукових, педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, визначаються відповідно до законодавчих та нормативних актів з питань вищої освіти.
3.5. За рішенням конференції трудового колективу Університету науково-педагогічних, наукових, педагогічних працівників та осіб, що навчаються в Університеті, можуть бути надані додаткові права та обов'язки.
4. Управління Університетом
4.1. Управління Університетом здійснюється на основі принципів:
- автономії та самоврядування;
- розмежування прав, повноважень та відповідальності між МОЗ України, органів управління вищою освітою, керівництва Університетом та її структурних підрозділів;
- поєднання колегіальних та єдиноначальних засад;
- незалежності від політичних партій, громадських та релігійних організацій.
4.2. Автономія та самоврядування Університету реалізується відповідно до законодавства і передбачає право:
- самостійно визначати форми навчання, форми та види організації навчального процесу;
- приймати на роботу педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників;
- надавати додаткові освітні послуги;
- самостійно розробляти та запроваджувати власні програми наукової і науково-виробничої діяльності;
- створювати в порядку, встановленому чинним законодавством, інститути, коледжі, факультети, відділення, філії, навчальні, методичні, наукові, науково-дослідні центри та лабораторії, конструкторські та конструкторсько-технологічні бюро, територіально відокремлені та інші структурні підрозділи;
- здійснювати видавничу діяльність, розвивати власну поліграфічну базу;
- на підставі відповідних угод провадити спільну діяльність з іншими вищими навчальними закладами, підприємствами, установами та організаціями;
- брати участь у роботі міжнародних організацій;
- запроваджувати власну символіку та атрибутику;
- звертатися з ініціативою до органу управління вищою освітою щодо внесення змін до чинних або розроблення нових нормативно-правових актів у галузі вищої освіти;
- користуватися земельними ділянками в порядку, встановленому законодавством України.
4.3. Безпосереднє управління діяльності Університету здійснює її керівник - Ректор. Його права, обов'язки та відповідальність визначаються законодавством, статутом Університету та контрактом, укладеним між керівником МОЗ України та ректором.
4.3.1. Ректор є представником Університету у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачених чинним законодавством і цим статутом.
4.3.2. Ректор Університету в межах наданих йому повноважень:
1) організовує діяльність Університету;
2) вирішує питання фінансово-господарської діяльності Університету, подає до МОЗ України на затвердження структуру та штатний розпис Університету;
3) видає накази і розпорядження, дає обов'язкові для виконання всіма учасниками освітнього процесу і структурними підрозділами Університету доручення;
4) має право першого підпису фінансових документів Університету, представляє Університет без довіреності в державних та інших органах, відповідає за результати його діяльності перед МОЗ України, у підпорядкуванні якого перебуває Університет;
5) є розпорядником майна і коштів;
6) забезпечує виконання фінансового плану (кошторису), укладає договори;
7) призначає на посаду та звільняє з посади працівників;
8) забезпечує охорону праці, дотримання законності та порядку;
9) визначає функціональні обов'язки працівників;
10) формує контингент осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі;
11) відраховує з Університету та поновлює на навчання в ній здобувачів вищої освіти за погодженням з органами студентського самоврядування та первинними профспілковими організаціями осіб, які навчаються (якщо дана особа є членом профспілки), із підстав, установлених чинним законодавством;
12) забезпечує організацію та здійснення контролю за виконанням навчальних планів і програм навчальних дисциплін;
13) контролює дотримання всіма підрозділами штатно-фінансової дисципліни;
14) здійснює контроль за якістю роботи педагогічних, науково-педагогічних, наукових та інших працівників;
15) забезпечує створення умов для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Університету;
16) сприяє та створює умови для діяльності органів студентського самоврядування, організацій профспілок працівників і студентів, громадських організацій, які діють в Університеті;
17) сприяє формуванню здорового способу життя в осіб, що навчаються в Університеті, зміцненню спортивно-оздоровчої бази Університету, створює належні умови для занять масовим спортом;
18) спільно з виборними органами первинних організацій профспілок працівників і студентів подає для затвердження вищому колегіальному органу громадського самоврядування Університету правила внутрішнього розпорядку та колективний договір і після затвердження підписує їх;
19) забезпечує своєчасне подання до МОЗ України змін та доповнень до Статуту;
20) забезпечує дотримання вимог Закону України "Про захист персональних даних" , службової та державної таємниці;
21) для вирішення основних питань діяльності відповідно до Статуту створює робочі органи та визначає їх повноваження;
22) забезпечує дотримання вимог антикорупційного законодавства.
4.3.3. Ректор відповідає за провадження освітньої, наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Університеті, за результати фінансово-господарської діяльності, стан і збереження нерухомого та іншого майна цього закладу.
Ректор Університету щороку звітує про свою діяльність перед МОЗ України та вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету.
Ректор зобов'язаний оприлюднювати щорічний звіт про свою діяльність на офіційному веб-сайті Університету.
4.3.4. Ректор Університету може делегувати частину своїх повноважень проректорам (за напрямком діяльності), заступникам і керівникам структурних підрозділів відповідно до посадових інструкцій.
4.3.5. Ректор Університету обирається шляхом таємного голосування строком на п' ять років у порядку, передбаченому Законом України "Про вищу освіту" і Статутом Університету.
Брати участь у виборах Ректора Університету мають право:
- кожен науковий, науково-педагогічний та педагогічний штатний працівник Університету;
- представники з числа інших штатних працівників, які обираються відповідними працівниками шляхом прямих таємних виборів;
- виборні представники з числа осіб, що навчаються в Університеті, які обираються шляхом прямих таємних виборів.
При цьому загальна кількість (повний склад) наукових, науково-педагогічних і педагогічних працівників Університету повинна становити не менше 75 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах; кількість виборних представників з числа інших працівників Університету - до 10 відсотків, а кількість виборних представників із числа осіб, які навчаються в Університеті - не менше 15 відсотків осіб, які мають право брати участь у виборах.
Вибори вважаються такими, що відбулися, якщо участь у них взяли більше 50 відсотків загальної кількості осіб, які мають право брати участь у виборах, кожен з яких має один голос і голосує особисто.
З особою (кандидатурою), яка набрала більше 50 відсотків голосів осіб, які мають право брати участь у виборах, Міністерство охорони здоров'я укладає контракт строком на п' ять років не пізніше одного місяця з дня її обрання.
4.3.6. Ректор Університету може бути звільнений з посади засновником (засновниками) або уповноваженим (ними) органом (особою), а також у зв'язку з прийняттям рішення про його відкликання вищим колегіальним органом громадського самоврядування, який його обрав на посаду з підстав, визначених законодавством про працю, за порушення статуту Університета та умов контракту. Подання про відкликання керівника може бути внесено до вищого колегіального органу громадського самоврядування вищого навчального закладу не менш як половиною статутного складу наглядової або Вченої ради Університету. Рішення про відкликання ректора приймається більшістю голосів за умови присутності не менш як двох третин статутного складу вищого колегіального органу громадського самоврядування вищого навчального закладу.
Після виходу на пенсію з посади ректора Університету особа, яка працювала на цій посаді не менш як 10 років підряд, може бути призначена радником ректора Університету на громадських засадах або за рахунок власних надходжень Університета.
4.4. Вчена рада є колегіальним органом управління Університетом, який утворюється строком на п' ять років, склад якого затверджується наказом ректора протягом п'яти робочих днів з дня закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
4.4.1. Вчена рада Університета:
1) визначає стратегію і перспективні напрями розвитку освітньої, наукової та інноваційної діяльності Університета;
2) розробляє і подає вищому колегіальному органу громадського самоврядування проект статуту Університета, а також рішення про внесення змін і доповнень до нього;
3) ухвалює фінансовий план і річний фінансовий звіт Університету;
4) визначає систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості вищої освіти;
5) ухвалює рішення про розміщення власних надходжень у територіальних органах центрального органу виконавчої влади у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, або в банківських установах;
6) ухвалює за поданням ректора рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію структурних підрозділів;
7) обирає за конкурсом таємним голосуванням на посади деканів, завідувачів (начальників) кафедр, професорів і доцентів, директора бібліотеки;
8) затверджує освітні програми та навчальні плани для кожного рівня вищої освіти та спеціальності;
9) ухвалює рішення з питань організації освітнього процесу, визначає строки навчання на відповідних рівнях;
10) затверджує зразок та порядок виготовлення власного документа про вищу освіту, положення про процедуру та підстави для його видачі випускникам, а також зразки, порядок виготовлення, процедуру та підстави для видачі випускникам спільних і подвійних дипломів;
11) ухвалює основні напрями проведення наукових досліджень та інноваційної діяльності;
12) оцінює науково-педагогічну діяльність структурних підрозділів;
13) присвоює вчені звання професора, доцента та старшого дослідника та подає відповідні рішення на затвердження до атестаційної колегії центрального органу виконавчої влади у сфері освіти і науки;
14) приймає остаточні рішення про визнання іноземних документів про вищу освіту, наукові ступені та вчені звання під час прийняття на роботу педагогічних, наукових, науково-педагогічних та інших працівників, а також під час зарахування вступників на навчання;
15) має право вносити подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, цим статутом, контрактом, яке розглядається вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університету;
16) приймає рішення щодо клопотання про присвоєння почесних звань, висунення кандидатур претендентів на одержання державних премій України, обрання до складу Національної та галузевих академій наук України;
17) висуває кандидатів на призначення академічних та іменних стипендій.
18) розглядає інші питання діяльності Університету відповідно до цього статуту.
Вчена рада Університету може делегувати частину своїх повноважень вченим радам факультетів.
4.4.2. Вчену раду Університета очолює її голова, який обирається таємним голосуванням з числа членів Вченої ради Університета, які мають науковий ступінь та/або вчене (почесне) звання, на строк діяльності Вченої ради.
4.4.3. До складу Вченої ради Університету входять за посадами ректор, заступники ректора, керівники факультетів, учений секретар, завідувач бібліотеки, головний бухгалтер, керівники органів самоврядування та виборних органів первинних профспілкових організацій працівників Університета, а також виборні представники, які представляють наукових, науково-педагогічних працівників і обираються з числа завідувачів (начальників) кафедр, професорів, докторів філософії, докторів наук, виборні представники, які представляють інших працівників Університету і які працюють на постійній основі, виборні представники аспірантів, докторантів, слухачів, асистентів-стажистів, інтернів, лікарів-резидентів, клінічних ординаторів, керівники виборних органів первинних профспілкових організацій студентів та аспірантів, керівники органів студентського самоврядування Університету.
Вибори до складу Вченої ради починаються за 30 календарних днів до закінчення повноважень попереднього складу Вченої ради.
За рішенням Вченої ради до її складу можуть входити також представники організацій роботодавців.
При цьому не менш як 75 відсотків складу Вченої ради повинні становити наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники Університету і не менш як 10 відсотків - виборні представники з числа осіб, які навчаються в Університеті.
Виборні представники з числа працівників Університету обираються вищим колегіальним органом громадського самоврядування за поданням структурних підрозділів, у яких вони працюють, а виборні представники з числа осіб, що навчаються в Університеті, шляхом прямих таємних виборів.
4.4.4. Засідання Вченої ради вважається правомочним, якщо на ньому були присутні дві третини від загальної кількості членів Вченої ради.
Рішення приймаються, якщо за них проголосувало більше половини присутніх членів Вченої ради Університету.
Рішення Вченої ради Університету вводяться в дію рішеннями (наказом) ректора.
4.5. В Університеті діють вчені ради факультетів (структурних підрозділів), повноваження яких визначаються вченою радою Університету відповідно до статуту Університета.
Вчена рада факультету є колегіальним органом управління факультету Університета.
Вчену раду факультету очолює її голова.
До компетенції Вченої ради факультету належать:
- визначення загальних напрямів наукової діяльності факультету;
- обрання на посаду таємним голосуванням декана, доцентів, старших викладачів, викладачів, асистентів;
- ухвалення навчальних програм та навчальних планів;
- вирішення питань організації навчально-виховного процесу на факультеті;
- вирішення інших питань діяльності факультету.
Кількісний склад Вченої ради факультету визначається по кожному факультету окремо, залежно від кількості працюючих на факультеті на постійній основі. При цьому не менше 75% з них мають бути науково-педагогічними працівниками факультету.
До складу Вченої ради факультету входять за посадами заступники декана, завідувачі кафедр, керівники органів самоврядування факультету, а також виборні представники з числа науково-педагогічних працівників і обираються з професорів, докторів наук, та виборні представники з інших працівників факультету, працюючих на постійній основі.
Виборні представники обираються на зборах трудового колективу факультету за поданням структурних підрозділів, в яких вони працюють.
Рішення Вченої ради факультету вводяться в дію розпорядженням декана факультету.
Рішення Вченої ради факультету може бути скасовано рішенням Вченої ради Університету.
4.6. Обрання на вакантні посади проректорів і деканів та звільнення їх з посади здійснюється з дотриманням вимог Закону України "Про вищу освіту" та Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" .
Під час заміщення вакантних посад науково-педагогічних працівників -завідувачів кафедр, професорів, доцентів, старших викладачів, викладачів укладенню трудового договору (контракту) передує конкурсний відбір, порядок проведення якого затверджується Вченою радою Університету.
4.7. Наглядова рада Університета.
Для здійснення нагляду за управлінням майном Університету додержанням мети його створення в Університеті утворюється Наглядова рада.
Наглядова рада Університету сприяє розв'язанню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійснення контролю за їх використанням, ефективній взаємодії Університету з державними органами та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, суспільно-політичними організаціями та суб'єктами господарської діяльності в інтересах розвитку та підвищення якості освітньої діяльності і конкурентоспроможності Університету, здійснює громадський контроль за його діяльністю тощо.
Члени Наглядової ради мають право брати участь у роботі конференції трудового колективу Університету з правом дорадчого голосу.
Наглядова рада має право вносити на конференцію трудового колективу Університету подання про відкликання ректора Університету з підстав, передбачених законодавством, цим Статутом, контрактом.
Порядок формування Наглядової ради, строк її повноважень, компетенція і порядок діяльності визначаються цим Статутом та Положенням про Наглядову раду Університету, яке затверджується Вченою радою Університету. До складу Наглядової ради не можуть входити працівники Університету.
4.8. У Університеті діють робочі та дорадчі органи, постійно діючі комісії.
Для вирішення поточних питань діяльності Університета створюються робочі органи:
- ректорат;
- деканати;
- приймальна комісія;
- комісія по трудовим спорам тощо.
Положення про робочі органи Університету затверджуються наказом Ректора.
5. Органи громадського самоврядування
5.1. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Університета є загальні збори (конференція) трудового колективу, включаючи виборних представників з числа осіб, які навчаються в Університеті.
5.2. Порядок скликання і прийняття рішень вищого колегіального органу громадського самоврядування визначається цим Статутом.
5.3. У вищому колегіальному органі громадського самоврядування повинні бути представлені всі категорії учасників освітнього процесу Університету. При цьому не менш як 75 відсотків складу делегатів (членів) виборного органу повинні становити наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники вищого навчального закладу, які працюють у цьому закладі на постійній основі, і не менш як 15 відсотків - виборні представники з числа осіб, які навчаються в Університеті, які обираються шляхом прямих таємних виборів.
Загальна кількість делегатів загальних зборів (конференції) трудового колективу визначається таким чином:
- від факультетів - по 20 представників;
- від наукових та науково-дослідних підрозділів - по 5 представників;
- від бібліотеки, коледжу, адміністративно-господарського персоналу - по 3 представника;
- від інших структурних підрозділів по 1 представнику.
Делегати на конференцію трудового колективу Університета обираються на загальних зборах трудових колективів факультетів, інших структурних підрозділів.
5.4. Вищий колегіальний орган громадського самоврядування скликається не рідше одного разу на рік.
5.5. Вищий колегіальний орган громадського самоврядування:
1) погоджує за поданням Вченої ради Університета статут чи зміни (доповнення) до нього;
2) заслуховує щороку звіт ректора Університета та оцінює його діяльність;
3) обирає комісію з трудових спорів відповідно до законодавства про працю;
4) розглядає за обґрунтованим поданням наглядової або Вченої ради ДЗ Університета питання про дострокове припинення повноважень ректора;
5) затверджує правила внутрішнього розпорядку Університета і колективний договір;
6) розглядає інші питання діяльності Університета.
5.6. Органом громадського самоврядування факультету є збори (конференція) трудового колективу факультету, включаючи виборних представників із числа осіб, які навчаються в Університеті.
5.7. В органі громадського самоврядування факультету повинні бути представлені всі категорії працівників факультету та виборні представники з числа осіб, які навчаються на факультеті. При цьому не менш як 75 відсотків складу делегатів (членів) виборного органу повинні становити наукові та науково-педагогічні працівники факультету й не менш як 15 відсотків - виборні представники з числа осіб, що навчаються на факультеті, які обираються шляхом прямих таємних виборів.
5.8. Збори (конференція) учасників освітнього процесу факультету скликаються не рідше одного разу на рік.
5.9. Орган громадського самоврядування факультету:
1) оцінює діяльність декана факультету;
2) затверджує річний звіт про діяльність факультету;
3) подає ректору Університета пропозиції щодо відкликання з посади керівника факультету з підстав, передбачених законодавством України, цим статутом, укладеним із ним контрактом;
4) обирає виборних представників до вченої ради факультету;
5) обирає делегатів до вищого колегіального органу громадського самоврядування Університету.
Конференція трудового колективу Університета скликається не рідше ніж один раз на рік. Позачергові засідання можуть бути скликані за спільним рішенням ректорату та профкому працівників Університету або за ініціативою не менше третини членів трудового колективу.
6. Студентське самоврядування
6.1. В Університеті діє студентське самоврядування, яке є невід'ємною частиною громадського самоврядування. Студентське самоврядування - це право і можливість студентів вирішувати питання навчання та побуту, захисту прав та інтересів студентів, а також брати участь в управлінні вищим навчальним закладом.
Студентське самоврядування об'єднує всіх студентів відповідного вищого навчального закладу. Усі студенти, які навчаються у вищому навчальному закладі, мають рівні права та можуть обиратися та бути обраними в робочі, дорадчі, виборні та інші органи студентського самоврядування.
Студентське самоврядування забезпечує захист прав та інтересів студентів та їх участь в управлінні Академією. Студентське самоврядування здійснюється студентами безпосередньо і через органи студентського самоврядування, які обираються шляхом прямого таємного голосування студентів.
6.2. У своїй діяльності органи студентського самоврядування керуються законодавством, цим статутом Університету та положенням про студентське самоврядування Університету.
6.3. Органи студентського самоврядування діють на принципах:
1) добровільності, колегіальності, відкритості;
2) виборності та звітності органів студентського самоврядування;
3) рівності права студентів на участь у студентському самоврядуванні;
4) незалежності від впливу політичних партій та релігійних організацій (крім вищих духовних навчальних закладів).
6.4. Органом студентського самоврядування Університету є студентська рада.
Представницькі, виконавчі та контрольно-ревізійні органи студентського самоврядування обираються строком на один рік.
Керівник студентського самоврядування та його заступники можуть перебувати на посаді не більш як два строки.
З припиненням особою навчання у вищому навчальному закладі припиняється її участь в органі студентського самоврядування в порядку, передбаченому положенням про студентське самоврядування вищого навчального закладу.
6.5. Органи студентського самоврядування:
1) беруть участь в управлінні вищим навчальним закладом у порядку, встановленому Законом України "Про вищу освіту" та статутом вищого навчального закладу;
2) беруть участь в обговоренні та вирішенні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, призначення стипендій, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;
3) проводять організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи;
4) беруть участь у заходах (процесах) щодо забезпечення якості вищої освіти;
5) захищають права та інтереси студентів, які навчаються у вищому навчальному закладі;
6) делегують своїх представників до робочих, консультативно-дорадчих органів;
7) приймають акти, що регламентують їх організацію та діяльність;
8) беруть участь у вирішенні питань забезпечення належних побутових умов проживання студентів у гуртожитках та організації харчування студентів;
9) розпоряджаються коштами та іншим майном, що перебувають на балансі та банківських рахунках органів студентського самоврядування;
10) вносять пропозиції щодо змісту навчальних планів і програм;
11) вносять пропозиції щодо розвитку матеріальної бази вищого навчального закладу, у тому числі з питань, що стосуються побуту та відпочинку студентів;
12) мають право оголошувати акції протесту;
13) виконують інші функції, передбачені Законом України "Про вищу освіту" та положенням про студентське самоврядування вищого навчального закладу.
6.6. За погодженням з органом студентського самоврядування вищого навчального закладу приймаються рішення про:
1) відрахування студентів (курсантів) з вищого навчального закладу та їх поновлення на навчання;
2) переведення осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі за державним замовленням, на навчання за контрактом за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб;
3) переведення осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі за рахунок коштів фізичних (юридичних) осіб, на навчання за державним замовленням;
4) призначення заступника декана факультету, заступника директора інституту, заступника керівника вищого навчального закладу;
5) поселення осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі, у гуртожиток і виселення їх із гуртожитку;
6) затвердження правил внутрішнього розпорядку вищого навчального закладу в частині, що стосується осіб, які навчаються;
7) діяльність студентських містечок та гуртожитків для проживання осіб, які навчаються у вищому навчальному закладі.
6.7. Вищим органом студентського самоврядування є загальні збори (конференція) студентів, які:
1) ухвалюють положення про студентське самоврядування вищого навчального закладу, визначають структуру, повноваження та порядок проведення прямих таємних виборів представницьких та виконавчих органів студентського самоврядування;
2) заслуховують звіти представницьких, виконавчих і контрольно-ревізійних органів студентського самоврядування, дають їм відповідну оцінку;
3) затверджують процедуру використання майна та коштів органів студентського самоврядування, підтримки студентських ініціатив на конкурсних засадах;
4) затверджують річний кошторис витрат (бюджет) органів студентського самоврядування, вносять до нього зміни та доповнення, заслуховують звіт про його виконання;
5) обирають контрольно-ревізійну комісію з числа студентів (курсантів) для здійснення поточного контролю за станом використання майна та виконання бюджету органів студентського самоврядування.
6.8. Адміністрація вищого навчального закладу не має права втручатися в діяльність органів студентського самоврядування.