• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо окремих аспектів функціонування системи державних закупівель у I кварталі 2005 року

Міністерство економіки України | Лист від 28.04.2005 № 19-23/1970-10
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 28.04.2005
  • Номер: 19-23/1970-10
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство економіки України
  • Тип: Лист
  • Дата: 28.04.2005
  • Номер: 19-23/1970-10
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
28.04.2005 N 19-23/1970-10
Щодо окремих аспектів функціонування системи державних закупівель у I кварталі 2005 року
На виконання статті 3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р. N 1490-III, доручень Кабінету Міністрів України від 17.09.2003 р. N 55495, від 04.11.2004 р. N 55495/9/1-04, від 05.02.2003 р. N 6079 (п. 6-8 до абз. 2), від 07.05.2004 р. N 20140/1/1-04 (п. 13 до абз. 16), від 15.04.2005 р. N 19537/0/1-05 та протоколу N 4 засідання Урядового комітету економічного розвитку та з питань європейської інтеграції від 12.02.2004 р. щодо схвалення Стратегії розвитку системи державних закупівель та державного замовлення Міністерство економіки та з питань європейської інтеграції подає інформацію щодо функціонування системи державних закупівель за січень-березень 2005 року.
Щодо реалізації державної політики у сфері державних закупівель
Упродовж першого кварталу 2005 року підготовлено та надано Кабінету Міністрів України та Рахунковій Палаті України інформацію про функціонування системи державних закупівель та виконання Стратегії розвитку системи державних закупівель та державного замовлення у розрізі:
- вдосконалення нормативно-правової бази у сфері державних закупівель;
- погашення існуючої заборгованості за виконані державні контракти та вдосконалення підходів до формування державного замовлення;
- інституційного розвитку системи державних закупівель;
- посилення контролю у сфері державних закупівель;
- розвитку інформаційних технологій та впровадження систем електронної торгівлі у сферу державних закупівель.
За звітний період департаментом було підготовлено постанову "Про закупівлю Національною телекомпанією товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення проведення пісенного конкурсу "Євробачення - 2005", яка передбачає спрощений порядок тендерної закупівлі необхідної для належного проведення конкурсу продукції.
На виконання низки доручень Кабінету Міністрів України підготовлено проект Закону України "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", який схвалений Урядом та 4.04.2005 р. переданий до Верховної Ради України як невідкладний для прийняття. Метою прийняття закону є усунення значних складнощів практичного застосування окремих норм Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" у редакції Закону N 2188 від 18.11.2004 р. (насамперед щодо розміщення інформації про державні закупівлі в спеціальних системах у мережі Інтернет, щорічного підвищення кваліфікації членів тендерних комітетів тощо), та гармонізація його з міжнародними правилами закупівель у зв'язку з завершенням вступу у Світову організацію торгівлі та активізацією співробітництва з ЄС. Окрім цього, законопроект визначає засади міжвідомчої координації закупівель певних, як правило, однотипних видів продукції, передбачає поширення тендерних засад на закупівлі, що здійснюються державними і казенними підприємствами для підвищення ефективності їх діяльності, а також встановлення пріоритетності цінового критерію вибору найкращої пропозиції, у тому числі через біржові ринки. Законопроектом також визначаються принципи та стадії витрачання державних коштів, а також запроваджується обов'язкове планування державних закупівель, що дозволить системно забезпечувати безперервність закупівельної діяльності розпорядників коштів відповідно до їх бюджетних можливостей.
Для прискорення застосування міжвідомчої координації та планування при здійсненні закупівель до прийняття зазначеного законопроекту підготовлено проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України з питань державних закупівель", який 29 березня 2005 року переданий до Кабінету Міністрів України.
Аналіз процедур державних закупівель
Моніторинг здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти органами державної влади, установами та організаціями, обласними державними адміністраціями - головними розпорядниками коштів державного бюджету та аналіз системи державних закупівель за перший квартал 2005 року проведено на основі державного статистичного спостереження за січень-березень 2005 року за формою N 1-торги (тендери) "Звіт про проведення торгів (тендерів) на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти". Звіти за зазначеною формою подали 93 головний розпорядник бюджетних коштів.
Загальна кількісна характеристика процедур закупівель за перший квартал 2005 року свідчить, що кількість застосованих розпорядниками коштів процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти склала 25558.
Конкурентних процедур закупівель, до яких відносяться відкриті торги, двоступеневі торги, торги з обмеженою участю, запит цінових котирувань, проведено 23529 та становить 92,1 відсотка від загальної кількості процедур. Кількість процедур закупівлі в одного учасника складає 7,9 відсотка від загальної кількості процедур.
Активність потенційних учасників торгів (тендерів) свідчить про стале формування конкурентного середовище у сфері державних закупівель. Зокрема, участь у торгах взяли 84228 учасника, при цьому середня кількість учасників-переможців під час проведення процедури відкритих торгів та процедури запиту цінових котирувань становить 2,5 учасника на один оголошений тендер, що забезпечує прозорість використання державних коштів. Також, слід зазначити, що 85,1 відсотків учасників-переможців - є вітчизняними суб'єктами господарювання.
Загальна річна сума державних коштів, запланованих замовниками у першому півріччі 2005 року для закупівлі товарів, робіт і послуг становить 20 млрд. 571 млн. 821,3 тис. гривень.
При цьому сума державних коштів, яку заявили міністерства, інші органи виконавчої влади, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування у звітному періоді для закупівлі товарів, робіт і послуг становить 6 млрд. 938 млн. 605,4 тис. гривень, що складає 33,7 відсотка від загальної запланованої у першому півріччі 2005 року суми державних коштів.
Загальна сума державних коштів за укладеними договорами в результаті проведених процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти (фактичні видатки) становить 5 млрд. 663 млн. 816,2 тис. гривень, що складає 81,6 відсотка від загальної суми державних коштів, яку заявили розпорядники державних коштів.
Структура вартісної характеристики державних коштів за перший квартал 2005 року показує, що найбільше державних коштів було використано за конкурентною процедурою відкритих торгів - 3 млрд. 326 млн. 37,3 тис. гривень, що складає 58,7 відсотка від загальної суми коштів за укладеними договорами; за процедурою запиту цінових котирувань - 1 млрд. 36 млн. 894,5 тис. гривень, або 18,3 відсотка від загальної суми коштів за укладеними договорами. Питома вага вартісної характеристики процедури закупівлі в одного учасника у першому кварталі 2005 року складає 19,7 відсотка та становить 1 млрд. 114 млн. 153,4 тис. гривень (діаграма 1).
Діаграма 1
Структура вартісної характеристики процедур закупівель у I кварталі 2005 року ( va-10665-05 )
Структура державних коштів, передбачених замовниками для закупівлі товарів, робіт і послуг у першому кварталі 2005 року, в розрізі бюджетів, показує, що 60,5 відсотків від загальної річної суми державних коштів складає Державний бюджет України, питома вага коштів місцевих бюджетів України складає 36,1 відсотків, питома вага коштів Автономної Республіки Крим складає 0,2 відсотка, питома вага інших бюджетів (коштів Національного банку, коштів Пенсійного фонду, коштів фондів соціального страхування, коштів державних цільових фондів, державних кредитних ресурсів) складає 3,2 відсотка.
Аналіз функціонування системи державних закупівель у регіонах України
За даними державного статистичного спостереження форми N 1-торги (тендери) за звітний період загальна річна сума державних коштів (державний бюджет, місцеві бюджети) за укладеними договорами для здійснення закупівель товарів, робіт і послуг у регіонах України становить 1 млрд. 628 млн. 852,3 тис. гривень, що складає майже 28,7 відсотків від загальної суми за укладеними договорами по Україні.
Структура вартісної характеристики проведених закупівель показує, що найбільше державних коштів було використано за конкурентною процедурою відкритих торгів - 887 млн. 986,8 тис. гривень, що складає майже 54,5 відсотків від загальної суми коштів за укладеними договорами; за процедурою запиту цінових котирувань - 474 млн. 31,3 тис. гривень, або 29,1 відсотків від загальної суми коштів за укладеними договорами. Частка державних коштів за укладеними договорами у звітному періоді за процедурою закупівлі в одного учасника складає 12 відсотків та становить 195 млн. 221,5 тис. гривень.
Всього конкурентних процедур закупівель у регіонах, до яких відносяться відкриті торги, двоступеневі торги, торги з обмеженою участю, запит цінових котирувань, проведено 15650, що складає 94,4 відсотка від загальної кількості проведених процедур. Кількість процедур закупівлі в одного учасника становить 931, що складає 5,6 відсотків від загальної кількості процедур.
Досить високий рівень застосування процедури відкритих торгів під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти за даними державного статистичного спостереження за формою N 1-торги (тендери) відзначається у деяких регіонах.
Необхідно зазначити, що у Житомирській області за процедурою відкритих торгів було використано 79,6 відсотків державних коштів від загальної суми за укладеними договорами для закупівлі товарів, робіт і послуг. У Донецькій області за процедурою відкритих торгів використано 78,8 відсотків державних коштів, у місті Севастополі - 70 відсотків, у Львівській області - 64 відсотка, у Полтавській області - 60,7 відсотків.
При цьому слід зазначити, що в окремих областях високий процент застосування має процедура запиту цінових котирувань. Частка застосування процедури запиту цінових котирувань від загальної суми державних коштів за укладеними договорами для закупівлі товарів, робіт і послуг у Закарпатській області складає 61 відсоток, Херсонській області - 57,7 відсотка, Кіровоградській області - 49,8 відсотка.
В окремих областях високий процент застосування має процедура закупівлі в одного учасника. Так, частка застосування процедури закупівлі в одного учасника від загальної суми, державних коштів за укладеними договорами для закупівлі товарів, робіт і послуг у Рівненській та Сумській областях складає 53,3 відсотка. Погодження застосування процедури закупівлі в одного учасника здійснюється на умовах застосування та у відповідності зі статтею 33 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Відповідно до покладених функцій головними управліннями економіки обласних, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями проводяться спільні з регіональними контрольно-ревізійними управліннями ГоловКРУ перевірки та ревізії бюджетних установ і організацій щодо дотримання ними вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель. Зокрема: у Черкаській області перевірено 89 установ, підприємств та організацій, у Одеській області - 63 установи, у Херсонській області - 35 установ.
За поточний рік у головних управліннях економіки облдержадміністрацій було розглянуто 58 скарг постачальників, у тому числі за дорученням Мінекономіки - 29.
Щодо контролю у сфері державних закупівель
Важливою ланкою у процесі запровадження конкурентних процедур під час закупівель є система контролю, а саме включення питання дотримання законодавства у сфері державних закупівель до перевірок, які здійснюються контролюючими органами.
Упродовж першого кварталу 2005 року Головне контрольно-ревізійне управління здійснювало перевірки дотримання органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Питання дотримання законодавства щодо державних закупівель перевірено на 2153 підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності із загальним обсягом коштів, використаних на закупівлю, у розмірі 1 млрд. 245,7 млн. гривень, у тому числі 437,6 млн. гривень коштів державного бюджету, 774,9 млн. гривень - місцевих бюджетів та 33,0 млн. гривень - державних цільових фондів.
Як свідчать матеріали перевірок, порушення вимог чинного законодавства з питання закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти продовжують мати місце. Такі порушення встановлено на 265 об'єктах контролю на загальну суму 26,6 млн. гривень.
Найбільш поширеним серед порушень законодавства у сфері закупівель залишаються здійснення закупівель без проведення передбачених чинним законодавством процедур закупівель.
Результати перевірок засвідчили, що відповідні процедури не застосовувались на 191 об'єктах на загальну суму 25,0 млн. гривень, що становить майже 94 відсотків від загальної суми виявлених порушень.
З них, з порушенням використано 8,6 млн. гривень коштів державного бюджету та 16 млн. гривень - коштів місцевих бюджетів.
Перевірками 691 установи державної форми власності із сумою бюджетних коштів, виділених на закупівлі в обсязі 424,0 млн. гривень, встановлено, що у першому кварталі поточного року тендери не проведено у 63 установах на загальну суму 9,0 млн. гривень.
Перевірками в установах і організаціях комунальної власності встановлено 157 випадків придбання товарів (робіт, послуг) без проведення тендерів на загальну суму 14,9 млн. гривень, що складає 60 відсотків від загальної суми порушень зазначеного виду у сфері закупівель.
Перевірками встановлено факти закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти з порушенням вимог закону щодо вибору процедури та з порушенням встановленого регламенту закупівель.
За наслідками ревізій і перевірок до матеріальної та дисциплінарної відповідальності за порушення норм законодавства щодо здійснення закупівель продовж I кварталу поточного року притягнуто 3 посадові особи, до адміністративної - 96, у тому числі на 68 осіб складено протоколи згідно зі статтею 164-12 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за якими винесено 12 постанов. До правоохоронних органів передано матеріали 57 перевірок, за якими порушено 6 кримінальних справ.
Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України продовж першого кварталу 2005 року були проведені наступні перевірки за зверненнями:
- Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю СБУ - відкритих торгів на закупівлю електроустаткування та обладнання електроакустичного, проведених Державною митною службою України у 2003 році; відкритих торгів на закупівлю дезінфікуючих засобів, проведених Головним управлінням охорони здоров'я та медичного забезпечення Виконавчого органу Київської міської ради у 2004 році; відкритих торгів на закупівлю продукції перероблення овочів та плодів (зокрема, соків), проведених Управлінням освіти Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації у 2004 році; відкритих торгів на закупівлю ноутбуків, проведених у 2004 році Військовою частиною А0106 Міноборони України;
- Прокуратури м. Києва - торгів з обмеженою участю на виготовлення відзнак про досягнення у навчанні до документів про освіту та нагрудних знаків, проведених ДП "Державний центр прикладних інформаційних технологій" у 2004 році; відкритих торгів на закупівлю консервів м'ясних "Яловичина тушкована" вищого гатунку, проведених Державним комітетом України з державного матеріального резерву у 2002 році;
- Військової прокуратури Південного регіону України - закупівлю, пов'язану з ліквідацією наслідків вибуху боєприпасів на ракетно-артилерійському складі Військової частини А0621 Міноборони України;
- Народного депутата України Осики С.Г. - відкритих торгів на закупівлю робіт по будівництву автопарку, проведених ДСП "Чорнобильська АЕС" у 2004 році;
- Головного контрольно-ревізійного управління України - відкритих торгів на закупівлю ковдр, проведених Державним комітетом України з державного матеріального резерву у 2004 році.
За результатами перевірки були підготовлені відповідні висновки та передані до правоохоронних органів.
За повідомленням Головного управління по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю СБУ за результатами перевірки закупівлі Військовою частиною А0106 Міноборони України ноутбуків Військовим судом Київського гарнізону причетних до вчинення правопорушень посадових осіб Збройних Сил України було притягнуто до відповідальності згідно з Законом України "Про боротьбу з корупцією".
Окрім того, продовж першого кварталу 2005 року за зверненнями Голови Тимчасової слідчої комісії з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питанням Верховної Ради України, Департаменту контррозвідувального захисту економіки держави Служби безпеки України та ТОВ "Фармацевтичний завод "Фармадом" Мінекономіки було здійснено вибіркову перевірку правомірності проведення Міністерством охорони здоров'я (далі - замовник) торгів на закупівлю за бюджетні кошти лікарських засобів та медичного обладнання за Державними програмами 2005 року.
Відповідно до статті 3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" та на підставі пунктів 3,4 наказу Міністерства економки та з питань європейської інтеграції України "Про організацію роботи щодо контролю за додержанням чинного законодавства при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 06.08.02 N 238 у звітному періоді Міністерством здійснювалися перевірки замовників на предмет дотримання вимог законодавства у сфері державних закупівель при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти на підставі отриманих скарг щодо порушення процедур закупівель, зокрема, відкритих торгів на закупівлю меблів, проведених Національним банком України та Міністерством охорони навколишнього природного середовища України у 2004 році; відкритих торгів на закупівлю розчинів для перитонеального діалізу, проведених Інститутом нефрології АМН України у 2005 році; відкритих торгів на закупівлю носіїв інформації із записом, проведених Державною митною службою України у 2004 році.
При проведенні усіх зазначених перевірок були виявлені наступні порушення чинного законодавства у сфері державних закупівель:
- здійснення закупівель без проведення відповідних процедур закупівель (Управлінням освіти Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації - на закупівлю продукції перероблення овочів та плодів на суму 287,0 тис. грн.; Військовою частиною А0621 Міноборони України - на закупівлю, пов'язану з ліквідацією наслідків вибуху боєприпасів на ракетно-артилерійському складі на суму 793,1 тис. гривень);
- порушення термінів надсилання повідомлень про результати торгів, термінів укладення договорів про закупівлю, укладення договору не за умовами акцептованої тендерної пропозиції, що призводить до недійсності укладеного договору (укладення договорів Державним комітетом України з державного матеріального резерву - на закупівлю ковдр на загальну суму 355,5 тис. гривень; Черкаською та Сумською філіями Української академії банківської справи на суму 493,4 тис. гривень; Головним управлінням охорони здоров'я та медичного забезпечення Виконавчого органу Київської міської ради - на закупівлю дезінфікуючих засобів на суму 5,7 млн. гривень; Управлінням освіти Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації - на закупівлю продукції перероблення овочів та плодів на суму 1,4 млн. гривень);
- визначення переможців процедур закупівель у випадках, коли відповідно до частини першої статті 28 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" торги необхідно відміняти (укладення договорів Державною митною службою на закупівлю електроустаткування та обладнання електроакустичного на суму 292,2 тис. гривень, Управлінням освіти Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації - на закупівлю продукції перероблення овочів та плодів на суму 1,6 млн. гривень; Військовою частиною А0106 Міноборони України - на закупівлю ноутбуків на загальну суму 555,0 тис. гривень);
- порушення при складанні тендерної документації: тендерна документація містить дискримінаційні вимоги до учасників торгів, відсутня методика оцінки тендерних пропозицій, неузгодженість між вимогами тендерної документації та критеріями оцінки, розширення переліку підстав для відмови учасникам у торгах та щодо відхилення тендерних пропозицій;
- проведення торгів не на умовах тендерної документації, що призводило до неправильного вибору переможця (укладення договорів ДСП "Чорнобильська АЕС" на закупівлю робіт з будівництва автопарку на суму 4,4 млн. гривень, Міністерством охорони навколишнього природного середовища - на закупівлю меблів на загальну суму 145,6 тис. гривень);
- порушення при складанні звітних документів щодо процедур закупівель: протоколів розкриття, звітів про результати торгів.
За перший квартал 2005 року Мінекономіки розглянуто 143 скарги учасників процедур закупівель.
Типовими порушеннями, виявленими підчас розгляду скарг є: недоліки тендерної документації (дискримінаційні вимоги щодо кваліфікації та технічної специфікації предмета закупівлі, механізм оцінки), вибір переможця, пропозиція якого не відповідає вимогам тендерної документації, недодержання умов і термінів, встановлених у статті 29 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", а також необгрунтований розмір плати за тендерну документацію, яка вимагається замовниками в інтересах третіх осіб - залучених організацій-консультантів торгів.
Проблема
Загалом, найбільша кількість скарг надходить щодо оскарження процедур закупівель проведених у медичній сфері, насамперед Міністерством охорони здоров'я та закладами Академії медичних наук.
Узагальнюючи особливості проведення закупівель у сфері охорони здоров'я можна зробити такі висновки.
1. Формулювання медико-технічних вимог до предмета закупівлі створює умови для обмеження конкуренції, що у підсумку призводить до неефективного використання бюджетних ресурсів.
Наприклад, медико-технічна вимога про наявність позитивного досвіду використання лікарського засобу в онкологічних закладах України має ознаки дискримінації, оскільки кваліфікаційні вимоги до учасників містять передбачену законодавством вимогу щодо надання підтвердження виконання аналогічних договорів. При цьому, формальний підхід до встановлення відповідності такій вимозі (1 позитивний відгук або 5-10 відгуків тощо), не узгоджуються з метою Закону, зазначеною у його преамбулі, у зв'язку з чим така вимога не може застосовуватись. Також заслуговує на увагу непослідовність замовників сфери охорони здоров'я стосовно вимог до комплектності, розфасовки тощо, які теж носять обмежувальний характер для широкої конкуренції.
Без урахування суб'єктивних чинників свідомих зловживань, в цілому джерелом вказаних порушень є механізм підготовки медико-технічних вимог до предмета закупівлі та недосконале правове поле щодо реєстрації та допуску до застосування медичних засобів.
2. Необгрунтоване скорочення строку подання тендерних пропозицій, що є особливо негативним фактором при здійсненні значних у вартісному вираженні закупівель, а відповідно така практика не дозволяє забезпечити повноцінні конкурентні умови, а подекуди призводить до відміни торгів внаслідок подання лише однієї пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного, слід:
- переглянути процедури реєстрації лікарських засобів та забезпечити їх неухильне дотримання всіма суб'єктами реєстрації, для чого розглянути питання про надання органу державної реєстрації медичних засобів більш незалежного статусу. При цьому, належна реєстрація має бути достатнім фактом відповідності засобу медико-технічним вимогам замість включення до них необгрунтованих вимог дискримінаційного характеру;
- переглянути засади формування експертних груп фахівців, що пропонують медико-технічні вимоги та згодом оцінюють відповідність пропозицій учасниками цих вимог, з метою залучення авторитетних практикуючих медиків до цієї роботи. При цьому, також рекомендується залучати державний орган контролю за якістю медичних засобів, забезпечивши належну автономність його рекомендацій;
- для запобігання необгрунтованого скорочення строків подання тендерних пропозицій пропонується у внутрішніх розпорядчих документах замовників сфери охорони здоров'я щодо здійснення закупівель встановити, що рішення про скорочення терміну приймається тендерним комітетом лише одноголосно та за погодженням з керівником організації-замовника.
Погашення у 2005 році заборгованості за виконані у попередні роки державні замовлення
Міністерством економіки проведений аналіз погашення заборгованості за виконане у попередні роки державне замовлення та заборгованості, що виникла за виконане у попередні роки державне замовлення на підставі оперативної інформації 17 головних розпорядників бюджетних коштів (додаток 1).
Згідно з проведеним моніторингом, заборгованість за виконане у попередні роки державне замовлення до 01.01.2005 року становить - 230 млн. 41,196 тис. гривень. Заборгованість за виконане державне замовлення органами державної влади та установами погашена на суму 21 млн. 631,704 тис. гривень, що становить 9,4 відсотка від загального обсягу заборгованості. Залишок загальної заборгованості станом на 01.04.05 становить 208 млн. 409,492 тис. гривень.
За даними державних замовників заборгованість виникла за наступними напрямами:
- підготовка фахівців, науково-педагогічних та робітничих кадрів - Мінагрополітики, МОН;
- підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна освіта) - Мінекономіки, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, Держатомрегулювання;
- у сфері культури - Мінтрансзв'язку, Держкомтелерадіо (інформаційні послуги), Мінкультури (створення та розповсюдження фільмів), Держбуд (реставрація пам'яток архітектури);
- випуск друкованої продукції - МОН;
- поставка продукції соціального призначення - МОН;
- проведення земельної реформи та забезпечення охорони земельних ресурсів - Держкомзем;
- найважливіші новітні технології за пріоритетними напрямами розвитку науки і техніки та технічне забезпечення наукової бази - Мінпромполітики, МОН, Мінтрансзв'язку, Мінекономіки, Держбуд, Держспоживстандарт, Держжитлокомунгосп, НКАУ, Українська академія аграрих наук.
Існуюча заборгованість Міноборони, Мінагрополітики та Державного департаменту України з питань виконання покарань складається із заборгованості за виконане державне оборонне замовлення.
За інформацією державних замовників основною причиною не погашення заборгованості було недостатнє фінансування бюджетних призначень загального фонду державного бюджету, та існуюча заборгованість буде погашена по мірі надходження коштів з державного бюджету.
Проблема
Мінекономіки одержує чисельні звернення від розпорядників державних коштів різного рівня стосовно надання роз'яснень про виконання окремого доручення Прем'єр-міністра України від 04.04.2005 N 14682/1/1-05 щодо особливого порядку проведення тендерів із закупівлі товарів (робіт, послуг) за державні кошти до внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти". Як вже зазначалося, цей урядовий законопроект 4 квітня 2005 року зареєстрований у Верховній Раді України (за N 3519-1) як невідкладний для прийняття. Аналогічне звернення щодо невідкладності прийняття законопроекту надійшло до Верховної Ради України від Президента України. Однак, у профільному парламентському комітеті, де розглядається урядовий законопроект, також знаходяться на розгляді декілька альтернативних депутатських законопроектів, які принципово не відрізняються від урядового. Така ситуація та недостатнє розуміння профільним комітетом невідкладності прийняття урядового законопроекту загалом гальмує прийняття нагальних змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", що з урахуванням зазначеного Прем'єр-міністра України від 04.04.2005 N 14682/1/1-05 не дозволяє повноцінно забезпечувати державні потреби у продукції, яка має закуповуватись за державні кошти.
Виходячи з викладеного, та з урахуванням підпункту 7 пункту 12 "Окремі доручення" витягу з протоколу N 18 засідання Кабінету Міністрів України від 20.04.2005 просимо ініціювати невідкладний розгляд та прийняття Верховною Радою України урядового законопроекту "Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти".
Додаток 1 не наводиться.