Затверджено Рішенням
Київської міської ради
від 28.03.2002 N 371/1805
(із змінами та доповненнями,
внесеними рішенням Київради
від 19.12.2002 N 154/314
та рішенням Київради
від 27.02.2003 N 263/423
Зареєстровано Міністерством
юстиції України
Наказ від 02.02.2005 N 14/5
СТАТУТ
територіальної громади міста Києва
ЗМІСТ
Преамбула
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Територіальна громада міста Києва.
Стаття 2. Статус міста Києва.
Стаття 3. Адміністративно-територіальний устрій міста Києва.
Стаття 4. Символіка міста Києва.
Стаття 5. Пам'ятні дати територіальної громади міста Києва.
Стаття 6. Відзнаки та почесні звання територіальної громади міста
Києва.
Стаття 7. Міста-побратими міста Києва.
РОЗДІЛ II. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 8. Правові засади здійснення народовладдя у місті Києві.
Стаття 9. Організаційно-правові форми місцевого самоврядування
у місті Києві.
Стаття 10. Форми безпосереднього здійснення місцевого
самоврядування у місті Києві.
Стаття 11. Загальні збори.
Стаття 12. Місцеві ініціативи.
Стаття 13. Громадські слухання.
Стаття 14. Органи самоорганізації населення міста Києва.
РОЗДІЛ III. ПРЕДСТАВНИЦЬКІ ТА ВИКОНАВЧІ ОРГАНИ
МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 15. Київська міська рада.
Стаття 16. Київський міський голова.
Стаття 17. Сесії Київської міської та районних у місті Києві рад.
Стаття 18. Робочі органи Київської міської ради.
Стаття 19. Депутатські групи та фракції Київської міської та
районних у місті Києві рад.
Стаття 20. Секретаріат Київської міської ради.
Стаття 21. Заступник Київського міського голови - секретар
Київської міської ради.
Стаття 22. Особливості повноважень районних у місті Києві рад та
їх виконавчих органів.
Стаття 23. Голова та заступник голови районної у місті Києві ради.
Стаття 24. Громадські приймальні депутатів Київської міської ради.
Стаття 25. Виконавчий орган Київської міської ради.
Стаття 26. Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування
міста Києва.
Стаття 27. Відповідальність органів та посадових осіб місцевого
самоврядування міста Києва.
РОЗДІЛ IV. МАТЕРІАЛЬНА І ФІНАНСОВА ОСНОВА
МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 28. Комунальна власність територіальної громади міста
Києва.
Стаття 29. Право власності на землю територіальної громади міста
Києва.
Стаття 30. Планування та забудова території міста Києва.
Стаття 31. Правовий режим інших форм власності у місті Києві.
Стаття 32. Бюджет міста Києва.
Стаття 33. Бюджети районів у місті Києві
Стаття 34. Місцеві податки і збори у місті Києві
РОЗДІЛ V. ОХОРОНА ПРАВОПОРЯДКУ ТА КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ
У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 35. Охорона правопорядку у місті Києві.
Стаття 36. Охорона культурної спадщини у місті Києві.
ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 37. Контроль за виконанням Статуту територіальної громади
міста Києва.
Стаття 38. Внесення змін до Статуту територіальної громади міста
Києва.
Преамбула
Київська міська рада як повноважний представниктериторіальної громади міста Києва,
усвідомлюючи відповідальність перед Богом, Українськимнародом, Українською державою, попередніми, нинішнім таприйдешніми поколіннями киян,
проявляючи повагу до людини і громадянина, прав, свобод,честі та гідності членів територіальної громади міста Києва,
піклуючись про зміцнення громадянської злагоди тазабезпечення політичної стабільності у місті Києві,
виконуючи волю територіальної громади міста Києва щодозабезпечення належного життєвого рівня киян та покращення їхдобробуту,
керуючись положеннями Декларації про державний суверенітетУкраїни ( 55-12 ), Акту проголошення незалежності України( 1427-12 ), Конституції України ( 254к/96-ВР ), Законів України"Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), Загальної декларації правлюдини ( 995_015 ), Європейської Хартії про місцеве самоврядування( 994_036 ), Європейської Хартії міст,
враховуючи вікові історичні, національно-культурні тасоціально-економічні традиції місцевого самоврядування у містіКиєві, а також спеціальний Статус міста Києва як столиціУкраїнської держави,
приймає цей Статут.
РОЗДІЛ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 1. Територіальна громада міста Києва
1. Територіальна громада міста Києва є первинним суб'єктоммісцевого самоврядування, основним носієм його функцій таповноважень.
2. Територіальна громада міста Києва реалізує свої владніповноваження безпосередньо або через органи місцевогосамоврядування та їх посадових осіб.
3. Територіальна громада міста Києва має право вирішувати усіпитання місцевого значення, які пов'язані з життєдіяльністю членівтериторіальної громади міста Києва, а також розвитком міста Києва,які віднесені Конституцією ( 254к/96-ВР ) та законами України довідання місцевого самоврядування.
4. Територіальна громада міста Києва створює належні умовидля діяльності органів самоорганізації населення.
5. Територіальна громада міста Києва сприяє зміцненнюгромадської злагоди, забезпеченню прав і свобод людини ігромадянина, утворенню у місті Києві гідних людини умов життя,праці і відпочинку.
6. Громадяни України, які мешкають на території міста Києва,реалізують своє право на участь у місцевому самоврядуванні заналежністю до територіальної громади міста Києва, яка визначаєтьсябез будь-яких обмежень і незалежно від їх раси, кольору шкіри,політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного тасоціального походження, майнового стану, терміну проживання натериторії міста Києва, мовної чи іншої ознаки.
7. Право на участь у прийнятті рішень з питань місцевогосамоврядування у місті Києві мають громадяни, яким чиннимзаконодавством України надано право голосу.
Стаття 2. Статус міста Києва
Місто Київ є столицею України і згідно з Конституцією України( 254к/96-ВР ) має спеціальний статус та відповідні особливостіздійснення виконавчої влади та місцевого самоврядування, визначеніЗаконом України "Про столицю України - місто-герой Київ".
Стаття 3. Адміністративно-територіальний устрій
міста Києва
1. Територія міста Києва є складовою частиною територіїУкраїни.
2. Територію міста Києва утворюють земельна площа та водніповерхні, надра та повітряний простір в межах зовнішньогоадміністративного кордону, встановленого Верховною Радою Україниза поданням Київської міської ради, погодженим з відповіднимирадами.
3. Систему адміністративно-територіального устрою міста Києваскладають райони в місті, які утворюються Київською міською радою.
4. Встановлення та зміна меж території районів у місті Києвівирішується Київською міською радою відповідно до законодавчихактів України.
Стаття 4. Символіка міста Києва
1. Офіційними символами міста є його Герб, Прапор та Гімн.
2. Основою Герба міста Києва є зображення Архангела Михаїла.
3. Прапор міста Києва - це оздоблене золотою смугою збахромою блакитне полотнище із зображенням у центрі постатіАрхангела Михаїла.
4. Опис та порядок використання офіційної символікивизначається Положенням, яке затверджує Київська міська рада.
5. Райони у місті Києві можуть мати власну символіку, якавизначається районними у місті Києві радами.
Стаття 5. Пам'ятні дати територіальної громади
міста Києва
1. Пам'ятними датами територіальної громади міста Києва є: - 15 січня - прийняття Закону України "Про столицю України -місто-герой Київ" ( 401-14 );
- 28 березня - прийняття Статуту територіальної громади містаКиєва;
- остання неділя травня - День Києва;
- 24 липня - День Українського національного прапора в містіКиєві;
- перша неділя жовтня - День київського студентства;
- 6 листопада - звільнення Києва від німецько-фашистськихзагарбників.
2. Порядок проведення міських свят встановлює Київська міськарада.
Стаття 6. Відзнаки та почесні звання територіальної
громади міста Києва
1. Особам, які зробили значний особистий внесок усоціально-економічний та культурний розвиток міста Києва, можебути присвоєне звання "Почесний громадянин міста Києва".
2. Порядок присвоєння звання "Почесний громадянин містаКиєва" встановлюється Положенням ( ra0141023-00 ), яке затверджуєКиївська міська рада.
3. За вагомі особисті заслуги у розвитку міста Києва, членамтериторіальної громади Києва та іншим особам за розпорядженнямКиївського міського голови може вручатися нагрудний знак "ЗнакПошани".
4. Порядок вручення нагрудного знака "Знак Пошани"встановлюється Положенням ( ra0141023-00 ), яке затверджуєКиївська міська рада.
5. Київська міська рада може запроваджувати інші почеснізвання і заохочувальні відзнаки.
Стаття 7. Міста-побратими міста Києва
Київ може мати міста-побратими. Вибір міста-побратимаздійснюється за рішенням Київської міської ради на основідвосторонніх угод.
РОЗДІЛ II. ПОРЯДОК ЗДІЙСНЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 8. Правові засади здійснення народовладдя
у місті Києві
1. Відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР )народовладдя у місті Києві здійснюється безпосередньо і черезоргани державної влади та органи місцевого самоврядування.
2. Організаційно-правові форми здійснення народовладдя умісті Києві встановлюються Конституцією ( 254к/96-ВР ), законамиУкраїни, чинними міжнародними договорами, згода на обов'язковістьяких встановлена Верховною Радою України та іншиминормативно-правовими актами.
Стаття 9. Організаційно-правові форми місцевого
самоврядування у місті Києві
1. Первинним суб'єктом місцевого самоврядування і носієм усіхйого публічних прав є територіальна громада міста Києва.
2. Місцеве самоврядування у місті Києві здійснюєтьсятериторіальною громадою міста Києва як безпосередньо, так і черезКиївську міську раду, районні у місті Києві ради та їх виконавчіоргани.
3. Система місцевого самоврядування у місті Києві включає:
- територіальну громаду міста Києва;
- Київську міську раду;
- Київського міського голову;
- виконавчий орган Київської міської ради;
- районні у місті Києві ради;
- виконавчі органи районних у місті Києві рад;
- органи самоорганізації населення.
4. Члени територіальної громади міста Києва мають право вустановленому порядку організовувати і брати участь у загальнихзборах, ініціювати розгляд у раді будь-якого питання місцевогозначення, створювати органи територіальної самоорганізаціїнаселення.
Стаття 10. Форми безпосереднього здійснення
місцевого самоврядування у місті Києві
1. Територіальна громада міста Києва безпосередньо здійснюємісцеве самоврядування шляхом:
- референдуму;
- виборів органів і посадової особи;
- загальних зборів;
- місцевих ініціатив;
- громадських слухань.
2. Порядок безпосереднього здійснення місцевогосамоврядування у місті Києві визначається законами України, цимСтатутом та рішеннями Київської міської ради.
Стаття 11. Загальні збори
1. Загальні збори у місті Києві є формою безпосередньоїучасті членів територіальної громади міста Києва у вирішенніпитань місцевого самоврядування.
2. Загальні збори проводяться за місцем проживання членівтериторіальної громади міста Києва.
3. Рішення загальних зборів членів територіальної громадиміста Києва, яке прийняте більш, ніж 100 учасниками таких зборів,вважається обов'язковим до розгляду на сесії районної у містіКиєві ради.
4. Рішення загальних зборів членів територіальної громадиміста Києва, яке прийняте більш, ніж 1000 учасниками таких зборів,вважається обов'язковим до розгляду на сесії Київської міськоїради.
5. Ініціатори проведення загальних зборів, рішення яких будепередано до розгляду відповідних рад, за 10 днів до дня їхпроведення повідомляють Київського міського голову та (або) голіврайонних у місті Києві рад про питання, які будуть розглядатися нацих зборах, час і місце їх проведення.
6. Загальні збори жителів за місцем проживання можутьскликатися Київським міським головою, Київською міською радою,районними у місті Києві радами, їх виконавчими органами, органамисамоорганізації населення, депутатами Верховної Ради України,обраними у відповідних мажоритарних виборчих округах, депутатамиКиївської міської ради та районних у місті Києві рад,ініціативними групами членів територіальної громади міста Києва.
7. З розглянутих питань загальні збори приймають рішеннябільшістю присутніх на зборах, відкритим або таємним голосуванням.Рішення загальних зборів жителів за місцем проживання підписуєтьсяголовою і секретарем зборів, а з питань, що передаються на розглядвідповідних рад - усіма учасниками зборів, які підтримуютьприйняте рішення.
Стаття 12. Місцеві ініціативи
1. Члени територіальної громади міста Києва мають правоініціювати розгляд у Київській міській раді, а також у відповіднихрайонних у місті Києві радах в порядку місцевої ініціативибудь-якого питання, віднесеного Конституцією України( 254к/96-ВР ), законами України та цим Статутом до предметіввідання місцевого самоврядування у місті Києві.
2. Місцева ініціатива оформляється у вигляді письмововикладеної пропозиції про розгляд відповідного питання чиприйняття певного рішення київською міською радою або районною умісті Києві радою.
3. Письмові пропозиції, передані на розгляд районної у містіКиєві ради, повинні бути підписані не менш, ніж 100 членамитериторіальної громади міста Києва.
4. Письмові пропозиції, передані на розгляд Київської міськоїради, повинні бути підписані не менш, ніж 1000 членамитериторіальної громади міста Києва.
5. Місцева ініціатива, внесена у встановленому порядку нарозгляд Київської міської ради чи районної у місті Києві ради,підлягає обов'язковому розгляду цією радою на відкритому засіданніради за обов'язковою участю членів ініціативної групи з питаньмісцевої ініціативи.
6. Рішення Київської міської ради, а також відповідноїрайонної у місті Києві ради, прийняті з питань, внесених на їхрозгляд шляхом місцевої Ініціативи, оприлюднюються в порядку, щовизначається відповідною радою при розгляді таких питань.
Стаття 13. Громадські слухання
1. Члени територіальної громади міста Києва мають правопроводити громадські слухання - зустрічатися з депутатамиКиївської міської ради, і відповідної районної у місті Києві ради,а також Київським міським головою та іншими посадовими особамимісцевого самоврядування у місті Києві, під час яких вони можутьзаслуховувати вказаних осіб, порушувати питання та вноситипропозиції щодо питань місцевого значення, які належать до віданнямісцевого самоврядування у місті Києві.
2. Громадські слухання з питань, віднесених до віданняКиївського міського голови та Київської міської ради, проводятьсяне рідше одного разу на рік, а з питань, віднесених до віданнярайонної у місті Києві ради, - не рідше двох разів на рік.
3. На громадські слухання, окрім ініціаторів їх проведенняабо їх представників, можуть запрошуватися депутати відповідноговиборчого округу, посадові особи місцевого самоврядування,представники органів самоорганізації населення, міських осередківполітичних партій та громадських організацій, а також керівникипідприємств і організацій, якщо їх діяльність пов'язана зпитаннями, що обговорюються.
4. Пропозиції, які вносяться за результатами громадськихслухань, підлягають обов'язковому розгляду органами та посадовимиособами місцевого самоврядування.
5. Виконавчі органи Київської міської ради та районних умісті Києві рад надають допомогу у підготовці та проведеннігромадських слухань.
6. Про час, місце проведення та питання, які виносяться нагромадські слухання, члени територіальної громади міста Києвасповіщаються не пізніше як за 10 днів до їх проведення череззасоби масової інформації.
7. Пропозиції за результатами громадських слухань вважаютьсявнесеними, якщо за них проголосувало більше половини учасниківвідповідних громадських слухань.
8. Про результати громадських слухань Київська міська рада,районна у місті Києві рада інформує членів територіальної громадиміста Києва у десятиденний термін.
Стаття 14. Органи самоорганізації населення
міста Києва
1. Органи самоорганізації населення є формою участітериторіальної громади міста Києва у вирішенні окремих питаньмісцевого значення.
2. Ініціатива в утворенні органів самоорганізації населенняналежить жителям відповідної території в межах юрисдикціїтериторіальної громади міста Києва.
3. Органи самоорганізації населення міста Києва створюються уформі будинкових, вуличних, квартальних комітетів, комітетівмікрорайону, комітетів району у місті Києві. Жителі міста Києвамають право створювати й інші органи самоорганізації.
4. Всі органи самоорганізації населення міста Києва,незалежно від розмірів території, на якій вони утворені таздійснюють свою діяльність, мають рівний правовий статус.
5. Органи самоорганізації населення міста Києва сприяютьстворенню умов для реалізації кожним киянином його невід'ємногоправа на участь у місцевому самоврядуванні, функціонують увзаємодії з територіальною громадою міста Києва, її органами,об'єднаннями громадян, політичними партіями, а також розташованимина відповідній території підприємствами, установами,організаціями.
6. Порядок створення та діяльність органів самоорганізаціїнаселення визначаються Законами України "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України -місто-герой Київ" ( 401-14 ), "Про органи самоорганізаціїнаселення" ( 2625-14 ), цим Статутом та рішеннями Київськоїміської ради.
7. Порядок надання дозволів на створення органівсамоорганізації населення та порядок їх реєстрації визначаєтьсяКиївською міською радою відповідно до чинного законодавстваУкраїни.
РОЗДІЛ III. ПРЕДСТАВНИЦЬКІ ТА ВИКОНАВЧІ ОРГАНИ
МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 15. Київська міська рада
1. Київська міська рада є представницьким органом місцевогосамоврядування у місті Києві.
Київська міська рада є юридичною особою, має власну печатку,рахунок в банку, символіку, може від свого імені набувати майновихі особистих немайнових прав та нести обов'язки, бути позивачем івідповідачем в суді, господарському суді та мати інші реквізити іповноваження відповідно до законодавства.
2. Київська міська рада відповідно до статті 25 ЗаконуУкраїни "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР )правомочна розглядати і вирішувати питання загальної компетенціїта відповідно до статті 26 зазначеного Закону вирішувати питаннявиключної компетенції.
Законом України "Про столицю України - місто-герой Київ"( 401-14 ) (стаття 22) Київській міській раді надані додатковіправа.
3. Порядок формування міської та районних у місті Києві радвизначається частиною п'ятою статті 41 та статтею 45 ЗаконуУкраїни "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ).
4. Порядок організації і проведення виборів депутатів доКиївської міської та районних у місті Києві рад проводитьсявідповідно до Закону України "Про вибори депутатів місцевих рад тасільських, селищних, міських голів" ( 14/98-ВР ).
Стаття 16. Київський міський голова
1. Київський міський голова є головною посадовою особоютериторіальної громади міста Києва і виконує повноваження,передбачені Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні"( 280/97-ВР ).
2. Київський міський голова головує на засіданнях Київськоїміської ради і очолює виконавчий орган Київської міської ради(міську державну адміністрацію).
3. Закон України "Про столицю України - місто-герой Київ"( 401-14 ) передбачає додаткові повноваження Київського міськогоголови, пов'язані з виконанням містом Києвом столичних функцій.
4. Київський міський голова здійснює керівництво діяльністювиконавчого органу Київської міської ради, несе відповідальністьза виконання ним функцій виконавчої влади в частині здійсненняповноважень місцевих державних адміністрацій та, у зв'язку з цим,виконує відповідні повноваження.
На підставі статті 16 Закону України "Про столицю України -місто-герой Київ" ( 401-14 ) Київський міський голова призначає напосади та звільняє з посад за погодженням з Президентом України таКабінетом Міністрів України, першого заступника та заступниківголови Київської міської державної адміністрації, повноваженняяких стосуються сфери виконавчої влади.
5. Київський міський голова за погодженням з Київськоюміською радою призначає та звільняє з посад заступників головиКиївської міської державної адміністрації з питань здійсненнясамоврядних повноважень.
6. Повноваження Київського міського голови можуть бутидостроково припинені в порядку і на умовах, визначених чиннимзаконодавством України.
Стаття 17. Сесії Київської міської та районних
у місті Києві рад
1. Порядок скликання та робота сесій Київської міської радита районних у місті Києві рад визначається Законом України "Промісцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), відповіднимирегламентами Київської міської ( ra_102023-02 ) та районних умісті рад.
2. Сесії ради проводяться гласно. У разі необхідності радаможе прийняти рішення про проведення закритого пленарногозасідання.
Стаття 18. Робочі органи Київської міської ради.
1. Київська міська рада відповідно до Закону України "Промісцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) утворює Президію,постійні та тимчасові контрольні комісії Київської міської ради.
2. Президія діє на основі Положення ( ra0093023-00 ) про неї,яке затверджується Київською міською радою.
3. Постійні комісії Київської міської ради обираються з числаїї депутатів для вивчення, попереднього розгляду і підготовкипитань, які належать до її відання, здійснення контролю завиконанням рішень ради та її виконавчих органів.
4. За рішенням ради голова постійної комісії Київськоїміської ради з питань бюджету може працювати в раді на постійнійоснові.
5. Тимчасові контрольні комісії обираються з числа їїдепутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радоюпитань, що належать до повноважень місцевого самоврядування.
6. Порядок формування, функції та організація роботипостійних комісій, тимчасових контрольних комісій ради та іншихробочих органів визначається Законом України "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), Регламентом Київськоїміської ради ( ra_102023-02 ) та відповідними положеннями, щозатверджуються радою.
Стаття 19. Депутатські групи та фракції
Київської міської та районних у місті Києві рад
1. Для формування узгоджених поглядів з питань, щорозглядаються Київською міською радою, районними у місті Києвірадами або входять до їх компетенції, депутати, за взаємноюзгодою, можуть створювати депутатські групи та об'єднуватися запартійною ознакою у фракції.
2. Депутатські групи та фракції створюються на зборахдепутатів, на яких обирається керівник групи або фракції.
3. Керівник групи або фракції організовує її роботу тапредставляє її у відносинах з іншими групами, фракціями,відповідною радою, її органами та посадовими особами.
4. Створення групи або фракції оформляється протоколом.Протокол про створення групи, фракції і списки депутатів, щовходять до їх складу, підписуються керівником депутатської групи,фракції і передаються до секретаріату відповідної ради.
5. Депутат ради може бути членом тільки однієї депутатськоїгрупи, фракції.
6. Секретаріат інформує раду про створення депутатської групита фракції, їх склад з внесенням цієї інформації до протоколусесії ради.
Стаття 20. Секретаріат Київської міської ради
1. Секретаріат Київської міської ради утворюється радою.Структура, чисельність та витрати на його утримання встановлюютьсярадою за поданням Київського міського голови.
2. Секретаріат здійснює організаційне, інформаційне, правове,аналітичне, матеріально-технічне забезпечення діяльності ради, їїорганів та депутатів.
3. Секретаріат Київської міської ради за посадою очолюєзаступник Київського міського голови - секретар Київської міськоїради.
Стаття 21. Заступник Київського міського голови -
секретар Київської міської ради
1. Заступник Київського міського голови - секретар Київськоїміської ради обирається радою з числа її депутатів і здійснюєфункції та повноваження, що передбачені ст. 50 та ст. 56 ЗаконуУкраїни "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ).
2. За рішенням Київської міської ради на заступникаКиївського міського голови - секретаря Київської міської ради можепокладатися здійснення й інших повноважень з питань, пов'язаних здіяльністю Київської міської ради та її органів.
Стаття 22. Особливості повноважень районних
у місті Києві рад та їх виконавчих органів
1. Районні у місті Києві ради утворюються за рішеннямтериторіальної громади міста Києва або Київської міської ради якповноважного представника первинного суб'єкта місцевогосамоврядування у місті Києві відповідно до Закону України "Промісцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) та Закону України"Про столицю України - місто-герой Київ" ( 401-14 ).
Порядок формування районних у м. Києві рад здійснюєтьсявідповідно до статті 45 Закону України "Про місцеве самоврядуванняв Україні" ( 280/97-ВР ).
2. Київська міська рада відповідно до чинного законодавстваздійснює управління районами у місті Києві, визначає обсяги і межіповноважень районних у місті Києві рад та їх виконавчих органів.
Стаття 23. Голова та заступник голови районної
у місті Києві ради
1. Голова, заступник голови районної у місті Києві радиобираються відповідною радою таємним голосуванням з числа їїдепутатів на строк повноважень ради.
2. Повноваження голови, заступника голови районної у містіКиєві ради визначаються Законом України "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), іншими законами України,що регламентують діяльність органів місцевого самоврядування.
Стаття 24. Громадські приймальні депутатів
Київської міської ради
Громадські приймальні депутатів Київської міської радиутворюються Київською міською радою з метою допомоги депутатам увиконанні своїх обов'язків. Порядок створення та діяльністьгромадських приймалень визначаються відповідним положенням, щозатверджується Київською міською радою.
Стаття 25. Виконавчий орган Київської міської ради
1. Київська міська рада має власний виконавчий орган, якийформується Київською міською радою відповідно до пункту 2розділу VII Закону України "Про столицю України - місто-геройКиїв" ( 401-14 ) і паралельно виконує функції органу державноївиконавчої влади, що є особливістю здійснення виконавчої влади вмісті Києві.
2. Власний виконавчий орган ради є підзвітним іпідконтрольним Київській міській раді, а з питань здійснення нимповноважень органів виконавчої влади - підконтрольним відповідниморганам виконавчої влади.
3. Відділи, управління та інші структурні підрозділивиконавчого органу ради підзвітні і підконтрольні Київськійміській раді та підпорядковані Київському міському голові.
Стаття 26. Акти органів та посадових осіб місцевого
самоврядування міста Києва
1. Київська міська рада в межах наданих повноважень приймаєнормативні та інші акти у формі рішень.
2. Рішення Київської міської ради приймаються на пленарнихзасіданнях більшістю депутатів від загального складу ради впорядку, встановленому Законом України "Про місцеве самоврядуванняв Україні" ( 280/97-ВР ).
3. Рішення Київської міської ради нормативно-правовогохарактеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення,якщо радою не встановлено більш пізній строк введення цих рішень вдію.
Рішення Київської міської ради та її виконавчого органу, щомають нормативно-правовий характер, підлягають офіційномуоприлюдненню в газеті "Хрещатик" не пізніше тридцяти днів з дня їхприйняття.
На вимогу громадян їм може бути видана копія відповіднихактів органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Стаття 27. Відповідальність органів та посадових
осіб місцевого самоврядування міста Києва
1. Органи та посадові особи місцевого самоврядування містаКиєва несуть відповідальність за свою діяльність передтериторіальною громадою міста Києва, державою, юридичними іфізичними особами.
2. Притягнення до відповідальності органів та посадових осібмісцевого самоврядування здійснюється на підставі КонституціїУкраїни ( 254к/96-ВР ) та чинних законів України.
3. Територіальна громада міста Києва в установленому порядкуможе порушити питання щодо дострокового припинення повноваженьорганів та посадових осіб місцевого самоврядування, якщо вонипорушують Конституцію України ( 254к/96-ВР ) або закони України,обмежують права і свободи громадян, не забезпечують наданих їмзаконом повноважень.
4. Порядок дострокового припинення повноважень органівмісцевого самоврядування міста Києва та їх посадових осібвизначається Законами України "Про місцеве самоврядування вУкраїні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України - місто-герой Київ"( 401-14 ) та іншими законами України.
5. Спори щодо поновлення порушених прав юридичних і фізичнихосіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльностіорганів та посадових осіб місцевого самоврядування у місті Києві,вирішуються в судовому порядку.
РОЗДІЛ IV. МАТЕРІАЛЬНА І ФІНАНСОВА ОСНОВА
МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 28. Комунальна власність територіальної
громади міста Києва
1. Відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ) тачинного законодавства України територіальній громаді міста Києваналежить право власності на рухоме і нерухоме майно, щознаходиться в комунальній власності, доходи міського та районних умісті Києві бюджетів, а також майнові права, визначені відповіднодо закону як об'єкти права комунальної власності.
2. Київська міська рада від імені та в інтересахтериторіальної громади міста Києва відповідно до чинногозаконодавства України володіє, користується та розпоряджаєтьсяоб'єктами права комунальної власності, в тому числі можепередавати об'єкти права комунальної власності у постійне аботимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх воренду, продавати і купувати, передавати в заставу.
3. Доцільність, порядок та умови відчуження об'єктів правакомунальної власності визначаються Київською міською радоювідповідно до законодавства.
4. Об'єкти права комунальної власності не можуть бутивилучені із власності територіальної громади міста Києва іпередані іншим суб'єктам права власності без згоди територіальноїгромади міста Києва або відповідного рішення ради, за виняткомвипадків, передбачених законом.
Стаття 29. Право власності на землю територіальної
громади міста Києва
1. Відповідно до Земельного кодексу України ( 2768-14 ) укомунальній власності територіальної громади міста Києваперебувають усі землі в межах міста Києва, крім земель приватноїта державної власності, а також земельні ділянки за межами містаКиєва, право комунальної власності територіальної громади містаКиєва на які посвідчено відповідними державними актами.
2. Набуття права на землю територіальною громадою міста Києвата передача землі з комунальної власності державі, юридичним тафізичним особам здійснюється Київською міською радою в порядку тана умовах, визначених Земельним кодексом України ( 2768-14 ).
Стаття 30. Планування та забудова території міста Києва
1. Київська міська рада відповідно до чинного законодавствавирішує питання планування, забудови та іншого використаннятериторії міста Києва шляхом розробки та затвердження генеральногоплану, детального плану, місцевих правил забудови, проектівзабудови, проектів розподілу території мікрорайону та кварталу.
2. При плануванні та забудові території міста Києва Київськаміська рада враховує державні, громадські та приватні інтереси.
3. Дозволи на будівництво об'єктів в місті Києві надаютьсявиконавчим органом Київської міської ради в порядку, визначеномучинним законодавством України та рішеннями Київської міської ради.
Стаття 31. У правління об'єктами державної власності
у місті Києві
В управлінні органів місцевого самоврядування міста Києваможуть перебувати об'єкти державної власності, передані їм вустановленому законом порядку. Органи виконавчої влади в містіКиєві в межах, визначених Конституцією України ( 254к/96-ВР ) ізаконами України, здійснюють державний контроль за збереженням іраціональним використанням державного майна, переданого вуправління органам місцевого самоврядування міста Києва.
Стаття 32. Бюджет міста Києва
1. Бюджет міста Києва - план формування та використанняфінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, якіздійснюються органами місцевого самоврядування та державної владипротягом бюджетного періоду.
2. Бюджет міста Києва містить в собі надходження і витрати навиконання повноважень міського та районних органів місцевогосамоврядування, міської та районних державних адміністрацій. Цінадходження і витрати складають єдиний баланс бюджету.
3. Доходи міського бюджету та бюджетів районів формуються зарахунок власних та закріплених доходів, 100-відсотковоговідрахування податку на прибуток, податку на доходи фізичних осіб,плати за землю, а також субвенцій та субсидій з Державного бюджетуУкраїни на виконання столичних функцій, але не менше як50 відсотків від суми податків, зборів і обов'язкових платежів,які справляються на території міста Києва.
Стаття 33. Бюджети районів у місті Києві
Склад доходів та видатків бюджетів районів у місті Києвівизначається Київською міською радою відповідно до повноважень,переданих районним у місті Києві радам.
Стаття 34. Місцеві податки і збори у місті Києві
1. Київська міська рада може встановлювати, відповідно дозаконодавства України, місцеві податки і збори, визначати їхрозміри, порядок стягнення та надавати пільги окремим категоріямплатників.
2. Кошти від місцевих податків і зборів зараховуються добюджету міста або за рішенням Київської міської ради передаютьсядо районних у місті Києві бюджетів.
РОЗДІЛ V. ОХОРОНА ПРАВОПОРЯДКУ ТА КУЛЬТУРНОЇ СПАДЩИНИ
У МІСТІ КИЄВІ
Стаття 35. Охорона правопорядку у місті Києві
1. Охорона правопорядку у місті Києві здійснюється міліцієюта іншими правоохоронними органами відповідно до їх компетенції,визначеної чинним законодавством України.
2. Київська міська рада створює відповідно до закону міліцію,яка утримується за рахунок коштів міського бюджету.
3. Київська міська рада затверджує і звільняє керівників тадільничних інспекторів створеної нею міліції. Порядок поданнякандидатур на посади керівників та дільничних інспекторіввизначається Київською міською радою.
Стаття 36. Охорона культурної спадщини у місті Києві
1. Культурна спадщина у місті Києві - сукупність успадкованихлюдством від попередніх поколінь об'єктів культурної спадщини.
Об'єктами культурної спадщини відповідно до Закону України"Про охорону культурної спадщини" ( 1805-14 ) є місце, споруда(витвір), комплекс (ансамбль), їхні частини, пов'язані з нимитериторії чи водні об'єкти, інші природні, природно-антропогенніабо створені людиною об'єкти незалежно від стану збереженості, щодонесли до нашого часу цінність з антропологічного,археологічного, естетичного, етнографічного, історичного,мистецького, наукового чи художнього погляду і зберегли своюавтентичність.
2. Охорону культурної спадщини у місті Києві здійснюєКиївська міська рада, органи охорони культурної спадщини Київськоїміської державної адміністрації та органи охорони культурноїспадщини місцевого самоврядування в порядку, визначеному чиннимзаконодавством України.
ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 37. Контроль за виконанням Статуту
територіальної громади міста Києва
Контроль за виконанням Статуту територіальної громади містаКиєва здійснюють Київська міська рада, Київський міський голова таінші суб'єкти в порядку, передбаченому чинним законодавствомУкраїни та рішеннями Київської міської ради.
Стаття 38. Внесення змін до Статуту територіальної
громади міста Києва
1. Пропозиції щодо внесення змін та доповнень до Статутутериторіальної громади міста Києва мають право вносити на розглядКиївської міської ради Київський міський голова, депутатиКиївської міської ради, виконавчий орган Київської міської ради тачлени територіальної громади міста Києва шляхом проведеннямісцевого референдуму або здійснення місцевої ініціативи.
2. Рішення про внесення змін до Статуту територіальноїгромади міста Києва приймаються двома третинами голосів депутатіввід загального складу Київської міської ради.
"Хрещатик" N 26 (2625) від 22 лютого 2005 року