• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Київської міської Програми "Зайнятість населення"

Київська міська державна адміністрація | Розпорядження, Програма від 21.12.2000 № 2300
Реквізити
  • Видавник: Київська міська державна адміністрація
  • Тип: Розпорядження, Програма
  • Дата: 21.12.2000
  • Номер: 2300
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська державна адміністрація
  • Тип: Розпорядження, Програма
  • Дата: 21.12.2000
  • Номер: 2300
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
N 2300 від 21.12.2000
Про затвердження Київської міської
Програми "Зайнятість населення"
З метою забезпечення продуктивної зайнятості та подоланнябезробіття в м. Києві, відповідно до ст.14 Закону України "Прозайнятість населення" ( 803-12 ):
1. Затвердити Київську міську Програму "Зайнятість населення"(далі - Програма) згідно з додатком.
2. Заступникам голови Київської міської державноїадміністрації, Головним управлінням, управлінням, службам,відділам Київської міської державної адміністрації, районним ум. Києві державним адміністраціям, Київському міському центрузайнятості забезпечити виконання заходів, передбачених Програмою,у встановлені терміни та інформувати Головне управління праці тасоціального захисту населення щоквартально до 5 числа наступногомісяця за звітним періодом про хід виконання цих заходів.
3. Головному управлінню праці та соціального захистунаселення щоквартально інформувати Київську міську державнуадміністрацію про стан ринку праці та хід виконання Програми.
4. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти назаступника голови Київської міської державної адміністраціїБідного В.Г.
Голова О.Омельченко
Додаток
до розпорядження Київської
міської державної адміністрації
від 21.12.2000 N 2300
Київська міська Програма
"Зайнятість населення"
Мета Програми та головні концептуальні положення
Київська міська Програма "Зайнятість населення"
(далі - Програма) розроблена Київською міською державною
адміністрацією з метою реалізації завдань державної стратегії
економічного зростання щодо забезпечення продуктивної зайнятості
та подолання безробіття, визначених у Посланні Президента України
до Верховної Ради України "Україна: поступ у XXI століття
Стратегія економічної та соціальної політики на 2000-2004 рр."
( 276а/2000 ), програмах діяльності Кабінету Міністрів України
"Реформи заради добробуту" ( 550-2000-п ) та "Україна-2010".
Програма є складовою частиною Державної програмисоціально-економічного розвитку міста Києва на період до 2010року, Державної програми зайнятості населення на 2001-2004 роки,розроблена з урахуванням основних прогнозних показників татенденцій соціально-економічного розвитку м. Києва, визначаєстратегію розв'язання проблем зайнятості міста та комплексзаходів, спрямованих на підвищення трудової активності населення,формування мотивації до продуктивної зайнятості, ефективневикористання наявних та створення нових робочих місць, підтримкурозвитку малого та середнього бізнесу, самозайнятості населення тазабезпечення соціального захисту безробітних громадян.
В основу Програми покладені положення Законів України "Прозайнятість населення" ( 803-12 ), "Про загальнообов'язковедержавне соціальне страхування на випадок безробіття" ( 1533-14 ).
При підготовці Програми враховувались пропозиції Головнихуправлінь, управлінь та інших структурних підрозділів Київськоїміської державної адміністрації, районних у м. Києві державнихадміністрацій, підприємств, організацій, Київської міської радипрофспілок, рекомендації Міністерства праці та соціальної політикиУкраїни, результати опитування мешканців міста.
Стан економічного розвитку та зайнятості населення
м. Києва за останні роки
Київська міська державна адміністрація спрямовує своюдіяльність на забезпечення якісних перетворень в економіці міста.Практичного втілення протягом останніх років набула реалізаціякурсу щодо створення єдиного та забезпечення ефективногоуправління промисловим комплексом міста, удосконалення ринковоїінфраструктури і процесів реформування відносин власності,підтримки вітчизняного товаровиробника, розвитку підприємницькоїініціативи, оптимізації інвестиційної та інноваційної діяльності,тривала робота по поліпшенню фінансового стану підприємств,проводились активні заходи соціальної політики, спрямовані назбереження та підвищення ефективної зайнятості, посиленнясоціальної захищеності населення міста тощо.
Адміністрація міста прикладала багато зусиль для стабілізаціїроботи промислового комплексу. З метою підтримки виробничогопроцесу спільно з промисловими підприємствами вивчався попитспоживачів, вишукувались партнери, налагоджувалась виробничакооперація, створювались умови для реалізації продукції,залучались вільні кошти у виробництво.
Значна увага роботі промислових підприємств приділяласьрайдержадміністраціями: створені комісії по підвищеннюефективності роботи промислових підприємств, по контролю за станомпогашення заборгованості із заробітної плати та Ради директорівпідприємств, установ та організацій, діяльність якихспрямовувалась на підтримку виробників, розв'язання їхнайгостріших проблем. Питання роботи промислових підприємств тазаходи щодо забезпечення їх ефективного функціонування, пронадання фінансової підтримки окремим з них неодноразоворозглядались на апаратних нарадах у голови Київської міськоїдержавної адміністрації О.О.Омельченка.
Виходячи з концепції створення єдиного господарськогокомплексу міста, міська держадміністрація взяла на себевідповідальність щодо забезпечення сталої роботи 21 столичногопромислового підприємства, вже переданого місту відповідноюпостановою Уряду України. Деяким з них надано фінансову підтримку,жодне з підприємств не зупиняло свою роботу.
Впровадження досягнень науково-технічного прогресу векономіку міста, зокрема в промисловість, знаходить всебічнупідтримку зі сторони міської влади. Так, в 1999 році в містіосвоєно 1060 нових видів продукції (це на 20,3% більше ніж у 1998році), з них 896 - товари народного споживання. Введено в дію 20найважливіших потужностей виробничого призначення. В 2000 роціпланується збільшити обсяги впровадження наукомістких технологійна підприємствах і в організаціях міста на 5,6% та освоїти на20,5% більше нових видів продукції в порівнянні з 1999 роком.
Завдяки здійсненню заходів, спрямованих на забезпеченняпідтримки розвитку промислового комплексу, у 1999-2000 рокахвдалося закріпити тенденцію нарощування обсягів виробництва, яканамітилась у 1997-1998 роках. За підсумками 1999 року у порівнянніз 1998 роком приріст обсягів виробництва промислової продукціїсклав 12,4%, за 9 місяців 2000 року - 27,2% проти відповідногоперіоду минулого року, на підприємствах, заснованих на комунальнійвласності територіальних громад міста Києва і районів, тадержавних підприємствах, переданих до сфери управління Київськоїміської державної адміністрації, темпи приросту випуску продукціїбули вищими за середньоміські і становили 35,1%.
Збільшення обсягів виробництва продукції відбулось, як повсіх основних галузях промисловості міста, так і по районах.Найбільш високі темпи зростання цього показника сталися в такихгалузях промисловості, як: деревообробна і целюлозно-паперова,поліграфічна, медична, машинобудування та металообробка, хімічна інафтохімічна, кольорова і чорна металургія, легка промисловість,електроенергетика, промисловість будівельних матеріалів, харчова,борошномельно-круп'яна і комбікормова тощо.
Поліпшується фінансовий стан підприємств і організацій міста:за 6 місяців 2000 року понад 3,3 тис. суб'єктів господарювання, щостановить понад дві третини від їх загальної кількості, отрималиприбуток у сумі 3 млрд. 156,2 млн.грн., що на 80,1% перевищилозбитки збиткових підприємств і організацій, що склали 1 млрд.752,4 млн.гривень. За формами власності серед майже 1,5 тис.збиткових підприємств понад 78,0% - колективні, 19,0% - державні,лише 2,3% - приватні.
У 2000 році, за даними управління економіки, очікуєтьсязростання обсягів виробництва промислової продукції на 24,0% ніж у1999 році, а товарів народного споживання - на 25,0%.
Як і в попередні роки, в м. Києві, зберігається тенденція дозростання темпів будівництва.
Для досягнення стабільного соціально-економічного розвиткупоряд з іншими чинниками в місті відбувається активізаціяінвестиційних процесів. Аналіз інвестиційних ресурсів показав, щов капітальних вкладеннях по місту переважають інвестиції всоціальну сферу; бюджетні інвестиції використовуються переважнодля фінансування соціальної сфери, житлово-комунальногогосподарства та транспорту; іноземні партнери найбільші вкладенняспрямовують в сферу торгівлі та громадського харчування. В 1999році чисельність працюючих на підприємствах з іноземнимиінвестиціями становила понад 63,5 тис.чол., а обсяг іноземнихінвестицій за період з 1992 року по серпень 2000 року становивмайже 1 млрд.дол.США.
Загальний обсяг інвестицій на капітальні вкладення за рахунокусіх джерел фінансування в 2000 році очікується у сумі 2513,8млн.грн., що більше рівня 1999 року на 8,0% (проти 1997 року - в2,2 рази більше), обсяги іноземних інвестицій очікується збільшитина 21,3% (1251,0 млн.дол.США).
Значне місце у створенні надійного механізму стабілізаціїзаймає недержавний сектор, який стає суттєвою складовою частиноюекономіки міста. Показники розвитку підприємництва у м. Києвізначно перевищують середні по Україні. У 2000 році очікується, щокількість діючих малих підприємств зросте до 71 тис., при цьомупоказники виробництва промислової продукції і товарів народногоспоживання підвищаться відповідно до 15,0% і 5,0% в порівнянні зпопереднім роком. Зростає також чисельність підприємців - фізичнихосіб. Якщо на початок 2000 року в місті налічувалось 103,4тис.чол., то до кінця року очікується - 114,0 тисяч.
Для стимулювання подальшого розвитку підприємництва в містібуло закладено основу оптимальної мережі ринкової інфраструктури.Як і в попередні роки, зростає кількість бірж, комерційних банків,бізнес-центрів, регіональних фондів підтримки підприємництва тощо.Загалом для підтримки вітчизняного виробника та малогопідприємництва в бюджеті міста на 2000 рік передбачені кошти всумі 15 млн. 281,7 тис.гривень.
Одним із найважливіших завдань економічних перетворень єреформування відносин власності. Аналіз ходу приватизації показав,що у м. Києві масштаби приватизації є одними з найбільших поУкраїні, а приватизовані підприємства відіграють все більшу роль узабезпеченні життєдіяльності міста, виробництві продукції тапослуг. В 1999 році в столиці на роздержавлених підприємствахпрацювало 21,6% працівників (186,0 тис.чол.). Станом на01.07.2000 р., з початку процесу реформування власності, формувласності змінили майже 5,1 тис. об'єктів.
В результаті приватизації державних та комунальнихпідприємств недержавний сектор в господарстві міста ставдомінуючим (в ньому виробляється 87,0% промислової продукції,виконується понад 90,6% обсягу підрядних будівельних робіт,надається 75,0% побутових послуг тощо).
Ефективність приватизації визначається подальшою роботоюприватизованих підприємств в післяприватизаційний період. Заостанні роки серед галузей економіки міста більш-менш стабільнимрівнем ефективності роботи відрізняються приватизованіпідприємства будівництва, котрі поліпшили такі показники якфондовіддача, прибутковість виробленої продукції та продуктивністьпраці. Фінансово-економічний стан майже половини приватизованихпідприємств інших галузей економіки не покращився.
За даними Регіонального відділення Фонду державного майнаУкраїни по м. Києву, у 1999 році із 277 перевірених приватизованихпідприємств - 92 збільшили кількість робочих місць, 106 - залишилибез змін, на 79 - зменшилася кількість робочих місць.
Принциповою позицією Київської міської державноїадміністрації є органічне поєднання політики економічногозростання з активною соціальною політикою. Значне розшаруваннянаселення міста за рівнем доходів, якістю і способом життя,міграційні навантаження вимагають від міської влади здійсненнядодаткових заходів, спрямованих на забезпечення соціальногозахисту та підвищення рівня життя населення міста.
Шлях до підвищення рівня життя населення лежить, передусім,через удосконалення системи оплати праці і доходів населення.Структура доходів поступово змінюється, проте, основними джереламизалишаються заробітна плата, пенсії та грошова допомога.
Одним із основних завдань міської держадміністрації єзниження заборгованості із заробітної плати. Станом на10.10.2000 року заборгованість на підприємствах, в організаціяхміста становила 100,8 млн.грн., що на 19,0% менше в порівнянні зпочатком року.
Середньомісячна заробітна плата робітників і службовців помісту поступово зростає, на кінець вересня 2000 року вонастановила 424,2 грн., що в 1,9 рази більше, ніж у 1997 році.
Витрати населення також збільшуються і пов'язано це нестільки з підвищенням рівня життя, скільки із підвищеннямроздрібних цін на товари та послуги. Якщо враховувати рівеньінфляції (за 9 місяців з початку 2000 року - 126,0%), то реальнігрошові доходи мешканців міста не збільшились, що вплинуло након'юнктуру і платоспроможний стан населення.
Крім показників доходів і видатків, важливим показником рівняжиття населення є межа малозабезпеченості, яка в м. Києві на 2000рік, за розрахунками, буде становити 123,4 грн. на місяць, щомайже на 10,0% вище рівня 1999 року.
Вирішальне значення в поліпшенні життєзабезпечення населенняміста мають зміни в тенденціях формування та використання обсягіввалового внутрішнього продукту (ВВП). Цей показник за останні рокизростає. Так, за розрахунками, в 2000 році номінальна вартістьпродукції товарів і послуг та інвестиційної сфери, виробленихусіма суб'єктами господарської діяльності міста Києва становитиме11,3 млрд.грн. (близько 7,5% від ВВП, виробленого в Україні), що вреальному вимірі забезпечить його зростання порівняно з попереднімроком на 4,0%.
Соціально-економічні та інші фактори впливають надемографічні процеси міста. Населення м. Києва на 01.01.2000 р.нараховувало 2631,9 тис.чол., що на 5,4 тис.чол. більше ніж напочаток 1999 року (в 1997 році населення скоротилось на 1,1тис.чол., а в 1998 році - на 2,8 тис.чол.). Збільшення населення в1999 році відбулось за рахунок міграційного приросту (13,1тис.чол.), природний же приріст був негативним (7,7 тис.чол.).Природне скорочення населення викликало несприятливі зміни увіковій структурі - збільшення питомої ваги населення старшепрацездатного віку та зменшення населення молодше працездатноговіку у загальній чисельності населення, що означає його старіння.Як позитивний момент, слід відзначити збільшення кількостінароджених дітей, а також зниження дитячої смертності.
Основою соціально-економічного потенціалу міста є трудовіресурси. Чисельність трудових ресурсів в 1999 році становила1901,8 тис.чол., або 72,3% від загальної чисельності населення, в1998 році - 71,8% (див. табл.1).
На фоні зростання чисельності трудових ресурсівспостерігалось скорочення чисельності зайнятих в економіці міста(в 1999 році в порівнянні з 1997 роком - на 2,4%). Чисельністьвибувших працівників перевищує показник прийнятих. Так, в 1999році в галузях економіки м. Києва було прийнято 151,7 тис.чол.,вибуло 169,1 тис.чол., з них з причин плинності кадрів 129,5 тис.(15,0%), за скороченням штатів - 13,8 тис.чоловік.
Протягом 1997-1999 років простежувалась тенденція до зниженнячисельності працівників, зайнятих у промисловому виробництві, вгалузях освіти, культури, мистецтва, науки та відтоком працюючих уінші сфери господарської діяльності (див.табл.2).
Таблиця 1
Розподіл трудових ресурсів за сферами зайнятості у 1997-2004 рр.
в м. Києві (середньорічний вимір)
(тис.осіб)
-------------------------------------------------------------------------
| N | Показники |1997 | 1998 |1999 |2000 |2001 |2002 |2003 |2004 |
|п/п| | р. | р. | р. | р. | р. | р. | р. | р. |
| | | | | |очі- |прог- |прог- |прог- |прог- |
| | | | | |кув. | ноз | ноз | ноз | ноз |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|1. |Трудові |1870,0|1887,0|1901,8|1910,4|1924,6|1927,0|1930,0|1935,0|
| |ресурси | | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|1а |з них: |1742,9|1764,9|1776,3|1783,4|1797,6|1800,0|1803,0|1805,0|
| |працездатне| | | | | | | | |
| |населення у| | | | | | | | |
| |працезда- | | | | | | | | |
| |тному віці | | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|2. |Зайняті в |1355,2|1317,8|1312,1|1314,5|1320,2|1324,0|1327,0|1331,2|
| |усіх сферах| | | | | | | | |
| |економічної| | | | | | | | |
| |діяльності | | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|2а |з них: у |1160,1|1141,6|1132,7|1133,0|1135,9|1137,0|1140,0|1143,5|
| |галузях | | | | | | | | |
| |економіки | | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|2б |зайнято в |195,1 |176,2 |179,4 |181,5 |184,3 |187,0 |187,0 |187,7 |
| |інших | | | | | | | | |
| |сферах | | | | | | | | |
| |економічної| | | | | | | | |
| |діяльності | | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|3. |Безробітні,| 7,4 | 10,0 |14,6 |15,6 |17,9 |19,0 |20,0 |21,0 |
| |зареєстро- | | | | | | | | |
| |вані в | | | | | | | | |
| |службі | | | | | | | | |
| |зайнятості | | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|4. |Учні у пра-|213,9 |223,2 |234,9 |236,4 |238,8 |237,0 |237,0 |237,8 |
| |цездатному | | | | | | | | |
| |віці, що | | | | | | | | |
| |навчаються | | | | | | | | |
| |з відривом | | | | | | | | |
| |від | | | | | | | | |
| |виробництва| | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|5. |Незайняте |293,5 |336,0 |340,2 |343,9 |347,7 |347,0 |346,0 |345,0 |
| |населення | | | | | | | | |
|---+-----------+------+------+------+------+------+------+------+------|
|6. |Рівень |72,5 | 69,8 |69,0 |68,8 |68,6 |68,7 |68,8 |68,8 |
| |зайнятості,| | | | | | | | |
| |% | | | | | | | | |
-------------------------------------------------------------------------
Таблиця 2
Чисельність зайнятих за галузями економіки
у 1997-2004 р.р. по М.Києву (середньорічний вимір)
(тис.осіб)
------------------------------------------------------------------------
| Показники |1997 | 1998 |1999 |2000 | 2001 | 2002 | 2003 |2004 |
| | р. | р. | р. | р. | р. | р. | р. | р. |
| | | | |очі- |прог- |прог- |прог- |прог- |
| | | | | кув. | ноз | ноз | ноз | ноз |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Зайнято в |1160,1|1141,6 |1132,7|1133,0|1135,9|1137,0|1140,0|1143,5|
|галузях | | | | | | | | |
|економіки | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|в т.ч. | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Промисловість|234,7 |230,0 |201,2 |197,0 |192,9 |193,0 |193,0 |195,0 |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Сільське | 3,2 | 3,4 | 2,9 | 2,9 | 2,9 | 2,9 | 2,9 | 2,9 |
|господарство | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Будівництво |127,8 |128,3 |111,1 |112,0 |114,0 |115,0 |115,0 |117,0 |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Транспорт та |96,4 | 99,0 |107,4 |108,3 |109,0 |110,0 |111,0 |112,0 |
|зв'язок | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Торгівля, |134,0 |134,5 |145,0 |146,5 |147,0 |151,0 |152,0 |154,0 |
|громадське | | | | | | | | |
|харчування, | | | | | | | | |
|матеріально- | | | | | | | | |
|технічне | | | | | | | | |
|постачання та| | | | | | | | |
|збут, | | | | | | | | |
|заготівлі | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Виробничі ви-| | | 9,4 |10,0 | 10,0 | 10,0 | 11,0 |11,0 |
|ди побутового| | | | | | | | |
|обслуговуван-| | | | | | | | |
|ня населення | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Житлово-кому-|65,3 | 63,7 |69,8 |73,0 | 74,0 | 75,0 | 75,0 |75,0 |
|нальне | | | | | | | | |
|господарство | | | | | | | | |
|і невиробничі| | | | | | | | |
|види | | | | | | | | |
|побутового | | | | | | | | |
|обслуг. | | | | | | | | |
|населення | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Охорона |91,2 | 93,4 |96,6 |99,0 | 99,0 |100,0 |105,0 |105,0 |
|здоров'я, | | | | | | | | |
|фізкультура і| | | | | | | | |
|соціальне | | | | | | | | |
|забезпечення | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Освіта і |148,0 |144,4 |143,9 |143,1 |142,7 |142,0 |142,0 |142,0 |
|культура, | | | | | | | | |
|мистецтво | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Наука і |102,4 | 97,8 |94,2 |91,3 | 91,0 | 90,0 | 90,0 |91,0 |
|наукове об- | | | | | | | | |
|слуговування | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Фінансування,|27,9 | 28,5 |28,0 |28,0 | 28,0 | 28,0 | 28,0 |28,0 |
|кредитування,| | | | | | | | |
|страх. і | | | | | | | | |
|пенсійне | | | | | | | | |
|забезпечення | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Апарат орга- |69,6 | 68,1 |74,3 |74,4 | 74,2 | 74,0 | 74,0 |74,0 |
|нів державно-| | | | | | | | |
|го і госпо- | | | | | | | | |
|дарського | | | | | | | | |
|управління, | | | | | | | | |
|кооперативних| | | | | | | | |
|і громадських| | | | | | | | |
|організацій | | | | | | | | |
|-------------+------+-------+------+------+------+------+------+------|
|Інші галузі |59,6 | 50,5 |48,9 |47,5 | 51,2 | 46,1 | 41,1 |36,6 |
------------------------------------------------------------------------
Збільшення кількості працюючих відбулось в транспорті ізв'язку, в торгівлі, громадському харчуванні,матеріально-технічному постачанні, збуті та заготівлі, охороніздоров'я, житлово-комунальному господарстві, апараті органівдержавного і господарського управління.
Запровадження ринкових відносин, створення ринковоїінфраструктури позначилося на збільшенні чисельності працюючих втаких галузях, як фінансування, кредитування, страхування. Ціпроцеси відбились також на структурі розподілу трудових ресурсів,на чисельності зайнятих в недержавному секторі. Слід зазначити, щорозвиток недержавного сектору зайнятості визначається якробітниками малих приватних підприємств і підприємцями, зайнятимиіндивідуально-трудовою діяльністю, так і високою нерегламентованоюзайнятістю, яка поки що не відбивається статистичною звітністю.
За результатами обстеження домашніх господарств, якеперіодично проводиться міським управлінням статистики, в 1999 роцірівень безробіття, розрахований за методологією Міжнародноїорганізації праці по м. Києву дорівнював 10,3% до економічноактивного населення віком від 15 до 70 років (по Україні - 11,9%).Високий рівень безробіття пояснюється тим, що значна частинагромадян, яка офіційно не працює - зайнята нерегламентованоюзайнятістю в сфері торгівлі та надання послуг населенню(інформаційні послуги, посередницькі, приватні транспортні послугитощо). В м. Києві людина має більше можливостей, в порівнянні зіншими регіонами, самостійно знайти собі роботу. Тут великаринкова сфера, істотно розвинутий тіньовий сектор.
Посилює напругу в сфері зайнятості наявність вимушеноїнеповної зайнятості. Через нестачу сировини, матеріалів,комплектуючих виробів, труднощі зі збутом продукції йфінансуванням виробництва в 1999 році, за даними міськогоуправління статистики, у неоплачуваних вимушених відпусткахперебувало понад 111,0 тис.працівників, в т.ч. тривалістю понадмісяць - 31,5 тис., працювали в режимі неповного робочого дня(тижня) - 84,2 тис.чоловік. Розрахунковий рівень прихованогобезробіття по місту становив 2,3% до працездатного населення упрацездатному віці (у 1998 році - 2,9%).
Враховуючи позитивні тенденції в економіці міста, в 2000 роціочікується, що чисельність зайнятих в галузях економіки зросте зарахунок збільшення чисельності працюючих в будівництві, транспортіта зв'язку, торгівлі, громадському харчуванні,житлово-комунальному господарстві, охороні здоров'я.
Процеси, які відбуваються в соціально-економічній сферіміста, в структурі трудових ресурсів впливають на стан ринкупраці. Ситуація на ринку праці міста знаходиться під постійнимконтролем міської виконавчої влади, яка проводить активну політикузайнятості населення, вживає заходи щодо запобігання масовогобезробіття, збалансування попиту та пропозиції робочої сили,організації зайнятості населення та його соціального захисту відбезробіття тощо.
Впроваджено практику обговорення найбільш важливих питаньзайнятості з профспілками міста, на зустрічах з керівникамиміністерств, підприємств, організацій, а також проведення "круглихстолів". Спільні дії щодо регулювання ринку праці, організаціїзайнятості узгоджуються в Регіональній угоді між Київською міськоюдержавною адміністрацією та Київською міською радою профспілок. Зпредставників органів виконавчої влади, профспілок, роботодавцівстворено Координаційний комітет сприяння зайнятості населення,який координує діяльність у підготовці погоджених пропозицій ірекомендацій щодо формування та реалізації активної політики наринку праці.
В комплексі заходів, які сприяють розв'язанню проблемзайнятості населення, найважливіше місце відведено створенню новихробочих місць. За даними, які надійшли до служби зайнятості відпідприємств, організацій різних форм власності, в місті протягом1998-1999 років створено понад 30,0 тис. робочих місць, за 9місяців 2000 р. - 18,2 тис., що дало змогу працевлаштувати понад48,0 тис.чол. переважно на підприємствах колективної та приватноїформ власності галузей торгівлі, транспорту і зв'язку,будівництва, промисловості, інших видів діяльності сфериматеріального виробництва, невиробничих видів побутовогообслуговування населення тощо.
В процесі здійснення заходів особлива увага приділяєтьсязабезпеченню працевлаштування безробітних у мінімально короткістроки, пошуку нових форм співпраці з роботодавцями; соціальномузахисту від безробіття та його наслідків неконкурентоспроможнихверств населення, зокрема через бронювання робочих місць для цихкатегорій; забезпеченню зайнятості молоді, проведеннюінформаційної роботи серед населення, в т.ч. вивільнюванихпрацівників та випускників учбових закладів; впровадженню новихтехнологій обслуговування населення, розширенню видів громадськихробіт, в тому числі за рахунок спеціальних фондів для організаціїоплачуваних громадських робіт для старшокласників; розвиткусистеми професійного навчання і перенавчання з урахуваннямякісного складу безробітних і соціально-економічних потреб міста звпровадженням модульного професійного навчання тощо.
Аналіз стану ринку праці за останні роки свідчить пронаявність позитивних процесів в сфері зайнятості: має місцеуповільнення темпів зростання реєстрації в службі зайнятості,стабілізація рівня безробіття.
Так, в 1999 році в службі зайнятості міста перебувало наобліку 45,0 тис.незайнятих осіб, що на 15,4% більше, ніж упопередньому році, в 1998 році відповідне зростання становило20,4% проти 1997 року. В 2000 році ця тенденція зберігається.Очікується, що в 2000 році фіксований ринок праці зросте впорівнянні з попереднім роком на 10,2% і становитиме 49,6тис.чол. (див. табл.З).
На початок 2000 року серед зареєстрованих осіб, якізвернулись в службу зайнятості не пізніше одного року після втратироботи, переважали звільнені з промисловості (третиназареєстрованих), торгівлі і громадського харчування, будівництва,освіти, транспорту і зв'язку, науки і наукового обслуговуваннятощо.
Діаграма 1
Динаміка темпів зростання обсягів реєстрації
в службі зайнятості м. Києва в 1996 - 2000 роках
(Діаграма відсутня)
Таблиця 3
Рух незайнятої робочої сили, зареєстрованої
в службі зайнятості по м. Києву за 1999-2001 рр.
----------------------------------------------------------------------------
| N | Показники | 1999 рік | 2000 рік | 2001 рік |
|п/п | | (факт.) | (очік.) | (прогноз) |
| | |-----------------+-----------------+------------------|
| | |Всьо-| в тому |Всьо-| в тому |Всьо- | в тому |
| | |го на| числі | го | числі | го | числі |
| | |облі-|-----------| на |-----------| на |-----------|
| | |ку в | на |вийде|облі-| на |вийде|облі- | на |вий- |
| | |слу- |по- | на |ку в |по- | на |ку в |по- | де |
| | |жбі |ча- |ринок|слу- |ча- |ринок|слу- |ча- | на |
| | |зай- |ток |праці| жбі |ток |праці| жбі |ток |ри- |
| | |нято-|року |про- |зай- |року |про- |зай- |року |нок |
| | |сті | |тягом|нято-| |тягом|нято- | |пра- |
| | | | |року | сті | |року | сті | | ці |
| | | | | | | | | | |про- |
| | | | | | | | | | |тя- |
| | | | | | | | | | |гом |
| | | | | | | | | | |року |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| A | B | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1 |Пропозиції |45025|13952|31073|49600|16635|32965|53200 |17000|36200|
| |робочої | | | | | | | | | |
| |сили, | | | | | | | | | |
| |всього | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| |в тому | | | | | | | | | |
| |числі по | | | | | | | | | |
| |категоріях: | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.1. |вивільнені |14595|6177 |8418 |14500|6295 |8205 |15350 |6350 |9000 |
| |у зв'язку | | | | | | | | | |
| |зі змінами | | | | | | | | | |
| |в | | | | | | | | | |
| |організації | | | | | | | | | |
| |виробництва | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.1.1.|з р.I.I | 2 | | 2 | 5 | | 5 | 30 | 5 | 25 |
| |- військо- | | | | | | | | | |
| |вослужбовці,| | | | | | | | | |
| |звільнені у | | | | | | | | | |
| |зв'язку із | | | | | | | | | |
| |скороченням | | | | | | | | | |
| |чисельності | | | | | | | | | |
| |або штату | | | | | | | | | |
| |без права | | | | | | | | | |
| |на пенсію | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.2. |звільнені |13711|3613 |10098|14850|4502 |10348|15180 |4600 |10580|
| |за власним | | | | | | | | | |
| |бажанням | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.3. |звільнені | 38 | 11 | 27 | 40 | 11 | 29 | 45 | 15 | 30 |
| |за | | | | | | | | | |
| |порушення | | | | | | | | | |
| |трудової | | | | | | | | | |
| |дисципліни | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.4. |випускники | 1186|308 | 878 |1470 |400 |1070 |1755 |450 |1305 |
| |середніх | | | | | | | | | |
| |загальноос- | | | | | | | | | |
| |вітніх шкіл | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.5. |випускники | 933 |318 | 615 |903 |303 | 600 |885 |295 |590 |
| |професійно- | | | | | | | | | |
| |технічних | | | | | | | | | |
| |закладів | | | | | | | | | |
| |освіти | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.6. |випускники | 1416|380 |1036 |1618 |513 |1105 |1730 |550 |1180 |
| |вищих | | | | | | | | | |
| |закладів | | | | | | | | | |
| |освіти | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.7. |особи, які | 302 | 64 | 238 |310 | 51 | 259 |320 | 50 |270 |
| |звільнилися | | | | | | | | | |
| |із | | | | | | | | | |
| |строкової | | | | | | | | | |
| |військової | | | | | | | | | |
| |або | | | | | | | | | |
| |альтерна- | | | | | | | | | |
| |тивної | | | | | | | | | |
| |(невійсько- | | | | | | | | | |
| |вої) служби | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.8. |звільнені з | 172 | 26 | 146 |165 | 15 | 150 |220 | 20 |200 |
| |місць | | | | | | | | | |
| |позбавлення | | | | | | | | | |
| |волі та ЛТП | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.9. |не працюють | 7607|1745 |5862 |9180 |2371 |6809 |10315 |2400 |7915 |
| |більше 1 | | | | | | | | | |
| |року | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
|1.10. |особи, які | 5065|1310 |3755 |6564 |2174 |4390 |7400 |2270 |5130 |
| |не були | | | | | | | | | |
| |зайняті з | | | | | | | | | |
| |інших | | | | | | | | | |
| |причин | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| 2. |Працевла- |11596| x | x |13101| x | x |14505 | x | x |
| |штоване за | | | | | | | | | |
| |допомогою | | | | | | | | | |
| |служби | | | | | | | | | |
| |зайнятості | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| 3. |Самостійне | 1263| x | x |1490 | x | x |1590 | x | x |
| |працевла- | | | | | | | | | |
| |штування | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| 4. |Вийдуть | 2028| x | x |2315 | x | x |2430 | x | x |
| |достроково | | | | | | | | | |
| |на пенсію | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| 5. |Зняття з |13503| x | x |15694| x | x |15775 | x | x |
| |обліку з | | | | | | | | | |
| |інших | | | | | | | | | |
| |причин | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| 6. |Чисельність |16635| x | x |17000| x | x | | x | x |
| |незайнятих, | | | | | | | | | |
| |які | | | | | | | | | |
| |перебувають | | | | | | | | | |
| |на обліку в | | | | | | | | | |
| |службі | | | | | | | | | |
| |зайнятості | | | | | | | | | |
| |на кінець | | | | | | | | | |
| |року | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| 6а. |в т.ч. | | x | x | | x | x |18900 | x | x |
| |безробітних | | | | | | | | | |
|------+------------+-----+-----+-----+-----+-----+-----+------+-----+-----|
| 7. |Рівень | 0,89| x | x |0,96 | x | x |1,06 | x | x |
| |безробіття, | | | | | | | | | |
| |% | | | | | | | | | |
----------------------------------------------------------------------------
Діаграма 2
Якісний склад незайнятих громадян, які перебували
на обліку в службі зайнятості м. Києва
за станом на 01.01.2000 року
(Діаграма відсутня)
За причинами незайнятості це переважно вивільнені у зв'язку зреорганізацією виробництва і скороченням штатів (біля 40,0%),майже 30,0% звільнених за власним бажанням, звільнених за угодоюсторін та непрацюючих більше року відповідно 13,0% і 14,0%,випускників загальноосвітніх шкіл, які не продовжили навчання тавипускників вищих і професійно-технічних закладів освіти, які неотримали призначення на роботу - понад 7,0%. Кожен другий середтих, хто перебував на обліку на початок року, мав вищу таприрівнену до неї освіту, кожен шостий відносився дослабозахищених категорій.