• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Концепції запровадження у місті Києві конкурентних засад надання земельних ділянок

Київська міська рада | Рішення, Концепція від 18.11.2004 № 676/2086
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Концепція
  • Дата: 18.11.2004
  • Номер: 676/2086
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення, Концепція
  • Дата: 18.11.2004
  • Номер: 676/2086
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VIII сесія IV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 676/2086 від 18.11.2004
Про затвердження Концепції запровадження
у місті Києві конкурентних засад
надання земельних ділянок
Керуючись статтею 142 Конституції України ( 254к/96-ВР ),пунктом 2 статті 22 Закону України "Про столицю України -місто-герой Київ" ( 401-14 ), пунктом 8 статті 9 Земельногокодексу України ( 2768-14 ), пунктом 34 частини I статті 26 ЗаконуУкраїни "Про місцеве самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) та зметою формування прозорого і ефективного землекористування вм. Києві Київська міська рада В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Концепцію запровадження у місті Києвіконкурентних засад надання земельних ділянок згідно з додатком.
2. Виконавчому органу Київради (Київській міській державнійадміністрації) протягом місяця з дня прийняття цього рішенняподати на затвердження Київської міської ради план заходів щодозапровадження у місті Києві конкурентних засад надання земельнихділянок.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти назаступника міського голови - секретаря Київради Ялового В.Б.
Київський міський голова О.Омельченко
Додаток
до рішення Київської міської
ради
від 18.11.2004 N 676/2086
КОНЦЕПЦІЯ
запровадження у місті Києві конкурентних засад
надання земельних ділянок
1. Правові підстави для запровадження у місті Києві
конкурентних засад надання земельних ділянок
1.1. Згідно із статтею 142 Конституції України ( 254к/96-ВР )матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування єрухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти,земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громадсіл, селищ, міст.
1.2. У статті 18 Закону України "Про столицю України -місто-герой Київ" ( 401-14 ) передбачено, що матеріальною іфінансовою основою місцевого самоврядування у місті Києві є рухомеі нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля,природні ресурси, що є у власності громади міста або знаходяться вїї управлінні.
1.3. Пунктом 2 статті 22 Закону України "Про столицю України- місто-герой Київ" ( 401-14 ) Київській міській раді в межахкомпетенції, встановленої законами України, надано право визначатиособливості землекористування та використання інших природнихресурсів.
1.4. Земельним кодексом України ( 2768-14 ) (стаття 9 пункт8) до повноважень Київської міської ради у галузі земельнихвідносин віднесено питання передачі земельних ділянок комунальноївласності у власність громадянам та юридичним особам відповідно доцього кодексу.
1.5. У частині I статті 116 Земельного кодексу України( 2768-14 ) зазначено, що громадяни та юридичні особи набуваютьправа власності та права користування земельними ділянками ізземель державної або комунальної власності за рішенням органіввиконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їхповноважень, визначених цим кодексом.
1.6. Згідно з частиною II статті 127 Земельного кодексуУкраїни ( 2768-14 ) продаж земельних ділянок державної такомунальної власності громадянам та юридичним особам здійснюєтьсяна конкурентних засадах (аукціон, конкурс), крім викупу земельнихділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що євласністю покупців цих ділянок.
1.7. Стаття 134 Земельного кодексу України ( 2768-14 )встановлює, що земельні ділянки державної або комунальноївласності, призначені для продажу суб'єктам підприємницькоїдіяльності під забудову, підлягають продажу на конкурентнихзасадах (земельні торги).
1.8. Закон України "Про оренду землі" ( 161-14 ) (стаття 6)містить положення, що у разі набуття права оренди земельноїділянки на конкурентних засадах підставою для укладання договоруоренди є результати аукціону чи конкурсу.
Викладені положення законодавства України дають підставиКиївській міській раді запроваджувати в місті Києві особливостіземлекористування, в тому числі порядок надання земельних ділянокна конкурентних засадах, як шляхом їх продажу, так і шляхомпередачі права оренди внаслідок проведення аукціонів та різногороду конкурсів.
2. Основні напрями запровадження конкурентних засад
надання земельних ділянок в місті Києві
2.1. У місті Києві на конкурентних засадах надаються всівільні від забудови земельні ділянки державної та комунальноївласності, за винятком будівництва об'єктів за бюджетні кошти абозгідно з міжнародними договорами, укладеними Кабінетом МіністрівУкраїни, Київською міською радою та її виконавчим органом(Київською міською державною адміністрацією).
2.2. Питання щодо земель державної власності розглядаються довведення в дію Закону України "Про розмежування земель державноїта комунальної власності" ( 1457-15 ).
2.3. Надання земельних ділянок на конкурентних засадахздійснюється шляхом їх продажу та шляхом передачі права оренди.
2.4. Організаційно-правовими формами продажу земельнихділянок та передачі права їх оренди на конкурентних засадах єаукціон та конкурс.
2.5. Аукціон - це продаж земельних ділянок та передачі праваїх оренди особам, які у ході торгів запропонують найвищу ціну.
2.6. Конкурс - це надання земельних ділянок та передача праваїх оренди особам, які серед інших претендентів запропонуютьнайкращі умови використання відповідних земельних ділянок.
2.7. Переважною організаційно-правовою формою продажуземельних ділянок та передачі права їх оренди на конкурентнихзасадах є аукціон.
2.8. Конкурс щодо продажу земельних ділянок та передачі праваїх оренди проводиться тільки у тих випадках, коли при наданніземельної ділянки необхідно застосувати систему критеріїв щодовизначення переможця, який запропонує найкращі умови їївикористання.
2.9. Аукціон та конкурс щодо продажу земельних ділянок тапередачі права їх оренди здійснюється уповноваженим Київськоюміською радою суб'єктом після затвердження Київською міською радоюпроекту відведення земельної ділянки та звітів про експертнугрошову оцінку вартості земельної ділянки або права її оренди.
2.10. Організаційне забезпечення аукціонів та конкурсів щодопродажу земельних ділянок та передачі права їх оренди покладаєтьсяна виконавчий орган Київради (Київську міську державнуадміністрацію).
2.11. Ініціаторами продажу земельних ділянок та передачіправа їх оренди на аукціоні та конкурсі можуть бути Головнеуправління земельних ресурсів виконавчого органу Київради(Київської міської державної адміністрації), Головне управлінняекономіки та інвестицій виконавчого органу Київради (Київськоїміської державної адміністрації).
2.12. Конкретні земельні ділянки, умови їх продажу тапередачі права оренди на аукціоні або конкурсі визначаютьсяКиївською міською радою на підставі звернень уповноваженихсуб'єктів.
2.13. Юридичні та фізичні особи, які зацікавлені отримативільні від забудови земельні ділянки, направляють відповідніклопотання та заяви на адресу суб'єктів, уповноважених Київськоюміською радою виступати ініціаторами щодо продажу земельнихділянок та передачі права їх оренди на аукціоні та конкурсі.
2.14. Порядок проведення аукціонів та конкурсів щодо продажуземельних ділянок та передачі права їх оренди затверджуєтьсяКиївською міською радою.
2.15. Продаж земельних ділянок та передача права їх оренди нааукціоні та конкурсі запроваджується поетапно з 1 січня 2005 року.
Заступник Київського міського
голови - секретар Київради В.Яловий
"Хрещатик" N 48 (2647) від 05 квітня 2005 року