• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про Концепцію формування земель комунальної власності територіальної громади міста Києва

Київська міська рада | Рішення від 28.03.2002 № 374/1808
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення
  • Дата: 28.03.2002
  • Номер: 374/1808
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада
  • Тип: Рішення
  • Дата: 28.03.2002
  • Номер: 374/1808
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
IX сесія XXIII скликання
РІШЕННЯ
N 374/1808 від 28 березня 2002 року
Про Концепцію формування земель
комунальної власності територіальної
громади міста Києва
Керуючись Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Земельнимкодексом України ( 2768-14 ), Законами України "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України -місто-герой Київ" ( 401-14 ), Указом Президента України від30.05.2001 N 372/2001 ( 372/2001 ) "Про основні напрями земельноїреформи в Україні на 2001-2005 роки", Київська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Концепцію формування земель комунальноївласності територіальної громади м. Києва (додається).
2. Київській міській державній адміністрації на основізазначеної Концепції розробити та внести на розгляд Київськоїміської ради у травні 2003 року проект "Формування земелькомунальної власності територіальної громади м. Києва".
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійнукомісію Київради з питань містобудування та землекористування.
Київський міський голова О.Омельченко
Інформація
з питання "Про Концепцію формування земель
комунальної власності територіальної громади м. Києва"
на розгляд сесії Київської міської ради 19.03.2002 р.
Відповідно до Конституції України ( 254к/96-ВР ), Земельного
кодексу України ( 2768-14 ), законів України "Про місцеве
самоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ), "Про столицю України -
місто-герой Київ" ( 401-14 ), на виконання розпорядження Київської
міської державної адміністрації від 14.08.2001 р. за участю
фахівців Київської міської ради та держадміністрації, Інституту
землеустрою Української академії аграрних наук розроблено
Концепцію формування земель комунальної власності територіальної
громади міста Києва.
При розробці цієї Концепції ураховувались положенняЄвропейської хартії місцевого самоврядування ( 994_036 ),ратифікованої Верховною Радою 15 липня 1997 року.
В Концепції обгрунтовані принципи поділу земель державноївласності і формування на цій основі земель територіальної громадиміста Києва, визначено шляхи, етапи, механізми та обсягизабезпечення цього процесу.
Роздержавлення земель, які знаходяться в межах міста Києва, іпередача їх у комунальну власність пропонується здійснити наоснові проекту, що розроблятиметься після схвалення цієїКонцепції, з додержанням наступних принципів:
1. Земля, залишаючись об'єктом права власності Українськогонароду, як це визначено Конституцією України ( 254к/96-ВР ),передається територіальній громаді міста з статусом правакомунальної власності. Право власника на землі комунальноївласності здійснюється територіальною громадою міста, якбезпосередньо, так і через Київську міську раду. При цьомуКиївська міська рада набуває стосовно землі наступних прав:володіння, розпорядження, користування, управління, права надоход, суверена, на безпечність, на передачу землі у спадщину, навизначення строковості володіння та інші важливі права. Київськаміська рада визначатиме повноваження районних у місті рад у галузіземельних відносин.
2. Розмежування земель і формування комунальної власності наземлю не є кінцевою метою, а одним із засобів сучасного досягненнясоціальних, економічних і демографічних цілей.
3. Концепція визначає критерії розмежування земель державноїі комунальної власності. До них віднесені: особливості міста якстолиці держави; класифікація об'єктів нерухомого майна на землюміста Києва - рівень призначення об'єкта нерухомого майна всистемі державної адміністративної ієрархії; економічна,історико-культурна та містобудівна значущість об'єкта;функціональне призначення об'єкта нерухомого майна; формивласності об'єкта нерухомого майна; зонування території міста таобмежень у використанні земель.
4. При формуванні земель комунальної власності в місті Києвівраховуються його особливості, як столиці України, передусім те,що Київ є політичним, адміністративним, духовним, культурним,історичним і науково-освітнім центром держави.
Землі під об'єктами органів державної влади -загальнодержавного, обласного, міського і районного рівнів, завиключенням об'єктів соціально-культурного, побутового призначеннята житлового фонду органів обласного, міського, районного рівнів,пропонується залишити в державній власності.
Земельні ділянки під об'єктами органів місцевогосамоврядування обласного, міського і районного рівнів передбаченовіднести до земель комунальної власності.
До державної власності пропонується віднести землі підоб'єктами сфери управління Національної академії наук, державнихгалузевих академій наук, Національного банку України.
Необхідність збереження і відновлення заповідних та природнихзон, зокрема водного фонду, пам'яток історії, культури, релігії таархітектури зумовила поділ вказаних об'єктів за їхнародногосподарською цінністю (національне, загальнодержавне,місцеве значення).
Землі під об'єктами природно-заповідного фонду,історико-культурними об'єктами, водними об'єктами, що маютьнаціональне та загальнодержавне значення, мають бути у державнійвласності. Частину земельних ділянок під вказаними об'єктамизагальнодержавного значення і під усіма об'єктами місцевогозначення слід віднести до земель комунальної власності.
Формування земель комунальної власності міста Києва здійсненоза категоріями земель. З цією метою розроблено моделі розмежуванняземель. Вибір об'єктів для розробки моделей розмежування земельздійснено на основі системного аналізу по кожній категорії земель.
Виходячи з вимог чинного земельного законодавства та зурахуванням функціональних особливостей кожного об'єктанерухомості і їх кількості для моделювання обрано такі категоріїземель:
- землі житлової та громадської забудови (земельні ділянки,які використовуються під об'єктами вищої державної влади таНаціональної академії наук і державних академій наук);
- землі природно-заповідного фонду та іншогоприродоохоронного призначення;
- землі історико-культурного призначення;
- землі оборони.
При моделюванні використані наступні показники:
- види основної функціональної діяльності;
- види іншої діяльності (земельні ділянки під об'єктамисоціально-культурного, виробничого, побутового та житловогопризначення та ін.);
- види об'єктів нерухомості, що мають національне тазагальнодержавне значення;
- земельні ділянки відповідної категорії, що невикористовуються за цільовим призначенням. Аналіз розробленихмоделей дав можливість обгрунтовано розподілити землі на ті, щомають бути у державній власності і комунальній. У відповідності зчинним законодавством та розробленими моделями, структура земель,що залишаються у державній власності складатиме до 5% загальноїплощі міста.
Попередній прогноз розмежування земель державної власностісвідчить, що переважна більшість їх отримає статус земельтериторіальної громади міста Києва (92,7%).
Прогноз розподілу земель за формами власності в м. Києвідодається.
Проект Концепції формування земель комунальної власностітериторіальної громади м. Києва розглянуто і схвалено на апаратнійнараді у голови Київської міської державної адміністраціїО.О.Омельченка 22.02.2002 р.
Додаток 1
Прогноз розподілу земель за формами
власності в м. Києві
---------------------------------------------------------------------------------------
| N | Категорії земель, | Станом на 1.01.2001 р. | Передбачається Концепцією |
|п/п| землевласники та |--------------------------+--------------------------------|
| | землекористувачі |Загальна|в тому числі за |Загальна| в тому числі за |
| | | площа, |формами власності| площа, | формами власності |
| | | га |-----------------| га |-----------------------|
| | | |державна|приватна| |державна|комуна-|прива-|
| | | | | | | |льна |тна |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|1. |Землі | 4177 | 4177 | | 4177 | | 4177 | |
| |сільськогосподарсь- | | | | | | | |
| |кого призначення | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|2. |Землі житлової та |28160 |26120 | 2040 | 28160 | 409 |25711 |2040 |
| |громадської забудови | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |в тому числі:земельні| | | | | | | |
| |ділянки для | | | | | | | |
| |забезпечення | | | | | | | |
| |діяльності | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |Верховної ради | 13 | 13 | | | 13 | | |
| |України | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |Президента України | 179 | 179 | | 179 | 179 | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |Кабінету Міністрів | 38 | 38 | | 38 | 38 | | |
| |України | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |Інших органів | 169 | 169 | | 169 | 169 | | |
| |державної влади | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |Національної академії| 7 | 7 | | 7 | 7 | | |
| |наук України | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |Державних галузевих | 3 | 3 | | 3 | 3 | | |
| |академій наук | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|3. |Землі природно- | 44 | 44 | | 7823 | 130 | 7693 | |
| |заповідного та іншого| | | | | | | |
| |природоохоронного | | | | | | | |
| |призначення | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |в тому числі: об'єкти| | | | 130 | 130 | | |
| |природно-заповідного | | | | | | | |
| |фонду, що мають наці-| | | | | | | |
| |ональне значення | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|4. |Землі оздоровчого | 228 | 228 | | 228 | | 228 | |
| |призначення | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|5. |Землі рекреаційного | 458 | 458 | | 458 | | 458 | |
| |призначення | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|6. |Землі історико- | 292 | 292 | | 292 | 73 | 219 | |
| |культурного | | | | | | | |
| |призначення | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |в тому числі: | | | | 73 | 73 | | |
| |історико-культурні | | | | | | | |
| |об'єкти, що мають | | | | | | | |
| |національне значення | | | | | | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|7. |Землі лісового фонду |34737 |34737 | | 26958 | |26958 | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|8. |Землі водного фонду | 6736 | 6736 | | 6736 | 2415 | 4321 | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |в тому числі: водні | 2415 | 2415 | | 2415 | 2415 | | |
| |об'єкти | | | | | | | |
| |загальнодержавного | | | | | | | |
| |значення | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |з них; русло річки | 2366 | 2366 | | 2366 | 2366 | | |
| |Дніпро | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |русло річки Десна | 49 | 49 | | 49 | 49 | | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|9. |Землі промисловості, | 8726 | 8726 | | 8726 | 1104 | 7622 | |
| |транспорту, зв'язку, | | | | | | | |
| |енергетики, оборони | | | | | | | |
| |та іншого призначення| | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |в тому числі: | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |землі атомної | 45 | 45 | | 45 | 45 | | |
| |енергетики | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |землі космічної | 27 | 27 | | 27 | 19 | 8 | |
| |системи | | | | | | | |
| |---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |землі оборони | 1636 | 1636 | | 1636 | 1040 | 596 | |
|---+---------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
| |Всього земель |83558 |81518 | 2040 | 83558 | 4131 |77387 |2040 |
|-------------------------+--------+--------+--------+--------+--------+-------+------|
|У відсотках | 100 | 97,6 | 2,4 | 100 | 4,9 | 92,7 | 2,4 |
---------------------------------------------------------------------------------------
"Хрещатик" N 87 (2098) від 18 червня 2002 року