КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VII сесія XXIV скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 191/1401 від 15.04.2004
Про розгляд протесту виконуючого обов'язки прокурора
міста Києва на пункт 1.2 Тимчасового порядку продажу
земельних ділянок в місті Києві
Київська міська рада розглянула вимоги, викладені в протестівиконуючого обов'язки прокурора міста Києва від 11.03.2004 N07/1/1-35 на п. 1.2 Тимчасового порядку продажу земельних ділянокв м. Києві ( ra0304023-02 ), і вважає можливим часткове їхзадоволення з нижченаведених підстав.
Частиною 2 статті 127 Земельного кодексу України ( 2768-14 )передбачено, що продаж земельних ділянок державної та комунальноївласності громадянам та юридичним особам здійснюється наконкурентних засадах (аукціон, конкурс), крім викупу земельнихділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що євласністю покупців цих ділянок. Разом з тим статтею 128 Земельногокодексу ( 2768-14 ) України передбачений порядок продажу земельнихділянок державної та комунальної власності громадянам та юридичнимособам. Частиною 2 статті 128 Земельного кодексу ( 2768-14 )України визначено перелік документів, які мають додаватися до заявосіб, зацікавлених у придбанні земельних ділянок у власність, асаме:
а) державний акт на право постійного користування землею абодоговір оренди землі;
б) план земельної ділянки та документ про її надання у разівідсутності державного акта;
в) свідоцтво про реєстрацію суб'єкта підприємницькоїдіяльності.
Тобто згідно із положеннями частини 2 статті 128 Земельногокодексу України ( 2768-14 ) не передбачено необхідності подачігромадянами або юридичними особами документів, що підтверджуютьвласність цих осіб на об'єкти нерухомого майна, розташовані наземельних ділянках, які ці особи бажають викупити.
Крім того, частиною 4 статті 128 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) передбачено, що особам, які подали заяви (клопотання)про придбання (купівлю) земельної ділянки, що не перебуває у їхкористуванні, продаж цієї ділянки здійснюється не пізніше 30 днівпісля розроблення проекту відведення земельної ділянки.
Тобто згідно з цією нормою та пунктом "6" частини 2 статті128 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) передбачена можливістьпродажу земельної ділянки особі і при відсутності в неї документа,що посвідчує право користування земельною ділянкою, яку ця особабажає придбати у власність.
Частиною 5 статті 128 Земельного кодексу України ( 2768-14 )визначено виключний перелік підстав для відмови у продажуземельної ділянки:
а) неподання документів, необхідних для прийняття рішеннящодо продажу такої земельної ділянки (перелік цих документіввизначений частиною 2 статті 128 Земельного кодексу України( 2768-14 ));
б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;
в) у разі порушення щодо суб'єкта підприємницької діяльностісправи про банкрутство або припинення його діяльності.
Таким чином, у Київської міської ради, яка згідно з частиною2 статті 19 Конституції України ( 254к/96-ВР ) зобов'язана діятилише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбаченіКонституцією України та законами України, відсутні законніпідстави для відмови у продажу земельної ділянки, крім випадків,передбачених частиною 5 статті 128 Земельного кодексу України( 2768-14 ).
Крім того, пунктом 6 Перехідних положень Земельного кодексуУкраїни ( 2768-14 ) передбачено, що громадяни та юридичні особи,які мають у постійному користуванні земельні ділянки, але за цимКодексом не можуть мати їх на такому праві, повинні до 1 січня2005 року переоформити у встановленому порядку право власності абоправо оренди на них. Тобто згідно з цією нормою Земельного кодексуУкраїни ( 2768-14 ) передбачена можливість переоформлення прававласності на земельні ділянки (в тому числі шляхом їх викупу увідповідних випадках) особам, у яких ці земельні ділянкиперебувають у постійному користуванні та при цьому відсутня умоваобов'язкового розміщення на них об'єктів нерухомого майна, щоперебуває у власності зазначених осіб.
Отже, статтею 128 Земельного кодексу України ( 2768-14 )передбачено можливість продажу земельних ділянок, на які єдокументи, що посвідчують право користування ними, або які наданів користування згідно з рішенням Київської міської ради,розпорядженням Київської міської державної адміністрації,рішеннями виконкому Київради громадянам та юридичним особам не наземельних торгах.
Таким чином, пункт 1.2 Тимчасового порядку продажу земельнихділянок в місті Києві не суперечить вимогам Земельного кодексуУкраїни ( 2768-14 ), крім абзацу 5 пункту 1.2, і в цій частиніКиївська міська рада погоджується із вимогами виконуючогообов'язки прокурора міста Києва.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 128, пунктом 6Перехідних положень Земельного кодексу України ( 2768-14 ),статтею 21 Закону України "Про прокуратуру" ( 1789-12 ), Київськаміська рада ВИРІШИЛА:
1. Частково задовольнити протест виконуючого обов'язкипрокурора міста Києва від 11.03.2004 N 07/1/1-35 на пункт 1.2Тимчасового порядку продажу земельних ділянок в м. Києві та внестив пункт 1.2 Тимчасового порядку продажу земельних ділянок в м.Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від14.03.2002 N 304/1738 ( ra0304023-02 ), такі зміни:
- слова "земельних ділянок, на яких погоджено місцерозташування об'єктів згідно з рішеннями Київради" виключити.
2. У решті вимог протест виконуючого обов'язки прокурораміста Києва від 11.03.2004 N 07/1/1-35 на пункт 1.2 Тимчасовогопорядку продажу земельних ділянок в м. Києві ( ra0304023-02 )відхилити.
3. Доручити заступнику Київського міського голови - секретарюКиївради про наслідки розгляду протесту негайно повідомитипрокурора у встановленому порядку.
Київський міський голова О. Омельченко
"Хрещатик" N 69 (2472) від 18 травня 2004 року