КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА
VIII сесія XXIII скликання
РІШЕННЯ
N 188/1165 від 30 січня 2001 року
Про затвердження "Київської міської
програми вирішення проблем з утримання
домашніх та інших тварин"
( Із змінами, внесенними згідно з Рішенням Київміськради N 213/1087 ( ra0213023-03 ) від 27.11.2003 )
На виконання статті 15 Закону України "Про охоронунавколишнього природного середовища" ( 1264-12 ), статей 15, 25Закону України "Про ветеринарну медицину" ( 2498-12 ), пункту 45статті 26, пункту 6 статті 30 Закону України "Про місцевесамоврядування в Україні" ( 280/97-ВР ) та з метою поліпшеннясанітарного, епідеміологічного та епізоотичного стану в містіКиєві Київська міська рада
В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити Київську міську програму вирішення проблем зутримання домашніх та інших тварин (додаток 1).
2. Виконавчому органу Київської міської ради - Київськійміській державній адміністрації забезпечити виконання тафінансування заходів Київської міської програми вирішення проблемз утримання домашніх та інших тварин.
3. Затвердити склад Наглядової ради за виконанням Київськоїміської програми вирішення проблем з утримання домашніх та іншихтварин (додаток 2).
4. Затвердити Положення про Наглядову раду за виконаннямКиївської міської програми вирішення проблем з утримання домашніхта інших тварин (додаток 3).
5. Контроль за виконанням рішення покласти на постійнукомісію Київради з питань охорони довкілля, екологічної безпеки тазахисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи тапостійну комісію Київради з питань житла, розвитку комунальногогосподарства.
Міський голова О.Омельченко
( Додаток 1 в новій редакції згідно з Рішенням Київміськради N 213/1087 ( ra0213023-03 ) від 27.11.2003 )
Додаток N 1
до рішення Київради
від 30.01.2001 р. N 188/1165
( в редакції рішення Київради від 27.11.2003 р. N 213/1087 ( ra0213023-03 ) )
КИЇВСЬКА МІСЬКА ПРОГРАМА
вирішення проблем з утримання домашніх та інших тварин
1. Загальні положення
Київська міська програма вирішення проблем з утриманнядомашніх та інших тварин (далі - Програма) ґрунтується напринципах гуманного відношення людини до тварин, з огляду наважливе значення тварин, які сприяють загальним гуманітарнимзмінам у світогляді громадян, а внаслідок цього - мають великусуспільну цінність. Ця програма забезпечує участь фізичних таюридичних осіб в виконанні заходів для забезпечення епізоотичного,санітарно-епідемічного, екологічного благополуччя міста, щовиникають у зв'язку з утриманням чи перебуванням на територіїміста Києва домашніх та інших тварин.
Проблема з утриманням в м. Києві домашніх тварин громадянами,підприємствами, установами та організаціями привертає особливуувагу багатьох громадян, представників громадських організацій тапосадових осіб як в Україні, так і за її межами.
Вивчивши попередньо досвід країн Європи, який узагальненийінформацією Всесвітнього товариства захисту тварин, тапроаналізувавши хід виконання нормативно-розпорядчих документів,що діють в Україні та місті, визначаємо, що проблема контролю затваринами супроводу життя та безпритульними тваринами в нашійдержаві неефективна.
На території міста Києва на 0,8 тис. кв. км проживає 2623,1тис. осіб (станом на 01.07.2003 р.). Поруч з людиною знаходитьсятварина. Кожний 13-й киянин або кожна 4-та родина має домашнютварину.
Перелічуючи користь, яку приносять тварини, в тому числідомашні, ми чомусь більше до цього часу акцент ставили нанезручностях, які спричиняють нам тварини, чому значною міроювідповідальна людина, вірніше її безвідповідальне ставлення дотварини. Киянам потрібно докорінно переглянути підходи довирішення цих проблем.
Забезпечення належних умов утримання домашніх тварин таповодження з ними, регулювання чисельності безпритульних тварин єбагатопрофільною проблемою і потребує залучення різних структур таорганізацій міста для її вирішення та планування на довгостроковуперспективу. Масове знищення тварин не вирішує проблему - вономоже проводитись із року в рік, без кінця. При цьому збільшуєтьсяі стимулюється міграція безпритульних собак на вільних територіях("чисті зони"), тим самим збільшується ризик розповсюдження різнихзахворювань, укусів, нещасних випадків тощо.
Зареєстровано укусів у місті Києві в 1998 році - 4060, 1999 -4209, 2000 - 4157, 2001 - 4526, 2002 - 4564, так кількість укусіву 2002 році зросла порівняно з 1998 на 12,4%. Лише за першуполовину 2003 року було зареєстровано 2505 укусів (в тому числі605 постраждалих - діти).
Епізоотична ситуація щодо захворювання на сказ в м. Києвіскладна. В 1987-2000 р. не зареєстровано жодного випадкузахворювання на сказ, в 2001 - 1 випадок, в 2002 - 2 випадки, в2003 - зареєстровано вже 9 випадків захворювання. Всі тварини, уяких виявлено сказ, потрапили в столицю з передмістя. Кількістьзахворювання домашніх тварин на сказ збільшилась у 2003 роціпорівняно з 2002 роком в 4,5 рази.
Опосередкованим, а інколи прямим результатом погіршення станудовкілля є зростання кількості безпритульних тварин, які єпотенційним джерелом збудників зооантропонозних захворювань. Всеце на фоні існуючого в наш час важкого економічного стану тависокого рівня забруднення навколишнього природного середовищасуттєво впливає не тільки на захворюваність населення м. Києва,але, насамперед, на зміну функціонального стану організму і рівеньімунологічної резистентності.
Серед важливих факторів та проблем, що випливають з утриманнятварин та збільшення їх популяції, потрібно виділити такі:
1. Нормативно-правові: неврегульоване нормативно-правовезабезпечення утримання домашніх тварин, не зовсім якісневетеринарне обслуговування, профілактика захворювань для створеннястійкого епізоотичного, санітарно-епідемічного та екологічногостану в м. Києві.
2. Організаційно-економічні: недостатній рівень
організаційного та фінансового забезпечення, відсутність
матеріально-технічної бази для виконання заходів з
лікувально-профілактичної та протиепізоотичної роботи, потреба
реформування у сфері утримання домашніх та інших тварин.
3. Виробничо-технічні: відсутня матеріально-технічна база,організаційне та фінансове забезпечення контролю за чисельністюбезпритульних тварин, обліку та реєстрації домашніх табезпритульних тварин, довідкової служби загублених тварин,недосконалість механізмів регулювання кількості безпритульнихтварин та вдосконалення гуманних методів вилову безпритульнихтварин, проведення їх стерилізації та кастрації, розробки тавведення сучасних гуманних методів евтаназії, відсутність схемизбирання, знешкодження та утилізації загиблих тварин та продуктівїх життєдіяльності.
Потреба реформування, децентралізації та створенняконкурентного ринкового середовища у сфері утримання домашніхтварин.
1.2. Мета та напрямки реалізації Програми
Реалізація Програми передбачає урегулювання відносин у сферіутримання та поводження з домашніми тваринами в місті і має наметі визначення основних положень щодо утримання та поводження здомашніми та іншими тваринами, визначення прав і обов'язківвласників непродуктивних та інших тварин та відповідних органів уцій сфері в столиці за відсутності чіткої державної нормативноїбази.
Головні шляхи реалізації Програми - це здійсненняідентифікації тварин шляхом чіпування, таврування, біркування,реєстрації та обліку; їх супроводу протягом життя та забезпеченняздійснення контролю за дотриманням діючих Правил утримання тварингромадянами, підприємствами, установами та організаціями (далі -Правила утримання тварин), затверджених розпорядженням Київськоїміської державної адміністрації від 23.02.98 р. N 379( ra0379017-98 ), внесення змін та доповнень до Правил утриманнятварин відповідно до міжнародних вимог, регулювання чисельностібезпритульних тварин у м. Києві, створення сприятливих умов дляспівіснування людей та тварин у м. Києві, формування гуманногоставлення суспільства до тварин і в цілому до природи.
2. Основними напрямками реалізації Програми є:
- контроль за дотриманням Правил утримання тварин;
- вивчення правил, положень та інших нормативних документів,які регулюють співіснування людей та тварин у місті відповідно довимог чинного законодавства;
- проведення загальноміських протиепізоотичних,
протиепідемічних та інших заходів;
- створення централізованої бази даних обліку тварин, щознаходяться у власності фізичних та юридичних осіб м. Києва;
- здійснення контролю за кількістю тварин (в т. ч.безпритульних) шляхом ведення обліку та всебічного моніторингу;
- всебічний моніторинг складу порід всіх видів тварин умісті;
- розробка правил реєстрації тварин в м. Києві;
- реєстрація тварин, що утримуються фізичними та юридичнимиособами, та видача реєстраційних посвідчень, номерних знаків,жетонів тощо;
- облік зареєстрованих у встановленому порядку юридичних тафізичних осіб, діяльність яких пов'язана з розведенням,вирощуванням, утриманням, реалізацією та утилізацією тварин;
- пошук загублених тварин за заявами власників;
- пошук нових власників та реалізація їм тварин;
- запровадження чіпування тварин як процедури, що відповідаєміжнародним вимогам;
- розробка та впровадження механізмів укладання договорівстрахування тварин;
- регулювання кількості безпритульних тварин шляхом їхвилову, стерилізації, кастрації та утримання в притулках;
- сприяння розробці і введенню нових гуманних методівевтаназії на основі препаратів та речовин, дозволених длявикористання в Україні;
- евтаназія тварин за ветеринарними показниками;
- проведення просвітницької роботи серед населення з питаньутримання тварин шляхом випуску друкованих видань (буклетів,проспектів та ін.), участь в інформаційних компаніях такультурно-масових заходах із залученням засобів масовоїінформації;
- обмін досвідом, методичними напрацюваннями та інформацієюміж навчальними, науковими та практичними закладами України тазарубіжних держав, стажування спеціалістів, участь у конференціях;
- проведення консультацій, що стосуються утримання таповодження з тваринами;
- пропаганда гуманного ставлення до тварин.
3. Реалізація Програми дасть змогу забезпечити:
- дотримання Правил утримання тварин у м. Києві;
- планування протиепізоотичних та протиепідемічних заходів,що пов'язані з утриманням тварин, на підставі отриманихмоніторингових даних;
- прогнозування епізоотичної та епідемічної ситуації в містіпо хворобах, спільних для людей і тварин;
- регулювання кількості тварин, що утримаються громадянами,установами, підприємствами та організації тощо;
- поліпшення санітарно-епідеміологічного, епізоотичного таекологічного стану міста;
- збереження не тільки здоров'я тварин, а й населення міста; - запровадження міжнародного позитивного досвіду щодовирішення проблем, пов'язаних із збиранням, знешкодженням таутилізацією продуктів життєдіяльності тварин.
Існуюча чинна правова база потребує доповнень та уточнень якна загальнодержавному, так і місцевому рівні.
Перш за все необхідно забезпечити формування нового правовогомеханізму з вирішення проблем утримання тварин громадянами таорганізаціями, зменшенню чисельності безпритульних тварин тазаразних хвороб, носіями яких вони є.
Діюча правова база, направлена на боротьбу з порушеннямвласниками тварин правил утримання домашніх тварин, жорсткимставленням до тварин, не охоплює повною мірою прецедентів, щовиникають, і не має відпрацьованої методики застосування. В країнівідсутній закон про домашніх тварин, відсутні норми та нормативипо утриманню та використанню домашніх та інших тварин, якіперебувають в місті. Ті нормативні акти, які перейшли в спадок відРадянського Союзу, потребують доопрацювання, враховуючи сучаснівимоги.
Правила утримання тварин, що затверджені розпорядженнямКиївської міської державної адміністрації від 23.02.98 N 379( ra0379017-98 ), в процесі виконання показали, що потребують тежряду суттєвих змін та доповнень.
Необхідно одночасно з проведенням реєстрації тварини в КП"Центр ідентифікації" роз'яснювати власнику тварини його юридичніправа і обов'язки та відповідальність в разі їх порушення.
Заборонити собачі бої та тестування на собачих боях натериторії м. Києва.
З метою поліпшення нормативно-правової бази з питаньутримання тварин передбачається розробити та затвердити в чинномупорядку наступні положення та нормативи:
- взяти участь в розробці Закону України "Про порядокутримання та поводження з непродуктивними та іншими тваринами внаселених пунктах";
- внести зміни та доповнення до існуючих Правил по утриманнюта поводженню з домашніми та іншими тваринами в м. Києві( ra1372017-97 ) у відповідність до міжнародними вимог;
- розробити та затвердити:
- Порядок утримання та поводження з непродуктивними та іншимитваринами з підвищеною агресивністю, розведення та утримання якихна території України має обмежений характер;
- Методику проведення обов'язкових тестів на соціалізацію длянепродуктивних та інших тварин, визначення переліків та порідтварин, для яких потрібні такі тести;
- Методику визначення вартості тварин при судових справах зпитань компенсації нанесеної шкоди;
- Схему збирання, знешкодження і утилізації загиблих тваринта відходів життєдіяльності тварин;
- Методику захоронення, кремації трупів тварин;
- Пільгову систему з метою оплати ветеринарних послуг, вмежах встановлених тарифів, власниками тварин за проведеннястерилізації і кастрації тварин;
- Систему пошуку загублених тварин;
- Систему чіпування тварин (введення підшкірно твариніелектронного носія інформації) відповідно до міжнародних вимог;
- Систему штрафів на власників тварин за порушення Правилутримання тварин у місті та забруднення навколишнього середовищапродуктами життєдіяльності тварин;
- Інструкції "Про механізм гуманного вилову безпритульнихтварин";
- Інструкції "Про нові гуманні методи евтаназії на основіпрепаратів та речовин, дозволених в Україні";
- Вимоги щодо створення зон для вигулу домашніхнепродуктивних тварин та майданчиків для дресирування собак;
- Вимоги щодо створення притулків, міні-притулків дляутримання бездоглядних тварин;
- Вимоги щодо створення кладовищ для тварин у складіколумбарію з могильником для захоронення тварин, крематорію.
4. Забезпечення виконання заходів з інформаційної,
просвітницької діяльності
Цей напрямок Програми передбачає наступні заходи:
- проведення просвітницької роботи серед населення з питаньутримання тварин шляхом випуску друкованих видань (буклетів,проспектів та ін.), участь в інформаційних компаніях такультурно-масових заходах із залученням засобів масовоїінформації;
- участь у проведенні загальноміських протиепізоотичних,протиепідемічних та інших заходів;
- сприяння обміну досвідом, методичними напрацюваннями таінформацією між навчальними, науковими та практичними закладамиУкраїни та зарубіжних країн, стажування спеціалістів, участь уконференціях;
- проведення консультацій, що стосуються утримання таповодження з тваринами;
- пропаганда гуманного ставлення до тварин.
В Києві є близько 47 громадських організацій, діяльність якихспрямована на охорону природи, захист тварин, розведення тварин таінше.
В клубах не проводиться належна виховна робота з власникамитварин з питань виконання Правил утримання та поводження здомашніми та іншими тваринами в м. Києві ( ra1372017-97 ), якнаслідок - збільшення кількості покусів киян домашніми тваринами.
На жаль, діяльність всіх товариств захисту тваринспрямовується тільки на захист безпритульних собак, незважаючи нате, що вони знищують фауну в зелених зонах, парках, скверах.
Робота громадських організацій ведеться на недостатньомурівні, а часом і зовсім не відповідає тим цілям і завданням, яківони ставлять у своїх статутних документах, і саме тому йдеврозріз із загальноприйнятими міжнародними і правовими вимогами, асаме: Європейською конвенцією по захисту тварин. Тому заходи, щоплануються з упорядкування цієї складної проблеми - спільногоіснування людей і тварин - потребують кропіткої роз'яснювальної івиховної роботи з громадськими організаціями.
Конструктивне співробітництво з усіма організаціямипередбачається за такими напрямками:
- підготовка та проведення конференцій, зустрічей, зборів зпитань утримання та поводження з домашніми тваринами;
- підготовка та проведення нарад з працюючими в цихорганізаціях фахівцями та випуск бюлетенів, які містять інформаціюпро стан роботи з тваринами в місті;
- підготовка та проведення прес-конференцій та "круглихстолів";
- розміщення цільових тематичних публікацій в засобах масовоїінформації щодо виконання Правил утримання домашніх непродуктивнихтварин громадянами, підприємствами та організаціями м. Києва;
- участь у проведенні спеціалізованих виставок;
- проведення "днів відкритих дверей" у притулках для тварин; - підготовка та проведення акцій "Дитина і собака";
- підготовка та проведення в школах "Уроків доброти";
- видання для дітей Правил утримання та поводження здомашніми та іншими тваринами в м. Києві в малюнках;
- підготовка та проведення семінарів і конференцій повивченню досвіду інших країн;
- проведення стажування спеціалістів, що працюють ворганізаціях, діяльність яких пов'язана з домашніми табезпритульними тваринами (за замовленнями організацій).
5. Фінансування виконання заходів Програми
передбачається з таких джерел:
- коштів місцевого бюджету;
- коштів юридичних осіб;
- коштів, які сплачують власники собак за комунальні послуги; - кошти інших джерел, не заборонених законодавством України.
Крім того, доцільно направити на виконання цієї Програмикошти залучені від штрафів, які покладені на власників тварин запорушення Правил утримання тварин ( ra0379017-98 ).
Тобто, необхідно виходити з того, що вся оплата повинна йтина відшкодування збитків та поліпшення санітарно-епідемічного,епізоотичного та екологічного стану міста.
Контроль за ходом реалізації Програми здійснюють Київрада,Київська міська державна адміністрація та Наглядова рада.
6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків
Прийняття нової редакції Програми та її реалізація створитьправове підгрунтя для ефективного функціонування контролю у сферіутримання та поводження з непродуктивними та іншими тваринами вмісті та сприятиме:
- формуванню сучасного гуманного ставлення до тварин, щоперебувають поруч з людиною;
- свідомому ставленню громадян до існуючих проблем у сферіутримання та поводження з непродуктивними та іншими тваринами вмісті;
- забезпеченню чистоти і порядку в місті та поліпшеннюепізоотичного, санітарно-епідемічного та екологічного стану міста;
- зміцненню авторитету міської влади;
- планування протиепізоотичних та протиепідемічних заходів,що пов'язані з утриманням непродуктивних та інших тварин напідставі отриманих моніторингових даних;
- дотримання Правил утримання тварин у м. Києві( ra0379017-98 );
- регулювання кількості непродуктивних та інших тварин, щоутримаються громадянами, установами, підприємствами таорганізаціями тощо;
- збереження не тільки здоров'я тварин, а й населення міста; - зменшення захворювання населення міста хворобами, спільнимидля людей та тварин;
- запровадження міжнародного позитивного досвіду щодовирішення проблем, пов'язаних з збиранням, знешкодженням таутилізацією продуктів життєдіяльності тварин.
Всі ці заходи підвищать імідж столиці України в очах світовоїгромадськості та сприятимуть вирішенню проблем співіснування людейта тварин в місті.
ЗАХОДИ
Київської міської Програми проблем з утримання
домашніх та іншіх тварин
----------------------------------------------------------------------------------------------------
| N | Зміст заходів | Виконавець |Обгрунтування |Термін |Джерела |
| п/п | | |виконання |виконання |фінансування |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 1. |Рекомендувати |ГУМВС в м.Києві,|Для |Кожного року |Районні бюджети|
| |адміністративним комісіям |КП "Центр |забезпечення | | |
| |при районних радах в місті |ідентифікації |епізоотичного,| | |
| |Києві, правоохоронним |тварин", |санітарно- | | |
| |органам та іншим |контролюючі |епідемічного | | |
| |контролюючим службам |служби та |та | | |
| |налагодити дійову |відомства |екологічного | | |
| |роботу щодо контролю за | |благополуччя | | |
| |дотриманням "Правил | |міста | | |
| |утримання у м. Києві тварин | | | | |
| |громадянами, підприємствами,| | | | |
| |установами та організаціями"| | | | |
| |( ra1372017-97 ) | | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2. |Забезпечення виконання | | | | |
| |Програми по здійсненню | | | | |
| |ідентифікації тварин, їх | | | | |
| |реєстрації та обліку: | | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
|2.1. |Організація та ведення |КП "Центр |Можливість |2004-2005 рр. |Міський бюджет |
| |загальної електронної бази |ідентифікації |здійснення | | |
| |даних непродуктивних та |тварин" |контролю за | | |
| |інших тварин у місті Києві | |дотриманням | | |
| | | |вимог Правил, | | |
| | | |забезпечення | | |
| | | |регулювання | | |
| | | |чисельності | | |
| | | |безпритульних | | |
| | | |тварин у м. | | |
| | | |Києві | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
|2.1.1.|Щорічно модернізувати |КП "Центр |Можливість |2004-2010 рр. |Міський бюджет |
| |обладнання для ведення |ідентифікації |здійснення | | |
| |загальної електронної бази |тварин" |контролю за | | |
| |даних непродуктивних та | |дотриманням | | |
| |інших тварин у м. Києві | |вимог Правил, | | |
| | | |забезпечення | | |
| | | |регулювання | | |
| | | |чисельності | | |
| | | |безпритульних | | |
| | | |тварин у м. | | |
| | | |Києві | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2.2. |Створення системи та |Інститут |Забезпечення |2004-2010 рр. |Міський бюджет,|
| |проведення всебічного |ветеринарної |достовірного | |бюджети, |
| |моніторингу з усіх |медицини, |планування, | |районні |
| |напрямків діяльності, |управління |протиепізо- | |залучені кошти |
| |пов'язаних з утриманням |ветеринарного |отичних та | | |
| |тварин у місті |забезпечення |протиепі- | | |
| | |(далі УВЗ), КП |демічних | | |
| | |"Центр |заходів | | |
| | |ідентифікації | | | |
| | |тварин", | | | |
| | |КП "Притулок | | | |
| | |для тварин", | | | |
| | |громадські | | | |
| | |організації | | | |
| | |(за згодою) | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
|2.2.1.|Вивчення епізоотичної |УВЗ, Міська |Протиепізо- |2004-2010 рр. |Міський бюджет |
| |ситуації і розробка |санітарно- |отичні та | | |
| |профілактичних заходів по |епідеміологічна |протиепідемі- | | |
| |лептоспірозу, сказу та |служба, |чні заходи із | | |
| |інших антропозоонозних |Об'єднання |захворювання | | |
| |захворювань в місті |ветеринарної |людей та | | |
| | |медицини м. |тварин | | |
| | |Києва. | | | |
| | |ІВМ, НАУ, КП | | | |
| | |"Притулок для | | | |
| | |тварин" та | | | |
| | |"Центр | | | |
| | |ідентифікації | | | |
| | |тварин" | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
|2.2.2.|Проведення цільового |Об'єднання |Для |2004-2010 рр. |Міський бюджет |
| |моніторингу довкілля, |ветеринарної |поліпшення | | |
| |пов'язаного з тваринами, |медицини м. |епізоотичного,| | |
| |визначення об'єктів та |Києва, Міська |санітарно- | | |
| |категорій ризику, |санітарно- |епідемічного | | |
| |підготовка заходів щодо |епідеміологічна |стану міста | | |
| |запобігання захворювань |служба, КП | | | |
| | |"Центр | | | |
| | |ідентифікації | | | |
| | |тварин". | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2.3. |Розробка та впровадження |КП "Центр |Забезпечення |2004-2010 рр. |Залучені кошти |
| |системи укладання договорів |ідентифікації |соціально- | | |
| |страхування з метою |тварин" |економічного | | |
| |компенсації шкоди (здоров'ю | |захисту | | |
| |або майновим інтересам | |населення та | | |
| |громадян), нанесених | |належних умов | | |
| |тваринами | |утримання | | |
| | | |домашніх | | |
| | | |тварин | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2.4. |Розробка типових проектів |ГФУ, КП "Центр |Відсутність | 2004 р. |Міський бюджет |
| |зон для вигулу та |ідентифікації |типових | | |
| |майданчиків для |тварин" |проектів | | |
| |дресирування тварин | | | | |
| | | | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2.5. |Районним у м. Києві радам в |Головне |Забезпечення |2004-2005 рр. |Районні бюджети|
| |установленому порядку |управління |соціально- | | |
| |забезпечити створення зон |земельних |економічного | | |
| |для вигулу тварин та |ресурсів, |захисту | | |
| |передбачити видатки на |районні у м. |населення та | | |
| |ці потреби в проектах |Києві радам, КП |належних умов | | |
| |бюджету на 2004-2005 рр. |"Центр |утримання | | |
| | |ідентифікації |тварин | | |
| | |тварин" | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2.6. |Організація в районах |Головне |Запобігання |2004-2005 рр. |Районні |
| |міста майданчиків для |управління |агресії тварин| |бюджети, інші |
| |дресирування собак |земельних |до людей та | |залучені кошти |
| | |ресурсів, |тварин, | | |
| | |районні у м. |профілактика | | |
| | |Києві державні |покусів та | | |
| | |адміністрації, |захворювань | | |
| | |КП "Центр |спільних для | | |
| | |ідентифікації |людей та | | |
| | |тварин" |тварин | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2.7. |Організація довідкової |КП "Центр |Відсутність |2004-2005 рр. |Міський бюджет |
| |служби та вдосконалення |ідентифікації |єдиної системи| | |
| |впровадженої системи пошуку |тварин" та |пошуку з | | |
| |загублених тварин |"Притулок для |залученням | | |
| | |тварин", |громадських | | |
| | |Громадські |організацій | | |
| | |організації |до співпраці | | |
| | |(за згодою) | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 2.8. |Впровадження системи |КП "Центр |Введення |2004-2010 рр. |Міський бюджет |
| |чіпування (введення |ідентифікації |позитивної | | |
| |підшкірне тварині |тварин" |практики | | |
| |електронного носія | |міжнародного | | |
| |інформації) непродуктивних | |досвіду із | | |
| |та інших тварин відповідно | |проведення | | |
| |до міжнародних вимог | |обліку тварин | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 3.1. |Проведення стерилізації |КП "Київська |Забезпечення | 2004 р. |Міський бюджет |
| |та кастрації тварин через |міська лікарня |регулювання | | |
| |створену мережу юридичних |ветеринарної |чисельності | | |
| |або фізичних осіб (незалежно|медицини", КП |тварин, | | |
| |від форми власності), |"Центр |забезпечення | | |
| |що займаються ветеринарною |ідентифікації |епізоотичного,| | |
| |практикою |тварин", КП |санітарно- | | |
| | |"Притулок для |епідемічного | | |
| | |тварин", |благополуччя | | |
| | |юридичні або |міста | | |
| | |фізичні особи, | | | |
| | |що займаються | | | |
| | |ветеринарною | | | |
| | |практикою (за | | | |
| | |згодою) | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 3.2. |Розроблення пільгової |КП "Київська |Забезпечення |2004-2010 рр. |Міський бюджет,|
| |системи з метою оплати |міська лікарня |регулювання | |залучені кошти |
| |ветеринарних послуг, |ветеринарної |чисельності | | |
| |в межах встановлених |медицини", КП |тварин, | | |
| |тарифів, власниками тварин |"Притулок для |забезпечення | | |
| |за проведення стерилізації |тварин", КП |епізоотичного,| | |
| |і кастрації тварин |"Центр |санітарно- | | |
| | |ідентифікації |епідемічного | | |
| | |тварин", |благополуччя | | |
| | |юридичні |міста | | |
| | |або фізичні | | | |
| | |особи, | | | |
| | |що займаються | | | |
| | |ветеринарною | | | |
| | |практикою (за | | | |
| | |згодою) | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 3.3. |Розроблення типового |КП "Київська |Для | 2004 р. |Міський бюджет |
| |проекту пункту стерилізації,|міська лікарня |забезпечення | | |
| |кастрації тварин |ветеринарної |регулювання | | |
| |(з метою поступового |медицини" |чисельності | | |
| |зменшення чисельності | |тварин | | |
| |непродуктивних та інших | | | | |
| |тварин) | | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 3.4. |Відпрацювання методики |Районні у м. |Для | 2004 р. |Міський бюджет |
| |проведення заходів щодо |Києві державні |забезпечення | | |
| |регулювання кількості |адміністрації, |регулювання | | |
| |тварин в місті на |КП "Притулок для|чисельності | | |
| |території Солом'янського |тварин", |тварин | | |
| |району з метою впровадження |громадські | | | |
| |за наявністю результатів |організації | | | |
| |програми |(за згодою). | | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 3.5. |Розробка та ведення |Інститут |Для |2004-2010 рр. |Міський бюджет |
| |(вдосконалення) гуманних |ветеринарної |забезпечення | | |
| |методів вилову безпритульних|медицини, |регулювання | | |
| |тварин |Національний |чисельності | | |
| | |аграрний |безпритульних | | |
| | |університет |тварин, | | |
| | |(далі НАУ), |епізоотичного | | |
| | |КП "Притулок |благополуччя | | |
| | |для тварин" |міста. | | |
| | | |Для дотримання| | |
| | | |вимог | | |
| | | |Європейської | | |
| | | |конвенції по | | |
| | | |гуманному | | |
| | | |ставленню до | | |
| | | |тварин | | |
|------+----------------------------+----------------+--------------+--------------+---------------|
| 3.6. |Розробка і введення нових |Інститут |Відсутність |2004-2010 рр. |Міський бюджет |
| |гуманних методів евтаназії |ветеринарної |нормативно- | | |
| |на основі препаратів та |медицини, НАУ, |правової | | |
| |речовин, дозволених в |КП "Притулок |бази для | | |
| |Україні. |для тварин" |вирішення | | |
| | | |даного | | |