• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про плату за землю

Київська міська рада народних депутатів | Рішення, Порядок, Рекомендації, Коефіцієнти, Положення від 17.02.1994 № 13
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада народних депутатів
  • Тип: Рішення, Порядок, Рекомендації, Коефіцієнти, Положення
  • Дата: 17.02.1994
  • Номер: 13
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Київська міська рада народних депутатів
  • Тип: Рішення, Порядок, Рекомендації, Коефіцієнти, Положення
  • Дата: 17.02.1994
  • Номер: 13
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА НАРОДНИХ ДЕПУТАТІВ
XVI сесія XXI скликання
Р І Ш Е Н Н Я
N 13 від 17.02.94
Про плату за землю
З метою впровадження економічних засобів регулюванняземельних відносин, визначення порядку справляння плати за землюрізними категоріями платників та застосування валютної оцінкитериторії Київська міська Рада народних депутатів В И Р І Ш И Л А:
1. Затвердити тимчасове положення про застосуваннядиференційних ставок оподаткування та розмірів орендної плати заземельні ділянки в м. Києві (додаток 1).
2. Доручити постійній комісії з архітектури, містобудуваннята землекористування та Комітету економіки в двотижневий строкпідготувати пропозиції про склад комісії з питань встановленняпільг щодо плати за землю в м. Києві. Персональний склад таположення про комісію затвердити спільним рішенням голови Київрадиі Глави міської держадміністрації.
3. Затвердити загальні положення про валютну оцінку земельнихділянок в м. Києві (додаток 2).
4. Затвердити порядок визначення ставок плати за землю,зайняту несадибною житловою забудовою (додаток 3).
5. Доручити міській держадміністрації в строк до 15 березня1994 року розробити та подати на затвердження Київради положенняпро визначення розмірів орендної плати за земельні ділянки, наданіу користування юридичним та фізичним особам.
6. Встановити, що користування землею на умовах оренди єосновною формою земельних правовідносин в м. Києві.
7. Встановити, що голова Київради підписує від імені Київрадидоговори на тимчасове користування земельною ділянкою, в т. ч. наумовах оренди за поданням постійної комісії Київради зархітектури, містобудування та землекористування.
8. З метою виконання земельної реформи:
8.1. ДКП "Київпроект" та НДІСЕП м. Києва завершити роботидеталізації комплексної економічної оцінки території м. Києва тарозробки економічного механізму регулювання земельних відносин увідповідності з укладеними договорами. Передбачити в місцевомубюджеті відповідні кошти на виконання цієї роботи.
8.2. НДІСЕП м. Києва та ДКП "Київпроект" до 15 травня 1994року подати на затвердження Київради положення про порядокреєстрації юридичних та фізичних осіб, які користуються земельнимиділянками у м. Києві.
8.3. До 30 грудня 1994 року розробити нормативи розмірівземельних ділянок в м. Києві, що надаються під виробничі тасоціально-економічні потреби, та розробити механізм регулюванняплати за понаднормативні території.
8.4. Передбачити в місцевому бюджеті на 1994 рік кошти длявиконання робіт перелічених в п.8.1 - 8.3.
9. Контроль за виконанням рішення покласти на постійнукомісію з архітектури, містобудування та землекористування.
Голова В.Нестеренко
Додаток 1
Затверджено
рішенням XVI сесії XXI скликання
Київської міської Ради народних
депутатів
від 17 лютого 1994 р. N 13
Положення
про застосування диференційних ставок
оподаткування та розмірів орендної плати
за земельні ділянки в м. Києві
(нова редакція)
1. Загальні положення
1.1. Положення про застосування диференційних ставокоподаткування та розмірів орендної плати за земельні ділянки в м.Києві (в подальшому - Положення) розроблено на підставі:
Земельного кодексу України ( 561-12 );
Закону України "Про плату за землю" ( 2535-12 );
Закону України "Про місцеві Ради народних депутатів тамісцеве і регіональне самоврядування" ( 533-12 );
Закону України "Про Представника Президента" ( 2167-12 );
Закону України "Про Державний бюджет України на 1993 рік"( 3091-12 );
Закону України "Про внесення змін і доповнень до деякихзаконодавчих актів України";
Закону України "Про внесення доповнення до Закону України"Про плату за землю" від 16 грудня 1993 р. N 3708-XII ( 3708-12 );
постанови Кабінету Міністрів України від 16 вересня 1992 р.N 532 ( 532-92-п ) "Про порядок визначення ставок земельногоподатку".
1.2. Положення розроблене з метою визначення порядкусправляння плати за землю в м. Києві.
Плата за землю справляється у вигляді земельного податку абоорендної плати.
Власники землі та землекористувачі, крім орендарів, сплачуютьземельний податок.
За земельні ділянки, надані в оренду, сплачується оренднаплата.
Плата за землю запроваджується з метою стимулювання у м.Києві раціонального використання і охорони земель, поліпшенняякості земель, розвитку соціальної, інженерно-транспортної таприродоохоронної інфраструктури міста, вирівнюваннясоціально-економічних умов господарювання на землях різноїмістобудівної цінності, фінансування витрат на ведення земельногокадастру, виконання робіт по землеустрою та здійснення моніторингуземель, а також підвищення родючості грунтів і продуктивностіземель лісового фонду.
1.3. Положення встановлює чотири види ставок земельногоподатку (орендної плати):
ставки за землі несільськогосподарського призначення, крімтих земель, що вказані нижче;
ставки за земельні ділянки, зайняті житловим фондом,гаражно-будівельними, індивідуальними гаражами і дачами громадян,ремонтно-відстійними пунктами та платними автостоянками;
ставки за землі сільськогосподарського призначення;
ставки за земельні ділянки, що надані у користуванняіноземним юридичним та фізичним особам.
1.4. Положення регламентує:
порядок диференціації середньої по місту ставки земельногоподатку по економіко-планувальним зонам;
визначення системи локальних коефіцієнтів для встановленнярозміру податку та орендної плати за земельні ділянки в залежностівід їх місцезнаходження;
визначення ставок земельного податку для конкретнихземлекористувачів, виходячи із середньої по м. Києву ставкиподатку, економічної оцінки території та місцезнаходженняземельних ділянок;
порядок визначення пільг та санкцій щодо плати за землю.
1.5. Розрахункові ставки плати за землю підлягаютькоригуванню при встановленні Верховною Радою України новихсередніх ставок земельного податку та зміні економічної оцінкитериторії. Розрахункові ставки орендної плати для іноземнихінвесторів підлягають коригуванню відповідно до кон'юнктури ринкуземлі.
2. Принципи визначення ставки земельного податку
та розміри орендної плати
2.1. У відповідності до статті 6 Закону України "Про плату заземлю" ( 2535-12 ) ставки земельного податку або орендної плативизначаються виходячи із середньої ставки податку, економічноїоцінки території та місцеположення ділянок.
2.2. Для м. Києва середня ставка земельного податкувстановлена у відповідності до статті 6 Закону України "Про платуза землю" ( 2535-12 ) та статті 9 Закону України "Про Державнийбюджет України на 1993 рік" ( 3091-12 ) у розмірі 630 крб. за 1кв. м.
2.3. Основою для диференціації середньої ставки земельногоподатку є комплексна економічна оцінка території м. Києва,затверджена рішенням IV сесії Київської міської Ради народнихдепутатів XX скликання від 04.04.88 р., у відповідності до якоїтериторія міста поділяється на п'ять економіко-планувальних зон:центральна зона, у тому числі ядро центру, серединна зона,периферійна зона, зона селищно-виробничих утворень, зоналісопаркового поясу (схема економіко-планувального зонування містаприведена у додатку 1).
2.4. Ставки земельного податку по економіко-планувальнимзонам визначаються у такій послідовності:
по кожній зоні визначається коефіцієнт її цінності яквідношення вартості 1 га території конкретної зони до середньої(за 1 га) в цілому по місту:
для конкретної зони ставка податку визначається шляхомпомноження середньої ставки податку по місту на коефіцієнт їїцінності.
2.5. Розраховані ставки земельного податку поекономіко-планувальних зонах в залежності від економічної оцінкитериторії становлять (крб./кв. м):
в середньому по місту - 630
I центральна зона - 1989
Iа, у тому числі ядро центру - 3252
II середня зона - 951 21
III периферійна зона - 564
IV зона селищно-виробничих - 585
утворень
V зона лісопаркового поясу - 270
2.6. В межах кожної економіко-планувальної зони та ставкиземельного податку уточнюються з урахуванням особливостеймісцеположення ділянок.
2.7. Транспортні підприємства, які забезпечуютьжиттєдіяльність міста (автомобільного та електротранспорту,метрополітену, річкового транспорту) сплачують податок за землюнезалежно від місця розташування в розмірі середньої ставки помісту.
2.8. Врахування територіально-функціональних,
інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних
та санітарно-гігієнічних особливостей місцеположення ділянок
здійснюється шляхом коригування ставки земельного податку
оціночної зони відповідними локальними коефіцієнтами (додаток 2).
2.9. Визначення ставки земельного податку з урахуванняммісцеположення ділянки в межах конкретної економіко-планувальноїзони виконується у такій послідовності:
для конкретної ділянки визначаються локальні коефіцієнти напідставі земельної кадастрової документації;
з додатка 2 беруться значення відібраних локальнихкоефіцієнтів та шляхом перемноження їх встановлюєтьсяузагальнюючий локальний коефіцієнт;
ставка податку, визначена для оціночної
економіко-планувальної зони, в межах якої знаходиться ділянка,
збільшується або зменшується кратно узагальнюючого локального
коефіцієнта.
2.10. Визначні ставки земельного податку згідно п.п.2.5 - 2.8є нижньою межею для розрахунків розміру орендної плати за землінесільськогосподарського призначення (п.п.1.3), якийвстановлюється за угодою сторін у договорі оренди.
2.11. Податок за земельні ділянки, зайняті житловим фондом,гаражно-будівельними, індивідуальними гаражами і дачами громадян,за винятком земельних ділянок для ведення садівництва,ремонтно-відстойними пунктами справляється у розмірі трьохвідсотків від ставок земельного податку, встановлених в п.п.2.5.
Розраховані ставки земельного податку по
економіко-планувальних зонах для цієї групи об'єктів становлять
(крб./кв. м):
I центральна зона - 59,67
Iа, у тому числі ядро центру - 97,56
II серединна зона - 28,53
III периферійна зона - 16,92
IV зона селищно-виробничих - 17,55
утворень
V зона лісопаркового поясу - 8,10
Визначені ставки земельного податку для цієї групи об'єктівкоригуються за допомогою локальних коефіцієнтів згідно п.п.2.7,2.8 тільки за земельні ділянки, зайняті гаражно-будівельними,індивідуальними гаражами і дачами громадян, ремонтно-відстойнимипунктами.
2.12. Податок за ділянки сільськогосподарських угідь у межахм. Києва, які використовуються за цільовим призначенням, в томучислі під виробничими спорудами сільськогосподарських підприємств,справляється за ставками земельного податку, встановлених увідповідності до статті 5 Закону України "Про плату за землю"( 2535-12 ) та статті 9 Закону України "Про Державний бюджетУкраїни на 1993 рік" ( 3091-12 ) у розмірі:
7050 крб. за один гектар ріллі і багаторічних насаджень,включаючи земельні ділянки для ведення садівництва;
1200 крб. за один гектар сіножатей і пасовищ.
2.13. Визначені ставки податку згідно пп.2.11 є верхньоюмежею для розрахунків розміру орендної плати за ділянкисільськогосподарських угідь у межах м. Києва, які використовуютьсяза цільовим призначенням, який встановлюється за угодою сторін удоговорі оренди.
2.14. Оплата за землю для іноземних юридичних і фізичних осібсправляється у вільно конвертованій валюті.
Ставки орендної плати за земельні ділянки для іноземнихюридичних і фізичних осіб по економіко-планувальних зонах м. Києвав залежності від економічної оцінки території становлять (доларівСША/кв. м):
I центральна зона - 15,8
Iа, у тому числі ядро центру - 25,8
II серединна зона - 7,5
III периферійна зона - 4,4
IV зона селищно-виробничих - 4,6
утворень
V зона лісопаркового поясу - 2,1
2.15. В межах кожної економіко-планувальної зони ставкиземельного податку уточнюються з урахуванням особливостеймісцеположення ділянок згідно п.п.2.7, 2.8.
3. Пільги щодо плати за землю
3.1. Система пільг щодо плати за землю включає:
повне звільнення від земельного податку;
зниження ставки земельного податку;
часткове звільнення на певний строк від земельного податку;
відстрочення сплати.
3.2. Повне звільнення від земельного податку.
Від земельного податку у відповідності до статті 11 ЗаконуУкраїни "Про плату за землю" ( 2535-12 ) звільняються:
1) заповідні, національні, дендрологічні і зоологічні парки,ботанічні сади;
2) заказники (крім мисливських), дослідні господарстванауково-дослідних установ і навчальних закладівсільськогосподарського профілю;
3) державні сортовипробувальні станції та сортодільниці, атакож землі радгоспів, що використовуються цими станціями ідільницями для випробування сортів сільськогосподарських культур;
4) заклади культури, науки, освіти, охорони здоров'я,соціального забезпечення, спеціалізовані санаторії по реабілітаціїхворих згідно списку Міністерства охорони здоров'я України, дитячісанаторно-курортні й оздоровчі заклади, а також навчально-виховнізаклади, підприємства, об'єднання та організації товариствасліпих;
5) заклади фізичної культури й спорту, за виняткомкооперативних і приватних;
6) благодійні фонди;
7) інваліди I та II груп, учасники Великої Вітчизняної війниі прирівняні до них особи, вдови військовослужбовців, що загинулипри виконанні державних обов'язків, пенсіонери;
8) громадяни, яким у встановленому порядку видано посвідченняпро те, що вони постраждали від Чорнобильської катастрофи, а такожгромадські об'єднання осіб, які постраждали внаслідокЧорнобильської катастрофи.
Не справляється плата за радіоактивно і хімічно забрудненісільськогосподарські угіддя, на які запроваджено обмеження щодоведення сільського господарства, за землі, що перебувають утимчасовій консервації або у стадії сільськогосподарськогоосвоєння, а також за землі загального користування (за виняткомземельних ділянок, що використовуються для комерційноїдіяльності):
землі, що використовуються як міські шляхи сполучення(майдани, вулиці, провулки, проїзди, дороги, набережні);
землі зелених насаджень загального користування (міськіпарки, лісопарки, сквери, бульвари);
землі кладовищ;
землі об'єктів інженерного забезпечення, санітарної очисткита благоустрою (міські підземні комунікації, землі полігонів, щовідведені для захоронення міських неутилізованих промислових тапобутових відходів, станції аерації), а також землі"Київзеленбуду", що використовуються для вирощування посадковогоматеріалу для озеленення міста.
Новостворені селянські (фермерські) господарства звільняютьсявід плати за землю протягом трьох років з часу передачі їм увласність і надання у користування земельної ділянки.
3.3. Ставки земельного податку для студентських та учнівськихпідприємств за умови, що чисельність учнів та студентівстаціонарної форми навчання у загальній чисельності становить неменше 80 %, підприємства, що застосовують працю пенсіонерів постарості, якщо їх чисельність налічує більше 70 % від загальноїкількості працюючих, встановлюються на рівні 50 % від ставки длявідповідної групи підприємств, а для підприємств, громадськихоб'єднань і організацій, де інваліди становлять 50 % від загальноїчисельності працюючих - на рівні 5 % від ставки відповідної групипідприємств, визначених у пп.2.4 Положення та пп.1.2 цьогододатка.
3.3.1. Зниження ставки земельного податку, відстрочка оплатата часткове звільнення від нього на певний строк вирішуються вмісячний строк після подання письмової заяви:
для юридичних осіб - на підставі розпорядження ПредставникаПрезидента України у м. Києві;
для громадян, у власності або користуванні яких знаходятьсяземельні ділянки - на підставі рішення відповідних районних у м.Києві Рад народних депутатів.
Для підготовки матеріалів до розпорядження глави Київськоїміської державної адміністрації та рішень районних у м. Києві Раднародних депутатів про встановлення пільг щодо плати за землюстворюються відповідні комісії.
Рекомендації для роботи створюваних комісій щодо зниженняставок земельного податку підприємствам, організаціям та установамв залежності від виду їх діяльності наведені в додатку 3.
3.3.2. Пільги щодо плати за землю надаються за станом на 1червня поточного року. Якщо право на пільги виникло після 1червня, сума нарахованої плати за землю скасовується по строкахсплати податку, що не настали.
У разі втрати права на пільги після 1 червня поточного рокуземельний податок сплачується по строках сплати податку, що ненастали.
4. Особливі умови застосування податку на землю
4.1. Юридичні особи та громадяни, які:
самовільно користуються земельними ділянками;
використовують територію не за цільовим при значенням;
самовільно змінили характер використання території, -оподатковуються земельним податком за максимальними ставками,визначеними для кожної економіко-планувальної зони згідно пп.2.5,збільшеними у п'ять разів.
4.2. Земельний податок за понаднормативну площу ділянки, яказнаходиться у власності або користуванні громадян, справляється заставками, визначеними для кожної економіко-планувальної зонизгідно пп.2.10, збільшеними у п'ять разів.
4.3. Сплата цього податку не означає узаконення самовільногокористування земельною ділянкою.
5. Порядок обчислення і строки сплати земельного
податку та орендної плати.
Використання коштів від плати за землю
5.1. Підставою для нарахування земельного податку є данідержавного земельного кадастру м. Києва про розмір земельноїділянки, її розташування відносно економіко-планувальногозонування території міста та значення узагальнюючого локальногокоефіцієнта на місцезнаходження в межах економіко-планувальноїзони (додаток 4).
5.2. Нарахування земельного податку здійснюється за формою,встановленою Головною державною податковою інспекцією України.
5.3. Юридичні особи самостійно обчислюють суму земельногоподатку і щороку не пізніше 15 липня подають дані відповіднійдержавній податковій інспекції.
5.4. Нарахування земельного податку громадянам проводитьсядержавними податковими інспекціями, які видають платникові до 15липня поточного року платіжне повідомлення про сплату податку.
5.5. Сума земельного податку визначається перемноженнямвідповідної ставки земельного податку на площу земельної ділянки,що знаходиться у розпорядженні юридичних осіб або громадян.
За земельну ділянку, на якій розташована будівля, щоперебуває у користуванні декількох юридичних осіб або громадян,земельний податок нараховується кожному з них пропорційнозагальній площі будівлі, що знаходиться у їх користуванні.
За земельну ділянку, на якій розташовані будівлі, щоперебувають у спільній власності декількох юридичних осіб абогромадян, земельний податок нараховується кожному з нихпропорційно їх частці у власності на будівлю.
За земельну ділянку, на якій розташований багатоповерховийжитловий будинок (житлові будинки), який знаходиться у володінні(користуванні) декількох юридичних осіб або громадян, земельнийподаток нараховується кожному з них пропорційно тій частинізагальної площі будинку (будинків), що знаходяться у їх володінні(користуванні).
Сума податку за земельну ділянку, зайняту багатоповерховимжитловим фондом, визначається як множина площі житлової територіїі ставки земельного податку у відповідній економіко-планувальнійзоні міста. При розрахунку суми земельного податку за ділянкижитлової забудови локальні коефіцієнти не застосовуються.
Обчислення суми земельного податку окремих юридичних осібвиконується у такій послідовності:
1) встановлюється доля загальної площі будинку (квартири,приміщення), яка знаходиться у володінні (користуванні) конкретноїюридичної особи (громадянина), в загальній площі житловихбудинків, що розташовані в межах земельної ділянки:
Д = Бо : Б,
де Д - доля загальної площі будинку (квартири, приміщення) взагальній площі житлових будинків, розташованих в межах земельноїділянки;
Бо - загальна площа будинку (квартири, приміщення), щознаходиться у розпорядженні окремої юридичної особи (громадянина);
Б - загальна площа будинків, розташованих в межах земельноїділянки;
2) визначається площа житлової території, що відповідає долізагальної площі будинку (квартири, приміщення) в загальній площіжитлових будинків, розташованих на земельній ділянці:
То = Т х Д,
де То - площа житлової території, за яку сплачує податококрема юридична особа;
Т - вся площа житлової території земельної ділянки, у складякої згідно з нормативно-містобудівною документацією входять:територія під житловим будинком, поїзди та тротуари, озелененітериторії, майданчики (ігрові для дітей дошкільного та молодшогошкільного віку, для відпочинку дорослого населення, для занятьфізкультурою, для господарських цілей, для вигулювання собак, длятимчасового зберігання автомобілів).
3) обчислюється сума земельного податку як множина ставкиземельного податку у відповідній економіко-планувальній зоні іплощі житлової території, що визначена для окремої юридичної особи(громадянина):
По = С х То,
де По - сума земельного податку, що сплачує окрема юридичнаособа;
С - ставка земельного податку у відповідній
економіко-планувальній зоні міста.
5.6. Власники землі та землекористувачі сплачують земельнийподаток з дня виникнення права власності або права користуванняземельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користуванняземельною ділянкою податок сплачується за фактичний періодперебування землі у власності або користуванні у поточному році.
5.7. Облік платників і нарахування земельного податкупроводиться щорічно за станом на 1 травня.
5.8. Земельний податок сплачується рівними частками:
землекористувачами, які є юридичними особами, - щомісячно до15 числа, наступного за звітним місяця;
землекористувачами-виробниками товарної сільськогосподарськоїпродукції та фізичними особами, - до 15 серпня і 15 листопада.
За несвоєчасну сплату земельного податку у відповідності зстаттею 24 Закону України "Про плату за землю" ( 2535-12 )справляється пеня у розмірі 0,2 % від суми недоїмки за кожний деньпрострочення.
Розмір пені за несвоєчасне внесення орендної платипередбачається у договорі оренди, проте він не може перевищуватиставки пені за несвоєчасну сплату земельного податку.
Надміру сплачені суми податку підлягають поверненню платникуза його письмовою заявою або зараховуються в сплату податку занаступний рік.
5.9. Платники, яких своєчасно не було залучено до сплатиземельного податку, сплачують податок не більш як за два попередніроки.
Перегляд неправильно нарахованого податку, стягнення абоповернення його допускаються не більш як за два попередні роки.
5.10. Розмір, умови і строки внесення орендної плати за землювстановлюються за угодою сторін у договорі оренди. Розмір такоїплати не може бути меншим розміру податку за земельну ділянку, щоорендується, а при оренді земель сільськогосподарськогопризначення не може перевищувати цього податку.
5.11. Платежі за землю в національній валюті зараховуються наспеціальний бюджетний рахунок, який відкривається фінансовиморганом міста.
5.12. Платежі за землю у вільно конвертованій валютізараховуються на рахунок валютного фонду Київради.
5.13. Централізація коштів від плати за землю здійснюєтьсявідповідно до чинного законодавства України.
5.14. Кошти від плати за землю, що надходять до місцевогобюджету в національній валюті, використовуються у відповідності донапрямків, затверджених сесією Київради про бюджет Києва напоточний рік.
економічного стимулювання власників землі і
землекористувачів, у тому числі орендарів, за підвищення
ефективності використання земель;
виконання робіт по землеустрою, ведення земельного кадастру,здійснення моніторингу;
фінансування заходів щодо раціонального використання таохорони земель, підвищення родючості грунтів;
відшкодування витрат власників землі і землекористувачів,пов'язаних з господарюванням на землях гіршої якості;
надання пільгових кредитів часткового погашення позичок такомпенсації втрат доходів власників землі та землекористувачів, утому числі орендарів, внаслідок тимчасової консервації земель,порушених не з їхньої вини;
інші заходи, передбачені діючим законодавством.
5.15. Валютні кошти витрачаються згідно чинного законодавствавідповідно до Положення про валютний фонд Київради.
6. Нормативна ціна землі
6.1. Нормативна ціна землі запроваджується для забезпеченняекономічного регулювання земельних відносин при передачі землі увласність, у спадщину, даруванні та одержанні банківського кредитупід заставу земельної ділянки.
6.2. Нормативна ціна земельної ділянки установлюється устократному розмірі земельного податку, який визначений у п.п.2.5,2.10, 2.11, 2.13 для кожної економіко-планувальної зони таскоригований відповідним узагальнюючим коефіцієнтом згідноп.п.2.7, 2.8.
Додаток 1
Зображення має графічний вигляд. Не наводиться.
Додаток 2
Локальні коефіцієнти,
що враховують місцеположення та інженерно-геологічні
умови забудови ділянки*
-------------------------------------------------------------------
| Найменування коефіцієнта | Значення |
| |коефіцієнта|
|-----------------------------------------------------+-----------|
|I. Локальні коефіцієнти, що враховують територіально-| |
|планувальні особливості місцезнаходження земельної | |
|ділянки: | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні магістралей підвищеного містоформуючого | 1,08 |
|значення | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні пішохідної доступності зупинок швидкісного | 1,07 |
|транспорту | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні пішохідної доступності громадських центрів | 1,07 |
|(500 м) | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в прирейковій зоні (ділянка знаходиться або прилягає | 1,07 |
|до відводу залізниці, має під'їзну залізничну колію) | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|II. Локальні коефіцієнти, що враховують інженерно- | |
|геологічні особливості: | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|земельні ділянки, що мають схил поверхні більше 20 % | 0,87 |
| | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|грунти з несучою спроможністю менше від 1,0 кг/кв. см| 0,92 |
|при потужності більше двох метрів | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|глибина залягання грунтових вод менше трьох метрів | 0,91 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|місцезнаходження земельної ділянки в зоні затоплення | 0,90 |
|паводком більше 4 % забезпеченості (шар затоплення | |
|більше 2-х метрів) | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні значної заболоченості з грунтовим живленням, | 0,87 |
|що важко осушується в зоні небезпечних геологічних | |
|процесів (зсуви, карст, яружна ерозія - яри глибиною | |
|більше 10 м) | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|на намивних (насипних) територіях | 1,05 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|III. Локальні коефіцієнти, що враховують історико- | |
|культурні особливості місцезнаходження земельної | |
|ділянки: | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в межах заповідної території | 1,11 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні регулювання забудови | 1,09111 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні історичного ландшафту, що охороняється | 1,11 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні охорони поодиноких пам'яток | 1,11 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|IV. Локальні коефіцієнти, що враховують природно- | |
|ландшафтні особливості місцезнаходження земельної | |
|ділянки: | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в межах території природоохоронного призначення | 1,10 |
|(національних, зоологічних та дендрологічних парків, | |
|парків-пам'яток садово-паркового мистецтва, | |
|ботанічних садів, заказників, заповідних урочищ, | |
|пам'яток природи) | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в межах території оздоровчого призначення (курортів | 1,09 |
|та округів санітарної охорони) | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в межах території рекреаційного призначення (земель | 1,08 |
|туризму та відпочинку, парків та зелених зон) | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|V. Локальні коефіцієнти, що враховують санітарно- | |
|гігієнічні особливості місцезнаходження земельної | |
|ділянки: | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в санітарно-захисній зоні | 0,93 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в водоохоронній зоні | 1,05 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні обмеження забудови та ступенем забруднення | 0,93 |
|атмосферного повітря | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні обмеження забудови за рівнем напруження | 0,92 |
|електромагнітного поля | |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в зоні перевищення припустимого рівня шуму | 0,94 |
|-----------------------------------------------------+-----------|
|в ареалі забруднення грунтів | 0,92 |
-------------------------------------------------------------------
____________
* Локальні коефіцієнти застосовуються на підставі данихземельної кадастрової документації.
Додаток 3
Рекомендації
щодо зниження ставок земельного податку
підприємствам, організаціям та установам
в залежності від виду діяльності
В залежності від виду діяльності підприємствам, організаціямта установам може встановлюватися знижена ставка земельногоподатку незалежно від відомчої підлеглості та форми власності.
1. Підприємствам містозабезпечуючого призначення можевстановлюватися знижена ставка земельного податку згідно переліку,що наведений нижче:
підприємства міського пасажирського транспорту;
підприємства житлово-комунального господарства (за виняткомземель загального користування згідно пп.3.2);
організації, що приймають участь у житлово-цивільному такомунальному будівництві, ремонті будівель та споруд невиробничогопризначення, ремонті і будівництві житла за замовленням населення;
підприємства по виробництву місцевих будівельних матеріалів івиробів;
підприємства харчової промисловості;
спеціалізовані підприємства по ремонту і технічномуобслуговуванню транспортних засобів за замовленням населення;
підприємства по ремонту радіотелевізійної апаратури,побутових машин і приладів, ремонту і виготовленню металовиробів;
підприємства по ремонту та виготовленню меблів за замовленнямнаселення;
підприємства по виробництву та ремонту килимів, килимових,гардинно-тюлевих виробів, мережив та інше за замовленнямнаселення;
підприємства по виробництву та ремонту трикотажних і швейнихвиробів;
підприємства по пошиву та ремонту взуття за замовленнямнаселення;
фабрики і майстерні по хімічній чистці та фарбуванню,комплексні підприємства по хімічній чистці одягу і пранню білизни;
фабрики-пральні, пральні самообслуговування та інш.;
фабрики-кухні;
підприємства по виробництву всіх видів тари для забезпеченняміської торгівельної мережі, громадського харчування.
Зниження ставок земельного податку обумовлено виключенням зкомплексної економічної оцінки території вартісної складової, щовраховує вигідність місцеположення ділянки у місті.
Розрахункові пільгові ставки земельного податку поекономіко-планувальних зонах для визначеної групи підприємствстановить (крб./кв. м):
I центральна зона - 1335
Iа, у тому числі ядро центру - 2252
II серединна зона - 755
III периферійна зона - 465
IV зона селищно-виробничих - 562
утворень
V зона лісопаркового поясу - 38
2. Об'єктам сфери обслуговування населення можевстановлюватися знижена ставка земельного податку згідно переліку,що наведений нижче:
заклади роздрібної торгівлі та громадського харчування;
відділення зв'язку;
будинки побуту, комбінати побутового обслуговування (окрімпромислової діяльності), бані і душі, перукарні, фотографії такінолабораторії по обслуговуванню населення;
підприємства по наданню послуг прокату предметівкультурно-побутового та господарчого призначення;
організації по прибиранню квартир, ломбарди, ритуальні бюро,довідкові, інвентаризаційно-технічні бюро, бюро перекладів, обмінуквартир;
кооперативні та приватні заклади фізкультури і спорту.
Зниження ставки земельного податку обумовлено виключенням зкомплексної економічної оцінки території затрат на розвитоксоціальної інфраструктури.
Розрахункові пільгові ставки земельного податку поекономіко-планувальних зонах для цієї групи об'єктів становлять(крб./кв. м):
I центральна зона - 550
Iа, у тому числі ядро центру - 997
II серединна зона - 257
III периферійна зона - 139
IV зона селищно-виробничих - 37
утворень
V зона лісопаркового поясу - 10
3. Ставки земельного податку для новостворених малихпідприємств у сфері промисловості, сільського господарства табудівництва, віднесених до таких відповідно до законодавства,встановлюються на рівні 50 % від ставки для відповідної групипідприємств, визначених у пп.2.4 Положення та п.п.1, 2 цьогоподатку строком на три роки.
У разі припинення діяльності таких підприємств до закінченнятрирічного строку сума земельного податку обчислюється у повномурозмірі за весь період їх діяльності.
Ставки земельного податку для студентських та учнівськихпідприємств за умови, що чисельність учнів та студентівстаціонарної форми навчання у загальній чисельності працюючихстановить не менше 80 %; установ, учбово-виробничих підприємств таоб'єднань громадських організацій, де інваліди становлять більшеяк 50 % від загальної чисельності працюючих, підприємств, щозастосовують працю пенсіонерів по старості, якщо їх кількістьналічує більше 70 % від загальної кількості працюючих,встановлюються на рівні 50 % від ставки для відповідної групипідприємств, визначених у пп.2.4 Положення та п.п.1, 2 цьогододатка.
Додаток 2
до рішення XVI сесії XXI скликання
Київської міської Ради народних
депутатів
від 17 лютого 1994 р. N 13
Загальні положення
про валютну оцінку земельних ділянок в м. Києві
Входження України в світове співтовариство, створення на їїтериторії спільних підприємств, міжнародних об'єднань іорганізацій, залучення іноземних інвестицій і розміщення в країнііноземних підприємств і представництв пов'язано з наданням в їхкористування земельних ділянок і, перш за все, в Києві як столицідержави.
Правове регулювання цього питання відображене в Земельномукодексі України ( 561-12 ), згідно з яким місцеві (в тому числіКиївська міська) Ради народних депутатів в межах своєї компетенціїнадають земельні ділянки у постійне та тимчасове (в т. ч. наумовах оренди) користування спільним підприємствам, міжнароднимоб'єднанням і організаціям з участю українських, іноземнихюридичних і фізичних осіб, підприємствам, що повністю належатьіноземним інвесторам.
Економічне регулювання передбачає встановлення плати занадання права користування землею як за таке, що має приноситиприбуток. Встановлення диференційних ставок плати за правокористування землею дозволить врахувати вигоди відмісцезнаходження та користування ділянкою з різним ступенемінженерно-транспортного та соціального облаштування, благоустроютощо.
Право користування землею входить до нематеріальних активівпідприємства і може бути об'єктом купівлі-продажу. При цьомуплатний характер надання права користування землею не означаєпередачу цієї земельної ділянки у власність підприємства. Останнєможе лише використовувати цю землю без права продажу.
Вартість права користування землею визначається на підставівалютної оцінки територій міста, що виконана спільнимукраїнсько-угорським консалтинговим підприємством "Увекон" зазамовленням Київського земельного комітету.
Вона передбачає, що:
- земельна ділянка в м. Києві має певні споживні властивості,які "відтворюються" в закордонних містах близьких за своїмитипологічними умовами та економічним розвитком з Києвом;
- здійснені та наступні витрати на формування та розвитоксоціальної, інженерно-транспортної та природоохоронноїінфраструктури приймаються на рівні закордонних міст-аналогів;
- функціональні зручності території внаслідок неадекватностірозвитку її складових значно менше впливають на вартісні показникиоцінки території в м. Києві в порівнянні з містами-аналогами.
Валютна оцінка в м. Києві здійснена в межах, затвердженихекономіко-планувальних зон: центральної, в т. ч. ядра міста, щоісторично склалося; серединної; периферійної; селищно-виробничихутворень і лісопаркового поясу, - і охоплює за вільно конвертованувалюту (доларах США) понад 30 вартісних показників цінності їхтериторії, які об'єднуються в три категорії показників, щонаведені в таблиці.
Валютна оцінка міських територій є основою для розробкиконкретних економічних механізмів її використання при рішенніцілого комплексу завдань, серед яких можна визначити такі: