• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про звернення до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1039

Президент України  | Конституційне подання від 24.12.2008
Реквізити
  • Видавник: Президент України
  • Тип: Конституційне подання
  • Дата: 24.12.2008
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Президент України
  • Тип: Конституційне подання
  • Дата: 24.12.2008
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( У відкритті конституційного провадження відмовлено згідно з Ухвалою Конституційного Суду N 10-у/2009 від 24.02.2009 )
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 24 грудня 2008 року N 1194 "Про зупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1039" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України, керуючись пунктами 1 і 17 частини першої статті 106 Основного Закону держави, зупинено дію постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1039 "Про передачу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність названої постанови Кабінету Міністрів України, яку на даний час не опубліковано.
Зазначеною постановою Концерн радіомовлення, радіозв'язку та телебачення з усіма підприємствами та організаціями, що входять до його складу, передається із сфери управління Державного комітету телебачення та радіомовлення України до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку України.
Ця постанова Кабінету Міністрів України не відповідає Конституції України, виходячи з такого.Конституція України визначила забезпечення інформаційної безпеки держави однією з найважливіших функцій держави (частина перша статті 17) . Як неодноразово наголошував Конституційний Суд України, Конституція України згідно зі статтею 8 має найвищу юридичну силу, норми Конституції України є нормами прямої дії, вони застосовуються безпосередньо незалежно від того, чи прийнято на їх розвиток відповідні закони або інші нормативно-правові акти (Рішення від 27 березня 2000 року N 3-рп/2000 у справі про всеукраїнський референдум за народною ініціативою, від 28 березня 2001 року N 2-рп/2001 у справі про позачерговий розгляд законопроектів, від 19 квітня 2001 року N 4-рп/2001 у справі щодо завчасного сповіщення про мирні зібрання, від 16 квітня 2008 року N 6-рп/2008 у справі про прийняття Конституції та законів України на референдумі, від 25 червня 2008 року N 12-рп/2008 у справі про перебування народного депутата України у депутатській фракції).
На розвиток зазначеної норми Конституції України прийнято Закон України "Про основи національної безпеки України", яким встановлено основні засади державної політики, спрямованої на захист національних інтересів і гарантування в Україні безпеки особи, суспільства і держави від зовнішніх і внутрішніх загроз в усіх сферах життєдіяльності. Статтею 8 цього Закону одним з основних напрямів державної політики з питань національної безпеки визначено вжиття комплексних заходів щодо захисту національного інформаційного простору.
Рішення Кабінету Міністрів України, про яке йдеться, порушує цілісність єдиної системи управління державною складовою інформаційного простору України, унеможливить виконання завдань щодо реалізації єдиної збалансованої державної політики в інформаційній сфері, призведе до виникнення проблем, явищ та чинників, що створюють небезпеку національним інтересам України у цій сфері і негативно впливають на суспільний розвиток держави та реалізацію її інтеграційних прагнень.
Відтак, виведення Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення зі сфери управління Державного комітету телебачення та радіомовлення України суперечить інтересам національної безпеки в інформаційній сфері і не відповідає частині першій статті 17 Конституції України, згідно з якою забезпечення інформаційної безпеки держави є однією з її найважливіших функцій і яка згідно зі статтею 8 Основного Закону України є нормою прямої дії.
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності постанови Кабінету Міністрів України від 26 листопада 2008 року N 1039 "Про передачу Концерну радіомовлення, радіозв'язку та телебачення до сфери управління Міністерства транспорту та зв'язку".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М. Ставнійчук.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 24 грудня 2008 року
(Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України)