ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( Розгляд конституційного подання припинено згідно з Ухвалою Конституційного Суду
N 3-у/2009 від 03.02.2009 )
З мотивів невідповідності
Конституції України Указом Президента України від 15 грудня 2008 року
N 1160 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті
106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року
N 1366-р "Про розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів".
Названим
розпорядженням Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Державної судової адміністрації України щодо розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів у будівлях навчальних корпусів N 1 і 27 та приміщеннях корпусу N 3 колишнього Одеського інституту Сухопутних військ (військове містечко N 217) по Фонтанській дорозі, 14, у місті Одесі. Це рішення було прийнято без участі Міністерства оборони України.
Як зауважив Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 28 січня 2003 року
N 2-рп/2003 у справі про повноваження Президента України реорганізовувати центральні органи виконавчої влади,
Конституція України визначає засади та механізм здійснення державної влади; органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені
Конституцією та законами України (частина друга статті
19 Конституції України) ; нормативно-правові акти повинні прийматися на основі
Конституції України і відповідати їй (частина друга статті
8 Конституції України) .
Конституція України наділяє Кабінет Міністрів України повноваженням здійснювати управління об'єктами державної власності відповідно до закону (пункт 5
статті 116) .
Виходячи з принципів верховенства права, найвищої юридичної сили
Конституції України, Конституційний Суд України виклав правову позицію, за якою "Україна є правовою державою (стаття
1 Конституції України) , а в правовій державі існує сувора ієрархія нормативних актів, відповідно до якої постанови та інші рішення органів виконавчої влади мають підзаконний характер і не повинні викривляти сутність і зміст законів" (Рішення Конституційного Суду України від 19 червня 2001 року
N 9-рп/2001 у справі щодо стажу наукової роботи).
За таких обставин, вирішивши розпорядженням
N 1366-р питання управління військовим майном без участі Міністерства оборони України, Кабінет Міністрів України діяв у спосіб, що не передбачений ні
Основним Законом держави, ні чинними Законами України
"Про управління об'єктами державної власності",
"Про правовий режим майна у Збройних Силах України",
"Про оборону України", і порушив вимоги пункту 5 статті
116 Конституції України, а також частини другої статті
19, частини третьої статті
113 Конституції України, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності, зокрема,
Конституцією та законами України і за частиною третьою статті
8 Основного Закону держави є нормами прямої дії.
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року
N 1366-р "Про розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М.Ставнійчук.
Президент України | В.ЮЩЕНКО |
м. Київ, 15 грудня 2008 року |
(Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України)