• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про звернення до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р

Президент України  | Конституційне подання від 15.12.2008
Реквізити
  • Видавник: Президент України
  • Тип: Конституційне подання
  • Дата: 15.12.2008
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Президент України
  • Тип: Конституційне подання
  • Дата: 15.12.2008
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ПРЕЗИДЕНТ УКРАЇНИ
КОНСТИТУЦІЙНЕ ПОДАННЯ
( Розгляд конституційного подання припинено згідно з Ухвалою Конституційного Суду N 3-у/2009 від 03.02.2009 )
З мотивів невідповідності Конституції України Указом Президента України від 15 грудня 2008 року N 1160 "Про зупинення дії розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р" згідно з пунктом 15 частини першої статті 106 Конституції України зупинено дію розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р "Про розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів".
У зв'язку з цим та відповідно до пункту 15 частини першої статті 106, статті 150 Конституції України, статей 13, 40 Закону України "Про Конституційний Суд України" звертаюсь до Конституційного Суду України для вирішення питання про конституційність зазначеного розпорядження Кабінету Міністрів України, що на цей час не опубліковано.
Названим розпорядженням Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Державної судової адміністрації України щодо розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів у будівлях навчальних корпусів N 1 і 27 та приміщеннях корпусу N 3 колишнього Одеського інституту Сухопутних військ (військове містечко N 217) по Фонтанській дорозі, 14, у місті Одесі. Це рішення було прийнято без участі Міністерства оборони України.
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р не відповідає Конституції України, виходячи з такого.
Як зауважив Конституційний Суд України у своєму Рішенні від 28 січня 2003 року N 2-рп/2003 у справі про повноваження Президента України реорганізовувати центральні органи виконавчої влади, Конституція України визначає засади та механізм здійснення державної влади; органи державної влади, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19 Конституції України) ; нормативно-правові акти повинні прийматися на основі Конституції України і відповідати їй (частина друга статті 8 Конституції України) .Конституція України наділяє Кабінет Міністрів України повноваженням здійснювати управління об'єктами державної власності відповідно до закону (пункт 5 статті 116) .
Законами, що визначають правові основи управління об'єктами державної власності, військовим майном, є Закони України "Про управління об'єктами державної власності", "Про правовий режим майна у Збройних Силах України", "Про оборону України", відповідно до яких управління військовим майном здійснюється центральним органом виконавчої влади - Міністерством оборони України.
Виходячи з принципів верховенства права, найвищої юридичної сили Конституції України, Конституційний Суд України виклав правову позицію, за якою "Україна є правовою державою (стаття 1 Конституції України) , а в правовій державі існує сувора ієрархія нормативних актів, відповідно до якої постанови та інші рішення органів виконавчої влади мають підзаконний характер і не повинні викривляти сутність і зміст законів" (Рішення Конституційного Суду України від 19 червня 2001 року N 9-рп/2001 у справі щодо стажу наукової роботи).
За таких обставин, вирішивши розпорядженням N 1366-р питання управління військовим майном без участі Міністерства оборони України, Кабінет Міністрів України діяв у спосіб, що не передбачений ні Основним Законом держави, ні чинними Законами України "Про управління об'єктами державної власності", "Про правовий режим майна у Збройних Силах України", "Про оборону України", і порушив вимоги пункту 5 статті 116 Конституції України, а також частини другої статті 19, частини третьої статті 113 Конституції України, які зобов'язують Кабінет Міністрів України керуватися у своїй діяльності, зокрема, Конституцією та законами України і за частиною третьою статті 8 Основного Закону держави є нормами прямої дії.
Ураховуючи викладене, прошу Конституційний Суд України розглянути питання щодо конституційності розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2008 року N 1366-р "Про розміщення Одеських апеляційного та окружного адміністративних судів".
Брати участь у конституційному провадженні за цим поданням уповноважено заступника Глави Секретаріату Президента України - Представника Президента України у Конституційному Суді України М.Ставнійчук.
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 15 грудня 2008 року
(Джерело - Офіційне Інтернет-представництво Президента України)