• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про нормативні акти Укоопспілки

Центральна спілка споживчих товариств України | Постанова, Договір, Форма типового документа, Акт, Заява, Положення від 03.12.2009
Реквізити
  • Видавник: Центральна спілка споживчих товариств України
  • Тип: Постанова, Договір, Форма типового документа, Акт, Заява, Положення
  • Дата: 03.12.2009
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Центральна спілка споживчих товариств України
  • Тип: Постанова, Договір, Форма типового документа, Акт, Заява, Положення
  • Дата: 03.12.2009
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
РАДА ЦЕНТРАЛЬНОЇ СПІЛКИ СПОЖИВЧИХ ТОВАРИСТВ УКРАЇНИ
II збори XX скликання
П О С Т А Н О В А
03.12.2009
Про нормативні акти Укоопспілки
Збори Ради Укоопспілки
ПОСТАНОВЛЯЮТЬ:
1. Затвердити та ввести в дію з 1 січня 2010 року нормативні акти Укоопспілки:
1.1. Положення про централізовану бухгалтерію споживчого товариства, споживспілки (додаток 1).
1.2. Положення про юридичну службу споживчого товариства, споживспілки та їх підприємств, установ, організацій (додаток 2).
1.3. Положення про організацію договірної роботи в споживчому товаристві, споживспілці (додаток 3).
2. Затвердити та ввести в дію з 1 січня 2010 року зміни і доповнення до нормативних актів Укоопспілки:
2.7. Положення про порядок ведення претензійно-позовної роботи в системі споживчої кооперації України (нова редакція) (додаток 10).
3. Контроль за виконанням постанови покласти на правління та ревізійні комісії споживчих товариств і споживспілок.
Голова зборів Ради
Секретар зборів Ради
В.В.Подолян
Л.В.Дубина
Додаток 1
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова других зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
03.12.2009
ПОЛОЖЕННЯ
про централізовану бухгалтерію споживчого товариства, споживспілки
1. Загальні положення
1.1. Положення розроблено відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" від 16.07.99 р. N 996-XIV.
1.2. Централізована бухгалтерія організовується за рішенням правління споживчого товариства, спілки для централізованого ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності та складання фінансової, податкової і статистичної звітності споживчих товариств, спілок, їх підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання (далі - підприємств).
За рішенням правління споживчого товариства, споживспілки централізована бухгалтерія може виконувати функції бухгалтерії споживчого товариства, спілки та надавати послуги з ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової, податкової і статистичної звітності господарюючим суб'єктам різних форм власності.
Доцільність створення централізованої бухгалтерії визначається правлінням споживчого товариства, спілки.
1.3. Централізована бухгалтерія може створюватися як структурний підрозділ споживчого товариства, споживспілки, самостійна госпрозрахункова одиниця (госпрозрахунковий відокремлений підрозділ або у формі юридичної особи).
1.4. Централізовану бухгалтерію очолює начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер. У випадках, коли централізована бухгалтерія виконує функції бухгалтерії споживчого товариства, спілки і не є окремою юридичною особою, начальник централізованої бухгалтерії є одночасно головним бухгалтером споживчого товариства, спілки.
Начальником централізованої бухгалтерії - головним бухгалтером може бути особа, яка має повну вищу освіту відповідної спеціальності (магістр, спеціаліст) і стаж бухгалтерської роботи для магістра не менше двох років, для спеціаліста - не менше трьох років.
Начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер призначається і звільняється з посади правлінням споживчого товариства, спілки за погодженням з правлінням спілки, членом якого є споживче товариство, спілка.
Начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер підпорядковується безпосередньо правлінню споживчого товариства, спілки, яка створила централізовану бухгалтерію, а з питань організації, порядку і методології введення бухгалтерського обліку і складання звітності - головному бухгалтеру спілки, членом якого є споживче товариство, спілка.
1.5. Централізована бухгалтерія, яка є відокремленим госпрозрахунковим підрозділом або юридичною особою, має самостійний баланс, розрахунковий рахунок, кошторис доходів і видатків на своє утримання, штамп та печатку. Начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер користується правом першого підпису на банківських, касових та інших документах, що відносяться до виконання функцій і завдань централізованої бухгалтерії.
У разі, якщо централізована бухгалтерія є структурним підрозділом споживчого товариства, спілки, начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер має право другого підпису документів споживчого товариства, спілки.
1.6. Начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер у своїй діяльності керується Положенням про головного бухгалтера споживчого товариства, споживспілки, їх підприємства (об'єднання), інших суб'єктів господарювання Центральної спілки споживчих товариств (Укоопспілки), затвердженим постановою третіх зборів Ради дев'ятнадцятого скликання 25 січня 2006 р. (далі - Положення про головного бухгалтера), законодавчими, нормативно-правовими актами України та нормативними актами Укоопспілки.
2. Основні завдання і функції централізованої бухгалтерії
2.1. Централізоване відокремлене ведення бухгалтерського обліку фінансово-господарської діяльності кожного із підприємств, яким надається така послуга, та складання і подання в установлені строки фінансової і статистичної звітності підприємств.
2.2. Забезпечення подальшого вдосконалення бухгалтерського обліку на підприємствах на основі централізації облікових робіт, використання комп'ютерних технологій, впровадження прогресивних форм і методів обліку, посилення контролю, а також здешевлення облікових робіт.
2.3. Дотримання встановлених єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку, звітності і контролю.
2.4. Організація контролю за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій.
2.5. Участь в оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів підприємства.
2.6. Здійснення контролю за збереженням колективної власності, правильним та раціональним використанням матеріальних та фінансових ресурсів.
2.7. Проведення економічного аналізу фінансово-господарської діяльності за даними бухгалтерського обліку, фінансової та статистичної звітності для забезпечення органів управління підприємства інформацією щодо прийняття управлінських рішень, а також виконання інших функцій відповідно до Положення про головного бухгалтера.
3. Права і відповідальність начальника централізованої бухгалтерії - головного бухгалтера
3.1. Визначає і встановлює структуру централізованої бухгалтерії та штати, форму, систему і розміри оплати праці працівників централізованої бухгалтерії або подає правлінню споживчого товариства, споживспілки пропозиції щодо зазначеного, якщо централізована бухгалтерія є їх структурним підрозділом.
3.2. Укладає (дає згоду на укладення) угоди щодо робіт з ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової, податкової і статистичної звітності, видає доручення у справах централізованої бухгалтерії.
3.3. Приймає на роботу та звільняє (надає згоду на прийняття та звільнення) з роботи працівників централізованої бухгалтерії, застосовує до них заходи заохочення та стягнення відповідно до трудового законодавства України.
3.4. Надає керівнику підприємства, структурним підрозділом якого є централізована бухгалтерія, письмову згоду чи заперечення стосовно прийняття осіб на посади, пов'язані з матеріальною відповідальністю.
3.5. Вирішує інші питання, віднесені до його компетенції.
3.6. Користується правами і несе відповідальність, передбачені Положенням про головного бухгалтера, стосовно кожного підприємства, обліково-звітні функції яких покладені на централізовану бухгалтерію.
4. Економічна діяльність централізованої бухгалтерії
4.1. Штатний розпис централізованої бухгалтерії затверджується начальником централізованої бухгалтерії - головним бухгалтером залежно від обсягу і складності обліково-звітних робіт на підприємствах, обліково-контрольні функції яких покладено на централізовану бухгалтерію, умов і рівня комп'ютеризації цих робіт. Штатний розпис централізованої бухгалтерії, яка є структурним підрозділом споживчого товариства, споживспілки, затверджується постановою правління (споживчого товариства, спілки).
4.2. В складі централізованої бухгалтерії можуть створюватись відділи, сектори (групи) за функціональною ознакою.
Відділи, сектори (групи) централізованої бухгалтерії на підприємствах очолюють начальники.
У відділах, секторах (групах) можуть вводитись посади провідних бухгалтерів, бухгалтерів, провідних економістів, економістів, інженерів з комп'ютеризації обліку, операторів комп'ютерної техніки та інших працівників.
4.3. В централізованій бухгалтерії, яка є відокремленим госпрозрахунковим підрозділом або юридичною особою, кошториси доходів і витрат затверджує начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер.
4.4. Банківські, касові та інші документи підприємств споживчої кооперації, що обслуговуються централізованою бухгалтерією, підписуються керівником підприємства (право першого підпису) та начальником централізованої бухгалтерії - головним бухгалтером (право другого підпису).
5. Взаємовідносини централізованої бухгалтерії з підприємствами, які вона обслуговує
5.1. Підприємства забезпечують:
* дотримання порядку та своєчасності документального оформлення господарських операцій, що здійснюються з грошовими коштами, товарно-матеріальними цінностями, основними фондами тощо;
* фіксування у первинних документах фактів здійснення всіх господарських операцій;
* проведення інвентаризацій активів і зобов'язань підприємства.
Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.
Підприємства зобов'язані своєчасно забезпечувати централізовану бухгалтерію постановами, розпорядженнями, наказами, а також угодами, нормативними та іншими документами, необхідними для ведення бухгалтерського обліку, складання фінансової, податкової і статистичної звітності та здійснення контролю.
Начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер несе відповідальність у випадку прийняття до виконання документів на операції, що суперечать вимогам законодавчих, нормативно-правових актів України та нормативних актів Укоопспілки, порушують договірну і фінансову дисципліну, завдають шкоди державі, іншим юридичним особам і громадянам. Про такі документи головний бухгалтер письмово повідомляє керівника підприємства і приймає їх до виконання тільки за його письмовим розпорядженням.
5.2. Централізована бухгалтерія може виконувати роботу з фінансового та бізнес-планування підприємства на договірних засадах.
5.3. Централізована бухгалтерія зобов'язана своєчасно надавати підприємствам, які вона обслуговує, дані, необхідні для керівництва і контролю за фінансово-господарською діяльністю підприємств, включаючи встановлену звітність.
5.4. Обсяг та терміни отримання централізованою бухгалтерією від підприємств документів та інших матеріалів, а також подання централізованою бухгалтерією підприємствам даних обліку та звітності встановлюються графіками документообороту, затвердженими керівником підприємства за погодженням з начальником централізованої бухгалтерії - головним бухгалтером.
5.5. Місячна, квартальна та річна фінансова і статистична звітність, що складається централізованою бухгалтерією по підприємствах, які вона обслуговує, підписується керівниками підприємств та начальником централізованої бухгалтерії - головним бухгалтером.
5.6. Первинні документи протягом звітного року зберігаються у централізованій бухгалтерії і повертаються підприємству після затвердження вищим органом управління підприємства балансу та висновків по ньому ревізійної комісії у першому кварталі наступного за звітним року.
Регістри синтетичного та аналітичного обліку по кожному підприємству зберігаються у централізованій бухгалтерії три роки і після закінчення цього терміну у встановленому порядку передаються підприємству для постійного зберігання. Документи, які не підлягають зберіганню, знищуються у встановленому порядку по кожному підприємству окремо за участю представників підприємства і централізованої бухгалтерії.
5.7. Ревізія фінансово-господарської діяльності підприємств, які обслуговуються централізованою бухгалтерією, а також ревізія централізованої бухгалтерії проводяться у встановленому порядку ревізійною комісією споживчого товариства, спілки. Начальник централізованої бухгалтерії - головний бухгалтер зобов'язаний надавати ревізійній комісії всі документи підприємства, необхідні для проведення ревізії.
5.8. Непорозуміння між начальником централізованої бухгалтерії - головним бухгалтером та керівником підприємства вирішуються правлінням споживчого товариства, спілки.
6. Прикінцеві положення
6.1. Зміни і доповнення до Положення вносяться правлінням Укоопспілки з наступним затвердженням Радою Укоопспілки.
6.2. У разі внесення законодавцем змін, доповнень до законів, інших нормативно-правових актів або прийняття нових, які регулюють правовідносини щодо централізованого ведення бухгалтерського обліку, контролю та складання фінансової, податкової і статистичної звітності, норми Положення діють в частині, що не суперечить законам та іншим нормативно-правовим актам.
Додаток 2
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова других зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
03.12.2009
ПОЛОЖЕННЯ
про юридичну службу споживчого товариства, споживспілки та їх підприємств, установ, організацій
1. Положення про юридичну службу споживчого товариства, споживспілки та їх підприємств, установ, організацій (далі - Положення) регулює питання діяльності юридичної служби споживчого товариства, споживспілки, їх підприємств, установ, організацій (далі - кооперативна організація).
2. Юридична служба кооперативної організації утворюється як самостійний структурний підрозділ, вид якого залежить від обсягу, характеру та складності правової роботи (департамент, управління, відділ, сектор). Функції юридичної служби може виконувати юрисконсульт відповідної категорії.
3. Юридична служба кооперативної організації у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, іншими нормативно-правовими актами, нормативними актами Укоопспілки, статутом кооперативної організації та цим Положенням.
4. Основним завданням юридичної служби є організація правової роботи, спрямованої на правильне застосування, неухильне дотримання та запобігання невиконанню вимог законодавства, інших нормативних актів кооперативною організацією, її керівниками та працівниками під час виконання покладених на них завдань і функціональних обов'язків, а також представлення інтересів кооперативної організації в судах.
5. Юридична служба підпорядковується безпосередньо керівникові кооперативної організації або його заступнику відповідно до розподілу обов'язків.
6. Юридична служба споживспілки координує правову роботу, здійснює методичне керівництво та перевіряє її проведення:
в споживчому товаристві (спілці), які є членами споживспілки;
на підприємстві, установі, організації, які створені або учасником яких є споживспілка.
7. Видання кооперативною організацією акта, а також подання проекту такого акта для його прийняття чи погодження без попереднього розгляду та погодження з юридичною службою не допускається.
8. Пропозиції юридичної служби щодо приведення актів кооперативної організації у відповідність із законодавством чи нормативними актами Укоопспілки є обов'язковими для розгляду керівництвом кооперативної організації.
9. Юридична служба кооперативної організації відповідно до покладених на неї завдань:
1) забезпечує правильне застосування в кооперативній організації нормативно-правових актів України та нормативних актів Укоопспілки, подає керівництву пропозиції щодо вирішення правових питань, пов'язаних з діяльністю кооперативної організації;
2) розробляє та бере участь у розробленні проектів актів та інших документів з питань діяльності кооперативної організації;
3) проводить юридичну експертизу проектів актів та інших документів, підготовлених структурними підрозділами кооперативної організації, погоджує (візує) їх за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів або осіб, що їх заміщують.
У разі виявлення невідповідності проекту акта чи іншого документа вимогам законодавства чи нормативних актів Укоопспілки подає заінтересованому структурному підрозділу вмотивовані пропозиції щодо приведення його у відповідність із законодавством;
4) проводить разом із структурними підрозділами кооперативної організації роботу з перегляду, згідно з її компетенцією, актів та інших документів з метою приведення їх у відповідність із законодавством;
5) інформує керівництво кооперативної організації про необхідність вжиття заходів для внесення змін до актів та інших документів, визнання їх такими, що втратили чинність, або скасування;
6) організовує роботу, пов'язану з укладенням договорів (контрактів), бере участь у їх підготовці та здійсненні контролю за виконанням, дає правову оцінку проектам таких договорів (контрактів). Проекти договорів (контрактів) погоджуються (візуються) юридичною службою за наявності віз керівників заінтересованих структурних підрозділів, або осіб, що їх заміщують;
7) бере участь у забезпеченні захисту майнових прав і законних інтересів кооперативної організації в судових та інших державних органах;
8) організовує претензійну та позовну роботу, проводить аналіз її результатів;
9) здійснює контроль за дотриманням структурними підрозділами встановленого порядку пред'явлення і розгляду претензій;
10) сприяє своєчасному вжиттю заходів щодо усунення порушень, зазначених у документах прокурорського реагування, судових рішеннях, відповідних документах правоохоронних і контролюючих органів;
11) подає керівництву кооперативної організації:
пропозиції щодо удосконалення правового забезпечення діяльності кооперативної організації;
висновки стосовно правомірності списання матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості, непродуктивних витрат та правову оцінку фактам нестач, крадіжок, безгосподарності, випуску недоброякісної продукції, псування майна;
12) розглядає матеріали про відшкодування матеріальної шкоди за рахунок винних осіб, що готуються відповідними структурними підрозділами на основі економіко-правового аналізу даних бухгалтерського обліку і статистичної звітності, інших документів фінансово-господарської діяльності кооперативної організації та матеріалів перевірок, проведених правоохоронними і контролюючими органами;
13) сприяє дотриманню законності у реалізації прав трудового колективу кооперативної організації під час вирішення виробничих та соціальних питань;
14) разом із заінтересованими структурними підрозділами кооперативної організації бере участь у підготовці заходів щодо зміцнення трудової дисципліни, забезпечення охорони праці на виробництві;
15) надає правову допомогу працівникам кооперативної організації, які потребують соціального захисту;
16) забезпечує правильне застосування норм трудового, житлового, пенсійного та іншого законодавства, що стосуються прав і законних інтересів працівників кооперативної організації, подає пропозиції керівництву кооперативної організації щодо поновлення порушених прав;
17) веде облік актів законодавства і нормативних актів Укоопспілки, забезпечує підтримання їх у контрольному стані та зберігання;
18) збирає інформацію про офіційне оприлюднення актів законодавства в друкованих виданнях;
19) організовує і проводить роботу, спрямовану на підвищення рівня правових знань працівників кооперативної організації, роз'яснює практику застосування законодавства, надає консультації з правових питань;
20) надає правову допомогу в процесі створення, освоєння та впровадження науково-технічних розроблень, новітніх технологій, а також у здійсненні заходів щодо поліпшення якості продукції, робіт, послуг.
10. Покладення на юридичну службу обов'язків, що не належать або виходять за межі її компетенції, не допускається.
11. Юридична служба кооперативної організації має право:
1) перевіряти дотримання законності структурними підрозділами кооперативної організації;
2) одержувати у встановленому порядку від посадових осіб кооперативної організації необхідні для виконання покладених на неї завдань документи, інформацію, довідки, розрахунки, інші матеріали;
3) залучати за згодою керівника кооперативної організації спеціалістів з метою підготовки проектів актів, інших документів, а також розроблення та здійснення заходів, які проводяться юридичною службою відповідно до покладених на неї завдань;
4) інформувати керівництво кооперативної організації про покладення на юридичну службу обов'язків, що виходять за межі її компетенції, а також про випадки ненадання або несвоєчасного надання посадовими особами кооперативної організації матеріалів на вимогу юридичної служби.
12. Кооперативна організація зобов'язана створювати умови для належної роботи і підвищення кваліфікації працівників юридичної служби, забезпечувати їх нормативно-правовими актами і довідковими матеріалами, іншими посібниками та літературою з правових питань.
13. На посаду керівника юридичної служби кооперативної організації призначається особа з вищою юридичною освітою за освітньо-кваліфікаційним рівнем магістра, спеціаліста і стажем роботи за фахом не менш як три роки.
14. Керівник юридичної служби:
1) забезпечує виконання завдань, покладених на юридичну службу;
2) здійснює контроль та координує діяльність юридичних служб відповідних кооперативних організацій;
3) подає пропозиції керівництву кооперативної організації щодо прийняття на роботу, переведення, звільнення працівників юридичної служби, їх заохочення або притягнення до відповідальності згідно із законодавством.
Додаток 3
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова других зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
03.12.2009
ПОЛОЖЕННЯ
про організацію договірної роботи в споживчому товаристві, споживспілці
Положення про організацію договірної роботи в споживчому товаристві, споживспілці (далі - Положення) встановлює загальні вимоги до укладення господарських договорів, а також порядок розроблення та погодження проектів господарських договорів структурними підрозділами споживчого товариства, споживспілки, реєстрації, зберігання та виконання господарських договорів.
1. Загальні положення
1.1. Договори від імені споживчого товариства, споживспілки укладає голова правління або особа, що виконує його обов'язки.
За дорученням голови правління, посвідченим довіреністю, договір може укладатися іншою особою.
1.2. Всі договори, що укладаються від імені споживчого товариства, споживспілки, перевіряються на відповідність законодавству України та захисту інтересів споживчого товариства, споживспілки заінтересованими структурними підрозділами, які у дводенний строк (або інший, визначений керівництвом) опрацьовують такий проект договору та погоджують його або подають відповідні пропозиції.
1.3. Договори про продаж, передання, здавання в найм (оренду), управління майном, надання в позичку і безоплатне тимчасове користування майна, що є власністю споживчого товариства (споживспілки), укладаються на підставі рішення (постанови) правління.
1.4. Особи, уповноважені споживчим товариством, споживспілкою брати участь у договірній роботі, мають керуватися вимогами Положення про комерційну таємницю і конфіденційну інформацію споживчих товариств, споживспілок, їх підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання.
2. Укладення договору
2.1. Проект договору розробляється структурним підрозділом споживчого товариства, споживспілки, який виступає з ініціативою про необхідність укладення договору або якому, відповідно до покладених на нього функцій, доручено здійснити його підготовку (далі - ініціативний підрозділ).
2.2. Ініціативний підрозділ проводить попередню перевірку умов проекту договору, його економічну безпеку, ефективність та доцільність, опрацьовує копії статутних документів контрагента та здійснює підготовку проекту договору разом з техніко-економічним обґрунтуванням, в якому мають бути викладені підстави щодо необхідності укладення договору та його вартості. У разі необхідності ініціативний підрозділ, за сприяння юридичної служби, забезпечує нотаріальне посвідчення договору.
До проекту договору додаються такі оригінали або копії документів (нотаріально засвідчені або засвідчені печаткою підприємства та підписом керівника):
а) свідоцтва про державну реєстрацію контрагента;
б) статуту контрагента (витяг, що містить інформацію про його юридичний статус та місцезнаходження);
в) свідоцтва про реєстрацію платника податку на додану вартість або свідоцтва про реєстрацію платника єдиного податку, якщо контрагент знаходиться на спрощеній системі оподаткування;
г) довідки від банківської установи, де офіційно відкрито рахунок підприємства-контрагента, із зазначенням банківських реквізитів (поточний рахунок, МФО, код ЄДРПОУ), що скріплюється печаткою банку;
д) документів щодо прав службової особи на підписання договору від імені контрагента.
2.3. Керівник ініціативного підрозділу несе персональну відповідальність за відповідність матеріалів з укладення договорів вимогам пункту 2.2 цього Положення.
2.4. Підрозділ служби безпеки споживчого товариства (споживспілки) здійснює перевірку кандидатури контрагента.
2.5. Фінансово-економічний підрозділ, за поданням ініціативного підрозділу, проводить:
а) погодження можливості укладення договору згідно з планом фінансування (контрактом, бізнес-планом тощо);
б) погодження запропонованої ціни;
в) остаточне узгодження умов виконання договору, розрахунків, штрафних санкцій тощо;
г) візування проекту договору.
2.6. Юридична служба за поданням ініціативного підрозділу:
- перевіряє проект договору на відповідність вимогам законодавства;
- візує проект договору.
Якщо проект договору не відповідає вимогам законодавства України чи нормативних актів Укоопспілки, юридична служба не візує такий проект договору та повертає його ініціативному підрозділу на доопрацювання.
2.7. До подання на підпис уповноваженій особі проекти договорів обов'язково візуються:
- начальником структурного підрозділу, який є ініціатором підписання договору;
- начальниками структурних підрозділів, що залучаються до виконання договору;
- начальником фінансово-економічного підрозділу;
- керівником служби безпеки;
- керівником юридичної служби;
- головним бухгалтером;
- заступниками голови правління відповідно до розподілу обов'язків.
2.8. Підпис представника споживчого товариства (споживспілки) засвідчується печаткою споживчого товариства (споживспілки).
Договори пронумеровуються, прошиваються і скріплюються підписами та печатками сторін (кожен аркуш).
2.9. Укладені договори реєструються в спеціально призначених для цього журналах. Облік договорів здійснюється у підрозділі, визначеному правлінням споживчого товариства, споживспілки. Реєстраційний номер договору в журналі є номером договору.
2.10. Оригінали договорів зберігаються у підрозділі, визначеному правлінням споживчого товариства, споживспілки. Ініціативний підрозділ забезпечує копіями договорів підрозділи, що залучаються до виконання договорів.
Договори, щодо яких встановлено режим обмеженого доступу, зберігаються відповідно до Положення про комерційну таємницю і конфіденційну інформацію споживчих товариств, споживспілок, їх підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання.
3. Контроль за виконанням договорів
3.1. Ініціативний підрозділ:
а) несе відповідальність за дотримання порядку укладення договору, визначеного цим Положенням, нормативними актами Укоопспілки та законодавством;
б) відповідальний за виконання Договору споживчим товариством (споживспілкою);
в) інформує правління споживчого товариства (споживспілки) про хід виконання договору;
г) своєчасно приймає необхідні рішення у разі порушення умов договору;
д) за необхідності разом з юридичною службою готує матеріали для пред'явлення претензій до сторони, яка порушила умови договору, або звернення до суду.
3.2. Фінансово-економічний підрозділ споживчого товариства (споживспілки) здійснює контроль за своєчасною та повною оплатою договору.
3.3. Юридична служба узагальнює практику укладення та виконання договорів та готує відповідні пропозиції.
4. Відповідальність за невиконання договорів
4.1. Працівники споживчого товариства (споживспілки), з вини яких відбулося невиконання чи неналежне виконання договору, притягуються до дисциплінарної або матеріальної відповідальності згідно з законодавством України.
Додаток 4
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова других зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
03.12.2009
ЗМІНИ І ДОПОВНЕННЯ
до Примірного статуту споживчого товариства ( n0003626-00 )
1. Пункт 3 доповнити останнім абзацом наступного змісту:
"Споживче товариство, як юридичну особу, представляє правління споживчого товариства, а у споживчому товаристві чисельністю до 10 членів - голова споживчого товариства".
2. Підпункт г) пункту 7 викласти у такій редакції:
"г) розвиток мережі торгових, виробничих, заготівельних та інших підприємств; співпраця з органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування і сільськогосподарськими товаровиробниками в створенні інфраструктури аграрного ринку;".
3. Пункт 11 викласти у такій редакції:
"11. Членом споживчого товариства фізична чи юридична особа стає після сплати у повному обсязі вступного, обов'язкового пайових внесків та прийняття рішення про її прийом. Кожному члену при вступі до товариства видається членський квиток.
Членський квиток посвідчує членство у споживчому товаристві. Він є власністю споживчого товариства і не підлягає продажу, даруванню, обміну і не може бути предметом будь-яких угод. У разі виходу із членів (асоційованих членів) споживчого товариства членський квиток повертається правлінню споживчого товариства.
Членський квиток посвідчує право;
члена споживчого товариства - на участь у загальних зборах з правом одного ухвального голосу, яке не може бути передане будь-яким іншим особам;
асоційованого члена споживчого товариства - на участь у загальних зборах з правом дорадчого голосу, яке не може бути передано будь-яким іншим особам;
члена та асоційованого члена споживчого товариства - на користування послугами і пільгами, які споживче товариство надає всім членам (асоційованим членам).
Реєстроутримувачем та реєстратором членів споживчого товариства є Кримспоживспілка, облспоживспілка, Укоопспілка. Вони забезпечують конфіденційність інформації про членів і надають її тільки за рішенням загальних зборів (зборів уповноважених) членів споживчого товариства. Взаємовідносини між споживчим товариством і реєстроутримувачем та реєстратором регулюються відповідним Положенням.
Втрачений членський квиток та членський квиток, не повернутий споживчому товариству внаслідок припинення членства, вважається недійсним за рішенням правління споживчого товариства".
4. Шостий абзац пункту 13 викласти у такій редакції:
"Член (асоційований член) споживчого товариства може вийти з нього на підставі письмової заяви, яка розглядається правлінням (головою) споживчого товариства у 30-денний строк, з наступним затвердженням рішення правління (голови) про вихід загальними зборами (зборами уповноважених) членів споживчого товариства. У разі виходу (виключення) йому повертається вся сума обов'язкового пайового внеску протягом 30 днів після прийняття рішення про вибуття (виключення) і сплачується належна частина виплат на паї з доходу за результатами роботи за рік відповідно до вимог законодавства України та нормативних актів Укоопспілки.
У разі збиткової діяльності споживчого товариства обов'язковий пайовий внесок виплачується члену споживчого товариства (повністю або частково) після затвердження річного звіту та прийняття рішення про списання збитків. Вступний внесок члена споживчого товариства поверненню не підлягає".
5. Підпункти а) і б) пункту 20 викласти у наступній редакції:
"Загальні збори:
а) приймають статут споживчого товариства, після попереднього погодження проекту з спілкою, членом якої є споживче товариство, що засвідчується на останній сторінці статуту споживчого товариства підписом голови правління спілки та печаткою спілки;
б) вносять зміни і доповнення до статуту споживчого товариства, після попереднього погодження проекту з спілкою, членом якої є споживче товариство, що засвідчується на останній сторінці статуту споживчого товариства підписом голови правління спілки та печаткою спілки".
6. Перше речення пункту 30 доповнити словами:
"із зазначенням ініціалів ім'я та по батькові, прізвища члена споживчого товариства і номера членського квитка".
7. Пункт 37 доповнити абзацом:
"Працівники споживчого товариства, його господарюючих суб'єктів проходять атестацію у порядку, визначеному постановою правління Укоопспілки".
8. Перший і другий абзаци пункту 41 викласти у наступній редакції:
"Ревізійна комісія (ревізор, який обирається у споживчому товаристві, кількість членів яких менш ніж 10 осіб) підзвітна (підзвітний) загальним зборам (зборам уповноважених) членів споживчого товариства, контролює дотримання правлінням споживчого товариства, працівниками, керівниками підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання споживчого товариства вимог законів України "Про кооперацію" і "Про споживчу кооперацію", статуту споживчого товариства, статутів суб'єктів господарювання, рішень кооперативних органів управління про господарсько-фінансову діяльність споживчого товариства, готує висновки за річним звітом про результати діяльності споживчого товариства, його суб'єктів господарювання та вносить їх на розгляд загальних зборів (зборів уповноважених) членів споживчого товариства. Проводить ревізії і перевірки господарсько-фінансової діяльності споживчого товариства, його підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання. Розглядає на своїх засіданнях матеріали ревізій і перевірок, приймає по них відповідні рішення та вносить їх на розгляд правління споживчого товариства, сприяє комісіям кооперативного контролю у виконанні ними своїх функцій. Ревізійна комісія (ревізор) керується у своїй роботі законами України "Про кооперацію" і "Про споживчу кооперацію", статутом споживчого товариства та Положенням про ревізійну комісію (ревізора). Методологічно-організаційна робота ревізійної комісії споживчого товариства з питань ревізії і контролю фінансово-господарської діяльності споживчого товариства, його підприємств (об'єднань), інших господарюючих суб'єктів здійснюється відповідно до вимог нормативних актів Укоопспілки.
Вона обирає зі свого складу відкритим голосуванням голову та заступника голови комісії. Не допускається обрання до складу ревізійної комісії (ревізором) уповноважених і членів правління споживчого товариства, а також керівників, матеріально відповідальних осіб споживчого товариства, його підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання, їх близьких родичів".
9. Пункт 46 доповнити останнім абзацом:
"У разі продажу пайовиком своєї частки (пай) у майні товариства першочергове право на її придбання мають споживче товариство та його члени відповідно до затвердженого Порядку".
10. Перше речення другого абзацу пункту 48 після слів "безоплатне тимчасове користування" доповнили словами "безоплатну передачу, дарування, обмін, списання" і далі за текстом.
Додаток 5
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова других зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
03.12.2009
ЗМІНИ І ДОПОВНЕННЯ
до Примірного статуту районної спілки споживчих товариств (райспоживспілки) ( n0004626-00 )
1. Пункт 3 доповнити абзацом:
"Райспоживспілку, як юридичну особу, представляє правління райспоживспілки".
2. Підпункт д) пункту 6 після слів "державної виконавчої влади" доповнити словами "місцевого самоврядування" і далі за текстом.
3. Підпункти а) і б) пункту 17 викласти в наступній редакції:
"Конференція райспоживспілки:
а) приймає статут райспоживспілки після попереднього погодження проекту з Укоопспілкою, Кримспоживспілкою, облспоживспілкою, членом якої є райспоживспілка, що засвідчується на останній сторінці статуту райспоживспілки підписом голови правління Укоопспілки, Кримспоживспілки, облспоживспілки та печаткою Укоопспілки, Кримспоживспілки, облспоживспілки;
б) вносить зміни і доповнення до статуту райспоживспілки, після попереднього погодження проекту з Укоопспілкою, Кримспоживспілкою, облспоживспілкою, членом якої є райспоживспілка, що засвідчується на останній сторінці статуту райспоживспілки підписом голови правління Укоопспілки, Кримспоживспілки, облспоживспілки та печаткою Укоопспілки, Кримспоживспілки, облспоживспілки".
4. Підпункт е) пункту 22 після слів "безоплатного тимчасового користування" доповнити словами "безоплатної передачі, дарування, обміну, списання" і далі за текстом.
5. Пункт 25 розпочати реченням наступного змісту:
"Перші збори Ради нового скликання проводяться відразу після закриття конференції, яка обрала новий склад Ради".
6. Пункт 26 доповнити абзацом:
"Порядок денний перших зборів Ради нового скликання включає розгляд питань про обрання голови правління, членів правління. До порядку денного перших зборів Ради за рішенням Ради можуть бути включені інші питання".
7. Пункт 35 доповнити абзацом:
"Працівники райспоживспілки, її господарюючих суб'єктів проходять атестацію у порядку, визначеному постановою правління Укоопспілки".
8. Перший і другий абзаци пункту 38 викласти у наступній редакції:
"Ревізійна комісія райспоживспілки підзвітна конференції, а в період між конференціями - раді райспоживспілки. Вона контролює дотримання вимог законів України "Про кооперацію", "Про споживчу кооперацію", статуту райспоживспілки, роботу її правління та господарсько-фінансову діяльність райспоживспілки та її підприємств, проводить ревізії, перевірки господарсько-фінансової діяльності райспоживспілки, її підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання. Розглядає на своїх засіданнях матеріали ревізій і перевірок, приймає по них відповідні рішення та вносить їх на розгляд правління райспоживспілки. Готує і вносить на розгляд ради райспоживспілки висновки за наслідками роботи і по балансах райспоживспілки.
Ревізійна комісія керується у своїй діяльності законами України "Про кооперацію", "Про споживчу кооперацію", цим статутом і Положенням про ревізійну комісію райспоживспілки. Методологічно-організаційна робота ревізійної комісії райспоживспілки з питань ревізії і контролю фінансово-господарської діяльності райспоживспілки, її підприємств (об'єднань), інших господарюючих суб'єктів здійснюється відповідно до вимог нормативних актів Укоопспілки".
9. Третій абзац пункту 38 доповнити словами "їх близьких родичів".
10. Четвертий абзац пункту 43 після слів "безоплатного тимчасового користування" доповнити словами "безоплатної передачі, дарування, обміну, списання" і далі за текстом.
Додаток 6
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова других зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
03.12.2009
ЗМІНИ І ДОПОВНЕННЯ
до Примірного статуту обласної (республіканської) спілки споживчих товариств ( n0002626-00 )
1. Пункт 3 доповнити абзацом:
"Обласну (республіканську) спілку споживчих товариств, як юридичну особу, представляє правління обласної (республіканської) спілки споживчих товариств".
2. Підпункти а) і б) пункту 18 викласти у наступній редакції:
"З'їзд (конференція) споживчої кооперації області (республіки):
а) приймає статут споживспілки після попереднього погодження проекту з Укоопспілкою, членом якої є споживспілка, що засвідчується на останній сторінці статуту споживспілки підписом голови правління Укоопспілки та печаткою Укоопспілки;
б) вносить зміни і доповнення до статуту споживспілки після попереднього погодження проекту з Укоопспілкою, членом якої є споживспілка, що засвідчується на останній сторінці статуту споживспілки підписом голови правління Укоопспілки та печаткою Укоопспілки".
3. Підпункт е) пункту 24 після слів "безоплатного тимчасового користування" доповнити словами "безоплатної передачі, дарування, обміну, списання" і далі за текстом.
4. Пункт 26 розпочати реченням наступного змісту: "Перші збори Ради нового скликання проводяться відразу після закриття з'їзду, який обрав новий склад Ради".
5. Пункт 27 доповнити абзацом:
"Порядок денний перших зборів Ради нового скликання включає розгляд питань про обрання голови правління, членів правління. До порядку денного перших зборів Ради за рішенням Ради можуть бути включені інші питання".
6. Пункт 36 доповнити абзацом:
"Працівники облспоживспілки, її господарюючих суб'єктів проходять атестацію у порядку, визначеному постановою правління Укоопспілки".
7. Перший і другий абзаци пункту 39 викласти у наступній редакції:
"Ревізійна комісія споживспілки підзвітна з'їзду (конференції), а в період між ними - Раді споживспілки. Вона контролює дотримання вимог законів України "Про кооперацію", "Про споживчу кооперацію", статуту споживспілки, роботу її правління та господарсько-фінансову діяльність споживспілки та її підприємств і організацій, проводить ревізії, перевірки господарсько-фінансової діяльності споживспілки, її підприємств (об'єднань), інших суб'єктів господарювання. Розглядає на своїх засіданнях матеріали ревізій і перевірок, приймає по них відповідні рішення та вносить їх на розгляд правління споживспілки. Готує і вносить на розгляд Ради споживспілки висновки за наслідками роботи і по балансах споживспілки.
Ревізійна комісія керується у своїй діяльності законами України "Про кооперацію", "Про споживчу кооперацію", цим статутом і Положенням про ревізійну комісію споживспілки. Методологічно-організаційна робота ревізійної комісії споживспілки з питань ревізії і контролю фінансово-господарської діяльності споживспілки, її підприємств (об'єднань), інших господарюючих суб'єктів здійснюється відповідно до вимог нормативних актів Укоопспілки".
8. Третій абзац пункту 39 доповнити словами "їх близьких родичів".
9. Четвертий абзац пункту 44 після слів "безоплатного тимчасового користування" доповнити словами "безоплатної передачі, дарування, обміну, списання" і далі за текстом.
Додаток 7
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова других зборів
Ради Укоопспілки
двадцятого скликання
03.12.2009
ПОГОДЖЕНО
Президія ЦК профспілки
працівників споживчої
кооперації України
(Постанова
25.11.2009 N П-16/Р-12)
ЗМІНИ І ДОПОВНЕННЯ
до Положення про організацію пайового господарства споживчої кооперації України ( n0003626-07 )
1. Розділ 1. Загальні положення
1.1. У підпункті 1.3.10 речення "Членський квиток - посвідчення про членство у споживчому товаристві" вилучити, а після слів "Членський квиток:" записати слова "є посвідченням про членство у споживчому товаристві;".
2. Розділ 2. Порядок оформлення приймання в члени (асоційовані члени) споживчого товариства
2.1. У тексті розділу 2, пункті 3.5 розділу 3 слова "та плати за членські квитки" та у другому абзаці пункту 7.3 розділу 7 слова "плати за членські квитки" вилучити.
2.2. Абзац другий підпункту 2.6.6 доповнити реченням у такій редакції: "При цьому спадкоємець повертає власнику членський квиток померлого члена споживчого товариства або подає заяву про його втрату (додаток 38-А)".
3. Розділ 3. Порядок виготовлення, зберігання і використання бланків членських квитків та іншої документації пайового господарства
3.1. Підпункт 3.6.1 доповнити другим абзацом у такій редакції: "При зверненні члена (асоційованого члена) споживчого товариства про втрату членського квитка, неповерненні членського квитка громадянином при поданні заяви про припинення членства у споживчому товаристві, правління споживчого товариства приймає рішення про визнання цих квитків недійсними та розміщує відповідне оголошення у місцевій пресі".
4. Розділ 8. Порядок проведення Всеукраїнської перереєстрації членів (асоційованих членів) споживчих товариств України
4.1. Абзац третій підпункту 8.1.4 вилучити.
4.2. Підпункт 8.2.3 доповнити абзацом третім у такій редакції: "У разі якщо член споживчого товариства відмовляється при проходженні перереєстрації здати комісії з перереєстрації членський квиток старого зразка, комісія повертає йому членський квиток старого зразка, а у графі 13 акта перереєстрації під підписом члена споживчого товариства робить відмітку про те, що членський квиток старого зразка не повернуто".
4.3. Підпункт 8.2.4 доповнити словами "старого зразка (у разі його повернення)".