• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 916

Міністерство фінансів України  | Наказ від 24.11.2023 № 656
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 24.11.2023
  • Номер: 656
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 24.11.2023
  • Номер: 656
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
24.11.2023 № 656
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 грудня 2023 р.
за № 2158/41214
Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 916
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 701 від 15.12.2023 )
Відповідно до Закону України від 20 березня 2023 року № 2970-IX "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки" та підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, НАКАЗУЮ:
( Преамбула із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 701 від 15.12.2023 )
1. У заголовку та пункті 1 наказу Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 916 "Про затвердження Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2015 року за № 1617/28062, після слів "платниками податків", "платниками податків" доповнити словами "та іншими особами", "та іншими особами" відповідно.
2. Затвердити Зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 916, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2015 року за № 1617/28062, що додаються.
3. Департаменту міжнародного оподаткування в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра фінансів України Воробей С.І. та Голову Державної податкової служби України.

Міністр

С. Марченко

ПОГОДЖЕНО:

В.о. Голови
Державної податкової служби України

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України




Т. Кірієнко


О. Вискуб
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
фінансів України
24 листопада 2023 року № 656
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
11 грудня 2023 р.
за № 2158/41214
ЗМІНИ
до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21 жовтня 2015 року № 916, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2015 року за № 1617/28062
1. У заголовку цього Порядку після слів "платниками податків" доповнити словами "та іншими особами".
2. Абзац перший пункту 2 розділу І викласти у такій редакції:
"2. Цим Порядком визначено процедуру оскарження платниками податків податкових повідомлень-рішень або інших рішень контролюючих органів (далі - рішення), а також податкових повідомлень особі-нерезиденту, визначених підпунктом 14.1.158-1 пункту 14.1 статті 14 розділу І Податкового кодексу України.".
3. Доповнити новим розділом такого змісту:
"XI. Особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів, які є власниками рахунків відповідно до статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України, на податкові повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS
1. Порядок розгляду скарг осіб-нерезидентів, які є власниками рахунків відповідно до статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України, на податкові повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складені відповідно до підпункту 39-3 .9.2 пункту 39-3.9 статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України, здійснюється у порядку, визначеному пунктом 56.25 статті 56 глави 4 розділу II Податкового кодексу України. Питання, не врегульовані у цьому розділі, регулюються відповідно до правил, встановлених розділами I-Х цього Порядку.
2. Особа-нерезидент, яка є власником рахунку відповідно до статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України, може подати до контролюючого органу скаргу протягом 90 календарних днів з дня отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення особі-нерезиденту про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складеного відповідно до підпункту 39-3 .9.2 пункту 39-3.9 статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України.
3. Скарга особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS подається в письмовій формі та містить таку інформацію:
відомості, що дають змогу ідентифікувати особу-нерезидента, яка подає скаргу: ім’я (прізвище, середнє ім’я / по батькові (за наявності), ім’я) фізичної особи або повне найменування організації; адреса проживання / місцезнаходження особи-нерезидента; ідентифікаційний номер платника податків (ІПН) фізичної особи або організації у юрисдикції податкового резидентства;
найменування контролюючого органу, який склав податкове повідомлення;
найменування компетентного органу іноземної юрисдикції, який вручив податкове повідомлення особі-нерезиденту;
реквізити оскаржуваного податкового повідомлення;
дата отримання податкового повідомлення особою-нерезидентом;
підстави, за якими оскаржується податкове повідомлення, обставини справи, які, на думку особи-нерезидента, встановлені контролюючим органом неправильно чи не встановлені взагалі;
обґрунтування незгоди особи-нерезидента із податковим повідомленням з посиланням на норми законодавства;
клопотання особи, яка подає скаргу (у разі наявності), відповідно до розділу VI цього Порядку;
відомості про оскарження податкового повідомлення до суду;
адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги (у разі подання скарги безпосередньо до контролюючого органу);
перелік документів, які додаються до скарги (у разі наявності).
Особа-нерезидент може додавати до скарги належним чином засвідчені копії документів, які така особа-нерезидент вважає за необхідне надати.
4. Скарга особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS підписується особисто особою-нерезидентом, яка її подає, або її представником, уповноваженим на підписання скарги. Якщо скарга підписується представником особи-нерезидента, до неї додається оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника.
Особа-нерезидент, яка подала скаргу, має право до прийняття контролюючим органом рішення за результатами розгляду такої скарги відкликати її повністю або частково шляхом надсилання контролюючому органу письмової заяви про її відкликання (відмову від скарги) повністю чи частково.
5. Скарга на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS подається особою-нерезидентом особисто або через свого представника безпосередньо до уповноваженого контролюючого органу, яким видано податкове повідомлення, що оскаржується, або поштовим відправленням з повідомленням про вручення та описом вкладення. Якщо скарга подається безпосередньо до уповноваженого контролюючого органу, у ній обов’язково вказується адреса, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.
Уповноважений контролюючий орган протягом п’яти робочих днів з дня отримання скарги особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS передає її для розгляду до контролюючого органу вищого рівня відповідно до правил підвідомчості розгляду скарг у розділі II цього Порядку.
6. Скарга особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS розглядається контролюючим органом протягом 90 календарних днів з дня її отримання. Строк розгляду скарги не може бути продовжено.
Якщо протягом 90 календарних днів вмотивоване рішення за скаргою не надіслано особі-нерезиденту, така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.
7. Контролюючий орган у разі розгляду скарги особи-нерезидента, яка є власником рахунку відповідно до статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України, перевіряє правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, що оскаржується, та приймає рішення про результати розгляду скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту за порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складене відповідно до пункту 39-3 .9 статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.".
4. Доповнити цей Порядок новим додатком, що додається.
( Зміни до Порядку із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства фінансів № 701 від 15.12.2023 )

Директор Департаменту
міжнародного оподаткування


Л. Паламар
Додаток 3
до Порядку оформлення і подання скарг
платниками податків та іншими особами
та їх розгляду контролюючими органами
(пункт 7 розділу XI)
РІШЕННЯ
про результати розгляду скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складене відповідно до підпункту 39-3.9.2 пункту 39-3.9 статті 39-3 розділу І Податкового кодексу України