НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
06.11.2012 № 1582
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 листопада 2012 р.
за № 1954/22266
Про затвердження Інструкції про порядок розгляду звернень громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку
Відповідно до пункту 1 частини першої
статті 7 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків" та
Закону України "Про звернення громадян", з метою реалізації конституційного права громадян на звернення до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, удосконалення порядку розгляду звернень громадян Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Інструкцію про порядок розгляду звернень громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку, що додається.
2. Департаменту контрольно-правової роботи (О. Мисюра) забезпечити:
подання цього рішення на здійснення експертизи на відповідність Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод до Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України;
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Відділу зовнішніх та внутрішніх комунікацій управління інформаційних технологій, зовнішніх та внутрішніх комунікацій (Ю. Жулій) забезпечити опублікування цього рішення відповідно до вимог законодавства.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена Комісії Є. Воропаєва.
Голова Комісії | Д. Тевелєв |
Протокол засідання Комісії
від 06.11.2012 р. № 49
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
06.11.2012 № 1582
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 листопада 2012 р.
за № 1954/22266
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок розгляду звернень громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку
( В тексті Інструкції слова "центральний апарат НКЦПФР та територіальні органи", "центральний апарат НКЦПФР та її територіальні органи" у відповідних відмінках замінено словом "НКЦПФР" згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 15/21/2712/К03 від 08.08.2025 )
I. Загальні положення
2. Усні звернення громадян безпосередньо розглядаються уповноваженими посадовими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі — НКЦПФР) під час особистого прийому громадян, який проводиться відповідно до
Порядку організації та проведення особистого прийому громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06 листопада 2012 року № 1582, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2012 року за № 1936/22248 (зі змінами). Якщо розв’язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони розглядаються в тому самому порядку, що й при письмовому зверненні.
3. Ця Інструкція визначає порядок розгляду письмових звернень громадян у НКЦПФР. Під зверненнями громадян слід розуміти пропозиції (зауваження), заяви (клопотання) і скарги.
4. У роботі зі зверненнями громадян потрібно забезпечувати кваліфікований, неупереджений, об'єктивний і своєчасний їх розгляд з метою оперативного розв'язання порушених у них питань, задоволення законних вимог заявників, реального поновлення порушених конституційних прав та запобігання надалі таким порушенням, повною мірою реалізовуючи при цьому визначені законодавством повноваження.
5. Усі звернення громадян, що надходять до НКЦПФР, підлягають обов'язковій класифікації за встановленими відповідно до
статті 3 Закону видами, з урахуванням особливостей, встановлених статтями 14, 15 та 16 Закону.
6. Рішення, дії (бездіяльність) посадових осіб НКЦПФР можуть бути оскаржені у випадках, визначених
статтею 4 Закону.
II. Первинний розгляд, облік та зберігання звернень громадян
1. Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на службу діловодства НКЦПФР.
2. Усі звернення громадян, що надходять до НКЦПФР, повинні прийматися, проходити первинний розгляд й централізовано реєструватися в день їх надходження в порядку, визначеному
Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об'єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року
№ 348 (зі змінами), цією Інструкцією та інструкцією з діловодства в НКЦПФР.
3. Звернення громадян підлягають первинному розгляду та розподілу їх на ті, що потребують обов’язкового розгляду Головою НКЦПФР, членами НКЦПФР згідно з розподілом обов’язків між ними, керівником офісу НКЦПФР або його заступниками, який включає перевірку правильності оформлення звернень, ознайомлення зі змістом, визначення їх належності до компетенції НКЦПФР, та визначення за ними конкретного виконавця.
4. Первинний розгляд звернень громадян у НКЦПФР здійснюється посадовою особою служби діловодства НКЦПФР.
5. У зверненні мають бути вказані прізвище, ім'я та по батькові, місце проживання громадянина та викладено суть порушеного питання. Письмове звернення має бути надруковане або написане від руки розбірливо і чітко, підписане заявником (групою заявників) із зазначенням дати.
Звернення, оформлене без дотримання цих вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями в термін не пізніше ніж через десять днів від дня його надходження, крім випадків, передбачених частиною першою
статті 7 Закону.
Копія звернення залишається у справі НКЦПФР.
Рішення про повернення звернення заявнику за поданням посадової особи служби діловодства НКЦПФР приймає керівник офісу НКЦПФР.
6. Звернення в інтересах громадянина може бути подано іншою особою, трудовим колективом або організацією, яка здійснює правозахисну діяльність, що отримали від громадянина відповідні повноваження, оформлені згідно з чинним законодавством. Скарги в інтересах неповнолітніх осіб подаються їх законними представниками.
7. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором (авторами), а також таке, з якого неможливо встановити авторство, визнається анонімним, реєструється, але розгляду не підлягає. Рішення про визнання звернення анонімним та залишення його без розгляду за поданням посадової особи служби діловодства НКЦПФР приймає керівник офісу НКЦПФР.
8. Не розглядаються повторні звернення, які надійшли до НКЦПФР від тієї самої особи з того самого питання, якщо перше звернення вирішено по суті.
( Абзац перший пункту 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 15/21/2712/К03 від 08.08.2025 )
Повторними вважаються також звернення, у яких оскаржується рішення, прийняте за попереднім зверненням; повідомляється про несвоєчасне вирішення питання, що порушувалося в попередньому зверненні, якщо з часу його надходження минув установлений законодавством строк розгляду й відповідь громадянину не надавалась; не вирішено по суті або вирішено не в повному обсязі питання, порушене в першому зверненні.
Звернення в інтересах однієї й тієї самої особи або групи заявників з одного й того самого питання, які були надіслані різним адресатам, але надійшли на розгляд до НКЦПФР, вважаються дублетними.
( Абзац третій пункту 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 15/21/2712/К03 від 08.08.2025 )
9. Не розглядаються повторні звернення одним і тим самим органом від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також звернення, які подано з порушенням термінів, передбачених
статтею 17 Закону. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає Голова НКЦПФР, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
10. Щодо кожного звернення не пізніше ніж у п'ятиденний строк після його реєстрації має бути прийняте одне з таких рішень:
прийняти до розгляду;
( Абзац третій пункту 10 розділу II виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 15/21/2712/К03 від 08.08.2025 )
надіслати за належністю до органу виконавчої влади чи місцевого самоврядування, якщо питання, порушені у зверненні, не входять до компетенції НКЦПФР, про що одночасно повідомляється заявнику;
залишити без розгляду за наявності підстав, визначених у
статті 8 Закону.
11. Копія звернення громадянина, яке пересилається за належністю, залишається в справі НКЦПФР.
12. Якщо у зверненні поряд з питаннями, що належать до компетенції НКЦПФР, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то при наданні відповіді на звернення громадянину також роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
13. Відповіді на звернення громадян надсилаються на бланку НКЦПФР.
III. Розгляд звернень громадян
1. Посадові особи НКЦПФР при розгляді звернень громадян зобов'язані уважно розібратися по суті порушених у зверненні питань, вжити заходів для об'єктивного вирішення порушених автором звернення питань, з'ясування причин, які спонукають заявників скаржитись.
2. Рішення, які приймаються за зверненнями, мають бути мотивованими та ґрунтуватися на нормах чинного законодавства.
3. Пропозиції, заяви та скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни беруться під особистий контроль та розглядаються Головою НКЦПФР особисто.
5. Строк розгляду пропозицій, заяв та скарг обчислюється з дня, наступного за днем їх надходження та реєстрації в НКЦПФР, до дня направлення заявнику відповіді на його звернення включно. Якщо останній день строку розгляду звернення припадає на неробочий день, то останнім днем терміну вважається перший після нього робочий день.
( Абзац перший пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 15/21/2712/К03 від 08.08.2025 )
Забороняється надсилати скарги громадян на розгляд тим посадовим особам НКЦПФР, дії або рішення яких оскаржуються.
( Абзац другий пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 15/21/2712/К03 від 08.08.2025 )
Звернення розглядаються і вирішуються в строк не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення та проведення перевірки, - невідкладно, але не пізніше 15 днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний строк вирішити порушені у зверненні питання неможливо, то Голова НКЦПФР встановлює строк, потрібний для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення.
( Абзац четвертий пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 15/21/2712/К03 від 08.08.2025 )
При цьому загальний строк вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати 45 днів.
6. Заявник має право ознайомлюватися з матеріалами, отриманими під час проведення перевірки питань, викладених у його зверненні, якщо це не суперечить вимогам законодавства, про що робиться відмітка в журналі ознайомлення громадян з матеріалами, отриманими під час проведення перевірок питань, викладених у їх зверненнях (додаток).
7. Застосування мов у сфері звернень громадян і рішень та відповідей на них визначає
Закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
8. Звернення вважається вирішеним, якщо розглянуті всі поставлені в ньому питання, прийнято обґрунтоване рішення та вжиті потрібні заходи щодо його виконання і заявника повідомлено про результати перевірки звернення і прийняте рішення.
9. Відповідь за результатами розгляду звернення надається обов’язково.
Рішення про відмову в задоволенні вимог або прохань, викладених у зверненні, доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на чинне законодавство і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
10. НКЦПФР розглядає звернення громадян без стягнення за це плати.
IV. Узагальнення, аналіз звернень громадян та забезпечення контролю за їх розглядом
1. Звернення громадян мають систематично, але не менше одного разу на квартал аналізуватися й узагальнюватися структурним підрозділом НКЦПФР, який здійснює розгляд таких звернень, з метою своєчасного виявлення причин, що призводять до порушення прав та інтересів громадян, вивчення громадської думки, вдосконалення роботи НКЦПФР.
2. Керівники структурних підрозділів НКЦПФР здійснюють безпосередній контроль за додержанням установленого законодавством в тому числі цією Інструкцією порядку розгляду звернень.
3. При здійсненні контролю звертається увага на строки й повноту розгляду порушених питань, об'єктивність перевірки звернень, законність і обґрунтованість прийнятих за ними рішень, своєчасність їх виконання і направлення відповідей заявникам.
4. Стан роботи з питань розгляду звернень громадян може розглядатися на засіданнях НКЦПФР із заслуховуванням керівників структурних підрозділів.
Директор департаменту контрольно-правової роботи | О.П. Мисюра |
Додаток
до Інструкції про порядок
розгляду звернень громадян
в Національній комісії з цінних
паперів та фондового ринку
ЖУРНАЛ
ознайомлення громадян з матеріалами, отриманими під час проведення перевірок питань, викладених у їх зверненнях
_______________________________________________
(найменування органу)
№ з/п | Дата ознайомлення | Прізвище, ініціали та посада керівника або особи, що його заміщує, яка надала матеріали | Прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина та його підпис | Перелік наданих матеріалів перевірки | Примітка |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |