• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Зміни до Інструкції про порядок розгляду звернень громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку | Рішення від 08.08.2025 № 15/21/2712/К03
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення
  • Дата: 08.08.2025
  • Номер: 15/21/2712/К03
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення
  • Дата: 08.08.2025
  • Номер: 15/21/2712/К03
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
08 серпня 2025 року
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 серпня 2025 року
за № 1216/44622
Зміни
до Інструкції про порядок розгляду звернень громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку
1. Пункти 1 і 2 розділу I викласти в такій редакції:
"1. Ця Інструкція розроблена згідно із Законом України "Про звернення громадян" (далі — Закон), Указом Президента України від 07 лютого 2008 року № 109 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування", Інструкцією з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами).
2. Усні звернення громадян безпосередньо розглядаються уповноваженими посадовими особами Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі — НКЦПФР) під час особистого прийому громадян, який проводиться відповідно до Порядку організації та проведення особистого прийому громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 06 листопада 2012 року № 1582, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 листопада 2012 року за № 1936/22248 (зі змінами). Якщо розв’язати порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, то вони розглядаються в тому самому порядку, що й при письмовому зверненні.";
2. В розділі II:
1) пункт 1 викласти в такій редакції:
"1. Діловодство за зверненнями громадян ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на службу діловодства НКЦПФР.";
2) в пункті 2 слова "в засобах масової інформації, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348" замінити словами "у медіа, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами)";
3) в пункті 3 слова "керівником апарату НКЦПФР або керівником територіального органу" замінити словами "керівником офісу НКЦПФР або його заступниками";
4) пункт 4 викласти в такій редакції:
"4. Первинний розгляд звернень громадян у НКЦПФР здійснюється посадовою особою служби діловодства НКЦПФР.";
5) абзаци третій і четвертий пункту 5 викласти в такій редакції:
"Копія звернення залишається у справі НКЦПФР.
Рішення про повернення звернення заявнику за поданням посадової особи служби діловодства НКЦПФР приймає керівник офісу НКЦПФР.";
6) в пункті 6 слова "Звернення в інтересах неповнолітніх і недієздатних осіб" замінити словами "Скарги в інтересах неповнолітніх осіб";
7) в пункті 7 слова "відповідальної особи в центральному апараті НКЦПФР приймає Голова НКЦПФР, у територіальних органах - керівник територіального органу" замінити словами "посадової особи служби діловодства НКЦПФР приймає керівник офісу НКЦПФР";
8) в пункті 8:
в абзаці першому слова "або територіального органу" виключити;
в абзаці третьому слова "центрального апарату НКЦПФР або одного й того самого територіального органу" замінити словом "НКЦПФР";
9) пункт 8 викласти в такій редакції:
"9. Не розглядаються повторні звернення одним і тим самим органом від одного й того самого громадянина з одного й того самого питання, якщо перше вирішено по суті, а також звернення, які подано з порушенням термінів, передбачених статтею 17 Закону. Рішення про припинення розгляду такого звернення приймає Голова НКЦПФР, про що повідомляється особі, яка подала звернення.";
10) абзац третій пункту 10 виключити. У зв’язку з цим абзаци четвертий і п’ятий вважати абзацами третім і четвертим відповідно;
11) пункти 11-14 викласти в такій редакції:
"11. Копія звернення громадянина, яке пересилається за належністю, залишається в справі НКЦПФР.
12. Якщо у зверненні поряд з питаннями, що належать до компетенції НКЦПФР, порушуються питання, які підлягають вирішенню в інших органах державної влади чи місцевого самоврядування, то при наданні відповіді на звернення громадянину також роз'яснюється порядок вирішення цих питань.
13. Відповіді на звернення громадян надсилаються на бланку НКЦПФР.
14. Формування справ та строки зберігання документів (пропозицій (зауважень), заяв (клопотань), скарг) визначаються Переліком типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2012 року № 578/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 квітня 2012 року за № 571/20884 (зі змінами).".
3. В розділі III:
1) пункт 3 викласти в такій редакції:
"3. Пропозиції, заяви та скарги Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни беруться під особистий контроль та розглядаються Головою НКЦПФР особисто.";
2) пункт 4 виключити;
3) в пункті 5:
в абзаці першому слова "в центральному апараті НКЦПФР чи територіальному органі" замінити словами "в НКЦПФР";
в абзаці другому слова "територіальним органам НКЦПФР чи" виключити;
в абзаці четвертому слова "або керівник територіального органу" виключити;
4) пункт 7 викласти в такій редакції:
"7. Застосування мов у сфері звернень громадян і рішень та відповідей на них визначає Закон України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".";
5) абзац перший пункту 9 викласти в такій редакції:
"9. Відповідь за результатами розгляду звернення надається обов’язково.";
6) в пункті 10 слова "та її територіальні органи розглядають" замінити словом "розглядає".
4. Пункт 4 розділу IV викласти в такій редакції:
"4. Стан роботи з питань розгляду звернень громадян може розглядатися на засіданнях НКЦПФР із заслуховуванням керівників структурних підрозділів.".
5. В тексті Інструкції слова "центральний апарат НКЦПФР та територіальні органи", "центральний апарат НКЦПФР та її територіальні органи" у відповідних відмінках замінити словом "НКЦПФР".
Директор департаменту
правового забезпечення
та внутрішнього комплаєнс контролю
Степан ЗОЛОТАР
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
09 жовтня 2012 року № 1403
(в редакції рішення Національної
комісії з цінних паперів
та фондового ринку
08 серпня 2025 року
№ 15/21/2712/К03)
Розмір
фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються на запити на інформацію, розпорядником якої є Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
№ з/п Найменування послуги, що надається Вартість виготовлення 1 аркуша, грн.
1 Копіювання або друк копій документів формату А4 та меншого розміру (в тому числі двосторонній друк) 6,0
2 Копіювання або друк копій документів формату А3 та більшого розміру (в тому числі двосторонній друк) 9,0
3 Копіювання або друк копій документів будь-якого формату, якщо в документах поряд з відкритою інформацією міститься інформація з обмеженим доступом, що потребує її відокремлення, приховування тощо (в тому числі двосторонній друк) 15,0
4 Виготовлення цифрових копій документів шляхом сканування 3,0
Директор департаменту
правового забезпечення
та внутрішнього комплаєнс контролю
Степан ЗОЛОТАР
ЗАТВЕРДЖЕНО
рішення Національної комісії
з цінних паперів
та фондового ринку
06 листопада 2012 року № 1581
(в редакції рішення Національної
комісії з цінних паперів
та фондового ринку
08 серпня 2025 року
№ 15/21/2712/К03)
Порядок
організації та проведення особистого прийому громадян в Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку
1. Цей Порядок визначає основні вимоги до організації та проведення особистого прийому громадян у Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку (далі — НКЦПФР).
2. Особистий прийом громадян проводиться Головою НКЦПФР, членами НКЦПФР, керівником офісу НКЦПФР (далі — керівництво НКЦПФР), заступниками керівника офісу НКЦПФР, керівниками структурних підрозділів НКЦПФР з питань, що належать до їх компетенції.
3. Особистий прийом проводиться згідно з графіком, затвердженим Головою НКЦПФР. Порушення графіка прийому громадян неприпустимі.
4. Графік особистого прийому громадян вивішується в адміністративній будівлі НКЦПФР (м. Київ, вул. Князів Острозьких, буд. 8, корп. 30) в місцях, зручних для вільного огляду, та розміщується на вебсайті НКЦПФР.
5. Прийом Героїв України, осіб з інвалідністю внаслідок війни, жінок, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня", а також інших громадян, які мають встановлені законодавством пільги, здійснюється першочергово.
Особлива увага приділяється вирішенню проблем, з якими звертаються ветерани війни та праці, особи з інвалідністю, громадяни, а також особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, багатодітні сім'ї, одинокі матері та інші громадяни, які потребують соціального захисту та підтримки.
6. Вхід громадян до адміністративної будівлі НКЦПФР здійснюється за умови оформлення перепустки та пред’явлення документів, що посвідчують особу.
До адміністративної будівлі НКЦПФР не допускаються особи:
1) без документів, що посвідчують особу;
2) які відмовилися пройти перевірку та огляд технічними засобами на посту охорони;
3) які вчиняють дії, що посягають на громадський порядок;
4) з ознаками алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
5) з вогнепальною чи холодною зброєю, боєприпасами всіх видів і зразків, пристроями для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, а також спеціальними засобами, зарядженими речовинами сльозогінної чи дратівної дії;
6) з вибуховими, отруйними, радіоактивними речовинами, засобами підриву, навчальними або імітаційними боєприпасами, легкозаймистими рідинами чи займистими твердими речовинами, піротехнічними засобами, іншими спеціальними засобами, тваринами;
7) з кіно-, фото, аудіо-, радіо- та відеотехнікою, звукозаписувальною та звукопідсилювальною технікою, засобами знімання інформації і копіювання документів, іншою оргтехнікою (крім персональних мобільних телефонів та інших персональних портативних цифрових пристроїв) без оформленого дозволу.
7. Вхід громадян до приймальні Голови НКЦПФР, членів НКЦПФР, керівника офісу НКЦПФР, службових кабінетів заступників керівника офісу НКЦПФР та керівників структурних підрозділів НКЦПФР здійснюється за пред’явленням документів, що посвідчують особу.
8. Запис на особистий прийом до керівництва НКЦПФР здійснюється їх помічниками, запис на особистий прийом до заступників керівника офісу НКЦПФР та керівників структурних підрозділів НКЦПФР здійснюється працівниками, відповідальними за діловодство.
Запис на особистий прийом здійснюється не пізніше ніж за сім календарних днів до дня особистого прийому.
Громадянин може записатися на особистий прийом за телефонами, зазначеними на офіційному вебсайті НКЦПФР, або надіслати письмове звернення про це, оформлене відповідно до вимог статті 5 Закону України "Про звернення громадян", зазначивши зручний спосіб зворотної комунікації (засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку).
9. Під час запису на особистий прийом з’ясовуються прізвище, власне ім'я, по батькові (за наявності) громадянина, визначається зміст порушеного питання та належність цього питання до компетенції НКЦПФР, місце проживання громадянина, до яких посадових осіб чи органів державної влади він звертався і яке було прийнято рішення, посадова особа чи орган державної влади, до компетенції якої (якого) належить вирішення порушеного питання, вивчаються документи, інші матеріали, що подаються заявником для обґрунтування свого звернення, а також зручний спосіб зворотної комунікації (засобами телефонного, електронного або поштового зв’язку).
Не допускається з’ясування відомостей про особу громадянина, що не стосуються його звернення.
Забороняється відмова громадянину у записі на особистий прийом через політичні погляди, партійну належність, стать, вік, віросповідання, національність.
Якщо під час запису на особистий прийом і визначення змісту та належності питання до компетенції НКЦПФР з’ясовується, що громадянин повідомляє інформацію про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", посадова особа, що здійснює запис на особистий прийом, зобов’язана роз’яснити громадянину алгоритм дій щодо звернення з повідомленням про корупцію, а саме які канали використовувати для такого повідомлення (внутрішні, регулярні або зовнішні) та вимоги до повідомлень.
10. Запис громадян на особистий прийом до членів НКЦПФР, керівника офісу НКЦПФР здійснюється у разі, якщо питання, порушене заявником, не було вирішено після особистого прийому керівниками структурних підрозділів НКЦПФР, заступниками керівника офісу НКЦПФР відповідно до їх компетенції.
11. Запис громадян на особистий прийом до Голови НКЦПФР здійснюється у разі, якщо питання, порушене заявником, не було вирішено після особистого прийому членами НКЦПФР, керівником офісу НКЦПФР відповідно до їх компетенції та розподілу функціональних обов’язків.
12. У разі коли посадова особа НКЦПФР в день особистого прийому громадян з поважних причин не може здійснити прийом, відвідувачу пропонується особистий прийом іншою посадовою особою НКЦПФР, яка має повноваження на проведення особистого прийому громадян.
У разі відмови відвідувачу пропонується подати письмове звернення, яке розглядається у порядку, встановленому законодавством для письмових звернень.
Про результати розгляду звернення громадянину повідомляється письмово або усно, за бажанням громадянина.
13. Повторний прийом громадянина з питання, яке вже розглядалося під час особистого прийому, проводиться у разі, коли питання, порушене у першому обґрунтованому зверненні, не було вирішено по суті.
14. Під час проведення особистого прийому вивчаються матеріали з порушених питань, з’ясовуються причини, що їх викликали, надаються необхідні роз’яснення та можлива допомога.
Особистий прийом проводиться державною мовою. Особистий прийом іноземців та осіб без громадянства може проводитись однією з мов міжнародного спілкування, у тому числі шляхом залучення перекладача.
Особистий прийом припиняється у разі, якщо громадянин на особистому прийомі:
1) вдається до образ, погроз, дискредитації органів державної влади та їх посадових осіб;
2) закликає до ліквідації незалежності України, зміни конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підриву її безпеки, незаконного захоплення державної влади;
3) вдається до пропаганди війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі;
4) посягає на права і свободи людини, здоров’я громадян;
5) перебуває у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння;
6) має явні ознаки психічного розладу;
7) вчиняє інші дії, що створюють небезпеку для оточуючих чи посягають на громадський порядок.
15. Під час проведення особистого прийому громадян можуть бути присутні їх представники, повноваження яких оформлені в установленому порядку, а також особи, які перебувають у родинних стосунках з такими громадянами і мають документи, що посвідчують їх особу.
Присутність сторонніх осіб під час проведення особистого прийому громадян не допускається.
Посадова особа, яка здійснює прийом, для забезпечення кваліфікованого розв'язання поставлених відвідувачем питань може залучати до їх розгляду працівників відповідних структурних підрозділів НКЦПФР або одержувати від них потрібну інформацію.
16. Особистий прийом починається з пропозиції відвідувачеві назвати свої прізвище, власне ім'я та по батькові (за наявності), місце проживання, а також викласти суть питання, з яким він звертається.
17. Посадова особа НКЦПФР під час особистого прийому громадян розглядає питання по суті, надає обґрунтоване роз’яснення відповідно до законодавства та в межах повноважень вживає заходів щодо усунення виявлених порушень (за їх наявності).
Якщо вирішити порушені в усному зверненні питання безпосередньо на особистому прийомі неможливо, воно розглядається у тому ж порядку, що й письмове звернення. Про результати розгляду громадянину повідомляється письмово в строки, передбачені Законом України "Про звернення громадян", або усно, за бажанням громадянина.
18. Звернення громадян на особистому прийомі реєструються у картці (журналі) обліку особистого прийому громадян відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, у медіа, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами).
Директор департаменту
правового забезпечення
та внутрішнього комплаєнс контролю
Степан ЗОЛОТАР