ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад
та територій України
25 листопада 2021 року № 307
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
31 грудня 2021 р.
за № 1713/37335
ВИМОГИ
до інформаційної картки проекту (програми) та опису проекту (програми) транскордонного співробітництва, якому може надаватися державна фінансова підтримка
I. Структура інформаційної картки проекту (програми) транскордонного співробітництва, якому може надаватися державна фінансова підтримка (далі - інформаційна картка проєкту) та розділу проєкту (програми) транскордонного співробітництва, якому може надаватися державна фінансова підтримка
1. В інформаційній картці проєкту потрібно чітко і стисло розкрити зміст проєкту (програми).
2. Інформаційна картка проєкту (програми) містить:
3. Проєкт має містити такі розділи:
титульний аркуш проєкту;
анотація проєкту;
опис проєкту;
бюджет проєкту;
логіко-структурна матриця проєкту;
додатки (у разі потреби).
II. Вимоги до розділів проєкту
1. Вимоги до оформлення титульного аркуша проєкту
2. Вимоги до змісту розділу "Анотація проєкту"
Анотація є стислим викладенням проєкту в цілому. Обсяг анотації не повинен перевищувати 2,5 сторінки.
У даному розділі розкривається зміст проєкту, включаючи загальну та конкретні цілі проєкту, його відповідність цілям та очікуваним результатам Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695, пріоритетним напрямам та очікуваним результатам розвитку транскордонного співробітництва, визначеним в Державній програмі розвитку транскордонного співробітництва на 2021-2027 роки, затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 408, цілям відповідних регіональних стратегій розвитку та планам заходів з їх реалізації.
Зазначаються види діяльності за проєктом, очікувані результати від реалізації проєкту, цільові групи та адміністративно-територіальні одиниці, на які поширюватимуться результати реалізації проєкту. У анотації зазначаються партнери проєкту, в тому числі партнери з інших держав, загальна оціночна вартість проєкту та частка фінансування проєкту, передбаченого для української Сторони, джерела фінансування проєкту.
Коротко описується ефективність реалізації проєкту (соціальна економічна, екологічна, бюджетна тощо), транскордонний вплив та інноваційність проєкту.
3. Вимоги до змісту розділу "Опис проєкту"
1. Актуальність проєкту (не більше трьох сторінок).
В даному підрозділі зазначається:
проблема, на вирішення якої спрямовано проєкт (при цьому проблема обов’язково має стосуватися не тільки України, але й цільових груп іншої(их) держави(в)-партнера(ів) проєкту);
стисла інформація про адміністративно-територіальні одиниці, на території яких буде реалізовано проєкт та обґрунтування необхідності реалізації проєкту саме на цих територіях (SWOT-аналіз, опис, яким чином реалізація проєкту сприятиме вирішенню зазначеної вище проблеми);
попередня або поточна робота, пов’язана з проблемою, на вирішення якої спрямована реалізація проєкту;
цільові групи проєкту (критерії відбору та опис кожної з таких цільових груп (з кількісними даними);
аналіз потреб цільових груп проєкту та відповідність проєкту потребам цільових груп, опис їх участі в проєкті.
2. Цілі, результати та детальний опис діяльності за проєктом (не більше п’яти сторінок).
Визначаються загальна, конкретна (конкретні) цілі проєкту та очікувані результати проєкту. Даний підрозділ має бути узгоджений із логіко- структурною матрицею проєкту та містити нумерацію, яка вказує на взаємозв’язок між результатами та видами діяльності.
В даному розділі зазначається, яким чином у рамках проєкту планується досягти його конкретних цілей та результатів, наводиться стислий опис діяльності, спрямованої на досягнення кожного з результатів проєкту. Види діяльності описуються в таблицю (необхідна кількість рядків додається). Також надається інформація про заплановані шляхи, методи та перебіг діяльності, орієнтовну тривалість, цільову групу та її залучення до виконання такої діяльності.
Інформація щодо детального опису цілей, результатів та діяльності за проєктом
Для проєктів, які передбачають будівництво (нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт), подаються копії документів відповідно до пункту 9 Порядку проведення конкурсного відбору проектів (програм) транскордонного співробітництва, яким може надаватись державна фінансова підтримка, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2021 року № 1009.
3. План-графік впровадження діяльності за проєктом.
У плані-графіку впровадження діяльності за проєктом (далі - план діяльності) зазначається тривалість проєкту у роках (яка має складати не більше 5 років), всі заплановані види діяльності та виконавці. План діяльності заповнюється, виходячи з кількості років реалізації проєкту та запланованої діяльності.
У плані діяльності не зазначаються конкретні терміни, а зазначається "місяць 1", "місяць 2", "півріччя 1" тощо. Заявникам рекомендується залишити певний резерв часу в розкладі їхнього плану діяльності, зважаючи на всі відповідні фактори, які можуть вплинути на строки реалізації проєкту. План діяльності не має містити докладного опису діяльності, а лише її назву. Будь-які місяці (роки), протягом яких діяльність не здійснюватиметься, необхідно включити до плану діяльності і строку реалізації проєкту.
План діяльності за проєктом подається в таблиці:
4. Ефективність та інноваційність проєкту (не більше десяти сторінок)
У цьому розділі надається детальне обґрунтування та розрахунки щодо визначення рівня ефективності реалізації проєкту, а також обґрунтування рівня його інноваційності. Крім того, обов’язково зазначаються джерела інформації, яка використовується для здійснення розрахунків.
В цьому розділі обґрунтовуються лише ті види ефективності, які притаманні даному проєкту. При цьому необхідно чітко зазначити, який вид ефективності описується.
Якщо реалізація проєкту має соціально-економічний ефект, зокрема в транскордонному вимірі, то необхідно надати обґрунтування та розрахунки щодо рівня соціальної, економічної та бюджетної вигода та ефективності від реалізації проєкту, впливу проєкту на галузевий розвиток, розвиток прикордонної інфраструктури, підвищення мобільності населення, збільшення ефективності використання ресурсів, створення робочих місць, створення нових органів транскордонного співробітництва, збільшення експорту товарів та послуг тощо. Додатково надається опис впливу проєкту на вразливі групи населення.
Якщо проєкту притаманна екологічна ефективність, то доцільно описати та обґрунтувати ступінь вирішення питань екологічної безпеки, наявність впливу результатів реалізації проєкту на стан довкілля, зменшення витрат та збільшення ефективності використання природних ресурсів, зниження негативного антропогенного впливу на довкілля та покращення його стану, зменшення обсягів забруднюючих речовин у навколишньому природному середовищі, збільшення кількості та поліпшення якості земельних, лісових, водних та інших ресурсів, збільшення площі територій та об’єктів природно-заповідного фонду, збільшення лісистості, зниження ресурсомісткості та енергоємності продукції. Екологічна ефективність визначається шляхом співставлення екологічних результатів (ефекту - різниці негативного пливу на навколишнього природного середовища до і після впровадження проєкту) до витрат на впровадження проєкту.
Проєкт може мати інші види ефективності, які детально описуються і обґрунтовуються шляхом проведення відповідних розрахунків.
В цьому розділі обгрунтовується інноваційність проєкту, а саме описується впровадження за результатами реалізації проєкту в Україні інноваційних продуктів, технологій, нововведень (проєктно-конструкторських, технологічних, дослідницьких розробок); освоєння у виробництві інновацій, запозичених з практики інших держав-партнерів проєкту; обмін новими ідеями між державами в результаті реалізації проєкту.
5. Транскордонний вплив реалізації проєкту
Надається інформація щодо всіх партнерів проєкту транскордонного співробітництва, як українських, так і іноземних, які долучені до реалізації проєкту, а також відсоток їхнього внеску до загальної вартості проєкту (додаток 1).
Надається інформація щодо спрямованості результатів реалізації проєкту на формування взаємовигідних дружніх відносин України та інших держав, сприяння подальшому розвитку транскордонного співробітництва адміністративно-територіальних одиниць України та інших держав шляхом, зокрема, укладення угод про транскордонне співробітництво, розробки та реалізації дорожніх карт співпраці, планів спільних заходів, розробки комунікаційних стратегій, проведення інформаційних кампаній, обміну досвідом тощо.
Описується вплив результатів реалізації проєкту на формування позитивного іміджу України на міжнародній арені, підвищення туристичної та інвестиційної привабливості України.
6. Можливі ризики, пов’язані із впровадженням проєкту (до однієї сторінки)
Наводяться основні ризики проєкту як внутрішні, так і зовнішні (з поясненням шляхів мінімізації таких ризиків). Оцінюється ступінь ймовірності кожного з перерахованих ризиків з використанням шкали з градацією "високий", "середній" та "низький" (за потреби додаються рядки до таблиці).
Основні ризики проєкту подаються у вигляді таблиці:
Ризики | Ймовірність | Стратегія мінімізації ризиків | |
Внутрішні | |||
Зовнішні |
7. Механізм моніторингу та оцінки проєкту (не більше однієї сторінки).
Надається інформація щодо оцінки проєкту, включаючи цілі оцінки та часові межі роботи тощо. Надається опис процедури моніторингу та координації дій за проєктом.
8. Сталість результатів проєкту (близько двох сторінок).
Зазначається інформація щодо стратегії використання отриманих результатів проєкту, як забезпечуватимуться сталість та використання результатів проєкту після його завершення, зокрема, як результати проєкту використовуватимуться його цільовими групами після закінчення проєкту. Зазначається фінансова та інституційна сталість, зокрема спроможність та джерела подальшого фінансування започаткованої діяльності або утримання об’єкта за рахунок власних коштів, можливості подальшого розвитку і функціонування створених за результатами проєкту установ, організацій, підприємств на засадах самофінансування або незалежності від бюджетного фінансування тощо.
4. Вимоги до змісту розділу "Бюджет проєкту"
Загальний бюджет проєкту надається за встановленою формою (додаток 2).
Бюджет проєкту має включати деталізований постатейний список передбачуваних видатків, необхідних для виконання всіх видів діяльності, передбачених проєктом, незалежно від їх різновидів за цільовим змістом або від того, за чий рахунок ця дія фінансується, згрупованих відповідно до наведеної форми.
Економічна класифікація видатків має відповідати Бюджетному кодексу України та наказу Міністерства фінансів України від 12 березня 2012 року № 333 "Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету", зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 27 березня 2012 року за № 456/ 20769.
За наявності співфінансування з місцевого бюджету або інших джерел, не заборонених законодавством, заявник надає документ, що підтверджує співфінансування проєкту за рахунок коштів місцевого бюджету та/або інших джерел, не заборонених законодавством (гарантійний лист органу місцевого самоврядування та/або органу виконавчої влади, рішення сесії органу місцевого самоврядування), в якому зазначає обсяг фінансування проєкту з відповідного бюджету.
У разі виникнення під час реалізації проєкту додаткових видатків заявник бере на себе зобов’язання щодо фінансування проєкту за рахунок власних джерел до його повної реалізації і досягнення результатів, які були заплановані, про що інформує в документі, що підтверджує співфінансування проєкту (гарантійному листі органу місцевого самоврядування та/або органу виконавчої влади, рішенні сесії органу місцевого самоврядування).
В цьому розділі зазначається обґрунтування видатків на проєкт в розрізі видів діяльності, що мають бути забезпечені Українською Стороною (додаток 3). Для визначення вартості робіт або закупівлі товару може бути здійснено аналіз ринку з додаванням відповідних комерційних пропозицій по кожному типу видатків.
5. Вимоги до змісту розділу "Логіко-структурна матриця проєкту"
Цей розділ є основою складання проєкту, тому попередні розділи проєкту мають бути узгоджені з ним, зокрема щодо таких елементів, як "загальна ціль", "конкретна ціль" та "результати".
Логіко-структурна матриця проєкту (додаток 4) заповнюється послідовно, починаючи з графи "Логіка реалізації", із зазначенням загальних цілей проєкту та конкретної цілі й очікуваних результатів за проєктом, які передбачається досягти шляхом відповідної діяльності. У графі "Припущення" зазначаються передумови початку виконання робіт та зовнішні умови, за яких може бути виконана запланована діяльність, досягнуто очікуваних результатів відповідно до графіка проєкту та конкретної цілі, а також ризики, які необхідно взяти до уваги. У графі "Об’єктивні показники" наводяться кількісні та якісні показники, за якими вимірюватиметься досягнення загальних та конкретної цілей, результатів проєкту та їх значення. У графі "Джерела перевірки" зазначаються джерела інформації щодо досягнення таких показників за проєктом, джерела інформації про реалізацію проєкту.
Генеральний директор Директорату регіональної політики | В. Подорожний |
Додаток 1
до Вимог до інформаційної картки
проєкту (програми) та опису проєкту
(програми) транскордонного
співробітництва, якому може
надаватись державна
фінансова підтримка
(пункт 5 підрозділу 3 розділу II)
ІНФОРМАЦІЯ
про партнера проєкту (програми) транскордонного співробітництва
Ця форма має бути заповнена для кожного партнера проєкту. Обов’язковим є заповнення усієї форми.
________________________________ (Власне ім’я, ПРІЗВИЩЕ керівника заявника проєкту) | _____________________________ (підпис) |
Додаток 2
до Вимог до інформаційної картки
проєкту (програми) та опису проєкту
(програми) транскордонного
співробітництва, якому може
надаватись державна фінансова
підтримка
(підрозділ 4 розділу II)
ЗАГАЛЬНИЙ БЮДЖЕТ ПРОЄКТУ
_________________________________________________
(назва проєкту)
Найменування виду діяльності за проєктом, перелік та найменування видатків | КЕКВ | Загальна вартість (грн) | Джерела фінансування | |||||||
Місцевий бюджет | Державний бюджет України | Кошти партнерів проєкту | ||||||||
Українські партнери | Партнери з інших держав | |||||||||
грн | % | грн | % | грн | % | грн | % | |||
Перший рік реалізації проєкту | ||||||||||
Вид діяльності 1.1.1 (назва) | ||||||||||
Видатки 1.1.1.1 (назва) | ||||||||||
Видатки 1.1.1.2 (назва) | ||||||||||
Вид діяльності 1.1.2 (назва) | ||||||||||
Видатки 1.1.2.1 (назва) | ||||||||||
Видатки 1.1.2.2 (назва) | ||||||||||
….. | ||||||||||
Другий рік реалізації проєкту | ||||||||||
…. | ||||||||||
Всього |
Додаток 3
до Вимог до інформаційної картки
проєкту (програми) та опису проєкту
(програми) транскордонного
співробітництва, якому може
надаватись державна фінансова
підтримка
(підрозділ 4 розділу ІІ)
ОБҐРУНТУВАННЯ
видатків на проєкт в розрізі видів діяльності, що мають бути забезпечені Українською Стороною
__________________________________ (Власне ім’я, ПРІЗВИЩЕ керівника заявника проєкту) | ______________________ (підпис) |
Додаток 4
до Вимог до інформаційної картки
проєкту (програми) та опису проєкту
(програми) транскордонного
співробітництва, якому може
надаватись державна фінансова
підтримка
(підрозділ 5 розділу ІІ)
ЛОГІКО-СТРУКТУРНА МАТРИЦЯ ПРОЄКТУ
____________________________________ (Власне ім’я, ПРІЗВИЩЕ керівника заявника проєкту) | __________________ (підпис) |
М. П. (за наявності) |