• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку виконання митних формальностей із застосуванням скануючих систем

Міністерство фінансів України  | Наказ, Журнал, Форма типового документа, Порядок від 18.10.2021 № 552
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ, Журнал, Форма типового документа, Порядок
  • Дата: 18.10.2021
  • Номер: 552
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ, Журнал, Форма типового документа, Порядок
  • Дата: 18.10.2021
  • Номер: 552
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.10.2021 N 552
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
14 грудня 2021 р.
за N 1612/37234
Про затвердження Порядку виконання митних формальностей із застосуванням скануючих систем
Відповідно до частини другої статті 246, статті 324 Митного кодексу України, постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року N 451 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними", підпункту 5 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року N 375, з метою забезпечення практичної реалізації пункту 52 розділу IX плану заходів з реформування та розвитку системи органів, що реалізують митну політику, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 травня 2020 року N 569-р, впровадження ефективної системи митного контролю із застосуванням скануючих систем
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок виконання митних формальностей із застосуванням скануючих систем, що додається.
2. Державній митній службі України доопрацювати відповідне програмне забезпечення для реалізації вимог цього наказу.
3. Установити, що до моменту впровадження відповідного програмного забезпечення або у разі виходу з ладу автоматизованої системи митного оформлення митних органів, пов'язаної із внесенням та/або отриманням інформації під час здійснення митного контролю із застосуванням вантажних скануючих систем, для контролю й обліку застосування цих скануючих систем митниці використовують Інформаційний аркуш відповідно до цього Порядку, який реєструється в електронному журналі, форму якого визначають митниці самостійно.
5. Департаменту митної політики в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
оприлюднення цього наказу.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою та покладаю на Голову Державної митної служби України.
Міністр Сергій МАРЧЕНКО
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної митної служби України Павло РЯБІКІН
Голова Державної регуляторної служби України Олексій КУЧЕР
Перший заступник Міністра цифрової трансформації України Олексій ВИСКУБ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства фінансів України
18 жовтня 2021 року N 552
ПОРЯДОК
виконання митних формальностей із застосуванням скануючих систем
I. Загальні положення
1. Цей Порядок розроблено відповідно до частини другої статті 246, статті 324 Митного кодексу України (далі - Кодекс) та визначає особливості виконання митних формальностей під час здійснення митного контролю та оформлення товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, у разі їх проведення із застосуванням скануючих систем.
2. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
багажна/поштова скануюча система (далі - БПСКС) - технічна система, призначена для сканування багажу, ручної поклажі та поштових (або експрес) відправлень (до якої належать скануюча система стаціонарного типу (транспортерна та прямопоказуюча), скануюча система мобільного типу (транспортерна));
вантажна скануюча система (далі - ВСКС) - технічна система, призначена для сканування транспортних засобів та контейнерів (до якої належать комплексна скануюча система стаціонарного типу, скануюча система мобільного типу);
виявлення аномалій - процес аналізу та візуального розпізнавання рентгенівських зображень, які викликають підозру, зважаючи на істотні відмінності у рентгенівських зображеннях від інформації, що міститься у товаросупровідних документах, та інформації про товар (транспортний засіб, контейнер), та/або свідчать про наявність сторонніх вкладень;
Інформаційний аркуш - внутрішній документ митниці встановленої форми, що відображає проходження митних формальностей у разі прийняття уповноваженим підрозділом митниці рішення щодо застосування скануючої системи та зберігається у справах митниці, де безпосередньо здійснювалось сканування;
кваліфікаційний відбір операторів скануючих систем - комплекс заходів, спрямованих на визначення професійних та особистісних якостей, необхідних для аналізу рентгенівських зображень, отриманих за допомогою вантажних та багажних/поштових скануючих систем;
моніторинг використання скануючих систем - отримання й обробка інформації поточного спостереження, аналізу рентгенівських зображень та прийнятих рішень посадовими особами за результатами проведених сканувань, надання рекомендацій та дистанційна онлайн підтримка;
неінтрузивні технології контролю - технології перевірки товарів, особистих речей, що переміщуються через митний кордон України у ручній поклажі, супроводжуваному та несупроводжуваному багажу, транспортних засобів особистого користування та транспортних засобів комерційного призначення без зняття засобів забезпечення ідентифікації, накладених на транспортний засіб комерційного призначення, без вивантаження товарів, без розпакування товарів, без розкриття вантажних місць та порушення їх цілісності за допомогою спеціального технічного обладнання та апаратури (наприклад, рентгенівське або гамма обладнання) для отримання можливості здійснення контролю товарів, для отримання інших відомостей про товари та для виявлення товарів, переміщуваних під виглядом інших товарів;
оператор скануючої системи (далі - оператор СКС) - посадова особа митниці, до функціональних обов'язків якої належить здійснення митного контролю з використанням скануючих систем, у тому числі здійснення аналізу рентгенівських зображень, отриманих за допомогою скануючих систем;
підрозділ митного оформлення - підрозділ митного оформлення митного органу (митниці), посадові особи якого безпосередньо здійснюють митний контроль та митне оформлення товарів та транспортних засобів;
скануюча система (далі - СКС) - технічна система, призначена для отримання зображення на основі застосування енергії рентгенівського, гамма або гальмівного випромінювання (до якої належать вантажна скануюча система та багажна/поштова скануюча система);
спеціалізований підрозділ - підрозділ митниці, до функцій якого належать використання, експлуатація, технічний нагляд і контроль за використанням скануючих систем та інших технічних засобів митного контролю;
спеціальна підготовка операторів скануючих систем - система теоретичних занять та практичних тренувань, спрямованих на формування й удосконалення у посадових осіб митних органів необхідних знань, умінь і навичок з аналізу рентгенівських зображень, отриманих за допомогою скануючих систем;
центральна база зображень - зображення, у тому числі рентгенівські, отримані за допомогою скануючих систем стаціонарного та мобільного типу, що розміщені на базі серверних станцій, які зберігаються та супроводжуються відповідним уповноваженим структурним підрозділом Держмитслужби.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Кодексі.
II. Призначення та використання СКС
1. Відповідно до частини першої статті 324 Кодексу СКС використовуються для скорочення часу проведення митного контролю та підвищення його ефективності.
На підставі результатів використання СКС визначається необхідність у застосуванні окремих форм митного контролю, встановлених статтею 336 Кодексу, зокрема митного огляду та їх обсягу, під час виконання митних формальностей.
2. Використання СКС під час здійснення митного контролю товарів та транспортних засобів здійснюється з урахуванням положень Кодексу та типових технологічних схем, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року N 451 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними".
У пунктах пропуску для автомобільного сполучення розташування та подальше використання ВСКС мають забезпечувати можливість сканування товарів та транспортних засобів, які переміщуються у напрямку "В'їзду в Україну" та "Виїзд з України".
3. Оператором СКС може бути посадова особа митниці, яка пройшла:
1) відповідний медичний огляд, за результатами якого стосовно цієї особи встановлено придатність та можливість роботи з джерелами іонізуючого випромінення;
2) кваліфікаційний відбір операторів СКС;
3) навчання від постачальника (виробника, представника, установи чи організації) СКС за напрямом експлуатації такої скануючої системи та всіх її компонентів й отримала відповідний документ (посвідчення) - для ВСКС або навчання (інструктаж) за напрямом експлуатації такої скануючої системи та всіх її компонентів, що проводиться посадовими особами спеціалізованого підрозділу - для БПСКС;
4) спеціальну підготовку операторів СКС та отримала документ, що підтверджує відповідність оператора СКС професійним та особистісним якостям, необхідних для аналізу рентгенівських зображень, отриманих за допомогою СКС;
5) навчання з радіаційної безпеки й отримала відповідний документ (посвідчення).
4. До участі у кваліфікаційному відборі операторів СКС допускаються виключно посадові особи митниць, які пройшли відповідний медичний огляд, визначений у підпункті 1 пункту 3 цього розділу.
До участі у спеціальній підготовці операторів СКС допускаються виключно посадові особи митниць, які пройшли кваліфікаційний відбір операторів СКС.
Спеціальна підготовка оператора СКС здійснюється один раз на три роки.
5. Організацію проведення кваліфікаційного відбору, спеціальної підготовки та підвищення кваліфікації операторів СКС здійснює Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби на підставі Плану підвищення рівня професійної компетентності посадових осіб територіальних органів Держмитслужби у порядку, визначеному Держмитслужбою.
Інформацію про результати кваліфікаційного відбору та спеціальної підготовки операторів СКС Департамент спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби надсилає до відповідних митниць Держмитслужби.
Посадові особи митниць, які не пройшли кваліфікаційний відбір та спеціальну підготовку операторів СКС, не допускаються до роботи із СКС.
6. Перелік посадових осіб, допущених до використання СКС, встановлюється наказом по митниці після успішного проходження етапів підготовки, визначених у пунктах 4, 5 цього розділу.
Копія наказу надсилається до структурного підрозділу Держмитслужби, до функцій якого належить контроль за використанням технічних засобів митного контролю, і Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби протягом трьох робочих днів від дня його підписання.
7. Сканування товарів і транспортних засобів із застосуванням СКС здійснюється у межах, дозволених їх технічних можливостей.
Сканування товарів і транспортних засобів із застосуванням СКС не здійснюється, якщо:
СКС перебуває у стані технічної несправності;
габарити транспортного засобу, вантажу (відправлення, багажу) або товару не відповідають технічним можливостям СКС;
товар, що переміщується, не підлягає рентгенівському (гама) дослідженню з використанням скануючої системи (живі тварини, фотоплівка, фотопапір, рентгенівська плівка й інші товари, чутливі до рентгенівського (гама) випромінювання), та якому може бути завдано шкоди під час сканування;
у разі застосування СКС будуть порушені вимоги частини другої статті 324 Кодексу.
8. Держмитслужба відповідно до пропозицій митниць окремо для кожного пункту пропуску, де розташовано ВСКС, встановлює мінімально допустиму кількість сканувань протягом оперативної зміни, індивідуально для кожної такої ВСКС, з урахуванням логістики, інфраструктури, розміщення пункту пропуску, регіональних та місцевих особливостей регіону.
9. Сканування проводиться виключно в межах зони сканування, встановленої відповідно до визначених законодавством документів на такий об'єкт (майданчик, споруду).
III. Митний контроль із застосуванням ВСКС
1. Митний контроль із застосуванням ВСКС здійснюється:
за результатами застосування системи управління ризиками, у тому числі спрацювання автоматизованої системи управління ризиками;
на підставі обґрунтованого рішення керівника підрозділу митного оформлення (старшого зміни), або особи, яка виконує його обов'язки, про застосування ВСКС із внесенням цією особою відмітки до автоматизованої системи митного оформлення (далі - АСМО) або Інформаційного аркуша (додаток 1) про прийняте рішення;
на підставі обґрунтованого рішення керівника підрозділу протидії митним правопорушенням, або особи, яка виконує його обов'язки, про застосування ВСКС із внесенням цією особою відмітки до АСМО або Інформаційного аркуша про прийняте рішення.
Розгляд питання щодо застосування ВСКС здійснюється за умови забезпечення дотримання вимог Типової технологічної схеми пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року N 451, та технологічних схем пропуску осіб, транспортних засобів та вантажів через державний кордон, що затверджуються керівником органу охорони державного кордону для кожного пункту пропуску, розроблених відповідно до Кодексу та пункту 19 зазначеної вище Типової технологічної схеми.
2. Посадова особа митного органу, яка здійснює митні формальності щодо товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, або посадова особа митного органу, яка відповідає за дотримання режиму зони митного контролю, перевіряє в АСМО або Інформаційному аркуші наявність відповідного рішення щодо застосування ВСКС та, у разі наявності такого рішення, забезпечує контроль за висадкою та переміщенням пасажирів транспортного засобу до місця очікування (пасажирського павільйону, пасажирської зали тощо) та контроль за переміщенням транспортного засобу до місця проведення сканування згідно з визначеними схемами руху транспортних засобів для проходження сканування.
3. Митний контроль товарів та транспортних засобів з використанням ВСКС, у тому числі сканування, здійснюють не менше як три оператори ВСКС, двоє з яких є виключно посадовими особами спеціалізованого підрозділу.
При цьому одна посадова особа - оператор руху, друга - оператор реєстрації супровідних документів та керування системою (водій скануючої системи мобільного типу), третя - оператор роботи із зображеннями.
Усі оператори ВСКС повинні бути взаємозамінними. Залучення посадових осіб спеціалізованого підрозділу до постійного виконання завдань, не пов'язаних із забезпеченням неінтрузивних технологій митного контролю, забороняється, крім випадків, визначених цим Порядком.
4. Після прибуття транспортного засобу до місця розміщення ВСКС оператор руху:
перевіряє наявність будь-яких предметів на транспортному засобі, які під час здійснення сканування можуть призвести до технічної несправності СКС;
попереджає водія про необхідність поставити транспортний засіб на ручне гальмо, пропонує пасажирам (за їх присутності), які слідують у цьому транспортному засобі, покинути його та вказує на місце очікування;
отримує від водія транспортного засобу товаросупровідні документи та документи на транспортний засіб і передає їх оператору реєстрації супровідних документів та керування системою (водію скануючої системи мобільного типу);
координує дії водія транспортного засобу при в'їзді до зони сканування;
повідомляє водія про те, що огляд з використанням ВСКС може вплинути на особисті речі, зокрема фотоплівку, фотопапір та інші предмети, чутливі до рентгенівського (гама) випромінювання, та у разі, якщо такі особисті речі знаходяться в кабіні транспортного засобу, пропонує водію взяти їх із собою;
інформує водія про те, що на транспортний засіб і його устаткування рентгенівська перевірка не впливає;
попереджає водія про заборону входження до зони сканування та наближення до транспортного засобу, що пройшов сканування без погодження з оператором руху.
Оператор реєстрації супровідних документів та керування системою (водій скануючої системи мобільного типу):
вносить до АСМО або Інформаційного аркуша відомості про транспортний засіб, товари, що переміщуються цим транспортним засобом, інформацію про напрямок переміщення цього транспортного засобу та сканує товаросупровідні документи;
за допомогою радіозв'язку та системи відеоконтролю контролює дотримання заходів радіаційної безпеки під час сканування;
безпосередньо керує процесом сканування;
проводить підготовку ВСКС до наступного сканування.
Оператор роботи із зображеннями після сканування транспортного засобу:
за допомогою інструментів програмного забезпечення досліджує, аналізує та порівнює відомості, зазначені у товаросупровідних документах, з відомостями, отриманими в результаті рентгенівського зображення, а також порівнює їх з попередніми зображеннями з архівної бази зображень з метою виявлення аномалій;
якщо за результатами аналізу зображення аномалій не виявлено, вносить відповідну інформацію до АСМО або Інформаційного аркуша;
якщо за результатами аналізу зображення виявлено наявність аномалій, вносить відповідну інформацію з електронною копією зображення, отриманого за результатами сканування, до АСМО; у разі використання Інформаційного аркуша - додає до Інформаційного аркуша фрагмент роздрукованого рентгенівського зображення із відповідними коментарями (висновками та рекомендаціями), зазначає час і дату сканування, власне ім'я та прізвище, засвідчує ці відомості особистим підписом;
контролює створення, передання та збереження архіву зображень у базі даних спеціалізованого програмного забезпечення скануючої системи.
5. Після завершення сканування оператор руху повідомляє водія транспортного засобу про завершення сканування та направляє його за напрямом руху транспортних засобів відповідно до схеми руху в пункті пропуску для проходження подальших митних процедур.
Якщо за результатами сканування виявлено будь-які аномалії, оператор руху в обов'язковому порядку повідомляє про це підрозділ митного оформлення та спрямовує водія транспортного засобу до визначеного підрозділом митного оформлення місця, призначеного для проведення подальших митних формальностей.
Товаросупровідні документи та Інформаційний аркуш із роздрукованим рентгенівським зображенням (за наявності) оператор СКС передає до підрозділу митного оформлення.
6. У разі виявлення аномалій посадова особа підрозділу митного оформлення, яка здійснює митні формальності щодо товарів і транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, відповідно до положень статті 320 Кодексу та у порядку, встановленому статтею 363 Кодексу, приймає рішення про обрання форм і обсягів митного контролю та вносить відповідну інформацію до АСМО або Інформаційного аркуша.
7. У разі прийняття рішення щодо проведення митного огляду товарів та/або транспортних засобів митний огляд проводиться у порядку, встановленому законодавством, а інформація про його результати вноситься до АСМО та Інформаційного аркуша.
8. Якщо за результатами митного огляду встановлено ознаки порушення митних правил або виявлено предмети контрабанди, посадові особи підрозділу митного оформлення вживають заходів, передбачених законодавством.
IV. Митний контроль із застосуванням БПСКС
1. Митний контроль товарів, що переміщуються через митний кордон України, із застосуванням БПСКС здійснює посадова особа підрозділу митного оформлення вибірково на підставі результатів системи аналізу ризиків, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи управління ризиками з урахуванням положень Кодексу, постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року N 451 "Питання пропуску через державний кордон осіб, автомобільних, водних, залізничних та повітряних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними", наказу Міністерства фінансів України від 03 серпня 2018 року N 671 "Про затвердження Порядку виконання митних формальностей на повітряному транспорті", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2018 року за N 1036/32488, та інших нормативних документів з питань митної справи, які регулюють питання застосування технічних засобів митного контролю (СКС).
Митний контроль товарів, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових та експрес-відправленнях, із застосуванням БПСКС здійснюється з урахуванням частини першої статті 237 Кодексу.
2. Кількість операторів БПСКС, які здійснюють сканування, визначає індивідуально керівник підрозділу митного оформлення (старший зміни) або його заступник з урахування завантаженості підрозділу митного оформлення, але має бути не менше двох посадових осіб.
Оператором БПСКС може бути посадова особа підрозділу митного оформлення, яка відповідає вимогам, визначеним у пункті 3 розділу II цього Порядку.
3. За результатами використання БПСКС посадові особи підрозділу митного оформлення здійснюють заходів, передбачених пунктами 6 - 8 розділу III цього Порядку.
V. Звітність та моніторинг
1. Для аналізу ефективності використання СКС та аналізу ефективності роботи операторів СКС митниці Держмитслужби щоквартально до 5 числа першого місяця наступного за звітним подають до уповноважених структурних підрозділів Держмитслужби та Департаменту спеціалізованої підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби інформацію щодо результативності використання СКС за встановленою формою (додаток 2).
2. Моніторинг використання ВСКС у Держмитслужбі здійснюють уповноважені на це керівником Держмитслужби відповідні структурні підрозділи та Департамент спеціальної підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби.
До участі у здійсненні моніторингу використання ВСКС допускаються посадові особи інших структурних підрозділів Держмитслужби, які мають:
професійну компетентність із загальних засад здійснення митної справи, порядку митного контролю та митного оформлення товарів та транспортних засобів, що переміщуються через митний кордон України, застосування системи управління ризиками та протидії митним правопорушенням;
базовий рівень підготовки операторів аналізу рентгенівських зображень, отриманих за допомогою скануючих систем.
Департамент спеціальної підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби забезпечує підготовку посадових осіб, задіяних у процесі моніторингу, в частині професійної компетентності та базового рівня підготовки операторів аналізу рентгенівських зображень.
3. Моніторинг використання ВСКС відбувається за допомогою центральної бази зображень, отриманих за допомогою скануючих систем стаціонарного та мобільного типу, розміщених на базі серверних станцій, розміщених у структурному підрозділі Держмитслужби, до компетенції якого належить супроводження інформаційних технологій.
До центральної бази зображень уповноваженим особам на здійснення моніторингу надається регламентований доступ.
4. Моніторинг використання ВСКС уповноваженими структурними підрозділами Держмитслужби передбачає:
аналіз ефективності застосування системи управління ризиками у разі використання цих СКС;
аналіз діяльності підрозділів та посадових осіб митниці, задіяних у процесі сканування.
Моніторинг використання ВСКС Департаментом спеціальної підготовки та кінологічного забезпечення Держмитслужби передбачає:
здійснення аналізу рентгенівських зображень та прийнятих рішень за результатами сканування;
дистанційну підтримку операторів скануючих систем під час здійснення аналізу рентгенівських зображень;
підготовку рекомендацій за результатами моніторингу для оцінки ефективності аналізу рентгенівських зображень та прийнятих рішень, які надсилаються до Держмитслужби для подальшого опрацювання.
5. Моніторинг використання БПСКС здійснюють підрозділ митного оформлення та визначені керівником митниці структурні підрозділи митниці, у тому числі спеціалізований підрозділ.
6. Результати статистичних даних та моніторингу використовуються для визначення форм та обсягів митного контролю, у тому числі для формування інформаційної бази даних системи управління ризиками митних органів.
VI. Прикінцеві положення
1. Оператори СКС зобов'язані:
на початку та в кінці оперативної зміни здійснити візуальний огляд СКС, перевірити наявність можливих пошкоджень, за результатами огляду внести інформацію до Журналу огляду СКС за встановленою формою (додаток 3), ведення якого перевіряє спеціалізований підрозділ;
у разі виявлення будь-яких пошкоджень або інших ознак, що можуть призвести до технічної несправності СКС, припинити використання СКС та негайно інформувати про це керівництво підрозділу митного оформлення та спеціалізованого підрозділу митниці;
під час сканування дотримуватись встановлених правил безпеки, інструкції з використання СКС та не вчиняти дій, що можуть призвести до пошкодження або виходу з ладу СКС.
Оператори СКС не мають права розголошувати, модифікувати, знищувати та несанкціоновано копіювати інформацію, отриману під час сканування.
2. Контроль за передачею даних з комп'ютерної системи ВСКС до АСМО щодо кількості проведених сканувань та їх результатів здійснюють оператори СКС щозміни та спеціалізований підрозділ щомісяця.
3. Спеціалізований підрозділ забезпечує:
ведення статистичної інформації та моніторинг використання СКС у митниці;
періодичну (щомісячну або за необхідності у разі отримання інформації про можливу несправність СКС) перевірку та обстеження СКС щодо її технічної справності;
моніторинг та контроль діяльності посадових осіб спеціалізованого підрозділу (операторів СКС), залучених до сканування;
у разі отримання інформації від операторів СКС або підрозділу митного оформлення про можливі технічні несправності СКС або виходу її з ладу негайне вжиття заходів щодо їх усунення та повідомлення про це структурний підрозділ Держмитслужби, до функцій якого належить контроль за використанням технічних засобів митного контролю.
4. Структурний підрозділ Держмитслужби, до функцій якого належить контроль за використанням технічних засобів митного контролю, забезпечує оперативне реагування на отриману від митниць Держмитслужби інформацію щодо функціонування СКС. У разі отримання інформації про технічну несправність або виходу з ладу СКС негайно вживає заходів щодо усунення таких несправностей або забезпечує усі необхідні організаційні заходи щодо забезпечення ремонту цієї СКС.
5. На період технічної несправності або виходу з ладу ВСКС транспортні засоби або вантажі, які відповідно до цього Порядку мали б підлягати скануванню, підлягають митному огляду, у тому числі із застосуванням службових собак.
Кількість таких оглядів визначається у порядку, передбаченому пунктом 8 розділу II цього Порядку. При цьому до митного огляду залучаються посадові особи спеціалізованого підрозділу - оператори СКС.
В. о. директора Департаменту митної політики Сергій БЕДАШ
Додаток 1
до Порядку виконання митних формальностей
із застосуванням скануючих систем
(пункт 1 розділу III)
ІНФОРМАЦІЙНИЙ АРКУШ
проходження митних формальностей із застосуванням скануючої системи
_______________
(дата, час)
N UA123456/ННННН*
I. Інформація про водія та транспортний засіб
Реєстраційний номер транспортного засобу / N контейнера Напрямок переміщення
II. Інформація про прийняття рішення про застосування скануючої системи
Підстави прийняття рішення про застосування СКС Власне ім'я та прізвище, підпис особи, яка прийняла рішення про застосування СКС Власне ім'я та прізвище, підпис оператора руху, дата та час
III. Результати застосування скануючої системи
Наявність аномалії (так/ні) Опис аномалії Власне ім'я та прізвище, підпис оператора роботи із зображеннями, дата та час
IV. Додаткові форми митного контролю
Перелік форм митного контролю та їх обсяг, визначений за результатами застосування СКС Власне ім'я та прізвище, підпис особи, яка прийняла рішення про застосування форм митного контролю
V. Результати проведення форм митного контролю
Форма митного контролю Результат Власне ім'я та прізвище, підпис особи, яка проводила митний контроль
VI. Прийняте рішення щодо транспортного засобу / товару
Прийняте рішення (пропуск, розміщено на склад митного органу тощо) Опис порушення законодавства (складено протокол про порушення митних правил, надіслано повідомлення про злочин, надано картку відмови тощо) Власне ім'я та прізвище, підпис особи, яка завершила митні формальності або відмовила у пропуску
____________
* UA123456 - буквено-цифровий код підрозділу митного органу згідно з Класифікатором Державної митної служби України, її територіальних органів та їх структурних підрозділів, затвердженим в установленому порядку; ННННН - порядковий номер (у порядку зростання протягом поточного року, починаючи з одиниці).
Додаток 2
до Порядку виконання митних формальностей
із застосуванням скануючих систем
(пункт 1 розділу V)
Результати використання митницями Держмитслужби скануючих систем
за __ квартал _____ року
I. Вантажні скануючі системи
N з/п Митниця Назва пункту пропуску (підрозділу митного оформлення) Назва (тип) СКС Кількість пропущених транспортних засобів/ контейнерів Кількість проведених сканувань Кількість виявлених аномалій Результативність перевірки аномалій (протоколи про порушення митних правил, картки відмови тощо) (кількість) Дата та стислий опис виявлених порушень, невідповідностей тощо Період непрацездатності СКС (з якого числа не працює СКС) Причини непрацездатності СКС
в'їзд в Україну виїзд з України в'їзд в Україну виїзд з України в'їзд в Україну виїзд з України в'їзд в Україну виїзд з України
II. Багажні/поштові скануючі системи
N з/п Митниця Назва пункту пропуску (підрозділу митного оформлення) Назва (тип) СКС Результативність перевірки аномалій (протоколи про порушення митних правил, картки відмови, вилучення тощо) (кількість) Дата та стислий опис, виявлених порушень, невідповідностей тощо Період непрацездатності СКС (з якого числа не працює СКС) Причини непрацездатності СКС
Керівник (заступник) _________________ митниці ___________________
(дата)
___________________________
(власне ім'я, прізвище, підпис)
Додаток 3
до Порядку виконання митних формальностей
із застосуванням скануючих систем
(пункт 1 розділу VI)
Журнал огляду скануючих систем
N з/п Назва (тип) СКС Час та дата початку огляду СКС на початку зміни Результат огляду СКС (справна / несправна) Посада, власне ім'я та прізвище посадової особи, яка здійснила огляд СКС Підпис посадової особи, яка здійснила огляд СКС Час та дата початку огляду СКС наприкінці зміни Результат огляду СКС (справна / несправна) Посада, власне ім'я та прізвище посадової особи, яка здійснила огляд СКС Підпис посадової особи, яка здійснила огляд СКС Опис несправностей у разі їх виявлення (у разі виходу з ладу СКС зазначається, з якого часу та дати вона не працює)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11