МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.11.2016 № 1175 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2016 р.
за № 1574/29704
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ № 577 від 07.07.2017 )
Про затвердження Порядку взаємодії територіальних органів та підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів органами поліції охорони
Відповідно до статті 23 Закону України "Про Національну поліцію" , підпункту 26 пункту 4 Положення про Національну поліцію , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 877, підпункту 1 пункту 3 та підпункту 2 пункту 4 Положення про Міністерство внутрішніх справ України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 року № 878, та з метою організації спільних дій територіальних органів та підрозділів Національної поліції України у частині охорони та оборони об’єктів, що охороняються фізичною охороною поліції охорони,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії територіальних органів та підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів органами поліції охорони, що додається.
2. Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу (Боднар В.Є.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на Голову Національної поліції України підполковника поліції Деканоідзе Х.
Міністр | А.Б. Аваков |
ПОГОДЖЕНО: Голова Національної поліції України | Х. Деканоідзе |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
внутрішніх справ України
08.11.2016 № 1175
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 грудня 2016 р.
за № 1574/29704
ПОРЯДОК
взаємодії територіальних органів та підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів органами поліції охорони
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає механізм взаємодії територіальних органів і підрозділів Національної поліції України під час організації охорони об’єктів.
2. До територіальних органів і підрозділів Національної поліції України, що виконують владні повноваження на територіях обслуговування, належать:
1) головні управління Національної поліції в Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, областях, м. Києві (далі - ГУНП) та їх відокремлені підрозділи (далі - ВП ГУНП);
2) управління патрульної поліції в містах Департаменту патрульної поліції (далі - УПП ДПП);
3) управління та відділи поліції охорони (далі - УПО) і підпорядковані їм підрозділи (далі - ПП УПО);
4) інші органи та підрозділи Національної поліції України, утворені відповідно до законодавства України.
3. Організація охорони об’єктів - це діяльність територіальних органів поліції охорони, яка шляхом застосування комплексу організаційних, практичних та інших заходів безпеки (тактичних прийомів і методів) спрямована на запобігання протиправним посяганням, виявлення та припинення протиправних посягань на об’єкти охорони, їх оборону, проведення практичних навчань (навчальних тренувань).
4. Дія положень цього Порядку поширюється на поліцейських і працівників поліції, які входять до складу нарядів (екіпажів) територіальних органів і підрозділів Національної поліції України та беруть безпосередню участь у протидії злочинності, забезпечують публічну безпеку та порядок.
ІІ. Організація охорони об’єктів територіальними органами поліції охорони
1. Територіальні органи поліції охорони здійснюють на договірних засадах охорону фізичних осіб і об’єктів (майна) права приватної і комунальної власності, а також охорону об’єктів права державної власності у випадках і порядку, визначених законом та іншими нормативно-правовими актами, запобігають правопорушенням у місцях несення служби.
2. Поліцейські та працівники поліції охорони (далі - працівники поліції охорони) не можуть залучатися до виконання завдань, що не належать до компетенції поліції охорони.
3. Охорона об’єктів (майна), фізичних осіб, публічної безпеки та порядку територіальними органами поліції охорони забезпечується шляхом формування:
1) нарядів реагування (далі - НР), які здійснюють оперативне реагування на повідомлення про спрацювання технічних засобів охорони, що надходять з об’єктів з майном фізичних і юридичних осіб, підключених до пунктів централізованого спостереження поліції охорони, забезпечують охорону об’єктів та/або майна, публічну безпеку та порядок, здійснюють інші повноваження відповідно до законодавства;
2) нарядів охорони об’єктів і публічної безпеки (далі - НОПБ), які пішки або на транспортних засобах у межах постів, маршрутів охорони (патрулювання) чи на окремій території забезпечують охорону об’єктів та/або майна, публічну безпеку та порядок, здійснюють інші повноваження відповідно до законодавства;
3) нарядів охорони вантажів і мобільних об’єктів (далі - НВМО), які забезпечують охорону майна від протиправних посягань під час його транспортування територією України, надають послуги з інкасації коштів;
4) нарядів охорони фізичних осіб (далі - НОФО), які шляхом запобігання або припинення впливу чинників протиправного характеру забезпечують особисту безпеку, життя та здоров’я визначеної договором фізичної особи (групи осіб).
4. До реагування на повідомлення про вчинення правопорушень та ускладнення оперативної обстановки на об’єктах охорони залучаються сили та засоби територіальних органів і підрозділів Національної поліції України, що забезпечують публічну безпеку та порядок на території обслуговування.
5. Залежно від ступеня небезпечності злочинних посягань та важливості майна об’єкти класифікуються за такими категоріями ризику:
1) І категорія - автозаправні станції, ювелірні магазини, ломбарди, кредитно-фінансові установи (у тому числі обмінні пункти), об’єкти (приміщення) зберігання зброї, боєприпасів, вибухових речовин, радіоактивних, наркотичних i психотропних речовин, прекурсорів, інші особливо важливі об’єкти, визначені Переліком об’єктів державної та інших форм власності, охорона нерухомого майна яких здійснюється виключно органами поліції охорони на договірних засадах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 937;
2) ІІ категорія - аптеки, торговельні заклади (крім ювелірних магазинів), службові приміщення, заклади громадського харчування, освіти, території ринків, автостоянки та гаражні кооперативи;
3) ІІІ категорія - інші об’єкти та приміщення з майном фізичних осіб.
6. Для налагодження оперативної взаємодії між нарядами поліції та екіпажами патрульної поліції керівництвом ГУНП, УПП ДПП, УПО та інших органів і підрозділів Національної поліції України визначається порядок зв’язку при реагуванні на повідомлення про правопорушення.
7. З метою належної організації захисту об’єктів, охорона яких забезпечується озброєними працівниками поліції охорони, розробляються плани оборони цих об’єктів, які затверджуються керівниками відповідних служб.
8. Керівники ГУНП, УПП ДПП, УПО визначають періодичність та організовують проведення спільних оперативно-тактичних навчань в умовах, що максимально наближені до реальної обстановки.
ІІІ. Взаємодія територіальних органів і підрозділів Національної поліції України при реагуванні на тривожні сповіщення засобів охорони чи іншу інформацію про ускладнення оперативної обстановки на об’єктах охорони, при надходженні повідомлень про правопорушення та інші події спецлінією "102", введенні оперативних планів проведення спеціальних операцій
1. Оператор пункту централізованого спостереження (далі - ПЦС) або черговий УПО, ПП УПО:
1) при надходженні з об'єктів тривожних сповіщень, що свідчать про порушення стану засобів сигналізації на них, передає наряду поліції охорони відповідну інформацію для реагування;
2) при надходженні повідомлень про правопорушення та інші події спецлінією "102", введенні оперативних планів проведення спеціальних операцій інформує підпорядковані наряди поліції охорони;
3) до чергової частини ВП ГУНП передає інформацію:
про сигнали "Тривога", що надійшли з об’єктів, віднесених до І категорії;
про сигнали "Тривога", що надійшли з об’єктів, охорона яких здійснюється озброєними працівниками поліції охорони у складі НОПБ, НВМО, НОФО;
про виявлення несанкціонованого проникнення на об'єкт, що охороняється;
про напад на об'єкт або наряд поліції охорони, інші ускладнення оперативної обстановки, виявлені при виїзді наряду поліції охорони на місце спрацювання системи ручної тривожної сигналізації (відстеження рухомих об’єктів), тощо;
про скоєні правопорушення при надходженні такої інформації на ПЦС (чергових частин УПО, ПП УПО).
2. Наряди реагування поліції охорони:
1) здійснюють виїзди за повідомленнями підрозділів і служб поліції охорони з об’єктів (приміщень), рухомих об’єктів, що знаходяться під охороною, проводять їх огляд, блокування, надають оперативну інформацію з місця події до ПЦС (черговому УПО, ПП УПО), за необхідності надають інформацію до чергових частин відповідних територіальних органів і підрозділів Національної поліції України, у разі виявлення ознак проникнення організовують пошук правопорушників і їх затримання.
Надають допомогу потерпілим, установлюють свідків (очевидців) і до прибуття слідчо-оперативної групи (далі - СОГ) забезпечують охорону місця події, недоторканність обстановки, слідів, знарядь злочинів та інших речових доказів;
2) виявивши пожежу (загоряння), повідомляють чергового УПО, ПП УПО, викликають територіальний орган ДСНС, за наявності потерпілих вживають заходів щодо надання їм домедичної допомоги, організовують охорону майна, яке виноситься з об'єкта, що зайнявся;
3) при нападі на об'єкт, що охороняється НОПБ, НВМО, НОФО, або за інших ускладнень оперативної обстановки свої дії організовують згідно з планом оборони.
Після прибуття на об’єкт екіпажів патрульної поліції УПП ДПП і нарядів ВП ГУНП старші нарядів (екіпажів) узгоджують свої спільні дії;
4) з урахуванням першочерговості виконання завдань, не допускаючи при цьому порушень договірних зобов’язань перед замовниками охоронних послуг:
забезпечують реагування за повідомленнями спецлінії "102";
беруть участь у роботі заслонів під час введення на території обслуговування оперативних планів спеціальних операцій, при отриманні сигналів "Тривога" з об’єктів з майном фізичних і юридичних осіб, підключених до ПЦС поліції охорони, негайно (за погодженням з черговим УПО, ПП УПО, ГУНП, ВП ГУНП) залишають пост заслону та виїжджають на об’єкт, з якого надійшов сигнал "Тривога", для встановлення причини спрацювання технічних засобів охорони.
3. Оперативний черговий ГУНП (черговий ВП ГУНП):
1) отримавши інформацію про сигнал "Тривога", що надійшов з об’єктів І категорії:
орієнтує найближчий за адресою розташування об’єкта екіпаж патрульної поліції УПП ДПП та/або наряд ВП ГУНП;
при встановленні факту проникнення на об'єкт, порушення блокування чи цілісності об'єкта або за інших ускладнень оперативної обстановки негайно направляє на місце події СОГ, за необхідності викликає швидку медичну допомогу, територіальний орган ДСНС, аварійні служби;
2) при встановленні факту нападу на об’єкт, охорона якого здійснюється озброєними працівниками поліції охорони:
негайно вводить в дію план оборони об'єкта;
орієнтує всі види нарядів (екіпажів) про вчинення кримінальних та інших правопорушень, прикмети осіб, які їх учинили, об'єкти посягань тощо;
направляє на об'єкт озброєну автоматичною і табельною вогнепальною зброєю та екіпіровану засобами бронезахисту та спеціальними засобами групу швидкого реагування ГУНП (ВП ГУНП), попередньо повідомивши її керівнику пароль для взаємного розпізнавання нарядів і вручивши розроблені згідно з планом оборони картки із зазначенням шляхів під’їзду до об'єкта, місць блокування (поверховий план будівлі, викопіювання), порядку взаємодії з приданими силами й заходів безпеки;
водночас направляє на об’єкт СОГ;
у разі вчинення на об’єкт або наряд поліції охорони розбійного нападу з використанням зброї, захоплення заручників тощо відповідальними особами ГУНП (ВП ГУНП) у встановленому порядку вводяться в дію спеціальні оперативні плани. Затримання озброєних осіб проводиться поліцією особливого призначення Національної поліції України.
4. Екіпаж патрульної поліції УПП ДПП, отримавши інформацію про вчинення правопорушення:
1) прибуває на місце події з увімкненими або вимкненими проблисковими маячками залежно від обставин і характеру правопорушення, з’ясовує обстановку на місці події та невідкладно доповідає черговому ГУНП (за необхідності ВП ГУНП). Узгоджує свої дії з іншими задіяними екіпажами патрульної поліції УПП ДПП;
2) уживає заходів щодо підтримання публічної безпеки та порядку, припинення правопорушення, виявлення і затримання осіб, які їх учинили, надає допомогу потерпілим, установлює свідків (очевидців), забезпечує охорону місця події, недоторканність обстановки, слідів, знарядь злочинів та інших речових доказів до прибуття НР і СОГ, за необхідності здійснює організацію та регулювання дорожнього руху;
3) здійснює інші заходи відповідно до функціональних обов’язків патрульного поліцейського;
4) з прибуттям на місце СОГ узгоджує свої подальші дії із безпосереднім керівником;
5) у випадку виявлення на об’єкті НР, який прибув за викликом раніше, за необхідності надає йому допомогу, узгоджуючи свої дії зі старшим наряду поліції охорони.
5. Група швидкого реагування ГУНП (ВП ГУНП):
1) отримавши повідомлення про напад на об’єкт, охорона якого забезпечується озброєними працівниками поліції охорони, прямуючи до місця події, керівник спеціальної операції (старший групи оперативного реагування) з’ясовує в черговій частині ГУНП (ВП ГУНП) подвійний пароль для взаємного розпізнавання нарядів і доступу до охоронюваного приміщення, отримує витяг з плану оборони (план-картку) та поверховий план будівлі (викопіювання);
2) прибувши на об’єкт, з'ясовує обстановку та місцезнаходження приданих сил і засобів, ставить завдання перед особовим складом і розподіляє обов'язки, визначає місця розстановки та блокування об’єкта, організовує його огляд;
3) за відсутності зовнішніх ознак проникнення (нападу), дотримуючись заходів особистої безпеки, під прикриттям членів наряду (екіпажу) за подвійним паролем входить до об’єкта із працівником поліції охорони НОПБ, ретельно оглядає приміщення з метою встановлення причини надходження сигналу "Тривога".
Відсутність умовної фрази у відгуку пароля (або необумовлений відгук) має бути сигналом про напад на об’єкт;
4) при виявленні на об'єкті фактів очевидних порушень публічної безпеки та порядку здійснює заходи щодо припинення правопорушень та затримання осіб, підозрюваних у вчиненні правопорушення, застосовуючи за необхідності вогнепальну зброю та спеціальні засоби відповідно до вимог чинного законодавства;
5) у разі знаходження наряду поліції охорони у зоні проведення спеціальної чи іншої операції, керівник цих заходів чи інша уповноважена особа координує дії наряду поліції охорони, за можливості не допускаючи послаблення заходів охорони, про що старший наряду поліції охорони інформує безпосереднього керівника.
6. Наряд охорони об’єктів і публічної безпеки:
1) при надходженні сигналу "Тривога":
уживає заходів щодо закриття (блокування) вхідних дверей на об’єкті, перевіряє засоби зв'язку, виходить в ефір і прослуховує переговори інших нарядів (екіпажів);
дотримуючись застережних заходів від раптового нападу та заходів особистої безпеки, у межах поста з'ясовує причину надходження сигналу "Тривога", після чого діє залежно від конкретної ситуації, посиливши нагляд за матеріальними цінностями;
про виявлені на об'єкті факти очевидних порушень публічного порядку та безпеки негайно інформує ПЦС (чергового ПП, УПО), вживає заходів щодо припинення правопорушення та затримання осіб, підозрюваних у вчиненні правопорушення, застосовуючи за необхідності вогнепальну зброю та спеціальні засоби відповідно до вимог чинного законодавства;
2) при встановленні факту нападу або за інших ускладнень оперативної обстановки:
за допомогою тривожної сигналізації або іншими доступними засобами негайно подає сигнал "Тривога" на ПЦС, інформує чергову частину УПО (ПП УПО) та/або ВП ГУНП і персонал об’єкта, припиняє роботу закладу, зачиняє (блокує) вхідні двері установи;
за можливості відбиває напад і вживає заходів до затримання осіб, підозрюваних у вчиненні правопорушення, застосовуючи за необхідності вогнепальну зброю та спеціальні засоби відповідно до вимог чинного законодавства;
з прибуттям групи швидкого реагування ГУНП (ВП ГУНП) допускає старшого наряду на об’єкт за подвійним паролем (словесним і цифровим) і з використанням умовної фрази, доповідає про обстановку і діє далі за його розпорядженнями;
3) при виникненні пожежі або стихійного лиха:
негайно сповіщає про пожежу (стихійне лихо) територіальний орган ДСНС, посилює пильність та увагу на місці несення служби;
у разі необхідності та за можливості до прибуття територіального органу ДСНС здійснює гасіння пожежі первинними засобами пожежогасіння;
уживає заходів з урятування людей, цінностей та майна. При евакуації персоналу, клієнтів і відвідувачів здійснює їх пропуск із дотриманням вимог установленого пропускного режиму;
допускає на об’єкт працівників пожежно-рятувальної служби, аварійних служб і медичний персонал швидкої допомоги за погодженням з керівництвом об’єкта, під особистим наглядом.
7. НОПБ, НВМО, НОФО у позаштатних ситуаціях керуються алгоритмом дій, визначених у підпунктах 2, 3 пункту 6 цього розділу.
IV. Особливості розроблення та введення в дію планів оборони об’єктів, охорона яких забезпечується озброєними працівниками поліції охорони
1. План оборони об’єктів, охорона яких забезпечується озброєними працівниками поліції охорони (далі - план оборони), призначений для координації дій та забезпечення належної взаємодії сил і засобів територіальних органів і підрозділів Національної поліції України під час виникнення загрози безпеці на об’єкті, його персоналу, клієнтам і відвідувачам.
2. Плани оборони розробляються для стаціонарних особливо важливих об’єктів, охорона майна яких відповідно до умов договорів, що мають сталий характер, цілодобово здійснюється стаціонарними постами поліції охорони шляхом забезпечення пропускного та/або внутрішньооб’єктового режиму.
3. Дії за планом оборони запроваджуються в період охорони об’єкта постами (постом) поліції охорони під час безпосереднього виникнення загрози.
4. До основних видів загрози належать:
1) порушення публічного порядку та безпеки;
2) скоєння розбійного нападу чи інші ускладнення оперативної обстановки;
3) виникнення пожежі або іншого стихійного лиха тощо.
4. План оборони розробляється (корегується) уповноваженими особами територіального органу або підпорядкованого йому підрозділу поліції охорони (робочою групою) та затверджується начальником ГУНП (ВП ГУНП).
У разі необхідності до розроблення (корегування) плану оборони у встановленому порядку залучаються також представники зацікавлених служб ГУНП (ВП ГУНП), УПП ДПП.
5. Перед початком розробки плану оборони члени робочої групи ознайомлюються з розташуванням об’єкта, проводиться рекогносцировка прилеглої місцевості, у ході якої визначаються:
1) кількісний склад задіяних нарядів (екіпажів), які направляються на об’єкт оборони, їх озброєння, забезпечення транспортними засобами, засобами зв'язку, індивідуального захисту та спеціальними засобами;
2) основні й запасні маршрути руху нарядів (екіпажів) для своєчасного їх прибуття на об’єкт оборони з різних напрямків у найкоротші строки;
3) місця зупинки автотранспорту, розміщення особового складу на прилеглій до об’єкта оборони території з урахуванням секторів обстрілу та завдань, визначених кожному наряду (екіпажу), порядок їх виконання;
4) організація управління нарядами, введення додаткових сил, сигнали оповіщення й взаємне розпізнавання, способи і порядок установлення (підтримання) зв’язку між додатковими силами і нарядом, який безпосередньо охороняє об’єкт, а також інші заходи, що унеможливлюють випадкове застосування вогнепальної зброї та спеціальних засобів проти працівників інших нарядів (екіпажів), персоналу, клієнтів, відвідувачів на об’єкті та осіб, які опинилися в зоні проведення операції;
5) шляхи та способи проникнення групи швидкого реагування ГУНП (ВП ГУНП) на територію або в різні приміщення на об’єкті з використанням головних й запасних входів, вікон, люків, вентиляційних шахт, горищ, підвалів тощо;
6) вірогідні місця для нападу (проникнення) на об’єкт оборони, шляхи відходу та місця укриття правопорушників, а також найбільш доцільні місця і способи їх блокування й затримання;
7) організація поетапної оборони окремих приміщень при неможливості захисту всього об’єкта.
6. Вимоги до оформлення плану оборони:
1) план оборони оформлюється у 2-х примірниках на стандартних аркушах формату А4 відповідно до вимог організаційно-розпорядчих документів Національної поліції України та реєструється в канцелярії УПО (ПП УПО);
2) аркуші плану оборони мають бути пронумеровані, прошнуровані, скріплені печаткою. Титульний аркуш має містити відомості про найменування органу поліції охорони, номер поста чи маршруту охорони;
3) гриф обмеження доступу до інформації встановлюється згідно з вимогами законодавства України.
7. План оборони складається з трьох розділів:
1) у першому зазначаються випадки, в яких оперативний черговий ГУНП (ВП ГУНП) запроваджує передбачені таким планом дії;
2) у другому наводиться характеристика стану охорони об’єкта;
3) у третьому описується порядок дій нарядів (екіпажів) Національної поліції України, працівників об’єкта та інших осіб (служб) під час виникнення основних видів загроз.
8. До плану оборони об’єкта долучаються:
1) план-картка зі схемою розташування об’єкта оборони на місцевості із зазначенням під’їзних шляхів, місць розташування нарядів, які за сигналом "Тривога" прибувають на об’єкт, переліку обов'язків нарядів;
2) на зворотному боці плану-картки зазначається схема розташування внутрішніх приміщень (поверховий план будівлі, викопіювання) та постів за видами охорони;
3) розрахунок сил і засобів особового складу, що залучається для оборони об’єкта;
4) список керівників і вповноважених осіб об’єкта оборони із зазначенням їх місць проживання та контактних телефонів.
9. Умови зберігання планів оборони та витягів:
1) перший примірник плану оборони надсилається до територіального органу Національної поліції та залучається до службової документації чергової частини;
2) другий примірник залишається в УПО (ПП УПО) та залучається до літерної справи на охорону об’єкта або зберігається окремо в канцелярії;
3) витяги з плану оборони (з грифом "Для службового користування") зберігаються:
на постах поліції охорони та в керівника об’єкта оборони;
щодо порядку дій нарядів поліції охорони - у черговій частині УПО (ПП УПО або на ПЦС) та залучаються до службової документації нарядів реагування.
10. Взаємне розпізнавання нарядів Національної поліції України:
1) для взаємного розпізнавання нарядів Національної поліції України на кожний день (добу) установлюються подвійні паролі (словесні та цифрові);
2) розробка подвійних паролів і умовних фраз покладається на осіб УПО (ПП УПО), відповідальних за організацію фізичної охорони;
3) подвійні паролі та умовні фрази на наступний місяць оформляються до 25 числа поточного місяця та надсилаються до ГУНП (ВП ГУНП) згідно з вимогами нормативних актів щодо охорони державної таємниці та інформації з обмеженим доступом, що є власністю держави, і зберігаються у черговій частині;
4) подвійний пароль повідомляється нарядам поліції охорони запискою під час інструктажу.
V. Організація проведення практичних навчань (навчальних тренувань)
1. З метою навчання та набуття працівниками нарядів поліції охорони навичок кваліфікованих дій в умовах ускладненої оперативної обстановки та під час безпосереднього виникнення загрози на об’єктах охорони, забезпечення належної взаємодії між нарядами (екіпажами) територіальних органів і підрозділів Національної поліції України та ефективного управління черговими частинами проводяться практичні навчання (навчальні тренування).
2. За формою проведення практичні навчання поділяють на:
1) усічені тренування (далі - УТ) - навчання працівників ПО під час несення служби для набуття навичок тактичних дій НР при виїзді за сигналами "Тривога", що надійшли на ПЦС з новоприйнятих об’єктів (квартир).
УТ здійснюється згідно з графіком і відповідно до плану-завдання, затвердженого керівником УПО (ПП УПО).
УТ проводяться відповідальним УПО (ПП УПО), який заступає на добове чергування.
До УТ на районному рівні можуть залучатись сили і засоби ВП ГУНП (ГУНП) та УПП ДПП за погодженням з їх керівництвом.
У випадку надходження тривожного повідомлення під час проведення УТ відповідальний за його проведення зупиняє навчання.
Підсумки тренування підводить відповідальний УПО (ПП УПО), про результати інформує рапортом керівника УПО (ПП УПО);
2) навчально-тренувальне заняття (далі - НТЗ) - навчання працівників поліції охорони, що проводяться поза графіком, у десятиденний строк після виставлення постів озброєної фізичної охорони в установах банків ("Тривога в банку") та об’єктах інших категорій;
НТЗ проводяться керівним (командним) складом УПО (ПП УПО);
підсумки НТЗ проводить відповідальний УПО (ПП УПО), про результати інформує рапортом керівника УПО (ПП УПО);
3) оперативно-тактичні навчання (далі - ОТН) - відпрацювання на місцевості нарядами (екіпажами) територіальних органів і підрозділів Національної поліції України, вільними від несення служби за основними обов’язками, тривожних та інших повідомлень про правопорушення чи виникнення загрози на об’єктах охорони;
порядок і періодичність проведення ОТН на міському та районному рівнях у взаємодії УПО, ГУНП, УПП ДПП установлюються та погоджуються керівництвом УПО (ПП УПО), ГУНП (ВП ГУНП), УПП ДПП шляхом видання організаційно-розпорядчого документа;
ОТН проводяться за напрямами: тривожне повідомлення з об’єкта охорони; тривожне повідомлення з квартири; спрацювання тривожної сигналізації на посту фізичної охорони (установа банку або інший об’єкт чи маршрут), оборона якого здійснюється відповідно до встановленого плану; повідомлення "102" чи інше повідомлення про правопорушення;
керівником спільних навчань на районному рівні призначається заступник начальника за узгодженням з керівництвом УПП ДПП і ВП ГУНП, а безпосередня організація (проведення) та документування покладаються на одного із командирів ПП УПО;
матеріали проведення ОТН зберігаються в командира ПП УПО в наглядовій справі, а надалі передаються на збереження до архівного підрозділу за місцем їх формування;
підготовка до ОТН передбачає: розробку тактичного задуму, плану-сценарію навчання, ввідних завдань; підготовку керівників, учасників навчань, матеріально-технічного забезпечення, місця проведення навчань, організацію зв’язку, використання засобів відео-, фотозйомки;
тактичний задум наноситься на карту з указанням місць дислокації сил і засобів підрозділу, а також місця, де передбачається проведення запланованих навчань;
на основі тактичного задуму розробляється план-сценарій ОТН із зазначенням часу проведення всіх етапів та дій його учасників;
для забезпечення підготовки навчань призначаються керівник, посередники, умовні злочинці (правопорушники), за необхідності створюється штаб;
для проведення навчань слід підготувати такі організаційні матеріали: графік проведення навчань на квартал, підписаний керівником УПО (ПП УПО), погоджений з ГУНП (ВП ГУПН) за компетенцією та УПП ДПП (у разі залучення); організаційно-розпорядчий документ (готується на кожне ОТН), підписаний (або погоджений) керівниками зацікавлених служб відповідно до графіка проведення навчань та компетенції служб; план-сценарій навчань та контрольна картка до плану;
навчання проводяться з отриманням вогнепальної зброї без набоїв. Для імітації ведення стрільби зі зброї можуть використовуватись холості набої, а для імітації вибуху - вибухові пакети;
на всіх етапах навчань використання вибухових речовин, холостих набоїв повинно суворо контролюватися досвідченим працівником вибухово-технічної служби;
категорично забороняється вести прицільну стрільбу холостими набоями по живих цілях, будовах, легкозаймистих предметах і матеріалах, на небезпечній відстані, торкатися вибухових пакетів, які не здетонували;
після закінчення навчань район проведення слід ретельно оглянути та очистити від імітаційних засобів, які використовувались або не спрацювали, вилучити та здати на склад спеціальні засоби, що залишилися в учасників навчань;
підсумки навчань підводить керівник, про що з використанням рапортів посередників, звітним документом інформує начальника органу, який призначив ОТН;
за результатами навчань зібрані фото- та відеоматеріали можуть бути використані у створенні навчального фільму для демонстрації поліцейським та працівникам поліції, які не брали участі в ОТН.
Директор Департаменту формування політики щодо підконтрольних Міністрові органів влади та моніторингу Міністерства внутрішніх справ України | В.Є. Боднар |