• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про забезпечення доступу до публічної інформації у Національному агентстві України з питань державної служби

Національне агентство України з питань державної служби | Наказ, Форма типового документа, Звіт, Форма, Положення від 15.08.2024 № 123-24
Реквізити
  • Видавник: Національне агентство України з питань державної служби
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Звіт, Форма, Положення
  • Дата: 15.08.2024
  • Номер: 123-24
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національне агентство України з питань державної служби
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Звіт, Форма, Положення
  • Дата: 15.08.2024
  • Номер: 123-24
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ
НАКАЗ
15.08.2024 м. Київ № 123-24
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
27 вересня 2024 р. за № 1458/42803
Про забезпечення доступу до публічної інформації у Національному агентстві України з питань державної служби
Відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації", Указу Президента України від 05 травня 2011 року № 547 "Питання забезпечення органами виконавчої влади доступу до публічної інформації", постанов Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року № 583 "Питання виконання Закону України "Про доступ до публічної інформації" в Секретаріаті Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органах виконавчої влади", від 21 жовтня 2015 року № 835 "Про затвердження Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних", з метою забезпечення доступу до публічної інформації у Національному агентстві України з питань державної служби
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Національному агентстві України з питань державної служби, що додається.
2. Визначити сектор забезпечення доступу до публічної інформації Управління документообігу та адміністративно-ресурсного забезпечення відповідальним структурним підрозділом з питань забезпечення доступу до публічної інформації.
3. Управлінню документообігу та адміністративно-ресурсного забезпечення в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Сектору інформаційного забезпечення та взаємодії з громадськістю забезпечити оприлюднення цього наказу на офіційному вебсайті Національного агентства України з питань державної служби після державної реєстрації.
5. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Національного агентства України з питань державної служби від 29 травня 2019 року № 100-19 "Про забезпечення доступу до публічної інформації у Національному агентстві України з питань державної служби", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21 червня 2019 року за № 646/33617.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
 

Голова

Наталія АЛЮШИНА

ПОГОДЖЕНО:

 

Уповноважений Верховної
Ради України з прав людини

Дмитро ЛУБІНЕЦЬ
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства України з питань державної служби
15 серпня 2024 року № 123-24
Положення
про забезпечення доступу до публічної інформації у Національному агентстві України з питань державної служби
I. Загальні положення
1. Це Положення розроблено з метою створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, розпорядником якої є Національне агентство України з питань державної служби.
Це Положення визначає процедуру оприлюднення публічної інформації, оформлення та подання запитів на інформацію, приймання, реєстрації, опрацювання, розгляду та контролю за виконанням запитів на інформацію від запитувачів інформації, систематизації та звітності щодо задоволення запитів на інформацію, оскарження рішень, дій або бездіяльності НАДС.
2. У цьому Положенні терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про доступ до публічної інформації" (далі - Закон), Положенні про систему обліку публічної інформації, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2011 року № 1277, Положенні про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року № 835 (далі - Положення).
3. НАДС є розпорядником публічної інформації, відображеної та задокументованої будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформації, що була отримана або створена в процесі здійснення НАДС своїх повноважень, передбачених законодавством, або яка знаходиться у володінні НАДС.
4. Дія цього Положення не поширюється на відносини щодо отримання інформації суб'єктами владних повноважень при здійсненні ними своїх функцій, а також на відносини у сфері звернень громадян, які регулюються спеціальним законом.
II. Забезпечення доступу до публічної інформації
1. Доступ до публічної інформації в НАДС забезпечується шляхом:
1) систематичного та оперативного оприлюднення інформації:
на офіційному вебсайті НАДС;
на єдиному державному вебпорталі відкритих даних (далі - Портал відкритих даних);
на інформаційних стендах;
будь-яким іншим способом;
2) надання інформації за запитами на інформацію.
2. Організація роботи із забезпечення доступу до публічної інформації в НАДС покладається на структурний підрозділ апарату НАДС, визначений наказом НАДС (далі - Відповідальний структурний підрозділ).
3. Відповідальний структурний підрозділ здійснює:
1) організацію роботи щодо надання інформації за запитами на інформацію, що включає:
попереднє опрацювання запитів на інформацію (аналіз на відповідність вимогам частини другої статті 2, частини п'ятої статті 19 Закону; аналіз наданої співвиконавцями інформації на предмет її належності до відкритої або інформації з обмеженим доступом; встановлення переліку та обсягу публічної інформації / документів, які запитуються; у разі потреби підготовка рахунку для відшкодування витрат на копіювання/друк документів);
обґрунтування відмови в задоволенні запиту на інформацію відповідно до частини першої статті 22 Закону; обґрунтування відстрочки в задоволенні запиту на інформацію відповідно до частини шостої статті 22 Закону;
обґрунтування підстави для надання або обмеження в доступі інформації з обмеженим доступом (конфіденційна, службова, таємна) відповідно до частини другої статті 6, частини першої статті 22 Закону (шляхом застосування трискладового тесту);
підготовку проєкту відповіді запитувачу інформації (надання інформації за запитом у порядку та строки, визначені статтею 20 Закону; направлення запиту належному розпоряднику відповідно до частини третьої статті 22 Закону);
2) організацію роботи з оприлюднення інформації на офіційному вебсайті НАДС та Порталі відкритих даних, що включає:
моніторинг інформаційного наповнення офіційного вебсайту НАДС з метою дотримання вимог статті 15 Закону;
підготовку до оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних у машиночитаному форматі (форматі, придатному для автоматизованого оброблення інформаційними системами), завантаження та регулярне оновлення цієї інформації на Порталі відкритих даних;
проведення інформаційного аудиту та інформування Голови НАДС, а в разі його відсутності - заступника, який виконує його обов'язки відповідно до розподілу обов'язків між Головою НАДС та заступниками Голови НАДС (далі - керівництво НАДС) стосовно стану оприлюднення відкритих даних;
3) ведення обліку запитів на інформацію, що надійшли до НАДС відповідно до Закону (додаток 1), здійснення моніторингу та аналізу розгляду та задоволення запитів на інформацію:
підготовку звіту про стан розгляду запитів на інформацію, що надійшли до НАДС відповідно до Закону (додаток 2);
оприлюднення його на офіційному вебсайті НАДС та Порталі відкритих даних;
4) підготовку інформаційних матеріалів для рубрики "Громадськості" - "Доступ до публічної інформації" офіційного вебсайту НАДС та розміщення інформації на інформаційному стенді у приміщенні адміністративної будівлі НАДС;
5) організацію доступу до інформації, розпорядником якої є НАДС, у спеціально облаштованому місці для роботи запитувачів інформації з документами чи їх копіями; надання консультацій запитувачам інформації під час оформлення запитів на інформацію, оформлення запитів на інформацію у разі, якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) особа не може подати письмовий запит.
III. Організація оприлюднення публічної інформації
1. Публічна інформація НАДС оприлюднюється на офіційному вебсайті НАДС та Порталі відкритих даних.
2. Обов'язковому оприлюдненню на офіційному вебсайті НАДС підлягає інформація, визначена частиною першою статті 15 Закону.
Така інформація оприлюднюється невідкладно, але не пізніше п'яти робочих днів з дня затвердження документа.
Невідкладному оприлюдненню підлягає будь-яка інформація про факти, що загрожують життю, здоров'ю та/або майну осіб, і про заходи, які застосовуються у зв'язку з цим.
3. Документи НАДС, що містять інформацію з обмеженим доступом, оприлюднюються з дотриманням вимог частини восьмої статті 6 Закону.
4. До відомостей, що становлять службову інформацію у НАДС, належать внутрівідомча службова кореспонденція, службові та доповідні записки, рекомендації, якщо вони пов'язані з розробкою напряму діяльності або здійсненням контрольних, наглядових функцій НАДС, процесом прийняття рішень і передують публічному обговоренню та/або прийняттю рішень.
5. Звіти за результатами проведення публічного громадського обговорення, електронних консультацій з громадськістю оприлюднюються на офіційному вебсайті НАДС відповідно до Порядку проведення консультацій з громадськістю з питань формування та реалізації державної політики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 996.
6. Оприлюднення публічної інформації на офіційному вебсайті НАДС здійснюється структурним підрозділом з питань інформаційного забезпечення та взаємодії з громадськістю з урахуванням вимог законодавства про доступ до публічної інформації.
7. Керівники структурних підрозділів апарату НАДС та його територіальних органів забезпечують актуальність та достовірність інформації шляхом її оперативної передачі структурному підрозділу з питань інформаційного забезпечення та взаємодії з громадськістю.
8. Оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних здійснюється відповідно до частини першої статті 10-1 Закону, Положення.
9. Періодичність оновлення, формат, структура та інші характеристики наборів даних, що підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником яких є НАДС (далі - набори даних), мають відповідати вимогам, визначеним Положенням.
10. Оприлюднення публічної інформації у формі відкритих даних на Порталі відкритих даних здійснюється Відповідальним структурним підрозділом з урахуванням вимог законодавства про доступ до публічної інформації.
11. Структурні підрозділи апарату НАДС, у розпорядженні яких перебувають затверджені наказом набори даних, забезпечують їх актуальність та передачу для оприлюднення Відповідальному структурному підрозділу.
12. Контроль за своєчасністю подання публічної інформації для оприлюднення на офіційному вебсайті НАДС та Порталі відкритих даних, її достовірністю, актуальністю та повнотою здійснюють керівники структурних підрозділів апарату НАДС та його територіальних органів.
IV. Порядок подання та реєстрації запитів на інформацію
1. Право на доступ до публічної інформації гарантується максимальним спрощенням процедури подання запиту на інформацію.
2. Запитувачі інформації мають право звернутися до НАДС із запитом на інформацію незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.
3. Запитувачі інформації мають право працювати з документами, що містять публічну інформацію, або їх копіями (робити виписки з них, фотографувати, копіювати, сканувати, записувати на будь-які носії інформації тощо) у спеціально облаштованому місці.
Спеціальним місцем для роботи запитувачів інформації з документами чи їх копіями визначено кабінет № 1 адміністративної будівлі НАДС за адресою: вул. Прорізна, 15, м. Київ.
4. Запит на інформацію може бути індивідуальним або колективним та подається на вибір запитувача інформації:
1) в усній формі:
особисто (прийом громадян) за адресою: вул. Прорізна, 15, м. Київ;
за телефоном: (044) 256-00-85;
2) у письмовій формі:
особисто (прийом громадян) за адресою: вул. Прорізна, 15, м. Київ;
на поштову адресу: вул. Прорізна, 15, м. Київ, 01601 (на конверті зазначити "Публічна інформація");
на електронну адресу: zagal@nads.gov.ua;
3) в іншій формі.
5. Запити на інформацію, що надійшли на адресу НАДС, приймаються та реєструються у робочі дні з 09:00 до 17:45 (у п'ятницю та напередодні святкових днів - з 09:00 до 16:30). Під час обідньої перерви - з 13:00 до 13:45 запити не приймаються.
Запити, які надійшли після закінчення робочого дня, а також у вихідні або святкові дні, реєструються наступного робочого дня.
6. З метою спрощення процедури оформлення письмових запитів на інформацію особа може подати запит на інформацію шляхом заповнення форми для подання запитів на інформацію, розпорядником якої є НАДС (додаток 3), зразок якої можна отримати у спеціальному місці для роботи запитувачів інформації з документами чи їх копіями та/або на офіційному вебсайті НАДС (рубрика "Громадськості" - "Доступ до публічної інформації").
Також запитувачі інформації можуть подати письмовий запит на інформацію у довільній формі.
7. Запит на інформацію має містити:
1) ім'я (найменування) запитувача інформації, поштову адресу або адресу електронної пошти, а також номер засобу зв'язку, якщо такий є;
2) загальний опис інформації або вид, назву, реквізити чи зміст документа, щодо якого зроблено запит, якщо запитувачу інформації це відомо;
3) підпис і дату за умови подання запиту в письмовій формі.
8. У разі якщо з поважних причин (інвалідність, обмежені фізичні можливості тощо) запитувач інформації не може подати письмовий запит, його оформляє працівник структурного підрозділу апарату НАДС з питань документообігу із зазначенням у запиті свого прізвища та імені, контактного телефону.
На вимогу запитувача інформації на першому аркуші копії запиту на інформацію проставляється відмітка із зазначенням найменування розпорядника інформації, дати надходження та вхідного реєстраційного номеру.
Копія оформленого таким чином запиту на інформацію надається запитувачу інформації.
9. Запити на інформацію, що надійшли на адресу НАДС, приймаються та реєструються структурним підрозділом апарату НАДС з питань документообігу в системі електронного документообігу в модулі "Запити на отримання публічної інформації" шляхом створення реєстраційно-моніторингових карток та опрацьовуються в установленому порядку.
10. Під час реєстрації здійснюється попередній розгляд запиту та визначаються виконавці, відповідно до компетенції та напряму діяльності яких стосується порушене в запиті питання.
11. Після реєстрації запит на інформацію передається на розгляд та для накладення резолюції керівництву НАДС для визначення виконавця (співвиконавця) та/або виконавців (співвиконавців), якщо запитувана інформація належить до сфери діяльності двох або більше структурних підрозділів апарату НАДС.
12. Після розгляду та накладення резолюції в установленому порядку керівництвом НАДС не пізніше наступного робочого дня структурний підрозділ апарату НАДС з питань документообігу ставить запит на інформацію на контроль в системі електронного документообігу та контролю виконавської дисципліни і передає запит на інформацію Відповідальному структурному підрозділу для опрацювання та підготовки проекту відповіді.
V. Порядок опрацювання та надання відповіді за запитами на інформацію
1. Відповідь на запит на інформацію повинна містити достовірну, точну та повну інформацію і надаватись не пізніше п'яти робочих днів з отримання запиту.
Достовірність, точність та повноту наданої інформації забезпечують (у межах повноважень) керівники самостійних структурних підрозділів апарату НАДС, визначені як співвиконавці запиту на інформацію.
2. Керівник самостійного структурного підрозділу апарату НАДС, до компетенції якого належить порушене у запиті питання та якого визначено резолюцією керівництва НАДС (далі - співвиконавець запиту), під час отримання запиту на інформацію зобов'язаний визначити особу, відповідальну за надання інформації, забезпечити контроль за опрацюванням запиту (підготовку запитуваних копій документів, достовірність, точність, повноту) та подати інформацію Відповідальному структурному підрозділу у визначені строки.
3. У разі наявності запитуваної інформації співвиконавець запиту на інформацію не пізніше трьох робочих днів з дня отримання запиту на інформацію готує інформацію, що запитується (у тому числі копії документів), та передає її Відповідальному структурному підрозділу або повідомляє про необхідність продовження строку розгляду запиту на інформацію відповідно до частини четвертої статті 20 Закону.
4. У разі якщо запит на інформацію стосується надання великого обсягу інформації або потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, строк розгляду запиту на інформацію може бути продовжено до 20 робочих днів з обґрунтуванням такого продовження.
Про продовження строку запитувач інформації повідомляється в письмовій формі не пізніше п'яти робочих днів з дня отримання запиту.
5. У разі якщо запит на інформацію стосується інформації, необхідної для захисту життя чи свободи особи, щодо стану довкілля, якості харчових продуктів і предметів побуту, аварій, катастроф, небезпечних природних явищ та інших надзвичайних подій, що сталися або можуть статись і загрожують безпеці громадян, відповідь має бути надана не пізніше 48 годин з дня отримання запиту. Клопотання про термінове опрацювання запиту на інформацію має бути обґрунтованим.
6. Інформація на запит на інформацію надається безкоштовно.
7. У разі якщо задоволення запиту на інформацію передбачає виготовлення копій документів обсягом більш як 10 сторінок, запитувач інформації зобов'язаний відшкодувати фактичні витрати на копіювання та друк.
8. Відшкодування таких витрат здійснюється відповідно до Порядку відшкодування фактичних витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію, розпорядником якої є НАДС, його територіальні органи, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05 червня 2020 року № 96-20, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 червня 2020 року за № 556/34839.
9. Відповідальний структурний підрозділ готує проєкт відповіді на запит на інформацію, який візують співвиконавці, визначені резолюцією керівництва НАДС.
За зміст відповіді на запит, який візується кількома особами, відповідають особи, які його візують.
10. Після підписання керівництвом НАДС, відповідь на запит на інформацію підлягає реєстрації у структурному підрозділі апарату НАДС із питань документообігу в автоматизованій системі електронного документообігу та надається у спосіб, обраний запитувачем інформації.
11. У задоволенні запиту на інформацію може бути відмовлено, якщо:
1) НАДС не володіє і не зобов'язаний відповідно до його компетенції, передбаченої законодавством, володіти інформацією, щодо якої зроблено запит;
2) інформація, що запитується, належить до категорії інформації з обмеженим доступом відповідно до частини другої статті 6 Закону;
3) особа, яка подала запит, не оплатила передбачені статтею 21 Закону фактичні витрати, пов'язані з копіюванням або друком;
4) не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п'ятою статті 19 Закону.
12. Відмова у задоволенні запиту на інформацію надається в письмовій формі.
Відмова у задоволенні запиту на інформацію містить: вмотивовану підставу відмови, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) та посаду особи, яка прийняла рішення про відмову в задоволенні запиту і підписала відповідь, реєстраційний номер, дату, підпис, а також порядок оскарження відмови.
13. Відповідь про те, що інформація може бути одержана запитувачем інформації із загальнодоступних джерел, або відповідь не по суті запиту вважається неправомірною відмовою в наданні інформації.
14. Якщо НАДС не володіє запитуваною інформацією, але йому відомо або має бути відомо, хто нею володіє, запит на інформацію направляється належному розпоряднику з одночасним повідомленням про це запитувача інформації.
15. Відстрочка в задоволенні запиту на інформацію допускається в разі, якщо запитувана інформація не може бути надана для ознайомлення в передбачені Законом строки у разі настання обставин непереборної сили. Рішення про відстрочку доводиться до відома запитувача інформації у письмовій формі з роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
16. У рішенні про відстрочку в задоволенні запиту на інформацію має бути зазначено: прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) та посаду особи, відповідальної за розгляд запиту; дату надсилання або вручення повідомлення про відстрочку; причини, у зв'язку з якими запит на інформацію не може бути задоволений у встановлений Законом строк; строк, у який буде задоволено запит; підпис.
17. Якщо запитувана інформація належить до інформації з обмеженим доступом, у відповіді на запит на інформацію зазначається обґрунтування підстав обмеження доступу відповідно до частини другої статті 6 Закону.
У разі якщо частина запитуваної інформації належить до інформації з обмеженим доступом, а інша є відкритою, надається запитувана інформація, доступ до якої не обмежено, з обґрунтуванням підстав обмеження доступу до іншої частини інформації відповідно до частини другої статті 6 Закону.
VI. Система обліку публічної інформації
1. Створення та ведення системи обліку публічної інформації, розпорядником якої є НАДС (далі - система обліку), здійснюється з урахуванням вимог законодавства про доступ до публічної інформації.
2. Формування системи обліку відбувається на підставі інформації про документ, що міститься в реєстраційно-обліковій картці.
Внесення до системи обліку відомостей про документи здійснюється з урахуванням вимог частини сьомої статті 6 Закону.
3. Доступ до системи обліку, що містить інформацію про документи, що знаходяться у володінні НАДС, забезпечується шляхом:
1) оприлюднення на офіційному вебсайті НАДС та Порталі відкритих даних;
2) надання доступу до системи обліку за запитами на інформацію.
Система обліку не може бути віднесена до категорії інформації з обмеженим доступом.
4. Відповідальний структурний підрозділ забезпечує надання доступу до документів, інформацію про які внесено до системи обліку, за відповідними запитами на інформацію.
VII. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності НАДС із питань забезпечення доступу до публічної інформації
1. Рішення, дії чи бездіяльність НАДС з питань забезпечення доступу до публічної інформації можуть бути оскаржені Голові НАДС, до вищого органу або до суду.
2. Скарги на ім'я Голови НАДС розглядаються у порядку та строки, визначені Законом України "Про звернення громадян", з урахуванням вимог цього Положення.
3. Оскарження рішень, дій чи бездіяльності НАДС як розпорядника інформації до суду здійснюється відповідно до Кодексу адміністративного судочинства України.
 

Начальник Управління
документообігу та
адміністративно-ресурсного
забезпечення

Сергій ПЛОТЯН
 
Додатки
до Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Національному агентстві України з питань державної служби