• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", внесеними викривачами, у Міністерстві з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління

Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України | Наказ, Перелік, Форма типового документа, Повідомлення, Порядок від 31.07.2023 № 206
Реквізити
  • Видавник: Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України
  • Тип: Наказ, Перелік, Форма типового документа, Повідомлення, Порядок
  • Дата: 31.07.2023
  • Номер: 206
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України
  • Тип: Наказ, Перелік, Форма типового документа, Повідомлення, Порядок
  • Дата: 31.07.2023
  • Номер: 206
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО З ПИТАНЬ РЕІНТЕГРАЦІЇ ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНИХ ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
31.07.2023 № 206
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 серпня 2023 р.
за № 1368/40424
Про затвердження Порядку організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", внесеними викривачами, у Міністерстві з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління
Відповідно до статті 53-1 Закону України "Про запобігання корупції", підпункту 1 пункту 5, пункту 9 Положення про Міністерство з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 червня 2016 року № 376 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 06 травня 2020 року № 371), з метою забезпечення належної організації роботи з повідомленнями про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", внесеними викривачами, у Міністерстві з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління, що додається.
2. Департаменту правового забезпечення (Павличенко О.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Завідувачу Сектору з питань запобігання та виявлення корупції (Онуфрієву Є.) забезпечити надання консультативно-методичної допомоги з питань реалізації цього наказу структурним підрозділам апарату Мінреінтеграції, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Віце-прем’єр-міністр України -
Міністр


І. Верещук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства з питань
реінтеграції тимчасово
окупованих територій України
31 липня 2023 року № 206
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 серпня 2023 р.
за № 1368/40424
ПОРЯДОК
організації роботи з повідомленнями про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції", внесеними викривачами, у Міністерстві з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України, його територіальних органах, на підприємствах, в установах та організаціях, що належать до сфери його управління
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає послідовність дій працівників апарату Мінреінтеграції, його територіальних органів, а також підприємств, установ і організацій, що належать до сфери його управління (далі - підвідомчі установи), під час прийняття, розгляду, перевірки повідомлень про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції" (далі - Закон) та належного реагування на них.
2. Терміни, наведені у цьому Порядку, вживаються у таких значеннях:
ідентифікація повідомлення - встановлення відповідності інформації, викладеної у повідомленні, ознакам корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону;
повідомлення про корупцію - повідомлення, що містить фактичні дані, що підтверджують можливе вчинення працівником (працівниками) апарату Мінреінтеграції, підвідомчих установ, іншими суб’єктами (особами), на яких поширюється дія Закону, корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, іншого порушення Закону, які можуть бути перевірені;
попередній розгляд - аналіз інформації, яка міститься у повідомленні про корупцію, на відповідність вимогам Закону;
попередня перевірка - перевірка фактичних даних, викладених у повідомленні про корупцію, яка проводиться у спосіб та строки, визначені Законом;
уповноважені підрозділи (уповноважена особа) - структурний підрозділ (уповноважена особа) з питань запобігання та виявлення корупції апарату Мінреінтеграції, підвідомчих установ.
3. До Мінреінтеграції повідомлення про корупцію можуть надходити з використанням зовнішніх каналів, а також з використанням наступних внутрішніх каналів:
канал отримання голосових повідомлень із використанням технології ІР-телефонії (анонімна гаряча лінія);
канал отримання голосових повідомлень із використанням телефонної мережі загального користування (анонімна гаряча лінія);
на електронну адресу anticor@minre.gov.ua через офіційний вебсайт Мінреінтеграції (з використанням банера "Повідомити про корупцію").
Анонімні канали зв’язку, через які здійснюються повідомлення про корупцію, мають бути захищені відповідно до вимог наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 02 квітня 2020 року № 127/20 "Про затвердження Вимог до захисту анонімних каналів зв’язку, через які здійснюються повідомлення про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України "Про запобігання корупції"", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 квітня 2020 року за № 370/34653.
4. До підвідомчих установ повідомлення про корупцію можуть надходити наявними засобами зв’язку з урахуванням можливості використання засобів зв’язку, зазначених у пункті 3 цього розділу.
5. Інформація, наведена у повідомленні про корупцію, має стосуватися конкретного працівника Мінреінтеграції, містити фактичні дані про порушення ним вимог, заборон та обмежень, встановлених Законом, які можуть бути перевірені.
6. Повідомлення про корупцію, яке не містить інформації про корупційне або пов’язане з корупцією правопорушення, інше порушення вимог Закону, розглядається відповідно до Закону України "Про звернення громадян".
7. Повідомлення про корупцію може бути подано викривачем без зазначення авторства (анонімно) будь-яким способом із зазначених у пункті 3 цього розділу.
8. Повідомлення про корупцію може бути як письмовим, так і усним, подане як окремою особою (індивідуальне), так і групою осіб (колективне).
9. Усне повідомлення про корупцію викладається викривачем (викривачами) на особистому прийомі громадян уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) та/або з використанням засобів телефонного зв’язку.
II. Засади та принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію
1. Організація роботи з повідомленнями про корупцію здійснюється на таких засадах:
знання та обізнаність - забезпечення інформування про можливість подати повідомлення про корупцію та про повноваження уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) щодо його розгляду;
доступність - забезпечення безперешкодного доступу для подання повідомлення про корупцію та забезпечення зручності процесу подання таких повідомлень;
довіра - інформування викривачів про їхні права та гарантії захисту, у тому числі трудових прав, виконання державних гарантій захисту;
ефективність - реагування на усі без винятку випадки порушення вимог Закону;
прозорість - інформування викривачів про результати розгляду повідомлень про корупцію;
аналіз та вивчення - систематичний перегляд і коригування організації роботи з повідомленнями про корупцію та викривачами.
2. Принципи організації роботи з повідомленнями про корупцію:
доброчесність - діяльність, що базується на виконанні службових обов’язків відповідно до вимог Закону, а також Закону України "Про державну службу", Загальних правил етичної поведінки державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, затверджених наказом Національного агентства України з питань державної служби від 05 серпня 2016 року № 158, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 31 серпня 2016 року за № 1203/29333, та загальновизнаних етичних норм;
захист прав викривачів - за наявності загрози життю, житлу, здоров’ю та майну викривачів, їх близьких осіб у зв’язку із здійсненим повідомленням про корупцію правоохоронними органами до них можуть бути застосовані правові, організаційно-технічні та інші спрямовані на захист від протиправних посягань заходи, передбачені Законом України "Про забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві";
конфіденційність - забезпечення виконання вимог законодавства щодо заборони розкриття інформації про викривача, його близьких осіб або інших даних, які можуть ідентифікувати особу викривача, його близьких осіб, третім особам, які не залучаються до розгляду, перевірки та/або розслідування повідомлених ним фактів, а також особам, дій або бездіяльності яких стосуються повідомлені ним факти, крім випадків, установлених законом, а також нерозголошення такої інформації працівниками Мінреінтеграції, підвідомчих установ, які залучаються до процедур попереднього розгляду, ідентифікації, опрацювання, використання та збереження повідомлень про корупцію;
зворотний зв’язок - підтримання зв’язку з викривачем, у тому числі, коли таке повідомлення подане анонімно (за наявності інформації про контакти викривача);
неупередженість - забезпечення розгляду повідомлення про корупцію по суті та без жодних упереджень, які можуть виникати за результатами попередніх контактів викривача з працівниками Мінреінтеграції, підвідомчих установ;
об’єктивність - надання повної і об’єктивної оцінки одержаній під час розгляду повідомлення про корупцію інформації, а також результатам такої перевірки;
рівність - забезпечення однакового ставлення до всіх викривачів незалежно від їх віку, статі, національної приналежності, віросповідання тощо.
III. Отримання та облік повідомлень про корупцію
1. Усі повідомлення не пізніше наступного робочого дня за днем їх надходження до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) або після виявлення повідомлення про корупцію, здійсненого через зовнішні канали, підлягають обліку в журналі обліку повідомлень про корупцію, що ведеться уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою).
Повідомлення про корупцію, що надходять до Мінреінтеграції, підвідомчих установ з використанням засобів поштового зв’язку, електронної пошти (призначеної для отримання кореспонденції), подані через поштову скриньку, отримані безпосередньо уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) в письмовому вигляді, приймаються та проходять первинне опрацювання.
2. Повідомлення про корупцію, отримані уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) засобами телефонного зв’язку, оформлюються шляхом заповнення примірної форми повідомлення про корупцію, отриманого уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) засобами телефонного зв’язку (додаток 1).
Якщо під час телефонної розмови неможливо встановити суть можливого порушення, викривачу пропонується звернутись до Мінреінтеграції, підвідомчої установи письмово або направити повідомлення іншими засобами зв’язку.
Під час прийняття повідомлення про корупцію засобами телефонного зв’язку уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) повідомляється, що вказана у повідомленні інформація буде використана під час виконання завдань і функцій щодо запобігання і виявлення корупції у спосіб, визначений законом, а також щодо можливості направлення такого повідомлення поштою або іншими засобами зв’язку, у тому числі зазначеними в пункті 3 розділу I цього Порядку.
3. Під час отримання повідомлень про корупцію через телефонну лінію Мінреінтеграції, підвідомчої установи, інші засоби зв’язку безпосередньо уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) може використовуватись примірний перелік питань (додаток 2), наведеною у додатку 3 до цього Порядку.
4. Повідомлення про корупцію, які надходять на електронну поштову скриньку з використанням офіційного вебсайту Мінреінтеграції, підвідомчої установи, приймаються та ідентифікуються уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою).
5. Документи, що надійшли до служби діловодства та в яких при попередньому розгляді виявлено ознаки повідомлення про корупцію, у тому числі анонімне повідомлення, негайно передаються до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
6. Конверти (впакування), що надходять до служби діловодства з відмітками "повідомлення викривача" або "повідомлення про порушення керівника", передаються без реєстрації (нерозкритими, без ознайомлення з їх змістом) безпосередньо керівнику уповноваженого підрозділу (уповноваженій особі).
7. Якщо під час ідентифікації повідомлення про корупцію встановлено, що воно за своїм змістом є зверненням громадянина чи запитом на отримання публічної інформації, таке повідомлення не пізніше наступного робочого дня після його надходження передається до служби діловодства для подальшого розгляду в порядку, визначеному Законами України "Про звернення громадян" чи "Про доступ до публічної інформації" відповідно. Розгляд такого повідомлення припиняється, про що робиться відмітка в журналі обліку повідомлень про корупцію, а особа, яка здійснила повідомлення, інформується про це письмово у строк не більше трьох робочих днів з дня надходження.
8. Облік повідомлень про корупцію здійснюється в день їх надходження до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) або наступного робочого дня, якщо вони надійшли у неробочий день (час), вихідні чи святкові дні.
9. Облік повідомлень про корупцію здійснюється за кількістю та видами отриманих повідомлень, способами їх надходження (подання), станом виконання та результатами розгляду.
IV. Порядок та строки розгляду повідомлень про корупцію
1. Попередній розгляд повідомлень про корупцію здійснюється уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) в день його отримання або не пізніше наступного робочого дня за днем отримання такого повідомлення.
2. Якщо інформація, викладена в отриманому повідомленні про корупцію, не належить до компетенції Мінреінтеграції, підвідомчих установ, викривач повідомляється про це письмово у строк не більше трьох робочих днів з дня надходження без проведення попередньої перевірки з наданням роз’яснення щодо компетенції органів, уповноважених на проведення розслідування відповідної інформації.
3. Якщо повідомлення про корупцію за змістом відповідає вимогам Закону, після проведення його ідентифікації, реєстрації уповноважений підрозділ (уповноважена особа) невідкладно передає таке повідомлення Віце-прем’єр-міністру України - Міністру, керівнику підвідомчої установи для прийняття рішення щодо розгляду (перевірки) інформації, зазначеної у повідомленні, шляхом накладення відповідної резолюції.
До розгляду (перевірки) повідомлень про корупцію, крім працівників уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи), можуть залучатися інші працівники Мінреінтеграції, підвідомчих установ до компетенції яких належить питання, порушене в такому повідомленні.
Після накладення резолюції повідомлення передається до уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи).
4. Анонімне повідомлення про корупцію підлягає перевірці у строк не більше 10 робочих днів з дня його отримання.
Якщо у вказаний строк перевірити інформацію, що міститься в повідомленні, неможливо, строк розгляду такого повідомлення може бути продовжено Віце-прем’єр-міністром України - Міністром, керівником підвідомчої установи до 30 днів з дня його отримання шляхом накладання резолюції на доповідну записку керівника уповноваженого підрозділу (уповноваженої особи) з обґрунтуванням необхідності продовження строку розгляду.
5. Повідомлення про корупцію, які не є анонімними та надійшли у спосіб, зазначений у пунктах 3, 4 розділу І цього Порядку, підлягають попередній перевірці у строк не більше 10 робочих днів з дня їх надходження.
6. У разі підтвердження викладеної у повідомленні про корупцію інформації про порушення вимог Закону Віце-прем’єр-міністр України - Міністр, керівник підвідомчої установи, в межах повноважень вживає заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків, притягнення винних до дисциплінарної відповідальності, а у випадках виявлення ознак кримінального або адміністративного правопорушення уповноважений підрозділ (уповноважена особа) за дорученням Віце-прем’єр-міністра України - Міністра, керівника підвідомчої установи інформує про це спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.
7. Якщо інформація, викладена в отриманому повідомленні про корупцію, стосується дій або бездіяльності Віце-прем’єр-міністра України - Міністра, керівника підвідомчої установи, таке повідомлення без проведення попередньої перевірки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дня надходження, надсилається засобами поштового зв’язку (рекомендованим листом з повідомленням про вручення) до Національного агентства з питань запобігання корупції.
V. Формування та зберігання матеріалів з розгляду повідомлень про корупцію
1. Формування справ за результатами розгляду повідомлень про корупцію здійснюється уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою).
2. Керівник уповноваженого підрозділу (уповноважена особа) забезпечує правильність розгляду та оформлення повідомлень про корупцію, а також їх розгляд відповідно до Закону.
3. Матеріали попередньої перевірки повідомлень про корупцію, службових перевірок та розслідувань за повідомленнями про корупцію зберігаються протягом трьох років з дня отримання таких повідомлень.
Після закінчення встановленого строку зберігання матеріали попередньої перевірки повідомлень про корупцію, службових перевірок та розслідувань за повідомленнями про корупцію підлягають знищенню відповідно до вимог законодавства.
VI. Обов’язки щодо забезпечення конфіденційності викривача
1. Працівники Мінреінтеграції, підвідомчих установ, залучені до процесу роботи з повідомленнями про корупцію, зобов’язані:
дотримуватися вимог статей 43, 53-5 Закону;
додержуватись принципів, передбачених пунктом 2 розділу II цього Порядку;
добросовісно виконувати посадові обов’язки на усіх етапах роботи з такими повідомленнями;
здійснювати (забезпечувати) своєчасний розгляд повідомлень про корупцію, об’єктивну та всебічну перевірку інформації, викладеної у них.
2. Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) забезпечує вжиття заходів щодо недопущення розкриття (нерозголошення) інформації про особу викривача, його близьких осіб або інших даних, які можуть ідентифікувати особу викривача та його близьких осіб.
VII. Оприлюднення інформації щодо роботи з повідомленнями про корупцію
1. За підсумками роботи з повідомленнями про корупцію один раз на рік уповноважений підрозділ (уповноважена особа) складає довідку, яка розміщується відповідно на офіційному вебсайті Мінреінтеграції, підвідомчої установи, та має містити інформацію про кількість та види повідомлень, що надійшли до Мінреінтеграції, підвідомчої установи, способи надходження повідомлень, результати їх розгляду.
2. Інформація про кількість та види повідомлень, що надійшли до підвідомчої установи, способи надходження повідомлень, результати їх розгляду щоквартально надається уповноваженому підрозділу (уповноваженій особі) апарату Мінреінтеграції до 20 числа місяця, наступного за звітним.
Узагальнена інформація формується в формі довідки уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) апарату Мінреінтеграції.
3. Інформація, зазначена в узагальненій довідці, підлягає розміщенню на офіційному вебсайті Мінреінтеграції до 20 січня року, наступного за звітним.
VIII. Забезпечення функціонування механізму заохочення викривачів та формування культури повідомлення
1. Механізми заохочення повідомлення реалізуються в таких формах:
надання методичної та консультаційної допомоги в здійсненні повідомлення;
упровадження заохочення працівників, які є викривачами.
2. Механізми формування культури повідомлення реалізуються в формі проведення внутрішніх навчань із питань формування культури повідомлення.
3. Мінреінтеграції, підвідомчі установи організовують заходи заохочення викривачів та формування культури повідомлення шляхом:
послідовної та систематичної роботи із запобігання корупції;
забезпечення неприпустимості корупційних практик;
об’єктивного та неупередженого реагування на повідомлення відповідно до Закону;
забезпечення конфіденційності при взаємодії з викривачами;
негайного реагування на негативні заходи впливу або загрозу їх застосування щодо викривачів.
4. Організаційне забезпечення функціонування механізму заохочення викривачів та формування культури повідомлення здійснює уповноважений підрозділ (уповноважена особа).
5. Уповноважений підрозділ (уповноважена особа) здійснює заходи заохочення викривачів та формування культури повідомлення шляхом:
ефективної організації роботи внутрішніх каналів повідомлення;
якісного та своєчасного розгляду повідомлень, у частині корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону працівниками;
постійної взаємодії з викривачем та інформування його про стан та результати розгляду повідомлення;
надання методичної допомоги, консультацій, проведення внутрішніх навчань щодо здійснення повідомлень та захисту викривачів;
розміщення на офіційному вебсайті Мінреінтеграції інформації про канали для повідомлень.
6. Стимулювання працівників, які є викривачами, може здійснюватися за видами заохочень, установлених Законом України "Про державну службу", Кодексом законів про працю України, іншими актами законодавства, за дотримання таких умов:
повідомлення здійснено працівником добровільно, без впливу зовнішніх факторів;
заохочення не призведе до розкриття особи викривача. Таке заохочення може здійснюватися шляхом застосування заходів, передбачених законодавством, без розкриття у внутрішньому документі (наказі) застосування заходу заохочення з підстав його діяльності як викривача, за винятком випадків, коли викривач надав письмову згоду на розкриття інформації про його особу.
7. Уповноважений підрозділ (особа) вживає заходів щодо захисту працівників, які є викривачами.

Завідувач Сектору
з питань запобігання
та виявлення корупції



Є. Онуфрієв
Додаток 1
до Порядку організації роботи
з повідомленнями про можливі факти
корупційних або пов’язаних з корупцією
правопорушень, інших порушень
Закону України "Про запобігання
корупції", внесеними викривачами,
у Міністерстві з питань реінтеграції
тимчасово окупованих територій України,
його територіальних органах,
на підприємствах, установах
та організаціях, що належать до сфери
його управління
(пункт 2 розділу III)
ПРИМІРНА ФОРМА
повідомлення про корупцію, отриманого уповноваженим підрозділом (уповноваженою особою) засобами телефонного зв’язку
Додаток 2
до Порядку організації роботи
з повідомленнями про можливі факти
корупційних або пов’язаних з корупцією
правопорушень, інших порушень
Закону України "Про запобігання
корупції", внесеними викривачами,
у Міністерстві з питань реінтеграції
тимчасово окупованих територій України,
його територіальних органах,
на підприємствах, установах
та організаціях, що належать до сфери
його управління
(пункт 3 розділу III)
ПРИМІРНИЙ ПЕРЕЛІК
питань, що можуть використовуватися під час отримання повідомлень про корупцію
1. Ім’я та контактна інформація (номер телефону, електронна та поштова адреси) або викривач бажає залишитись анонімним. Рід занять, стать, вік.
2. Надайте детальний опис випадку (ситуації).
3. Де, в якому регіоні, структурному підрозділі апарату Мінреінтеграції, підвідомчій установі, стався випадок (ситуація)?
4. Коли стався випадок (ситуація)?
5. Коли та яким чином стало відомо про цей випадок?
6. Хто ще може володіти інформацією про випадок (ситуацію)? Чи є контакти цих людей та чи можете їх надати?
7. Чи траплялися такі випадки в минулому? Якщо так, чи надавалося повідомлення про них раніше, якщо так, то до якого органу (підрозділу)?
8. Яких заходів було вжито у зв’язку з цим?
9. Чи надавали інформацію про зазначений вище випадок (ситуацію) кудись ще? Якщо так, то куди/кому?
10. Чи переконані у достовірності повідомленої інформації?
11. Чи бажаєте щось додати?