• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про річкову інформаційну службу

Міністерство розвитку громад та територій | Наказ, Форма типового документа, Положення від 30.05.2023 № 462
Реквізити
  • Видавник: Міністерство розвитку громад та територій
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Положення
  • Дата: 30.05.2023
  • Номер: 462
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство розвитку громад та територій
  • Тип: Наказ, Форма типового документа, Положення
  • Дата: 30.05.2023
  • Номер: 462
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРІЙ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
30.05.2023 № 462
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2023 р.
за № 1187/40243
Про затвердження Положення про річкову інформаційну службу
Відповідно до статей 58, 63 Закону України "Про внутрішній водний транспорт", статті 3 Кодексу торговельного мореплавства України, підпункту 20 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 грудня 2022 року № 1400), з метою приведення законодавства України з питань забезпечення безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах у відповідність до вимог європейських норм та стандартів, що стосується утворення та функціонування річкових інформаційних служб, надання гармонізованих інформаційних послуг на внутрішніх водних шляхах, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про річкову інформаційну службу, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства інфраструктури України від 25 лютого 2011 року № 7 "Про комплекс заходів щодо створення річкової інформаційної служби на внутрішніх водних шляхах України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 19 травня 2011 року за № 606/19344.
3. Управлінню морського та річкового транспорту (Я. Ілясевичу) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити розміщення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
5. Цей наказ набирає чинності через шість місяців з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ю. Васькова.

Віце-прем’єр-міністр
з відновлення України -
Міністр



О. Кубраков

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій

Голова Державної регуляторної служби України

Голова Державної прикордонної служби України

Перший заступник
Міністра цифрової трансформації України

Голова Державної служби статистики України

Голова Антимонопольного комітету України

Голова Державної служби
морського і внутрішнього водного транспорту
та судноплавства України




С. Крук

О. Кучер

С. Дейнеко


О. Вискуб

І. Вернер

О. Піщанська



Є. Ігнатенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку громад, територій
та інфраструктури України
30 травня 2023 року № 462
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 липня 2023 р.
за № 1187/40243
ПОЛОЖЕННЯ
про річкову інформаційну службу
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає основні завдання, повноваження та засади діяльності річкової інформаційної служби (далі - РІС), перелік внутрішніх водних шляхів, на яких надаються гармонізовані інформаційні послуги, технічні вимоги до використання на суднах електронних навігаційних карт, електронної звітності суден, включно з уніфікованою європейською системою нумерації суден, повідомлення судноводіям, а також прокладення курсу і стеження за рухом суден, порядок обміну інформацією між РІС та користувачами РІС, зокрема подання інформації про перевезення пасажирів, вантажів, багажу та/або пошти через інформаційну систему автоматизованого обліку перевезень внутрішніми водними шляхами, що діє у складі РІС.
2. Дія цього Положення поширюється на:
Мінінфраструктури;
Адміністрацію судноплавства;
державне підприємство водних шляхів "Укрводшлях" (далі - Укрводшлях);
філію "Дельта-лоцман" державного підприємства "Адміністрація морських портів України" (далі - Дельта-лоцман);
державну установу "Держгідрографія" (далі - Держгідрографія);
казенне підприємство "Морська пошуково-рятувальна служба" (далі - МПРС);
судна внутрішнього плавання і морські судна, незалежно від їх прапора, які знаходяться на внутрішніх водних шляхах;
користувачів послуг РІС.
3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
автоматична ідентифікаційна система (далі - АІС) - комплекс берегового і суднового радіообладнання дуже високих частот (далі - ДВЧ) для ідентифікації суден та визначеного набору інформації про них;
базова станція АІС - берегова багатофункціональна інформаційно-технічна система, обладнання якої встановлюється на берегових об’єктах з метою забезпечення безпеки судноплавства та автоматизації обміну навігаційною інформацією;
безпека плавання судна - використання судна, під час якого мінімальними є пов’язані з цим ризики загибелі людини або нанесення шкоди її здоров’ю, загибелі, аварії або пошкодження судна, пошкодження або втрати вантажу, будь-якого іншого майна, забруднення судном навколишнього природного середовища або негативного впливу на нього;
виявлення судна - оновлення інформації про статус судна, в тому числі про його місцезнаходження на поточний момент та його характеристики, включаючи, у разі необхідності, її доповнення інформацією про вантаж та маршрут;
відстеження судна - отримання інформації, що стосується розташування судна, і, у разі необхідності, інформації про його вантаж, маршрут та суднове обладнання;
інформаційна система автоматизованого обліку перевезень внутрішніми водними шляхами - це інформаційно-комунікаційна система, за допомогою якої здійснюється надання, отримання, обробка, систематизація, облік і зберігання інформації про перевезення пасажирів, вантажів, багажу, пошти, використання для таких перевезень річкових портів (терміналів), інших місць відправлення і призначення суден внутрішнього плавання (далі - інформаційна система автоматизованого обліку перевезень);
користувачі послуг РІС - капітани (судноводії) суден, судновласники, перевізники, фрахтові брокери, суднові агенти, експедитори, оператори мультимодальних перевезень, оператори судноплавних гідротехнічних споруд і розвідних мостів, оператори служби регулювання рухом суден, оператори річкових портів (терміналів), органи державної статистики, Адміністрація судноплавства, органи охорони державного кордону та загони морської охорони Державної прикордонної служби України (далі - ДПСУ), оперативно-чергові служби органів виконавчої влади, інші учасники відповідної функціональної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту;
судна - судна внутрішнього плавання, а також морські судна, які здійснюють перевезення з/до річкових портів і терміналів та інших місць відправлення (призначення), розташованих на внутрішніх водних шляхах.
Інші терміни у цьому Положенні вживаються у значеннях, наведених у Законі України "Про внутрішній водний транспорт", Кодексі торговельного мореплавства України.
II. Організаційна структура та зони дії РІС
1. РІС є структурним підрозділом Укрводшлях.
2. РІС складається з головного та регіональних центрів. Регіональні центри РІС підпорядковуються головному центру РІС.
3. Місце розташування головного центру РІС визначається рішенням Укрводшлях.
4. Регіональні центри РІС розташовуються на об’єктах судноплавних гідротехнічних споруд Дніпровського каскаду. За рішенням Укрводшлях, погодженим із Мінінфраструктури, на інших внутрішніх водних шляхах, віднесених до категорії судноплавних, можуть створюватися інші регіональні центри РІС.
5. Встановлена зона дії регіональних центрів РІС на річці Дніпро та водосховищах Дніпровського каскаду:
регіонального центру РІС "Нова Каховка" - від 30 до 212 км;
регіонального центру РІС "Запоріжжя" - від 212 до 365 км;
регіонального центру РІС "Кам’янське" - від 365 до 493 км;
регіонального центру РІС "Світловодськ" - від 493 до 655 км;
регіонального центру РІС "Канів" - від 655 до 795 км;
регіонального центру РІС "Вишгород" - від 795 км до Державного кордону України з Республікою Білорусь.
6. Надання гармонізованих інформаційних послуг суднам на річці Дунай здійснюється Дельта-лоцман:
постом регулювання руху суден "Вилкове" - від морського підхідного каналу до 60 км Кілійського гирла (включно із рукавами річки Дунай Соломонів і Прямий);
центром регулювання руху суден "Ізмаїл" - від 60 до 116 км Кілійського гирла річки Дунай;
постом регулювання руху суден "Рені" - від 116 км Кілійського гирла річки Дунай до гирла річки Прут.
7. Надання гармонізованих інформаційних послуг суднам на ділянках водних шляхів від портового пункту Очаків до гирла річки Дніпро і гирла річки Південний Буг, що належать до внутрішніх водних шляхів, віднесених до категорії судноплавних, здійснюється Дельта-лоцман (центром регулювання руху суден "Руська Коса", постами регулювання руху суден "Очаків", "Широка Балка") у зонах дії та відповідно до вимог, визначених Правилами плавання і лоцманського проведення суден у північно-західній частині Чорного моря, Бузько-Дніпровсько-лиманському та Херсонському морському каналах, затвердженими наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 01 серпня 2007 року № 655, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 05 жовтня 2007 року за № 1150/14417 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 09 серпня 2022 року № 587).
На ділянках внутрішніх водних шляхів, віднесених до категорії судноплавних, де Дельта-лоцман відповідно до цього Положення здійснює надання гармонізованих інформаційних послуг, Дельта-лоцман забезпечує передачу відповідної інформації до РІС.
III. Організація роботи та функціонування РІС
1. Укрводшлях:
1) організовує і забезпечує виконання РІС його завдань та функцій;
2) забезпечує розвиток, утримання та використання об’єктів та обладнання РІС;
3) укладає договори про інформаційне співробітництво з користувачами послуг РІС;
4) отримує ліцензії, дозволи та здійснює інші заходи для організації роботи РІС;
5) готує та подає Мінінфраструктури пропозиції щодо типів або використання обладнання терміналів, електронних мереж, а також програмного забезпечення, які можуть використовуватися РІС, якщо таке обладнання і програмне забезпечення не схвалені для цього національними компетентними органами держав - членів Європейського Союзу;
6) забезпечує на внутрішніх водних шляхах, віднесених до категорії судноплавних:
радіозв’язок у діапазоні ДВЧ (смуги радіочастот 156,025-157,925 МГц та 160,625-162,025 МГц) морської рухомої служби у зоні дії регіональних центрів РІС;
функціонування базових станцій АІС у зоні дії регіональних центрів РІС;
7) забезпечує РІС інформацією про:
зміни навігаційних умов та режиму плавання на внутрішніх водних шляхах та гідрометеорологічну інформацію;
розклад роботи шлюзів (судноплавних гідротехнічних споруд);
Розклад підйому, повороту, розкриття прогонових будівель судноплавних розвідних прогонів мостів на внутрішніх водних шляхах для пропуску суден, затверджений наказом Міністерства інфраструктури України від 30 березня 2022 року № 167, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 07 квітня 2022 року за № 396/37732.
2. Головний центр РІС забезпечує:
1) координацію роботи регіональних центрів РІС, а також взаємодію з центром і постами регулювання руху суден Дельта-лоцман, які відповідно до пунктів 6 і 7 розділу II цього Положення надають суднам гармонізовані інформаційні послуги;
2) створення бази даних РІС та зберігання в ній інформації;
3) отримання, обробку і збереження інформації про стан судноплавних шляхів, навігаційну інформацію та її зміни, рух суден, шляхові роботи на певних ділянках внутрішніх водних шляхів, інші умови плавання на них;
4) роботу інформаційної системи автоматизованого обліку перевезень;
5) функціонування інформаційного вебсайту РІС, розміщення і своєчасне оновлення інформації на ньому українською та англійською мовами;
6) оприлюднення на інформаційному вебсайті РІС:
відомостей щодо режиму входження, виходу, плавання в операційній акваторії причальних споруд річкових портів і терміналів, унесених до Реєстру об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту (далі - Реєстр), а також щодо стоянки, маневрування та швартування суден, які містяться в інформації щодо режиму входження суден до операційної акваторії причальних споруд таких річкових портів і терміналів;
інформації про встановлення перерв у навігації, а також про тимчасове припинення судноплавства на окремих ділянках внутрішніх водних шляхів;
інформації про плавучі споруди, розміщені на внутрішніх водних шляхах, які внесені до Реєстру;
інформації про виключення річкових портів (терміналів) з Реєстру;
інформації про компетентні органи з питань застосування РІС інших держав;
7) доведення інформації до користувачів послуг РІС;
8) оперативне інформування Адміністрації судноплавства про виникнення надзвичайних ситуа-цій та аварійних подій, пов’язаних із судноплавством, на внутрішніх водних шляхах;
9) здійснення обміну інформацією з Мінінфраструктури, Адміністрацією судноплавства, Держгідрографією, службами капітанів морських портів, органами охорони державного кордону та загонами морської охорони ДПСУ, службами регулювання руху суден Дельта-лоцман, річковими портами (терміналами), органами державної статистики, оперативно-черговими службами органів виконавчої влади, іншими учасниками відповідної функціональної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту, а також з річковими інформаційними службами інших країн;
10) виконання функцій технічного адміністратора Реєстру, забезпечення технічного і технологічного створення та супроводження програмного забезпечення Реєстру, надання доступу до Реєстру, збереження і захист даних, що містяться в Реєстрі, відповідно до Порядку ведення Реєстру об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 лютого 2022 року № 408.
3. Регіональні центри РІС, центр і пости регулювання руху суден Дельта-лоцман, які, відповідно до пунктів 6 і 7 розділу II цього Положення надають суднам гармонізовані інформаційні послуги:
виявляють судна на підходах до зон дії, встановлюють зв’язок з ними, отримують та реєструють дані щодо рейсів суден;
надають суднам навігаційну інформацію;
надають суднам (у разі необхідності) рекомендації щодо організації руху суден;
надають суднам допомогу в установленні зв’язку з береговими організаціями та з іншими суднами;
здійснюють інформаційне забезпечення аварійно-рятувальних робіт;
зберігають на електронних носіях інформацію про радіозв’язок із суднами та рух суден.
4. Судновласники забезпечують:
наявність на суднах обладнання, необхідного для отримання, використання та надання судном інформації від/до РІС;
укладання договорів з Укрводшлях про інформаційне співробітництво з РІС.
5. Держгідрографія забезпечує:
надання РІС навігаційно-гідрографічну та картографічну інформацію, необхідну для надання РІС гармонізованих інформаційних послуг;
судна навігаційними картами внутрішніх водних шляхів у паперовій та/або електронній формі.
6. МПРС отримує від РІС інформацію про місцезнаходження і рух суден в зонах дії РІС для використання у єдиній системі моніторингу надводної обстановки і руху суден, а також у разі потреби під час планування і координації Державним морським рятувально-координаційним центром пошуково-рятувальних операцій у морському пошуково-рятувальному районі України.
7. Мінінфраструктури виконує функції компетентного органу з питань застосування РІС, а також взаємодіє з відповідними компетентними органами інших держав та забезпечує відповідний обмін інформацією.
8. Адміністрація судноплавства:
надає РІС для оприлюднення дані, які містяться в інформації щодо режиму входження суден до операційної акваторії причальних споруд річкових портів (терміналів);
надає РІС інформацію про встановлення перерв у навігації, а також про тимчасове припинення судноплавства на окремих ділянках внутрішніх водних шляхів з метою доведення її до відома суден, річкових портів (терміналів) та інших заінтересованих суб’єктів внутрішнього водного транспорту;
надає РІС сповіщення про виявлені ризики для безпеки плавання суден та про їх усунення;
отримує від Укрводшлях доступ до інформації РІС з метою встановлення відсутності порушень вимог безпеки судноплавства.
9. Органи охорони державного кордону та загони морської охорони ДПСУ отримують доступ до інформації РІС щодо входження іноземних невійськових суден у встановлену зону дії РІС з метою організації контролю за дотриманням обмежень щодо заходження суден на внутрішні водні шляхи, встановлених частиною третьою статті 45 та статтею 53 Закону України "Про внутрішній водний транспорт".
10. Інформація із інформаційної системи автоматизованого обліку перевезень внутрішніми водними шляхами безоплатно надається Держстату з метою використання у статистичних цілях.
IV. Берегове та суднове обладнання РІС
1. Радіозв’язок РІС із суднами здійснюється в діапазоні ДВЧ (смуги радіочастот 156,025-157,925 МГц та 160,625-162,025 МГц) морської рухомої служби через регіональні центри РІС.
2. Кожний регіональний центр РІС обладнується ДВЧ радіостанціями, у разі потреби покриття ДВЧ радіозв’язком зони дії регіонального центру РІС автоматичні ДВЧ радіостанції розміщуються також у зоні його дії.
3. Усі судна, що знаходяться в зоні дії РІС, окрім суден, виведених з експлуатації, мають нести постійну радіовахту на каналах у зазначеному діапазоні ДВЧ відповідно до Правил судноплавства на внутрішніх водних шляхах України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 16 лютого 2004 року № 91, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12 липня 2004 року за № 872/9471.
4. Обмін електронними повідомленнями РІС із суднами здійснюється за допомогою АІС.
У кожному регіональному центрі РІС та у зоні його дії розміщуються базові станції АІС.
РІС у своїй роботі використовує інформацію базових станцій АІС Дельта-лоцман у зонах їх дії на річці Дунай та на ділянках водних шляхів від портового пункту Очаків до гирла річки Дніпро і гирла річки Південний Буг.
Суднове обладнання АІС суден внутрішнього плавання та берегове обладнання АІС має відповідати вимогам, встановленим до навігаційного радіообладнання міжнародними нормативно-технічними документами, законодавством України, зокрема щодо електронних комунікацій та радіочастотного спектра, технічних регламентів та оцінки відповідності.
Передача електронних повідомлень із суден і передача повідомлень на судна здійснюються через операторів мобільного зв’язку або іншу мережу широкосмугового бездротового зв’язку, або із використанням технологій супутникового позиціонування. Порядок передачі електронних повідомлень оприлюднюється на інформаційному вебсайті РІС.
5. Електронні навігаційні карти внутрішніх водних шляхів, які складаються Держгідрографією і використовуються на суднах, мають відповідати Стандарту системи відображення електронних карт та інформації для внутрішнього водного транспорту (Inland ECDIS).
6. Інформація РІС передається через єдину захищену корпоративну телекомунікаційну мережу Укрводшлях. З метою подальшого використання інформація про радіозв’язок із суднами реєструється і зберігається регіональними центрами РІС на електронних носіях протягом трьох років, інформація про поточну судноплавну обстановку та рух суден в зоні дії РІС - реєструється і зберігається у головному центрі РІС протягом трьох років.
V. Обмін інформацією між РІС та суднами
1. Головний і регіональні центри РІС виконують інформаційно-рекомендаційну функцію та не приймають рішень, що стосуються судноводіння або забезпечення безпеки плавання суден.
2. Для виявлення і відстеження суден перед заходом на внутрішні водні шляхи та під час плавання по них судна повинні передавати РІС такі відомості:
1) ідентифікаційне позначення користувача (ідентифікатор морської рухомої служби);
2) назву судна;
3) тип судна або складу суден відповідно до Міжнародного стандарту для систем виявлення і відстеження суден на внутрішніх водних шляхах, затвердженого Резолюцією № 63 Робочої групи з внутрішнього водного транспорту Комітету з внутрішнього транспорту Європейської економічної комісії Організації Об’єднаних Націй (далі - Міжнародний стандарт для систем виявлення і відстеження суден на внутрішніх водних шляхах);
4) єдиний європейський ідентифікаційний номер судна або номер Міжнародної морської організації (для морських суден, яким не присвоєно єдиний європейський ідентифікаційний номер);
5) загальну довжину судна або складу суден з точністю до дециметра;
6) загальну ширину судна або складу суден з точністю до дециметра;
7) розташування антени АІС на судні;
8) швидкість судна відносно xрунту;
9) курс судна відносно xрунту;
10) відмітку часу спрацьовування електронного пристрою визначення місцезнаходження;
11) навігаційний статус відповідно до Міжнародного стандарту для систем виявлення і відстеження суден на внутрішніх водних шляхах;
12) точність місцезнаходження судна.
3. Капітани (судноводії) суден повинні негайно оновити інформацію на пристрої АІС після кожної зміни таких даних:
1) загальної довжини;
2) загальної ширини;
3) типу складу відповідно до Міжнародного стандарту для систем виявлення і відстеження суден на внутрішніх водних шляхах;
4) навігаційного статусу відповідно до Міжнародного стандарту для систем виявлення і відстеження суден на внутрішніх водних шляхах.
4. Капітани (судноводії) суден, що знаходяться у встановлених зонах дії регіональних центрів РІС, зобов’язані:
1) брати до уваги інформацію, яка надається головним і регіональними центрами РІС, центром і постами регулювання руху суден Дельта-лоцман;
2) підтверджувати отримання інформації від РІС.
5. Навігаційна інформація надається суднам регіональними центрами РІС, центром і постами регулювання руху суден Дельта-лоцман, які відповідно до пунктів 6 і 7 розділу ІІ цього Положення надають суднам гармонізовані інформаційні послуги у вигляді повідомлень у стандартизованій електронній формі, яка відповідає Міжнародному стандарту для повідомлень судноводіям внутрішнього судноплавства, затвердженому Резолюцією № 80 Робочої групи з внутрішнього водного транспорту Комітету з внутрішнього транспорту Європейської економічної комісії Організації Об’єднаних Націй.
6. Рекомендації регіональних центрів РІС щодо організації в необхідних випадках руху суден стосуються:
1) черговості проходу суден;
2) часу початку руху;
3) маршруту, швидкості та інтервалів руху;
4) місць якірної стоянки;
5) загрози небезпечного зближення з іншими суднами та уникнення зіткнення;
6) попередження у разі відхилення судна від безпечного маршруту плавання;
7) дій капітанів (судноводіїв) суден, інших користувачів послуг РІС під час виникнення надзвичайних ситуацій та аварійних подій, пов’язаних із судноплавством на внутрішніх водних шляхах, та усунення їх наслідків;
8) інших обставин забезпечення безпеки плавання суден.
7. Обмін інформацією між РІС та українськими суднами, а також відповідні записи здійснюються українською мовою. Обмін інформацією з іноземними суднами у разі, якщо капітан (судноводій) судна не володіє українською мовою, а також відповідні записи здійснюється англійською мовою.
Для уніфікації радіопереговорів використовується стандартний словник-розмовник для радіозв’язку у внутрішньому судноплавстві, прийнятий Робочою групою з внутрішнього водного транспорту Комітету з внутрішнього транспорту Європейської економічної комісії Організації Об’єднаних Націй, або морський навігаційний словник-розмовник Міжнародної морської організації (для морських суден).
Переклади словників-розмовників на українську мову забезпечує Адміністрація судноплавства та розміщує їх на власному офіційному вебсайті.
8. У разі відсутності радіозв’язку між судном та РІС передача повідомлень на судно здійснюється за допомогою інших засобів зв’язку. Про кожний випадок відсутності зв’язку із судном головний центр РІС має негайно повідомити Адміністрацію судноплавства.
VI. Доступ до інформації користувачів послуг РІС
1. Уся інформація РІС поділяється на загальну (яка висвітлюється на інформаційному вебсайті РІС і доступна без підписання договору про інформаційне співробітництво) та спеціалізовану (доступ до інформації надається після підписання договору про інформаційне співробітництво із судновласниками та іншими користувачами РІС), та накопичується, перевіряється, систематизується, зберігається, оприлюднюється та використовується в електронній формі головним центром РІС.
2. РІС надає послуги суднам та іншим користувачам послуг РІС безоплатно.
Інформаційні функції РІС поділяються на три групи (інформаційні рівні):
інформація про фарватер (FIS);
тактична інформація про рух суден (TTI);
стратегічна інформація про рух суден (STI).
Інформація про фарватер (FIS) містить географічні, гідрологічні та адміністративні відомості про внутрішні водні шляхи у зоні дії РІС, а також відомості про код місця розташування об’єктів інфраструктури внутрішнього водного транспорту (PIC-індекс). Інформація про фарватер передається РІС її користувачам і використовується ними для планування, здійснення та контролю за здійсненням рейсів суднами. Інформація про фарватер (FIS) є односторонньою інформацією: від "берега до судна" або від "берега до офісу".
Тактична інформація про рух суден (ТТІ) - це інформація, яка надає капітану (судноводію) судна можливість невідкладно приймати рішення з судноводіння в реальній обстановці на певній ділянці водного шляху. Тактична інформація про рух містить відомості про місцезнаходження судна та важливу для судна інформацію про об’єкти, що виявлені радіолокатором та відображені на електронній навігаційній карті, про рух інших суден, зокрема за даними АІС. Тактична інформація про рух суден (ТТІ) може надаватися на борту судна або на березі.
Стратегічна інформація про рух суден (STI) - це інформація, яка впливає на середньо- та довгострокові рішення користувачів РІС та дозволяє користувачам РІС планувати безпечне та ефективне судноплавство. Стратегічна інформація охоплює усі судна, їх характеристики, завантаження, місцезнаходження в зоні дії РІС. Стратегічна інформація про рух суден (STI) створюється РІС та надається користувачам на вимогу.
3. Головний центр РІС оприлюднює на інформаційному вебсайті РІС:
детальну інструкцію для авторизації, під’єднання та використання інформаційної системи автоматизованого обліку перевезень користувачами;
публічний договір про інформаційне співробітництво.
4. Користувачі послуг РІС мають доступ до інформації про фарватер (FIS), тактичної інформації про рух суден (TTI) або стратегічної інформації про рух суден (STI) у межах розподілу доступу до такої інформації відповідно до таблиці надання (використання) інформації РІС користувачами послуг РІС, яка наведена в додатку до цього Положення.
5. До виходу судна в рейс на внутрішніх водних шляхах капітаном (судноводієм) судна або судновим агентом передається інформація про перевезення пасажирів, вантажів, багажу та/або пошти, використання для таких перевезень річкових портів (терміналів), інших місць відправлення/призначення суден внутрішнього плавання через інформаційну систему автоматизованого обліку перевезень у порядку та відповідно до вимог, встановлених статтею 66 Закону України "Про внутрішній водний транспорт".
Передана капітаном (судноводієм) судна або судновим агентом інформація автоматично обробляється інформаційною системою автоматизованого обліку перевезень, після чого регіональний центр РІС передає її головному центру РІС.
У разі виявлених прогалин і недоліків (повноти, достовірності) у переданій інформації через інформаційну систему автоматизованого обліку перевезень, зокрема тих, що підлягають виправленню до виходу судна в рейс, регіональний центр РІС перевіряє їх, та, у разі підтвердження невідкладно повідомляє про це капітана (судноводія) судна або суднового агента.
6. Адміністратором інформаційної системи автоматизованого обліку перевезень є Укрводшлях. Власником інформації, що зберігається інформаційною системою автоматизованого обліку перевезень, є Мінінфраструктури.
Захист інформації в інформаційній системі автоматизованого обліку перевезень здійснюється відповідно до Закону України "Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах".
Обробка персональних даних в інформаційній системі автоматизованого обліку перевезень здійснюється у відповідності до Закону України "Про захист персональних даних". Передача персональних даних, що внесені до інформаційної системи автоматизованого обліку перевезень, третім особам забороняється, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
7. Доступ до інформаційної системи автоматизованого обліку перевезень капітанами (судноводіями) суден або судновими агентами здійснюється через робочі місця, під’єднані до мережі Інтернет із використанням програмного забезпечення, необхідного для автоматизованого обміну інформацією. Заповнення інформації про вихід судна в рейс здійснюється з електронної адреси, авторизованої в інформаційній системі автоматизованого обліку перевезень.

Начальник Управління
морського та річкового
транспорту



Я. Ілясевич
Додаток
до Положення
про річкову інформаційну службу
(пункт 4 розділу VI)
ТАБЛИЦЯ
надання (використання) інформації РІС користувачами послуг РІС