• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414

Міністерство освіти і науки України | Наказ від 16.10.2020 № 1281
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 16.10.2020
  • Номер: 1281
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство освіти і науки України
  • Тип: Наказ
  • Дата: 16.10.2020
  • Номер: 1281
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
16.10.2020 № 1281
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2020 р.
за № 1183/35466
Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414
Відповідно до частини другої статті 54 Закону України "Про повну загальну середню освіту", абзацу третього пункту 4 Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 лютого 2017 року № 88 та з метою забезпечення осіб з особливими потребами допоміжними засобами для навчання (спеціальними засобами корекції психофізичного розвитку) в усіх типах закладів освіти
НАКАЗУЮ:
1. Внести до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 року за № 582/32034, такі зміни:
1) заголовок наказу викласти в такій редакції:
"Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти";
2) пункт 1 наказу викласти в такій редакції:
"1. Затвердити Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, що додається".
2. Затвердити Зміни до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 року за № 582/32034, що додаються.
3. Директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти (Сальков В.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
4. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І.) в установленому порядку зробити відмітку у справах архіву.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Т.в.о. МіністраС. Шкарлет
ПОГОДЖЕНО:
Генеральний Секретар Громадської спілки
"Всеукраїнське громадське об’єднання
"Національна Асамблея людей
з інвалідністю України"





В. Назаренко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
16 жовтня 2020 року № 1281
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2020 р.
за № 1183/35466
ЗМІНИ
до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти
1. Заголовок викласти в такій редакції:
"Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти".
2. У розділі I:
1) у пункті 1:
підпункт 1.3 виключити. У зв’язку з цим підпункти 1.4-1.11 вважати підпунктами 1.3-1.10 відповідно;
у підпунктах 1.9, 1.10 слово "типу" виключити;
доповнити новими підпунктами 1.11-1.13 такого змісту:
"
12
1.11. 3D принтер:
призначення - створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами;
вимоги:
кількість друкувальних головок: не менше 1;
технологія друку: FFF, FDM, моделювання методом наплавлення;
сфера побудови деталей: X - не менше ніж 150 мм x Y - не менше ніж 150 мм x Z - не менше ніж 150 мм.
швидкість друку: від 50 мм/сек.;
матеріал для друку: Co-PET, PLA пластик тощо (крім ABS - пластику);
дисплей: LCD дисплей тощо;
інтерфейси: USB-кабель, Wi-Fi, а також - по можливості - друк з SD-карти або з USB-флешки;
повністю закритий корпус;
необхідні витратні матеріали для 3D друку
1.12. 3D сканер:
призначення - створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами (слабозорих та незрячих тощо);
вимоги: дозвіл камери: від 1.0 MPix;
кількість камер: від 1;
режим сканування: автоматичний і ручний;
мінімальна область сканування: X - не менше ніж 30 мм x Y - не менше ніж 30 мм x Z - не менше ніж 30 мм;
максимальна область сканування: X - не менше ніж 200 мм x Y - не менше ніж 200 мм x Z - не менше ніж 200 мм;
спосіб отримання файлів, роз’єми та способи комунікацій: інтерфейси для накопичувачів: USB, SD;
інтерфейси для сканування та керування: LAN, USB; можливість бездротового сканування та керування через Wi-Fi.
1.13. Комплект обладнання для лінгафонного класу
призначення: забезпечення якісного двостороннього голосового зв’язку;
вимоги:
відношення сигналу до шуму - до 70 dB;
наявність пристроїв для якісного звучання:
аудіопанель вчителя;
аудіопанель учня;
звукова карта;
мережева плата;
блок зберігання інформації;
комутатор
";
2) пункт 2 доповнити новими підпунктами 2.5, 2.6 такого змісту:
"
12
2.5. Інтерактивна LCD або LED панель для корекційно-розвиткових занять:
призначення - психологічна реабілітація та розвиток; психологічне та емоційне розвантаження;
розвиток причино-наслідкових зв’язків; ігри на покращення концентрації уваги;
розвиток пам’яті;
вивчення кольорів; розвиток та покращення діяльності опорно-рухового апарату,
демонстрація зображень, організація інтерактивного ігрового простору;
вимоги:
керування: тактильне; без дотиків; голосове;
екран: діагональ - від 32 дюймів;
забезпечення:
кількість розвиваючих ігор - від 30 одиниць; можливість синхронізації з ПК/вбудований ПК;
можливість створення власного кабінету та запису індивідуальних занять кожної дитини для аналізу подальшої динаміки і результатів роботи
2.6. Мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності - з маркерною дошкою або екраном):
забезпечення збільшення візуальної інформації (відео, фото та тексту);
вимоги:
інтерактивні функції мають бути сумісні з персональними комп’ютерами, що використовуються в освітньому процесі;
мають підтримку функції збереження налаштувань та можливість використання з іншими пристроями без додаткового встановлення програм та драйверів;
мають підтримку одночасного використання дотиків пальцем та/або стилусом, іншими непрозорими предметами.
".
3. У розділі III:
пункт 1 доповнити новими підпунктами 1.6-1.8 такого змісту:
"
12
1.6. Зовнішня комп’ютерна кнопка:
призначення - альтернатива вбудованій кнопці комп’ютерного джойстика для дітей з тяжкими порушеннями моторики рук;
вимоги: можливість регулювання під силу натиску, можливість закріплення на будь-якій плоскій площині
1.7. Комп’ютерний ролер:
призначення - альтернатива комп’ютерній мишці для осіб з порушеннями рухових функцій;
вимоги: можливість використання тильною стороною руки, відсутність додаткових драйверів та програмного забезпечення.
1.8. Клавіатура адаптована, з великими кнопками:
призначення - використання під час навчання осіб з порушеннями опорно-рухового апарату;
вимоги: великі клавіши, що знаходяться на збільшеній відстані одна від одної, що зменшує можливість одночасного натискання кнопок
".
4. У розділі IV:
1) у пункті 2:
підпункт 2.2 після слова "килимки," доповнити словами "ковдра з обтяженням,";
підпункт 2.20 викласти в такій редакції:
"
12
2.20. Наочні посібники/матеріали, робочі зошити:
призначення - забезпечення розвитку мислення, мовлення, комунікації, засвоєння математичних знань, умінь, забезпечення розвитку математичного мислення;
вимоги:
посібники, робочі зошити за лексичними темами; з розвитку граматичних категорій (рід, число, відмінок, словотворення);
посібники, робочі зошити з розвитку зв’язного мовлення (сюжетні картинки, їх серії);
посібники, робочі зошити з різних предметів;
набори профілів звуків;
комплекти репродукцій картин для розгляду особами та складання описових розповідей;
";
2) пункт 3 доповнити новими підпунктами 3.9 та 3.10 такого змісту:
"
12
3.9. Мобільний комунікатор:
призначення - мобільний пристрій для альтеративної та додаткової комунікації;
вимоги: час запису одного повідомлення не менше 10 сек.;
набір карток;
автономне живлення;
комплект акумуляторів
3.10. Комунікатор:
призначення - пристрій для альтеративної та додаткової комунікації;
вимоги: загальний час запису не менше 5 хв., не менше 5 сек. запису одного повідомлення, регулювання гучності звуку, висока якість звуку;
набір карток;
автономне живлення;
комплект акумуляторів
".
5. У розділі VII:
у пункті 1:
у підпункті 1.7 слова " типу Школяр" виключити;
у підпункті 1.8 слово "Графіка" виключити.
В.о. генерального директораВ. Сальков