МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2020 р.
за № 1183/35466
Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року № 414
1. Внести до наказу Міністерства освіти і науки України від 23 квітня 2018 року
№ 414 "Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 року за № 582/32034, такі зміни:
1)
заголовок наказу викласти в такій редакції:
"Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти";
2) пункт 1 наказу викласти в такій редакції:
"1. Затвердити Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, що додається".
3. Директорату дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти (Сальков В.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому законодавством порядку.
4. Департаменту забезпечення документообігу, контролю та інформаційних технологій (Єрко І.) в установленому порядку зробити відмітку у справах архіву.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Мандзій Л.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Т.в.о. Міністра | С. Шкарлет |
ПОГОДЖЕНО: Генеральний Секретар Громадської спілки "Всеукраїнське громадське об’єднання "Національна Асамблея людей з інвалідністю України" | В. Назаренко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
16 жовтня 2020 року № 1281
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 листопада 2020 р.
за № 1183/35466
ЗМІНИ
до Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах (групах) закладів освіти
1. Заголовок викласти в такій редакції:
"Типовий перелік допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти".
2. У розділі I:
1) у пункті 1:
підпункт 1.3 виключити. У зв’язку з цим підпункти 1.4-1.11 вважати підпунктами 1.3-1.10 відповідно;
у підпунктах 1.9, 1.10 слово "типу" виключити;
доповнити новими підпунктами 1.11-1.13 такого змісту:
"
1 | 2 |
| 1.11. 3D принтер: призначення - створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами; вимоги: кількість друкувальних головок: не менше 1; технологія друку: FFF, FDM, моделювання методом наплавлення; сфера побудови деталей: X - не менше ніж 150 мм x Y - не менше ніж 150 мм x Z - не менше ніж 150 мм. швидкість друку: від 50 мм/сек.; матеріал для друку: Co-PET, PLA пластик тощо (крім ABS - пластику); дисплей: LCD дисплей тощо; інтерфейси: USB-кабель, Wi-Fi, а також - по можливості - друк з SD-карти або з USB-флешки; повністю закритий корпус; необхідні витратні матеріали для 3D друку |
1.12. 3D сканер: призначення - створення наочних посібників для дітей з особливими освітніми потребами (слабозорих та незрячих тощо); вимоги: дозвіл камери: від 1.0 MPix; кількість камер: від 1; режим сканування: автоматичний і ручний; мінімальна область сканування: X - не менше ніж 30 мм x Y - не менше ніж 30 мм x Z - не менше ніж 30 мм; максимальна область сканування: X - не менше ніж 200 мм x Y - не менше ніж 200 мм x Z - не менше ніж 200 мм; спосіб отримання файлів, роз’єми та способи комунікацій: інтерфейси для накопичувачів: USB, SD; інтерфейси для сканування та керування: LAN, USB; можливість бездротового сканування та керування через Wi-Fi. |
1.13. Комплект обладнання для лінгафонного класу призначення: забезпечення якісного двостороннього голосового зв’язку; вимоги: відношення сигналу до шуму - до 70 dB; наявність пристроїв для якісного звучання: аудіопанель вчителя; аудіопанель учня; звукова карта; мережева плата; блок зберігання інформації; комутатор |
";
2) пункт 2 доповнити новими підпунктами 2.5, 2.6 такого змісту:
"
1 | 2 |
| 2.5. Інтерактивна LCD або LED панель для корекційно-розвиткових занять: призначення - психологічна реабілітація та розвиток; психологічне та емоційне розвантаження; розвиток причино-наслідкових зв’язків; ігри на покращення концентрації уваги; розвиток пам’яті; вивчення кольорів; розвиток та покращення діяльності опорно-рухового апарату, демонстрація зображень, організація інтерактивного ігрового простору; вимоги: керування: тактильне; без дотиків; голосове; екран: діагональ - від 32 дюймів; забезпечення: кількість розвиваючих ігор - від 30 одиниць; можливість синхронізації з ПК/вбудований ПК; можливість створення власного кабінету та запису індивідуальних занять кожної дитини для аналізу подальшої динаміки і результатів роботи |
2.6. Мультимедійний проєктор з короткофокусним об’єктивом та інтерактивними функціями (за необхідності - з маркерною дошкою або екраном): забезпечення збільшення візуальної інформації (відео, фото та тексту); вимоги: інтерактивні функції мають бути сумісні з персональними комп’ютерами, що використовуються в освітньому процесі; мають підтримку функції збереження налаштувань та можливість використання з іншими пристроями без додаткового встановлення програм та драйверів; мають підтримку одночасного використання дотиків пальцем та/або стилусом, іншими непрозорими предметами. |
".
3. У розділі III:
пункт 1 доповнити новими підпунктами 1.6-1.8 такого змісту:
"
1 | 2 |
| 1.6. Зовнішня комп’ютерна кнопка: призначення - альтернатива вбудованій кнопці комп’ютерного джойстика для дітей з тяжкими порушеннями моторики рук; вимоги: можливість регулювання під силу натиску, можливість закріплення на будь-якій плоскій площині |
1.7. Комп’ютерний ролер: призначення - альтернатива комп’ютерній мишці для осіб з порушеннями рухових функцій; вимоги: можливість використання тильною стороною руки, відсутність додаткових драйверів та програмного забезпечення. |
1.8. Клавіатура адаптована, з великими кнопками: призначення - використання під час навчання осіб з порушеннями опорно-рухового апарату; вимоги: великі клавіши, що знаходяться на збільшеній відстані одна від одної, що зменшує можливість одночасного натискання кнопок |
".
4. У розділі IV:
1) у пункті 2:
підпункт 2.2 після слова "килимки," доповнити словами "ковдра з обтяженням,";
підпункт 2.20 викласти в такій редакції:
"
1 | 2 |
| 2.20. Наочні посібники/матеріали, робочі зошити: призначення - забезпечення розвитку мислення, мовлення, комунікації, засвоєння математичних знань, умінь, забезпечення розвитку математичного мислення; вимоги: посібники, робочі зошити за лексичними темами; з розвитку граматичних категорій (рід, число, відмінок, словотворення); посібники, робочі зошити з розвитку зв’язного мовлення (сюжетні картинки, їх серії); посібники, робочі зошити з різних предметів; набори профілів звуків; комплекти репродукцій картин для розгляду особами та складання описових розповідей; |
";
2) пункт 3 доповнити новими підпунктами 3.9 та 3.10 такого змісту:
"
1 | 2 |
| 3.9. Мобільний комунікатор: призначення - мобільний пристрій для альтеративної та додаткової комунікації; вимоги: час запису одного повідомлення не менше 10 сек.; набір карток; автономне живлення; комплект акумуляторів |
3.10. Комунікатор: призначення - пристрій для альтеративної та додаткової комунікації; вимоги: загальний час запису не менше 5 хв., не менше 5 сек. запису одного повідомлення, регулювання гучності звуку, висока якість звуку; набір карток; автономне живлення; комплект акумуляторів |
".
5. У розділі VII:
у пункті 1:
у підпункті 1.7 слова " типу Школяр" виключити;
у підпункті 1.8 слово "Графіка" виключити.
В.о. генерального директора | В. Сальков |