НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
НАКАЗ
23.07.2021 м. Київ № 448/21
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
29 липня 2021 р. за № 986/36608
Про затвердження Порядку формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
( Із змінами і доповненнями, внесеними наказами Національного агентства з питань запобігання корупції від 11 листопада 2022 року
№ 257/22, від 6 грудня 2023 року
№ 282/23, від 23 серпня 2024 року
№ 255/24, від 2 травня 2025 року
№ 129/25 )
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що додається.
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 10 червня 2016 року № 3 "Про функціонування Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування", зареєстроване в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за
№ 959/29089 (зі змінами).
3. Управлінню проведення обов'язкових повних перевірок подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Романа СУХОСТАВЦЯ.
5. Цей наказ набирає чинності з 01 грудня 2021 року, але не раніше дня його офіційного опублікування.
Голова Національного агентства з питань запобігання корупції | Олександр НОВІКОВ |
ПОГОДЖЕНО: | |
Перший заступник Міністра цифрової трансформації України | Олексій ВИСКУБ |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Національного агентства з питань запобігання корупції
23 липня 2021 року № 448/21
ПОРЯДОК
формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру формування, ведення та оприлюднення (надання) інформації Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Реєстр).
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
автентифікація - електронна процедура, яка дає можливість підтвердити електронну ідентифікацію фізичної особи та/або походження і цілісність електронних даних;
декларація кандидата на посаду - декларація, яка подана до Реєстру відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону;
( пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом четвертим згідно з наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.05.2025 р.
№ 129/25, у зв'язку з цим абзаци четвертий - одинадцятий вважати відповідно абзацами п'ятим - дванадцятим )
електронна ідентифікація - процедура використання ідентифікаційних даних особи в електронній формі, які однозначно визначають фізичну особу;
контроль щодо правильності заповнення - встановлення відповідності та співвідношення відомостей, зазначених в електронних документах суб'єкта декларування;
конфіденційна інформація - інформація Реєстру, доступ до якої обмежено відповідно до закону;
офіційний вебсайт Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - офіційний вебсайт Національного агентства) - сукупність програмних засобів, розміщених за унікальними адресами в обчислювальній мережі, у тому числі в мережі Інтернет, разом з інформаційними ресурсами Національного агентства з питань запобігання корупції (далі - Національне агентство), через які здійснюються формування, ведення та оприлюднення Реєстру;
персональний електронний кабінет - індивідуальна персоніфікована вебсторінка суб'єкта декларування у Реєстрі, за допомогою якої здійснюються подання електронних документів, обмін повідомленнями тощо;
повні дані Реєстру - всі дані, внесені до Реєстру відповідно до законодавства його користувачами;
публічна частина Реєстру - частина даних Реєстру, розміщена на офіційному вебсайті Національного агентства, яка складається з декларацій та повідомлень про суттєві зміни в майновому стані суб'єктів декларування з вилученою з них конфіденційною інформацією.
( абзац дванадцятий пункту 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з наказами Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.11.2022 р.
№ 257/22, від 23.08.2024 р.
№ 255/24 )
3. Ведення Реєстру здійснює Національне агентство.
Програмне забезпечення Реєстру, база даних Реєстру є власністю держави в особі Національного агентства, яке є держателем Реєстру.
Адміністратор Реєстру, визначений Національним агентством відповідно до вимог законодавства України, забезпечує програмно-технічне супроводження Реєстру, збереження та захист даних Реєстру, відповідає за його функціонування, надання доступу до нього та обмін даними з іншими інформаційними системами.
4. Реєстр ведеться в електронній формі українською мовою.
5. Користувачами Реєстру є:
суб'єкти декларування, які зареєструвалися в Реєстрі через мережу Інтернет відповідно до цього Порядку;
працівники Національного агентства, уповноважені мати доступ до повних даних Реєстру для реалізації Національним агентством повноважень та прав, передбачених Законом, та надсилати повідомлення суб'єктам декларування;
адміністратори системи Реєстру, що здійснюють керування обліковими записами працівників Національного агентства, налаштування параметрів роботи Реєстру;
уповноважені службові особи інших державних органів, яким відповідно до законодавства надано доступ до Реєстру;
( абзац п'ятий пункту 5 із змінами, внесеними згідно з наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 23.07.2021 р.
№ 448/21 )
фізичні та юридичні особи, які мають вільний доступ через мережу Інтернет до публічної частини Реєстру та можуть здійснювати пошук, перегляд та збереження електронних копій документів Реєстру, у тому числі у формі відкритих даних, відповідно до
Закону України "Про доступ до публічної інформації".
6. Функціональні можливості Реєстру забезпечують:
створення, збереження, подання та перегляд електронних документів суб'єктів декларування;
пошук за ключовими словами;
моніторинг відвідувань та дій з даними Реєстру його користувачами, крім осіб, які здійснюють доступ до публічної частини Реєстру;
захист даних (у тому числі персональних даних) від несанкціонованого доступу, знищення, зміни та блокування доступу до них шляхом здійснення організаційних і технічних заходів, впровадження засобів та методів технічного захисту інформації;
розмежування та контроль доступу до даних Реєстру згідно з повноваженнями користувачів;
наявність зручних інтерфейсів та сервісів, що за ініціативою зареєстрованого у Реєстрі суб'єкта декларування дають йому змогу безоплатно отримувати відомості стосовно себе та членів своєї сім'ї з інформаційно-комунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, до яких Національне агентство має автоматизований доступ, з метою заповнення декларацій. За ініціативою суб'єкта декларування відомості про членів його сім'ї надаються (за наявності) після підтвердження такими особами належності їх до членів сім'ї суб'єкта декларування, погодження ними збору та передачі суб'єкту декларування таких відомостей, що реалізується за допомогою програмних засобів Реєстру та інших інформаційно-комунікаційних систем, у тому числі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія), зокрема з використанням мобільного додатка Порталу Дія (Дія);
( абзац сьомий пункту 6 розділу I у редакції наказів Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.11.2022 р.
№ 257/22, від 06.12.2023 р.
№ 282/23 )
автоматизоване перенесення відомостей, отриманих відповідно до абзацу сьомого цього пункту, до форми декларації;
( пункт 6 розділу I доповнено новим абзацом восьмим згідно з наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.05.2025 р.
№ 129/25, у зв'язку з цим абзаци восьмий - одинадцятий вважати відповідно абзацами дев'ятим - дванадцятим )
електронну ідентифікацію користувачів, крім користувачів публічної частини Реєстру;
відповідність електронних документів визначеним правилам;
інтеграцію та обмін даними з інформаційно-комунікаційними і довідковими системами, реєстрами, банками даних, у тому числі тими, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування;
( абзац одинадцятий пункту 6 розділу I із змінами, внесеними згідно з наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 11.11.2022 р.
№ 257/22 )
можливість формування статистичних даних Реєстру.
7. Захист інформації Реєстру забезпечується із застосуванням комплексної системи захисту інформації з підтвердженою відповідністю. Підтвердження відповідності здійснюється за результатами державної експертизи в установленому законодавством порядку.
8. Технічне обслуговування Реєстру в робочий час не повинно тривати більше 3 годин у період подання щорічних декларацій, визначений Законом, та більше 6 годин в інший час, аварійно-відновлювальні роботи проводяться невідкладно.
Інформація про стан функціонування Реєстру (в тому числі щодо проведення програмно-технічного обслуговування або аварійно-відновлювальних робіт) розміщується на офіційному вебсайті Національного агентства.
II. Формування та ведення Реєстру
1. До Реєстру включаються такі електронні документи (далі - документи):
декларації, у тому числі виправлені декларації, що подаються відповідно до Закону;
повідомлення про відкриття суб'єктом декларування або членом його сім'ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента, передбачені Законом;
повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування, передбачені Законом.
2. Суб'єкти декларування подають до Реєстру зазначені в пункті 1 цього розділу документи шляхом заповнення електронних форм відповідних документів.
Суб'єкти декларування подають зазначені документи через мережу Інтернет з використанням програмних засобів Реєстру у власному персональному електронному кабінеті після реєстрації в Реєстрі.
3. Суб'єкт декларування повинен зареєструватися у Реєстрі з використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа.
Під час реєстрації у Реєстрі суб'єкт декларування повинен зазначити адресу особистої електронної пошти, що використовуватиметься для надсилання йому повідомлень, та контактний номер телефону.
4. Зареєстровані в Реєстрі суб'єкти декларування мають право:
доступу до персонального електронного кабінету після автентифікації із використанням особистого ключа та кваліфікованого сертифіката відкритого ключа;
у разі потреби подавати з використанням програмних засобів Реєстру заявки на зміну особистого ключа для доступу до персонального електронного кабінету (заявки розглядаються адміністраторами системи Реєстру не пізніше наступного робочого дня після їх отримання);
змінювати адресу особистої електронної пошти та контактний номер телефону в персональному електронному кабінеті;
створювати, змінювати, зберігати та видаляти чернетки документів у персональному електронному кабінеті;
подавати документи у разі їх відповідності технічним вимогам до форми і проходження контролю щодо правильності заповнення, переглядати подані ними документи;
подавати виправлені документи у строки та в порядку, визначені Законом;
отримувати в персональному електронному кабінеті та на адресу особистої електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, електронні повідомлення про підтвердження подання документів, попередження про необхідність подання документів до Реєстру, інші повідомлення.
5. Після заповнення усіх необхідних полів форми документа суб'єкт декларування підписує документ шляхом накладання на нього особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.
Інші повідомлення, які суб'єкт декларування направляє за допомогою персонального електронного кабінету, також підписуються шляхом накладання на них особистого кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису відповідно до вимог законодавства.
6. Кожному поданому документу Реєстр автоматично надає унікальний ідентифікатор документа та накладає на нього електронну печатку Реєстру, що унеможливлює внесення несанкціонованих змін до поданого документа (забезпечує цілісність документа).
Подання документа до Реєстру підтверджується шляхом надсилання повідомлення суб'єкту декларування на адресу його електронної пошти, зазначену в персональному електронному кабінеті, та до персонального електронного кабінету суб'єкта декларування.
Після отримання зазначеного повідомлення суб'єкт декларування у разі виявлення неповних або недостовірних відомостей у документі подає виправлений документ (крім повідомлення про відкриття суб'єктом декларування або членом його сім'ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента та повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб'єкта декларування) відповідно до Закону.
7. Дані документів, які були подані до Реєстру, зберігаються у структурованому вигляді, а також у зручній для візуального сприйняття формі, зокрема у форматі HTML.
III. Строки зберігання документів у Реєстрі
1. Усі документи, які суб'єкт декларування подав до Реєстру, зберігаються в Реєстрі й автоматично оприлюднюються (за винятком конфіденційної інформації) у публічній частині Реєстру відповідно до цього Порядку. У разі створення виправленої декларації первинний документ, до якого вносяться виправлення, не видаляється і зберігається в Реєстрі.
Повідомлення про відкриття суб'єктом декларування або членом його сім'ї валютного рахунка в установі банку-нерезидента не оприлюднюються у публічній частині Реєстру.
2. Документи, які суб'єкт декларування подав до Реєстру, зберігаються у Реєстрі упродовж всього часу виконання цією особою функцій держави або місцевого самоврядування чи прирівняної відповідно до Закону до таких функцій діяльності, а також упродовж п'яти років після припинення виконання нею зазначених функцій (діяльності), крім останньої поданої такою особою декларації, яка зберігається безстроково.
Декларації кандидата на посаду зберігаються у Реєстрі упродовж двох років з дня їх подання, за умови, що суб'єкт декларування не виконував та не виконує функцій держави або місцевого самоврядування чи прирівняної відповідно до Закону до таких функцій діяльності.
3. Після спливу строків зберігання документів, визначених пунктом 2 цього розділу, особа, яка подала такі документи (далі - заявник), має право звернутись до Національного агентства із заявою про необхідність видалення документів з публічної частини Реєстру.
У заяві зазначаються:
прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), адреса задекларованого/зареєстрованого місця проживання (перебування), реквізити документа, що посвідчує його особу, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності) та унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності);
що заявник не виконує упродовж останніх п'яти років функцій держави або місцевого самоврядування чи прирівняної відповідно до Закону до таких функцій діяльності; або що після подання до Реєстру декларації кандидата на посаду заявник не виконував та не виконує функцій держави або місцевого самоврядування чи прирівняної відповідно до Закону до таких функцій діяльності.
До заяви додаються актуальні станом на дату надсилання заяви копія трудової книжки (у разі її наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування та інші відомості, що підтверджують припинення виконання заявником функцій держави або місцевого самоврядування чи прирівняної відповідно до Закону до таких функцій діяльності.
Заява та додатки надсилаються Національному агентству в паперовій формі на поштову адресу чи в електронній формі на електронну пошту.
4. У разі надходження до Національного агентства заяви, що не містить відомостей та/або додатків, передбачених пунктом 3 цього розділу, Національне агентство залишає її без розгляду та не пізніше 10 робочих днів з дня надходження такої заяви разом із наявними додатками повертає її заявнику із зазначенням причин повернення.
5. Заява та додатки розглядаються Національним агентством з метою з'ясування наявності підстав видалення документів, поданих заявником до Реєстру, з урахуванням інформації, що міститься у Реєстрі.
Строк розгляду заяви становить 20 робочих днів з дня її отримання Національним агентством.
6. Під час розгляду заяв Національне агентство використовує інформацію з інформаційно-комунікаційних і довідкових систем, реєстрів, банків даних, у тому числі тих, що містять інформацію з обмеженим доступом, держателем (адміністратором) яких є державні органи або органи місцевого самоврядування, до яких має доступ у встановленому законодавством порядку.
7. У разі встановлення Національним агентством за результатами розгляду заяви та додатків, що заявник відповідає вимогам, визначеним пунктом 2 цього розділу, Національне агентство видаляє документи, подані заявником, з публічної частини Реєстру.
У разі встановлення Національним агентством за результатами розгляду заяви та додатків, що заявник виконував або виконує функції держави або місцевого самоврядування чи прирівняну відповідно до Закону до таких функцій діяльність або не виконує зазначених функцій (діяльності) протягом менших від визначених абзацом першим пункту 2 цього розділу строків, Національне агентство відмовляє заявнику у видаленні документів, поданих ним до Реєстру.
Про результати розгляду заяви Національне агентство інформує заявника в строк, визначений абзацом другим пункту 5 цього розділу.
( розділ III із змінами, внесеними згідно з наказом Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.12.2023 р.
№ 282/23, у редакції наказу Національного агентства з питань запобігання корупції від 02.05.2025 р.
№ 129/25 )
IV. Оприлюднення та надання інформації Реєстру
1. Національне агентство забезпечує відкритий цілодобовий доступ до публічної частини Реєстру. Такий доступ передбачає можливість пошуку, перегляду, копіювання та роздрукування інформації, отримання (завантаження) документів у зручній для візуального сприйняття формі, зокрема у форматі HTML.
Доступ до даних Реєстру надається також у вигляді набору даних, організованого у форматі, що дає змогу його автоматизованого оброблення електронними засобами (машинозчитування) з метою повторного використання (у формі відкритих даних). Такі дані надаються як у вигляді окремих електронних документів у форматі JSON для завантаження, так і за допомогою інтерфейсу прикладного програмування (АРІ) відповідно до Положення про набори даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 2015 року
№ 835.
2. Інформація, що міститься в Реєстрі, надається відповідно до Законів України "Про захист персональних даних", "Про доступ до публічної інформації".
Керівник Управління інформаційно-аналітичних систем та захисту інформації | Анна КОВТУНЕНКО |