• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку контролю за дотриманням професійними учасниками фондового ринку (ринку цінних паперів) вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку | Рішення, Протокол, Акт, Запит, Журнал, Форма типового документа, Доручення, Порядок від 17.07.2015 № 1038
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення, Протокол, Акт, Запит, Журнал, Форма типового документа, Доручення, Порядок
  • Дата: 17.07.2015
  • Номер: 1038
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
  • Тип: Рішення, Протокол, Акт, Запит, Журнал, Форма типового документа, Доручення, Порядок
  • Дата: 17.07.2015
  • Номер: 1038
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
17.07.2015 м. Київ № 1038
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
06 серпня 2015 р. за № 955/27400
Про затвердження Порядку здійснення нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
( заголовок у редакції рішення Національної комісії з  цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
( Із змінами і доповненнями, внесеними  рішеннями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 13 квітня 2017 року № 235, від 30 травня 2018 року № 354, від 29 серпня 2019 року № 470, від 18 березня 2021 року № 199, від 8 травня 2023 року № 495 )
ВИРІШИЛА:
( преамбула у редакції рішення Національної комісії з  цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
1. Затвердити Порядок здійснення нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, що додається.
( пункт 1 у редакції рішення Національної комісії з  цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
2. Визнати таким, що втратило чинність, рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19 липня 2012 року № 997 "Про затвердження Порядку контролю за дотриманням професійними учасниками фондового ринку вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму", зареєстроване у Міністерстві юстиції України 09 серпня 2012 року за № 1353/21665 (зі змінами).
3. Департаменту контрольно-правової роботи (О. Мисюра) забезпечити:
подання цього рішення для здійснення експертизи на відповідність Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод до Секретаріату Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини Міністерства юстиції України;
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Управлінню інформаційних технологій та діловодства (А. Заїка) забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному веб-сайті НКЦПФР.
5. Управлінню внутрішнього аудиту та комунікацій (О. Збаражська) забезпечити опублікування цього рішення в офіційному друкованому виданні НКЦПФР.
6. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена НКЦПФР І. Назарчука.
 

Голова Комісії

Т. Хромаєв

ПОГОДЖЕНО:

 

Голова Державної служби
фінансового моніторингу України

І. Б. Черкаський
 
Протокол засідання Комісії
від 17 липня 2015 р. № 46
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
17 липня 2015 року № 1038
Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
06 серпня 2015 р. за № 955/27400
Порядок
здійснення нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
( заголовок Порядку у редакції рішень Національної комісії  з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199, від 08.05.2023 р. № 495 )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок є документом, що встановлює єдиний порядок здійснення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Орган контролю) нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб'єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Орган контролю, шляхом проведення планових/позапланових виїзних перевірок (далі - виїзні перевірки) та планових/позапланових безвиїзних перевірок (далі - безвиїзні перевірки).
( абзац перший пункту 1 розділу І у редакції рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199, від 08.05.2023 р. № 495 )
Участь у перевірках за погодженням з Органом контролю має(ють) право брати працівник(и) Державної служби фінансового моніторингу України (далі - Держфінмоніторинг).
Місцем проведення виїзної перевірки є приміщення суб'єкта первинного фінансового моніторингу за його місцезнаходженням (тимчасовим місцезнаходженням, про яке суб'єкт первинного фінансового моніторингу повідомив Орган контролю) та/або приміщення Органу контролю.
Місцем проведення безвиїзної перевірки є приміщення Органу контролю.
( абзац третій пункту 1 розділу І замінено абзацами третім, четвертим згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
2. Цей Порядок поширюється на суб'єктів первинного фінансового моніторингу (їх відокремлені підрозділи), державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
( пункт 2 розділу І у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
3. Цей Порядок не розповсюджується на суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які є банками/філіями іноземних банків, що отримали ліцензію(ї) на здійснення певного(их) виду(ів) професійної діяльності на ринках капіталу.
( пункт 3 розділу І із змінами, внесеними згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495 )
II. Організація проведення перевірок
1. Підставою для проведення Органом контролю планової перевірки суб'єкта первинного фінансового моніторингу на дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення є включення його до плану-графіка проведення перевірок суб'єктів первинного фінансового моніторингу на відповідний квартал. План-графік затверджується наказом Голови Органу контролю або особою, яка виконує його обов'язки, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Органу контролю.
( абзац перший пункту 1 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
Участь у підготовці плану-графіка за погодженням з Органом контролю має право брати Держфінмоніторинг.
2. Включення суб'єкта первинного фінансового моніторингу до плану-графіка проведення перевірок здійснюється на підставі ризик-орієнтованого підходу.
Критерії ризиків та оцінка рівня ризику суб'єкта первинного фінансового моніторингу встановлюються внутрішніми документами Органу контролю та базуються на ризик-профілі суб'єкта первинного фінансового моніторингу за видом професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках.
Рівень ризику суб'єкта первинного фінансового моніторингу визначається на дату складання плану-графіка проведення перевірок.
( пункт 2 розділу ІІ із змінами внесеними згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 29.08.2019 р. № 470, у редакції рішення Національної комісії з  цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
3. Планова перевірка передбачає заплановану Органом контролю перевірку відповідності діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу вимогам законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення протягом періоду, який підлягає перевірці. Планова перевірка проводиться за період з дати закінчення попередньої перевірки або за певний період діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
( пункт 3 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
4. Планова перевірка охоплює конкретний перелік питань щодо дотримання суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення за видом(ами) професійної діяльності, якщо у плані-графіку не зазначене інше.
( пункт 4 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
5. Мінімальний перелік питань планової перевірки повинен включати перевірку дотримання вимог законодавства щодо:
( абзац перший пункту 5 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
1) призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу;
2) вимог до кваліфікації працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу;
3) розробка, впровадження та оновлення правил, програм проведення фінансового моніторингу;
( підпункт 3 пункту 5 розділу ІІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
4) здійснення належної перевірки клієнтів (представників клієнтів);
( підпункт 4 пункту 5 розділу ІІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
5) проведення аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та операцій, стосовно яких є достатні підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення, реєстрації таких фінансових операцій та надання інформації про них;
( підпункт 5 пункту 5 розділу IІ із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495 )
6) зупинення здійснення фінансової(их) операції(й), яка(і) містить(ять) ознаки легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
7) зберігання документів щодо ідентифікації осіб, які провели фінансову операцію, та документів, що стосуються ділових відносин з клієнтом, даних про операції;
8) забезпечення функціонування належної системи управління ризиками, застосування у своїй діяльності ризик-орієнтованого підходу та вжиття належних заходів з метою мінімізації ризиків;
( підпункт 8 пункту 5 розділу IІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
9) здійснення управління ризиками для запобігання використанню послуг та продуктів суб'єкта первинного фінансового моніторингу для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
( пункт 5 розділу IІ доповнено новим підпунктом 9 згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495 )
10) здійснення управління ризиками, пов'язаними із запровадженням чи використанням нових та існуючих інформаційних продуктів, ділової практики або технологій, у тому числі таких, що забезпечують проведення фінансових операцій без безпосереднього контакту з клієнтом;
( пункт 5 розділу IІ доповнено новим підпунктом 10 згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495, у зв'язку з цим підпункти 9 - 11  вважати відповідно підпунктами 11 - 13 )
11) проведення внутрішніх перевірок своєї діяльності на предмет дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
12) проведення заходів з підготовки персоналу щодо належного виконання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізацій (відмиванню) доходів одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню зброї масового знищення;
( пункт 5 розділу ІІ доповнено підпунктом 12 згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
13) замороження/розмороження активів, що пов'язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням;
( пункт 5 розділу ІІ доповнено підпунктом 13 згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
14) дотримання суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог щодо подання Державній службі фінансового моніторингу України повідомлень (інформації) та опрацювання повідомлень (інформації) Державної служби фінансового моніторингу.
( пункт 5 розділу IІ доповнено підпунктом 14 згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495 )
Наведений перелік питань не є вичерпним і може доповнюватись під час проведення перевірки в межах законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
6. Про проведення планової перевірки суб'єкт первинного фінансового моніторингу повинен бути попередньо письмово повідомлений Органом контролю не менше ніж за десять календарних днів до початку її проведення.
( абзац перший пункту 6 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
До початку проведення планової перевірки, у разі направлення письмового повідомлення Органом контролю, проводиться попередня зустріч із керівником суб'єкта перевірки за участю керівника / членів робочої групи / особи (осіб), що проводить(ять) перевірку, керівника профільного структурного підрозділу Органу контролю. Під час зустрічі обговорюються організаційні питання щодо майбутньої перевірки.
( пункт 6 розділу ІІ доповнено абзацом другим згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199, абзац другий пункту 6 розділу IІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
7. Позапланова перевірка передбачає незаплановану Органом контролю перевірку відповідності діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу вимогам законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення протягом періоду, який підлягає перевірці, за окремими питаннями.
Позапланові перевірки можуть проводитися Органом контролю за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) повідомлення (у тому числі письмового) про ознаки порушення суб'єктом первинного фінансового моніторингу та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
( підпункт 1 пункту 7 розділу ІІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
2) підпункт 2 пункту 7 розділу ІІ виключено
( згідно з рішенням Національної комісії з цінних  паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199, у зв'язку з цим підпункти 3 - 9 вважати підпунктами 2 - 8 )
2) на виконання судових рішень, які набрали законної сили, та на вимогу правоохоронних органів;
3) за ініціативою Органу контролю з метою нагляду дотримання законодавства суб'єктами нагляду на підставі:
звітних даних та інших відомостей, що подаються відповідно до вимог, визначених нормативно-правовими актами, до Органу контролю;
інформації, документів (їхніх копій та/або витягів із них) в електронній або паперовій формі, звітів, отриманих від суб'єкта первинного фінансового моніторингу;
інформації та документів, отриманих від підрозділів Органу контролю, суб'єктів державного фінансового моніторингу, інших органів державної влади, а також іншої інформації та документів, отриманих Органом контролю під час виконання нею своїх функцій;
( підпункт 3 пункту 7 розділу IІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
4) виявлення Органом контролю нових документів (обставин), що не були (не могли бути) відомі під час проведення планової перевірки та які можуть вплинути на висновки за результатами планової перевірки;
5) необхідність перевірки виконання суб'єктом первинного фінансового моніторингу законних вимог посадових осіб Органу контролю стосовно усунення ним порушень закону;
6) винесення уповноваженою особою Органу контролю постанови про зупинення провадження у справі про правопорушення з метою проведення додаткової перевірки;
7) неподання у встановлений строк суб'єктом первинного фінансового моніторингу документів (інформації) на письмовий запит Органу контролю щодо здійснення безвиїзної перевірки, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджають поданню таких документів;
8) виявлення та підтвердження недостовірності в документах (інформації), наданих суб'єктом первинного фінансового моніторингу на письмовий запит Органу контролю, та/або якщо такі документи (інформація) не дають змоги оцінити виконання суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення під час його діяльності.
( підпункт 8 пункту 7 розділу ІІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
Повторна перевірка питань, які перевірялись, здійснюється лише за рішенням суду, яке набрало законної сили та/або за постановою (ухвалою) слідчого, прокурора (слідчого судді) у кримінальному провадженні та на підставі підпункту 4 цього пункту.
( абзац пункту 7 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
У разі виникнення під час проведення планової перевірки підстав для проведення позапланової перевірки, такі питання підлягають перевірці в межах проведення цієї планової перевірки.
( абзац пункту 7 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
Абзац пункту 7 розділу ІІ виключено
( згідно з рішенням Національної комісії з цінних  паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
8. Планові та позапланові виїзні перевірки проводяться в робочий час суб'єкта первинного фінансового моніторингу, що встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
За письмовим погодженням керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу або особи, яка виконує його обов'язки, перевірка може проводитись у неробочі дні або в позаробочий час суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
9. Безвиїзна перевірка проводиться в приміщенні Органу контролю на підставі отриманих від суб'єкта первинного фінансового моніторингу інформації, матеріалів, документів (в паперовій або електронній формі), даних відеоархіву, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень.
Безвиїзна перевірка проводиться за погодженням Голови Органу контролю або особи, яка виконує його обов'язки.
Безвиїзна перевірка вважається розпочатою з дати отримання Органом контролю інформації, матеріалів, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень на запит Органу контролю. Строк проведення безвиїзної перевірки не перевищує 65 робочих днів з дати її початку.
Запит (додаток 8) оформлюється як вихідний лист Органу контролю, підписується Головою Органу контролю або особою, яка виконує його обов'язки, та надсилається суб'єкту перевірки засобами поштового зв'язку рекомендованим листом або надсилається у вигляді електронного документа офіційним каналом зв'язку.
Запит, направлений на електронну пошту суб'єкта перевірки, вважається одержаним суб'єктом перевірки з часу надходження Органу контролю електронного повідомлення із зазначеним часом про доставку цього запиту суб'єкту перевірки.
У разі ненадходження до Органу контролю протягом двадцяти чотирьох годин з часу відправки запиту на електронну пошту суб'єкта перевірки електронного повідомлення про доставку цього запиту вважається, що такий запит суб'єктом перевірки не одержано. У такому випадку запит надсилається суб'єкту перевірки засобами поштового зв'язку рекомендованим листом.
( розділ ІІ доповнено новим пунктом 9 згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199, пункт 9 розділу IІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
10. Надання на запит Органу контролю інформації, матеріалів, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень здійснюється у паперовій формі або електронній формі з урахуванням вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги. Надання інформації, матеріалів, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень в електронній формі здійснюється із застосуванням офіційного каналу зв'язку з використанням електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги.
Ненадання документів або надання суб'єктом первинного фінансового моніторингу документів не в повному обсязі на запит Органу контролю є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки.
( розділ ІІ доповнено новим пунктом 10 згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199, пункт 10 розділу IІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
11. Безвиїзна перевірка може проводитися однією особою.
( розділ ІІ доповнено новим пунктом 11 згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199, у зв'язку з цим пункти 9 - 16 вважати пунктами 12 - 19 )
12. Для проведення виїзної перевірки Органом контролю утворюється робоча група та зі складу її членів призначається керівник.
До складу робочої групи, за згодою, мають право входити працівники Держфінмоніторингу.
( пункт 12 розділу ІІ у редакції рішення Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
13. Для проведення виїзної перевірки Головою Органу контролю (особою, яка виконує його обов'язки) керівнику робочої групи видається доручення у двох примірниках (додаток 1).
Доручення видається на строк, який забезпечує своєчасне та в повному обсязі проведення перевірок, але не більше ніж на 30 робочих днів.
Перевірка може бути закінчена раніше строку, вказаному у Дорученні.
( пункт 13 розділу II у редакції рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.05.2018 р. № 354, від 18.03.2021 р. № 199 )
14. Мінімальний склад робочої групи Органу контролю виїзної перевірки має становити дві особи з числа працівників Органу контролю.
( пункт 14 розділу II із змінами, внесеними згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 30.05.2018 р. № 354, у редакції рішення Національної комісії з цінних  паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
15. Особа не може бути включена до складу робочої групи у разі наявності конфлікту інтересів.
Особа, яку включають до складу робочої групи повинна письмово повідомити уповноважену особу Органу контролю, яка видає доручення на проведення перевірки про відсутність конфлікту інтересів.
( пункт 15 розділу ІІ у редакції рішення Національної комісії  з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
16. У разі якщо до робочої групи включено особу, яка згідно з пунктом 15 цього розділу не може бути включена до складу робочої групи, така особа має бути виключена зі складу робочої групи із дотриманням вимоги, передбаченої пунктом 14 цього розділу, щодо мінімального складу робочої групи.
( пункт 16 розділу ІІ у редакції рішення Національної комісії  з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199 )
17. Доручення на проведення планових/позапланових виїзних перевірок суб'єктів первинного фінансового моніторингу реєструється в окремому Журналі Органу контролю (додаток 2).
( пункт 17 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 30.05.2018 р. № 354, у редакції рішення Національної комісії з цінних  паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199, із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної комісії  з цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
18. Перевірка вважається розпочатою з дати отримання другого примірника доручення керівником суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особою, яка виконує його обов'язки), що підтверджується підписом на першому примірнику доручення із зазначенням прізвища, ініціалів, посади, дати отримання другого примірника доручення, та повернення першого примірника доручення керівнику робочої групи.
Керівник суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особа, яка виконує його обов'язки) зобов'язаний(а) підтвердити свою особу та повноваження.
Строк перевірки може бути продовжений уповноваженою особою Органу контролю, яка надала доручення, за обгрунтованим письмовим зверненням керівника робочої групи, але не більше ніж 10 робочих днів.
У разі продовження строку проведення перевірки завірена копія першого примірника доручення із продовженим строком під час перевірки надається або надсилається суб'єкту первинного фінансового моніторингу, що перевіряється.
( пункт 18 із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 13.04.2017 р. № 235, у редакції рішень Національної комісії з цінних  паперів та фондового ринку від 30.05.2018 р. № 354, від 18.03.2021 р. № 199 )
19. У випадку необхідності заміни керівника або членів робочої групи після початку перевірки Органом контролю видається нове доручення з новим складом робочої групи зі збереженням термінів, зазначених у попередньо виданому дорученні.
Про отримання другого примірника нового доручення керівник суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особа, яка виконує його обов'язки) власноруч робить відмітку на першому примірнику доручення із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника доручення.
III. Права та обов'язки робочої групи
1. Керівник та члени робочої групи при проведенні виїзної перевірки на підставі доручення на проведення перевірки мають право:
1) безперешкодно входити до приміщень суб'єкта первинного фінансового моніторингу за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки;
2) вимагати у посадових осіб суб'єкта первинного фінансового моніторингу документи або інформацію, що міститься в них, які необхідні робочій групі для проведення перевірки;
3) вимагати в межах своєї компетенції у посадових осіб суб'єкта первинного фінансового моніторингу надання письмових пояснень;
4) звертатися до правоохоронних органів за наявності реальної загрози життю, здоров'ю або майну робочої групи, застосування щодо робочої групи насильства;
5) реалізовувати інші повноваження, передбачені законом.
2. Пункт 2 розділу III виключено
( пункт 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199, виключено згідно з рішенням Національної комісії з  цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495, у зв'язку з цим пункти 3, 4  вважати відповідно пунктами 2, 3 )
2. Керівник та члени робочої групи при проведенні виїзної перевірки зобов'язані:
1) вручити керівнику суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особі, яка виконує його обов'язки) за місцем проведення перевірки другий примірник доручення. У разі відмови керівника (особи, яка виконує його обов'язки) суб'єкта первинного фінансового моніторингу поставити відмітку про отримання другого примірника доручення керівник робочої групи робить відповідний запис про те, що керівник (особа, яка виконує обов'язки) суб'єкта первинного фінансового моніторингу від підпису відмовився, та засвідчує це власним підписом;
2) повідомити керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особу, яка виконує його обов'язки) про права, обов'язки та повноваження робочої групи, про порядок проведення, підставу та питання перевірки, про права, обов'язки та відповідальність суб'єкта первинного фінансового моніторингу, про що робиться запис в акті перевірки;
( підпункт 2 пункту 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 18.03.2021 р. № 199 )
3) надавати письмові запити про надання документів або інформації, що міститься в них, необхідних для проведення перевірки (додаток 3), із зазначенням часу та дати їх надання.
4) підпункт 4 пункту 2 розділу ІІІ виключено
( згідно з рішенням Національної комісії з цінних  паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
5) підпункт 5 пункту 2 розділу ІІІ виключено
( підпункт 5 пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 30.05.2018 р. № 354, виключено згідно з рішенням Національної комісії з  цінних паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
3. Права керівника та членів робочої групи, визначені в підпунктах 2, 3 та 5 пункту 1 цього розділу, розповсюджуються на особу (осіб), що проводить(ять) безвиїзну перевірку.
( пункт 3 розділу ІІІ у редакції рішень Національної комісії  з цінних паперів та фондового ринку від 18.03.2021 р. № 199, від 08.05.2023 р. № 495 )
IV. Права та обов'язки суб'єкта первинного фінансового моніторингу, його посадових осіб
1. Посадові особи суб'єкта первинного фінансового моніторингу під час проведення виїзної перевірки мають право отримувати від робочої групи інформацію про:
1) порядок проведення, підставу та питання перевірки;
2) права та обов'язки робочої групи;
3) права та обов'язки посадових (уповноважених) осіб суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
2. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу та його посадові особи під час проведення виїзної перевірки зобов'язані:
1) допустити робочу групу до приміщень, у яких суб'єкт первинного фінансового моніторингу здійснює свою діяльність;
2) підтвердити повноваження керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особи, яка виконує його обов'язки) відповідними документами;
3) отримати другий примірник доручення;
4) поставити на першому примірнику доручення підпис із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника доручення, повернути перший примірник доручення керівнику робочої групи;
5) забезпечити робочій групі робоче місце для проведення перевірки;
6) своєчасно та у повному обсязі надавати (оформлювати, засвідчувати) Органу контролю / робочій групі достовірну інформацію, документи, копії документів (у яких можна прочитати всі написані в них відомості) або витяги з документів у терміни, встановлені запитами про надання документів, необхідних для проведення перевірки. Документи на ці запити надаються Органу контролю / керівнику робочої групи із супровідним листом із зазначенням переліку наданих документів та дати їх надання;
( підпункт 6 пункту 2 розділу IV у редакції рішень Національної  комісії з цінних паперів та фондового ринку від 30.05.2018 р. № 354, від 08.05.2023 р. № 495 )
7) надавати письмові пояснення Органу контролю / керівнику робочої групи;
( підпункт 7 пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495 )
8) підпункт 8 пункту 2 розділу IV виключено
( згідно з рішенням Національної комісії з цінних  паперів та фондового ринку від 08.05.2023 р. № 495, у зв'язку з цим підпункти 9, 10  вважати відповідно підпунктами 8, 9 )
8) підписати та скріпити печаткою (у разі наявності) суб'єкта первинного фінансового моніторингу роздруковану форму електронного документа або підписати Акт огляду електронного документа (додаток 6);
9) не створювати перешкод для виконання покладених на Орган контролю / керівника та членів робочої групи обов'язків.
( підпункт 9 пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з  рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495 )
3. Зобов'язання суб'єкта первинного фінансового моніторингу та його посадових осіб під час проведення виїзної перевірки, визначені у підпунктах 6, 7 та 9 пункту 2 цього розділу, розповсюджуються на суб'єкта первинного фінансового моніторингу та його посадових осіб під час проведення Органом контролю безвиїзної перевірки.
( розділ IV доповнено новим пунктом 3 згідно з рішенням  Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку  від 08.05.2023 р. № 495, у зв'язку з цим пункт 3 вважати пунктом 4 )
4. Керівник суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особа, яка виконує його обов'язки) може оскаржити дії членів робочої групи уповноваженій особі Органу контролю, яка видала доручення на проведення виїзної перевірки. Подання скарги не зупиняє проведення перевірки.
( пункт 4 розділу IV із змінами, внесеними згідно з рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового  ринку від 08.05.2023 р. № 495 )
V. Порядок проведення перевірки та оформлення результатів
1. Під час проведення виїзної перевірки робоча група детально вивчає, аналізує та оцінює всі необхідні документи (у тому числі з обмеженим доступом), які стосуються діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення. Особлива увага при перевірці звертається на недоліки в діяльності, які приводять до порушень вимог законодавства у цій сфері.
2. Орган контролю під час проведення перевірки має право отримувати від суб'єкта первинного фінансового моніторингу додаткові матеріали та пояснення на запит Органу контролю.
3. Робоча група складає Акт про відсутність суб'єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу) за місцезнаходженням (додаток 4) у разі відсутності суб'єкта первинного фінансового моніторингу (відокремленого підрозділу) за місцезнаходженням, зазначеним у документі про державну реєстрацію юридичної особи (тимчасовим місцезнаходженням, про яке суб'єкт первинного фінансового моніторингу повідомив Орган контролю, місцезнаходженням, зазначеним у довідці про спеціалізовані структурні підрозділи суб'єкта первинного фінансового моніторингу, що мають інше місцезнаходження, ніж суб'єкт первинного фінансового моніторингу), а саме:
у разі, якщо у приміщенні за місцезнаходженням суб'єкта, яке знаходиться в користуванні суб'єкта, - відсутні посадові особи суб'єкта первинного фінансового моніторингу за зазначеною адресою та неможливий зв'язок з ними, та наявна інформація від власника (орендодавця) приміщення суб'єкта первинного фінансового моніторингу щодо відсутності чинного договору оренди;
в разі, якщо приміщення за місцезнаходженням суб'єкта знаходиться у його власності - відсутні приміщення, облаштовані для роботи цього суб'єкта, та відсутні його працівники.
4. Робоча група складає Акт про відмову в проведенні виїзної перевірки (додаток 5), у разі:
недопуску до проведення перевірки, а саме: недопуску керівником (особою, яка виконує його обов'язки) робочої групи до приміщень суб'єкта первинного фінансового моніторингу;
створення робочій групі перешкод у проведенні перевірки, а саме:
відмови керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особи, яка виконує його обов'язки) поставити на першому примірнику доручення підпис та/або зазначити прізвище, ініціали, посаду, дату про отримання другого примірника доручення;
відмови керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особи, яка виконує його обов'язки) повернути перший примірник доручення;
відмови (ухилення) керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особи, яка виконує його обов'язки) отримати другий примірник доручення;
відсутності керівника (особи, яка виконує його обов'язки) за місцезнаходженням зазначеним у документі про державну реєстрацію юридичної особи (тимчасовим місцезнаходженням, про яке суб'єкт первинного фінансового моніторингу повідомив Орган контролю) протягом не менше трьох годин першого та трьох годин другого дня виходу робочої групи для проведення позапланової перевірки, за умови наявності зв'язку з ним протягом першого дня виходу робочої групи та відсутності ознак, визначених у пункті 5 цього розділу;
відсутності керівника суб'єкта перевірки або особи, яка виконує його обов'язки, за місцезнаходженням, зазначеним у документі про державну реєстрацію юридичної особи (тимчасовим місцезнаходженням, про яке суб'єкт первинного фінансового моніторингу повідомив Орган контролю), протягом не менше трьох годин першого та трьох годин другого дня виходу робочої групи для проведення планової перевірки та відсутності ознак, визначених у пункті 5 цього розділу;
ненадання суб'єктом первинного фінансового моніторингу жодних документів (інформації), що призвело до неможливості проведення перевірки.
5. Акт про неможливість проведення виїзної перевірки (додаток 10) робоча група складає у разі:
неможливість робочої групи протягом не менше трьох годин першого та трьох годин другого дня виходу на перевірку потрапити до приміщення суб'єкта первинного фінансового моніторингу за обставинами, не пов'язаними з діями суб'єкта перевірки;
відсутності керівника суб'єкта перевірки або особи, яка виконує його обов'язки, за місцезнаходженням, зазначеним у документі про державну реєстрацію юридичної особи (тимчасовим місцезнаходженням, про яке суб'єкт первинного фінансового моніторингу повідомив Орган контролю), протягом не менше трьох годин першого та трьох годин другого дня виходу робочої групи для проведення позапланової перевірки та у разі відсутності зв'язку з ним та відсутності ознак, визначених у пункті 4 цього розділу;
відсутності жодних документів, необхідних для проведення перевірки за обставинами непереборної сили, встановленими у статті 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні".
6. За результатами виїзної перевірки та надання суб'єктом перевірки всіх або частини наявних у суб'єкта перевірки документів (інформації) робоча група складає у паперовій формі у двох примірниках Акт планової/позапланової виїзної перевірки дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - Акт виїзної перевірки) за встановленою формою (додаток 7), який підписують керівник та члени робочої групи не пізніше дати закінчення терміну дії доручення на проведення перевірки. Другий примірник Акта виїзної перевірки під особистий підпис вручається посадовій (уповноваженій) особі суб'єкта первинного фінансового моніторингу за місцем проведення перевірки або в приміщенні Органу контролю.
У разі відмови (неявки) посадової (уповноваженої) особи суб'єкта первинного фінансового моніторингу отримати другий примірник Акта виїзної перевірки та зробити про це підпис на першому примірнику Акта перевірки, керівник робочої групи робить відповідний запис на двох примірниках Акта перевірки в місці, визначеному для підпису посадової (уповноваженої) особи суб'єкта первинного фінансового моніторингу. Протягом п'яти робочих днів другий примірник Акта виїзної перевірки надсилається суб'єкту первинного фінансового моніторингу рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
7. За результатами проведення безвиїзної перевірки особа(и), що проводила(и) перевірку, складає(ють) у паперовій формі у двох примірниках Акт планової/позапланової безвиїзної перевірки дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення (далі - Акт безвиїзної перевірки) за встановленою формою (додаток 9), який підписується особою(ами), що проводила(ли) безвиїзну перевірку.
Другий примірник Акта безвиїзної перевірки із супровідним листом надсилається суб'єкту перевірки засобами поштового зв'язку рекомендованим листом з повідомленням про вручення.
Посадова (уповноважена) особа суб'єкта первинного фінансового моніторингу не пізніше ніж на п'ятий робочий день із дати отримання Акта безвиїзної перевірки, який був надісланий суб'єкту перевірки засобами поштового зв'язку, зобов'язана з ним ознайомитися та надіслати Органу контролю лист, підписаний посадовою (уповноваженою) особою суб'єкта первинного фінансового моніторингу з інформацією про ознайомлення з Актом безвиїзної перевірки. Лист з інформацією про ознайомлення з Актом безвиїзної перевірки, який був надісланий суб'єкту перевірки засобами поштового зв'язку, надсилається Органу контролю у паперовій формі або у вигляді електронного документа із застосуванням офіційного каналу зв'язку з використанням електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги.
8. У разі створення особі (особам), що проводить (проводять) безвиїзну перевірку перешкод, а саме, ненадання суб'єктом первинного фінансового моніторингу жодних документів (інформації) на запит Органу контролю, при умовах наявності інформації про отримання запиту, що призвело до неможливості проведення перевірки складається Акт про відмову в проведенні безвиїзної перевірки (додаток 5).
9. У разі втрати документів, необхідних для проведення безвиїзної перевірки, за обставинами непереборної сили, встановленими у статті 14-1 Закону України "Про торгово-промислові палати в Україні", особа(и), що проводила(и) перевірку складає(ють) Акт про неможливість проведення безвиїзної перевірки (додаток 10).
10. У разі ненадання суб'єктом первинного фінансового моніторингу, що перевіряється, документів, необхідних для проведення перевірки, за наявності причин в Акті виїзної перевірки / Акті безвиїзної перевірки робиться запис про це із зазначенням причин. Крім того, до Акта виїзної перевірки / Акта безвиїзної перевірки додаються пояснення посадової особи суб'єкта первинного фінансового моніторингу (у разі їх надання) та документи (належним чином завірені копії документів), що підтверджують причини відсутності документів.
11. В Акті виїзної перевірки / Акті безвиїзної перевірки викладаються всі виявлені під час перевірки обставини та факти, що свідчать про порушення в діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
У разі усунення суб'єктом первинного фінансового моніторингу під час проведення перевірки виявлених робочою групою / особою(ами), що проводила(ли) перевірку, порушень та недоліків у діяльності суб'єкта перевірки робляться відповідні записи в Акті виїзної перевірки / Акті безвиїзної перевірки перевірки.
12. Не допускається викладати в Акті виїзної перевірки / Акті безвиїзної перевірки припущення та факти, не підтверджені документами.
13. Будь-які виправлення та доповнення в Акті виїзної перевірки / Акті безвиїзної перевірки після його підписання не допускаються. Про виявлення описок після підписання Акта виїзної перевірки / Акта безвиїзної перевірки суб'єкт первинного фінансового моніторингу повідомляється письмово.
Сторінки Акта виїзної перевірки / Акта безвиїзної перевірки нумеруються та підписуються робочою групою / особою(ами), що здійснювала(ли) перевірку.
14. До примірника Акта виїзної перевірки / Акта безвиїзної перевірки, який зберігається в Органі контролю, додаються матеріали перевірки - копії документів (витяги з документів, засвідчені суб'єктом первинного фінансового моніторингу), пояснення та інші документи згідно з переліком, зазначеним в Акті виїзної перевірки / Акті безвиїзної перевірки.
У разі проведення планової виїзної перевірки до Акта виїзної перевірки додаються матеріали перевірки, які підтверджують факти порушень законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
Якщо під час планової перевірки також перевірялись додаткові питання дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, зазначені в плані-графіку, до відповідного акта додаються матеріали перевірки, які підтверджують висновки робочої групи особи (осіб), що здійснювала(и) перевірку за цими питаннями.