НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
19.05.2011 N 882 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 липня 2011 р.
за N 907/19645
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг N 428 від 14.06.2018 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням ліцензіатами умов та правил здійснення діяльності, пов'язаної з виробництвом, передачею та постачанням електричної енергії, комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії, виробництвом теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії
( Постанова підлягає перегляду як така, що не відповідає Закону N 877-V від 05.04.2007, згідно з Розпорядженням КМ N 169-р від 10.03.2017 )
Відповідно до статті 11 Закону України "Про електроенергетику", Закону України "Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу" та Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14.03.95 N 213 (із змінами), Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням ліцензіатами умов та правил здійснення діяльності, пов'язаної з виробництвом, передачею та постачанням електричної енергії, комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії, виробництвом теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії (додається).
2. Визнати такою, що втратила чинність, постанову Національної комісії регулювання електроенергетики України від 13.04.2006 N 457 "Про затвердження Порядку контролю за дотриманням ліцензіатами Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом та за нерегульованим тарифом, з виробництва електричної енергії, передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами, оптового постачання електричної енергії та передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами", зареєстровану в Міністерстві юстиції України 17.05.2006 за N 573/12447.
3. Управлінню ліцензійного контролю та територіальних представництв забезпечити подання цієї постанови на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова НКРЕ
19.05.2011 N 882
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
22 липня 2011 р.
за N 907/19645
ПОРЯДОК
контролю за додержанням ліцензіатами умов та правил здійснення діяльності, пов'язаної з виробництвом, передачею та постачанням електричної енергії, комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії, виробництвом теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок розроблений відповідно до Законів України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про електроенергетику", "Про природні монополії", "Про теплопостачання", "Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу", постанов Кабінету Міністрів України від 21.07.99 N 1312 "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання", від 19.07.2000 N 1139 "Про затвердження Порядку застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику", від 17.09.2008 N 835 "Про затвердження критеріїв оцінки ступеня ризику від діяльності суб'єктів господарювання, яка підлягає ліцензуванню Національною комісією регулювання електроенергетики".
1.2. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб'єктів господарювання, які отримали в Національній комісії регулювання електроенергетики України ліцензії на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії, передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами, передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами, оптового постачання електричної енергії, постачання електричної енергії за регульованим тарифом та за нерегульованим тарифом, комбінованого виробництва теплової і електричної енергії, виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії (далі - ліцензіат) та провадять господарську діяльність відповідно до встановлених для певного виду діяльності ліцензійних умов.
1.3. Державний нагляд (контроль) здійснюється НКРЕ та територіальними представництвами НКРЕ (далі - ТП НКРЕ) у межах визначених повноважень шляхом проведення планових та позапланових перевірок згідно з цим Порядком.
1.4. Цей Порядок установлює:
загальні вимоги до здійснення планових та позапланових перевірок;
процедуру організації та проведення планових перевірок;
процедуру організації та проведення позапланових перевірок;
повноваження голови та членів комісії при проведенні перевірок ліцензованої діяльності ліцензіатів;
права і обов'язки ліцензіата;
процедуру проведення та оформлення результатів перевірок ліцензованої діяльності ліцензіатів;
оформлення документів щодо застосування до ліцензіатів санкцій за порушення законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов;
контроль за виконанням ліцензіатами рішень НКРЕ та усуненням ними порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов.
II. Загальні вимоги до здійснення планових та позапланових перевірок
2.1. Перевірки проводяться за місцем здійснення ліцензованої діяльності ліцензіата або його відокремлених підрозділів.
2.2. Перевірки здійснюються в робочий час ліцензіата, установлений правилами внутрішнього трудового розпорядку, у присутності керівника чи його заступника або уповноваженої особи ліцензіата.
2.3. До проведення перевірок можуть залучатися представники інших органів державного нагляду (контролю) за згодою керівників таких органів державного нагляду (контролю), якщо повноваження цих органів на здійснення чи участь у комплексних перевірках передбачені законом.
2.4. Для здійснення планової або позапланової перевірки НКРЕ видає наказ, який має містити найменування ліцензіата, щодо якого буде здійснюватися перевірка, та предмет перевірки.
2.5. На підставі наказу оформляється посвідчення на проведення перевірки за формою, наведеною в додатку 1, яке підписується Головою НКРЕ або виконувачем обов'язків Голови НКРЕ і засвідчується печаткою.
2.6. Для проведення перевірки ліцензіата НКРЕ створює комісію з числа посадових осіб та призначає голову і членів комісії, які зазначаються у посвідченні.
Мінімальний склад комісії має становити три особи.
2.7. Посвідчення є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення перевірки.
2.8. Не пізніше ніж за двадцять робочих днів до початку планової перевірки або безпосередньо перед позаплановою перевіркою відповідне ТП НКРЕ письмово надає структурному підрозділу НКРЕ, який організовує здійснення перевірки, інформацію про ліцензіата, що планується перевіряти, із зазначенням його повного найменування з усіма реквізитами, номера ліцензії, дати і номера акта попередньої планової (позапланової) перевірки та з пропозиціями щодо складу комісії та дня початку перевірки.
2.9. Перед початком проведення перевірки посадові особи НКРЕ зобов'язані пред'явити керівнику ліцензіата або уповноваженій ним особі оригінал посвідчення про перевірку та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу НКРЕ, і надати ліцензіату копію посвідчення про перевірку.
2.10. У разі неможливості посадової особи, яку включено до складу комісії з перевірки, з обґрунтованих причин взяти участь у цій перевірці та з метою забезпечення мінімально необхідного складу комісії оформляється нове посвідчення без зміни строку та питань перевірки.
Копія такого посвідчення надається ліцензіату.
2.11. Перед початком здійснення перевірки голова та/або члени комісії з перевірки реєструються у відповідному журналі ліцензіата (за його наявності).
III. Організація та проведення планових перевірок
3.1. Планові перевірки здійснюються відповідно до річних або квартальних планів, які затверджуються НКРЕ до 1 грудня року, що передує плановому, або до 25 числа останнього місяця кварталу, що передує плановому, та оприлюднюються НКРЕ шляхом розміщення інформації в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті НКРЕ.
Упродовж десяти робочих днів після затвердження плану заходів із здійснення державного нагляду (контролю) ліцензіатів НКРЕ надає копію плану заходів із здійснення державного нагляду (контролю) ліцензіатів та наказ про його затвердження до спеціально уповноваженого органу з питань ліцензування.
3.2. Періодичність проведення планових перевірок здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 17.09.2008 N 835 "Про затвердження критеріїв оцінки ступеня ризику від діяльності суб'єктів господарювання, яка підлягає ліцензуванню Національною комісією регулювання електроенергетики" (зі змінами).
3.3. Щорічно до 1 квітня НКРЕ готує звіт про виконання річного плану (квартальних планів) державного нагляду (контролю) ліцензіатів за попередній рік і оприлюднює його в мережі Інтернет на офіційному веб-сайті НКРЕ.
3.4. НКРЕ здійснюються планові перевірки за умови письмового повідомлення ліцензіата про проведення планової перевірки не пізніш як за десять днів до дня здійснення перевірки шляхом надсилання повідомлення рекомендованим листом (за адресою, зазначеною в ліцензії, виданій НКРЕ) чи телефонограмою за рахунок коштів НКРЕ або вручення особисто керівнику чи уповноваженій особі ліцензіата під розписку.
Повідомлення повинно містити:
дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу;
найменування юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід;
найменування органу державного нагляду (контролю).
Ліцензіат має право не допускати посадову особу НКРЕ до здійснення планової перевірки в разі неодержання повідомлення про здійснення планової перевірки.
3.5. Письмове повідомлення про проведення планової перевірки готується на підставі виданого посвідчення після прийняття відповідного наказу про перевірку.
3.6. Строк проведення планової перевірки не може перевищувати п'ятнадцяти робочих днів, а для суб'єктів малого підприємництва - п'яти робочих днів.
Продовження строку проведення планової перевірки не допускається.
IV. Організація та проведення позапланових перевірок
4.1. Підставами для здійснення позапланових перевірок є:
подання ліцензіатом письмової заяви до НКРЕ про здійснення перевірки за його бажанням;
виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих ліцензіатом;
перевірка виконання ліцензіатом приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів НКРЕ щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових перевірок НКРЕ;
звернення фізичних та юридичних осіб про порушення ліцензіатом ліцензійних умов та вимог законодавства в галузі електроенергетики або у сфері теплопостачання. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди НКРЕ на його проведення;
неподання в установлений термін ліцензіатом документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів;
настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю ліцензіата.
4.2. Під час проведення позапланової перевірки з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цієї перевірки, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні на проведення перевірки.
Проведення позапланових перевірок з інших підстав, крім передбачених у пункті 4.1 цього розділу, забороняється.
4.3. Ліцензіат повинен ознайомитися з підставою проведення позапланової перевірки з наданням йому копії відповідного документа.
4.4. Строк здійснення позапланової перевірки не може перевищувати десяти робочих днів, а щодо суб'єктів малого підприємництва - двох робочих днів.
Продовження строку здійснення позапланової перевірки не допускається.
V. Повноваження голови та членів комісії з перевірки при проведенні перевірок ліцензованої діяльності ліцензіатів
5.1. Голова та члени комісії з перевірки, що здійснюють перевірку, з метою з'ясування обставин, які мають значення для повноти проведення перевірки, у межах повноважень, передбачених законом, мають право:
вимагати від суб'єкта господарювання усунення виявлених порушень вимог законодавства;
вимагати припинення дій, які перешкоджають здійсненню перевірки;
відбирати зразки продукції, призначати експертизу, одержувати пояснення, довідки, документи, матеріали, відомості з питань, що виникають під час здійснення перевірки, відповідно до закону;
надавати (надсилати) ліцензіатам обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень і недоліків;
накладати штрафні санкції та вживати заходів, передбачених законом.
5.2. Голова та члени комісії з перевірки зобов'язані:
повно, об'єктивно та неупереджено здійснювати перевірку в межах повноважень, передбачених законом;
дотримуватися ділової етики у взаємовідносинах із ліцензіатами;
не втручатися і не перешкоджати здійсненню ліцензійної діяльності під час проведення перевірок, якщо це не загрожує життю та здоров'ю людей, не спричиняє небезпеки виникнення техногенних ситуацій і пожеж;
забезпечувати нерозголошення комерційної таємниці ліцензіата, що стає доступною посадовим особам під час здійснення перевірок;
ознайомити керівника ліцензіата, або його заступника, або уповноважену ним особу з результатами перевірки у строки, передбачені законом;
надавати суб'єкту господарювання консультаційну допомогу щодо процедури здійснення перевірки.
VI. Права та обов'язки ліцензіата
6.1. Ліцензіат під час здійснення перевірки має право:
вимагати від посадових осіб НКРЕ здійснювати перевірку з дотриманням вимог законодавства;
перевіряти наявність у голови та членів комісії з перевірки службового посвідчення і одержувати копії посвідчення на проведення планової або позапланової перевірки;
не допускати посадових осіб НКРЕ до здійснення перевірки, якщо:
перевірка здійснюється з порушенням вимог щодо періодичності проведення перевірок, передбачених законом;
голова та члени комісії з перевірки не надали документів, передбачених законом, або якщо надані документи не відповідають вимогам закону;
бути присутнім під час здійснення перевірки;
вимагати нерозголошення інформації, що є комерційною таємницею ліцензіата;
одержувати та знайомитися з актами планової (позапланової) перевірки;
надавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження або заперечення до актів планової (позапланової) перевірки;
оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії голови та членів комісії з перевірки.
6.2. Ліцензіат під час здійснення перевірки зобов'язаний:
допускати посадових осіб НКРЕ до здійснення перевірки за умови дотримання цього Порядку та забезпечувати умови для проведення перевірки;
виконувати вимоги НКРЕ щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства;
надавати документи, зразки продукції, пояснення, довідки, відомості, матеріали з питань, що виникають під час перевірки, відповідно до закону;
одержувати за результатами проведення перевірки примірник припису або акта перевірки.
VII. Процедура оформлення результатів перевірок ліцензованої діяльності ліцензіатів
7.1. Планові перевірки НКРЕ проводить відповідно до переліку питань, наведених у відповідних формах актів перевірки (додатки 2-8).
Під час проведення позапланової перевірки з'ясовується лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цієї перевірки та які зазначені в посвідченні на проведення перевірки.
7.2. За результатами проведеної планової чи позапланової перевірки посадова особа (комісія) складає акт перевірки у двох примірниках за формою, наведеною у додатках 2-9.
7.3. В акті перевірки зазначається стан дотримання суб'єктом господарювання вимог законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов, встановлених для певного виду господарської діяльності, а в разі недотримання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну норму чинного законодавства.
Довільне викладення або тлумачення вимог нормативно-правових актів не допускається.
7.4. Датою складання акта перевірки є останній день перевірки, зазначений у посвідченні.
7.5. В останній день перевірки два примірники акта перевірки підписуються посадовими особами, які здійснювали перевірку, та ліцензіатом або уповноваженою ним особою.
Кожна сторінка акта перевірки візується головою комісії з перевірки та керівником (уповноваженою особою) ліцензіата, що перевірявся.
7.6. Якщо суб'єкт господарювання не погоджується з актом перевірки, він підписує акт перевірки з поясненнями, зауваженнями або запереченнями, які є невід'ємною частиною акта перевірки.
7.7. У разі відмови ліцензіата підписати акт перевірки посадова особа НКРЕ чи відповідного ТП НКРЕ вносить до такого акта перевірки відповідний запис.
7.8. Один примірник акта перевірки вручається ліцензіату або уповноваженій ним особі, а другий зберігається в НКРЕ чи відповідному ТП НКРЕ.
7.9. У разі відсутності ліцензіата за адресою, зазначеною в ліцензії, або відмови в проведенні перевірки голова та члени комісії перевірки складають у трьох примірниках акт про відмову в проведенні перевірки або відсутності ліцензіата за формою, наведеною в додатку 10.
Два примірники акта про відмову в проведенні перевірки або відсутності ліцензіата з попередженням про необхідність підписання зазначеного акта у визначений термін направляються рекомендованим листом із поштовим повідомленням за місцезнаходженням ліцензіата, що вказане у ліцензії.
У випадку неповернення в установлений строк відправленого ліцензіату або повернення не підписаного без поважних причин акта про відмову в проведенні перевірки або відсутності ліцензіата у третьому примірнику акта про відмову в проведенні перевірки або відсутності ліцензіата робиться запис про відмову ліцензіата від його підписання.
7.10. У разі відмови ліцензіата в доступі комісії з перевірки на свою територію, до будівель, споруд та інших приміщень; створення інших перешкод з боку ліцензіата з метою уникнення планової чи позапланової перевірки; непризначення ліцензіатом уповноваженої особи, яка має право представляти ліцензіата під час проведення перевірки; відмови в наданні документів, необхідних для проведення перевірки, та інших пояснень на вимогу комісії посадові особи НКРЕ, які повинні були провести дану перевірку, складають акт за формою, наведеною в додатку 10.
7.11. Акт перевірки обов'язково реєструється посадовими особами НКРЕ чи відповідного ТП НКРЕ у книзі реєстрації актів перевірок додержання ліцензіатами ліцензійних умов за формою, наведеною в додатку 11.
7.12. Оригінал підписаного сторонами акта перевірки або з відміткою про відмову ліцензіата від його підписання з відповідними документами і матеріалами справи надаються головою комісії з перевірки до структурного підрозділу НКРЕ, який уповноважений організовувати здійснення державного нагляду (контролю).
У разі виявлення порушень ліцензіатом законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов разом з актом перевірки НКРЕ надає подання про порушення із визначенням чітких висновків про результати перевірки та пропозицій щодо застосування відповідних санкцій до ліцензіата.
7.13. Акт перевірки з висновками про порушення законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов разом з поданням у день підписання передається факсимільним зв'язком до структурного підрозділу НКРЕ, який організовує здійснення державного нагляду (контролю). Оригінали документів направляються поштою.
7.14. Структурний підрозділ НКРЕ, який організовує здійснення державного нагляду (контролю), проводить аналіз результатів перевірки і готує службову записку та подання про розгляд порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов на відкритому засіданні НКРЕ.
Відділ зв'язків з громадськістю та міжнародної координації НКРЕ забезпечує опублікування в засобах масової інформації шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті НКРЕ повідомлення про розгляд питання про порушення ліцензіатом законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов на відкритому засіданні НКРЕ.
Протокольний відділ НКРЕ готує та направляє факсимільним зв'язком ліцензіатам та іншим заінтересованим сторонам запрошення або повідомлення щодо взяття участі в засіданні НКРЕ, а управління справами НКРЕ надсилає його ліцензіату із поштовим повідомленням.
7.15. У випадку отримання акта перевірки з висновками про відсутність порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов структурний підрозділ НКРЕ, який організовує здійснення державного нагляду (контролю), за погодженням з головою НКРЕ долучає акт планової (позапланової) перевірки разом з усіма матеріалами та документами до особової справи ліцензіата, яка надалі зберігається в архіві НКРЕ.
7.16. У разі усунення ліцензіатом до винесення на розгляд на відкритому засіданні НКРЕ порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов, виявлених перевіркою, що підтверджується відповідними документами, структурний підрозділ НКРЕ, який організовує здійснення державного нагляду (контролю), за погодженням з головою НКРЕ долучає акт перевірки разом з усіма матеріалами та документами до особової справи ліцензіата, яка надалі зберігається в архіві НКРЕ.
7.17. На підставі акта перевірки, який складено за результатами здійснення перевірки, під час якої виявлено порушення вимог законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов, протягом п'яти робочих днів з дня завершення перевірки НКРЕ приймає письмове рішення про усунення порушень, виявлених під час здійснення перевірки, та/або про накладення санкцій, крім анулювання ліцензії.
7.18. Рішення про анулювання ліцензії може бути прийнято НКРЕ протягом десяти робочих днів з дати встановлення підстав для анулювання ліцензії.
7.19. Рішення НКРЕ про усунення порушень, виявлених під час здійснення перевірки, та/або про накладення санкцій (крім анулювання ліцензій) складається у двох примірниках: один примірник не пізніше ніж протягом п'яти робочих днів з дня складення акта перевірки надається ліцензіату чи уповноваженій ним особі для виконання, а другий примірник з підписом ліцензіата або уповноваженої ним особи щодо погоджених термінів усунення порушень вимог законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов залишається в НКРЕ.
7.20. У разі відмови ліцензіата або уповноваженої ним особи від отримання розпорядчого документа щодо усунення порушень вимог законодавства він направляється рекомендованим листом ліцензіату, а на копії розпорядчого документа, який залишається в НКРЕ, проставляються відповідний вихідний номер і дата направлення.
7.21. Копії рішень НКРЕ, прийнятих за результатами здійснення перевірок, надсилаються управлінням справами НКРЕ відповідним ТП НКРЕ для здійснення контролю.
VIII. Оформлення документів щодо застосування до ліцензіатів санкцій за порушення законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов
8.1. У разі порушення ліцензіатами законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов НКРЕ має право застосовувати до ліцензіатів санкції, передбачені Законами України "Про електроенергетику", "Про природні монополії", "Про теплопостачання", "Про комбіноване виробництво теплової та електричної енергії (когенерацію) та використання скидного енергопотенціалу", Порядком застосування санкцій за порушення законодавства про електроенергетику, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19.07.2000 N 1139, Положенням про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.99 N 1312.
8.2. У разі виявлення порушень ліцензійних умов ліцензіатами з виробництва електроенергії, передачі електроенергії магістральними та міждержавними електричними мережами, постачання електроенергії за нерегульованим тарифом, оптового постачання електроенергії, з комбінованого виробництва теплової і електричної енергії та з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії за результатами проведених перевірок цих ліцензіатів НКРЕ на підставі акта перевірки та подання структурного підрозділу НКРЕ, який організовує контроль діяльності ліцензіатів, приймає відповідні рішення, які оформляються у вигляді:
розпорядження про усунення порушень ліцензійних умов;
постанови про зупинення дії ліцензії;
постанови про накладення штрафу;
постанови про анулювання ліцензії.
8.3. У разі виявлення порушень ліцензійних умов ліцензіатами з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та з постачання електричної енергії за регульованим тарифом за результатами проведених перевірок цих ліцензіатів НКРЕ на підставі подання структурного підрозділу НКРЕ, який організовує контроль діяльності ліцензіатів, приймає відповідні рішення, які оформлюються у вигляді:
постанови про застереження;
постанови про зупинення дії ліцензії;
постанови про накладення штрафу;
постанови про анулювання ліцензії.
IX. Контроль за виконанням ліцензіатами рішень НКРЕ та усуненням ними порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов
9.1. Ліцензіат, який одержав рішення НКРЕ про усунення порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов, зобов'язаний у визначений строк його виконати та у письмовій формі повідомити про це НКРЕ та відповідне ТП НКРЕ.
9.2. НКРЕ та/або відповідне ТП НКРЕ здійснюють контроль за усуненням ліцензіатом порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов за його місцезнаходженням у визначений рішенням НКРЕ строк.
9.3. У разі прийняття НКРЕ рішення про застосування до ліцензіата застереження відповідне ТП НКРЕ контролює надання ліцензіатом до НКРЕ у 3-денний строк з моменту отримання застереження письмової відповіді про заходи, за допомогою яких у строки, визначені НКРЕ, він повинен усунути порушення, зазначені в застереженні.
9.4. У разі накладення штрафу на ліцензіата відповідне ТП НКРЕ контролює надання документального підтвердження до НКРЕ ліцензіатом щодо оплати штрафу у визначений строк.
9.5. У разі зупинення дії ліцензії за порушення ліцензіатом ліцензійних умов або невиконання ліцензіатом у визначений строк рішень НКРЕ відповідне ТП НКРЕ контролює виконання ліцензіатом у встановлені строки вимог, зазначених у рішенні НКРЕ про зупинення дії ліцензії.
9.6. У разі дострокового усунення ліцензіатом порушень при зупиненні дії ліцензії він надає НКРЕ документи та матеріали, які підтверджують усунення порушень.
9.7. У разі усунення порушень, що призвели до зупинення дії ліцензії, НКРЕ приймає рішення про поновлення її дії.
9.8. У разі неусунення ліцензіатом порушень у строк, на який зупинено дію ліцензії, НКРЕ може прийняти рішення про анулювання ліцензії за наявності підстав, визначених пунктом 12 Положення про порядок видачі Національною комісією регулювання електроенергетики ліцензій на провадження діяльності, пов'язаної з виробництвом, передачею та постачанням електричної енергії, комбінованим виробництвом теплової та електричної енергії, виробництвом теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.99 N 753.
9.9. У разі усунення ліцензіатом порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов у встановлений відповідним рішенням НКРЕ термін він надає відповідному ТП НКРЕ письмове повідомлення з необхідними документами та матеріалами, які підтверджують усунення порушень.
9.10. При достатності наданих ліцензіатом пояснень НКРЕ за поданням ТП НКРЕ та структурного підрозділу, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, приймає протокольне рішення про припинення процедури розгляду порушень ліцензіатом законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов, про що письмово повідомляє ліцензіата.
Протокольне рішення НКРЕ управління справами також направляє до ТП НКРЕ.
9.11. У разі неусунення ліцензіатом порушень у встановлений рішенням НКРЕ строк з об'єктивних причин, про що ліцензіат надає НКРЕ письмове повідомлення з обґрунтуванням необхідності продовження терміну усунення порушень законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов, НКРЕ може прийняти рішення про продовження терміну усунення порушень або встановлення нового строку.
9.12. При ненаданні ліцензіатом у встановлений строк письмового повідомлення з необхідними документами та матеріалами, що підтверджують виконання вимог рішення НКРЕ про застосування до нього санкцій (крім анулювання ліцензії), НКРЕ або ТП НКРЕ після закінчення зазначеного в рішенні строку розпочинає позапланову перевірку в установленому порядку.
9.13. У разі невиконання ліцензіатом вимог рішення НКРЕ у визначений у рішенні строк структурний підрозділ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, на підставі акта позапланової перевірки готує подання на розгляд НКРЕ щодо застосування до ліцензіата відповідних санкцій або анулювання ліцензії.
9.14. Підставами для анулювання ліцензії є:
подання заяви ліцензіатом;
виявлення недостовірних відомостей у заяві на отримання ліцензії чи в документах, що додаються до неї;
передача ліцензіатом ліцензій іншій особі;
неможливість ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, установлених для певного виду господарської діяльності;
державна реєстрація припинення цивільної правоздатності ліцензіата;
повторне порушення ліцензіатом ліцензійних умов.
9.15. Неможливістю забезпечити виконання ліцензійних умов вважаються:
відсутність місцевих (локальних) електричних мереж у власності суб'єкта господарювання, що отримав ліцензії з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електромережами та з постачання електричної енергії за регульованим тарифом;
відсутність магістральних та міждержавних електричних мереж у власності (користуванні) суб'єкта господарювання, що отримав ліцензію з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами;
відсутність когенераційної установки у власності суб'єкта господарювання, що отримав ліцензію з комбінованого виробництва теплової і електричної енергії;
відсутність джерел теплової енергії (теплоелектроцентралі, установки з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії) у власності або користуванні суб'єкта господарювання, що отримав ліцензію з виробництва теплової енергії на теплоелектроцентралях та установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії.
9.16. Рішення про анулювання ліцензії на підставі заяви ліцензіата, державної реєстрації припинення цивільної правоздатності суб'єкта господарювання або неможливості ліцензіата забезпечити виконання ліцензійних умов, установлених для певного виду господарської діяльності, приймається НКРЕ без проведення перевірки.
9.17. Ліцензія вважається анульованою з дати прийняття НКРЕ рішення про анулювання такої ліцензії або з дати державної реєстрації припинення цивільної правоздатності ліцензіата.
Запис про дату та номер рішення про анулювання ліцензії управління ліцензування НКРЕ вносить до реєстру виданих ліцензій після набрання чинності рішенням про анулювання ліцензії.
9.18. Мотивоване рішення НКРЕ про анулювання ліцензії вручається ліцензіату або направляється управлінням справами НКРЕ ліцензіату рекомендованим листом з поштовим повідомленням у п'ятиденний строк з дня прийняття НКРЕ такого рішення. Надалі поштове повідомлення зберігається в справі ліцензіата з відміткою про вручення.
Копії рішень НКРЕ обов'язково надсилаються управлінням справами відповідним ТП НКРЕ, а копія рішення про зупинення та анулювання дії ліцензії надсилається також до державного підприємства "Енергоринок" та органу державної податкової служби за місцезнаходженням суб'єкта господарської діяльності в п'ятиденний строк для прийняття відповідного рішення.
9.19. Після припинення процедури розгляду порушення ліцензіатом законодавства в галузі електроенергетики або сфері теплопостачання та ліцензійних умов або в разі анулювання ліцензії структурний підрозділ НКРЕ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, долучає всі матеріали та документи до особової справи ліцензіата, яка надалі зберігається в архіві НКРЕ.
Начальник управління ліцензійного контролю та територіальних представництв | К.Красюк |
Додаток 1
до Порядку контролю
за додержанням ліцензіатами
умов та правил здійснення
діяльності, пов'язаної
з виробництвом, передачею
та постачанням електричної
енергії, комбінованим
виробництвом теплової
та електричної енергії,
виробництвом теплової
енергії
на теплоелектроцентралях
та установках
з використанням
нетрадиційних
або поновлюваних джерел
енергії
(Державний
Герб
України)
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
_________________________________________________
(місцезнаходження НКРЕ)
___________________
(телефон, факс)
ПОСВІДЧЕННЯ
на проведення _______________________ перевірки
(планової/позапланової)
від "__" __________ 20__ року N _____,
видане відповідно до наказу НКРЕ від "__" ______ 20__ року N ____
голові комісії
з проведення перевірки ________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
членам комісії
з проведення перевірки ________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
_________________________________________
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
для проведення
перевірки ліцензіата _________________________________________
(найменування юридичної особи
або прізвище, ім'я та по батькові
фізичної особи - підприємця
та місцезнаходження (місце проживання)
ліцензіата)
на термін з "__" _____ 20__ року по "__" __________ 20___ року
щодо дотримання _________________________________________________
_________________________________________________________________
(предмет перевірки із зазначенням відповідного виду
господарської діяльності, серії та номера ліцензії)
за період діяльності з "__" ___ 20__ року по "__" ____ 20__ року.
Відповідно до Закону України "Про основні засади державного
нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та на
підставі ________________________________________________________
(підстава проведення перевірки)
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
_________________________________________________________________
(інформація про здійснення попереднього заходу - тип заходу
і строк його здійснення)
Голова Комісії ____________ ________________________________
(підпис) (прізвище, ім'я та по батькові)
М.П.
Додаток 2
до Порядку контролю
за додержанням ліцензіатами
умов та правил здійснення
діяльності, пов'язаної
з виробництвом, передачею
та постачанням електричної
енергії, комбінованим
виробництвом теплової
та електричної енергії,
виробництвом теплової
енергії
на теплоелектроцентралях
та установках
з використанням
нетрадиційних
або поновлюваних джерел
енергії
(Державний
Герб
України)
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
________________________________________________
(місцезнаходження НКРЕ або відповідного
територіального представництва НКРЕ)
_______________________
(телефон, факс)
АКТ
планової перевірки дотримання Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії
від "__" ________ 20__ року N ____ ____________________
(місце складання)
________________________________________________________________,
(найменування юридичної особи або прізвище,
ім'я та по батькові фізичної особи - підприємця)
код платника податків згідно з ЄДРПОУ/реєстраційний номер
облікової картки платника податків або серія та номер паспорта
(для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання
відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової
картки платника податків та офіційно повідомили про це
відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у
паспорті) _______________________________________________________
_________________________________________________________________
(місцезнаходження (місце проживання), телефон)
Загальна інформація
щодо здійснюваної та раніше здійснених перевірок
------------------------------------------------------------------
| Розпорядчі документи щодо здійснюваної перевірки |
|----------------------------------------------------------------|
|Наказ від "__" __________ 20___ N ___ |
|Посвідчення про перевірку від "__" ___________ 20__ N ____ |
------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------
| Початок перевірки | Завершення перевірки |
|---------------------------------+------------------------------|
|_______ |_________ |____________ |_______|_________|____________|
|--------+----------+-------------+-------+---------+------------|
| число | місяць | рік | число | місяць | рік |
------------------------------------------------------------------
Посадові особи, що беруть участь у заході:
голова комісії
з проведення перевірки ________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
члени комісії
з проведення перевірки ________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
________________________________________;
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
_________________________________________
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
у присутності керівника (уповноваженого представника) ліцензіата
_________________________________________________________________
(посада, прізвище, ім'я та по батькові)
провели перевірку ліцензованої діяльності за період діяльності з
"__" ____________ 20__ року по "__" ____________ 20__ року.
Дані щодо останніх проведених перевірок:
---------------------------------------------------------------------------------
| Планова | Позапланова |
|---------------------------------------+---------------------------------------|
|---- |---- |
|| | не було взагалі || | не було взагалі |
|---- |---- |
|---------------------------------------+---------------------------------------|
|---- |---- |
|| | була в період з "__" ________ 20__|| | була в період з "__" ________ 20__|
|---- по "__" ________ 20__|---- по "__" ________ 20__|
| | |
|Акт перевірки від "__" ___________ 20__|Акт перевірки від "__" ___________ 20__|
---------------------------------------------------------------------------------
Питання, що підлягають перевірці:
-----------------------------------------------------------------------------------------
| N | Питання щодо дотримання Умов та |Так*|Ні*|НВ*|НП*| Нормативне обґрунтування |
|з/п | Правил здійснення підприємницької | | | | | |
| |діяльності з виробництва електричної| | | | | |
| | енергії ( z0174-96 ) | | | | | |
|----+------------------------------------+----+---+---+---+----------------------------|
|1 |Ліцензіат не передає ліцензію третім| | | | |пункт 1.3 глави 1 Умов та |
| |особам | | | | |Правил здійснення |
| | | | | | |підприємницької діяльності з|
| | | | | | |виробництва електричної |
| | | | | | |енергії, затверджених |
| | | | | | |постановою НКРЕ від 08.02.96|