03.07.2017 № 235 |
Міністр | В. Омелян |
Начальник Управління безпеки на транспорті та технічного регулювання | А.В. Щелкунов |
№ з/п | Опис ознаки (короткий опис ситуації, випадку, події, аварії) | Одиниця виміру показника ознаки | Порогове значення показника ознаки | Примітки |
І. Катастрофа (аварія з серйозними наслідками) | ||||
1 | Транспортна подія, що призвела до пожежі на рухомому складі залізничного транспорту, зіткнення рухомого складу залізничного транспорту з іншим рухомим складом залізничного транспорту, сходження рухомого складу залізничного транспорту на перегоні чи станції, при поїзній або маневровій роботі, екіпіруванні або інших переміщеннях та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Загинуло від 1, постраждало (травмовано) від 5 | |
2 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення пасажирських, вантажних поїздів або іншого рухомого складу залізничного транспорту з автотранспортними засобами або іншими самохідними машинами на залізничних переїздах та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Загинуло від 1, постраждало (травмовано) від 5 | Через порушення працівниками залізничного транспорту вимог Правил технічної експлуатації залізниць України , затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20 грудня 1996 року № 411, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 25 лютого 1997 року за № 50/1854 (далі - ПТЕ залізниць України), Правил технічної експлуатації міжгалузевого промислового залізничного транспорту України , затверджених наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 01 жовтня 2009 року № 1014, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 04 грудня 2009 року за № 1166/17182 (далі - ПТЕ МППЗТ), Правил технічної експлуатації залізничного транспорту промислових підприємств , затверджених наказом Міністерства промислової політики України від 15 лютого 2010 року № 70, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 22 березня 2010 року за № 237/17532 (далі - ПТЕ промислових підприємств) |
3 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення пасажирських, вантажних поїздів або іншого рухомого складу залізничного транспорту з автотранспортними засобами або іншими самохідними машинами за межами залізничних переїздів та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Загинуло від 1, постраждало (травмовано) від 5 | Через порушення працівниками залізничного транспорту вимог ПТЕ залізниць України , ПТЕ МППЗТ , ПТЕ промислових підприємств |
4 | Транспортна подія, що призвела до пожежі на рухомому складі залізничного транспорту, зіткнення рухомого складу залізничного транспорту з іншим рухомим складом залізничного транспорту, сходження рухомого складу залізничного транспорту на перегоні чи станції, при поїзній або маневровій роботі, екіпіруванні або інших переміщеннях та спричинила пошкодження рухомого складу залізничного транспорту | Одиниця | Від 3 (до ступеня виключення з інвентарного парку) | |
5 | Транспортна подія, що сталася при навантаженні, наповненні, перевантаженні, перевезенні, розвантаженні або при транзитному зберіганні у рухомому складі залізничного транспорту небезпечних вантажів (небезпечних відходів), під час яких сталася втрата небезпечних вантажів (небезпечних відходів) або є небезпека їх втрати у розмірах, визначених пунктом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, пунктом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 додатка 2 до Угоди про міжнародне вантажне залізничне сполучення (далі - додаток 2 до УМВС/СМГС ) або підрозділом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, підрозділом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 Регламенту про міжнародне залізничне перевезення небезпечних вантажів (далі - РІД), та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Загинуло від 1, постраждало (травмовано) від 5 | |
6 | Транспортна подія, що сталася при навантаженні, наповненні, перевантаженні, перевезенні, розвантаженні або при транзитному зберіганні у рухомому складі залізничного транспорту небезпечних вантажів (небезпечних відходів), під час яких сталася втрата небезпечних вантажів (небезпечних відходів) або є небезпека їх втрати у розмірах, визначених пунктом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, пунктом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 додатка 2 до УМВС/СМГС , та призвела до значних матеріальних збитків та/або завдання шкоди навколишньому природному середовищу | Гривня | Перевищує еквівалент 80000,00 швейцарських франків в гривнях за курсом, установленим Національним банком України | Збитки, спричинені пошкодженням рухомого складу залізничного транспорту та інфраструктури залізничного транспорту, не враховуються |
7 | Транспортна подія, що сталася при навантаженні, наповненні, перевантаженні, перевезенні, розвантаженні або при транзитному зберіганні у рухомому складі залізничного транспорту небезпечних вантажів (небезпечних відходів), під час яких сталася втрата небезпечних вантажів (небезпечних відходів) або є небезпека їх втрати у розмірах, визначених підрозділом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, підрозділом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 РІД , та призвела до значних матеріальних збитків та/або завдання шкоди навколишньому природному середовищу | Гривня | Перевищує еквівалент 50000,00 євро в гривнях за курсом, установленим Національним банком України | Збитки, спричинені пошкодженням рухомого складу та інфраструктури залізничного транспорту, не враховуються |
ІІ. Аварія | ||||
1 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення рухомого складу залізничного транспорту з іншим рухомим складом залізничного транспорту та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Постраждало (травмовано) до 5 | |
2 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення рухомого складу залізничного транспорту з іншим рухомим складом залізничного транспорту | Факт | 1 | |
3 | Транспортна подія, що сталася при навантаженні, наповненні, перевантаженні, перевезенні, розвантаженні або при транзитному зберіганні у рухомому складі залізничного транспорту небезпечних вантажів (небезпечних відходів), під час яких сталася втрата небезпечних вантажів (небезпечних відходів) або є небезпека їх втрати у розмірах, визначених пунктом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, пунктом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 додатка 2 до УМВС/СМГС або підрозділом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, підрозділом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 РІД , яка за своїми наслідками не відноситься до аварій із серйозними наслідками | Факт | 1 | |
4 | Транспортна подія, що сталася при навантаженні, наповненні, перевантаженні, перевезенні, розвантаженні або при транзитному зберіганні у рухомому складі залізничного транспорту небезпечних вантажів (небезпечних відходів), під час яких сталася втрата небезпечних вантажів (небезпечних відходів) або є небезпека їх втрати у розмірах, визначених пунктом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, пунктом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 додатка 2 до УМВС/СМГС або підрозділом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, підрозділом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 РІД , та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Постраждало (травмовано) до 5 | |
5 | Транспортна подія, що сталася при навантаженні, наповненні, перевантаженні, перевезенні, розвантаженні або при транзитному зберіганні у рухомому складі залізничного транспорту небезпечних вантажів (небезпечних відходів), під час яких сталася втрата небезпечних вантажів (небезпечних відходів) або є небезпека їх втрати у розмірах, визначених пунктом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, пунктом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 додатка 2 до УМВС/СМГС або підрозділом 1.1.3.6 розділу 1.1.3 глави 1.1, підрозділом 1.8.5.3 розділу 1.8.5 глави 1.8 РІД , та призвела до втручання органів виконавчої влади чи аварійно-рятувальних служб, евакуації людей чи перекриття автомобільних доріг та/або залізничних колій загального користування | Година | На 3 і більше | |
6 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення пасажирських, вантажних поїздів або іншого рухомого складу залізничного транспорту з автотранспортними засобами або іншими самохідними машинами на залізничних переїздах та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Постраждало (травмовано) до 5 | Через порушення працівниками залізничного транспорту вимог ПТЕ залізниць України , ПТЕ МППЗТ , ПТЕ промислових підприємств |
7 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення пасажирських, вантажних поїздів або іншого рухомого складу залізничного транспорту з автотранспортними засобами або іншими самохідними машинами за межами залізничних переїздів та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Постраждало (травмовано) до 5 | Через порушення працівниками залізничного транспорту вимог ПТЕ залізниць України , ПТЕ МППЗТ , ПТЕ промислових підприємств |
8 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення пасажирських, вантажних поїздів або іншого рухомого складу залізничного транспорту з автотранспортними засобами чи іншими самохідними машинами на залізничних переїздах та пошкодження рухомого складу залізничного транспорту | Факт | 1 | Через порушення працівниками залізничного транспорту вимог ПТЕ залізниць України , ПТЕ МППЗТ , ПТЕ промислових підприємств |
9 | Транспортна подія, що призвела до зіткнення пасажирських, вантажних поїздів або іншого рухомого складу залізничного транспорту з автотранспортними засобами або іншими самохідними машинами за межами залізничних переїздів | Факт | 1 | Через порушення працівниками залізничного транспорту вимог ПТЕ залізниць України , ПТЕ МППЗТ , ПТЕ промислових підприємств |
10 | Транспортна подія, що призвела до сходження рухомого складу залізничного транспорту на перегоні чи станції, при поїзній або маневровій роботі, екіпіруванні або інших переміщеннях | Факт | 1 | |
11 | Транспортна подія, що призвела до сходження рухомого складу залізничного транспорту на перегоні чи станції, при поїзній або маневровій роботі, екіпіруванні або інших переміщеннях та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Постраждало (травмовано) до 5 | |
12 | Транспортна подія, що призвела до пожежі на рухомому складі залізничного транспорту та спричинила шкоду життю і здоров’ю людини | Особа | Постраждало (травмовано) до 5 | |
13 | Транспортна подія, що призвела до пожежі на рухомому складі залізничного транспорту, внаслідок якої пошкоджено рухомий склад залізничного транспорту та/або інфраструктуру залізничного транспорту | Одиниця | Від 1 (до ступеня капітального ремонту) або від 1 (до ступеня виключення з інвентарного парку) | |
14 | Травмування (загибель) робітників залізничного транспорту у робочий час, завдане рухомим складом залізничного транспорту, що переміщався | Особа | Постраждало (травмовано) або загинуло від 1 | |
15 | Травмування (загибель) сторонніх осіб на залізничних переїздах, завдане рухомим складом залізничного транспорту, що переміщався | Особа | Постраждало (травмовано) або загинуло від 1 | За винятком випадків зіткнень з автотранспортними засобами або іншими самохідними машинами на залізничних переїздах |
16 | Травмування (загибель) сторонніх осіб на залізничному транспорті, завдане рухомим складом залізничного транспорту, що переміщався | Особа | Постраждало (травмовано) або загинуло від 1 | |
17 | Травмування (загибель) пасажирів на залізничному транспорті, завдане рухомим складом залізничного транспорту, що переміщався | Особа | Постраждало (травмовано) або загинуло від 1 | |
ІІІ. Інциденти | ||||
1 | Приймання поїзда на зайняту колію | Факт | 1 | За винятком випадків, передбачених ПТЕ залізниць України |
2 | Відправлення поїзда на зайнятий перегін | Факт | 1 | За винятком випадків, передбачених ПТЕ залізниць України |
3 | Саморозчеплення, розрив автозчепу або гвинтової стяжки у пасажирському поїзді між вагонами | Факт | 1 | |
4 | Переведення стрілки або рухомого осердя хрестовини, що входить до поїзного маршруту, або під поїздом | Факт | 1 | |
5 | Переведення стрілки або рухомого осердя хрестовини під маневровим складом | Факт | 1 | |
6 | Саморозчеплення, розрив автозчепу або гвинтової стяжки у вантажному поїзді, між секціями локомотива та між локомотивом і першим вагоном пасажирського поїзда | Факт | 1 | |
7 | Розріз стрілки (рухомого осердя хрестовини) | Факт | 1 | |
8 | Поява несправності локомотива, моторвагонного рухомого складу або спеціального рухомого складу, вагонів, несправності колії, пристроїв сигналізації, централізації, блокування та зв'язку, контактної мережі, електропостачання, невірні або неоперативні дії працівників, які призвели до затримки пасажирських поїздів та/або регіональних, приміських поїздів на перегоні чи станції | Година | На 1 і більше понад час, встановлений графіком руху | |
9 | Поява несправності локомотива або спеціального рухомого складу, вагонів, несправності колії, пристроїв сигналізації, централізації, блокування та зв'язку, контактної мережі, електропостачання, невірні або неоперативні дії працівників, які призвели до затримки вантажного поїзда на перегоні чи станції | Година | На 2 і більше понад час, встановлений графіком руху | |
10 | Злам бокової ферми кузова вантажного вагона, колісної пари або її елементів, бокової рами чи надресорної балки візка рухомого складу залізничного транспорту, надресорної чи хребтової балки кузова пасажирського або вантажного вагона, наявність тріщини рами візка пасажирського вагона | Факт | 1 | |
11 | Перехід на інші засоби сигналізації і зв’язку для організації руху поїздів через несправність технічних засобів з відліком часу від проходження першого поїзда | Година | На 8 і більше | |
12 | Вихід вантажу із врахуванням паковання та необхідних для навантаження, розміщення, кріплення і перевезення пристосувань і матеріалів за встановлені габарити навантаження або понаднормовий вихід його кінців за кінцеву балку рами вагона чи від середини вагона (зчепу) у повздовжньому напрямку під час руху | Факт | 1 | |
13 | Відмови в роботі електричної централізації, ключової залежності стрілок і сигналів на станціях, автоблокування на перегонах, електропостачання на станціях і перегонах, несправності контактної мережі, зв’язку, засобів автоматичного контролю технічного стану рухомого складу залізничного транспорту під час руху поїздів, що не усунуті | Година | Протягом 8 і більше | |
14 | Відмови в роботі пристроїв на залізничних переїздах з відліком часу від проходження першого поїзда, що не усунуті | Година | Протягом 4 і більше | |
15 | Несвоєчасне закінчення робіт у вікно, що призвело до затримки поїздів | Година | На 2 і більше | |
16 | Відправлення поїзда з перекритими кінцевими кранами | Факт | 1 | |
17 | Приймання і відправлення поїзда за непідготовленим маршрутом | Факт | 1 | |
18 | Проїзд заборонного сигналу, граничного стовпчика або сигнального знака "Межа станції" | Факт | 1 | |
19 | Вихід рухомого складу залізничного транспорту на маршрут приймання (відправлення) поїзда або на перегін | Факт | 1 | |
20 | Поява на польовому або локомотивному світлофорі (при застосуванні автоматичної локомотивної сигналізації як самостійного засобу сигналізації та зв’язку) дозвільного сигналу замість заборонного або поява більш дозвільного показання сигналу | Факт | 1 | |
21 | Відкриття світлофора за маршрутом, положення стрілок в якому не відповідає цьому маршруту або коли стрілки не мають контролю положення | Факт | 1 | |
22 | Відкриття світлофора за маршрутом, ворожим до встановленого поїзного маршруту | Факт | 1 | |
23 | Падіння деталей рухомого складу залізничного транспорту на залізничну колію | Факт | 1 | |
24 | Приймання і відправлення поїзда за неправильно підготовленим маршрутом | Факт | 1 | |
25 | Невидача попереджень на поїзди, коли необхідно зменшити швидкість або зупинитись | Факт | 1 | |
26 | Неогородження сигналами місця, небезпечного для руху поїздів, при виконанні робіт | Факт | 1 | |
27 | Вихід рухомого складу залізничного транспорту за граничний стовпчик на станції | Факт | 1 | |
28 | Наявність у колії гостродефектних рейок (у тому числі у накладках), своєчасно не замінених, крім рейок з дефектом 21.2Н | Година | Протягом 8 | |
29 | Наявність в елементах стрілочних переводів гостродефектних елементів, своєчасно не замінених | Година | Протягом 8 | |
30 | Пожежа на рухомому складі залізничного транспорту, яка за своїми наслідками не відноситься до катастрофи (аварії із серйозними наслідками) або аварії | Факт | 1 | |
31 | Порушення технічних умов навантаження вантажів, які не призвели до виходу вантажу за встановлені габарити навантаження або до понаднормового виходу його кінців за кінцеву балку рами вагона чи від середини вагона (зчепу) у повздовжньому напрямку, але призвели до затримки поїзда | Година | На 2 і більше понад час, встановлений графіком руху |