• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження інструкцій щодо надання окремих видів побутових послуг

Український союз обєднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення  | Наказ, Інструкція, Перелік від 27.08.2000 № 20
Реквізити
  • Видавник: Український союз обєднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення
  • Тип: Наказ, Інструкція, Перелік
  • Дата: 27.08.2000
  • Номер: 20
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Український союз обєднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення
  • Тип: Наказ, Інструкція, Перелік
  • Дата: 27.08.2000
  • Номер: 20
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
УКРАЇНСЬКИЙ СОЮЗ ОБ'ЄДНАНЬ, ПІДПРИЄМСТВ І ОРГАНІЗАЦІЙ
ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НАСЕЛЕННЯ
Н А К А З
N 20 від 27.08.2000
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 листопада 2000 р.
за N 803/5024
Про затвердження інструкцій щодо надання окремих видів побутових послуг
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.94 N 313 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 04.06.99 N 974) "Про внесення змін до Правил побутового обслуговування населення" та згідно з повноваженнями, наданими Укрсоюзсервісу постановою Кабінету Міністрів України від 18.09.93 N 750 "Про стабілізацію діяльності підприємств та організацій побутового обслуговування населення" із змінами і доповненнями, унесеними постановою Кабінету Міністрів України від 04.10.94 N 681 "Про додаткові заходи щодо стабілізації діяльності підприємств та організацій побутового обслуговування населення", а також з метою визначення особливостей приймання, оформлення, виконання та видавання замовлень з окремих видів побутових послуг
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити інструкції щодо надання окремих видів побутових послуг, що додаються:
1.1. Інструкція щодо надання послуг з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів;
2. Начальнику управління з організаційних і кадрових питань Столяру О.А., начальнику відділу з питань розвитку видів послуг та розробки нормативно-технічної документації Улазовському В.О.:
забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України наказу "Про затвердження інструкцій щодо надання окремих видів побутових послуг" та самих інструкцій;
у 10-денний термін після державної реєстрації цього наказу ("Про затвердження інструкцій щодо надання окремих видів побутових послуг") забезпечити їх тиражування та надсилання обл(міськ)держадміністраціям, Раді міністрів Автономної Республіки Крим.
3. Наказ Укрсоюзсервісу від 30 травня 1994 р. N 10 "Про затвердження Інструкції щодо оформлення замовлень з окремих видів послуг та їх виконання" скасувати.
Голова ради Укрсоюзсервісу С.І.Косих
Затверджено
Наказ Українського союзу
об'єднань, підприємств і
організацій побутового
обслуговування населення
27 серпня 2000 р. N 20
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 листопада 2000 р.
за N 803/5024
Інструкція щодо надання послуг з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів
1. Загальні положення
1.1. Приймання, оформлення, виконання та видавання замовлень з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів здійснюються відповідно до вимог Правил побутового обслуговування населення, які затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.99 N 974 "Про внесення змін до Правил побутового обслуговування населення", та цієї Інструкції.
1.2. Приймання, оформлення та виконання замовлень проводиться як у приміщенні (салоні) підприємства, що надає побутові послуги, так і в помешканні замовника.
Приміщення (салон) підприємства, що надає послуги, має бути оформлене відповідно до категорії підприємства, яка надається йому згідно з вимогами Положення про порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню, яке затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 23.08.95 N 674 "Про затвердження Положення про порядок присвоєння категорій підприємствам, що надають побутові послуги населенню".
1.3. На робочому місці приймальника замовлень повинна бути розміщена табличка з його прізвищем, ім'ям та по батькові.
У разі обслуговування замовника вдома працівник виконавця повинен мати посвідчення (картку), у якому зазначені його прізвище, ім'я та по батькові, а також реквізити підприємства чи фізичної особи, що надає послуги.
1.4. Підприємства і фізичні особи (виконавці) повинні забезпечити високу професійну етику обслуговування (культуру мови, доброзичливе ставлення до замовника, професійну грамотність, ознайомити замовника з вимогами нормативних документів, які належать до цих послуг).
2. Особливості приймання та оформлення замовлення
2.1. Замовлення оформлюється договором (квитанцією).
2.2. У приміщенні, де проводяться приймання та видавання замовлень, на видному та доступному місці повинна бути розміщена інформація про умови, за яких вироби в обробку не приймаються, перелік допустимих прихованих дефектів після хімічної чистки та перефарбування згідно з діючими стандартами, а також відомості про встановлені ступені зносу та їх характеристики.
У разі надання послуги поза межами приміщення виконавець повинен ознайомити замовника з указаною інформацією.
2.3. Під час приймання замовлення приймальник повинен:
оглянути кожний виріб у присутності замовника з метою визначення можливості його обробки в умовах підприємства, встановлення ступеня зносу, виявлення дефектів (плям), які неможливо усунути, тощо;
попередити замовника про можливу усадку виробу і проявлення після обробки прихованих дефектів;
запропонувати замовнику відпороти фурнітуру та матеріали оздоблення, якщо виникають сумніви щодо збереження їх якості після обробки.
2.4. Вартість прийнятих виробів установлюється за погодженням із замовником або на підставі підтвердних документів і зазначається разом із відсотком зносу в договорі (квитанції).
При оформленні замовлення замовник своїм підписом підтверджує згоду щодо вартості виробу, відсотку зносу, виду обробки, наявних дефектів, а також ознайомлення його про можливість проявлення прихованих дефектів та усадки виробу після обробки.
2.5. Для виробів, що приймаються в обробку, установлено чотири ступені зносу - 10, 30, 50 та 75 відсотків:
знос 10 відсотків - вироби, які не були в ужитку і на довгому зберіганні, не мають дефектів виготовлення, пошкодження волокон і забарвлення;
знос 30 відсотків - вироби малозношені із незначним забрудненням та заплямуванням, які не піддавались пранню, хімічній чистці або перефарбуванню і не змінили свого забарвлення, не мають пошкодження волокон і поривів; відрізи тканин з незначними порізами біля кромки або іншими невеликими пошкодженнями;
знос 50 відсотків - вироби ношені, прані, чищені, перефарбовані, вигорілі; із збитим ворсом, потерті, із спущеними петлями; з невеликими поривами та штопанням; із значним забрудненням і заплямуванням, які мають зачіпки, незначні припали; відрізи тканин із забрудненням, заплямуванням або незначними пошкодженнями всередині відрізу; вироби з тканин, дубльованих пінополіуретаном, що мають заломи на ліктьових згинах; килимові вироби, що мають місця з пошкодженням забарвлення, обтріпані краї; гардинно-тюлеві вироби, які мають незначне пошкодження волокон;
знос 75 відсотків - вироби дуже забруднені, що піддавалися пранню, хімічній чистці, перефарбуванню, реставровані, мають витертість і вигорілі місця, припали, штопання, розриви, спущені петлі, плями, що зіпсували колір і волокна тканини, незначні пошкодження міллю, зваляний волосяний покров, пошкодження шкіряної тканини; вироби із тканин, дубльованих пінополіуретаном, які мають відшарування або роздуті місця.
2.6. До хімічного чищення та перефарбування приймаються:
пір'яно-пухові вироби - за вагою;
гардинно-тюлеві вироби та відрізи тканин з обметаними краями, а також килимові вироби - за кількістю та площею в кв.м;
мотки пряжі - за кількістю та вагою;
спорки одягу, що здаються на перефарбування (зшиті в одне полотнище);
пухові хустки - за кількістю та розміром (ширина та довжина). Заміри проводяться через середину хустки;
хутряні і шкіряні вироби за кількістю і площею в кв. дм;
головні убори - за кількістю та розміром;
усі інші вироби - за кількістю.
2.7. Під час оформлення замовлення приймальник проводить маркування виробу шляхом нанесення (прикріплення) позначки.
2.8. Послуги надаються відповідно до переліку та за цінами, затвердженими виконавцем. Порядок розрахунків у готівковій або безготівковій формі визначається виконавцем за погодженням із замовником (до надання послуги або після її надання, часткова оплата з остаточним розрахунком під час отримання замовлення).
2.9. При розрахунках із замовником через реєстратори розрахункових операцій замовнику видається касовий чек касиром (якщо є центральний розрахунковий вузол) або безпосередньо виконавцем послуги, який має право доступу до реєстратора і свій власний код.
Разом з касовим чеком замовнику видається і квитанція.
2.10. При розрахунках із замовником без застосування реєстраторів йому видається квитанція за формою N ПО-О-1, затвердженою наказом Українського союзу об'єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 29.09.95 N 8 "Про затвердження форм документів суворої звітності та Інструкцій щодо їх використання", зареєстрованим Міністерством юстиції України 25.10.95 за N 389/925.
3. Порядок виконання послуги
3.1. Виконання послуги повинно проводитися відповідно до замовлення, діючих стандартів (перелік додається) та технологічних процесів (інструкцій), затверджених у встановленому порядку.
Терміни виконання замовлення узгоджуються із замовником і позначаються у договорі (квитанції).
3.2. При виконанні послуги хімічні препарати та види обробки повинні відповідати зазначеним символам та вимогам догляду за виробом.
4. Порядок видавання замовлення
4.1. Приймальник одночасно з видавання замовлення повинен перевірити якість виконання послуги в присутності замовника.
4.2. Замовник має право на перевірку якості наданих послуг та їх відповідності замовленню.
4.3. На виробах після хімічної чистки можуть бути дефекти, що були зазначені під час оформлення замовлення, та приховані дефекти, які допускаються діючими стандартами.
4.4. Гарантійні терміни на надані послуги визначаються відповідно до чинного законодавства та нормативних документів і позначаються у гарантійному документі.
4.5. Вироби видаються замовнику з гарантійним документом, у якому зазначається дата видавання замовлення.
4.6. У період гарантійного терміну виконавця дефекти, що виникли з його вини, усуваються безкоштовно.
Начальник відділу з питань
розвитку видів послуг та
розробки нормативно-технічної
документації



В.О.Улазовський
Додаток до Інструкції щодо
надання послуг з хімічної
чистки та фарбування
(перефарбування) виробів
Перелік основних нормативних актів і документів на надання послуг з хімічної чистки та фарбування (перефарбування) виробів
Правила побутового обслуговування населення, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 4 червня 1999 р. N 974
ДСТУ 2375-94 Побутове обслуговування населення. Терміни та визначення
ДСТУ 2122-93 Матеріали для одягу. Символи та вимоги догляду
ДСТУ 2244-93 Устаткування технологічне для підприємств хімічної чистки одягу. Вимоги безпеки
ДСТУ 2916-94 Одяг і предмети домашнього вжитку після хімічної чистки. Терміни та визначення основних дефектів
ДСТУ 2320-93 Роботи з хімічними речовинами на підприємствах хімічної чистки одягу та прання білизни. Вимоги безпеки
ГСТУ 201-03-96 Одяг і предмети домашнього вжитку після хімічної чистки. Загальні технічні умови
ГСТУ 201-09-98 Вироби перефарбовані за замовленнями населення. Загальні технічні умови
ДНАОП 9.0.30-1.04-97 Правила охорони праці для підприємств хімічної чистки та фарбування одягу