• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до Правил пломбування вагонів і контейнерів та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства транспорту України від 25 жовтня 2001 року № 718

Міністерство розвитку громад та територій | Наказ від 08.04.2024 № 290
Реквізити
  • Видавник: Міністерство розвитку громад та територій
  • Тип: Наказ
  • Дата: 08.04.2024
  • Номер: 290
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство розвитку громад та територій
  • Тип: Наказ
  • Дата: 08.04.2024
  • Номер: 290
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД, ТЕРИТОРІЙ ТА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
08.04.2024 № 290
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 травня 2024 р.
за № 778/42123
Про внесення змін до Правил пломбування вагонів і контейнерів та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства транспорту України від 25 жовтня 2001 року № 718
Відповідно до частини першої статті 15 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Правил пломбування вагонів і контейнерів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20 серпня 2001 року № 542 "Про внесення змін та доповнень до нормативно-правових актів", зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 10 вересня 2001 року за № 793/5984, виклавши їх у новій редакції, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства транспорту України від 25 жовтня 2001 року № 718 "Про затвердження Інструкції про порядок розповсюдження, обліку, зберігання та звітності при використанні запірно-пломбувальних пристроїв, що застосовуються на залізничному транспорті для пломбування вагонів і контейнерів", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 21 січня 2002 року за № 50/6338.
3. Управлінню залізничного транспорту забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
4. Сектору зовнішніх комунікацій забезпечити розміщення цього наказу на офіційному вебсайті Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.
5. Цей наказ набирає чинності через шість місяців з дня його офіційного опублікування, крім пункту 2 цього наказу, який набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Юрія ВАСЬКОВА.

Віце-прем’єр-міністр
з відновлення України -
Міністр



О. Кубраков

ПОГОДЖЕНО:

Голова Антимонопольного комітету України

Голова Державної регуляторної служби України

Виконувач обов’язків Міністра економіки України

Перший заступник Міністра
цифрової трансформації України



П. Кириленко

О. Кучер

О. Соболев


О. Вискуб
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
20 серпня 2001 року № 542
(у редакції наказу Міністерства
розвитку громад, територій
та інфраструктури України
від 08 квітня 2024 року № 290)
ПРАВИЛА
пломбування вагонів і контейнерів
1. Ці Правила встановлюють вимоги до пломбування вагонів і контейнерів закритого типу, вагонів-цистерн та контейнерів (далі - вагони і контейнери), які пломбуються запірно-пломбувальними пристроями (далі - пристрої пломбування), призначеними для одночасного запирання та пломбування вагонів і контейнерів, або пломбами.
При пломбуванні вагонів та контейнерів пломбами для їх фіксації допускається використання лещат та закруток.
Порядок запирання, пломбування, зняття та способів накладання пристроїв пломбування або пломб на вагони та контейнери зазначається у відповідних інструкціях, розроблених їх виробниками (далі - Інструкція).
2. Пристрої пломбування і пломби, накладені на вагони та контейнери, за своєю конструкцією мають унеможливлювати зняття їх із вагона та контейнера без порушення цілісності.
Запірні пристрої вагонів та контейнерів для накладення пристроїв пломбування або пломб повинні бути справними.
3. Завантажені вагони і контейнери пломбуються:
пристроями пломбування або пломбами перевізника, коли вантаж завантажено перевізником;
пристроями пломбування або пломбами відправника, коли вантаж завантажено відправником.
4. Порядок пломбування вантажів, що перевозяться в міжнародному залізничному сполученні, повинен відповідати міжнародним договорам України про залізничні перевезення, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
5. Перевізник при пломбуванні вагонів та контейнерів своїми пристроями пломбування або пломбами веде облік такого пломбування із вказанням наступних відомостей: номер вагона (контейнера), кількість та номера пристроїв пломбування або пломб, встановлених на вагон (контейнер), дата і час пломбування.
6. У разі контрольної перевірки вантажу на станції відправлення згідно з пунктом 24 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 квітня 1998 року № 457, повторне пломбування вагона (контейнера) здійснює представник відправника, присутній при перевірці.
За результатами перевірки складається акт загальної форми, форма якого наведена в додатку 6 до Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25 лютого 1999 року № 113, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 15 березня 1999 за № 165/3458, за участю представника відправника.
7. Повторне накладення пристроїв пломбування або пломб на вагони та контейнери після проведення прикордонного, митного, фітосанітарного та інших видів контролю здійснюється перевізником за рахунок відправника (одержувача).
Зняття пристроїв пломбування або пломб проводиться у присутності тих органів контролю, які накладали ці пристрої пломбування або пломби.
Відомості про зняті та накладені пристрої пломбування або пломби заносяться до акта розкриття вагона, контейнера, автомобіля, трактора або іншої самохідної машини для здійснення прикордонного, митного, фітосанітарного та інших видів контролю та перевірок, форма якого наведена в додатку 3 до Правил складання актів, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28 травня 2002 року № 334, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 08 липня 2002 року за № 567/6855.
8. У разі перевезення вантажів з використанням пристроїв пломбування або пломб в перевізних документах під найменуванням вантажу проставляється відмітка про належність пристроїв пломбування або пломб, їх тип, індивідуальні номери та кількість.
9. На вагони і контейнери пристрої пломбування або пломби накладаються на місця для пломбування на дверях, завантажувальних та розвантажувальних люках, інших конструктивних отворах, які згідно з технічною документацією виробників вагонів призначені для пломбування вагонів та контейнерів.
10. При пломбуванні критих вагонів і контейнерів пломбами додатково на двері накладаються закрутки.
11. Забороняється застосування пристроїв пломбування і пломб з нечіткими відбитками знаків на них, з неповними знаками та накладені з порушенням Інструкції.
12. Пристрої пломбування мають відповідати вимогам ДСТУ ISO 17712:2015 "Вантажні контейнери. Ущільнювачі механічні" (ІSO 17712:2013, ІDT) (далі - ДСТУ ISO 17712:2015), або іншого національного стандарту, яким його замінено.
Пристрої пломбування належать до групи охоронних технічних засобів одноразового використання.
Пристрої пломбування, накладені на вагони та контейнери, повинні мати такі знаки:
скорочене найменування перевізника;
індивідуальний номер із семизначних контрольних знаків у межах всіх типів пристроїв пломбування одного виробника, які містять 1 літеру української (А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, З, І, И, К, М, Н, О, П, Р, С, Т, У, Ф, Х, Ц, Ч, Ш, Ю, Я) або латинської (D, F, J, L, N, R, S, U, V, W, Z) абеток і 6 цифр від 000001 до 999999.
Технічні вимоги щодо конструкції та виготовлення пристроїв пломбування:
конструкція пристроїв пломбування має забезпечувати:
неможливість повторного використання у разі розмикання;
неможливість підробки, безпосередньо біля вагона чи контейнера, будь-якої із складових частин пристроїв пломбування, що у замкнутому стані;
можливість візуального чи ручного контролю пристроїв пломбування у замкнутому стані;
сила розмикання не менше:
для вагонів - 18 кН;
для спеціалізованих залізничних цистерн при перевезенні зріджених газів, кислот та інших рідких хімічних продуктів - 3,5 кН;
для контейнерів - 12 кН;
сила замикання не більше 70 Н;
у разі замикання пристрою пломбування за допомогою інструмента сила на його рукоятках має бути не більше 150 Н;
сила, яку необхідно розвивати на ручках спеціальних пристроїв для зняття пристрою пломбування, має бути не більше ніж 200 Н;
при прикладанні допустимих навантажень (розтягуючих, крутних) до пристрою пломбування з гнучким блокувальним елементом (канатного типу), що знаходиться в замкнутому стані, сумарне збільшення петлі канату пристрою пломбування внаслідок деформації (подовження) гнучкого елемента та можливого переміщення замикаючого (фіксуючого) елемента пристрою пломбування, має бути не більше ніж 20 мм;
твердість металевих елементів стержневих конструкцій, які у випадку несанкціонованого розмикання найбільшою мірою схильні до руйнування звичайним інструментом, не менше 40 HRC;
працездатність при впливі механічних навантажень (поштовхи, удари, вібрація), що виникають в експлуатаційних умовах експлуатації вагонів та контейнерів;
чіткість нанесеної інформації та збереження протягом всього періоду експлуатації;
безпечну роботу людей, вибухо- та пожежну безпеку, під час зняття пристроїв пломбування неприпустиме виникнення іскор, щоб уникнути загоряння або вибуху вантажу, що перевозиться;
мінімально можливі габаритні розміри, масу, зручні та безпечні зовнішні форми, які не травмують руки під час роботи з ними.
Пристрої пломбування повинні зберігати працездатність та задовольняти цим технічним вимогам протягом 12 місяців з часу їх накладання або 60 місяців з дати виготовлення.
Пристрої пломбування повинні виготовлятися для умов експлуатації при температурі навколишнього повітря від мінус 35 °C до плюс 55 °C і відносній вологості 100 % при 25 °C.
Контрольні знак та текстова інформація повинні бути нанесені на пристрої пломбування шрифтом, усі параметри якого мають бути зазначені у конструкторській документації на пристроїв пломбування.
13. Пломби мають відповідати вимогам ДСТУ ISO 17712:2015 та ДСТУ ISO/IEC 18000-6:2019 "Інформаційні технології. Радіочастотна ідентифікація для керування елементами. Частина 6. Параметри зв’язку повітряного інтерфейсу від 860 МГц до 960 МГц. Загальні положення" (ISO/IEC 18000-6:2013, IDT) або інших національних стандартів, якими їх замінено.
Пломби, накладені на вагон (контейнер), повинні мати такі знаки:
скорочене найменування перевізника;
індивідуальні номери у межах всіх типів пломб одного виробника, які містять 8 цифр від 00000001 до 99999999.
Технічні вимоги щодо конструкції та виготовлення пломб:
неможливість повторного використання у разі розмикання;
можливість автоматизованого, візуального чи ручного контролю пломби у замкнутому стані;
чіткість нанесеної інформації та збереження протягом всього строку експлуатації;
розміщення у поєднаних отворах запірних пристроїв вагонів та контейнерів;
наявність електричного замкнутого контуру;
наявність елементів радіочастотної ідентифікації (RFID-мітки);
можливість ідентифікації стаціонарними пунктами зчитування і ручними терміналами;
активізація RFID-мітки при отриманні сигналу від зчитувача;
забезпечення зручності замикання та огляду вагона з рампи, підставки, приставних сходів, із землі тощо, у тому числі візуальної перевірки замкнутого стану в пунктах комерційного огляду вагонів та за допомогою автоматизованих засобів зчитування (стаціонарної системи RFID-ідентифікації та/або мобільних терміналів збору даних з RFID-модулем);
підтримку протоколів обміну між системи RFID-ідентифікації і RFID-міткою EPC Class1 Gen2, ISO18000-6 C;
об’єм пам’яті RFID-мітки EPC - не менше 96 біт.
Металевий трос або пластикова стрічка (з провідником) в конструктиві пломби повинні бути довжиною не менше 300 мм.
Пломби повинні мати зручні та безпечні зовнішні форми, які не травмують руки під час роботи з ними.
Пломба повинна зберігати працездатність та задовольняти цим технічним вимогам протягом 12 місяців з часу її накладання або 60 місяців з дати виготовлення.
Інформація повинна бути нанесена на пломбу шрифтом, усі параметри якого мають бути вказані у конструкторській документації на пломбу.
14. Закрутки повинні відповідати конструкції запірних елементів вагонів та контейнерів.
Закрутки є двох видів: дротяні та канатні.
Дротяні закрутки складаються з сталевого відпаленого дроту діаметром 6 мм і плашки, виготовленої із сталевого листа товщиною 2 мм, з двома отворами діаметром 7 мм під дріт.
Дріт закручується не менше ніж на три витки за допомогою воротка, плоскогубців, молотка або ножиців для різання дроту.
Кінці дроту обрізаються за допомогою ножиців для різання дроту.
Технічні вимоги щодо конструкції та виготовлення канатних закруток:
сила розмикання не менше 18 кН;
сила замикання не більше 70 Н;
сила, яку необхідно розвивати на ручках спеціальних пристроїв для зняття канатних закруток, має бути не більше ніж 200 Н;
твердість металевих елементів стержневих конструкцій, які у випадку несанкціонованого розмикання найбільшою мірою схильні до руйнування звичайним інструментом, не менше 40 HRC;
можливість візуального чи ручного контролю канатних закруток у замкнутому стані;
розміщення у поєднаних отворах запірних пристроїв вагонів та контейнерів і надійне його утримання.
За умовами експлуатації щодо впливу механічних факторів канатні закрутки повинні витримувати механічні навантаження, що діють на пристрої, закріплені на надресорних частинах вантажних вагонів.
Канатні закрутки повинні мати мінімально можливі габаритні розміри та масу, зручні та безпечні зовнішні форми, які не травмують руки під час роботи з ними.
Конструкція канатної закрутки повинна забезпечувати безпечну роботу людей.
Під час зняття канатних закруток неприпустиме виникнення іскор, щоб уникнути загоряння або вибуху вантажу, що перевозиться.
Канатні закрутки повинні виготовлятися для умов експлуатації при температурі навколишнього повітря від мінус 35 °C до плюс 55 °C і відносній вологості 100% при 25 °C.
15. Лещата призначені для обжимання певних конструкцій пломб при пломбування вагонів і контейнерів.
Конструкція лещат має здійснювати фіксацію пломби та унеможливлювати її повторне використання.
Лещата повинні виготовлятися з матеріалів, вказаних в конструкторській документації.
Складові деталі лещат повинні відповідати вимогам креслень і на їх поверхнях не повинно бути пошкоджень, що впливають на якість та зовнішній вигляд.
Шарнірні з’єднання лещат повинні вільно рухатися, без заїдань та перекосів.
Сила, яку необхідно розвивати на ручках лещат при пломбуванні вагонів і контейнерів, має бути не більше ніж 150 Н.
Конструкція лещат повинна мати зручні та безпечні зовнішні форми, які не травмують руки під час роботи з ними, забезпечувати безпечну роботу людей.

Начальник Управління
залізничного транспорту


О. Федоренко