• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обовязкового) відселення МНС України

Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи  | Наказ, Положення від 04.08.1998 № 226 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 04.08.1998
  • Номер: 226
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
  • Тип: Наказ, Положення
  • Дата: 04.08.1998
  • Номер: 226
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
N 226 від 04.08.98
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 жовтня 1998 р.
за N 683/3123
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи N 219 від 05.04.2007 )
Про затвердження Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення МНС України
Відповідно до статті 8 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи", постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.91 N 374 "Питання Адміністрації зони відчуження земель, радіаційно забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи" із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 29.01.96 N 134 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 1991 р. N 374", Положення про Міністерство України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, затвердженого Указом Президента України від 28.10.96 N 1005/96,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, що додається.
2. Начальнику АЗВ Гребенюку О.В. забезпечити подання на державну реєстрацію до Міністерства юстиції наказу "Про затвердження Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення МНС України" та Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення МНС України.
3. Оригінал затвердженого Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи реєструється і зберігається у загальному відділі управління справами МНС України.
4. Наказ МНС України від 20.01.97 N 13 "Про затвердження Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення МНС України" та пункт 4 наказу МНС України від 04.01.98 N 2 в частині, що стосується Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення, скасувати.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Холошу В.І.
Міністр В.М.Кальченко
Затверджено
Наказ МНС України
04.08.98 N 226
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 жовтня 1998 р.
за N 683/3123
Положення про Адміністрацію зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення Міністерства з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи
1. Загальні положення
1.1. Адміністрація зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення (далі - Адміністрація) створена відповідно до ст.8 Закону України "Про правовий режим території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи" та постанови Кабінету Міністрів України від 24.12.91 N 374 "Питання Адміністрації зони відчуження земель, радіаційно забруднених внаслідок Чорнобильської катастрофи" із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів від 29.01.96 N 134.
1.2. У своїй діяльності Адміністрація керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України, Положенням про МНС України, нормативно-правовими актами Міністерства та цим Положенням.
1.3. Адміністрація є спеціальним підрозділом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (далі - МНС України), має статус юридичної особи, самостійний баланс, рахунки в установах банків, печатку із зображенням Державного герба України і зі своїм найменуванням.
1.4. Адміністрація організовує і координує всі заходи на території зони відчуження і зони безумовного (обов'язкового) відселення, з населених пунктів яких повністю відселені жителі і припинена, у зв'язку з цим, дія відповідних рад; вирішує питання їх фінансування, заходів охорони громадського порядку і здоров'я персоналу, який працює на цих територіях, захисту наукових і економічних інтересів держави, а також несе відповідальність за оперативне, повне і об'єктивне інформування населення про екологічний стан у цих зонах.
2. Основні завдання Адміністрації:
визначення основних напрямків і обсягів робіт з ліквідації наслідків аварії (далі - ЛНА);
розробка і обгрунтування пропозицій до проектів цільових програм, довгострокових прогнозів щодо ЛНА;
координація робіт, пов'язаних з формуванням єдиної технологічної політики поводження з радіоактивними відходами (далі - РАВ);
фінансування підприємств, установ та організацій, залучених для виконання робіт з ЛНА в зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення, незалежно від їх відомчого підпорядкування;
організація, координація та фінансування всіх заходів щодо реабілітації радіаційно забруднених земель на території зон;
організація та координація роботи підприємств, установ та організацій, що залучаються для ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру і їх наслідків у зонах;
організація та координація заходів щодо оперативного, об'єктивного інформування громадськості про екологічний стан у зонах;
вирішення питань фінансування всіх заходів з ЛНА;
контроль за дотриманням у зонах громадського порядку, радіаційної та протипожежної безпеки, контрольно-пропускного режиму, вжиття заходів для створення безпечних умов праці;
захист наукових і економічних інтересів держави;
координація робіт, пов'язаних з формуванням і реалізацією єдиної науково-технічної політики в галузі створення і впровадження сучасних інформаційних технологій і банків даних з проблем Чорнобильської катастрофи.
3. Адміністрація відповідно до покладених на неї завдань:
організовує та координує реалізацію державної політики щодо робіт, пов'язаних з ЛНА і поводженням з РАВ;
здійснює розробку й обгрунтування пропозицій до проектів державних програм і прогнозів, пов'язаних з ЛНА і захистом персоналу, та контролює їх виконання;
відповідає за оцінку радіаційного і екологічного стану, координує функціонування єдиної системи комплексного моніторингу територій як частини Державного моніторингу навколишнього середовища;
забезпечує та несе відповідальність за інформування населення про радіоекологічний стан навколишнього середовища;
разом з управлінням з радіаційного захисту та поводження з РАВ розробляє та подає у встановленому порядку до відповідних органів виконавчої влади пропозиції про встановлення меж відповідних радіаційно забруднених зон на території України, готує аналітичні матеріали про стан радіоактивного забруднення на цих територіях;
подає у встановленому порядку до Кабінету Міністрів пропозиції про передачу іншим державам результатів моніторингу і наукових досліджень, пов'язаних із Чорнобильською катастрофою;
у межах своєї компетенції видає у встановленому порядку інструктивні та методичні вказівки, інші нормативні документи, готує пропозиції щодо внесення до них змін і доповнень та визнання такими, що втратили чинність;
готує і подає до МНС України пропозиції про обсяги фінансування та розподіл коштів, що виділяються на виробничо-господарську діяльність, капітальне будівництво, розв'язання науково-технічних проблем, а в разі потреби подає пропозиції про припинення фінансування;
здійснює контроль за ефективністю використання капітальних вкладень, виділених для реалізації робіт з ЛНА;
організовує та фінансує розробку відомчих нормативно-правових актів (положень, інструкцій, правил тощо) з охорони та організації праці;
виступає замовником та координує проведення науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт щодо поводження з РАВ;
виступає замовником та фінансує наукові дослідження і роботи комплексного характеру, спрямовані на ЛНА;
укладає з науково-дослідними, проектно-конструкторськими організаціями та підприємствами (в тому числі з підприємствами МНС України) договори на проведення робіт з проблем ЛНА;
за дорученням міністерства бере участь у здійсненні і координації науково-технічних та економічних зв'язків з підприємствами, організаціями, установами Республіки Білорусь, Російської Федерації, інших держав з питань Чорнобильської катастрофи;
організовує, координує і контролює виконання робіт підприємствами, організаціями, установами, розташованими чи залученими до робіт у зонах, пов'язаних з ЛНА;
забезпечує єдність концепції господарської та природоохоронної діяльності, розробляє та контролює виконання спеціальних правил і вимог підприємствами і організаціями;
здійснює контроль за додержанням юридичними і фізичними особами правового режиму, контрольно-пропускного режиму, охорони громадського порядку. Разом з суб'єктами господарювання вирішує питання про види охорони об'єктів та майнових комплексів;
готує й подає у встановленому порядку пропозиції про створення, реорганізацію і ліквідацію державних підприємств, установ та їх філій;
організовує і координує роботи з виявлення, збереження та охорони пам'яток матеріальної та духовної культури, що залишилися на цих територіях;
організовує проведення комплексу робіт із земельного регулювання на цій території;
дає подання на призначення або звільнення керівників підприємств МНС України, що розташовані в зонах, а також на їх преміювання за основні результати діяльності.
4. Адміністрація має право:
одержувати безкоштовно (в межах повноважень) від міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій інформацію та довідкові матеріали з комплексу питань щодо змісту та виконання робіт з ЛНА;
вимагати від керівників підприємств, установ та організацій, що виконують роботи з ЛНА, незалежно від їх відомчої підпорядкованості і форм власності, своєчасного подання звітів та довідок, передбачених чинним законодавством, про хід виконання робіт;
залучати на договірних засадах для проведення аналізу та експертизи науково-технічних проектів і розробок, а також для участі в перевірках господарської діяльності підприємств відповідних експертів і спеціалістів;
здійснювати нагляд і контроль за виконанням заходів з ЛНА, а також за додержанням вимог чинного законодавства підприємствами і організаціями зон. Передавати правоохоронним органам матеріали про факти порушення законодавства;
обмежувати, призупиняти або забороняти проведення робіт, що ведуться з порушенням вимог, установлених чинним законодавством та нормативними актами;
керувати підпорядкованими підприємствами МНС, що працюють у зоні відчуження на ЛНА;
у разі потреби створювати свої підрозділи на приєднуваних територіях.
5. Адміністрація у своїй діяльності взаємодіє з управліннями МНС України, центральними та місцевими органами виконавчої влади.
6. Керівництво Адміністрації
Адміністрацію очолює начальник. Начальник, його заступники та інші працівники Адміністрації призначаються на посади та звільняються з посад наказом МНС України відповідно до вимог Закону України "Про державну службу". Начальник Адміністрації несе персональну відповідальність за виконання покладених на Адміністрацію завдань та здійснення ним своїх функцій. Подає положення про відділи і посадові інструкції працівників Адміністрації на затвердження першому заступнику Міністра.
Начальник Адміністрації в межах своєї компетенції, відповідно до чинного законодавства, видає накази, розпорядження, приймає рішення, які є обов'язковими для виконання всіма юридичними особами (незалежно від відомчого підпорядкування), залученими до робіт з ЛНА, контролює їх виконання. У разі потреби разом з органами виконавчої влади та громадськими об'єднаннями видає спільні нормативні акти.
У разі відсутності начальника Адміністрації його обов'язки виконує один із заступників, який призначається наказом начальника Адміністрації.
Створення, реорганізація та ліквідація Адміністрації здійснюються у встановленому законодавством порядку.
7. З метою розгляду наукових рекомендацій та пропозицій з проблем ЛНА в зоні відчуження і зоні безумовного (обов'язкового) відселення при Адміністрації створюється Науково-технічна рада з учених і висококваліфікованих фахівців, яка є дорадчим органом. Склад її затверджується першим заступником Міністра МНС України.