МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.04.2023 № 1356/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 квітня 2023 р.
за № 635/39691
Про затвердження Змін до Порядку допуску осіб до складання кваліфікаційного іспиту та проведення кваліфікаційного іспиту Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату
Відповідно до статті 10 Закону України "Про нотаріат" та з метою вдосконалення процесу складання кваліфікаційного іспиту особами у Вищій кваліфікаційній комісії нотаріату НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Порядку допуску осіб до складання кваліфікаційного іспиту та проведення кваліфікаційного іспиту Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 28 липня 2011 року № 1905/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 липня 2011 року за № 926/19664 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 21 липня 2014 року № 1174/5), що додаються.
2. Департаменту приватного права (Ференс О.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
3. Департаменту нотаріату (Бондаренко В.) спільно з державним підприємством "Національні інформаційні системи" (Бережний О.) забезпечити належне виконання цього наказу.
4. Цей наказ набирає чинності з дня, наступного за днем його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Горовця Є.
Міністр | Д. Малюська |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
14 квітня 2023 року № 1356/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 квітня 2023 р.
за № 635/39691
ЗМІНИ
до Порядку допуску осіб до складання кваліфікаційного іспиту та проведення кваліфікаційного іспиту Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату
( Див. текст )
1. Пункт 1 після слів "особами кваліфікаційного іспиту" доповнити словами "на право на заняття нотаріальною діяльністю (далі - кваліфікаційний іспит)".
2. У пункті 2:
в абзаці четвертому слово "зайняття" замінити словом "заняття";
2) в абзаці п’ятому слова "приватна нотаріальна діяльність якої не здійснювалася протягом трьох років після отримання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю і яка не працювала нотаріусом, консультантом державної нотаріальної контори чи помічником (консультантом) приватного нотаріуса, не була посадовою особою, яка здійснює керівництво та контроль за діяльністю нотаріату" замінити словами "яка не здійснювала приватну нотаріальну діяльність протягом трьох років після отримання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю, яка не працювала державним нотаріусом державної нотаріальної контори, державним нотаріусом державного нотаріального архіву, консультантом державної нотаріальної контори чи помічником приватного нотаріуса, не була посадовою особою, яка здійснює керівництво та контроль за діяльністю нотаріату, не працювала на виборній або іншій посаді в Нотаріальній палаті України протягом трьох років до подання заяви про реєстрацію нотаріальної діяльності чи призначення на посаду державного нотаріуса державної нотаріальної контори".
3. У пункті 3 слова "офіційній інтернет-сторінці" замінити словами "офіційному вебсайті".
4. Пункти 5-7 викласти в такій редакції:
"5. Особа, яка має намір складати кваліфікаційний іспит, не пізніше ніж за двадцять календарних днів до дня проведення кваліфікаційного іспиту особисто подає до відповідного територіального органу Міністерства юстиції за зареєстрованим або задекларованим місцем свого проживання (місцем взяття на облік внутрішньо переміщеної особи) заяву на ім’я начальника територіального органу Міністерства юстиції про внесення до Комісії подання про її допуск до складання кваліфікаційного іспиту. Заява підлягає реєстрації в установленому порядку.
У період дії воєнного або надзвичайного стану особа, яка має намір складати кваліфікаційний іспит, подає заяву до будь-якого територіального органу Міністерства юстиції незалежно від зареєстрованого або задекларованого місця свого проживання (місця взяття на облік внутрішньо переміщеної особи).
До заяви додаються такі документи:
письмова згода на обробку персональних даних;
оригінал та копії першої, другої сторінок паспорта громадянина України у формі книжечки або оригінал та копії з обох сторін паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі ID-картки;
оригінал та копія документа, який у встановленому законом порядку підтверджує зареєстроване або задеклароване місце проживання (місце взяття на облік внутрішньо переміщеної особи);
оригінал та копія документа про вищу юридичну освіту не нижче магістра/спеціаліста (з додатками).
У разі здобуття вищої юридичної освіти на основі ступеня бакалавр чи магістр/спеціаліст, здобутих за іншою спеціальністю, подається також оригінал та копія документа про здобуття такої спеціальності;
витяг (скорочений) з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", власником якої є держава в особі Міністерства внутрішніх справ України, сформований не раніше ніж за 30 календарних днів до дня подання заяви;
оригінал та копія трудової книжки, якщо особа на час подачі документів не працює;
копія трудової книжки, засвідчена за місцем роботи, якщо особа на час подачі документів працює;
відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування;
оригінал та копія документа, що підтверджує рівень володіння державною мовою відповідно до статті 10 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної".
Особа, яка пройшла стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса, додає до заяви документи, передбачені цим пунктом, а також оригінал та копію висновку про проходження стажування в державній нотаріальній конторі або у приватного нотаріуса.
У разі зміни прізвища та (або) власного імені, та (або) по батькові особи до заяви додаються документи, що підтверджують такі зміни.
6. Особа, що складає кваліфікаційний іспит для підтвердження кваліфікації, додає до заяви:
письмову згоду на обробку персональних даних;
оригінал та копії першої, другої сторінок паспорта громадянина України у формі книжечки або оригінал та копії з обох сторін паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі ID-картки;
оригінал та копію документа, який у встановленому законом порядку підтверджує зареєстроване або задеклароване місце проживання (місце взяття на облік внутрішньо переміщеної особи);
витяг (скорочений) з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", власником якої є держава в особі Міністерства внутрішніх справ України, сформований не раніше ніж за 30 календарних днів до дня подання заяви;
оригінал та копію документа, що підтверджує рівень володіння державною мовою відповідно до статті 10 Закону України "Про забезпечення функціонування української мови як державної";
оригінал та копію свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю.
У разі зміни прізвища та (або) власного імені, та (або) по батькові особи до заяви додаються документи, що підтверджують такі зміни.
7. Копії документів, передбачених пунктами 5, 6 цього Порядку, засвідчуються нотаріально або відповідальною особою територіального органу Міністерства юстиції України.
Оригінали документів, що додаються до заяви, крім письмової згоди на обробку персональних даних, витягу (скороченого) з інформаційно-аналітичної системи "Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості", власником якої є держава в особі Міністерства внутрішніх справ України, відомостей про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, повертаються особі, яка їх подала.".
5. У пункті 8 слова "їх копії" замінити словами та цифрою "їх засвідчені копії та оригінали, що передбачені пунктом 7 цього Порядку,".
6. В абзаці третьому пункту 11 слово "володіє" замінити словом "володіють".
7. Пункт 13 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Інформація щодо документів про освіту перевіряється Комісією за відомостями Реєстру документів про освіту Єдиної державної електронної бази з питань освіти, доступ до якого здійсню-ється через офіційний вебсайт Єдиної державної електронної бази з питань освіти, якщо інформація про такі документи на момент їх видачі підлягала внесенню до зазначеного реєстру.".
8. У пункті 14 слово "причин" замінити словом "підстав".
9. Пункт 15 доповнити новим абзацом такого змісту:
"У період дії воєнного або надзвичайного стану кваліфікаційний іспит може бути розпочатий не раніше 08:00 та повинен бути закінчений не пізніше 22:00.".
10. В абзацах першому, третьому пункту 16 слова "офіційній інтернет-сторінці" замінити словами "офіційному вебсайті".
11. Пункт 17 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Забороняється розголошення інформації щодо системи, крім випадків, передбачених Законом.".
12. Пункти 22 та 23 викласти в такій редакції:
"22. Електронне анонімне тестування складається з теоретичної та практичної частин.
Електронне анонімне тестування проводиться одночасно для всіх осіб, які беруть участь у складанні кваліфікаційного іспиту, відповідно до затвердженого Комісією графіка.
23. Зразок екзаменаційних завдань та перелік тестових питань теоретичної частини електронного анонімного тестування розміщується на офіційному вебсайті Міністерства юстиції України.
Ситуаційні завдання та практичні завдання практичної частини електронного анонімного тестування, варіанти відповідей на тестові питання теоретичної частини та ситуаційні завдання, практичні завдання практичної частини електронного анонімного тестування оприлюдненню не підлягають.".
13. Пункт 24 після слова "розробляються" доповнити словами "та оновлюються".
14. Пункт 26 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Перед початком іспиту секретар Комісії роз’яснює особливості проведення іспиту в разі надходження сигналу (повідомлення) оповіщення про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій (далі - сигнал тривоги) та надходження сигналу (повідомлення) про завершення або відбій тривоги (далі - сигнал відбою тривоги).".
15. У пункті 27:
1) слова "чотири години" замінити словами "чотири години тридцять хвилин";
2) доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
"У разі надходження сигналу тривоги під час проведення електронного анонімного тестування, електронне анонімне тестування зупиняється, у засіданні Комісії оголошується перерва до надходження сигналу відбою тривоги.
Після надходження сигналу відбою тривоги електронне анонімне тестування відновлюється та відповідний невиконаний етап, який було зупинено, розпочинається спочатку. Розподіл тестових завдань для проходження відповідного етапу здійснюється системою шляхом випадкового вибору із загального переліку тестових питань та завдань.
У разі якщо після надходження сигналу відбою тривоги час, відведений для виконання відповідного етапу, закінчується після 22:00, проведення електронного анонімного тестування зупиняється та переноситься на іншу дату.
У разі зупинення електронного анонімного тестування результати виконання кожного виконаного етапу електронного анонімного тестування зберігаються в системі.
Про дату та час проведення перенесеного електронного анонімного тестування особи, допущені до його складання, повідомляються в порядку, встановленому пунктом 16 цього Порядку. Електронне анонімне тестування розпочинається з невиконаного етапу, який було зупинено.
Електронне анонімне тестування, яке проводиться в захисній споруді цивільного захисту (укритті, сховищі тощо), у разі надходження сигналу тривоги не зупиняється.".
16. У пункті 34 слова "дві години" замінити словами "дві години тридцять хвилин".
17. В абзаці третьому пункту 36 та в абзаці восьмому пункту 37 слова "одна година" замінити словами "одна година п’ятнадцять хвилин".
18. Пункт 38 доповнити новим абзацом такого змісту:
"Забороняється розголошення інформації, що міститься в екзаменаційній відомості, крім випадків, передбачених Законом, та у разі звернення особи, яка брала участь у електронному анонімному тестуванні, із запитом про надання відомостей щодо неї.".
19. В абзаці другому пункту 41 слово "зайняття" замінити словом "заняття".
20. У пункті 42:
слово "зайняття" замінити словом "заняття";
слова "офіційній інтернет-сторінці" замінити словами "офіційному вебсайті";
слова "в день ухвалення" замінити словами "не пізніше наступного дня після прийняття".
21. У пунктах 43 та 45 слово "зайняття" замінити словом "заняття".
Директор Департаменту приватного права | О. Ференс |