• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Інструкції з улаштування та експлуатації залізничних переїздів

Міністерство транспорту України  | Наказ, Інструкція від 12.07.2002 № 469 | Документ не діє
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ, Інструкція
  • Дата: 12.07.2002
  • Номер: 469
  • Статус: Документ не діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство транспорту України
  • Тип: Наказ, Інструкція
  • Дата: 12.07.2002
  • Номер: 469
  • Статус: Документ не діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 469 від 12.07.2002
м. Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 серпня 2002 р.
N 633/6921
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 54 від 26.01.2007 )
Про затвердження Інструкції з улаштування та експлуатації залізничних переїздів
Для забезпечення безпеки руху на залізничних переїздах відповідно до Закону України "Про залізничний транспорт"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію з улаштування та експлуатації залізничних переїздів (далі - Інструкція), що додається.
2. Дану Інструкцію ввести в дію з 01.09.2002.
3. Державній адміністрації залізничного транспорту України (Федюшин Ю.М.):
3.1. Довести даний наказ до відома причетних працівників Головних управлінь, управлінь Укрзалізниці і залізниць України.
3.2. Забезпечити друкування необхідної кількості примірників зазначеної Інструкції, організувати вивчення і виконання її вимог причетними працівниками.
4. Уважати такою, що не застосовується на території України, "Инструкцию по эксплуатации переездов на железных дорогах Союза ССР" (ЦП/4866), затверджену Міністерством шляхів сполучення СРСР 19.08.91.
5. Контроль за виконання цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Кроля С.С.
Міністр Г.Кірпа
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
12.07.2002 N 469
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
6 серпня 2002 р.
N 633/6921
ІНСТРУКЦІЯ
З УЛАШТУВАННЯ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ЗАЛІЗНИЧНИХ ПЕРЕЇЗДІВ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до Закону України "Про залізничний транспорт".
1.2. Вимоги Інструкції поширюються на працівників, відповідальних за експлуатацію, будування та проектування залізничних переїздів.
1.3. Терміни, які застосовуються в Інструкції, мають таке значення:
Автоматична світлофорна сигналізація - система, яка складається з переїзних світлофорів, акустичних сигналів, електричних рейкових кіл (ділянка наближення) і апаратури керування, яка забезпечує під час заняття поїздом ділянки наближення автоматичну подачу сповіщення на переїзд та автоматичне вмикання звукової та світлофорної сигналізації. Після звільнення переїзду звукова і світлофорна сигналізація вимикаються автоматично. Може доповнюватися місячно-білим миготливим вогнем на переїзних світлофорах.
На переїздах, які обслуговуються черговим працівником, автоматична світлофорна сигналізація застосовується спільно з автоматичними шлагбаумами.
Автомобільна дорога, вулиця (дорога) - частина території, у тому числі в населеному пункті, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, й обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу.
Вимушена зупинка - припинення руху транспортного засобу через його технічний стан або небезпеку, що створюється вантажем, який перевозиться, станом водія (пасажира) або перешкодою на дорозі.
Головні колії - колії перегонів, а також колії станцій, що є безпосереднім продовженням колій суміжних перегонів і, як правило, не мають відхилень на стрілочних переводах.
Ділянка наближення - ділянка колії, яка обладнана рейковими колами, розташована перед переїздом і довжина якої визначається розрахунком у залежності від швидкості руху поїздів і довжини проїжджої частини переїзду для завчасної автоматичної подачі сповіщення на переїзд про наближення до нього поїзда і автоматичного керування переїзною сигналізацією і шлагбаумами, якщо переїзд ними обладнаний.
Загороджувальна сигналізація - загороджувальні (для поїздів і маневрових составів) світлофори, які встановлені перед переїздом та керовані черговим по переїзду. Як загороджувальні можуть бути використані ближні до переїзду прохідні світлофори, а також вихідні, маршрутні, маневрові світлофори, які обладнані необхідною залежністю.
Залізничний переїзд - перехрещення дороги із залізничними коліями в одному рівні - обладнується необхідними пристроями, які забезпечують безпеку руху, поліпшують умови пропускання поїздів і транспортних засобів, проходу пішоходів, а також прогону худоби. Переїзди - об'єкти підвищеної небезпеки.
Зупинка - припинення руху транспортного засобу на час до 5 хвилин або більше, якщо це необхідно для посадки (висадки) пасажирів чи завантаження (розвантаження) вантажу, виконання вимог Правил дорожнього руху (надання переваги в русі, виконання вимог регулювальника, сигналів світлофора тощо).
Межа переїзду - межа, що визначається смугами, які перетинають автомобільні дороги по осі шлагбаумів, а де їх немає - по осі встановлення дорожніх знаків 1.29 - "Одноколійна залізниця" та 1.30 - "Багатоколійна залізниця", установлених Правилами дорожнього руху.
Переїзна сигналізація - загальна назва різних систем сигналізації, які застосовуються на переїздах залізниць: сповіщальна з електрошлагбаумами, автоматична світлофорна з автоматичними або напівавтоматичними шлагбаумами. Складається із світлофорної (для водіїв транспортних засобів) і звукової (для пішоходів) сигналізації, апаратури електричних рейкових кіл та апаратури керування сигналізацією, а на переїздах з черговим, крім того, - апаратури і пристроїв керування шлагбаумами.
Під'їзна колія - колія, призначена для обслуговування окремих підприємств, організацій, установ (заводів, фабрик, шахт, кар'єрів, лісоторфорозробок, електричних станцій, тягових підстанцій тощо), зв'язана із загальною мережею залізниць безперервною рейковою колією і належить залізниці чи підприємству, організації, установі.
Поїзд - сформований і зчеплений состав вагонів з одним або кількома діючими локомотивами чи моторними вагонами, що мають установлені сигнали. Локомотиви без вагонів, моторні вагони та спеціальний самохідний рухомий склад, що відправляються на перегін, уважаються поїздом.
Поїзні сигнали - сигнали, що застосовуються для означення поїздів, локомотивів та інших рухомих одиниць залізничного транспорту.
Розділювальна смуга - виділений конструктивно або за допомогою суцільних ліній дорожньої розмітки 1.1 або 1.2 елемент автомобільної дороги, який розділяє суміжні проїзні частини. Розділювальна смуга не призначена для руху або стоянки транспортних засобів.
Світлофорна сигналізація - пристрої залежності між переїзною сигналізацією і маневровими світлофорами. Може застосовуватися тільки на під'їзних коліях з маневровим характером переміщень рухомого складу при неможливості обладнання нормальних (розрахункової довжини) ділянок наближення. При натисненні керівником маневрів кнопки на щитку керування, розташованому на щоглі світлофору, або після вступу рухомого складу на коротку ділянку наближення загоряються червоні вогні на переїзних світлофорах і вмикаються звукові сигнали, а на маневровому світлофорі червоний вогонь гасне і засвічується місячно-білий вогонь. Після проходження переїзду составом перемикання сигналізації у вихідне положення виконується керівником маневрів або відбувається автоматично після звільнення рухомим складом короткої ділянки наближення.
Сповіщальна сигналізація - система, яка складається з електричних рейкових кіл (ділянки наближення), пристрою подачі сповіщення на переїзд (кнопки на пульті керування у чергового по станції), щитка керування та звукових сигналів на переїзді. Доповнюється шлагбаумами (механізованими, електричними, напівавтоматичними).
Станційні колії - колії у межах станцій - головні, приймально-відправні, сортувальні, вантажно-вивантажувальні, витяжні, деповські (локомотивного та вагонного господарства), з'єднувальні (з'єднують окремі парки на станції, що ведуть до контейнерних пунктів, паливних складів, баз, сортувальних платформ, до пунктів очищення, промивки, дезінфекції вагонів, ремонту рухомого складу та виконання інших операцій), а також інші колії, призначення яких визначається операціями, що проводяться на них.
Стоянка - припинення руху транспортного засобу на час, більший ніж 5 хвилин, з причин, не пов'язаних з необхідністю виконання вимог Правил дорожнього руху, посадкою (висадкою) пасажирів, завантаженням (розвантаженням) вантажу.
Шлагбаум - пристрій для перекриття проїжджої частини автомобільної дороги і припинення руху транспортних засобів (пішоходів) через переїзд. Складається із загороджувального бруса і приводу. При обладнанні переїзду світлофорною сигналізацією є дублюючим пристроєм, який огороджує переїзд від транспортних засобів (пішоходів).
У залежності від способів приведення в дію шлагбауми поділяються на типи:
автоматичні - переведення загороджувальних брусів шлагбаумів у закрите (горизонтальне) положення здійснюється автоматично через розрахунковий час після вступу поїзда на ділянку наближення і вмикання червоних вогнів переїзних світлофорів. Переведення у відкрите (вертикальне) положення здійснюється також автоматично після звільнення переїзду поїздом. При цьому червоні вогні переїзних світлофорів гаснуть;
напівавтоматичні - переведення загороджувальних брусів шлагбаумів у закрите (горизонтальне) положення здійснюється автоматично під час вступу поїзда на ділянку наближення чи при відкритті сигналу поїзду і замикання маршруту або натисненням спеціальної кнопки черговим по переїзду. Відкриття загороджувального бруса шлагбаумів (переведення їх у вертикальне положення) виконується черговим по переїзду натисненням спеціальної кнопки;
електрошлагбауми - загороджувальні бруси шлагбаумів приводяться в закрите (горизонтальне) положення черговим по переїзду після одержання сповіщального сигналу натисненням спеціальної кнопки. Відкриття загороджувальних брусів шлагбаумів (переведення у вертикальне положення) виконується черговим по переїзду поверненням цієї кнопки у вихідне положення після звільнення поїздом переїзду;
механізовані - механічний привід, за допомогою якого черговий по переїзду вручну переводить загороджувальні бруси у відкрите (вертикальне) або закрите (горизонтальне) положення;
горизонтально-поворотні - загороджувальні бруси у відкритому положенні розташовуються паралельно проїжджій частині автомобільного шляху. Для припинення руху транспортних засобів черговий по переїзду або інший працівник, що виконує обов'язки чергового, перекриває проїжджу частину автомобільного шляху загороджувальними брусами, переміщуючи їх вручну.
1.4. Переїзди на перехрещеннях залізничних колій з автомобільними дорогами загального користування належать до переїздів загального користування і утримуються за рахунок коштів власника залізничної колії.
Переїзди на перехрещеннях залізничних колій з автомобільними дорогами окремих підприємств або організацій вважаються переїздами незагального користування. Улаштування, обладнання, утримання і обслуговування переїздів незагального користування виконуються за рахунок підприємств або організацій, які користуються цими переїздами. Порядок утримання і обслуговування їх, а також відкриття і закриття встановлюються начальником служби колії залізниці, начальником виробничого об'єднання промислового залізничного транспорту або іншим власником залізничної колії за погодженням з підприємствами або організаціями, у віданні яких перебуває переїзд.
Перехрещення залізничних колій на території підприємств (складів, депо, елеваторів і т.ін.) із шляхами, призначеними для забезпечення технологічного процесу роботи даного підприємства, належать до технологічних проїздів і обліку як залізничні переїзди не підлягають. Безпека руху поїздів і транспортних засобів на них забезпечується адміністрацією підприємства. Порядок улаштування, утримання і обслуговування, а також відкриття та закриття технологічних проїздів узгоджується з начальником служби колії залізниці, а на коліях виробничого об'єднання промислового залізничного транспорту - з начальником цього об'єднання в частині, що не суперечить Інструкції, за погодженням з Державтоінспекцією.
1.5. Під час спорудження колій і розробки схем розвитку транспортних зв'язків залізниць України повинні одночасно вирішуватись питання про заміну існуючих перехрещень на одному рівні шляхопроводами.
1.6. За наявності шляхопроводів переїзди, розташовані на відстані до 5 км від них, підлягають закриттю за рішенням комісії у складі, установленому в п.1.7 Інструкції.
1.7. Щорічно в червні-липні на всіх залізницях повинно проводитись комісійне обстеження переїздів під головуванням керівників дистанції колії за участю керівників дистанції сигналізації та зв'язку, дистанції електропостачання або району електропостачання, підприємств під'їзних колій промислового залізничного транспорту (за необхідності), представників апарату Головного ревізора з безпеки руху залізниці, Державтоінспекції та шляхово-експлуатаційних організацій. За результатами підсумків обстеження розробляються календарні плани усунення виявлених недоліків, організовується приведення пристроїв та обладнання переїздів у належний стан, а також прилеглих до переїздів ділянок доріг (вулиць) у повну відповідність до вимог ДСТУ 3587, цієї Інструкції, Правил технічної експлуатації залізниць України і типових проектів.
У разі незадовільного утримання переїзду, автомобільних доріг або вулиць на підходах до переїздів, що створюють загрозу безпеці дорожнього руху, відповідні посадові особи залізничних, дорожніх організацій, Державтоінспекції повинні оперативно внести зміни в організацію дорожнього руху, а при необхідності - заборонити рух через переїзд автотранспорту до усунення недоліків.
2. НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ
При розробці Інструкції використовувались такі законодавчі та нормативно-правові акти:
Закон України "Про дорожній рух";
Правила дорожнього руху, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2001 року N 1306;
Правила технічної експлуатації залізниць України, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 20 грудня 1996 р. N 411 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 25 лютого 1997 р. за N 50/1854;
ДСТУ 2586-94 Знаки дорожні. Загальні технічні умови. Правила застосування;
ДСТУ 2587-94 Розмітка дорожня. Технічні вимоги. Методи контролю. Правила застосування;
ДСТУ 2735-94 Огородження дорожні і напрямні пристрої. Правила застосування. Вимоги безпеки дорожнього руху;
ДСТУ 3587-97 Безпека дорожнього руху. Автомобільні дороги, вулиці та залізничні переїзди. Вимоги до експлуатаційного стану;
ГОСТ 23457-86 Технические средства организации дорожного движения. Правила применения;
ГОСТ 25695-91 "Светофоры дорожные. Типы. Основные параметры".
3. КЛАСИФІКАЦІЯ ПЕРЕЇЗДІВ. ПОРЯДОК ВИЗНАЧЕННЯ КАТЕГОРІЙ ПЕРЕЇЗДІВ
3.1. Залізничні переїзди в залежності від інтенсивності руху поїздів та транспортних засобів поділяються на чотири категорії.
До I категорії належать переїзди, які розташовані на перехрещеннях:
залізничних колій з інтенсивністю руху більше 16 поїздів/добу (сумарно у двох напрямках) й автомобільних доріг з інтенсивністю більше 7000 авт./добу (сумарно у двох напрямках);
залізничних колій з інтенсивністю руху більше 100 поїздів/добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху більше 3000 авт./добу;
залізничних колій з рухом поїздів із швидкістю більше 140 км/год. незалежно від інтенсивності руху транспортних засобів.
До II категорії належать переїзди, які розташовані на перехрещеннях:
залізничних колій з інтенсивністю руху до 16 поїздів/добу та автомобільних доріг з інтенсивністю руху більше 7000 авт./добу;
станційних та під'їзних колій і автомобільних доріг з інтенсивністю руху більше 7000 авт./добу;
залізничних колій з інтенсивністю руху 17 - 100 поїздів/добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 3001 - 7000 авт./добу;
залізничних колій з інтенсивністю руху більше 100 поїздів/добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 1001 - 3000 авт./добу;
залізничних колій з інтенсивністю руху більше 200 поїздів/добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 201 - 1000 авт./добу.
До III категорії належать переїзди, які розташовані на перехрещеннях:
залізничних колій з інтенсивністю руху до 16 поїздів/добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 3001 - 7000 авт./добу;
станційних та під'їзних колій і автомобільних доріг з інтенсивністю руху 3001 - 7000 авт./добу;
залізничних колій з інтенсивністю руху 17 - 100 поїздів/добу та автомобільних доріг з інтенсивністю руху 1001 - 3000 авт./добу;
залізничних колій з інтенсивністю руху 101 - 200 поїздів/добу та автомобільних доріг з інтенсивністю руху 201 - 1000 авт./добу;
залізничних колій з інтенсивністю руху більше 200 поїздів/добу і автомобільних доріг з інтенсивністю руху до 200 авт./добу.
До IV категорії належать усі інші переїзди.
3.2. Переїзди поділяються на регульовані та ті, що не регулюються.
До регульованих належать переїзди, які обладнані пристроями переїзної сигналізації для водіїв транспортних засобів або такі, які обслуговуються черговим працівником та обладнані шлагбаумами.
До нерегульованих належать переїзди, які не обладнані пристроями переїзної сигналізації і не обслуговуються черговим працівником*. Можливість безпечного проїзду або проходу через такі переїзди визначається водієм транспортного засобу або пішоходом.
____________
* Переїзд, що обслуговується черговим працівником, далі буде називатися "переїзд з черговим" (раніше називався "переїзд, який охороняється"), а той, що не обслуговується черговим працівником, - "переїзд без чергового" (раніше - "переїзд, який не охороняється").
Обладнання сучасними пристроями переїзної сигналізації діючих переїздів повинно здійснюватись у плановому порядку.
3.2.1. Обслуговування черговим працівником повинно встановлюватися тільки на переїздах:
I категорії:
розташованих на ділянках з рухом поїздів із швидкістю більше 140 км/год.;
розташованих на перехрещеннях головних колій з дорогами, по яких здійснюється трамвайний або тролейбусний рух;
II категорії:
обладнаних переїзною сигналізацією, розташованих на ділянках з інтенсивністю руху більше 16 поїздів/добу і не обладнаних автоматичною та світлофорною сигналізацією з місячно-білим миготливим вогнем та автоматичним контролем несправності пристроїв переїзної сигналізації у чергового по станції (поїзного диспетчера).
Переїзди, які не обладнані переїзною сигналізацією, обслуговуються черговим працівником у таких випадках:
при перехрещенні автомобільної дороги трьох або більше головних залізничних колій;
II категорії з незадовільними умовами видимості, а на ділянках з інтенсивністю руху понад 16 поїздів/добу - незалежно від умов видимості;
III категорії з незадовільними умовами видимості, які розташовані на ділянках з інтенсивністю руху понад 16 поїздів/добу, а також розташовані на ділянках з інтенсивністю руху більше 200 поїздів/добу - незалежно від умов видимості.
Для доріг, які будуються або реконструюються, задовільною вважається така видимість, за умовами якої водій транспортного засобу, що перебуває на відстані не менше від відстані видимості для зупинки, міг би бачити поїзд, який наближається до переїзду не менш як за 400 м від переїзду, а машиніст поїзда, який наближається, міг бачити середину переїзд на відстані 1000 м.
3.3. Переїзди з черговим повинні бути обладнані шлагбаумами, а чергування на них установлюється цілодобово.
3.3.1. Цілодобове чергування повинно бути на переїздах, обладнаних автоматичними, напівавтоматичними шлагбаумами, електрошлагбаумами та механізованими шлагбаумами.
3.3.2. Нецілодобова робота переїздів може встановлюватися на переїздах незагального користування, а також на переїздах, які мають місцеве значення. Перелік переїздів, які працюють нецілодобово, і час їхньої роботи встановлюється начальником дистанції колії або власником колії за узгодженням з місцевими органами виконавчої влади, Державтоінспекцією та організаціями, які користуються цими переїздами.
3.3.3. Під час перерви в роботі переїзду черговий працівник припиняє пропускання транспортних засобів через переїзд, а механічні шлагбауми, які встановлюються також як додатковий засіб на переїздах з нецілодобовою роботою за наявності автоматичних, напівавтоматичних та електрошлагбаумів, установлюються у загороджувальний стан і замикаються на замок. На шлагбаумах вивішується табличка з позначенням часу роботи.
3.3.4. Горизонтально-поворотні шлагбауми на переїздах, які розташовані на малодіяльних під'їзних та станційних коліях, повинні замінятися світлофорною сигналізацією, яка управляється локомотивною бригадою або бригадою складачів поїздів у плановому порядку. До обладнання переїздів сигналізацією горизонтально-поворотні шлагбауми зберігаються і такі переїзди черговим працівником не обслуговуються.
3.3.5. Порядок закриття та відкриття горизонтально-поворотних шлагбаумів або вмикання та вимикання світлофорної сигналізації визначаються Інструкцією з експлуатації переїздів, що діє на підприємстві, яка затверджується Дирекцією залізничних перевезень та погоджена з Державтоінспекцією.
3.3.6. Переїзди, що розташовані поблизу приміщень чергових стрілочних постів, чергових по станції (посту), можуть обслуговуватись працівником господарства перевезень у порядку, затвердженому Дирекцією залізничних перевезень за узгодженням з Державтоінспекцією.
3.4. Перевірка інтенсивності руху поїздів та транспортних засобів, умов роботи на кожному переїзді і перегляд їх категорій повинні проводитися власником переїзду за фактичною потребою, але не рідше одного разу на рік. Для установлення категорій переїздів інтенсивність руху поїздів береться з виконаного графіка руху в період найбільшої інтенсивності на ділянці, а інтенсивність руху транспортних засобів - за даними фактичних підрахунків. При цьому складається перелік переїздів, на яких планується припинення або введення обслуговування черговим працівником. Перелік переїздів та графік припинення або введення на них чергування узгоджується з місцевими органами виконавчої влади та Державтоінспекцією.
Перед припиненням обслуговування переїзду черговим працівником повинні бути здійснені такі заходи:
виконані роботи щодо устаткування переїзду пристроєм контролю роботи автоматичної переїзної сигналізації у чергового по станції (поїзного диспетчера);
перевірена відповідність стану та обладнання переїзду вимогам Інструкції та за результатами складено акт про готовність його до експлуатації, який підписується працівником Державтоінспекції та затверджується керівником дистанції колії або власником залізничної колії.
Переведення переїздів до експлуатації без чергових працівників здійснюється на підставі наказу начальника залізниці або власника залізничної колії.
При цьому демонтуються автоматичні, напівавтоматичні шлагбауми, електричні шлагбауми та інші пристрої, які пов'язані з обслуговуванням переїзду черговим працівником, замінюються та додатково встановлюються відповідні дорожні знаки.
У місцях, які узгоджені з Державтоінспекцією, не менш як за 15 діб до відміни чергувань на переїзді терміном на один місяць повинні бути встановлені добре видимі оголошення з текстом:
"Переїзд з ....... (дата) .......... без чергового".
3.5. Не допускається відкриття нових залізничних переїздів загального користування:
I, II, III категорій;
на ділянках із швидкістю руху поїздів понад 120 км/год.;
IV категорії при перехрещенні трьох та більше головних колій, при перехрещенні колій у виїмках та інших місцях, де не забезпечені умови видимості, а також у разі, якщо потрібне обслуговування переїзду черговим працівником.
Відкриття нових переїздів IV категорії, крім вищеперерахованих, допускається (якщо немає можливості знайти інше рішення) з дозволу начальника залізниці або власника залізничної колії за узгодженням з Державтоінспекцією, шляхово-експлуатаційними організаціями, іншими власниками доріг.
Не допускається відкриття трамвайного і тролейбусного руху на переїздах, які експлуатуються.
Відкриття автобусного руху через переїзди допускається з дозволу начальника залізниці або власника переїзду за умови обладнання переїзду переїзною сигналізацією, обслуговування черговим та висновку комісії, склад якої визначено п. 1.7 Інструкції.
3.6. Закриття діючих переїздів, перенесення, відновлення закритих переїздів (постійне або тимчасове) виконуються за наказом начальника дистанції колії за узгодженням з органами державної виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, Державтоінспекцією та шляхово-експлуатаційними організаціями або іншими власниками доріг.
На переїздах, які закриваються (постійно або тимчасово), настил розбирається, під'їзди до переїздів з боку автомобільних доріг на відстані не менше 10 м від крайніх рейок по всій ширині проїжджої частини автомобільної дороги або вулиці перегороджуються бар'єрним транспортним огородженням, а за необхідності - і канавами на відстані 2 м від бар'єра в бік залізничних колій. На переїздах, які закриваються, усе обладнання демонтується. Попереджувальні дорожні знаки на під'їздах і підходах знімаються і встановлюються заборонні та інформаційно-вказівні знаки, які вказують напрямок об'їзду.
При тимчасовому закритті переїздів на термін їх закриття автоматичні пристрої вимикаються, бруси запасних шлагбаумів установлюються в закрите для руху транспортних засобів положення і замикаються на замок, а засоби сигналізації та зв'язку залишаються в працездатному і справному стані.
Біля переїздів, які закриваються, дистанцією колії обов'язково влаштовуються місця для розвороту транспортних засобів.
Відповідальність за сповіщення про закриття переїзду покладається на начальника дистанції колії або власника переїзду.
4. УЛАШТУВАННЯ ТА ОБЛАДНАННЯ ПЕРЕЇЗДІВ
4.1. Усе обладнання переїздів повинно відповідати вимогам Закону України "Про дорожній рух", Правилам дорожнього руху, Інструкції, ДСТУ 3587 та інших нормативних документів. Під час проектування і будівництва нових переїздів вони також повинні відповідати вимогам Державних будівельних норм та правил.
Необхідність установлення транспортних світлофорів на переїздах згідно з ГОСТ 23457 визначається відповідною нормативно-технічною документацією та повинно відповідати вимогам ГОСТ 25695, а їх розміщення і режим роботи - ГОСТ 23457.
4.2. Переїзди повинні розташовуватися на прямих ділянках колії та головним чином на прямих ділянках автомобільних доріг за межами виїмок та місць, де не забезпечуються достатні умови видимості.
Перехрещення залізничних колій автомобільними дорогами повинні виконуватися переважно під прямим кутом. При неможливості виконання цієї умови гострий кут між коліями та автомобільною дорогою має бути не менше 60 град. Діючі переїзди, розташовані під більш гострим кутом, повинні перевлаштовуватися одночасно з реконструкцією автомобільної дороги, колії або переїзду.
4.3. На існуючих переїздах на протязі не менше 10 м від крайньої рейки автомобільна дорога в поздовжньому профілі повинна мати горизонтальну площадку.
Поздовжній ухил підходів автомобільної дороги до переїзду на протязі не менше 20 м перед площадкою повинен бути не більше 30 0/00.
Під час реконструкції та будівництва нових автомобільних доріг підходи повинні бути влаштовані так, щоб автомобільна дорога в поздовжньому профілі мала горизонтальну площадку на відстані не менше 20 м від крайньої рейки.
Підходи автомобільної дороги до переїзду протяжністю не менше 50 м перед площадкою слід проектувати з поздовжнім ухилом не більше 10 0/00.
У складних умовах (гірські райони, вулиці міста та ін.) профіль автомобільної дороги на підходах до переїзду може бути індивідуальним, узгодженим з Державтоінспекцією та шляхово-експлуатаційними організаціями або іншими власниками доріг.
4.4. Лісові захисні смуги, які знову створюються, повинні забезпечувати водіям транспортних засобів на відстані видимості для зупинки видимість поїзда, що наближається, не менше, ніж за 400 м до переїзду.
4.5. Проїжджа частина переїзду складається з настилу та під'їздів і повинна відповідати цій Інструкції. Ширина проїжджої частини переїзду повинна відповідати ширині проїжджої частини автомобільної дороги, але не менше 7 м, а ширина настилу в місцях прогону худоби - не менше 4 м.
Настил переїздів може бути залізобетонної, дерев'яної та гумово-кордової конструкції. Колії під настилом можуть укладатися як на дерев'яних, так і залізобетонних шпалах. Із зовнішнього боку колії настил улаштовується на одному рівні з верхом головки рейки, у середині колії він повинен бути до 30 мм вище головки рейки, за винятком гумово-кордового настилу, який улаштовується на одному рівні з головками рейок. Переїзні настили дерев'яної конструкції повинні замінюватись під час капітального ремонту переїздів на залізобетонні або гумово-кордові. На переїздах I та II категорій перевагу необхідно віддавати більш прогресивним типам настилу.
Для забезпечення безперешкодного проходження реборди коліс залізничного рухомого складу в межах настилу вкладаються контррейки. При цьому ширина жолоба повинна бути в межах 75 - 110 мм, глибина - не менше 45 мм.
На переїздах з черговим працівником у середині кожної колії (на одноколійних ділянках - з обох боків) біля настилу влаштовуються пристосування для встановлення переносних червоних сигналів, а також пристосування для визначення нижньої негабаритності рухомого складу.
Сигнальні стовпчики повинні розташовуватись на узбіччі на відстані не менше 0,35 м від бровки земляного полотна, а відстань від краю проїжджої частини до стовпчика повинна становити не менше 0,75м.
Для прогону худоби на переїздах установлюються перила або елементи обладнання із залізобетону, дерева або металу заввишки 0,8 - 1,5 м, а до механізованих шлагбаумів підвішуються загороджувальні сітки. Огородження на переїздах та сигнальні стовпчики повинні відповідати вимогам ДСТУ 2735.
При інтенсивності пішохідного руху більше 100 чол./год переїзди повинні обладнуватися пішохідними доріжками, тротуарами та звуковою сигналізацією, а переїзди, які розташовані в населених пунктах, повинні мати ці обладнання незалежно від інтенсивності пішохідного руху.
4.6. На підходах до переїздів з боку залізничної колії повинні бути встановлені постійні попереджувальні сигнальні знаки "С" про подачу машиністами поїздів свистка, а з боку автомобільного шляху на переїздах без чергового - дорожні знаки 1.29 "Одноколійна залізниця" або 1.30 "Багатоколійна залізниця" та інші, передбачені Правилами дорожнього руху.
Сигнальні знаки "С" установлюються з правого боку відповідно до напрямку руху поїздів на відстані 500 - 1500 м, а на переїздах, де рухаються поїзди із швидкістю понад 120 км/год., - на відстані 800 - 1500 м від переїздів.
Перед переїздами без чергового з незадовільними умовами видимості, крім того, повинні встановлюватися додаткові сигнальні знаки "С" на відстані 250 м від переїзду (на перегонах, де рухаються поїзди із швидкістю понад 120 км/год, - на відстані 400 м).
При незадовільній видимості поїздів, що наближаються, перед переїздами без чергового та не обладнаних переїзною сигналізацією встановлюється дорожній знак 2.2 "Проїзд без зупинки заборонено". Місце його встановлення визначається відповідно до ДСТУ 2586. Необхідність установлення знака визначається представником ДАІ, дорожньої організації та дистанції колії або власником переїзду.
4.7. На підходах до місця для прогону худоби на відстані 20 м від крайніх рейок установлюються таблички з написами "Бережися поїзда! Місце перегону худоби", а на відстані 3-4 м від крайньої рейки поперек доріжок для прогону худоби - стовпчики для запобігання в'їзду на колію транспортних засобів.
4.8. На електрифікованих ділянках з обох боків переїзду повинні бути встановлені дорожні знаки 3.18 "Рух транспортних засобів, висота яких перевищує ... м, заборонено" - з цифрою на знаку "4,5 м" на відстані не менше 5 м від шлагбаумів, а при їх відсутності - не менше 14 м від крайньої рейки.
4.9. На підходах до переїздів з боку автомобільних доріг перед шлагбаумами, а де їх нема, перед знаком 1.29 або 1.30 відповідно до Правил дорожнього руху встановлюються дорожні знаки 1.27 "Залізничний переїзд без шлагбаума" на відстані 150 - 300 м, а в населених пунктах - на відстані 50 - 100 м від крайньої рейки та інші дорожні знаки.
Установлення та утримання дорожніх знаків, утримання та ремонт земляного полотна, проїжджої частини, сигнальних стовпчиків (у разі необхідності) та інших улаштувань автомобільних доріг за межами дорожніх знаків 1.29 та 1.30 або за шлагбаумами з боку підходу автодоріг виконується шляхово-експлуатаційними організаціями або власниками автомобільних доріг.
4.10. Переїзди з черговими обладнуються шлагбаумами. Вертикальні поверхні брусів шлагбаумів обладнуються світлоповертальними елементами червоного і білого кольорів.
Автоматичні, напівавтоматичні шлагбауми та електрошлагбауми повинні перекривати не менше двох третин проїжджої частини автомобільної дороги з правого боку відповідно до руху транспортних засобів при умові, що лівий бік проїжджої частини завширшки не менше трьох метрів не перекривається.
При будівництві нових та реконструкції діючих залізничних ліній або переїздів, у разі необхідності, передбачається застосування загороджувальних пристроїв з перекриттям всієї проїжджої частини автомобільної дороги.
Механізовані шлагбауми повинні перекривати всю проїжджу частину і мати сигнальні ліхтарі, які вмикаються у темний час доби, а також удень під час поганої видимості (туман, завірюха та інші несприятливі погодні умови). Ліхтарі, які встановлені на загороджувальних брусах механізованих шлагбаумів, повинні вказувати в бік автомобільної дороги: при закритому положенні шлагбаума - червоні вогні, при відкритому - прозоро-білі, а в бік залізничної колії - контрольні прозоро-білі як у відкритому, так і в закритому положенні шлагбаумів.
Шлагбауми встановлюються на узбіччі автомобільної дороги на відстані не менше 0,35 м від бровки земляного полотна, а відстань від краю проїжджої частини до внутрішньої поверхні стійки (опори) шлагбаума повинна становити не менше 0,75 м.
При цьому механізовані шлагбауми встановлюються на відстані не менше 8,5 м та не більше 14 м від крайньої рейки: автоматичні, напівавтоматичні шлагбауми та електрошлагбауми встановлюються на відстані не менше 6, 8, 10 м від крайньої рейки в залежності від довжини загороджувального бруса відповідно: 4, 6, 8 м.
Для огородження переїзду під час проведення ремонту колії, споруджень та пристроїв повинні використовуватися запасні шлагбауми ручної дії, які встановлюються на відстані не менше 1 м від основних шлагбаумів у бік автомобільної дороги та перегороджують повністю проїжджу частину дороги. Ці шлагбауми повинні мати пристрої для закріплення їх у відкритому і закритому положеннях та підвішування сигнального ліхтаря.
На загороджувальні бруси шлагбаумів (основних та запасних) повинні бути нанесені смуги червоного та білого кольорів, що чергуються, які нахилені (якщо дивитись з боку автомобільної дороги) праворуч до горизонталі під кутом 45-50 град. з світлоповертальних матеріалів або обладнані сигнальними світлоповертальними елементами. Ширина смуг - 500-600 мм. Кінець загороджувального бруса повинен мати червону смугу завширшки 250 - 300 мм.
4.11. Нормальне положення автоматичних та напівавтоматичних шлагбаумів - відкрите, електрошлагбаумів та механізованих шлагбаумів - закрите. В окремих випадках на переїздах з інтенсивним рухом транспортних засобів, а також на переїздах, які передані в обслуговування працівникам інших служб залізниці, нормальне положення електрошлагбаумів та механізованих шлагбаумів може бути визначене відкритим.
При нормально закритому положенні шлагбаумів вони відкриваються тільки для пропуску транспортних засобів при відсутності поїзда, який наближається.
4.12. При двосторонньому русі транспортних засобів по осі проїжджої частини та між смугами попутного напрямку автомобільної дороги з удосконаленим покриттям протяжністю 100 м від шлагбаумів, а там, де їх нема, від крайньої рейки шляховими організаціями наноситься горизонтальна розмітка 1.1 або 1.3 відповідно до ДСТУ 2587.
4.13. На переїздах з черговими повинні бути побудовані за типовими проектами приміщення для чергових - будівлі переїзних постів з виходом уздовж колії в бік автомобільної дороги. Виходи в бік колії в діючих будівлях повинні огороджуватися перилами.
4.14. Електричне освітлення повинні мати всі переїзди I та II категорій, а також III та IV категорій за наявності поздовжніх ліній електропостачання або інших постійних джерел електропостачання. У необхідних випадках для огляду поїздів, які проходять, переїзди обладнуються прожекторними ліхтарями.
Освітленість у межах переїзду повинна бути не менше:
I категорії - 5 лк, II категорії - 3 лк,
III категорії - 2 лк, IV категорії - 1 лк.
На автомобільних дорогах I та II категорій, які будуються або реконструюються, підходи до переїзду повинні бути освітлені на відстані 100 м від крайньої рейки.
Електропостачальне обладнання переїзної сигналізації повинно відповідати діючим нормативам. При цьому для пристроїв автоматики з рейковими колами постійного струму повинен передбачатися акумуляторний резерв з тривалістю безперервної роботи не менше восьми годин за умови, що електроживлення не вимикалося в попередні 36 годин.
4.15. На переїздах з черговим установлюється радіозв'язок з машиністом, прямий телефонний зв'язок з найближчою станцією або постом, а на ділянках з диспетчерською централізацією - з поїзним диспетчером. Телефонний зв'язок доповнюється зовнішнім дзвінком.
4.16. Пристроями сигналізації переїзди обладнуються відповідно до основних вимог щодо обладнання переїздів переїзною сигналізацією, які додаються.
У першу чергу повинні обладнуватися переїзди з автобусним рухом, а також розташовані на головних коліях з інтенсивним рухом поїздів та транспортних засобів, високими швидкостями руху поїздів, незадовільними умовами видимості.
4.17. На переїздах, обладнаних автоматичною переїзною сигналізацією, власниками переїздів за узгодженням з Державтоінспекцією може передбачатися встановлення пристроїв автоматичної фіксації порушень правил проїзду залізничних переїздів.
4.18. На автомобільних дорогах перед переїздами, обладнаними існуючою переїзною сигналізацією, застосовуються світлофори з двома горизонтально розташованими та поперемінно миготливими червоними вогнями, які сигналізують у такому порядку:
горить червоний вогонь - рух транспортних засобів заборонено;
червоний вогонь не горить - рух транспортних засобів дозволяється тільки після того, коли водій переконається у відсутності поїзда, який наближається до переїзду.
Світлофори встановлюються з правого боку відповідно до напрямку руху транспортних засобів. В окремих випадках (умови видимості, інтенсивність руху) вогні можуть повторюватись на протилежному боці дороги. На окремих переїздах без чергового за умовами, затвердженими Укрзалізницею, може бути застосована світлофорна сигналізація зі світлофорами з двома поперемінно миготливими червоними вогнями і одним місячно-білим миготливим вогнем, які сигналізують:
горить червоний вогонь, місячно-білий вогонь не горить - рух транспортних засобів заборонено;
горить місячно-білий вогонь, червоний не горить - рух транспортних засобів дозволено;
червоний і місячно-білий вогні не горять - переїзна сигналізація відключена або несправна.
У разі вимикання сигналізації або її несправності черговому найближчої станції або поїзному диспетчеру на ділянках з диспетчерською централізацією повинне автоматично подаватися сповіщення про несправність переїзної сигналізації.
Черговий по станції або поїзний диспетчер, одержавши повідомлення, повинен зробити запис про несправність автоматики на переїзді в Журналі огляду колій, стрілочних переводів, пристроїв сигналізації, централізації, блокування, зв'язку і контактної мережі (форми ДУ-46), повідомити про це чергових сусідніх станцій та електромеханіка пристроїв сигналізації, централізації і блокування (далі - СЦБ).
Електромеханік СЦБ повинен негайно прибути на місце та вжити термінових заходів щодо усунення несправностей.
Черговий по станції або диспетчер з радіозв'язку негайно передає повідомлення машиністам поїздів, які слідують без зупинок на роздільних пунктах у напрямку переїзду, про несправність пристроїв автоматики на переїзді та необхідність проїжджати його з особливою пильністю та швидкістю, яка встановлена для переїздів без чергового 25 км/год та 40 км/год - для переїздів з черговим.
Для поїздів, які зупиняються на станції, про несправність переїзної сигналізації видаються письмові попередження відповідно до Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України.
Модернізація переїзної сигналізації з установленням додаткової головки світлофору з місячно-білим миготливим вогнем повинна виконуватися згідно з планами залізниць.
Автоматична світлофорна сигналізація повинна бути відрегульована таким чином, щоб початок подавання сигналу зупинки в бік автомобільної дороги виконувався за час, необхідний для завчасного звільнення переїзду транспортними засобами. При цьому в момент вступу поїзда на ділянку наближення на світлофорах у бік автомобільної дороги засвічуються миготливі червоні вогні і подаються звукові сигнали (дзвінки) для оповіщення пішоходів, а місячно-білі вогні (при їх наявності) гаснуть.
Вимикання червоних вогнів і вмикання місячно-білих вогнів (за їх наявності) відбувається після звільнення переїзду поїздом.
Під час руху поїздів в неустановленому напрямку на одноколійних ділянках, а також по неправильній колії на двоколійних і багатоколійних ділянках вимикання червоних вогнів і вмикання місячно-білих вогнів (за їх наявності) відбуваються після звільнення поїздом ділянки наближення, яка розташована за переїздом відносно руху поїзда.
Червоні миготливі вогні на світлофорах та загороджувальних брусах автоматичних шлагбаумів (при їх обладнанні лампами) вмикаються з моменту вступу поїзда на ділянку наближення, і через термін, визначений розрахунком, бруси шлагбаумів опускаються в горизонтальне положення. Автоматичні шлагбауми повинні залишатись закритими, і червоні вогні світлофорів повинні горіти до повного звільнення переїзду поїздом. При повному звільненні переїзду поїздом загороджувальні бруси автоматичних шлагбаумів підіймаються, після чого червоні вогні на світлофорі вимикаються.
При автоматичній сповіщальній сигналізації червоні миготливі вогні на світлофорах та загороджувальних брусах напівавтоматичних шлагбаумів (при їх обладнанні лампами) та звукові сигнали вмикаються, а напівавтоматичні шлагбауми закриваються з моменту заняття поїздом ділянки наближення або при відкритті сигнала і замиканні маршруту, або натисненні кнопки черговим по станції.
Відкриття напівавтоматичних шлагбаумів та вмикання сигналів виконуються черговим по переїзду натисненням кнопки "Відкриття-підтримання бруса шлагбаума".
Червоні миготливі вогні світлофорів і звукові сигнали сповіщальної сигналізації з електрошлагбаумами вмикаються з моменту заняття поїздом ділянки наближення або натисненням кнопки черговим по станції.
Електрошлагбауми закриваються натисненням кнопки "Закриття шлагбаума" черговим по переїзду. Відкриття електрошлагбаумів виконується після проїзду поїзда через переїзд шляхом повернення цієї кнопки у вихідне положення.
При світлофорній сигналізації на переїздах з черговим на під'їзних та інших коліях, де немає можливості обладнати рейкові кола, червоні миготливі вогні світлофорів вмикаються, а місячно-білі (якщо вони є) гаснуть при натисненні кнопки на колонці, яка встановлена на щоглі маневрового світлофора. Після цього на маневровому світлофорі гасне червоний вогонь і вмикається місячно-білий.
При світлофорній сигналізації на переїздах без чергового на під'їзних коліях у містах повинні встановлюватися спеціальні світлофори як загороджувальні, що сигналізують червоним і місячно-білим вогнем. У цих випадках вмикання дозвільного місячно-білого вогню поїзда на проходження переїзду можливо лише після вмикання червоних вогнів на переїзних світлофорах, а вмикання місячно-білого вогню на переїзному світлофорі - лише після вмикання червоного вогню на загороджувальних світлофорах. Указана залежність забезпечується автоматично.
4.19. Безпека руху на переїздах під час повернення з перегону і різних переміщеннях господарчих, відбудовних та інших поїздів повинна забезпечуватися відповідно до п. 5.12 та п. 6.3 Інструкції.
На переїздах, у ділянки наближення яких входять станційні колії, при відправленні поїзда при заборонному показанні світлофорів світлофорна та сповіщальна сигналізація повинна вмикатися черговим по станції натисканням кнопки "Закриття переїзду". При цьому машиніст поїзда під час під'їзду до переїзду повинен прямувати з особливою пильністю із швидкістю не більше 20 км/год і готовністю зупинитися, якщо зустрінеться перешкода для руху. Перелік станцій з такими переїздами затверджується начальником залізниці і оголошується наказом по залізниці.
На переїздах, розташованих у межах або поблизу станції та обладнаних переїзною сигналізацією, чергові по станції не повинні допускати тривалого часу між відкриттям вихідних сигналів і відправленням поїздів, щоб не викликати затримок транспортних засобів біля переїзду. Черговий по станції повинен подавати сповіщення на переїзд, вмикати сигналізацію, оповіщати чергового по переїзду про відправлення поїзда по телефону або іншим засобом, який визначається Інструкцією з експлуатації переїздів, що діє на підприємстві.
Під час виникнення несправностей пристроїв регулювання руху поїздів і відправлення поїздів по правильній і неправильній колії порядок повідомлення чергового по переїзду про це, а також інформування машиніста поїзда про необхідні умови проїзду переїзду установлюються Інструкцією про порядок користування пристроями сигналізації, централізації та блокування.
4.20. Кнопка "Підтримання бруса шлагбаума" призначена для затримання в необхідних випадках черговим по переїзду закриття шлагбаумів (електрошлагбаумів) до повного проїзду під брусом автомобіля та унеможливлення пошкодження бруса. При цьому час затримання шлагбаума черговим по переїзду не повинен перевищувати 5-10 сек.
На переїздах, які обладнані напівавтоматичними шлагбаумами, кнопка "Підтримання бруса шлагбаума" використовується також для відкриття шлагбаума: черговий по переїзду, натискуючи цю кнопку після проїзду поїзда через переїзд та звільнення ділянки наближення, вмикає шлагбаум для переведення його у відкрите положення.
4.21. На переїздах з черговим установлюється загороджувальна сигналізація. Як загороджувальні світлофори можуть бути використані вхідні, вихідні, попереджувальні, передвхідні, маневрові, прохідні і маршрутні світлофори, розташовані від переїзду на відстані не більше 800 м та не менше 15 м, за умови видимості переїзду з місця їх установлення. Якщо не можна використати перелічені світлофори, перед переїздом установлюються спеціальні загороджувальні світлофори на відстані не менше 15 м від переїзду.
Загороджувальні світлофори встановлюються при русі поїздів на одноколійних дільницях з обох боків від переїздів, а на двоколійних дільницях - по правильній колії та при русі по неправильній колії:
на двоколійних ділянках, які обладнані двостороннім автоблокуванням;
при регулярному русі по неправильній колії;
у приміських зонах при інтенсивності руху понад 100 пар поїздів/добу.
Загороджувальні світлофори можуть установлюватися на ділянках диспетчерської централізації при розташуванні переїздів на станціях, крім приймально-відправних колій і ділянок віддалення від них, де не забезпечується розрахунковий час сповіщення у разі руху поїздів із швидкістю 20 км/год. при закритих станційних сигналах.
У цьому разі під час руху поїздів загороджувальні світлофори будуть автоматично вимикатися після вмикання червоних миготливих вогнів на переїзному світлофорі. Перелік таких переїздів та порядок їх проїзду за наявності червоних вогнів на загороджувальних світлофорах установлюється начальником залізниці або власником залізничної колії.
Установлення загороджувальних світлофорів при русі поїздів по неправильній колії дозволяється з лівого боку колії.
На переїздах, розташованих на перегонах двоколійних ділянок та обладнаних загороджувальною сигналізацією для руху поїздів тільки по правильній колії, начальником залізниці встановлюється порядок, при якому заборонне показання загороджувальних світлофорів для руху по правильній колії є сигналом зупинки також і для поїздів, які прямують по неправильній колії.
Якщо необхідна видимість загороджувального світлофора не забезпечується, то на ділянках, не обладнаних автоблокуванням, перед таким світлофором установлюється попереджувальний світлофор, який має таку саму форму, як і загороджувальний, і подає сигнал жовтим вогнем при червоному вогні основного світлофора, але не горить при погашеному вогні основного світлофора.
Усі переїзди з черговими, які розташовані на ділянках автоблокування, незалежно від наявності загороджувальних світлофорів повинні бути обладнані пристроями для вимикання кодів автоматичної локомотивної сигналізації та переключення найближчих перед переїздом світлофорів автоблокування на заборонні показання при виникненні на переїздах перешкод для руху поїздів.
4.22. Щитки управління автошлагбаумами, напівавтоматичними та електрошлагбаумами встановлюються на переїздах зовні будівлі поста в місці задовільної видимості залізничної колії і автомобільної дороги. На переїздах з автошлагбаумами на щитку розміщуються кнопки:
"Закриття шлагбаумів" з фіксацією положення, непломбована;