• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2008 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів

Державне казначейство України , Міністерство фінансів України  | Наказ, Рекомендації, Форма, Порядок від 28.03.2008 № 107
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України , Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ, Рекомендації, Форма, Порядок
  • Дата: 28.03.2008
  • Номер: 107
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державне казначейство України , Міністерство фінансів України
  • Тип: Наказ, Рекомендації, Форма, Порядок
  • Дата: 28.03.2008
  • Номер: 107
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНЕ КАЗНАЧЕЙСТВО УКРАЇНИ
Н А К А З
28.03.2008 N 107
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 квітня 2008 р.
за N 314/15005
Про затвердження Порядку складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2008 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів
На виконання пункту 2 частини першої статті 112 Бюджетного кодексу України, частини шостої статті 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Положення про Державне казначейство України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005 N 1232, та з метою встановлення єдиних вимог щодо складання місячної та квартальної фінансової звітності установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2008 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів (додається).
2. Порядок складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2008 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, головним розпорядникам бюджетних коштів довести до відома підпорядкованих установ, а органам Державного казначейства України та місцевим фінансовим органам - до установ, що ними обслуговуються.
3. Департаменту інформаційних технологій (Ніколаєв О.Б.) забезпечити органи Державного казначейства України програмними засобами для складання та консолідації звітності.
4. Установити, що центральні органи виконавчої влади, інші головні розпорядники бюджетних коштів, установи та організації, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів, місячну та квартальну фінансову звітність у 2008 році складають відповідно до вимог цього Порядку.
5. Департаменту методології з обслуговування бюджетів, бухгалтерського обліку та звітності (Сушко Н.І.) та Юридичному управлінню (Зіневич О.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Заступник Міністра
фінансів України
Т.Я.Слюз


А.І.Мярковський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного
казначейства України
28.03.2008 N 107
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
15 квітня 2008 р.
за N 314/15005
ПОРЯДОК
складання місячної та квартальної фінансової звітності у 2008 році установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 112 Бюджетного кодексу України, частини шостої статті 11 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", Закону України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України", постанов Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 N 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності", від 28.02.2002 N 228 "Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ" та від 17.05.2002 N 659 "Про затвердження переліку груп власних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворення та напрямів використання", наказу Міністерства фінансів України від 28.01.2002 N 57 "Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.02.2002 за N 86/6374 (із змінами), та інших нормативно-правових актів з питань бюджетних відносин в Україні встановлюється порядок складання та подання місячної та квартальної фінансової звітності установами та організаціями, які отримують кошти державного або місцевих бюджетів.
1. Основні положення
1. Цим Порядком визначається склад і принципи складання фінансової звітності та вимоги до розкриття її елементів.
2. Фінансова звітність повинна бути достовірною. Інформація, наведена у фінансовій звітності, є достовірною, якщо вона не містить помилок та перекручень.
3. Фінансова звітність повинна містити інформацію про всі проведені операції та події, які відбулися у звітному періоді.
4. Бюджетні установи, у яких згідно із законодавством України протягом звітного періоду була проведена реорганізація (змінена підпорядкованість), фінансові звіти складають за весь звітний період та подають у повному обсязі за новою підпорядкованістю. Установи вищого рівня у зведених фінансових звітах ураховують звіти таких бюджетних установ у повному обсязі наростаючим підсумком з початку року.
5. Форми фінансової звітності розпорядники та одержувачі бюджетних коштів і форми зведеної фінансової звітності головні розпорядники бюджетних коштів складають у гривнях з копійками.
6. Форми фінансової звітності заповнюються за всіма передбаченими позиціями, графами, рядками. За відсутності даних незаповнені статті прокреслюються або заповнюються нулями.
Додаткові статті та показники у форми фінансової звітності вводити забороняється.
Проставлення додаткових кодів економічної класифікації видатків, які не включені до відповідних форм фінансової звітності, не допускається.
7. Розпорядники бюджетних коштів операції, проведені в натуральній формі або іноземній валюті, що здійснюються у розрахунках за загальним та спеціальним фондами, відображають у формах фінансової звітності в національній валюті України за загальним порядком.
Для відображення у звітах форм: N 2д, N 2м, N 4-1д, N 4-1м, N 4-2д, N 4-2м, N 4-3д, N 4-3м, N 4-3д.1, N 4-3м.1 проведених операцій у натуральній формі (отримання матеріальних цінностей, робіт, послуг) або іноземній валюті розпорядники бюджетних коштів після проведення операцій складають Довідку про надходження у натуральній формі відповідно до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками, затвердженого наказом Державного казначейства України від 25.05.2004 N 89, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 10.06.2004 за N 716/9315, або Довідку про операції в іноземній валюті відповідно до Порядку відображення в обліку операцій в іноземній валюті, затвердженого наказом Державного казначейства України від 24.07.2001 N 126, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.08.2001 за N 670/5861 (у редакції наказу Державного казначейства України від 27.05.2005 N 96, та подають до органу Державного казначейства України не пізніше останнього робочого дня місяця.
З метою врахування операцій, проведених у натуральній формі, у консолідованому звіті про виконання державного бюджету вони умовно прирівнюються до надходжень та касових видатків, які здійснюються у межах планових показників.
У вищенаведених формах фінансової звітності при здійсненні установами операцій в іноземній валюті у графах "Залишок на початок року", "Надійшло коштів" та "Залишок на кінець звітного періоду" відсотки, нараховані банком на залишок коштів, не відображаються.
Відсотки, нараховані банком на залишок коштів в іноземній валюті, відображаються у Довідці про суми дебіторської та кредиторської заборгованості установи за операціями, які не відображаються у формі N 7д, N 7м "Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (додаток 14).
8. Кошти, які протягом звітного періоду надходять на ім'я установ на відновлення касових видатків, згідно із законодавством України (за телефонні переговори, помилково перераховані тощо), відображаються у відповідних формах фінансової звітності як зменшення касових видатків за тим кодом економічної класифікації видатків, за яким вони були проведені у звітному періоді.
9. Операції, що здійснювались бюджетними установами, але відповідно до законодавства України не передбачені кошторисом бюджетної установи (наприклад, розрахунки за виплатою допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, за внутрівідомчими розрахунками з централізованого постачання матеріальних цінностей, розрахунки за депонованою заробітною платою), у звітах про надходження та використання коштів загального фонду (форма N 2д, N 2м, про надходження і використання коштів спеціального фонду (форми N 4д, N 4м) не відображаються.
10. Форми фінансової звітності та пояснювальні записки підписуються керівниками установ та організацій і головними бухгалтерами (керівниками фінансових служб). Без таких підписів звіти вважаються недійсними.
11. Головні розпорядники коштів державного або місцевих бюджетів можуть установлювати для підвідомчих установ додаткові довідки до пояснювальної записки та отримувати від них додаткову інформацію, не передбачену цим Порядком.
12. При казначейській формі обслуговування кошторисів фінансові звіти розпорядників бюджетних коштів перевіряються в частині відповідності окремих даних форм фінансової звітності до аналогічних даних, відображених в обліку органів Державного казначейства України, і візуються останніми з проставленням підпису, печатки або штампа на кожній сторінці всіх форм фінансового звіту.
Віза органу Державного казначейства України засвідчує, що дані звітів розпорядників бюджетних коштів є тотожними даним обліку органів Державного казначейства України і підлягають консолідації у зведеному звіті розпорядника бюджетних коштів вищого рівня.
Дані обліку органу Державного казначейства України за операціями з обслуговування кошторисів розпорядників бюджетних коштів, що формуються в інформаційній системі Державного казначейства України, уважаються остаточними.
У завізовані звіти зміни можуть уноситися лише за погодженням з органом Державного казначейства України, який ці звіти візував.
13. Зведена фінансова звітність обласних державних адміністрацій до подання Державному казначейству України повинна бути перевірена і завізована відповідним Головним управлінням Державного казначейства України (з проставленням підпису, печатки або штампа на кожній сторінці всіх форм фінансового звіту).
Зведені фінансові звіти бюджетних установ, що мають підвідомчі установи, до подання головному розпоряднику бюджетних коштів повинні бути перевірені і завізовані відповідними головними управліннями Державного казначейства України. За винятком розпорядників бюджетних коштів, які мають підвідомчі установи в різних областях.
Зведена фінансова звітність центральних органів виконавчої влади та інших головних розпорядників бюджетних коштів повинна дорівнювати аналогічним зведеним звітним даним органів Державного казначейства України.
14. Розпорядники бюджетних коштів подають у повному обсязі квартальні фінансові звіти:
органу Державного казначейства України;
установі вищого рівня.
Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади зведену квартальну фінансову звітність подають:
Державному казначейству України;
Рахунковій палаті.
При цьому всі примірники квартального фінансового звіту мають однакову юридичну силу.
15. Фінансова звітність подається до установ, наведених у пункті 14 цієї глави, безпосередньо головним бухгалтером (керівником фінансової служби).
16. Зведені квартальні фінансові звіти головних розпорядників коштів місцевих бюджетів, попередньо завізовані в органах Державного казначейства України, подаються відповідному фінансовому органу з метою підготовки пояснювальної записки до квартального звіту про виконання бюджетів.
Головні розпорядники бюджетних коштів, що мають у своєму підпорядкуванні одержувачів бюджетних коштів, до зведеного квартального фінансового звіту подають три окремих зведених звіти форм N 2д, N 2м, N 4д, N 4м, N 7д, N 7м, N 7д.1, N 7м.1 за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або за всіма кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів:
щодо бюджетних установ;
щодо одержувачів бюджетних коштів;
загальний зведений звіт.
17. При складанні звітів за формою N 2 - про надходження та використання коштів загального фонду, за відповідними формами N 4 - про надходження і використання коштів спеціального фонду, за формою N 7 - про заборгованість за бюджетними коштами потрібно обов'язково підкреслити номер форми, за якою складений звіт, указати коди бюджетної класифікації видатків та їх назву. При складанні звітів за формою N 7, крім цього, потрібно зазначити назву загального чи спеціального фонду бюджету, за коштами якого складений звіт.
18. Форми фінансових звітів подаються на електронних носіях у вигляді транспортних файлів звітних даних згідно з вимогами автоматизованої системи Державного казначейства України.
19. Терміни подання фінансової звітності до органів Державного казначейства України (головні управління, управління) установлюються ними і визначаються у межах термінів, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2000 N 419 "Про затвердження Порядку подання фінансової звітності".
Головні розпорядники бюджетних коштів затверджують терміни подачі фінансової звітності підпорядкованими установами з таким розрахунком, щоб вони вкладались у терміни подання фінансової звітності до органів Державного казначейства України, з урахуванням термінів, визначених Міністерством фінансів України.
2. Склад фінансової звітності
1. Квартальні фінансові звіти бюджетні установи, які утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, складають за такими формами:
"Баланс" (N 1);
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (N 2д, N 2м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами" (N 4-1д, N 4-1м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ" (N 4-2д, N 4-2м);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (N 4-3д, N 4-3м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів" (N 4-4д);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (N 4-3д.1, N 4-3м.1);
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (N 7д, N 7м);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (N 7д.1, N 7м.1).
До форм квартальної фінансової звітності додається пояснювальна записка, яка включає текст та додатки, передбачені цим Порядком.
Головні розпорядники бюджетних коштів та бюджетні установи, які мають підвідомчі установи, зведені квартальні фінансові звіти про виконання кошторисів складають у такому самому обсязі.
2. Одержувачі бюджетних коштів (підприємства, громадські та інші організації, що не мають статусу бюджетної установи, які одержують безпосередньо через розпорядників кошти з бюджету як фінансову підтримку або вповноважені органами державної влади на виконання державних цільових програм та надання послуг) (далі - одержувачі) про використання отриманих бюджетних коштів подають до органів Державного казначейства України такі форми квартальної фінансової звітності:
"Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (N 2д, N 2м);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (N 4-3д, N 4-3м);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (N 4-3д.1, N 4-3м.1);
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (N 7д, N 7м);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (N 7д.1, N 7м.1).
У "Звіті про надходження та використання коштів загального фонду" (N 2д, N 2м) , "Звіті про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (N 4-3д, N 4-3м) та "Звіті про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (N 4-3д.1, N 4-3м.1) графа "Фактичні видатки" не заповнюється.
У "Звіті про заборгованість за бюджетними коштами" (форма N 7д, N 7м) на початок року суми дебіторської та кредиторської заборгованості повинні відповідати даним граф на звітну дату дебіторської та кредиторської заборгованості річного фінансового звіту попереднього звітного періоду. На звітну дату відображаються суми дебіторської та кредиторської заборгованості, які склалися при виконанні плану використання бюджетних коштів за звітний період, з урахуванням погашення заборгованості, що склалася за станом на 01.01.2008.
Одержувачі бюджетних коштів, які вповноважені у 2008 році на виконання державних цільових програм, суми не зареєстрованої в органах Державного казначейства України кредиторської заборгованості реєструють у встановленому порядку як зобов'язання поточного року.
Інші форми фінансової звітності про використання бюджетних коштів, передбачені цим Порядком, у тому числі "Баланс" (форма N 1) (додаток 1), одержувачами бюджетних коштів не складаються та до органів Державного казначейства України не подаються.
3. Місячні форми фінансової звітності бюджетні установи та одержувачі бюджетних коштів складають і подають до органів Державного казначейства України за такими формами:
"Звіт про заборгованість за бюджетними коштами" (N 7д, N 7м);
"Звіт про заборгованість за окремими програмами" (N 7д.1, N 7м.1).
Про проведені операції у натуральній формі або іноземній валюті, що здійснюються у розрахунках за загальним та спеціальним фондами, розпорядниками бюджетних коштів складається Довідка про надходження у натуральній формі або Довідка про операції в іноземній валюті, яка подається до органу Державного казначейства України не пізніше останнього робочого дня місяця.
Головні розпорядники коштів державного бюджету, що виконують програми спеціального фонду державного бюджету за рахунок позик міжнародних фінансових організацій, складають і подають до органів Державного казначейства України Довідку щодо виконання розпису витрат спеціального фонду Державного бюджету України за програмами, які фінансуються за рахунок позик міжнародних фінансових організацій (додаток 10).
4. Розпорядники бюджетних коштів операції за бюджетними програмами, призначення за якими встановлюються Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України" за загальнодержавними видатками та рішенням відповідної ради про затвердження місцевого бюджету у частині міжбюджетних трансфертів, для відображення у фінансовій звітності складають і подають до органів Державного казначейства України "Звіт про надходження та використання коштів загального фонду" (N 2д, N 2м) та/або "Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (N 4-3д, N 4-3м). Головні розпорядники бюджетних коштів у зведені фінансові звіти включають такі звіти в загальновстановленому порядку.
3. Заповнення форм фінансової звітності
1. "Баланс" (форма N 1) (додаток 1) містить узагальнені підсумкові показники, отримані на підставі звірених даних бухгалтерських документів за станом на початок року та на кінець звітного періоду. Звітні дані мають бути достовірними, об'єктивними, реальними. Звітні дані статей "Балансу" на початок року повинні бути тотожними даним графи "На кінець року" фінансового звіту попереднього звітного періоду, крім окремих випадків (наприклад, реорганізація, ліквідація установ тощо).
Установи складають єдиний "Баланс" (форма N 1) , який відображає результат про всі проведені господарські операції за коштами загального і спеціального фондів, за всіма виконуваними програмами (функціями).
Кожна установа заповнює в "Балансі" тільки ті рядки, які стосуються її діяльності, при цьому керуючись такими вказівками.
Актив
Розділ I. Необоротні активи
У розділі I "Необоротні активи" відображається вартість матеріальних і нематеріальних активів установи, отриманих і призначених для використання установою.
Рядки 110, 120, 130 "Залишкова вартість". Наводиться залишкова вартість необоротних активів, яка визначається розрахунковим шляхом як різниця між первісною (відновлювальною) вартістю та сумою зносу.
Рядки 111, 121, 131 "Знос". Призначені для відображення суми зносу необоротних активів, нарахованого в останній робочий день грудня.
Рядки 112, 122, 132 "Первісна вартість". Відображається первісна вартість необоротних активів, тобто фактична вартість придбання, спорудження, виготовлення необоротних активів з урахуванням змін, що збільшували або зменшували цю вартість.
Рядок 140 "Незавершене капітальне будівництво". Призначений для відображення вартості незавершеного капітального будівництва (виготовлення, створення) необоротних активів. У цьому рядку в графі 3 "На початок року" буде відображатися сума видатків за незавершеним капітальним будівництвом, які були проведені протягом минулих бюджетних періодів.
Розділ II. Оборотні активи
Розділ II "Оборотні активи" передбачений для відображення грошових коштів і їх еквівалентів, а також інших активів, призначених для реалізації або використання протягом року.
Рядок 150 "Матеріали і продукти харчування". Призначений для відображення вартості матеріалів та продуктів харчування, що зберігаються на складах або в коморах: реактивів і хімікатів, скла і хімпосуду, металу, електроматеріалу і радіоматеріалу, радіоламп, фотоприладдя, паперу, медикаментів, компонентів, бактерицидних препаратів, перев'язувальних засобів, господарських матеріалів, що використовуються для поточних потреб установ (електричні лампи, мило, щітки та ін.), будівельних матеріалів для поточного ремонту; усіх видів палива, пального і мастильних матеріалів (дрова, вугілля, торф, бензин, гас, мазут, автол та ін.); поворотної тари та обмінної тари (бочки, бідони, ящики, банки скляні, пляшки та ін.); запасних частин для ремонту і заміни спрацьованих частин машин (медичних, електронно-обчислювальних та ін.), обладнання, тракторів, комбайнів, транспортних засобів; сіна, вівса, інших видів кормів і фуражу для худоби та інших тварин, а також насіння, добрив та інших матеріалів.
Рядок 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети". Наводиться вартість малоцінних та швидкозношуваних предметів, термін експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 170 "Інші запаси". Наводиться вартість запасів установи, що не враховані в рядках 150 "Матеріали і продукти харчування" та 160 "Малоцінні та швидкозношувані предмети", тобто:
сировини і матеріалів, конструкцій, деталей і спеціального обладнання, що призначені для науково-дослідних робіт і капітального будівництва;
тварин на вирощуванні і відгодівлі, птиці, звірів, кролів, сімей бджіл, хутрових звірів незалежно від їх вартості;
готових виробів, виготовлених у виробничих (навчальних) майстернях, готової друкованої продукції та продукції підсобних сільських і навчально-дослідних господарств.
Рядок 180 "Дебіторська заборгованість". Відображається сума дебіторської заборгованості юридичних та/або фізичних осіб. Сума рядка утворюється з таких рядків:
181 "Розрахунки з постачальниками, підрядниками та замовниками за виконані роботи й надані послуги". Призначений для відображення дебіторської заборгованості установ за оплачені матеріальні цінності, роботи та послуги. У цьому рядку відображається також дебіторська заборгованість за роботи з капітального будівництва;
182 "Розрахунки із податків та платежів". Наводиться сума переплат за податками, зборами (обов'язковими платежами), а також інша дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом;
183 "Розрахунки із страхування". Відображається дебіторська заборгованість бюджетній установі фондів та інших організацій, що проводять страхування;
184 "Розрахунки з відшкодування завданих збитків". Відображається заборгованість за сумами недостач і крадіжок коштів та матеріальних цінностей, сумами збитків від псування матеріальних цінностей, віднесеними на рахунок винних осіб, та іншими сумами, що підлягають утриманню в установленому порядку;
185 "Розрахунки за спеціальними видами платежів". Застосовується для відображення дебіторської заборгованості з відшкодування батьками за утримання дітей у дитячих закладах; за навчання дітей у музичних школах; за утримання дітей у школах-інтернатах; за харчування дітей в інтернатах при школах; працівників за формений одяг та харчування;
186 "Розрахунки з підзвітними особами". Відображається дебіторська заборгованість за розрахунками з підзвітними особами;
187 "Розрахунки за іншими операціями". Призначений для відображення всієї іншої дебіторської заборгованості, яка не включена до рядків 181-186 і в тому числі за розрахунками на виплату допомоги і компенсацій громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, дебіторської заборгованості ліквідаційної комісії АКБ "Україна", інших ліквідованих банків.
Рядок 190 "Розрахунки за операціями з централізованого постачання матеріальних цінностей". Відображається сума дебіторської заборгованості, яка виникла при виконанні затверджених у встановленому порядку державних цільових програм, програм, пов'язаних із загальнодержавними заходами, за операціями з централізованого постачання виробничих запасів, матеріалів, продуктів харчування, медикаментів та інших товарів, робіт і послуг.
Рядок 200 "Розрахунки за окремими програмами". Відображаються суми заборгованості бюджетних установ, що виникла при виконанні видаткової частини кошторису за окремими програмами, передбаченими в Державному бюджеті України (за придбані та відпущені матеріальні цінності, за надані пільгові довгострокові кредити тощо).
Рядок 210 "Короткострокові векселі одержані". Наводиться сума короткострокових векселів, що отримані бюджетною установою у випадках, передбачених законодавством України.
Рядок 220 "Інші кошти". Відображає суму коштів, що перебуває в акредитивах, чекових книжках, смарт-картках, оплачених талонах на бензин, мазут, харчування тощо, оплачених путівках у будинки відпочинку, санаторії, турбази, повідомленнях на поштові перекази та в інших грошових документах.
Рядок 230 "Грошові кошти в дорозі". У цьому рядку на початок року залишку не повинно бути. На звітну дату відображається сума коштів, яка перерахована в останні дні звітного періоду на реєстраційні, спеціальні реєстраційні, поточні рахунки бюджетної установи, але буде зарахована на ці рахунки в наступному місяці.
Рядок 240 "Рахунки в банках". Відображається залишок невикористаних коштів, що зберігаються бюджетною установою на поточних рахунках в установі банку. Сума рядка утворюється з таких рядків:
241 "Рахунки загального фонду". У цьому рядку на початок року залишку не повинно бути. На звітну дату наводиться залишок невикористаних коштів загального фонду бюджетної установи, що зберігаються на поточних рахунках в установі банку;
242 "Рахунки спеціального фонду". Наводиться залишок невикористаних коштів спеціального фонду бюджетної установи, що зберігаються на поточних рахунках в установі банку на початок року та на звітну дату;
243 "Рахунки в іноземній валюті". Призначений для обліку іноземної валюти, що належить бюджетній установі й перебуває на поточному рахунку в установі банку (у тому числі для обліку коштів, які надходять як позики міжнародних фінансових організацій). Сума коштів відображається у звіті в національній валюті України;
244 "Інші поточні рахунки". Відображається сума коштів, які зберігаються на поточних рахунках в установах банків, відкритих на ім'я бюджетної установи, що не ввійшла в рядки 241, 242, 243.
Сума коштів цього рядка розшифровується в пояснювальній записці до квартального звіту шляхом розпису коштів за їх видами, джерелами утворення та найменуваннями банків.
Рядок 250 "Рахунки в казначействі загального фонду". Призначений для відображення залишку коштів загального фонду бюджету, що перебуває на реєстраційному рахунку, відкритому в органі Державного казначейства України. У цьому рядку залишку коштів на початок року не повинно бути.
Рядок 260 "Рахунки в казначействі спеціального фонду". Наводиться залишок невикористаних коштів спеціального фонду бюджетної установи, що зберігаються на спеціальних реєстраційних рахунках в органі Державного казначейства України. Сума рядка утворюється з таких рядків:
261 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих як плата за послуги". Відображається залишок коштів, які надійшли на ім'я установи як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями; що отримуються бюджетними установами від господарської та/або виробничої діяльності; як плата за оренду майна бюджетних установ; що отримуються бюджетними установами від реалізації майна;
262 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень". Відображається залишок коштів, які надійшли на ім'я бюджетної установи для виконання окремих доручень, а також гранти, дарунки, благодійні внески, інвестиції, що згідно із законодавством України отримують бюджетні установи;
263 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку інших надходжень спеціального фонду". У цьому рядку залишку коштів на початок року в бюджетних установ не повинно бути, крім сум позик міжнародних фінансових організацій. На звітну дату відображається залишок невикористаних коштів інших надходжень спеціального фонду бюджетної установи;
264 "Спеціальні реєстраційні рахунки для обліку коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Бюджетною установою відображається залишок коштів для виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Рядок 270 "Інші рахунки в казначействі". У цьому рядку відображаються залишки коштів, які обліковуються на інших рахунках в органах Державного казначейства України, що не зазначені в рядках 250, 260.
Рядок 280 "Каса". Наводиться залишок коштів, які зберігаються в касі бюджетної установи на звітну дату в національній та іноземній валюті, що перерахована в національну валюту за курсом Національного банку України.
Розділ III. Витрати
Розділ III "Витрати" призначений для відображення фактичних видатків і витрат бюджетних установ, проведених у звітному періоді.
За розділом III "Витрати" у графі 3 "На початок року" записів не повинно бути, у графі 4 "На кінець звітного періоду" відображаються суми фактичних видатків, які склалися на кінець звітного періоду.
Рядок 290 "Видатки загального фонду". Наводиться сума фактичних видатків, проведених бюджетною установою за рахунок коштів загального фонду державного або місцевого бюджетів на утримання установи та інші заходи, що передбачені загальним фондом кошторису даної установи. Сума рядка утворюється з таких рядків:
291 "Видатки державного бюджету". Відображаються фактичні видатки загального фонду державного бюджету;
292 "Видатки місцевого бюджету". Відображаються фактичні видатки загального фонду місцевого бюджету.
Рядок 300 "Видатки спеціального фонду". Відображаються фактичні видатки спеціального фонду. Сума рядка утворюється з таких рядків:
301 "Видатки за коштами, отриманими як плата за послуги". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок надходжень, що отримані установою згідно з кошторисом як плата за послуги. Наводиться сума виробничих витрат на: випуск готових виробів у виробничих (учбових) майстернях; видання друкованої продукції і надання послуг; науково-дослідні і конструкторські роботи за договорами з підприємствами та установами; виготовлення різних експериментальних пристроїв для проведення наукових експериментів на роботах, які виконуються за рахунок державного бюджету; операції із заготівлі й переробки матеріалів господарським способом;
302 "Видатки за іншими джерелами власних надходжень". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду за кошторисами установ у частині інших джерел власних надходжень;
303 "Видатки за іншими надходженнями спеціального фонду". Наводиться сума фактичних видатків спеціального фонду кошторису установи в частині інших надходжень спеціального фонду та за позиками міжнародних фінансових організацій;
304 "Видатки за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Призначений для відображення фактичних видатків спеціального фонду, проведених за рахунок коштів, що отримані установою згідно з кошторисом на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Пасив
Розділ I. Власний капітал
Розділ I "Власний капітал". Призначений для відображення сум фондів бюджетних установ і фінансових результатів діяльності за минулі роки.
Фонди бюджетних установ складаються з фонду в необоротних активах і фонду в малоцінних та швидкозношуваних предметах.
Рядок 330 "Фонд у необоротних активах". Наводиться сума вкладення у фонд основних засобів, інших необоротних матеріальних і нематеріальних активів, незавершене капітальне будівництво, створення, виготовлення необоротних активів, що перебувають у безпосередньому розпорядженні бюджетної установи, з вирахуванням нарахованого зносу.
Рядок 340 "Фонд у малоцінних та швидкозношуваних предметах". Відображається сума вкладення у фонд у малоцінних і швидкозношуваних предметах, термін експлуатації яких не перевищує одного року.
Рядок 350 "Результат виконання кошторису за загальним фондом". Показник за цим рядком відповідає відповідним залишкам на початок року та на кінець звітного періоду у книзі "Журнал-головна" за субрахунком 431.
Рядок 360 "Результат виконання кошторису за спеціальним фондом". Показник за цим рядком відповідає відповідним залишкам на початок року та на кінець звітного періоду у книзі "Журнал-головна" за субрахунком 432.
Рядок 370 "Результати переоцінок". За цим рядком у графі 3 "На початок року" записів не повинно бути. У графі 4 "На кінець звітного періоду" наводиться результат переоцінок матеріальних, нематеріальних і фінансових активів, крім операцій з курсовими різницями, що склався на кінець звітного періоду.
Показник за рядками 350, 360 та 370 може бути від'ємний.
Розділ II. Зобов'язання
У розділі II "Зобов'язання" відображаються поточні та довгострокові зобов'язання бюджетних установ.
Рядок 380 "Довгострокові зобов'язання". Наводяться зобов'язання установи, які не виникають у процесі її звичайної діяльності і погашення яких буде проведено після завершення звітного бюджетного періоду відповідно до законодавства України.
Рядок 390 "Короткострокові позики". Відображаються короткострокові кредити та позики, одержані бюджетною установою у банках та інших фінансових установах відповідно до законодавства України.
Рядок 400 "Поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями". Відображається сума заборгованості поточного року за зобов'язаннями, термін сплати за якими в цілому настане в наступні роки.
Рядок 410 "Короткострокові векселі видані". Наводиться сума векселів, виданих бюджетною установою згідно із законодавством України, термін сплати яких установлено протягом одного бюджетного року.
Рядок 420 "Кредиторська заборгованість". Відображається сума кредиторської заборгованості бюджетної установи перед фізичними або юридичними особами. Сума рядка утворюється з таких рядків:
421 "Розрахунки з постачальниками, підрядниками та замовниками за виконані роботи й надані послуги". Призначений для відображення кредиторської заборгованості установ за товари, роботи і послуги з постачальниками, підрядниками та замовниками за отримані матеріальні цінності, виконані згідно з договорами науково-дослідні роботи, надані послуги, реалізовані готові вироби. Крім того, відображається кредиторська заборгованість з підприємствами й організаціями за капітальним будівництвом та за роботи, виконані учнями в процесі виробничого навчання;
422 "Розрахунки за спеціальними видами платежів". Наводиться кредиторська заборгованість за спеціальними видами платежів: перед батьками за утримання дітей у дитячих дошкільних закладах, за навчання дітей у музичних школах, за утримання дітей у школах-інтернатах, перед працівниками за формений одяг та харчування, за харчування дітей в інтернатах при школах;
423 "Розрахунки із податків та платежів". Відображається кредиторська заборгованість бюджетної установи з податків та платежів у бюджет та інших розрахунків з бюджетом;
424 "Розрахунки із страхування". Наводиться заборгованість перед фондами та іншими організаціями зі страхування;
425 "Розрахунки із заробітної плати". Відображаються суми за розрахунками з працівниками, які перебувають і не перебувають у штаті бюджетної установи, за всіма видами заробітної плати (у тому числі відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"), преміями, допомогою у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності;
426 "Розрахунки зі стипендіатами". Відображаються суми розрахунків зі студентами й аспірантами вузів, науково-дослідних установ та учнями технікумів, училищ, шкіл, слухачами курсів за стипендіями (у тому числі відповідно до Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи");
427 "Розрахунки з працівниками за безготівковими перерахуваннями". Наводяться суми за розрахунками з працівниками за товари, продані в кредит торговельними організаціями, за заробітною платою з безготівкового перерахування на особистий вклад працівника в установу банку, за утриманням членських профспілкових внесків, за виконавчими листами та іншими документами;
428 "Розрахунки за депозитними сумами". Наводяться суми коштів, які на кінець звітного періоду надійшли на ім'я бюджетної установи і з настанням відповідних умов підлягають поверненню або перерахуванню за призначенням;
429 "Розрахунки за іншими операціями". Відображаються суми кредиторської заборгованості за всіма іншими операціями бюджетної установи, що не ввійшли до рядків 421-428.
Рядок 430 "Розрахунки за операціями з централізованого постачання матеріальних цінностей". Відображається сума кредиторської заборгованості за звітний період, яка виникла при виконанні затверджених у встановленому порядку державних цільових програм, програм, пов'язаних з виконанням загальнодержавних заходів, за операціями з централізованого постачання виробничих запасів, матеріалів, продуктів харчування, медикаментів та інших товарів, робіт і послуг у розрахунках між установами-замовниками та установами-закупниками.
Рядок 440 "Розрахунки за окремими програмами". Призначений для відображення суми заборгованості установи за звітний період, що виникла при виконанні видаткової частини кошторису за окремими програмами, передбаченими в Державному бюджеті України (за придбані та відпущені матеріальні цінності, за надані пільгові довготермінові кредити тощо). Ця заборгованість не пов'язана з видатками установи на її утримання.
Розділ III. Доходи
Розділ III "Доходи" призначений для відображення всіх надходжень бюджетної установи, які вона отримує на виконання кошторису. Залежно від джерел утворення доходів у формах фінансової звітності вони відображаються при фактичному надходженні коштів або при нарахуванні доходу за надані послуги.
За розділом III "Доходи" у графі 3 "На початок року" записів не повинно бути, у графі 4 "На кінець звітного періоду" відображаються отримані та нараховані доходи загального та спеціального фондів, які склалися на кінець звітного періоду.
Рядок 450 "Доходи загального фонду". Наводяться кошти, що фактично надійшли на рахунок установи із загального фонду бюджету. Рядок поділяється на такі рядки:
451 "Доходи державного бюджету". Відображаються фактичні надходження загального фонду державного бюджету;
452 "Доходи місцевого бюджету". Відображаються фактичні надходження загального фонду місцевого бюджету.
Рядок 460 "Доходи спеціального фонду". Відображаються суми нарахованих коштів, які будуть отримані як плата за послуги, та кошти, отримані за іншими джерелами власних надходжень, або кошти, що фактично надійшли на рахунок установи як інші надходження спеціального фонду кошторису, у тому числі гранти та позики міжнародних фінансових організацій, кошти, отримані на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів. Сума рядка утворюється з таких рядків:
461 "Доходи за коштами, отриманими як плата за послуги". Наводиться сума нарахованих установою надходжень згідно з кошторисом як плата за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з функціональними повноваженнями; від господарської та/або виробничої діяльності; за оренду майна бюджетних установ; від реалізації майна; у тому числі кошти батьків за надані послуги - нарахування за утримання дітей у дитячих закладах та за інші послуги; доходи науково-дослідних установ, професійно-технічних училищ, підсобних сільських та навчально-дослідних господарств від реалізації продукції, виробів і виконаних робіт, готової друкованої продукції, а також науково-дослідних робіт за договорами;
462 "Доходи за іншими джерелами власних надходжень". Призначений для відображення надходжень установи для виконання окремих доручень, а також грантів, дарунків, благодійних внесків, інвестицій, що згідно із законодавством України отримують бюджетні установи;
463 "Доходи за іншими надходженнями спеціального фонду". Застосовується для відображення інших надходжень спеціального фонду установи за розподілами головних розпорядників бюджетних коштів, позик міжнародних фінансових організацій, які надійшли на спеціальні реєстраційні рахунки бюджетних установ за іншими надходженнями спеціального фонду бюджету;
464 "Доходи за коштами, отриманими на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів". Призначений для відображення надходжень спеціального фонду установи, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
Довідка до рахунку 71 "Доходи спеціального фонду" (у частині інших надходжень)
Ця довідка призначена для відображення коштів, що належать до інших надходжень спеціального фонду:
рядок 490 у квартальних фінансових звітах не заповнюється;
у рядку 500 наводиться сума коштів, що повернені фізичним і юридичним особам та/або перераховані підвідомчим установам або установам вищого рівня;
у рядку 530 наводиться сума коштів, що фактично надійшли за розподілами як інші надходження спеціального фонду;
у рядку 540 відображається сума коштів, отриманих за позиками міжнародних фінансових організацій;
у рядку 570 відображається сума залишку на кінець звітного періоду.
Розшифровка позабалансових рахунків
У розшифровці позабалансових рахунків наводяться суми залишку на початок року, надходження та вибуття протягом звітного періоду, залишку на кінець кварталу: орендованих необоротних активів, активів на відповідальному зберіганні та інше.
2. "Звіт про надходження та використання коштів загального фонду"(форма N 2д, N 2м) (додаток 2) складається про отримані кошти загального фонду за кожним кодом програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів у розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету. Крім того, складається зведений звіт форми N 2д, N 2м за всіма кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або за всіма кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів.
Заповнення окремих граф звітів форми N 2д, N 2м здійснюється у такому порядку:
у графі 4 "Затверджено кошторисом на рік" проставляється затверджена в кошторисі річна сума планового асигнування загального фонду з урахуванням змін, унесених до кошторису протягом звітного періоду;
у графі 5 "Затверджено на відповідний період" проставляється затверджена на звітний період сума планових асигнувань загального фонду бюджету. Із загальної суми планових асигнувань наводяться дані за такими кодами економічної класифікації видатків: 1110 "Оплата праці працівників бюджетних установ", 1120 "Нарахування на заробітну плату", 1132 "Медикаменти та перев'язувальні матеріали", 1133 "Продукти харчування", 1160 "Оплата комунальних послуг та енергоносіїв", 1171 "Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм", 1172 "Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку", 1340 "Поточні трансферти населенню", 5000 "Інші видатки".
Одержувачі бюджетних коштів графу 5 не заповнюють;
у графі 6 "Залишок на початок року" - залишку не повинно бути;
у графі 7 "Надійшло коштів за звітний період" відображається сума коштів загального фонду бюджету в розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету, яка фактично надійшла на ім'я установи.
У цій графі наводиться сума курсової різниці на залишки коштів на валютному рахунку;
у графі 8 "Касові видатки" відображається сума касових видатків загального фонду бюджету в розрізі кодів економічної класифікації видатків та класифікації кредитування бюджету, тобто видатків, що проведені шляхом перерахування коштів з реєстраційних (поточних) рахунків установи, відкритих в органах Державного казначейства України (установах банків) за всіма операціями. Видатки зменшуються на суми, що надійшли на реєстраційні (поточні) рахунки на відновлення касових видатків, які були проведені в поточному році;
у графі 9 "Фактичні видатки" наводиться сума фактичних видатків, тобто дійсних витрат, що оформлені та підтверджуються відповідними документами, у тому числі видатків за несплаченими рахунками кредиторів, за нарахованою заробітною платою, за стипендіями тощо, мінус суми, на які коригуються фактичні видатки (на суми відновлення касових видатків, проведених у поточному році тощо).
У цій графі наводиться сума курсової різниці при проведенні переоцінки зобов'язань, узятих в іноземній валюті;
у графі 10 "Залишок на кінець звітного періоду" записується залишок коштів на кінець звітного періоду в розрізі кодів економічної класифікації видатків бюджету та класифікації кредитування бюджету.
3. Про надходження і використання коштів спеціального фонду установи, які отримують кошти державного бюджету або місцевих бюджетів, складають у розрізі кодів програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або в розрізі кодів тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів такі форми звітності:
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами" (N 4-1д, N 4-1м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих за іншими джерелами власних надходжень бюджетних установ" (N 4-2д, N 4-2м);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду" (N 4-3д, N 4-3м);
"Звіт про надходження і використання коштів, отриманих на виконання програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів" (N 4-4д);
"Звіт про надходження і використання інших надходжень спеціального фонду (позики міжнародних фінансових організацій)" (N 4-3д.1, N 4-3м.1).
4. "Звіт про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами" (форма N 4-1д, N 4-1м) (додаток 3) складається установами, що мають право відповідно до законодавства України отримувати плату за послуги, надання яких пов'язане з виконанням основних функцій та завдань бюджетної установи; кошти, що отримуються бюджетними установами від господарської та/або виробничої діяльності; плату за оренду майна бюджетних установ; кошти, що отримуються бюджетними установами від реалізації майна.