МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
09.01.2019 № 17 |
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 березня 2019 р.
за № 250/33221
Про затвердження Порядку проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства освіти і науки № 127 від 04.02.2020 № 493 від 30.04.2021 )
Відповідно до абзацу двадцять третього частини першої статті 64 Закону України "Про освіту", Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти, що додається.
2. Директорату дошкільної та шкільної освіти (Осмоловський А.О.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Хобзея П.К.
Міністр | Л.М. Гриневич |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби якості освіти України В.о. Голови Державної регуляторної служби України | Р.В. Гурак О.М. Мірошніченко |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
09 січня 2019 року № 17
(у редакції наказу
Міністерства освіти
і науки України
від 30 квітня 2021 року № 493)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 березня 2019 р.
за № 250/33221
ПОРЯДОК
проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти
1. Цей Порядок визначає механізм проведення інституційного аудиту закладів, які забезпечують здобуття певного рівня повної загальної середньої освіти, незалежно від їх типу, підпорядкування та форми власності (далі - заклади освіти), крім структурних підрозділів таких закладів освіти, які провадять освітню діяльність на інших рівнях/складниках освіти, у сфері неформальної освіти.
Цей Порядок не поширюється на заклади професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти.
Цей Порядок розроблений відповідно до Законів України "Про освіту", "Про повну загальну середню освіту", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
2. Метою проведення інституційного аудиту є оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти і вироблення рекомендацій для закладу освіти і його засновника(ів) щодо:
підвищення якості освітньої діяльності та вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність до вимог законодавства у сфері загальної середньої освіти (далі - законодавство у сфері освіти), зокрема Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1187 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 365).
3. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
акт перевірки - документ, що складається під час інституційного аудиту за результатами проведення перевірки додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти;
аналітична довідка - письмовий обґрунтований висновок, що складається членом експертної групи за результатами оцінювання ним освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
анкета оцінювання роботи експертної групи - документ, що заповнюється керівником закладу освіти або особою, яка виконує його обов’язки (далі - керівник закладу освіти), для оцінювання роботи експертної групи під час проведення інституційного аудиту;
висновок про якість освітньої та управлінської діяльності закладу освіти, внутрішню систему забезпечення якості освіти (далі - висновок) - документ, що містить підсумкові результати оцінювання якості освітніх і управлінських процесів та ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу освіти;
звіт про проведення інституційного аудиту (далі - звіт) - документ, що складається з метою узагальнення та систематизації інформації, отриманої під час проведення інституційного аудиту;
опитувальний аркуш - документ, що містить перелік питань для попереднього оцінювання (самооцінювання) освітньої діяльності закладу освіти і заповнюється керівником закладу освіти, в якому проводитиметься інституційний аудит;
освітнє середовище закладу освіти - сукупність умов, що створюється в закладі освіти для навчання, виховання і розвитку здобувачів освіти і праці педагогічних працівників;
рекомендації щодо вдосконалення діяльності закладу освіти (далі - рекомендації) - документ, що містить пропозиції щодо підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти, приведення освітнього та управлінського процесів у відповідність із вимогами законодавства у сфері освіти, зокрема Ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1187 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 365);
розпорядження про усунення порушень вимог законодавства (далі - розпорядження) - обов’язкове для виконання письмове рішення органу, який проводив інституційний аудит, щодо усунення закладом освіти у визначені строки виявлених порушень вимог законодавства у сфері освіти (далі - порушення);
треті особи - юридичні та фізичні особи (адвокати, громадські об’єднання в особі їх уповноважених представників тощо), які залучаються під час проведення інституційного аудиту закладом освіти або органом, який проводить інституційний аудит;
управлінський процес закладу освіти - діяльність керівника закладу освіти, його заступників та органів управління закладу освіти, спрямована на досягнення цілей закладу освіти (відповідно до стратегії розвитку закладу освіти, його річного плану роботи) шляхом формування, прийняття та реалізації управлінських рішень.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законах України "Про освіту" та "Про повну загальну середню освіту", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", "Про запобігання корупції".
4. Органами, які проводять інституційний аудит, є Державна служба якості освіти України (далі - Служба), її територіальні органи в межах своїх повноважень.
5. Інституційний аудит передбачає:
оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти (у сфері загальної середньої освіти);
перевірку додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти (далі - перевірка).
6. Оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється за такими напрямами:
1) освітнє середовище закладу освіти:
забезпечення здорових, комфортних і безпечних умов навчання (праці);
створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору;
2) система оцінювання результатів навчання учнів:
наявність системи оцінювання результатів навчання учнів, яка забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне та доброчесне оцінювання;
систематичне відстеження результатів навчання кожного учня та надання йому (за потреби) підтримки в освітньому процесі;
спрямованість системи оцінювання на формування в учнів відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання;
3) педагогічна діяльність педагогічних працівників закладу освіти:
ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей учнів;
постійне підвищення рівня професійної компетентності та майстерності педагогічних працівників;
налагодження співпраці з учнями, їх батьками або іншими законними представниками (далі - батьки), працівниками закладу освіти;
організація педагогічної діяльності на засадах академічної доброчесності;
4) управлінські процеси закладу освіти:
наявність стратегії та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань;
формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм;
ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників;
організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою;
формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності.
Оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти здійснюється відповідно до критеріїв та індикаторів, наведених у додатку 1 до цього Порядку.
7. Інституційний аудит проводиться за місцем провадження освітньої діяльності закладу освіти, а також його філії(й), в робочий час, встановлений правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.
Інституційний аудит проводиться у присутності керівника закладу освіти (крім окремих процедур оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, що проводяться дистанційно відповідно до пункту 9 цього Порядку).
8. Інституційний аудит у плановому порядку проводиться у закладі освіти не більше одного разу на 10 років відповідно до перспективних і річних планів.
Перспективні плани проведення інституційного аудиту (далі - перспективні плани) в закладах освіти формуються відповідними органами, що проводять інституційний аудит, і затверджуються керівником Служби з метою визначення черговості проведення інституційного аудиту в закладах освіти протягом 10 років.
На основі перспективних планів органи, які проводять інституційний аудит, формують річні плани проведення інституційного аудиту в закладах освіти (далі - річні плани), в яких визначається черговість проведення інституційного аудиту на наступний рік. Річні плани затверджуються керівником Служби щороку не пізніше 30 листопада року, що передує плановому.
Плановий рік обчислюється з 01 січня по 31 грудня.
Річні плани визначають дату початку кожного інституційного аудиту у плановому порядку і строки його проведення.
Зміни до річних планів можуть вноситися у разі зміни найменування, реорганізації, ліквідації закладів освіти, необхідності виправлення технічних помилок, встановлення режиму надзвичайної ситуації або режиму надзвичайного стану, карантину (карантинно-обмежувальних заходів), настання інших обставин, які об’єктивно унеможливлюють проведення інституційного аудиту в закладах освіти (далі - надзвичайні обставини).
Річні плани та зміни до них оприлюднюються на офіційних вебсайтах Служби та її відповідних територіальних органів протягом одного робочого дня з дати їх затвердження.
Щороку до 01 квітня органи, які проводять інституційний аудит, готують звіти про виконання річних планів і оприлюднюють їх на своїх офіційних вебсайтах.
9. У разі настання надзвичайних обставин і за наявності письмової згоди керівника та засновника(ів) закладу освіти або уповноваженого ним(и) органу (далі - засновник) інституційний аудит у плановому порядку може бути проведено в такий спосіб:
окремі процедури оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти (опитування, спостереження за проведенням навчальних занять, вивчення документації) проводяться дистанційно (з дотриманням вимог законодавства про захист персональних даних);
під час роботи експертної групи в закладі освіти проводяться перевірка та процедури оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти, які не були проведені дистанційно (після припинення надзвичайних обставин).
У разі проведення інституційного аудиту в зазначений спосіб орган, який його проводить, за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) погоджує строки роботи експертної групи у закладі освіти з керівником і засновником закладу освіти. При цьому загальна тривалість такої роботи не повинна перевищувати строків, визначених абзацом першим пункту 14 цього Порядку.
Проведення інституційного аудиту в зазначений спосіб не потребує внесення змін до річних планів.
10. Інституційний аудит проводиться у позаплановому порядку в закладі освіти, який має низьку якість освітньої діяльності, що підтверджено результатами зовнішнього моніторингу якості освіти, проведеного відповідно до законодавства.
Інституційний аудит також може бути проведений у позаплановому порядку за ініціативою засновника, керівника, педагогічної ради, загальних зборів (конференції) колективу або піклувальної ради закладу освіти у разі обґрунтованої ними необхідності в оцінюванні освітніх і управлінських процесів закладу освіти та одержання рекомендацій щодо їх удосконалення.
Територіальні органи Служби проводять інституційний аудит у позаплановому порядку виключно за погодженням Служби. Для отримання погодження територіальний орган Служби надсилає до Служби лист з обґрунтуванням необхідності проведення інституційного аудиту у позаплановому порядку, до якого додає копії відповідних документів. Упродовж 10 робочих днів Служба погоджує проведення інституційного аудиту у позаплановому порядку або вмотивовано відмовляє в його проведенні.
У разі проходження закладом освіти інституційного аудиту в позаплановому порядку Служба вносить відповідні зміни до перспективного плану проведення інституційного аудиту.
11. Інституційний аудит проводиться у такі етапи:
1) підготовка до проведення перевірки та оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти:
формування експертної групи;
оформлення документації для проведення інституційного аудиту: наказ про проведення інституційного аудиту (далі - наказ), письмове повідомлення про проведення інституційного аудиту (далі - повідомлення), направлення на проведення інституційного аудиту (далі - направлення);
заповнення керівником закладу освіти опитувального аркуша;
ознайомлення експертної групи з інформацією про діяльність закладу освіти (річним звітом про діяльність закладу освіти, іншою інформацією, оприлюдненою на вебсайті закладу освіти (за його відсутності - вебсайті засновника);
2) робота експертної групи в закладі освіти, а також проведення окремих процедур оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти дистанційно відповідно до пункту 9 цього Порядку (у разі потреби);
3) складання документації за результатами інституційного аудиту: акт перевірки, розпорядження (у разі наявності порушень), анкета оцінювання роботи експертної групи, аналітичні довідки, звіт, висновок, рекомендації.
12. Для проведення інституційного аудиту в закладі освіти Служба, її територіальний орган створює експертну групу. До складу експертної групи входять працівники Служби та/або її територіального органу, а також залучаються експерти (педагогічні працівники, які пройшли сертифікацію та/або мають вищу кваліфікаційну категорію, керівники (заступники керівників) закладів освіти, які пройшли інституційний аудит, а також, у разі потреби, інші фахівці у сфері загальної середньої освіти).
Експерти повинні мати вищу педагогічну освіту та/або професійну кваліфікацію педагогічного працівника, практичний досвід роботи в закладі освіти не менше ніж 5 років і пройти відповідне навчання, організоване Службою або її територіальними органами.
Експерти залучаються до проведення інституційного аудиту на підставі цивільно-правових договорів або направляються у службове відрядження відповідно до законодавства про працю (на весь час проведення інституційного аудиту або проведення окремих процедур оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти).
Членами експертної групи не можуть бути особи, які є близькими особами працівників закладу освіти, мають конфлікт інтересів відповідно до законодавства у сфері запобігання корупції. У разі з’ясування/виникнення таких обставин під час проведення інституційного аудиту член експертної групи за рішенням її керівника не допускається до проведення інституційного аудиту.
Працівники органів управління у сфері освіти можуть залучатися лише до проведення перевірки.
Інституційний аудит закладів спеціалізованої освіти проводиться з обов’язковим залученням фахівців у відповідних сферах.
До проведення інституційного аудиту можуть залучатися треті особи у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
13. Головою експертної групи призначається працівник Служби або її територіального органу, який здійснює розподіл обов’язків між членами експертної групи та є відповідальним за її роботу.
Кількість членів експертної групи визначається керівником органу, який проводить інституційний аудит, з урахуванням кількості педагогічних працівників закладу освіти, в якому проводиться інституційний аудит, але має бути не менше ніж 3 і не більше ніж 12 осіб.
14. Строк роботи експертної групи в закладі освіти для проведення інституційного аудиту не може перевищувати 10 робочих днів, а в закладах освіти, у яких кількість педагогічних працівників не перевищує 50 осіб,- 5 робочих днів. До цього строку включається час проведення окремих процедур оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти дистанційно (у разі потреби). Продовження строку роботи експертної групи в закладі освіти не допускається.
У разі виникнення надзвичайних обставин під час роботи експертної групи в закладі освіти, керівником органу, що проводить інституційний аудит, може бути прийнято рішення про тимчасове призупинення інституційного аудиту. Після припинення надзвичайних обставин експертна група продовжує роботу в закладі освіти у строк, визначений органом, який проводить інституційний аудит. Такий строк погоджується з керівником і засновником закладу освіти за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання).
15. Для проведення інституційного аудиту орган, який його проводить, видає наказ і надсилає до закладу освіти повідомлення.
У наказі зазначається:
найменування та місцезнаходження закладу освіти, в якому проводиться інституційний аудит, його філії(й);
тип інституційного аудиту (у плановому або позаплановому порядку);
підстава для проведення інституційного аудиту відповідно до пункту 10 цього Порядку (у разі проведення інституційного аудиту в позаплановому порядку);
дата початку та дата закінчення інституційного аудиту;
склад експертної групи, яка проводить інституційний аудит, із зазначенням посади, прізвища, ім’я та по батькові (за наявності) голови та членів експертної групи.
У повідомленні зазначається:
найменування органу, який проводить інституційний аудит;
найменування та місцезнаходження закладу освіти, в якому проводиться інституційний аудит, його філії(й);
тип інституційного аудиту (у плановому або позаплановому порядку);
дата початку та дата закінчення інституційного аудиту.
Повідомлення надсилається за 10 днів до початку інституційного аудиту рекомендованим листом або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) або вручається особисто під підпис керівнику закладу освіти.
Разом із повідомленням до закладу освіти надсилається опитувальний аркуш, що має бути заповнений керівником закладу освіти і надісланий до органу, який проводить інституційний аудит, рекомендованим листом або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) не пізніше, ніж за 5 робочих днів до початку інституційного аудиту.
У разі, якщо проведення інституційного аудиту було тимчасово призупинено відповідно до абзацу другого пункту 14 цього Порядку, видається відповідний наказ про продовження роботи експертної групи у закладі освіти, а також до закладу освіти надсилається повідомлення.
16. Експертна група має бути допущена керівником закладу освіти до роботи із проведення інституційного аудиту в закладі освіти за наявності отриманого повідомлення та за умови пред’явлення копії наказу і документів, які посвідчують особи членів експертної групи. Відсутність таких документів є підставою для недопущення експертної групи до роботи в закладі освіти.
У разі, якщо з інших причин експертну групу не допущено до проведення інституційного аудиту або іншим чином створено перешкоди в її роботі, не надано їй інформацію або надано неправдиву інформацію, складається акт (за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку), що підписується головою та всіма членами експертної групи. Особа, яка вчинила зазначені дії, ознайомлюється з актом. У разі її відмови від ознайомлення з актом голова експертної групи робить в ньому відповідний запис, що засвідчується підписами членів експертної групи.
Акт додається до складеного в установленому порядку протоколу про адміністративне правопорушення, передбачене частиною першою статті 188-54 Кодексу України про адміністративні правопорушення .
17. Голова експертної групи перед початком інституційного аудиту вносить запис про його проведення до журналу, в якому обліковуються заходи державного нагляду (контролю) в закладі освіти (у разі наявності), а також надає керівнику закладу освіти анкету оцінювання роботи експертної групи.
До початку роботи експертної групи в закладі освіти проводиться нарада за участі голови та членів експертної групи, керівника закладу освіти, працівників закладу освіти, батьків або інших законних представників учнів, представників педагогічного колективу, батьків учнів, громадськості (за згодою) та представника засновника. Під час наради голова експертної групи інформує про порядок проведення інституційного аудиту, а представник засновника інформує про створення умов для забезпечення функціонування закладу освіти.
18. Права та обов’язки голови і членів експертної групи, а також керівника закладу освіти під час проведення інституційного аудиту визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".
З метою оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти голова та члени експертної групи під час проведення інституційного аудиту спостерігають за освітньою діяльністю закладу освіти, у тому числі відвідують навчальні заняття, а також опитують учасників освітнього процесу щодо освітньої діяльності закладу освіти.
Під час проведення інституційного аудиту голова та члени експертної групи можуть надавати керівнику та працівникам закладу освіти консультаційну допомогу (у разі потреби).
19. Голова та члени експертної групи під час проведення інституційного аудиту мають діяти об’єктивно та неупереджено. Не допускається будь-який незаконний вплив на голову та членів експертної групи.
Голова та члени експертної групи, керівник та/або представник засновника можуть фіксувати процес проведення інституційного аудиту або окрему(і) процедуру(и) оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти засобами аудіо-, фото- та відеофіксації, не перешкоджаючи проведенню інституційного аудиту. Про використання таких засобів експертна група, керівник і представник засновника закладу освіти попереджаються перед початком інституційного аудиту, про що робиться відповідний запис в акті перевірки.
20. Результати перевірки додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері освіти фіксуються в акті перевірки, що складається за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.
Акт перевірки складається у 3 примірниках, кожен з яких підписується головою та членами експертної групи, керівником закладу освіти, третіми особами (у разі їх залучення) в останній день роботи експертної групи в закладі освіти.
Перший примірник акта перевірки вручається керівнику закладу освіти, другий - представнику засновника, третій - зберігається в органі, який проводив інституційний аудит.
Якщо керівник закладу освіти не погоджується з актом перевірки, він підписує його із зауваженнями. Такі зауваження є невід’ємною частиною акта перевірки.
21. У разі виявлення порушень орган, який проводив інституційний аудит, на підставі акта перевірки протягом 5 робочих днів з дня його підписання видає розпорядження (у 2 примірниках).
У розпорядженні зазначається:
дата складення;
найменування органу, який проводив інституційний аудит;
найменування та місцезнаходження закладу освіти, в якому проводився інституційний аудит, його філії(й);
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) керівника закладу освіти;
тип інституційного аудиту (у плановому або позаплановому порядку);
склад експертної групи, яка проводить інституційний аудит, із зазначенням посади, прізвища, ім’я та по батькові (за наявності) голови та членів експертної групи;
посилання на акт перевірки;
строк(и) усунення порушень.
Строк(и) усунення порушень визначає орган, який проводив інституційний аудит (строк(и) усунення порушень, що потребують фінансових витрат, узгоджуються з керівником і засновником закладу освіти). Такий строк не може перевищувати 1 календарного року з дня прийняття розпорядження.
Розпорядження підписується керівником органу, який проводив інституційний аудит.
Рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) один примірник розпорядження надсилається керівнику закладу освіти, копія розпорядження надсилається засновнику. Другий примірник розпорядження залишається в органі, який проводив інституційний аудит.
Рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) керівник або засновник закладу освіти протягом 5 робочих днів надсилає до органу, який проводив інституційний аудит, копію розпорядження з відміткою про погодження ними строку(ів) усунення порушень, що потребують фінансових витрат (відповідна згода засвідчується підписами керівника і засновника закладу освіти на копії розпорядження).
Рекомендованим листом із повідомленням про вручення або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) заклад освіти протягом 5 робочих днів з дня закінчення визначеного строку(ів) усунення порушень інформує орган, який проводив інституційний аудит, про усунення виявлених порушень. Якщо у зазначений строк закладом освіти не надано інформації про усунення порушень або надана інформація не підтверджує виконання розпорядження, упродовж 5 робочих днів з дня надання/ненадання інформації орган, який проводив інституційний аудит, приймає рішення про доцільність проведення перевірки результатів усунення порушень безпосередньо в закладі освіти.
Якщо за результатами такої перевірки встановлено невиконання розпорядження, складається протокол про адміністративне правопорушення, передбачене частиною другою статті 188-54 Кодексу України про адміністративні правопорушення .
Також у разі негативних результатів такої перевірки засновнику можуть бути надані рекомендації щодо зміни керівника закладу освіти, реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації закладу освіти.
22. Аналітичні довідки складаються членами експертної групи на підставі:
аналізу річного звіту керівника закладу освіти та інших документів про діяльність закладу освіти, інших джерел інформації, не заборонених законодавством;
спостереження за освітньою діяльністю закладу освіти, у тому числі шляхом відвідування навчальних занять;
опитування учасників освітнього процесу щодо освітньої діяльності у закладі освіти.
Аналітичні довідки подаються голові експертної групи не пізніше 5 робочих днів з дня завершення роботи експертної групи в закладі освіти.
23. Звіт складається головою експертної групи на підставі акта перевірки, аналітичних довідок та інших матеріалів інституційного аудиту протягом 10 робочих днів з дня завершення роботи експертної групи в закладі освіти.
Звіт має містити інформацію про узагальнення результатів інституційного аудиту з усіх напрямів оцінювання, зазначених у пункті 6 цього Порядку. У звіті також зазначаються узагальнені результати використання методів збору інформації, аналіз якої здійснювався під час інституційного аудиту.
24. Висновок і рекомендації складаються головою експертної групи на підставі звіту та інших матеріалів інституційного аудиту.
Висновок містить підсумкові результати оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти (за кожним із напрямів, визначених у пункті 6 цього Порядку), із зазначенням:
досягнень закладу освіти і потреб у вдосконаленні освітньої діяльності та внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
встановлених рівнів оцінювання якості освітньої діяльності закладу освіти та ефективності внутрішньої системи забезпечення якості освіти (далі - рівні оцінювання).
Рівнями оцінювання є:
перший (високий);
другий (достатній);
третій (вимагає покращення);
четвертий (низький).
До висновку може додаватися окрема думка члена експертної групи.
Рекомендації містять пропозиції для закладу освіти та його засновника, сформульовані на підставі висновку, щодо підвищення якості освітньої діяльності закладу освіти і вдосконалення внутрішньої системи забезпечення якості освіти для забезпечення ефективної роботи та сталого розвитку закладу освіти.
25. Висновок і рекомендації надсилаються керівнику та засновнику закладу освіти не пізніше 15 робочих днів з дня завершення роботи експертної групи в закладі освіти рекомендованим листом або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання).
У разі незгоди з висновком і рекомендаціями керівник закладу освіти протягом 5 робочих днів з дня їх отримання може надати до органу, який проводив інституційний аудит, обґрунтовані заперечення до них. Заперечення надсилаються рекомендованим листом або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання). Орган, який проводив інституційний аудит, розглядає заперечення протягом 20 робочих днів із дня їх надходження та інформує про результати розгляду керівника закладу освіти.
У разі, якщо керівник та/або засновник закладу освіти у зазначений строк не надають заперечень, наступного робочого дня висновок і рекомендації розміщуються на вебсайті закладу освіти (у разі його відсутності - вебсайті засновника).
Висновок і рекомендації, уточнені за результатами розгляду заперечень (у разі їх урахування), оприлюднюються на вебсайті органу, який проводив інституційний аудит, протягом 3 робочих днів з дня завершення розгляду заперечень, а також на вебсайті закладу освіти (у разі його відсутності - вебсайті засновника) наступного робочого дня з дня їх отримання.
26. Керівник закладу освіти заповнює анкету оцінювання роботи експертної групи (у двох примірниках) та надсилає по одному примірнику до Служби та органу, який проводив інституційний аудит, рекомендованим листом та/або за допомогою електронного поштового зв’язку (у незмінному вигляді, з підтвердженням отримання) протягом 3 робочих днів з дня завершення роботи експертної групи у закладі освіти.
27. Усі документи, що створюються під час проведення інституційного аудиту закладу освіти, формуються в єдину справу та зберігаються в органі, який проводив інституційний аудит, до проведення у закладі освіти наступного інституційного аудиту (у плановому або позаплановому порядку).
Опис справи передбачає такий перелік документів/матеріалів (їх копій):
наказ;
погодження Служби на проведення інституційного аудиту (у разі його проведення територіальним органом Служби);
повідомлення;
акт перевірки;
аналітичні довідки членів експертної групи;
звіт;
висновок;
рекомендації;
опитувальний аркуш;
розпорядження (у разі виявлення порушень);
інформація керівника закладу освіти про усунення порушень;
інші документи та матеріали, оформлені під час інституційного аудиту (у тому числі матеріали аудіо-, фото- та відеофіксації, форми, що заповнювалися експертами під час проведення спостережень, опитувань, вивчення документації).
28. Орган, який проводить інституційний аудит, зобов’язаний розміщувати на своєму офіційному вебсайті (з урахуванням вимог Закону України "Про захист персональних даних"):
акти законодавства у сфері освіти, дотримання вимог яких перевіряється під час проведення інституційного аудиту;
перспективні та річні плани проведення інституційного аудиту в закладах освіти;
звіти про виконання річних планів проведення інституційного аудиту в закладах освіти;
акти перевірки закладів освіти;
розпорядження, складені за результатами інституційного аудиту в закладах освіти;
висновки та рекомендації, надані закладам освіти, в яких проводився інституційний аудит.
29. Служба та її територіальні органи безоплатно надають закладам освіти консультації з питань проведення інституційного аудиту.
( Порядок в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 493 від 30.04.2021 )
Генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти | А. Осмоловський |
Додаток 1
до Порядку проведення
інституційного аудиту закладів
загальної середньої освіти
(пункт 6)
КРИТЕРІЇ ТА ІНДИКАТОРИ
оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти (у сфері загальної середньої освіти)
( Додаток 1 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 493 від 30.04.2021 )
Додаток 2
до Порядку проведення
інституційного аудиту закладів
загальної середньої освіти
(пункт 16)
АКТ
про вчинення дій, що перешкоджають посадовим особам у проведенні інституційного аудиту
( Див. текст )( Додаток 2 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 493 від 30.04.2021 )
Додаток 3
до Порядку проведення
інституційного аудиту закладів
загальної середньої освіти
(пункт 20)
АКТ
за результатами перевірки додержання закладом освіти вимог законодавства у сфері загальної середньої освіти (під час інституційного аудиту)
( Див. текст )( Додаток 3 в редакції Наказу Міністерства освіти і науки № 493 від 30.04.2021 )
Генеральний директор директорату дошкільної та шкільної освіти | А.О. Осмоловський |