• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України

Міністерство соціальної політики України | Наказ, Порядок від 28.01.2025 № 30-Н
Реквізити
  • Видавник: Міністерство соціальної політики України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 28.01.2025
  • Номер: 30-Н
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Міністерство соціальної політики України
  • Тип: Наказ, Порядок
  • Дата: 28.01.2025
  • Номер: 30-Н
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.01.2025 м. Київ № 30-Н
Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
13 лютого 2025 р. за № 229/43635
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України
( Із змінами і доповненнями, внесеними  наказом Міністерства соціальної політики України  від 18 лютого 2025 року № 63-Н )
Відповідно до Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950, (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 423, з метою забезпечення взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України,
НАКАЗУЮ:
( преамбула із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України, що додається.
2. Визначити відповідальними за взаємодію:
з Пенсійним фондом України:
Директорат розвитку соціального страхування та пенсійного забезпечення;
Директорат адресної соціальної підтримки населення;
з Національною соціальною сервісною службою України:
Директорат розвитку соціальних послуг;
Директорат адресної соціальної підтримки населення;
Директорат з питань подолання складних життєвих обставин;
з Державною службою України у справах дітей:
Директорат з питань подолання складних життєвих обставин;
Директорат розвитку соціальних послуг;
Директорат адресної соціальної підтримки населення.
3. Юридичному департаменту (Кузнєцова І. М.) забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства соціальної політики України від 21 квітня 2021 року № 200 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 28 травня 2021 року за № 709/36331.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
 

Міністр

Оксана ЖОЛНОВИЧ

ПОГОДЖЕНО:

 

Голова правління
Пенсійного фонду України

Євгеній КАПІНУС

Голова Національної соціальної
сервісної служби України

Василь ЛУЦИК

Заступник Голови Державної
служби України у справах дітей

Лілія КРАВЧУК
 
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства соціальної політики України
28 січня 2025 року № 30-Н
Порядок
взаємодії Міністерства соціальної політики України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України
( заголовок Порядку із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства соціальної політики України з Пенсійним фондом України, Національною соціальною сервісною службою України, Державною службою України у справах дітей (далі - Служба) в процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
( пункт 1 розділу I  із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики у відповідних сферах, а також ефективності її реалізації.
3. Структурними підрозділами апарату Мінсоцполітики, відповідальними за взаємодію з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики України (далі - відповідальний підрозділ) є:
з Пенсійним фондом України:
Директорат розвитку соціального страхування та пенсійного забезпечення;
Директорат адресної соціальної підтримки населення;
з Нацсоцслужбою:
Директорат розвитку соціальних послуг;
Директорат адресної соціальної підтримки населення;
Директорат з питань подолання складних життєвих обставин;
зі Службою:
Директорат з питань подолання складних життєвих обставин;
Директорат розвитку соціальних послуг;
Директорат адресної соціальної підтримки населення.
4. Відповідальні підрозділи, що координують роботу із Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою та Службою:
з питань ІТ-технологій - Департамент цифрової трансформації, інформаційних технологій та кібербезпеки;
з питань формування бюджетної декларації, бюджетних запитів, лімітних довідок, кошторисів, планів асигнувань, змін до них, паспортів бюджетних програм, звітів про їх виконання та інших документів, що використовуються в бюджетному процесі, - Директорат стратегічного планування, координації політики та євроінтеграції, Департамент фінансового забезпечення;
з питань розгляду пропозицій щодо структури апарату, призначення та звільнення керівників та їх заступників, їх відряджень, відпусток, премій та надбавок, утворення, реорганізації, ліквідації територіальних органів - Управління публічних закупівель та адміністративного забезпечення.
5. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба у межах своєї компетенції подають Міністру соціальної політики України (далі - Міністр) пропозиції щодо вдосконалення законодавства у відповідній сфері, розробляють проєкти законів, актів Президента України та Кабінету Міністрів України (далі - проєкт акта), проєкти нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації.
II. Підготовка проєктів актів
1. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба розробляють проєкти актів з дотриманням вимог Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент).
( абзац перший пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
При розробленні проєкту акта Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба вивчають стан справ у відповідній сфері, визначають проблему, яка потребує розв'язання, аналізують причини її виникнення, визначають цілі та обирають шляхи їх досягнення, визначають перелік заінтересованих сторін і прогнозують вплив реалізації акта на їхні інтереси, визначають предмет правового регулювання, механізм розв'язання питання (зокрема із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій), що потребує врегулювання, передбачають правила і процедури, спрямовані, зокрема на запобігання вчиненню корупційних правопорушень, а також готують прогноз результатів реалізації акта і визначають критерії (показники), за якими оцінюватиметься ефективність його реалізації.
( абзац другий пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
Якщо реалізація акта потребуватиме фінансування з державного чи місцевого бюджетів, бюджету Пенсійного фонду України, Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба проводять необхідні фінансово-економічні розрахунки.
( абзац третій пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
Якщо проєкт акта є регуляторним, Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба готують аналіз регуляторного впливу такого проєкту акта.
( абзац четвертий пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
2. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба надсилають Мінсоцполітики погоджений керівником органу проєкт акта разом із пояснювальною запискою, а також порівняльною таблицею (якщо проєктом акта передбачено внесення змін до інших актів законодавства) для його опрацювання структурними підрозділами апарату Мінсоцполітики та погодження Міністром.
( пункт 2 розділу II із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
3. Відповідальний підрозділ в установленому порядку:
перевіряє відповідність проєкту акта законодавству, зокрема вимогам Регламенту, визначеним Міністром пріоритетам діяльності Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби;
( абзац другий пункту 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
вживає заходів для усунення розбіжностей у позиціях щодо проєкту акта;
якщо проєкт акта є регуляторним, готує пропозиції до плану діяльності Мінсоцполітики з підготовки проєктів регуляторних актів;
забезпечує погодження проєкту акта в установленому порядку самостійними структурними підрозділами апарату Мінсоцполітики та керівництвом Мінсоцполітики.
4. Позиція Міністра щодо проєкту акта доводиться до відома Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби шляхом надсилання листа, до якого в разі відсутності зауважень додається погоджений Міністром проєкт акта.
5. У разі висловлення до проєкту акта, поданого Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, Службою, зауважень і пропозицій проєкт акта повертається для його доопрацювання та внесення в установленому порядку на розгляд Міністра.
6. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба надсилають проєкт акта на погодження до заінтересованих органів та сторін лише після його погодження Міністром.
( пункт 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
7. Проєкт акта, що подається Мін'юсту для проведення правової експертизи, обов'язково має бути погоджений (завізований) керівником юридичної служби Мінсоцполітики.
8. Проєкт акта, погоджений із заінтересованими органами та сторонами, разом із матеріалами такого погодження та висновком Мін'юсту за результатами проведеної правової експертизи відповідно до Регламенту надсилається Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, Службою до Мінсоцполітики для подання на розгляд Кабінету Міністрів України.
Проєкт акта, підготовлений Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, Службою, подається на розгляд Кабінету Міністрів України Міністром.
9. Якщо проєкт акта внесено до Мінсоцполітики для подання на розгляд Кабінету Міністрів України з порушенням вимог Регламенту, відповідальний підрозділ не пізніше ніж через 5 робочих днів після надходження проєкту акта до відповідального підрозділу повертає проєкт акта Пенсійному фонду України, Нацсоцслужбі, Службі разом із супровідним листом для узгодження з вимогами Регламенту.
10. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба забезпечує доопрацювання проєкту акта із врахуванням кінцевих строків подання його на розгляд Кабінету Міністрів України.
( пункт 10 розділу II із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
11. У разі втрати проєктом акта актуальності або з інших причин Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба повідомляють Мінсоцполітики про його відкликання з відповідним обґрунтуванням.
III. Підготовка проєктів наказів Мінсоцполітики, постанов правління Пенсійного фонду України, що підлягають державній реєстрації
1. Відповідно до Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 липня 2014 року № 280, нормативно-правові акти Пенсійного фонду України підлягають державній реєстрації в установленому законодавством порядку. Проєкти нормативно-правових актів Пенсійного фонду України погоджуються з Мінсоцполітики за процедурою, передбаченою пунктами 3, 4 цього розділу.
2. Нацсоцслужба / Служба в межах компетенції розробляють проєкти наказів Мінсоцполітики (далі - проєкт наказу) відповідно до вимог законодавства про державну реєстрацію нормативно-правових актів і цього Порядку та подають завізований керівником Нацсоцслужби / Служби проєкт наказу разом із супровідними матеріалами (у тому числі із проєктом аналізу регуляторного впливу, якщо проєкт наказу є регуляторним) до Мінсоцполітики для опрацювання відповідальним підрозділом.
( пункт 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
3. Відповідальний підрозділ доводить до відома Нацсоцслужби / Служби позицію Міністра щодо проєкту наказу, розробленого Нацсоцслужбою / Службою, шляхом надсилання листа.
4. Нацсоцслужба / Служба розглядають всі висловлені зауваження, усувають виявлені порушення і в установленому порядку та у визначений Мінсоцполітики термін надсилають доопрацьований проєкт наказу до відповідального підрозділу.
( пункт 4 розділу III із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
5. За наявності розбіжностей у позиціях щодо положень проєкту наказу остаточне рішення про його підписання приймає Міністр після проведення консультацій з керівником Нацсоцслужби / Служби.
6. Після підписання наказу Міністром відповідальний підрозділ разом із самостійним структурним підрозділом Нацсоцслужби / Служби, відповідальним за розроблення проєкту наказу, вживає заходів щодо його подання в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
IV. Погодження проєктів актів та нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації
1. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба в установленому порядку опрацьовують проєкт акта, проєкт нормативно-правового акта, що підлягає державній реєстрації, що надійшли на погодження до Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби як до заінтересованого органу, та подає його до Мінсоцполітики разом зі своєю позицією, у якій зазначаються обґрунтування та/або відповідні пропозиції щодо зазначених проєктів для її погодження Міністром.
( пункт 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
2. Надіслана до Мінсоцполітики позиція Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби стосовно проєкту акта та нормативно-правового акта, що підлягає державній реєстрації, що надійшов на погодження до них як до заінтересованих органів, опрацьовується відповідальним підрозділом і погоджується Міністром шляхом надсилання Пенсійному фонду України, Нацсоцслужбі, Службі листа не пізніше ніж через 5 робочих днів після надходження такої позиції до Мінсоцполітики.
3. Погодження Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, Службою проєктів актів та нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації, без погодження їхніх позицій Міністром не допускається.
( пункт 3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
V. Перегляд та скасування актів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, їхніх територіальних органів, Служби
1. На письмові запити відповідального підрозділу та/або юридичної служби Мінсоцполітики Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба надсилають завірені в установленому законодавством порядку копії актів.
( пункт 1 розділу V із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
2. Відповідальний підрозділ і юридична служба Мінсоцполітики розглядають отримані акти Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби з метою визначення їх відповідності Конституції України, законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим нормативно-правовим актам.
3. Якщо акти Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби не відповідають Конституції України, законам України, актам Президента України та Кабінету Міністрів України, іншим нормативно-правовим актам, відповідальний підрозділ та/або юридична служба Мінсоцполітики протягом З днів з дати виявлення таких невідповідностей інформують Міністра та за його рішенням порушують перед керівниками Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби питання про скасування таких актів повністю чи в окремих частинах.
4. Керівники Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби зобов'язані протягом 7 робочих днів ужити заходів щодо перегляду (скасування) актів, у яких виявлено невідповідність повністю чи в окремих частинах, і письмово повідомити Мінсоцполітики про прийняте рішення.
5. Відповідальний підрозділ та/або юридична служба Мінсоцполітики інформують Міністра про вжиті керівниками Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби заходи для приведення відповідних актів у відповідність до вимог Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України та інших нормативно-правових актів.
( пункт 5 розділу V із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
6. Якщо акти Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби, що не відповідають Конституції України, законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та іншим нормативно-правовим актам, не переглянуто (не скасовано) в установлений цим Порядком строк, відповідальний підрозділ разом із юридичною службою Мінсоцполітики вносить Міністру пропозицію про порушення перед Кабінетом Міністрів України питання щодо скасування таких актів повністю чи в окремій частині.
7. Якщо акти територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби не відповідають Конституції України, законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та іншим нормативно-правовим актам, Міністр доручає керівникам Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби скасувати акти їхніх територіальних органів повністю чи в окремій частині, а в разі відмови скасовує такі акти територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби повністю чи в окремій частині.
VI. Обмін інформацією між Мінсоцполітики, Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою і Службою
( заголовок розділу VI із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
1. Обмін інформацією між Мінсоцполітики, Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою і Службою проводиться шляхом надсилання її на матеріальних носіях та/або в електронному вигляді за допомогою технічних засобів у межах супроводу відповідних автоматизованих інформаційних систем електронного документообігу.
2. З метою забезпечення належної дієвої взаємодії:
1) Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба подають:
до Мінсоцполітики:
проєкти актів та проєкти нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації, розроблені та оформлені в установленому порядку;
проєкти актів та проєкти нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації, що надійшли на погодження до них як до заінтересованих органів, разом зі своєю позицією, у якій зазначаються обґрунтування та/або відповідні пропозиції щодо цих проєктів;
( абзац четвертий підпункту 1 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно  з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік у термін, установлений пунктом 2 розділу VII цього Порядку;
проєкт річного плану роботи в термін, установлений пунктом 4 розділу VII цього Порядку;
звіти про виконання річних планів роботи та визначених для них завдань за попередній рік у термін, установлений пунктом 9 розділу VII цього Порядку;
доповіді, інформаційні та інші матеріали у визначені Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Мінсоцполітики терміни;
інформацію про стан виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України, віце-прем'єр-міністрів України та доручень Міністра - на запит відповідального підрозділу;
інформацію на виконання доручень Президента України, Прем'єр-міністра України та віце-прем'єр-міністрів України, в яких Мінсоцполітики визначено головним виконавцем, а Пенсійний фонд України, Нацсоцслужбу, Службу - співвиконавцями, за 3 робочі дні до закінчення терміну виконання, якщо дорученням не встановлено іншого терміну виконання;
( абзац десятий підпункту 1 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно  з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
інформацію на запит Мінсоцполітики у визначений термін з урахуванням її складності, обсягу та характеру терміновості, але не менше ніж за 2 робочі дні, за винятком випадків, коли така інформація є обґрунтовано невідкладною. Запит, що потребує здійснення нетипізованих вибірок з баз даних або доопрацювання програмного забезпечення, підписується посадовою особою не нижче заступника Міністра;
інформацію про надзвичайні та резонансні події, які відбулися в Пенсійному фонді України / його територіальних органах, Нацсоцслужбі / її територіальних органах, Службі, на підприємствах, в установах, організаціях, що належать до сфери їхнього управління, не пізніше ніж наступного дня після настання події;
інформацію про виконання структурними підрозділами з питань соціального захисту населення місцевих державних адміністрацій (військових адміністрацій) функцій щодо здійснення нагляду за додержанням законодавства при призначенні (перерахунку) та виплаті пенсій органами Пенсійного фонду України;
на погодження Міністру:
проєкти структури апаратів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби;
пропозиції щодо утворення, реорганізації, ліквідації територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби;
пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників і заступників керівників самостійних структурних підрозділів апаратів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби та Служби;
пропозиції щодо призначення на посади та звільнення з посад керівників і заступників керівників територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби;
пропозиції щодо відпусток керівникам Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби та пропозиції щодо преміювання та встановлення надбавок керівникам Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби та їхнім заступникам;
2) Пенсійний фонд України подає до Мінсоцполітики:
інформацію про надходження власних коштів до Пенсійного фонду України та фінансування виплати пенсій і грошової допомоги - щодня;
звіти:
щоквартально:
до 05 числа третього місяця, наступного за звітним кварталом:
про розрахунок визначення показників середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески та яка відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" враховується для обчислення пенсії, проведений на підставі інформації, отриманої від Державної податкової служби України (крім такого звіту за попередній рік, який подається за оперативними даними не пізніше ніж 25 числа другого місяця, наступного за звітним кварталом, для здійснення фінансово-економічних розрахунків для забезпечення проведення перерахунку пенсій, передбачених частиною другою статті 42 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування");
про кількість застрахованих осіб;
до 08 числа місяця, наступного за звітним кварталом, - про розподіл за розмірами призначених місячних пенсій (за формою № 5-ПФ "Звіт про розподіл пенсіонерів за розмірами призначених місячних пенсій" (квартальна), затвердженою наказом Пенсійного фонду України, Державного комітету статистики України від 29 грудня 2003 року № 127/471);
( абзац восьмий підпункту 2 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно  з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
до 30 числа місяця, наступного за звітним кварталом, - про виконання бюджету Пенсійного фонду України (за формою № 2-ПФ Звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду України, затвердженою наказом Пенсійного фонду України від 01 червня 2017 року № 105);
( абзац дев'ятий підпункту 2 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно  з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
за півріччя - до 15 числа місяця, наступного за звітним півріччям, - про виконання визначених для Пенсійного фонду України завдань і річних планів роботи;
щороку:
до 01 квітня - про виконання бюджету Пенсійного фонду України (за формою № 2-ПФ Звіт про виконання бюджету Пенсійного фонду України, затвердженою наказом Пенсійного фонду України від 01 червня 2017 року № 105);
( абзац дванадцятий підпункту 2 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно  з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
до 10 квітня - про чисельність пенсіонерів і суми призначених місячних пенсій (за формою № 6-ПФ "Звіт про чисельність пенсіонерів і суми призначених місячних пенсій" (річна), затвердженою наказом Пенсійного фонду України, Державного комітету статистики України від 29 грудня 2003 року № 127/471);
( абзац тринадцятий підпункту 2 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
при перерахунку пенсій відповідно до актів законодавства - про порядок проведення таких перерахунків автоматизованим способом - не пізніше ніж за 5 днів до початку виплати пенсій у збільшених розмірах, а при обмежених термінах введення в дію акта законодавства (менше ніж місяць) - не пізніше ніж через 2 дні;
пропозиції та фінансово-економічні розрахунки до змін, які вносяться до законодавчих та нормативно-правових актів з питань удосконалення системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування та пенсійного забезпечення, страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності;
за запитом:
звітну інформацію відповідно до порядків використання коштів, визначених Кабінетом Міністрів України;
пропозиції, розрахунки, обґрунтування для формування бюджетної декларації, бюджетних запитів, лімітних довідок, кошторисів, планів асигнувань, змін до них, паспортів бюджетних програм, звітів про їх виконання та інших документів, що використовуються в бюджетному процесі, зокрема, щодо:
виплати громадянам житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
виплати громадянам пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу;
виплати громадянам коштів додаткової підтримки на придбання твердого пічного побутового палива;
виплати до Дня Незалежності України, передбаченої Законами України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про жертви нацистських переслідувань";
( абзац двадцять другий підпункту 2 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
виплати одноразової грошової винагороди особам, яким присвоєно звання Герой України за здійснення визначного геройського вчинку;
виплати щомісячної грошової виплати деяким категоріям громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною і брали безпосередню участь у захисті суверенітету та територіальної цілісності України, та членам сімей загиблих (померлих) громадян з числа осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
виплати довічних державних стипендій учасникам бойових дій у період Другої світової війни 1939 - 1945 років, громадянам України, які зазнали переслідувань за правозахисну діяльність, та особам, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
виплати одноразової грошової допомоги членам сімей осіб, смерть яких пов'язана з участю в масових акціях громадського протесту, що відбулися у період з 21 листопада 2013 року по 21 лютого 2014 року, та особам, які отримали тілесні ушкодження, побої, мордування під час участі в зазначених акціях;
( абзац двадцять шостий підпункту 2 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
виплати одноразової грошової допомоги за шкоду життю та здоров'ю, завдану працівникам об'єктів критичної інфраструктури, державним службовцям, посадовим особам місцевого самоврядування внаслідок військової агресії Російської Федерації проти України;
виплати пенсій, надбавок та підвищень до пенсій, призначених за пенсійними програмами, сплати страхових внесків за окремі категорії застрахованих осіб, компенсації пільгового розміру єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за працюючих осіб з інвалідністю;
відшкодування витрат кількості оплачених днів з тимчасової непрацездатності та з тимчасової непрацездатності у зв'язку з вагітністю та пологами громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;
виплати медичним працівникам закладів охорони здоров'я та членам їх сімей внаслідок захворювання коронавірусною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками;
витрат на оплату послуг, пов'язаних з доставкою та виплатою пенсій, житлових субсидій, пільг, видів допомоги, доплат та компенсацій організацією, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України;
3) Нацсоцслужба подає до Мінсоцполітики:
щомісячно:
до 05 числа місяця, наступного за звітним, - інформацію про навчання з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі, торгівлі людьми, забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків;
до 10 числа місяця, наступного за звітним, - інформацію щодо встановлення статусів особи, яка постраждала від торгівлі людьми (із зазначенням обставин та виду експлуатації, які стали підставою для отримання ними відповідного статусу);
щоквартально:
до 10 числа місяця, наступного за звітним:
інформацію про використанні бланки посвідчень і нагрудних знаків для системи соціального захисту та їх залишки;
інформацію про здійснення заходів щодо запобігання та протидії домашньому насильству;
до 15 числа другого місяця, що настає за звітним, - інформацію щодо підприємств громадських об'єднань осіб з інвалідністю, яким надано дозвіл на користування пільгами з оподаткування, відмовлено в його наданні, скасовано такий дозвіл, разом із супровідним листом;
до 25 числа другого місяця, що настає за звітним періодом (за рік - до 01 квітня) - інформацію про основні соціально-економічні показники діяльності підприємств, організацій громадських об'єднань осіб з інвалідністю, що отримали дозвіл на право користування пільгами з оподаткування;
за півріччя:
до 01 числа другого місяця, що настає за звітним півріччям, - інформацію щодо функціонування служб підтримки осіб, які постраждали від домашнього насильства та/або насильства за ознакою статі та здійснення контролю за їх діяльністю;
до 25 числа другого місяця, що настає за звітним півріччям, - інформацію щодо здійснення опіки та піклування над повнолітніми особами;
щороку:
до 01 березня року, наступного за звітним, - інформацію про забезпечення осіб з інвалідністю автомобілями;
( абзац п'ятнадцятий підпункту 3 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
до 10 березня року, наступного за звітним, - інформацію про виплату грошових компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування особам з інвалідністю, законним представникам недієздатних осіб з інвалідністю, дітей з інвалідністю;
за запитом Міпсоцполітики, що включає:
( абзац сімнадцятий підпункту 3 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
пропозиції, показники та їх обґрунтування, а також звітну інформацію для формування бюджетної декларації, бюджетних запитів, лімітних довідок, кошторисів, планів асигнувань, змін до них, паспортів бюджетних програм, звітів про їх виконання та інших документів, що використовуються у бюджетному процесі, зокрема щодо:
одноразової матеріальної допомоги особам, які постраждали від торгівлі людьми;
санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесених до категорії 1, та дітей з інвалідністю; безоплатного харчування дітей на радіоактивно забруднених територіях та виплати компенсації сім'ям на дітей, потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи; компенсації за втрачене майно у зв'язку з переїздом на нове місце проживання громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та інших компенсацій, доплат і різних видів допомоги постраждалим громадянам, передбачених Законом України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи";
державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства;
державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям;
інформацію про стан функціонування надавачів соціальних послуг, у тому числі щодо:
діяльності територіальних центрів соціального обслуговування (надання соціальних послуг), центрів надання соціальних послуг (далі - заклади/установи) (загальна інформація про заклади/установи, інформація про обсяг фінансування, у тому числі стаціонарних відділень для постійного та тимчасового проживання; розвиток та впровадження інноваційних соціальних послуг (у тому числі окремо - соціальної послуги підтриманого проживання та денного догляду), чисельність працівників за посадами, навантаження на одного соціального робітника, про ліквідацію/створення закладів/установ);
діяльності інтернатних закладів системи соціального захисту населення (далі - інтернати) (загальна інформація про інтернати, інформація про стан їх фінансування, надання інтернатам благодійної (гуманітарної) допомоги, про використання інтернатами коштів, перерахованих Пенсійним фондом України та структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у місті Києві державних адміністрацій, виконавчими органами міських (у разі їх утворення) рад, про укомплектованість інтернатів кадрами, про виконання натуральних добових норм харчування в інтернатах, про діяльність інтернатів та використання ними продукції підсобного господарства, щодо підопічних інтернатів, які є недієздатними особами та особами, дієздатність яких обмежена, про тарифи на соціальні послуги, які надаються в інтернатах, про отримання інтернатами ліцензій на провадження господарської діяльності з медичної практики, обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, забезпечення прав підопічних інтернатів на первинну медичну допомогу, ліквідацію/реорганізацію інтернатів);
( абзац двадцять п'ятий підпункту 3 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
інформацію про надання соціальних послуг в громадах вразливим категоріям населення та особам, які перебувають у складних життєвих обставинах;
інформацію про здійснення моніторингу надання соціальних послуг та оцінки якості;
інформацію щодо проведення навчання, здійснення методичної роботи з питань організації та надання соціальних послуг;
інформацію щодо:
стану усунення надавачами соціальних послуг виявлених у їх діяльності недоліків, у тому числі порушень законодавства під час надання соціальних послуг в межах компетенції;
підвищення компетентності працівників надавачів соціальних послуг;
призначення компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду на професійній та на непрофесійній основі;
пропозиції щодо:
допомоги особі, яка проживає разом з особою з інвалідністю I чи II групи внаслідок психічного розладу, яка за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за нею;
потреби у виготовленні бланків посвідчень і нагрудних знаків для системи соціального захисту та пропозиції щодо їх розподілу за регіонами;
потреби в забезпеченні житлом: осіб з інвалідністю по зору та слуху; громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи; військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, що перебувають на обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, в органах місцевого самоврядування; військовослужбовців, звільнених у запас або відставку, для відселення їх із закритих та віддалених від населених пунктів військових гарнізонів;
допомоги на здобуття економічної самостійності малозабезпеченої сім'ї;
4) Служба подає до Мінсоцполітики:
щомісячно до 10 числа, наступного за звітним, - інформацію щодо кількості отримувачів та дітей, на яких призначено компенсації послуги з догляду за дитиною "муніципальна няня";
( абзац другий підпункту 4 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
щомісячно до 15 числа, наступного за звітним, - інформацію щодо надання одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка", виплати грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка";
за запитом Мінсоцполітики, що включає:
( абзац четвертий підпункту 4 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
інформацію про стан функціонування надавачів соціальних послуг для сімей з дітьми, які перебувають у складних життєвих обставинах;
інформацію про надання послуги раннього втручання та надання соціальних послуг сім'ям з дітьми;
пропозиції, розрахунки, обґрунтування та звітну інформацію для формування бюджетної декларації, бюджетних запитів, лімітних довідок, кошторисів, планів асигнувань, змін до них, паспортів бюджетних програм, звітів про їх виконання та інших документів, що використовуються в бюджетному процесі, зокрема, щодо:
відшкодування вартості послуги з догляду за дитиною "муніципальна няня";
надання при народженні дитини одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка" або грошової компенсації вартості одноразової натуральної допомоги "пакунок малюка";
одноразової винагороди жінкам, яким присвоєно почесне звання України "Мати-героїня";
послуг з оздоровлення і відпочинку дітей, які потребують особливої соціальної уваги та підтримки, у дитячих оздоровчих таборах державного підприємства України "Міжнародний дитячий центр "Артек", державного підприємства "Український дитячий центр "Молода гвардія" і в дитячих закладах, що містяться в Державному реєстрі майнових об'єктів оздоровлення та відпочинку дітей;
( абзац одинадцятий підпункту 4 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
потреби у забезпеченні житлом дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
кількості дітей, що потребують оздоровлення та відпочинку;
пропозиції до розподілу путівок до державного підприємства України "Міжнародний дитячий центр "Артек" на кожну тематичну зміну;
( абзац чотирнадцятий підпункту 4 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
інформацію щодо:
виїзду організованих груп дітей за кордон на відпочинок та оздоровлення;
руху контингенту дітей притулку для дітей;
діяльності центру(ів) соціально-психологічної реабілітації дітей;
функціонування дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей;
функціонування патронатних сімей;
функціонування малих групових будинків;
кількості дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
кількості влаштованих дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, під опіку, піклування;
кількості усиновлених дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування;
кількості сімей з дітьми та дітей, яким здійснюються виплати:
допомоги на дітей, які виховуються у багатодітних сім'ях;
допомоги на дітей одиноким матерям;
допомоги при народженні дитини та усиновленні;
допомоги на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування;
допомоги особі, яка доглядає за хворою дитиною;
державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю;
допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, у тому числі з інвалідністю, які перебувають у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях;
грошового забезпечення батькам-вихователям за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім'ях, і здійснення видатків на сплату за них єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
допомоги на утримання дитини в сім'ї патронатного вихователя та оплата послуги патронату над дитиною і здійснення видатків, зокрема на сплату за патронатного вихователя єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;
( абзац тридцять четвертий підпункту 4 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання (перебування) їх невідоме;
тимчасової допомоги на дітей, щодо яких встановлено факт відсутності батьківського піклування та які тимчасово влаштовані в сім'ю родичів, знайомих, прийомну сім'ю або дитячий будинок сімейного типу, "Дитина не одна".
( абзац тридцять шостий підпункту 4 пункту 2 розділу VI із змінами, внесеними  згідно з наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
3. Мінсоцполітики надає Пенсійному фонду України, Нацсоцслужбі, Службі:
погоджені Міністром проєкти актів, проєкти нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації, розроблені Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, Службою;
погоджені Міністром позиції Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби стосовно проєктів актів, проєктів нормативно-правових актів, що підлягають державній реєстрації, які надійшли до них як до заінтересованих органів на погодження від інших центральних органів виконавчої влади;
затверджені Міністром пріоритети діяльності Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби;
затверджені Міністром річні плани роботи Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби;
погоджені Міністром проєкти структури апаратів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби;
погоджені Міністром пропозиції щодо утворення, реорганізації, ліквідації територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби;
погоджені Міністром призначення на посади та звільнення з посад керівників і заступників керівників територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, призначення на посади та звільнення з посад керівників і заступників керівників самостійних структурних підрозділів апаратів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби та Служби; пропозиції щодо відряджень, відпусток, премій та надбавок керівникам Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби та їхнім заступникам;
методичну та інформаційну допомогу, спрямовану на забезпечення застосування законодавства;
практичну допомогу у вирішенні проблем, пов'язаних із виконанням завдань, визначених для Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби;
пропозиції щодо вдосконалення діяльності Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби, в тому числі щодо забезпечення та зміцнення виконавської дисципліни.
VII. Визначення пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби
1. Пенсійний фонд України / його територіальні органи, Нацсоцслужба / її територіальні органи, Служба, підприємства, установи та організації, що належать до сфери їхнього управління, планують свою роботу відповідно до визначених Міністром пріоритетів діяльності.
2. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба до 01 грудня року, що передує звітному, надсилають до Мінсоцполітики пропозиції щодо пріоритетів своєї діяльності на наступний рік. Відповідальний підрозділ протягом 5 робочих днів опрацьовує пропозиції Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби та подає їх на погодження Міністру.
3. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба організовують свою роботу за річними планами.
4. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба формують річні плани роботи та до 20 грудня року, що передує звітному, подають їх до Мінсоцполітики. Відповідальний підрозділ протягом 5 робочих днів опрацьовує річні плани роботи Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби та подає їх на затвердження Міністру.
5. У річному плані роботи визначаються:
( абзац перший пункту 5 розділу VII із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
заходи з реалізації пріоритетів діяльності Пенсійного фонду України / його територіальних органів, Нацсоцслужби / її територіальних органів, Служби, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери їхнього управління, і шляхи виконання визначених для них завдань;
заходи, спрямовані на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінсоцполітики, інших нормативно-правових актів, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України та Міністра;
основні напрями подальшої роботи з урахуванням підсумків діяльності за попередній рік;
заходи щодо організації діяльності структурних підрозділів апаратів Пенсійного фонду України / його територіальних органів, Нацсоцслужби / її територіальних органів, Служби з виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем'єр-міністра України та Міністра;
пропозиції щодо визначення основних напрямів діяльності територіальних органів Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби;
пропозиції щодо визначення основних напрямів діяльності підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби.
( абзац сьомий пункту 5 розділу VII із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
6. У річних планах роботи Пенсійний фонд України / його територіальні органи, Нацсоцслужба / її територіальні органи, Служба визначають відповідальних за виконання запланованих заходів (самостійні структурні підрозділи їхніх апаратів, а також підприємства, установи, організації, що належать до сфери їхнього управління) і терміни виконання зазначених заходів.
7. У разі потреби відповідальний підрозділ вносить до річних планів роботи Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби пропозиції щодо інших заходів, необхідних для забезпечення реалізації державної політики у визначеній сфері.
( пункт 7 розділу VII із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
8. Зміни до річних планів роботи Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби вносяться в установленому порядку.
9. Пенсійний фонд України, Нацсоцслужба, Служба до 20 січня поточного року надсилають до Мінсоцполітики звіти про виконання річних планів роботи та визначених для них завдань за попередній рік для опрацювання відповідальним підрозділом та подання Міністру.
( пункт 9 розділу VII із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
VIII. Контроль за реалізацією державної політики у відповідних сферах Пенсійним фондом України, Нацсоцслужбою, їхніми територіальними органами, Службою, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери їхнього управління
1. Мінсоцполітики забезпечує контроль за діяльністю Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби в частині реалізації державної політики у відповідній сфері, визначає пріоритетні напрями їхньої роботи і шляхи виконання визначених для них завдань, затверджує річні плани роботи.
2. Контроль здійснюється шляхом обміну інформацією з відповідальним підрозділом, а також шляхом проведення перевірок визначеним Міністром структурним підрозділом апарату Мінсоцполітики (далі - структурний підрозділ), за результатами яких можуть порушуватись питання щодо проведення службових розслідувань і вжиття заходів стосовно притягнення посадових осіб до дисциплінарної відповідальності (в разі потреби) в установленому законодавством порядку.
3. Про проведення перевірки Пенсійний фонд України / його територіальні органи, Нацсоцслужба / її територіальні органи, Служба, підприємства, установи, організації, що належать до сфери їхнього управління, повідомляються письмово за 10 робочих днів до її початку (до листа додається копія наказу Мінсоцполітики із зазначенням мети перевірки, посадових осіб, уповноважених на її проведення, дати її початку).
4. Порядок, визначений пунктом 3 цього розділу, не застосовується в разі проведення перевірки діяльності Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби за наявності однієї з таких підстав:
виявлення недостовірності інформації в поданих документах, у тому числі звітах про стан виконання річних планів роботи;
обґрунтоване звернення фізичних та/або юридичних осіб про порушення Пенсійним фондом України / його територіальними органами, Нацсоцслужбою / її територіальними органами, Службою, підприємствами, установами, організаціями, що належать до сфери їхнього управління, вимог нормативно-правових актів;
неподання звітності в установлений строк;
неодноразове порушення виконавської дисципліни;
( абзац п'ятий пункту 4 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
відсутність інформації про усунення порушень, установлених за результатами перевірки.
5. Строк проведення перевірки не може перевищувати 10 робочих днів.
( пункт 5 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з наказом  Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
6. Перевірка проводиться з додержанням вимог законодавства щодо збереження державної таємниці, іншої інформації з обмеженим доступом, недопущення розголошення таємної, конфіденційної та службової інформації, що стала відома під час її проведення.
7. Уповноважені особи структурного підрозділу при проведенні перевірки мають право:
( абзац перший пункту 7 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
вимагати припинення дій, які перешкоджають проведенню перевірки;
ознайомлюватися з необхідними документами, у разі потреби копіювати їх з метою долучення до матеріалів перевірки;
отримувати від працівників Пенсійного фонду України / його територіальних органів, Нацсоцслужби / її територіальних органів, Служби, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери їхнього управління, усні та письмові пояснення з питань, що стосуються мети перевірки;
перевіряти повноту усунення порушень, виявлених попередніми перевірками.
8. За результатами перевірки структурний підрозділ протягом 5 робочих днів складає звіт, у якому фіксує факт проведення перевірки, її результати з викладенням висновків і пропозицій щодо усунення виявлених порушень і зазначенням термінів їх усунення. Після цього звіт подається для ознайомлення та підпису керівнику Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби.
9. У разі незгоди з викладеною у звіті інформацією керівник Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби зобов'язаний зробити письмовий запис.
Якщо до звіту зроблено письмовий запис щодо незгоди з викладеними в ньому фактами, структурний підрозділ готує та подає Міністру висновок із зазначеного питання.
( абзац другий пункту 9 розділу VIII із змінами, внесеними згідно з  наказом Міністерства соціальної політики України від 18.02.2025 р. № 63-Н )
10. Структурний підрозділ інформує Міністра про результати перевірки та подає йому на затвердження звіт.
11. Керівники Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби протягом 3 робочих днів після ознайомлення зі звітом, затвердженим Міністром, затверджують план заходів щодо усунення порушень, виявлених у ході перевірки, та надсилають структурному підрозділу його копію, завірену в установленому порядку.
12. Керівники Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби в терміни, установлені у плані заходів щодо усунення порушень, виявлених у ході перевірки, інформують Міністра про виконану роботу з усунення виявлених недоліків і порушень, а також про вжиті заходи.
13. За наявності підстав на розгляд Міністра подаються пропозиції щодо:
порушення перед Кабінетом Міністрів України питання про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників Пенсійного фонду України, Нацсоцслужби, Служби, їхніх заступників;
ініціювання питань притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників структурних підрозділів апаратів Пенсійного фонду України / його територіальних органів, Нацсоцслужби / її територіальних органів, Служби, їхніх заступників, а також керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери їхнього управління.
 

Заступник директора Юридичного
департаменту - начальник відділу
правової експертизи

Ірина КУЗНЄЦОВА