• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про затвердження Методичних рекомендацій тимчасовим адміністраторам щодо організації роботи тимчасової адміністрації у кредитних спілках

Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України  | Розпорядження, Рекомендації від 09.06.2011 № 349
Реквізити
  • Видавник: Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України
  • Тип: Розпорядження, Рекомендації
  • Дата: 09.06.2011
  • Номер: 349
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України
  • Тип: Розпорядження, Рекомендації
  • Дата: 09.06.2011
  • Номер: 349
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З РЕГУЛЮВАННЯ РИНКІВ
ФІНАНСОВИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ
Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я
09.06.2011 N 349
Про затвердження Методичних рекомендацій тимчасовим адміністраторам щодо організації роботи тимчасової адміністрації у кредитних спілках
Згідно із Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг", Положенням про Державну комісію з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03.02.2010 N 157, з метою надання методологічної допомоги тимчасовим адміністраторам та вироблення єдиного підходу до організації роботи тимчасових адміністрацій у кредитних спілках Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України
ПОСТАНОВИЛА:
1. Затвердити Методичні рекомендації тимчасовим адміністраторам щодо організації роботи тимчасової адміністрації у кредитних спілках (надалі - Методичні рекомендації), що додаються.
2. Департаменту організаційно-аналітичного, документального та кадрового забезпечення забезпечити оприлюднення цього розпорядження на офіційному сайті Держфінпослуг в мережі Інтернет.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступника Голови відповідно до розподілу обов'язків.
Голова Комісії В.Волга
Протокол засідання Комісії
від 9 червня 2011 р. N 641
ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядження Державної
комісії з регулювання
ринків фінансових
послуг України
09.06.2011 N 349
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
тимчасовим адміністраторам щодо організації роботи тимчасової адміністрації у кредитних спілках
Розділ I. Загальні положення
1. Методичні рекомендацій тимчасовим адміністраторам щодо організації роботи тимчасової адміністрації у кредитних спілках (далі - Методичні рекомендації) розроблені відповідно до Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг України" (далі - Закон), Положення про застосування Державною комісією з регулювання ринків фінансових послуг України заходів впливу, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 13.11.2003 N 125, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.12.2003 за N 1115/8436 (далі - Розпорядження N 125), Положення про особливості застосування заходів впливу у вигляді відсторонення керівництва від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 27.03.2008 N 416, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30.05.2008 за N 481/15172 (далі - Розпорядження N 416), та інших законодавчих і нормативно-правових актів, з метою надання допомоги тимчасовому адміністратору в його діяльності та для забезпечення виконання поставлених перед ним функцій та завдань.
2. Тимчасовий адміністратор керується у своїй діяльності законодавством у тому числі Законом, Розпорядженням N 125, Розпорядженням N 416, а також розпорядженням Держфінпослуг про застосування заходу впливу у вигляді відсторонення керівництва кредитної спілки від управління фінансовою установою та призначення тимчасової адміністрації (далі - Розпорядження про призначення тимчасової адміністрації) та установчими документами кредитної спілки. У разі, якщо тимчасовий адміністратор не є службовцем Уповноваженого органу, він також керується положеннями договору про залучення незалежного експерта на здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи, укладеного між тимчасовим адміністратором і Держфінпослуг.
3. У відповідності до пункту 2 глави 3 Розпорядження N 416 основним завданням тимчасової адміністрації кредитної спілки є організація виконання кредитною спілкою зобов'язань перед її членами, або третіми особами, усунення порушень законодавства про фінансові послуги та запобігання створенню кризових явищ, що можуть призвести до невиконання прийнятих кредитною спілкою зобов'язань.
4. Тимчасовому адміністратору рекомендується у разі доцільності вносити до внутрішніх положень кредитної спілки зміни, відміняти діючі та/або розробляти та затверджувати нові положення.
5. Вдень прийняття Розпорядження про призначення тимчасової адміністрації тимчасовому адміністратору рекомендовано ознайомитись в Держфінпослуг з актом останньої перевірки кредитної спілки, зі звітністю кредитної спілки, наданою до Держфінпослуг за останній звітний період, інформацією щодо відокремлених підрозділів кредитної спілки, внесених до Державного реєстру фінансових установ (їх реквізитами, адресами), адресами та контактними телефонами органів влади та правоохоронних органів (відповідно до місцезнаходження кредитної спілки), з іншою інформацію та документами кредитної спілки (за запитом), яка буде потрібна тимчасовому адміністратору у роботі.
6. З метою отримання методологічної допомоги з питань здійснення тимчасової адміністрації тимчасовому адміністратору рекомендовано звертатися до структурного підрозділу Держфінпослуг, до повноважень якого належить організація і контроль за діяльністю тимчасового адміністратора.
Розділ II. Організація роботи тимчасової адміністрації
1. Заходи, які рекомендовано здійснити тимчасовому адміністратору в перший день діяльності
1.1. Відповідно до пункту 10 глави 2 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор приступає до виконання своїх функцій з дня набрання чинності розпорядженням Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації.
У разі, якщо тимчасовий адміністратор є незалежним експертом, з ним укладається договір про залучення незалежного експерта на здійснення тимчасової адміністрації фінансової установи у відповідності до вимог ст. 47 Закону.
У разі, якщо тимчасовим адміністратором призначено працівника Держфінпослуг, у відповідності до пункту 11 глави 2 Розпорядження N 416 за місцем основної роботи на період діяльності тимчасової адміністрації він вважається таким, що перебуває у відрядженні.
1.2. У разі необхідності, Держфінпослуг надає тимчасовому адміністратору необхідну йому кількість завірених копій Розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації. Один з примірників рекомендовано надати відстороненому голові правління кредитної спілки (або особі, яка його заміщує); особа, яка отримала зазначену копію, на другому з примірників копій розпоряджень, що залишились у тимчасового адміністратора, зазначає дату та час її отримання і ставить свій підпис. Інші примірники можуть надаватися державному реєстратору, державній податковій адміністрації та державній виконавчій службі тощо.
У разі відсутності голови правління кредитної спілки (або особи, яка його заміщає) тимчасовому адміністратору рекомендовано скласти акт про неможливість вручення копії розпорядження, та зазначити у ньому дату та час, з якого він розпочинає роботу в кредитній спілці.
Тимчасовому адміністратору рекомендовано провести нараду з відстороненим керівництвом кредитної спілки, на якій мають бути присутні відсторонені голова правління кредитної спілки, голова спостережної ради кредитної спілки, голова кредитного комітету кредитної спілки.
1.3. Тимчасовому адміністратору рекомендовано видати накази:
- про приступання до виконання повноважень тимчасового адміністратора та відсторонення від обов'язків на період тимчасової адміністрації керівників кредитної спілки;
- про скасування всіх довіреностей, виданих до набрання чинності розпорядженням Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації;
- про проведення інвентаризації готівки в касі центрального офісу кредитної спілки та, у разі наявності, в її відокремлених підрозділах;
- про передачу ключів від системи "Клієнт - Банк", печаток, штампів, документів щодо діяльності кредитної спілки, матеріальних і грошових цінностей, ключів від замків до дверей на зовнішніх входах до приміщення кредитної спілки та внутрішніх приміщень, майна кредитної спілки;
- про заборону руху грошових коштів у всіх відокремлених підрозділах кредитної спілки та про порядок здачі коштів, що надходять до каси у відокремлених підрозділах (у разі доцільності).
Всі вищезазначені накази рекомендовано оголосити відстороненому керівництву кредитної спілки та всім присутнім працівникам та ознайомити їх з зазначеними наказами під особистий підпис з зазначенням прізвища, ініціалів та займаної посади.
У разі відмови працівниками кредитної спілки від ознайомлення під підпис зі змістом виданих тимчасовим адміністратором наказів, тимчасовому адміністратору рекомендовано скласти відповідні акти про відмову від ознайомлення та проставляння підпису.
1.4. У відповідності до пункту 12 глави 2 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор протягом одного робочого дня доводить розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації до відома всіх відокремлених підрозділів кредитної спілки. Для цього тимчасовому адміністратору рекомендовано підготувати та відправити (електронною поштою, факсом, рекомендованим листом з відміткою про вручення) повідомлення про прийняття розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації та про видані накази тимчасового адміністратора до всіх відокремлених підрозділів кредитної спілки з доведенням змісту вищезазначених документів до відома всіх працівників відокремлених підрозділів під особистий підпис останніх.
У разі необхідності тимчасовому адміністратору рекомендовано розглянути питання про видачу довіреностей та направлення у віддалені відокремлені підрозділи залучених до тимчасової адміністрації спеціалістів для вручення вищезазначених документів. У разі відмови працівників відокремлених підрозділів від ознайомлення з документами під особистий підпис рекомендовано скласти відповідні акти.
1.5. На виконання наказу про передавання майна тимчасовому адміністратору рекомендовано забезпечити складання наступних актів:
- про приймання-передавання ключів від сейфів, внутрішніх приміщень, зовнішнього входу до приміщення кредитної спілки тощо;
- про приймання-передавання печатки кредитної спілки та штампів;
- про приймання-передавання від керівництва кредитної спілки документів за переліком, визначеним відповідним розпорядженням Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації.
1.6. Тимчасовому адміністратору рекомендовано звернутись до відповідного державного податкового органу з запитом про всі наявні рахунки кредитної спілки в установах банків.
1.7. Відповідно до пункту 9 статті 47 Закону тимчасовий адміністратор повинен укласти договір страхування відповідальності, життя та здоров'я тимчасового адміністратора.
1.8. Відповідно до пункту 5 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор з дня призначення тимчасової адміністрації зобов'язаний ужити заходів для забезпечення збереження активів, майна та документації кредитної спілки. Тимчасовому адміністратору рекомендовано здійснити опечатування внутрішніх та зовнішніх дверей приміщень кредитної спілки.
2. Заходи, які рекомендовано здійснити тимчасовому адміністратору протягом перших трьох робочих днів діяльності
2.1. У відповідності до пункту 5 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор зобов'язаний:
- не допустити винесення документації та матеріальних цінностей з приміщень кредитної спілки без дозволу тимчасового адміністратора;
- розглянути питання необхідності заміни замків та обмеження доступу до ключів на зовнішніх входах та входах до внутрішніх приміщень кредитної спілки;
- розглянути питання необхідності заміни/установлення кодів доступу до комп'ютерів та інших засобів зв'язку кредитної спілки та надання допуску до них визначеним працівникам кредитної спілки або спеціалістам, залученим до тимчасової адміністрації.
Для забезпечення збереження активів, майна та документації кредитної спілки тимчасовому адміністратору рекомендовано:
- повідомити керівника суб'єкта господарювання, з яким укладено договір про охорону кредитної спілки, про призначення тимчасової адміністрації у кредитну спілку та надати копію розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації. У разі необхідності тимчасовий адміністратор може розірвати існуючий договір про охорону та укласти новий з охоронною агенцією будь якої форми власності;
- забезпечити внесення відповідних змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців;
- отримати довідку (витяг) з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) у територіальному управлінні статистики;
- отримати у відповідному підрозділі державних податкових органів відповідний документ про взяття на облік платника податків, для її отримання тимчасовому адміністратору необхідно надати отриманий ним витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, отриману у територіальному управлінні статистики довідку, оригінал розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації, нотаріально завірену копію Статуту кредитної спілки.
2.2. Відповідно до пункту 12 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовій адміністрації необхідно оформити та надати до банківських установ, у яких відкриті рахунки кредитної спілки, нотаріально засвідчену картку із зразками підписів керівника тимчасової адміністрації та особи, на яку покладено обов'язки з ведення бухгалтерського обліку у кредитній спілці.
2.3. У разі відсутності серед наявних працівників кредитної спілки особи, відповідальної за здійснення фінансового моніторингу, призначити таку з числа залучених спеціалістів та надіслати відповідне повідомлення до Держфінмоніторингу.
2.4. Не пізніше третього дня роботи тимчасової адміністрації тимчасовому адміністратору рекомендовано отримати підтвердження від відокремлених підрозділів кредитної спілки (електронною поштою, факсом тощо) про виконання наказів тимчасового адміністратора.
3. Заходи, які рекомендовано здійснити тимчасовому адміністратору протягом першого тижня діяльності
3.1. Протягом першого тижня діяльності тимчасовому адміністратору рекомендовано:
- подати інформацію в територіальні відділення цільових державних фондів про зміну керівника фінансової установи з наданням завіреної копії розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації;
- видати наказ про розподіл обов'язків між особами, які залучені до тимчасової адміністрації. До роботи у тимчасовій адміністрації можуть залучатися фахівці з бухгалтерського обліку, юридичних питань, аудиту, комп'ютерних технологій, діловодства (документообігу) тощо. Тимчасовому адміністратору рекомендовано визначити особу, до функціональних обов'язків якої буде віднесено прийом і опрацювання звернень членів кредитної спілки;
- тимчасово позбавити (у разі потреби) повноважень осіб, які несуть відповідальність за окремі напрями роботи кредитної спілки, та призначити нових відповідальних працівників (у тому числі осіб, відповідальних за зберігання активів, майна і документації кредитної спілки) з числа залучених до тимчасової адміністрації спеціалістів;
- розмістити повідомлення про призначення тимчасової адміністрації у засобах масової інформації, провести (за потреби) зустріч з членами кредитної спілки та роз'яснити причину призначення тимчасової адміністрації з метою запобігання непорозумінням та паніки;
- у разі необхідності, скласти акт про відсутність документів, що входили до переліку документів кредитної спілки, які підлягали передачі згідно розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації, та обов'язково зазначити причини, через які документи не були передані відстороненим керівництвом кредитної спілки тимчасовому адміністратору.
3.2. Тимчасовому адміністратору рекомендовано ужити заходів щодо забезпечення збереження отриманих від відстороненого керівництва кредитної спілки документів, зокрема шляхом організації їх зберігання в опечатаному приміщенні, сейфі або іншим способом, який унеможливлює втрату і доступ до них сторонніх осіб.
4. Заходи, які рекомендовано здійснити тимчасовому адміністратору протягом першого місяця діяльності
4.1. Протягом першого місяця діяльності тимчасовому адміністратору відповідно до пункту 6 глави 3 Розпорядження N 416 необхідно здійснити інвентаризацію активів, що належать кредитній спілці, у разі потреби - із залученням аудитора. Для цього тимчасовому адміністратору рекомендовано видати наказ про проведення інвентаризації із зазначенням складу інвентаризаційної комісії, в яку мають увійти матеріально відповідальні особи. Відповідно до пункту 7 глави 3 Розпорядження N 416 за результатами інвентаризації тимчасовий адміністратор уживає заходів щодо врегулювання виявлених розбіжностей з відображенням операцій на рахунках бухгалтерського обліку, зокрема рекомендовано:
- здійснити ревізію кредитних та депозитних договорів та скласти їх реєстр;
- у разі необхідності видати наказ про проведення та провести аудиторську перевірку;
- переглянути умови всіх договорів оренди, за якими кредитна спілка виступає як орендарем, так і орендодавцем, та приймає рішення щодо потреби в них та прийнятності умов оренди;
- забезпечити проведення оцінки вартості активів кредитної спілки, зокрема активів її відокремлених підрозділів;
- за результатами реалізації п. 4.1 цих Методичних рекомендацій, перевірки договірної, бухгалтерської, звітної, касової та іншої документації, відповідно до вимог пунктів 8 та 9 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор здійснює оцінку фінансового стану кредитної спілки та визначає можливості стабілізації її діяльності та приведення її у відповідність до вимог законодавства, а також складає план роботи тимчасової адміністрації на період здійснення повноважень;
- скласти план роботи тимчасової адміністрації;
- підготувати проект кошторису витрат тимчасової адміністрації та подати його на затвердження до Держфінпослуг.
4.2. У разі потреби, тимчасовому адміністратору рекомендовано ініціювати скликання позачергових зборів вищого органу управління кредитної спілки в порядку, установленому чинним законодавством та установчими документами кредитної спілки для виконавчого чи наглядового органу кредитної спілки.
5. Заходи, які рекомендовано здійснити тимчасовому адміністратору у разі вчинення спротиву з боку відстороненого керівництва кредитної спілки
5.1. Для уникнення безпідставних обвинувачень з боку відстороненого керівництва кредитної спілки тимчасової адміністрації в протизаконних діях, у тому числі викраденні документів, тимчасовому адміністратору рекомендовано забезпечити відеозйомку процесу оголошення розпорядження про призначення тимчасової адміністрації у кредитній спілці та залучити представників засобів масової інформації для офіційного висвітлення подій.
5.2. Тимчасовому адміністратору також рекомендовано:
- у разі вчинення спротиву з боку відстороненого керівництва та працівників кредитної спілки, негайно скласти акт про перешкоджання тимчасовому адміністратору та звернутися з відповідною заявою до територіального підрозділу Міністерства внутрішніх справ України;
- у разі відмови з боку відстороненого керівництва передати тимчасовому адміністратору печатку кредитної спілки, протягом одного робочого дня слід вжити заходів щодо визнання існуючих печаток та штампів кредитної спілки недійсними та щодо виготовлення нових;
- у разі невиконання співробітниками кредитної спілки вимог та розпоряджень тимчасового адміністратора, прогулів, саботажу роботи тощо, протягом одного робочого дня відібрати у таких співробітників письмові пояснення, а у разі відмови надати письмові пояснення тимчасовому адміністратору - скласти відповідні акти та розглянути питання про звільнення відповідних працівників у відповідності до законодавства України про працю (крім матеріально відповідальних осіб, які тимчасовим адміністратором не можуть бути звільнені до закінчення процедури передавання-приймання матеріальних цінностей і підписання ними акта про передавання-приймання цих цінностей), а також залучити спеціалістів до виконання роботи, яка виконувалась звільненими працівниками;
- у разі відсутності штатного розкладу, трудових книжок, наказів про прийняття на посаду працівників кредитної спілки, відправити запит до територіального відділення пенсійного фонду з метою ідентифікації співробітників та визначення розмірів заробітної платні у кредитній спілці. Рекомендовано скласти список працівників, які були ознайомлені з наказами тимчасового адміністратора, зазначеними в пункті 1.3 даних Методичних рекомендацій, під особистий підпис;
- у разі відмови від передачі відстороненим керівництвом документів та матеріальних цінностей кредитної спілки за актом приймання-передавання, у день отримання доступу до відповідних приміщень тимчасовому адміністратору рекомендовано скласти опис документів та матеріальних цінностей, наявних у приміщенні кредитної спілки, та перевірити стан електронних баз даних. У разі неможливості одразу скласти опис, тимчасовому адміністратору не рекомендується заходити в приміщення з документами та матеріальними цінностями для уникнення звинувачень у викраденні останніх;
- у разі неможливості приступити до виконання своїх повноважень через перешкоди з боку відстороненого керівництва кредитної спілки, тимчасовому адміністратору рекомендовано звернутись з заявою про примусове виконання розпорядження Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації до відповідного територіального органу Державної виконавчої служби.
6. Рекомендації щодо порядку складання кошторису витрат тимчасової адміністрації
6.1. Тимчасовий адміністратор надає на затвердження Держфінпослуг, як колегіальному органу, кошторис витрат у відповідності до вимог статті 47 Закону.
6.2. До кошторису витрат тимчасового адміністратора рекомендовано включати адміністративно-господарські та інші витрати, які передбачається здійснити у зв'язку із призначенням у кредитну спілку тимчасової адміністрації, зокрема такі:
- витрати на оплату праці, з урахуванням пунктів 4, 5, 6, 7, 8 статті 47 Закону, тимчасового адміністратора та спеціалістів, залучених до тимчасової адміністрації, у тому числі додаткову винагороду;
- витрати на нарахування платежів, які утримуються із заробітної плати і нарахованих на фонд оплати праці податків до бюджету та зборів/страхових внесків до державних цільових фондів тимчасового адміністратора та спеціалістів, залучених до тимчасової адміністрації;
- витрати на страхування фінансової відповідальності, життя та здоров'я тимчасового адміністратора;
- витрати на охорону;
- витрати на автотранспорт;
- витрати на відрядження;
- витрати на оплату повідомлень в засобах масової інформації;
- канцелярські та поштові витрати;
- витрати на оплату послуг за користування засобами зв'язку;
- витрати на оплату юридичних послуг;
- витрати на оплату аудиторських послуг;
- витрати на оплату послуг з оцінки активів;
- інші витрати за необхідності.
6.3. До кошторису витрат тимчасового адміністратора рекомендовано надавати обґрунтування, розрахунки за кожною статтею планових витрат, які засвідчують їх розмір та потребу їх включення до кошторису.
7. Рекомендації щодо організації роботи з членами кредитної спілки, у тому числі з позичальниками
7.1. Відповідно до пункту 5.2 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор забезпечує безперервність роботи кредитної спілки. Тимчасовому адміністратору рекомендовано:
- вжити заходів щодо виконання кредитною спілкою зобов'язань по укладених договорах про залучення вкладу (внеску) члена кредитної спілки на депозитні рахунки;
- вжити заходів щодо виконання позичальниками договірних зобов'язань за кредитними договорами, зокрема активізувати претензійно-позовну роботу, у тому числі шляхом забезпечення позовів (за потреби) про стягнення грошових коштів з окремих позичальників кредитної спілки у вигляді тимчасового обмеження в праві їх виїзду за кордон;
- забезпечити безперебійний прямий телефонний зв'язок з ним та розмістити у приміщенні кредитної спілки, доступному для огляду, у тому числі на вході до неї, графік особистого прийому ним членів кредитної спілки;
- інформувати членів кредитної спілки про стан справ у кредитній спілці та роботи тимчасової адміністрації за допомогою регулярних інформаційних повідомлень, у тому числі в засобах масової інформації.
8. Рекомендації щодо умов роботи та технічного забезпечення тимчасового адміністратора і спеціалістів, залучених до роботи у тимчасовій адміністрації
8.1. Тимчасовий адміністратор у період своєї діяльності користується службовими приміщеннями, засобами зв'язку та іншими технічними засобами, які належать кредитній спілці у порядку та на умовах, установлених для виконавчого органу кредитної спілки, якщо інтереси безпеки тимчасового адміністратора або його захисту не вимагають установлення особливих умов праці та технічного забезпечення тимчасового адміністратора, його представників та інших осіб, залучених до тимчасової адміністрації.
8.2. Відповідно до пункту 1 глави 4 Розпорядження N 416 особи, що входять до складу тимчасової адміністрації, несуть відповідальність за збереження таємної та конфіденційної інформації щодо діяльності кредитної спілки.
8.3. Відповідно до пункту 5 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор зобов'язаний ужити заходів для забезпечення збереження активів, майна та документації кредитної спілки.
У разі неможливості продовження діяльності тимчасової адміністрації в існуючому приміщенні кредитної спілки тимчасовому адміністратору рекомендовано негайно повідомити про це Держфінпослуг та вжити заходів щодо оренди іншого нежитлового приміщення для розміщення тимчасової адміністрації.
Розділ III. Планування діяльності та складання звітності тимчасовим адміністратором
1. Рекомендації щодо складання плану роботи тимчасової адміністрації та плану фінансового оздоровлення кредитної спілки
1.1. Відповідно до вимог пункту 9 та 10 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор, після детальної оцінки фінансового стану кредитної спілки, у строк, визначений відповідним Розпорядженням Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації, складає план роботи тимчасової адміністрації на період здійснення повноважень.
План роботи тимчасового адміністратора складається залежно від проблем, що стали підставою для призначення тимчасової адміністрації, фінансового стану кредитної спілки, чинників, що призвели до ситуації, що склалася в кредитній спілці, та стратегії розв'язання проблем кредитної спілки.
У разі наявності зупиненої Держфінпослуг з встановлених законодавством підстав дії ліцензії/ій кредитної спілки, тимчасовому адміністратору рекомендовано здійснити заходи щодо відновлення її/їх дії, як одного з механізмів отримання додаткових фінансових потоків для можливості відновлення фінансової стабільності кредитної спілки.
До плану роботи тимчасової адміністрації рекомендовано включити:
- комплекс заходів щодо усунення проблем, що зумовили призначення тимчасової адміністрації;
- цільові показники, які планується досягти за період діяльності тимчасової адміністрації;
- інше залежно від проблем, що виникли в діяльності кредитної спілки.
1.2. У разі призначення в кредитну спілку тимчасової адміністрації у зв'язку із загрозою втрати/втратою нею платоспроможності та/або погіршенням фінансового стану тимчасовому адміністратору рекомендовано скласти план фінансового оздоровлення кредитної спілки, який є складовою частиною плану роботи тимчасової адміністрації.
До плану фінансового оздоровлення кредитної спілки рекомендовано включити:
- цільові показники, які планується досягти в період роботи тимчасової адміністрації;
- перелік (комплекс) заходів щодо стабілізації діяльності кредитної спілки, у тому числі першочергові заходи щодо приведення її діяльності у відповідність до вимог законодавства;
- встановлення обмеження на вільне користування та розпорядження майном кредитної спілки;
- встановлення обов'язкового для виконання графіка здійснення розрахунків з членами кредитної спілки;
- інше залежно від проблем, що виникли в діяльності кредитної спілки.
У переліку (комплексі) заходів щодо стабілізації діяльності кредитної спілки рекомендовано зазначати терміни виконання і відповідальних осіб.
1.3. Тимчасовому адміністратору рекомендовано у разі виникнення змін у його діяльності, пов'язаних з реалізацією поставлених перед ним завдань, вносити до плану роботи та плану фінансового оздоровлення відповідні зміни.
2. Рекомендації щодо подання звітності тимчасовою адміністрацією
2.1. Відповідно до пункту 11 глави 3 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор забезпечує своєчасне подання фінансової звітності кредитної спілки у строки та порядку, встановленому законодавством України, у тому числі нормативно-правовими актами Держфінпослуг.
2.2. Тимчасовому адміністратору рекомендовано подавати до Держфінпослуг звіт про виконання завдань тимчасової адміністрації з періодичністю, визначеною відповідним розпорядженням Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації, в якому відображаються результати проведеної ним роботи щодо виконання заходів стабілізації діяльності кредитної спілки, у тому числі інформація про результати проведеної інвентаризації, перелік заходів, що було здійснено тимчасовим адміністратором за звітний період, виявлені ним порушення у діяльності кредитної спілки тощо.
Відповідно до пунктів 1 та 2 глави 6 Розпорядження N 416 тимчасовий адміністратор на вимогу Держфінпослуг надає додаткову інформацію (звіти) щодо своєї діяльності.
2.3. Відповідно до пункту 2 глави 5 Розпорядження N 416 не пізніше ніж за 15 днів до закінчення строку повноважень, або за станом на дату прийняття Держфінпослуг рішення про дострокове припинення тимчасової адміністрації, тимчасовий адміністратор надає до Держфінпослуг підсумковий звіт про виконання завдань, визначених у розпорядженні Держфінпослуг про призначення тимчасової адміністрації.
У ньому рекомендовано відображати:
- інформацію про фінансовий стан кредитної спілки;
- висновок про вирішення проблем, які були підставою для призначення тимчасової адміністрації;
- перелік заходів, здійснених тимчасовим адміністратором за період його діяльності;
- пропозиції щодо подальшої діяльності кредитної спілки (продовження діяльності кредитної спілки та доцільність відновлення повноважень відстороненого керівництва кредитної спілки, ліквідація кредитної спілки, інше).
Розділ IV. Врегулювання тимчасовим адміністратором трудових відносин з працівниками кредитної спілки
1. Рекомендації щодо порядку зміни штатного розпису, скорочення персоналу, змін умов оплати праці
1.1. Тимчасовий адміністратор з метою скорочення адміністративно-господарських витрат та оптимізації роботи кредитної спілки може прийняти рішення про внесення змін до штатного розпису, скорочення чисельності персоналу кредитної спілки, зміни умов оплати праці.
Приймаючи ці рішення, тимчасовий адміністратор керується Кодексом законів про працю України.
1.2. Тимчасовому адміністратору у разі порушення окремими працівниками виконавської та трудової дисципліни рекомендовано розглянути питання застосувати заходи впливу відповідно до законодавства України про працю, в тому числі звільнення їх з роботи.
Розділ V. Припинення тимчасової адміністрації кредитної спілки
1. Відповідно до статті 47 Закону та вимог глави 5 Розпорядження N 416 тимчасова адміністрація припиняє свою діяльність з дня прийняття Держфінпослуг рішення про дострокове припинення тимчасової адміністрації, усунення тимчасового адміністратора від виконання обов'язків або у зв'язку із закінченням строку призначення тимчасової адміністрації, визначеного відповідним розпорядженням Держфінпослуг.
2. Відповідно до вимог пункту 4 глави 5 Розпорядження N 416 не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку повноважень тимчасової адміністрації кредитної спілки, визначеного відповідним розпорядженням Держфінпослуг, тимчасовий адміністратор надсилає письмові повідомлення про дату припинення повноважень тимчасової адміністрації кредитної спілки особам, які входять до складу керівництва кредитної спілки, яке було відсторонено від своїх обов'язків на період діяльності тимчасової адміністрації та щодо яких не було прийнято рішення про звільнення (розірвання контракту), та/або особам з числа керівництва кредитної спілки, які були призначені після відсторонення керівництва та призначення тимчасової адміністрації.
3. Відповідно до пункту 6 глави 5 Розпорядження N 416 відсторонені від виконання своїх обов'язків на період діяльності тимчасової адміністрації особи з числа керівництва кредитної спілки, щодо яких не було прийнято рішення про звільнення (розірвання контракту), приступають до виконання своїх обов'язків з дня, наступного за днем прийняття Держфінпослуг рішення про припинення тимчасової адміністрації кредитної спілки.
4. Тимчасовому адміністратору у разі припинення його діяльності рекомендовано забезпечити передавання майна та документації кредитної спілки її уповноваженим особам за станом на дату припинення повноважень тимчасового адміністратора.
Член Комісії - в.о.
директора департаменту
тимчасового адміністрування
фінансово-кредитних установ



О.Калінін