• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про внесення змін до Положення з національної практики контролю якості аудиторських послуг 1 "Організація аудиторськими фірмами та аудиторами системи контролю якості аудиторських послуг"

Аудиторська палата України  | Рішення від 27.11.2014 № 303/13
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 27.11.2014
  • Номер: 303/13
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Аудиторська палата України
  • Тип: Рішення
  • Дата: 27.11.2014
  • Номер: 303/13
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
27.11.2014 № 303/13
Про внесення змін до Положення з національної практики контролю якості аудиторських послуг 1 "Організація аудиторськими фірмами та аудиторами системи контролю якості аудиторських послуг"
Керуючись статтею 12 Закону України "Про аудиторську діяльність" від 22.04.93 р. № 3125-XII (зі змінами й доповненнями) та відповідно до вимог Положення про зовнішні перевірки системи контролю якості аудиторських послуг, затвердженого рішенням Аудиторської палати України від 30.10.2014 № 302/9, з метою здійснення повноважень з організації контролю якості аудиторських послуг Аудиторська палата України (АПУ)
ВИРІШИЛА:
розділ IX "Документування процесу контролю якості на Фірмі" доповнити пунктом 127 у такій редакції:
"Орієнтовний перелік документів, які можуть свідчити про наявність у суб'єкта аудиторської діяльності системи контролю якості аудиторських послуг наведено у додатку 1 до цього Положення".
3. Секретаріату АПУ забезпечити оприлюднення цього рішення.
Голова АПУІ.І. Нестеренко
Додаток
до рішення Аудиторської
палати України
27.11.2014 № 303/13
Додаток 1
до Положення з національної
практики контролю якості
аудиторських послуг 1
"Організація аудиторськими
фірмами та аудиторами
системи контролю якості
аудиторських послуг"
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ,
які можуть свідчити про наявність у суб'єкта аудиторської діяльності системи контролю якості аудиторських послуг
1. Документи по організації контролю якості суб'єкта аудиторської діяльності:
1.1. Документи з викладеною політикою та процедурами системи контролю якості, які застосовує суб'єкт аудиторської діяльності, а саме: положення/посібник з контролю якості, збірки внутрішніх стандартів та/або окремих положень, інструкцій, методик та ін.
1.2. Документи, що свідчать про створення підрозділу (призначення працівника) або залучення сторонньої особи, яка відповідає за організацію системи контролю якості.
1.3. Положення (посадова інструкція) про підрозділ (працівника), який відповідає за організацію системи контролю якості.
1.4. Формалізована організаційна структура та внутрішня система комунікацій.
1.5. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо забезпечення конфіденційності, безпечного зберігання, періодичності перевидання, перегляду, внесення змін до документації системи контролю якості.
2. Документи з дотримання етичних вимог:
2.1. Документи, з викладеною політикою та процедурами щодо дотримання відповідних етичних вимог.
2.2. Документальне оформлення ознайомлення персоналу та інших осіб (за потреби) з політикою та процедурами щодо незалежності, чесності, об'єктивності, конфіденційності, нормами професійної поведінки, а також відповідальності персоналу за їх порушення (у тому числі, при прийомі персоналу на роботу).
2.3. Документи з прикладами обставин та відносин що створюють загрози незалежності та відповідних застережних заходів для усунення цих загроз або зменшення їх до прийнятного рівня.
2.4. Наявність зразків документів, які застосовує суб'єкт аудиторської діяльності для отримання письмових підтверджень дотримання політик та процедур щодо незалежності від усього персоналу, який має бути незалежним відповідно до етичних вимог (1 раз на рік, у т. ч. під час прийняття на роботу).
2.5. Зразки документів для підтвердження незалежності суб'єкта аудиторської діяльності та його персоналу від клієнта, які застосовує суб'єкт аудиторської діяльності під час прийняття завдання, продовження стосунків з клієнтами і конкретних завдань.
3. Документи щодо відповідності політики, застосовуваних процедур прийняттю завдання та продовженню співпраці з клієнтом:
3.1. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо прийняття нового завдання та продовження стосунків з клієнтами і конкретних завдань у т. ч. визначення необхідних дій у разі ідентифікації сумнівних питань потенційного конфлікту інтересів під час прийняття завдання від існуючого клієнта, порядку відмови від виконання завдання, або одночасно від виконання завдання та від подальшої співпраці з клієнтом.
3.2. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо аналізу чесності клієнта. Зразки тестів, анкет, контрольних листів, запитів до третіх осіб, попереднього аудитора для проведення аналізу чесності клієнта.
3.3. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо аналізу часу та ресурсів необхідних для виконання завдання з аудиту при вирішені питання щодо прийняття нового клієнта або продовження співпраці з існуючим клієнтом.
3.4. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо аналізу змін та актуалізації отриманої у попередніх періодах інформації про клієнта ("постійний" аудиторський файл клієнта). Шаблон структури та індексації документів "постійного" аудиторського файлу.
3.5. Стандартизовані форми документів щодо узгодження умов завдання з аудиту (лист-замовлення, лист-зобов'язання, договір на надання аудиторських послуг).
4. Документи, які підтверджують відповідність політики та процедур щодо людських ресурсів:
4.1. Документи щодо призначення відповідального працівника за облік особового складу та порядок ведення особових справ.
4.2. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо визначення кваліфікаційних вимог та методів оцінки потенціальних працівників під час прийняття на роботу. Зразки анкет, тестів, контрольних листів для оцінки персоналу під час прийняття на роботу.
4.3. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо забезпечення компетентності та професійного розвитку працівників: вимоги до підвищення кваліфікації, постійного удосконалення професійних знань аудиторів, що перебувають з ним у трудових відносинах; внутрішнього навчання працівників за місцем роботи.
4.4. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо оцінки персоналу (зразки анкет, тестів, контрольних листів для оцінки персоналу, контрольних листів для самооцінки).
4.5. Документи із викладеними вимогами до відповідності кваліфікації співробітників посадам - посадові інструкції.
4.6. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо вимог до персоналу під час виконання завдань: порядок розподілу функцій працівників під час проведення аудиту; наявність відповідального керівника за контроль якості під час виконання конкретного завдання з аудиту; призначення по кожному аудиту відповідальних за перевірку осіб; письмові організаційно-розпорядчі документи щодо кадрового складу групи з аудиту; графік призначення на виконання завдань з аудиту.
4.7. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо посадового підвищення працівників.
4.8. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо заходів, які застосовуються до працівників у разі невиконання чи невідповідного виконання покладених на них зобов'язань.
4.9. Документи, в яких зафіксовано підтримку створеної системи інформаційного забезпечення роботи фахівців щодо: визначення сфери, в яких потрібне консультування працівників; формування бібліотеки нормативної та довідкової літератури і забезпечення доступу працівників до неї; наявності у суб'єкта аудиторської діяльності підрозділу (відповідальних осіб) чи кваліфікованого зовнішнього консультанта працівників; порядку документування роботи з внутрішнього консультування працівників; наявності процедур вирішення розбіжності думок і системи інформаційної безпеки.
5. Документи щодо політики та процедур виконання завдань з аудиту фінансової звітності:
5.1. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо документування виконання завдання відповідно до професійних стандартів, застосованих законодавчих та нормативних вимог.
5.2. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо вивчення системи внутрішнього контролю клієнта та оцінки аудиторського ризику.
5.3. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо розробки загальної стратегії та плану аудиту.
5.4. Політика та процедури фірми щодо визначення характеру, строків та обсягу аудиторських процедур по суті (тести деталей, аналітичні процедури по суті) та тести заходів контролю у відповідь на оцінені ризики при виконанні завдань з аудиту.
5.5. Документи, які регламентують використання концепції суттєвості під час планування та проведення аудиту, формулюванні висновку у звіті.
5.6. Документи, які обґрунтовують використання аудиторської вибірки під час виконання завдань з аудиту.
5.7. Документи в яких викладено політику та процедури фірми щодо призначення аудиторської групи з перевірки, партнера із завдання (наглядові функції партнера із завдання) при виконанні завдань з аудиту.
5.8. Документи щодо призначення відповідального за огляд контролю якості завдання, Звіт або інший документ про результати огляду контролю якості завдання.
5.9. Документи, з викладеною політикою та процедурами щодо використання процедур зовнішнього підтвердження для отримання аудиторських доказів під час виконання завдань з аудиту. Наявність зразків стандартизованих запитів.
5.10. Документальне оформлення процедур для отримання достатніх та прийнятних аудиторських доказів належної ідентифікації, обліку та розкриття відносин і операцій з пов'язаними сторонами у фінансовій звітності. Наявність стандартизованих запитів, програм з переліком процедур щодо вивчення та ідентифікації пов'язаних сторін.
5.10. Документальне оформлення процедур для виявлення та оцінювання подальших подій під час аудиту фінансової звітності. Наявність стандартизованих програм, тестів, анкет, контрольних листів.
5.11. Документальне оформлення процедур оцінки здатності суб'єкта господарювання безперервно продовжувати свою діяльність. Наявність стандартизованих програм, тестів, анкет, контрольних листів.
5.12. Документальне оформлення щодо визначення єдиних вимог до розгляду помилок та шахрайства під час аудиту фінансової звітності; процедур на етапі завершення аудиту. Наявність стандартизованих програм, тестів, анкет, контрольних листів.
5.13. Документи з викладеною політикою та процедурами відносно першого завдання з аудиту.
5.14. Документи з викладеною політикою та процедурами консультування та вирішення складних та спірних питань, що виникають в процесі виконання завдання з аудиту.
5.15. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо облікових оцінок, в тому числі облікових оцінок за справедливою вартістю, та пов'язані з ними розкриття інформації під час аудиту фінансової звітності.
5.16. Документальне оформлення політики та процедур щодо повідомлення інформації з питань аудиту тим, кого наділено найвищими повноваженнями у т. ч. про недоліки внутрішнього контролю. Документальні вимоги до форми повідомлення інформації.
5.17. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо письмових запевнень від управлінського персоналу. Наявність зразків запитів про надання письмових запевнень до управлінського персоналу, листа-запевнення.
5.18. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо вимог до формату та змісту аудиторського звіту, а також листів керівництву за результатами аудиту.
5.19. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо забезпечення конфіденційності, зберігання, цілісності, зрозумілості та відтворюваності документації з завдання.
5.20. Наявність посібників, програмних інструментів, форм стандартизованої документації (шаблонів тестів, анкет, запитів, контрольних листів та ін.) щодо галузі та предмету завдання.
5.21. Документи що описують форму та структуру робочих документів, обсяг документування й перевірки аудиторської роботи.
5.22. Затверджений порядок індексації робочих документів.
5.23. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо завершення формування остаточного файлу із завдання.
6. Документи з моніторингу відповідності політики та процедур контролю якості:
6.1. Документи щодо вимог та призначення особи, відповідальної за проведення процедур моніторингу.
6.2. Документи, в яких викладено періодичність здійснення аналізу документів системи контролю якості та критерії за якими необхідно проводити коригувальні дій та вносити поліпшення в документацію системи контролю якості.
6.3. Документування політики та процедур фірми щодо порядку інформування відповідного персоналу фірми про недоліки, ідентифіковані в системі контролю якості, відповідно впровадження змін у політику та процедури контролю якості.
6.4. Документи, в яких викладено періодичність здійснення аналізу перевірок завершених завдань з аудиту. Документи щодо системи вжитих заходів за результатами оцінки кожного із завершених завдань.
6.5. Звіт або інший документ про результати моніторингу відповідності політики та процедур контролю якості.
( Текст взято з сайту Аудиторської палати України http://www.apu.com.ua )