• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про розгляд проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу»

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації | Рішення від 16.05.2017 № 248
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації
  • Тип: Рішення
  • Дата: 16.05.2017
  • Номер: 248
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації
  • Тип: Рішення
  • Дата: 16.05.2017
  • Номер: 248
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
16.05.2017 № 248
Про розгляд проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу"
Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VI, листа Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку від 19.04.2017 № 04-21/18-215 (93852), розглянувши проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу", реєстраційний номер 6303 від 06.04.2017, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити висновок стосовно висловлення позиції щодо недоцільності прийняття проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу", реєстраційний номер 6303 від 06.04.2017, у зв’язку із зауваженнями до нього.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення відповіді Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв’язку.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІО.Животовський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері зв’язку та інформатизації
16.05.2017 № 248
ВИСНОВОК
НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ’ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
до проекту Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу", реєстраційний номер 6303 від 06.04.2017
Проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу", реєстраційний номер 6303 від 06.04.2017 (далі – законопроект) спрямований на врегулювання відносин, що виникають в процесі застосування Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - НКЦПФР) власних повноважень, зокрема, в частині посилення інституційної та фінансової незалежності зазначеного державного колегіального органу.
За результатами опрацювання законопроекту Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, вирішила висловити позицію про недоцільність його прийняття у зв’язку із такими зауваженнями.
Підпунктом 5 пункту 6 законопроекту передбачено доповнити частину першу статті 8 "Повноваження Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку" Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" пунктом 10-2 такого змісту:
"10-2) вимагати під час проведення перевірок від операторів і провайдерів телекомунікацій надання інформації про надані телекомунікаційні послуги та інших матеріалів, що можуть бути доказами правопорушень законодавства на ринку цінних паперів та про акціонерні товариства (скріншотів, аудіо-, відео-, фотоматеріалів, ділової переписки, в тому числі за допомогою засобів електронної пошти, протоколів дій тощо);".
Також, підпунктом 8 пункту 6 законопроекту пропонується доповнити Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" статтею 9-1 "Проведення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку перевірок на фондовому ринку", якою, зокрема, встановити, що в процесі проведення перевірки, уповноважений на проведення перевірки має право вимагати від операторів і провайдерів телекомунікацій вищезгадані матеріали та інформацію про надані телекомунікаційні послуги.
Запропоновані зміни не узгоджуються із Законом України "Про телекомунікації" (далі - Закон), який встановлює правову основу діяльності у сфері телекомунікацій та визначає повноваження держави щодо управління та регулювання зазначеної діяльності, а також права, обов'язки та засади відповідальності фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у даній діяльності або користуються телекомунікаційними послугами.
Так, статтею 39 Закону визначені обов’язки операторів і провайдерів телекомунікацій, які не передбачають обов’язків щодо надання НКЦПФР інформації про телекомунікаційні послуги та інших матеріалів (скріншотів, аудіо-, відео-, фотоматеріалів, ділової переписки, в тому числі за допомогою засобів електронної пошти, протоколів дій тощо).
Відповідно до пункту 7 частини першої статті 39 Закону оператори, провайдери телекомунікацій зобов’язані зберігати записи про надані телекомунікаційні послуги протягом строку позовної давності, визначеного законом, та надавати інформацію про надані телекомунікаційні послуги в порядку, встановленому законом.
При цьому, відповідно до частини четвертої статті 40 Закону оператори, провайдери телекомунікацій не несуть відповідальності за зміст інформації, що передається їх мережами.
Згідно з частиною першою статті 34 Закону оператори, провайдери телекомунікацій повинні забезпечувати і нести відповідальність за схоронність відомостей щодо споживача, отриманих при укладенні договору, наданих телекомунікаційних послуг, у тому числі отримання послуг, їх тривалості, змісту, маршрутів передавання тощо.
Також необхідно враховувати, що відповідно до частини четвертої статті 34 Закону інформація про споживача та про телекомунікаційні послуги, що він отримав, може надаватись у випадках і в порядку, визначених законом. В інших випадках зазначена інформація може поширюватися лише за наявності письмової згоди споживача.
Водночас, питання щодо здійснення тимчасового доступу до речей і документів, у тому числі до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв’язку врегульовано статтею 159 Кримінального процесуального кодексу України, яка передбачає здійснення такого доступу лише на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Крім того, згідно з Положенням про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку, затвердженим Указом Президента України від 23.11.2011 року № 1063, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", державне регулювання ринку цінних паперів – здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
У той же час, відповідно до Закону України "Про телекомунікації" та Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1067, органом державного регулювання у сфері телекомунікацій є Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації (далі - НКРЗІ). У визначеній сфері НКРЗІ здійснює повноваження органу ліцензування, дозвільного органу, регуляторного органу та органу державного нагляду (контролю).
З огляду на вказане, вважаємо, що запропоновані законопроектом зміни стосовно повноважень НКЦПФР, які стосуються операторів і провайдерів телекомунікацій, не узгоджуються з вищезгаданими законодавчими актами, не властиві НКЦПФР та не можуть бути віднесені до її повноважень.
Голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизаціїО. Животовський
Джерело інформаціі: http://nkrzi.gov.ua