• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про розгляд проекту Закону України "Про засади державної політики у сфері європейської інтеграції"

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації | Рішення від 21.05.2019 № 241
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації
  • Тип: Рішення
  • Дата: 21.05.2019
  • Номер: 241
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері звязку та інформатизації
  • Тип: Рішення
  • Дата: 21.05.2019
  • Номер: 241
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
Рішення
21.05.2019№ 241
Про розгляд проекту Закону України "Про засади державної політики у сфері європейської інтеграції"
Відповідно до статті 93 Регламенту Верховної Ради України, затвердженого Законом України від 10.02.2010 № 1861-VI, листа Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку від 08.05.2019 № 04-21/18-182 (88703), Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації,
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити висновок стосовно висловлення позиції щодо доцільності прийняття проекту Закону України "Про засади державної політики у сфері європейської інтеграції", реєстраційний номер 10267 від 26.04.2019, з зауваженнями та пропозиціями, що додається.
2. Департаменту правового забезпечення в установленому порядку забезпечити направлення відповіді Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та зв'язку.
3. Департаменту забезпечення діяльності оприлюднити це рішення шляхом його розміщення на офіційній сторінці НКРЗІ в мережі Інтернет.
Голова НКРЗІОлександр ЖИВОТОВСЬКИЙ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії,
що здійснює державне регулювання
у сфері зв'язку та інформатизації
21.05.2019 № 241
ВИСНОВОК
НАЦІОНАЛЬНОЇ КОМІСІЇ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
до проекту Закону України "Про засади державної політики у сфері європейської інтеграції", реєстраційний номер 10267 від 26.04.2019
Проект Закону України "Про засади державної політики у сфері європейської інтеграції", реєстраційний номер 10267 від 26.04.2019 (далі - законопроект), спрямований на реалізацію законодавчо визначених основних засад внутрішньої та зовнішньої політики України у сфері європейської інтеграції, забезпечення належного виконання Україною зобов'язань України у сфері європейської інтеграції, визначення загальних засад державної політики у сфері євроінтеграції, механізмів реалізації такої політики, а також порядку наближення українського законодавства до законодавства ЄС.
За результатами опрацювання законопроекту Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, вирішила висловити позицію про доцільність його прийняття з такими пропозиціями та зауваженнями.
1.Пунктом 8 частини четвертої статті 20 законопроекту передбачено, що уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері європейської інтеграції з метою забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері європейської інтеграції координує проведення заходів інформування громадськості іншими органами державної влади зпитань, що належать до їхньої компетенції, згідно з зобов'язаннями України у сфері європейської інтеграції.
До інших органів державної влади, які реалізують державну політику у сфері європейської інтеграції, статтею 21 законопроекту віднесено державні колегіальні органи.
Згідно з частиною другою статті 17 Закону України "Про телекомунікації" та пункту 1 Положення про Національну комісію, що здійснює держане регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 № 1067, НКРЗІ є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України.
Відповідно до Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони (далі - Угода про асоціацію), Україна взяла на себе зобов'язання щодо виконання, зокрема, статті 391, згідно якої співробітництво охоплює, у тому числі, посилення незалежності та адміністративної спроможності національного регулятора у галузі зв'язку з метою забезпечення його здатності вживати відповідні регуляторні заходи та впроваджувати свої рішення і всі відповідні норми, а також гарантувати добросовісної конкуренції на ринках.
Пунктом 3а статті 3 Директиви № 2002 /21/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 07.03.2002 про єдину нормативно-правову базу для електронних комунікаційних мереж та послуг (Рамкова Директива) із змінами, внесеними Директивою № 2009/140/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 25.11.2009, зокрема, визначено, що національні регулятивні органи (далі - НРО), які несуть відповідальність за передбачуване регулювання ринку чи за розв'язання суперечок між підприємствами, діють незалежним чином і не намагаються або не отримують інструкцій від іншого органу щодо виконання покладених на них завдань згідно з національним законом, який реалізує Закон про Європейську економічну спільноту. Вказані положення також знайшли своє відображення у прийнятому наприкінці 2019 року Європейському кодексі електронних комунікацій.
З огляду на вказане, пункт 8 частини четвертої статті 20 законопроекту суперечить зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції в частині координації уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері європейської інтеграції діяльності державних колегіальних органів.
2. Частиною четвертою статті 11 законопроекту визначено, що проект нормативно-правового акту має пройти експертизу на відповідність зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС.
Частиною першою статті 12 законопроекту передбачено, що експертизу на відповідність зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС проектів законів, ініційованих Президентом України або Кабінетом Міністрів України, а також інших нормативно-правових актів, які приймає Кабінет Міністрів України,міністерства чи інші центральні органи виконавчої влади,здійснює уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері європейської інтеграції.
Відповідно до пункту 2 статті 18 Закону України "Про телекомунікації" НКРЗІ видає нормативні акти з питань, що належать до її компетенції, та контролює їх виконання.
Таким чином, положення законопроекту потребують доопрацювання в частині визначення суб'єкта проведення експертизи на відповідність зобов'язанням України у сфері європейської інтеграції та праву ЄС проектів нормативно-правових актів державних колегіальних органів.
Крім того, потребують узгодження між собою частина третя статті 22 та пункт 14 частини четвертої статті 20 законопроекту.
Так, згідно з частиною третьою статті 22 законопроекту з метою забезпечення ефективної реалізації державної політики у сфері європейської інтеграції уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері європейської інтеграції,визначає вимоги до підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, обласних державних адміністрацій, діяльність яких спрямована на реалізацію завдань у сфері європейської інтеграції.
Пунктом 14 частини четвертої статті 20 законопроекту передбачено, що уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері європейської інтеграції визначає вимоги до підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації державних службовців міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, державних колегіальних органів, обласних державних адміністрацій, діяльність яких спрямована на реалізацію завдань у сфері європейської інтеграції.
Голова Національної комісії, що
здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації
Олександр ЖИВОТОВСЬКИЙ
(Текст взято з сайту НКРЗІ http://whttp://www.nerc.gov.ua/)