• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання підприємствами житлово-комунального господарства фінансових гарантій оплати поставленої електричної енергії

Національна комісія регулювання електроенергетики України  | Лист від 14.10.2004 № 01-34-13/4526
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 14.10.2004
  • Номер: 01-34-13/4526
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 14.10.2004
  • Номер: 01-34-13/4526
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
14.10.2004 N 01-34-13/4526
ВАТ "Прикарпаттяобленерго"
76014, м. Івано-Франківськ
вул. Індустріальна, 34
Національна комісія регулювання електроенергетики України розглянула ваш лист від 24.09.2004 N 54/5874 щодо надання підприємствами житлово-комунального господарства фінансових гарантій оплати поставленої електричної енергії та повідомляє.
Відповідно до частини шостої статті 179 Господарського кодексу України суб'єкти господарювання, які забезпечують споживачів, зазначених у частині першій цієї статті, електроенергією, зв'язком, послугами залізничного та інших видів транспорту, а у випадках, передбачених законом, також інші суб'єкти зобов'язані укладати договори з усіма споживачами їхньої продукції (послуг). Законодавством можуть бути передбачені обов'язкові умови таких договорів.
Відповідно до статті 24 Закону "Про електроенергетику" енергопостачальники, що здійснюють постачання електричної енергії на закріпленій території, не мають права відмовити споживачу, який розташований на цій території, в укладенні договору на постачання електричної енергії та зобов'язані забезпечувати надійне постачання електричної енергії згідно з умовами ліцензій та договорів.
Так, згідно з пунктом 3.8.1 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності з постачання електричної енергії за регульованим тарифом, затвердженими постановою НКРЕ від 13.06.1996 N 15/1, ліцензіат, що здійснює постачання електричної енергії на закріпленій території, не має права відмовити споживачу, який розташований на цій території, в укладенні договору на постачання електричної енергії.
Аналогічна норма передбачена в пункті 1.8 Правил користування електричною енергією, затверджених постановою НКРЕ від 31.07.1996 N 28 (в редакції постанови НКРЕ від 22.08.2002 N 928. При цьому, пунктом 1.5 Правил визначено, що договір про постачання електричної енергії на основі типового договору (додаток 2 до Правил) укладається постачальником електричної енергії за регульованим тарифом з усіма споживачами та субспоживачами, які розташовані на території здійснення ліцензованої діяльності постачальником електричної енергії за регульованим тарифом. Істотні умови договору про постачання електричної енергії визначені в пункті 6.3 Правил.
Слід зауважити, що зазначеними нормативно-правовими актами не передбачено надання споживачами фінансових гарантій оплати поставленої електричної енергії при укладенні з постачальником електричної енергії за регульованим тарифом договору про постачання електричної енергії. Разом з тим, пунктом 6.9 Правил визначено, що у разі заборгованості споживача за електричну енергію він несе відповідальність у порядку, встановленому законодавством України, зокрема Правилами.
Щодо рішення Калуської міської ради про реєстрацію і перереєстрацію комунальних підприємств слід зазначити.
Відповідно до ст. 17 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування. Статтею 26 цього Закону визначено виключну компетенцію сільських, селищних, міських рад до якої відноситься прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
Статтею 77 цього Закону передбачена відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування перед юридичними і фізичними особами, а саме, шкода, заподіяна юридичним і фізичним особам в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності органів місцевого самоврядування, відшкодовується за рахунок коштів місцевого бюджету, а в результаті неправомірних рішень, дій або бездіяльності посадових осіб місцевого самоврядування - за рахунок їх власних коштів у порядку, встановленому законом. Спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
Голова Комісії С.Тітенко