• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання розяснень

Національна комісія регулювання електроенергетики України  | Лист від 21.09.2007 № 5646/14/17-07
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.09.2007
  • Номер: 5646/14/17-07
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.09.2007
  • Номер: 5646/14/17-07
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
21.09.2007 N 5646/14/17-07
"Робітнича газета"
Харківський
кореспондентський пункт
Щодо надання роз'яснень
Національна комісія регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) розглянула Ваш лист від 10.09.2007 N Х-1008 щодо ціни на природний газ для населення та в межах компетенції повідомляє.
Щодо цін на природний газ
Україна споживає природний газ з двох джерел його надходження: газ власного видобутку та імпортований природний газ.
Відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. N 1729 "Про забезпечення споживачів природним газом" потреби в природному газі населення задовольняються в основному за рахунок ресурсів газу власного видобутку, потреби всіх інших споживачів (бюджетні організації, підприємства комунальної теплоенергетики, промислові споживачі та інші суб'єкти господарської діяльності) - за рахунок ресурсів імпортованого природного газу, оскільки ресурси газу власного видобутку обмежені.
Ціна на природний газ власного видобутку формується, виходячи з величини поточних і капітальних витрат (капіталовкладення у видобуток газу, заробітна плата, вартість паливно-мастильних матеріалів та електричної енергії, та ін.), пов'язаних з видобутком природного газу, з урахуванням діючих податків на природний газ як товар, встановлених державою (рентна плата, податок на додану вартість, податок на прибуток, цільова надбавка на фінансування подальшої газифікації нових територій), та витрат, пов'язаних з транспортуванням та постачанням його безпосередньо споживачам. У зв'язку із зростанням вартості вищевказаних чинників, ціна природного газу власного видобутку зросла. Розрахункова середньозважена ціна природного газу як товару, який використовується для потреб населення, визначається, виходячи з ціни на природний газ власного видобутку підприємствами НАК "Нафтогаз України", НАК "Надра України", ВАТ "Укрнафта", іншими господарськими товариствами.
Пунктом 7 Указу Президента України від 27.12.2005 N 1863 "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 9 грудня 2005 року "Про стан енергетичної безпеки України та основні засади державної політики у сфері її забезпечення" доручено Національній комісії регулювання електроенергетики України забезпечити, починаючи з січня 2006 року, поетапне збільшення до економічно обгрунтованого рівня граничних відпускних цін на природний газ та тарифів на електричну енергію для всіх категорій споживачів.
Враховуючи вищевикладене та з метою вдосконалення механізму забезпечення природним газом вітчизняних споживачів, було створено робочу групу у складі керівних працівників Міністерства палива та енергетики, Міністерства економіки, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Міністерства фінансів, Міністерства праці та соціальної політики, Національної комісії регулювання електроенергетики, НАК "Нафтогаз України", якою було відпрацьовано декілька механізмів запровадження диференціації цін на природний газ для населення в залежності від обсягів споживання та наявності лічильників газу і запропоновано найбільш оптимальний варіант, який встановлено постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.2006 N 605 "Деякі питання діяльності Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".
На виконання положень зазначеної постанови Кабінету Міністрів України за погодженням з Міністерством економіки України і Спільного представницького органу Всеукраїнських профспілок та профспілкових об'єднань постановою від 19.12.2006 року N 1672 (зареєстрована Міністерством юстиції України 20.12.2006 за N 1330/13204) із змінами внесеними постановою НКРЕ від 07.03.2007 N 297 (зареєстрована в Міністерстві юстиції України 13.03.2007 за N 221/13488) затверджено роздрібні ціни на природний газ, що використовується для потреб населення:
- за умови, що обсяг споживання природного газу не перевищує 2500 кв.м на рік:
- за наявності газових лічильників - 31,5 коп. за 1 куб.м;
- за відсутності газових лічильників - 34,5 коп. за 1 куб.м;
- за умови, що обсяг споживання природного газу не перевищує 6000 куб.м на рік:
- за наявності газових лічильників - 47,8 коп. за 1 куб.м;
- за відсутності газових лічильників - 52,6 коп. за 1 куб.м;
- за умови, що обсяг споживання природного газу не перевищує 12 000 куб.м на рік:
- за наявності газових лічильників - 98,0 коп. за 1 куб.м;
- за відсутності газових лічильників - 107,8 коп. за 1 куб.м;
- за умови, що обсяг споживання природного газу перевищує 12 000 куб.м на рік:
- за наявності газових лічильників - 117,3 коп. за 1 куб.м;
- за відсутності газових лічильників - 129, 0 коп. за 1 куб.м.
Зазначені роздрібні ціни розраховані на основі аналітичних матеріалів НАК "Нафтогаз України" та відповідно до Тимчасового порядку установлення роздрібних цін на природний газ для населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.12.2006 N 1697, з урахуванням дотримання вартісного балансу закупівлі та реалізації природного газу суб'єкта уповноваженого Кабінетом Міністрів України на формування ресурсу природного газу для населення.
Одночасно слід зазначити, що взаємовідносини між газопостачальними організаціями, газотранспортними організаціями та громадянами - споживачами газу (далі - споживачі) регулюються Правилами надання населенню послуг з газопостачання, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.99 N 2246 (далі - Правила).
Відповідно до положень пункту 10 Правил встановлено, що розрахунок населення за надані послуги з газопостачання здійснюється починаючи з 1 січня 2007 р. за роздрібними цінами, диференційованими залежно від обсягів споживання, що встановлені НКРЕ, за показаннями лічильників газу, а у разі їх відсутності - за нормами споживання природного газу. Застосування роздрібних цін у поточному році для споживачів здійснюється залежно від обсягу фактичного використання природного газу у попередньому році. Така норма введена з метою забезпечення єдиного підходу до встановлення цін на природний газ та з метою використання остаточних, найбільш достовірних, даних по кількості споживачів та обсягам спожитого природного газу, оскільки протягом року вводяться в експлуатацію нові будинки, ведеться робота по газифікації населених пунктів, встановленню газових лічильників.
Слід зазначити, що постановою КМУ від 13.06.2007 N 821 було внесено зміни до Правил, які передбачають, що газопостачальні підприємства проводять щороку станом на 1 січня перерахунок оплати вартості використаного природного газу та суми нарахованих пільг окремо щодо кожного споживача залежно від обсягу фактичного використання газу у попередньому році та від диференційованих залежно від річних обсягів споживання роздрібних цін, що діяли в зазначеному році. Якщо за підсумками попереднього року фактичне використання природного газу споживачем не відповідає обсягам, на підставі яких визначалась ціна на природний газ, зокрема:
у разі перевищення обсягу використаного природного газу порівняно з встановленим у попередньому році, споживач зобов'язаний протягом трьох місяців з дати здійснення перерахунку сплатити газопостачальному підприємству різницю його вартості;
у разі зменшення обсягу використаного природного газу порівняно з встановленим у попередньому році, різниця у вартості газу залишається на особовому рахунку споживача і зараховується в рахунок майбутніх платежів.
Такий перерахунок здійснюється до 1 лютого поточного року.
За ініціативою газопостачального підприємства або заявою споживача газопостачальне підприємство проводить станом на 1 липня перерахунок оплати вартості використаного природного газу залежно від обсягу його фактичного використання у першому півріччі поточного року та від роздрібних цін, що діяли в першому півріччі поточного року, аналогічно перерахунку, який проводиться за підсумками року станом на 1 січня. При цьому слід враховувати, що обсяг фактично використаного споживачем природного газу у першому півріччі поточного року становить 60 відсотків річного обсягу споживання природного газу, згідно з яким застосовуються роздрібні ціни на природний газ. Такий перерахунок здійснюється до 1 серпня поточного року.
Таким чином, внесенні зміни дають можливість споживачам здійснити перерахунок 2 рази на рік (станом на 1 січня та 1 липня), що дає змогу визначити ціну не по обсягам споживання природного газу минулого року, а виходячи із обсягів спожитих у 1 півріччі поточного року. В наслідок цього, за умови більш економного споживання, споживачі (з 1 липня) отримали можливість розраховуватись за природний газ за меншою ціною, встановленою для відповідної категорії.
Щодо призупинення дії постанови Кабінету Міністрів України від 29.04.2006 N 605
08.05.2007 року Дзержинським районним судом м. Харкова була прийнята ухвала про забезпечення позову у справі N 2-А-589/2007 за адміністративним позовом Руденка І.Д., Щербакової С.М., Лещенка А.В., Сільченка В.В., інтереси яких за дорученням представляє Аваков А.Б., до ВАТ "Харківгаз", ВАТ "Харківміськгаз", НКРЕ та КМУ, якою зупинено дію постанови НКРЕ від 19.12.2006 N 1672 "Про роздрібні ціни на природний газ, що використовується для потреб населення" (із змінами, внесеними згідно з постановою НКРЕ від 07.03.2007 року до вирішення справі по суті.
Національна комісія регулювання електроенергетики України категорично заперечує проти прийнятого судом рішення, вважає його незаконним, у зв'язку з чим вище вказана ухвала оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.
Член Комісії С.Дунайло