• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Щодо надання інформації

Національна комісія регулювання електроенергетики України  | Лист від 21.05.2007 № 3306/23/17-07
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.05.2007
  • Номер: 3306/23/17-07
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 21.05.2007
  • Номер: 3306/23/17-07
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
21.05.2007 N 3306/23/17-07
На N 548 від 12.04.2007
Комунальне підприємство
"Виробничий комбінат
"Тепло-водоканал"
Національна комісія регулювання електроенергетики України розглянула лист Комунального підприємства "Виробничий комбінат "Тепло-водоканал" від 12.04.2007 N 548 та повідомляє.
Стосовно додержання процедури прийняття регуляторних актів відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" під час затвердження постанови НКРЕ від 05.10.2006 N 1304 "Про затвердження тарифів на виробництво теплової енергії для ВАТ "Дніпроенерго" слід зазначити наступне.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" регуляторний акт - це:
прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання.
Відповідно до статті 3 Господарського Кодексу України сферу господарських відносин становлять господарсько-виробничі, організаційно-господарські та внутрішньогосподарські відносини. Господарсько-виробничими є майнові та інші відносини, що виникають між суб'єктами господарювання при безпосередньому здійсненні господарської діяльності. Під організаційно-господарськими відносинами розуміються відносини, що складаються між суб'єктами господарювання та суб'єктами організаційно-господарських повноважень у процесі управління господарською діяльністю. Внутрішньогосподарськими є відносини, що складаються між структурними підрозділами суб'єкта господарювання, та відносини суб'єкта господарювання з його структурними підрозділами.
Адміністративно-правові відносини - це система прав та обов'язків органів виконавчої влади, посадових осіб і службовців, громадян та інших суб'єктів, а також взаємозв'язок між ними в результаті здійснення виконавчої влади, надання державних управлінських послуг та відповідальності у сфері державного управління. Адміністративно-правові відносини містять у собі юридичну форму державної виконавчої влади і носять організаційний характер.
Відповідно до статті 17 Закону України "Про теплопостачання" до повноважень Національної комісії регулювання електроенергетики України у сфері теплопостачання, належить, зокрема: регулювання тарифів на теплову енергію, що виробляється на теплоелектроцентралях, ТЕС, АЕС та когенераційних установках і установках з використанням нетрадиційних або поновлюваних джерел енергії. Порядок розрахунку тарифів на електричну та теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС, затверджено постановою НКРЕ від 12.10.2005 N 896 (із змінами, внесеними постановами НКРЕ від 21.12.2005 N 1160, від 25.05.2006 N 709. Цей Порядок розроблено та затверджено з дотриманням вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (рішення N 828 від 07.10.2005 про погодження проекту регуляторного акту). Постановою НКРЕ від 05.10.2006 N 1304 затверджено тариф на виробництво теплової енергії для ВАТ "Дніпроенерго", розрахований відповідно до зазначеного Порядку.
Враховуючи зазначене, правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між НКРЕ та суб'єктами господарювання у сфері теплопостачання, що здійснюють комбіноване виробництво теплової і електричної енергії та/або використовують нетрадиційні чи поновлювані джерела енергії врегульовані Законом України "Про теплопостачання" та постановою НКРЕ від 12.10.2005 N 896.
Відповідно до роз'яснень Президії Вищого арбітражного суду від 26.01.2000 N 02-5/35 "Про деякі питання практики вирішення спорів, пов'язаних з визнанням недійсними актів державних чи інших органів" акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Залежно від компетенції органу, який прийняв такий документ, і характеру та обсягу відносин, що врегульовано ним, акти поділяються на нормативні і такі, що не мають нормативного характеру, тобто індивідуальні.
Нормативний акт - це прийнятий уповноваженим державним чи іншим органом у межах його компетенції офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, носить загальний чи локальний характер та застосовується неодноразово. Що ж до актів ненормативного характеру (індивідуальних актів), то вони породжують права і обов'язки тільки у того суб'єкта (чи визначеного ними певного кола суб'єктів), якому вони адресовані.
Таким чином, рішення НКРЕ щодо встановлення для суб'єкта господарювання тарифу на теплову енергію, що виробляється на ТЕЦ, ТЕС, АЕС, носять індивідуально-конкретний припис суб'єкту господарювання та не потребують процедури проходження регуляторних актів відповідно до Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
В.о. Голови Комісії В.Меркушов