• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про пільговий режим енергоспоживання в зоні розташування атомних електростанцій

Національна комісія регулювання електроенергетики України  | Лист від 05.06.2003 № 05-39-09/2008
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 05.06.2003
  • Номер: 05-39-09/2008
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Національна комісія регулювання електроенергетики України
  • Тип: Лист
  • Дата: 05.06.2003
  • Номер: 05-39-09/2008
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
Л И С Т
05.06.2003 N 05-39-09/2008
На доручення Кабінету Міністрів України від 08.05.2003 N 25770
Федерація професійних спілок України
Про пільговий режим енергоспоживання в зоні розташування атомних електростанцій
Національна комісія регулювання електроенергетики України спільно з Мінпаливенерго України та Міністерством фінансів України за дорученням Кабінету Міністрів України розглянула лист від 21.04.03 N 04-22-663 Федерації професійних спілок України щодо пільгового режиму енергоспоживання в зоні розташування атомних електростанцій та повідомляє.
Відповідно статті 12 Закону України від 08.02.95 N 39/95-ВР "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" населення територій, на яких розміщуються підприємства по видобуванню уранових руд, ядерні установки, об'єкти, призначені для поводження з радіоактивними відходами, має право на компенсацію ризику від їх діяльності, зокрема, на встановлення пільгового режиму енергоспоживання в районі розташування атомних електростанцій.
Види, обсяги, джерела та порядок надання компенсації, а також визначення територій, на які поширюються заходи соціально-економічної заінтересованості, встановлюються Кабінетом Міністрів України за погодженням з місцевими органами державної влади і самоврядування на підставі науково-економічного обгрунтування. Проте, і на сьогодні вищезазначені питання до цього часу Кабінетом Міністрів України не врегульовані.
Закон України "Про використання ядерної енергії та радіаційну безпеку" був прийнятий на початку 1995 року. Враховуючи, що Україна поступово переходить до ринкових відносин, дещо змінилися і соціально-економічні аспекти.
Відповідно до Закону України "Про електроенергетику" вся вироблена електроенергія постачається на оптовий ринок електроенергії, на якому формується оптова ринкова ціна на електроенергію. Енергопостачальні компанії закуповують електроенергію на оптовому енергоринку та відпускають споживачам за роздрібними тарифами, які складаються з оптової ринкової ціни, тарифу на передачу електроенергії місцевими (локальними) електромережами та тарифу на постачання електроенергії. Згідно з Законом "Про електроенергетику" тарифи на передачу та тарифи на постачання електроенергії регулюються Національною комісією регулювання електроенергетики України.
Встановлення пільгового тарифу на оплату електроенергії для будь-яких категорій побутових споживачів призведе до збитків енергопостачальних компаній. Перекладання цих збитків на інших споживачів НКРЕ вважає не правомірним. Збитки повинні відшкодовуватися за рахунок джерел, визначених законодавчими актами, які передбачають відповідні пільги.
Статтею 95 Конституції України визначено, що виключно Законом про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків. Одночасно, пунктом 2 статті 4 розділу 1 Бюджетного кодексу України зазначено, що при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовується лише в частині, в який вони не суперечать положенням цього Кодексу та Закону про Державний бюджет України.
Таким чином, у 2003 році пільги, компенсації і гарантії повинні надаватися згідно з чинним законодавством у частині, яка не суперечить Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" щодо обсягів коштів на їх відшкодування. Статтею 40 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік" передбачені асигнування для надання пільг (у тому числі на оплату електроенергії).
Що стосується створення механізму перерахування та використання субвенцій, передбачених пп. 4-8 та 10-11 ст. 40 Закону України "Про Державний бюджет України на 2003 рік", то у цей час Кабінетом Міністрів України розглядається підготовлений Міністерством фінансів проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.2002 N 256 "Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету".
Відповідно до пп. 5, 6, 7 і 10 цієї статті щодо субвенції та надання пільг окремим категоріям громадян та субсидій на оплату електроенергії, природного газу, фінансування цих видатків має здійснюватися у порядку, визначеному постановою Кабінету Міністрів України від 23 січня 2003 р. N 113 (із змінами та доповненнями) "Про затвердження Тимчасового порядку перерахування в 2003 році деяких субвенцій на проведення видатків з надання пільг, субсидій та компенсації за рахунок надходжень до загального фонду державного бюджету рентної плати за транзитне транспортування природного газу і за природний газ, що виробляється в Україні".
Враховуючи зазначене, вважаємо що визначені у листі Федерації професійних спілок України від 21.04.2003 N 04-22-663 питання регулюються в межах чинного законодавства України і не потребують прийняття рішення НКРЕ щодо пільгового режиму споживання для комунальних підприємств, які надають житлово-комунальні послуги в районах розташування атомних електростанцій.
Голова Комісії Ю.Продан