• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 109 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 33, 62, 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" та Додатка N 2 до цього Закону

Конституційний Суд України  | Ухвала від 16.05.2001 № 8-уп/2001
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 16.05.2001
  • Номер: 8-уп/2001
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Конституційний Суд України
  • Тип: Ухвала
  • Дата: 16.05.2001
  • Номер: 8-уп/2001
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
У Х В А Л А
КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ
Ухвала Конституційного Суду України про припинення конституційного провадження у справі за конституційним поданням 109 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 33, 62, 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" та Додатка N 2 до цього Закону
м. Київ, 16 травня 2001 року
N 8-уп/2001
Справа N 1-19/2001
Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України:
Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
Вознюка Володимира Денисовича,
Іващенка Володимира Івановича,
Корнієнка Миколи Івановича,
Костицького Михайла Васильовича,
Малинникової Людмили Федорівни,
Мироненка Олександра Миколайовича,
Розенка Віталія Івановича,
Савенка Миколи Дмитровича - суддя-доповідач,
Тимченка Івана Артемовича,
Тихого Володимира Павловича,
Чубар Людмили Пантеліївни,
Шаповала Володимира Миколайовича,
Яценка Станіслава Сергійовича,
розглянув на пленарному засіданні справу за конституційним поданням 109 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 33, 62, 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" та Додатка N 2 до цього Закону.
Заслухавши суддю-доповідача Савенка М.Д. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України
у с т а н о в и в:
1. В конституційному поданні до Конституційного Суду України група народних депутатів України порушує питання про визнання такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положень статей 33, 62, 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" (далі - Закон) та Додатка N 2 до цього Закону.
На їх думку, прийнявши цей Закон, Верховна Рада України порушила статті 3, 8, 22, 43, 45, 46, 48, 49, 53, 64 Конституції України, яка не допускає звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод людини і громадянина.
Названим Законом зупинено дію окремих положень законів України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", "Про статус ветеранів військової служби та їх соціальний захист", "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" щодо соціальних гарантій та пільг окремим категоріям громадян без скасування відповідних норм названих законів. Це, зокрема: безкоштовний капітальний ремонт жилих приміщень певним категоріям громадян, надання кредитів та позик, безоплатне або пільгове встановлення та користування телефоном, санаторно-курортне лікування, пільгове забезпечення житлом, комунальними послугами, транспортом, виплата грошової компенсації.
Закон не передбачає виплат надбавок педагогічним працівникам за вислугу років і на погашення заборгованості із заробітної плати вчителям, виплати стипендій. Значно меншу суму - 3,39 відсотка валового внутрішнього продукту (замість встановлених Законом України "Про освіту" 10 відсотків), передбачено на фінансування освіти, чим знехтувано встановлені статтею 53 Конституції України відповідні права громадян.
За Законом розмір середньомісячної зарплати - 90 гривень, менший за встановлену парламентом межу малозабезпеченості на 1999 рік - 118,3 гривні, а мінімальний розмір пенсії становить 24,9 гривні.
На виплату разової допомоги ветеранам війни спрямовується лише 19 відсотків від розміру, встановленого Законом України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту". При цьому суму такої допомоги зменшено з 74,7 - 249 гривень до 40 - 150 гривень.
2. Попереднє вивчення матеріалів конституційного подання засвідчило, що за формою і змістом воно відповідає вимогам Конституції України і Закону України "Про Конституційний Суд України", а порушене народними депутатами України питання згідно з пунктом 1 статті 150 Конституції України, пунктом 1 статті 13 Закону України "Про Конституційний Суд України" підвідомче Конституційному Суду України. У зв'язку з цим Колегія суддів Конституційного Суду України з конституційних подань ухвалила відкрити конституційне провадження у цій справі. Справу було винесено на розгляд пленарного засідання Конституційного Суду України.
3. Відповідно до статті 150 Конституції України до повноважень Конституційного Суду України належить вирішення питань про відповідність Конституції України (конституційність) чинних законів.
У конституційному поданні народні депутати України просять визнати такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними), положення статей 33, 62, 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік", які передбачали зупинення дії деяких норм окремих законів лише на 2000 рік. Законом України "Про Державний бюджет України на 2001 рік", прийнятим Верховною Радою України 7 грудня 2000 року, чинність оспорюваних норм на 2001 рік не продовжено. З цього випливає, що строк дії статей 33, 62, 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" закінчився, і тому вони не підлягають розгляду Конституційним Судом України.
Враховуючи наведене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 13, 45, 51 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України
у х в а л и в:
1. Припинити конституційне провадження у справі за конституційним поданням 109 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 33, 62, 68 Закону України "Про Державний бюджет України на 2000 рік" та Додатка N 2 до цього Закону на підставі пункту 3 статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" - непідвідомчість Конституційному Суду України питань, порушених у конституційному поданні.
2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскарженою.
КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ