• Посилання скопійовано
Документ підготовлено в системі iplex

Про стан виконання державних цільових програм, державним замовником або співзамовником яких є Держжитлокомунгосп України

Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства  | Рішення від 17.09.2003 № 45
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства
  • Тип: Рішення
  • Дата: 17.09.2003
  • Номер: 45
  • Статус: Документ діє
  • Посилання скопійовано
Реквізити
  • Видавник: Державний комітет України з питань житлово-комунального господарства
  • Тип: Рішення
  • Дата: 17.09.2003
  • Номер: 45
  • Статус: Документ діє
Документ підготовлено в системі iplex
КОЛЕГІЯ ДЕРЖАВНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
Р І Ш Е Н Н Я
17.09.2003 N 45
Про стан виконання державних цільових програм, державним замовником або співзамовником яких є Держжитлокомунгосп України
( Введено в дію Наказом Державного комітету з питань житлово-комунального господарства N 164 від 03.10.2003 )
Розглянувши питання про стан виконання одинадцяти державних цільових програм, внесених Мінекономіки до державного реєстру і за якими Держжитлокомунгосп України визначено державним замовником або співзамовником, колегія зазначає, що в результаті реалізації їх основних заходів:
- створюється нормативно-правова база регулювання діяльності житлово-комунального господарства. Верховною Радою України прийняті Закони України "Про питну воду та питне водопостачання", "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", "Про реструктуризацію заборгованості з квартирної плати, плати за житлово-комунальні послуги, спожиті природний газ та електроенергію", "Про поховання та похоронну справу". Підготовлено і подано на розгляд Верховної Ради України проект нової редакції Житлового кодексу України. Розроблені проекти Законів України "Про міський наземний електричний транспорт", "Про благоустрій населених пунктів", "Про теплопостачання населених пунктів України";
- освоєно вітчизняне виробництво труб з пінополіуретановою ізоляцією, теплоенергетичного обладнання, засобів обліку та регулювання споживання води та теплової енергії, занурювальних насосів, коагулянтів та флокулянтів, рухомого складу міськелектротранспорту тощо;
- здійснюється реконструкція об'єктів водопостачання і водовідведення; розроблено регіональні програми реконструкції житлових будинків перших масових серій і розпочато роботу з реалізації пілотних проектів реформування галузі в окремих містах, налагоджується співпраця з міжнародними фінансовими організаціями щодо залучення інвестицій у розвиток водопровідно-каналізаційного та теплового господарства.
За рахунок реалізації заходів з енергозбереження на підприємствах галузі у 2002 році зекономлено майже 290 тис. т.у.п.
Разом з тим через відсутність належного фінансування з місцевих та державного бюджетів, недостатній контроль з боку місцевих органів виконавчої влади та структурних підрозділів Комітету, низьку їх активність під час формування проектів місцевого та державного бюджетів програми виконуються не в повному обсязі та із значним відставанням у термінах. Станом на 1 січня 2003 року через недофінансування видатків Державного бюджету на виконання науково-технічних частин державних програм за відповідною бюджетною програмою (код КПКВ 5311030) виникла кредиторська заборгованість Комітету за виконані та прийняті за актами роботи у минулі роки в обсязі 382,55 тис.грн., у тому числі: Програми розвитку водопровідно-каналізаційного господарства - 322,55 тис.грн., Комплексної програми енергозбереження України - 38,0 тис.грн., Програми використання відходів виробництва і споживання на період до 2005 року - 22 тис. гривень.
Видатки Державного бюджету України на 2003 рік у повному обсязі Комітет спрямовує на повне погашення цієї кредиторської заборгованості. Тому виконання наукових робіт у межах державних програм у поточному році не здійснюється.
З метою поліпшення стану реалізації державних цільових програм, державним замовником або співзамовником яких є Держжитлокомунгосп, колегія
ВИРІШИЛА:
1. Звернути увагу керівників структурних підрозділів Комітету на відсутність належного моніторингу реалізації програм та незадовільну організаційну роботу щодо впровадження закінчених нормативних, науково-дослідних та дослідно-конструкторських розробок, що виконувалися на замовлення Комітету за рахунок коштів Державного бюджету.
2. Начальникам структурних підрозділів Комітету, на які покладено координацію виконання державних цільових програм:
- посилити контроль за станом виконання державних цільових програм, забезпечити здійснення постійного моніторингу стану їх виконання та розгляд на засіданнях робочих груп з реалізації реформи у житлово-комунальному господарстві;
- під час розгляду проектів регіональних програм реформування і розвитку житлово-комунального господарства звернути увагу на врахування в них завдань та заходів державних цільових програм;
- у процесі відпрацювання індикаторів моніторингу реформування житлово-комунального господарства передбачити серед них показники реалізації основних завдань державних цільових програм;
- за щорічними підсумками виконання державних цільових програм вносити у встановленому порядку пропозиції щодо їх подальшої реалізації, коригування або припинення;
- до 1 жовтня 2003 року проаналізувати стан впровадження та ефективність використання завершених протягом минулих років науково-дослідних, дослідно-конструкторських та нормативних розробок, що виконувалися в межах наукових частин державних цільових програм, і подати пропозиції щодо їх подальшого використання Управлінню науково-технічної політики (Л.О.Кравченко);
- у двомісячний термін разом з науково-дослідними установами підготувати по кожній програмі конкретний перелік науково-дослідних, дослідно-конструкторських та нормативних робіт, які спрямовано на науково-технічне та нормативно-правове забезпечення основних цілей та завдань державних цільових програм, з попередніми розглядами доцільності їх виконання на секціях науково-технічної ради;
- у місячний термін підготувати пропозиції до Плану науково-дослідних, дослідно-конструкторських та нормативних робіт на 2004 рік і подати їх для узагальнення Управлінню науково-технічної політики.
3. Управлінню стратегії реформування житлово-комунального господарства (О.О.Мільнер) забезпечити супроводження в Кабінеті Міністрів України та Верховній Раді України проекту Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2004-2010 роки".
4. Управлінню економіки, ціноутворення та тарифної політики житлово-комунального господарства (А.А.Кулеша) в установленому порядку забезпечити розроблення та подання на затвердження:
- до кінця 2003 року - нормативного акта щодо включення витрат на оснащення наявного житлового фонду будинковими засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії до квартирної плати або тарифів на комунальні послуги з акумуляцією цих коштів у цільових фондах та використанням виключно на встановлення цих засобів;
- протягом місяця - Інструкції про взаєморозрахунки за послуги водо-, теплопостачання між споживачами, виконавцями послуг і виробниками (постачальниками) води та теплової енергії при оснащенні наявного житлового фонду будинковими засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії на зворотній (кредитній) основі.
5. Управлінню економіки, ціноутворення та тарифної політики житлово-комунального господарства разом з Управлінням експлуатації житлового фонду (В.М.Кірюшин) та Державною академією житлово-комунального господарства (Г.І.Короткий) протягом місяця підготувати пропозиції щодо механізму передачі на баланс власника житлового будинку будинкових лічильників води і теплової енергії та квартирних лічильників води, придбаних за власні кошти мешканців.
6. Управлінню експлуатації житлового фонду разом з інститутом "НДІпроектреконструкція" (Г.І.Онищук):
- протягом I кварталу 2004 року підготувати обгрунтовані пропозиції щодо необхідності розроблення нової або продовження терміну виконання на 2003-2010 роки чинної Програми реконструкції житлових будинків перших масових серій, передбачивши, зокрема, запровадження нового фінансово-інвестиційного механізму із залученням позабюджетних коштів та створення в регіонах матеріально-технічної бази для проведення реконструкції житлового фонду;
- надавати місцевим органам виконавчої влади методичну допомогу в запровадженні прогресивних архітектурно-конструктивних та інженерних рішень, енергозберігаючих заходів у проектах реконструкції житла та їх реалізації;
- продовжити практику проведення щорічних науково-практичних конференцій та виставок з проблем реконструкції житлових будинків;
- здійснити заходи щодо впорядкування нормативної бази з питань проведення реконструкції житлових будинків та її фінансування.
7. Управлінню комунальної теплоенергетики (М.О.Тимченко) під час проведення у місті Харкові Всеукраїнської наради з питань стану підготовки житлово-комунального господарства до роботи в осінньо-зимовий період 2003/2004 років забезпечити розгляд питання впровадження на підприємствах галузі енергозберігаючих технологій та обладнання, у тому числі розроблених на замовлення Комітету за рахунок коштів державного бюджету.
8. Управлінню благоустрою та комунального обслуговування (Я.А.Стеценко) відпрацювати з Мінекоресурсами питання фінансування на паях розроблення проекту Закону України "Про побутові відходи" за рахунок коштів Державного фонду охорони навколишнього природного середовища, як це передбачено Програмою використання відходів виробництва і споживання на період до 2005 року.
9. Управлінню науково-технічної політики:
- підготувати на запит Мінекономіки України зведену інформацію про стан виконання державних цільових програм;
- відпрацювати з Державним казначейством України питання повного виділення коштів з державного бюджету на поточний рік для погашення кредиторської заборгованості Комітету за виконані та прийняті роботи, що виконувалися в межах наукових частин державних цільових програм;
- до 01 жовтня 2003 року підготувати пропозиції щодо використання завершених на замовлення підрозділів Комітету науково-дослідних, конструкторських та нормативних розробок;
- у двомісячний термін підготувати до розгляду на засіданні науково-технічної ради проект Плану науково-дослідних, дослідно-конструкторських та нормативних розробок на 2004 рік;
- разом з ДП РІОЦ (Ю.В.Новіков) та ДП "Інноваційний центр Держжитлокомунгоспу України" (С.В.Бржестовський) підготувати пропозиції щодо здійснення починаючи з 2004 року постійного моніторингу стану виконання Галузевої програми енергозбереження.
10. Заступникам Голови Комітету за належністю питань забезпечити постійний моніторинг реалізації державних цільових програм та періодичне заслуховування стану їх виконання за участю керівників місцевих органів виконавчої влади, підприємств і організацій.
11. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, обласним, Київській та Севастопольській міським державним адміністраціям:
- щорічно під час формування проектів Державного бюджету України подавати в установленому порядку Мінфіну та Мінекономіки розрахунки щодо:
- бюджетних коштів для реалізації завдань державних цільових програм, фінансування заходів яких передбачалося здійснювати за рахунок коштів державного бюджету;
- фінансування робіт з оснащення інженерних вводів житлових будинків засобами обліку та регулювання споживання води і теплової енергії за рахунок капітальних вкладень (відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.12.02 N 1957);
- підготувати пропозиції органам місцевого самоврядування щодо включення до проектів місцевих бюджетів на 2004 рік видатків на реалізацію завдань державних цільових програм;
- постійно розглядати стан справ щодо реалізації державних цільових програм і вживати заходів до безумовного їх виконання;
- проаналізувати протягом місяця ефективність реалізації регіональних програм енергозбереження та вжити додаткових заходів щодо зменшення питомих витрат паливно-енергетичних ресурсів на підприємствах житлово-комунальної сфери;
- організувати розроблення інвестиційних та інноваційних проектів (бізнес-планів) і забезпечити їх презентацію під час роботи Міжнародної спеціалізованої виставки "Комунтех-2003" у жовтні поточного року у м. Києві;
- забезпечити дієвий контроль за станом використання підтоплених територій та зон можливого затоплення, вжити заходів щодо обмеження будівництва та господарської діяльності на зазначених територіях;
- вжити заходів щодо утворення спеціалізованих організацій, які є замовником будівництва споруд та приймають в експлуатацію системи інженерного захисту територій від підтоплення.
12. Рекомендувати Раді міністрів Автономної Республіки Крим, Вінницькій, Волинській, Донецькій, Закарпатській, Запорізькій, Сумській, Харківській, Хмельницькій, Черкаській, Чернігівській обласним та Київській міській державним адміністраціям забезпечити розроблення і затвердження регіональних програм з ліквідації наслідків підтоплення територій в містах і селищах.
13. Контроль за виконанням цього рішення колегії покласти на заступників Голови Комітету відповідно до розподілу обов'язків.
Голова колегії Г.М. Семчук