МІЖВІДОМЧА КОМІСІЯ З МІЖНАРОДНОЇ ТОРГІВЛІ
Р І Ш Е Н Н Я
N СП-42/2002/52-48 від 19.06.2002
м.Київ
Про застосування попередніх спеціальних заходів щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації
( Із змінами, внесеними згідно з Рішенням Міжвідомчої комісії з міжнароднох торгівлі N СП-48/2002/52-48 від 12.07.2002 )
( Щодо продовження терміну застосування попередніх спеціальних заходів щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації до 05.10.2002 включно див. Рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі N СП-48/2002/52-48 від 12.07.2002 )
Відповідно до Закону України "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну" (далі - Закон) Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі (далі - Комісія) заслухала інформацію Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції (далі - Міністерство) щодо ухвали судді Печерського районного суду м. Києва Умнової О.В. від 27.05.02 про зупинення виконання рішення Комісії "Про застосування попередніх спеціальних заходів щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації" від 07.03.02 N СП-33/2002/52-48 (далі - Рішення Комісії) та встановила, що:
1. Відповідно до статті 22 Закону рішення Комісії набирають чинності не раніше дня опублікування цих актів у газеті "Урядовий кур'єр".
Рішення Комісії опубліковано у газеті "Урядовий кур'єр" 20 березня 2002 року N 53, тобто, відповідно до вищезазначеної норми Закону набрало чинності з цієї дати.
Згідно з частиною третьою статті 19 Закону рішення про застосування спеціальних заходів може бути оскаржено в суді протягом місяця від дати запровадження цих заходів. Тобто останнім днем подання скарги було 20 квітня 2002 року.
Причому, згідно з статтею 4 Закону право на вчинення дій втрачається після закінчення строків, які встановлені цим Законом.
Суддя Печерського районного суду м. Києва О.Умнова прийняла до провадження у травні скаргу громадян Коваленка О.П. та Блоцього О.В. на Рішення Комісії, яке на їх думку є таким, що порушує їх конституційне право на працю.
2. Згідно з частиною другою статті 248-1 ЦПК України до суб'єктів оскарження, рішення, дії або бездіяльність яких може бути оскаржено до суду, належать;
- органи державної виконавчої влади та їх службові особи;
- органи місцевого самоврядування та їх службові особи;
- керівники установ, організацій, підприємств і їх об'єднань-незалежно від форм власності;
- керівні органи і керівники об'єднань громадян;
- службові особи, які виконують організаційно-розпорядчі, адміністративно-господарські обов'язки або виконують такі обов'язки за спеціальними повноваженнями.
Причому цей перелік, згідно з положеннями вказаної статті ЦПК України, є вичерпним.
Згідно з функціями, визначеними у статті 9 Закону України "Про зовнішньоекономічну діяльність", частині першій статті 7 Закону та статті 3 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту", Комісія є колегіальним органом оперативного державного регулювання зовнішньоекономічної діяльності і не входить до переліку суб'єктів оскарження, зазначених у частині другій статті 248-1 ЦПК України.
Суддя Печерського районного суду м. Києва Умнова О.В. прийняла до провадження скаргу громадян Коваленка О.П. та Блоцього О.В. на Рішення Комісії у порядку статті 248-1 ЦПК України.
3. Частиною першою статті 232 ЦПК України встановлений вичерпний перелік питань, по яких постановляються ухвали суду першої інстанції. Це, зокрема, такі:
- питання, пов'язані з рухом справи в суді першої інстанції;
- різні клопотання та заяви осіб, які беруть участь у справі;
- питання про відкладення розгляду справи;
- питання про зупинення або закриття провадження у справі;
- залишення заяви без розгляду.
У цьому переліку відсутнє питання щодо зупинення виконання рішень державних органів.
Суддя Печерського районного суду м. Києва Умнова О.В. постановила ухвалу "зупинити виконання рішення Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі від 7 березня 2002 року N СП-33/2002/5248 "Про застосування попередніх спеціальних заходів щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації" з посиланням на статті 248-4 ЦПК України.
4. Вищезазначена ухвала підписана суддею Печерського суду м. Києва Умновою О.В. одноособово у порядку, визначеному частиною другою статті 233 ЦПК України. Вимоги щодо відомостей, які повинні містити такі ухвали, встановлені у частині другій статті 234 ЦПК України. Вони повинні містити такі відомості:
- суть питання, розв'язуваного ухвалою;
- мотиви, по яких суд прийшов до своїх висновків, і закон, яким керувався суд, постановляючи ухвалу;
- висновок суду.
Як випливає із змісту ухвали, вона не містить мотивів, беручи до уваги які суд дійшов своїх висновків та висновку суду.
5. Згідно з частиною другою статті 248-4 ЦПК України скарга подається за місцезнаходженням суб'єкта оскарження. Як видно із зазначеної вище ухвали судді Печерського суду м. Києва Умнової О.В., суб'єктом оскарження є Комісія.
Відповідно до частини третьої статті 5 Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" засідання Комісії проводяться за адресою Міністерства.
Частиною третьою статті 248-4 ЦПК України встановлено, що про подання скарги суд повідомляє державний орган не пізніше наступного дня після її прийняття.
Повідомлення Печерського районного суду м. Києва про прийняття скарги на Рішення Комісії надійшло до Міністерства 3 червня.
6. Відповідно до статті 11 Закону у ході розслідування Комісія може прийняти рішення про застосування попередніх спеціальних заходів. Попередні спеціальні заходи застосовуються шляхом запровадження справляння спеціального мита.
1) обмеження строку дії дозволів на імпорт;
2) запровадження режиму квотування імпорту в Україну.
Згідно з частиною третьою статті 19 Закону може бути оскаржено у суді рішення Комісії про застосування спеціальних заходів, тобто рішення, яким обмежуються строки дії дозволів на імпорт (у разі Їх встановлення), або ж рішення, яким запроваджується режим квотування імпорту.
Суддя Печерського районного суду м. Києва Умнова О.В. прийняла до провадження скаргу на Рішення Комісії, яким тимчасово запроваджено (строком на 4 місяці) спеціальне мито на імпорт цементу з Російської Федерації, що не є спеціальним заходом у розумінні частини 1 статті 16 Закону.
Ураховуючи викладене вище, на підставі звернення національного товаровиробника - Українського концерну підприємств та організацій цементної та азбоцементної промисловості "Укрцемент", та попереднього висновку Міністерства про те, що національні інтереси потребують застосування попередніх спеціальних заходів, а також з урахуванням матеріалів, наданих Міністерству національним товаровиробником, Держмитслужбою, Держкомстатом та, керуючись положеннями статті 11 Закону, з метою запобігання заподіянню шкоди національному товаровиробнику Комісія В И Р І Ш И Л А:
1. Застосувати попередні спеціальні заходи щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації, який класифікується згідно з УКТ ЗЕД за кодом 2523 29 00 і має такий опис:
"- портландцемент інший" (далі - товар).
2. Установити, що:
2.1. попередні спеціальні заходи застосовуються шляхом запровадження справляння спеціального мита щодо імпорту в Україну товару, зазначеного 8 пункті 1 цього рішення;
2.2. розмір ставки спеціального мита становить 41 відсоток;
2.3. спеціальне мито справляється у відсотках від митної вартості товару, яка розраховується відповідно до базисних умов поставки DAF - кордон України;
2.4. сплата спеціального мита здійснюється у готівковій або безготівковій формі;
( Пункт 2.4 в редакції Рішення Міжвідком. міжнародної торгівлі N СП-48/2002/52-48 від 12.07.2002 )
2.5. спеціальне мито справляється митними органами України незалежно від сплати інших податків і зборів (обов'язкових платежів), у тому числі мита, митних податків і зборів тощо, які справляються при імпорті в Україну товарів;
2.6. попередні спеціальні заходи застосовуються з 27 травня - дня постановлення суддею Печерського районного суду м. Києва Умновою О.В. ухвали про зупинення виконання Рішення Комісії, і діють до 1 серпня 2002 року;
2.7. застосування попередніх спеціальних заходів не повинно створювати перешкод для здійснення митного оформлення товару, що є об'єктом цього спеціального розслідування;
2.8. ввезення на митну територію України товару без сплати спеціального мита та сертифікату походження забороняється.
3. Доручити:
3.1. Міністерству продовжити спеціальне розслідування та в установленому порядку подати на розгляд Комісії звіт "Про результати спеціального розслідування щодо імпорту в Україну цементу походженням з Російської Федерації";
3.2. Держмитслужбі видати відповідні акти на виконання рішення Комісії;
3.3. Міністерству забезпечити опублікування цього рішення в газеті "Урядовий кур'єр";
3.4. Міністерству і Держмитслужбі вживати всіх необхідних заходів для запобігання імпорту в Україну товару в обхід застосованих попередніх спеціальних заходів;
3.5. МЗС України нотифікувати компетентні органи Російської Федерації про це Рішення.
4. Рішення Комісії набирає чинності з дня його опублікування.
Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі "Урядовий кур'єр", N 118, 3 липня 2002 р.